abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2019 @ 19:12:44 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185197586
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 19:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vettel heeft afgelopen vier jaar een oud wereldkampioen en levende legende elke grandprix op grote achterstand gereden...
In de vijf jaar daarvoor, werd hij vier keer wereldkampioen.

Wat weten we van Leclerc? Geweldig in de jeugdklasses en vorig jaar prima (Sauber was na updates keisterk met de Ferrari motor) en ik zeg prima omdat volgens velen zijn teamgenoot altijd al slecht was.

Dan kunnen we op dit moment toch niet serieus beweren dat Leclerc het wel even gaat flikken?

Ik wil het niet uitsluiten, maar enige voorzichtigheid is wel het minste wat we moeten doen.
Ja, maar de redenatie andersom is toch ook duidelijk? Veel sterkere auto in zijn wk jaren, afgedroogd door RIC, stapelt fout op fout, sympathieke jonge Vettel is een zure oude man geworden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185198498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:42 schreef opreis het volgende:

[..]

[..]

Alvast Leclerc aan het ophemelen om Vettel beter te laten lijken? Ik vind het nog te voorbarig om te zeggen dat Leclerc het grootste talent sinds Vettel is.
Ik kan me geen coureur herinneren die met zijn snelheid zoveel indruk heeft gemaakt. Het komt gewoon niet vaak voor dat een nieuweling structureel een halve seconde sneller is dan zijn teamgenoot. Dat is echt veel, ook als het geen hoogvlieger is. Dat is Ericsson niet, maar hij was ook niet opvallend traag of zo, kon zich prima meten met Nasr en Wehrlein. Dat lijkt me typisch voor die enkele coureurs die ook structureel 2 tienden op een subtopper als teamgenoot hebben, de buitencategorie zeg maar.

quote:
En wat betreft zoek rijden. Alonso is vaak degene die dat met zn teamgenoten deed. Bij Massa die bijna wereldkampioen was, bij raikonen die wereldkampioen is geweest (grotere marge dan dat Vettel dat deed) en bij Vandoorne, ook z'n groot talent.
Massa heeft hij niet zover zoek gereden hoor, gewoon 2 a 3 tienden zoals Vettel ook op Raikkonen had, en dat die twee elkaar nauwelijks ontlopen wisten we al. Het is als de auto opvallend lastig is dat Alonso nog veel grotere gaten gaat slaan. Dat is op zich heel knap en ook erg handig voor je carriere als je bij Minardi moet beginnen, maar in betere auto's die meedoen om de prijzen heeft hij dat gat niet. Hij zat ook opvallend vaak in auto's die undrivable waren, elk voordeel heb zijn nadeel.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat rijden bij een topteam wel andere koek is. Je zag bij Verstappen ook wel dat het even duurde voordat hij ook echt consistent sneller was dan Ricciardo. Vettel is gewoon een uitstekende, ervaren coureur. Ik verwacht dat Leclerc wel even nodig heeft om daar naartoe te groeien.
Ja, qua algeheel niveau wel. Snelheid is volgens mij vooral talent, die snelheid er keer op keer uitkrijgen qua afstelling en laten tellen is vooral ervaring. Ik denk dat als Leclerc er in 4 van de 5 races niet bij in de buurt komt hij dat volgend seizoen ook niet gaat doen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ligt eraan wie je het vraagt, maar ik zou voor het laatste gaan.
Vettel wordt echt niet overschat in mijn ogen. Als er al wat op Vettel af te dingen dan is het eerder dat er heel af en toe een foutje insluipt. Hij is wel gewoon heel snel.
Ook alleen maar mits hij een bepaalde balans heeft. Dat lijkt me gewoon wel iets wat je op hem af kunt dingen qua totaalplaatje als coureur want hij is niet gewoon altijd heel snel maar soms ook maar middelmatig snel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Vettel is als een prinses op de erwt. Derhalve geen wereldcoureur.
Hij is er ook wel erg goed in om die balans waarmee hij zo snel is te krijgen. Hij boekt vaak heel veel progressie tussen VT1 en de quali, maar ook tussen de eerste races en de laatste races van een seizoen, en tussen zijn 1e jaar bij een team en latere jaren. Met die combinatie van snelheid, technisch inzicht en teamgeest heeft hij van Torro Rosso een tijdelijke subtopper gemaakt dat met hem een pole en een race kon winnen, daarmee heeft hij van Red Bull tijdelijk een topteam gemaakt en heeft hij Ferrari uit de put getrokken en tot uitdager van het oppermachtige Mercedes gemaakt.

Hij heeft twee mindere jaren gehad, maar in al die andere ontzettend veel uit team en auto gehaald. Vettel maakte het verschil tussen RBR dat meedeed om het WK of niet, het WK won of niet, en dat Ferrari meedeed om het WK of niet. De enige van zijn generatie die dat ook kan zeggen is Alonso, maar dat was maar 2 keer en dat ging slechts om meedoen om het WK, en vrij oneervol verliezen. Toen die weg was bij Ferrari haalden ze daar opgelucht adem en werd met vervangen Vettel de stijgende lijn weer ingezet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185199530
Leclerc zag er vooral beter uit door die kneus van een teamgenoot van hem.

Vettel vreet hem rauw op verwacht ik. En dat zeg ik als niet-vettel fan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185199789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan me geen coureur herinneren die met zijn snelheid zoveel indruk heeft gemaakt. Het komt gewoon niet vaak voor dat een nieuweling structureel een halve seconde sneller is dan zijn teamgenoot. Dat is echt veel, ook als het geen hoogvlieger is. Dat is Ericsson niet, maar hij was ook niet opvallend traag of zo, kon zich prima meten met Nasr en Wehrlein. Dat lijkt me typisch voor die enkele coureurs die ook structureel 2 tienden op een subtopper als teamgenoot hebben, de buitencategorie zeg maar.
Dat indruk maken snelheid is relatief, en dat kunnen we dus alleen met ericsson vergelijken, die dus niet goed genoeg is voor de F1 omdat hij er alleen dankzij sponsorgeld reed.
En dan noem je Nasr en Wehrlein, die niet ook goed genoeg waren om in de F1 te blijven, maar alsnog sneller waren dan Ericsson.
Resumerend, Nasr en Wehrlein zijn te langzaam voor de F1, en dan zit Ericsson daar nog onder.

quote:
Massa heeft hij niet zover zoek gereden hoor, gewoon 2 a 3 tienden zoals Vettel ook op Raikkonen had, en dat die twee elkaar nauwelijks ontlopen wisten we al. Het is als de auto opvallend lastig is dat Alonso nog veel grotere gaten gaat slaan. Dat is op zich heel knap en ook erg handig voor je carriere als je bij Minardi moet beginnen, maar in betere auto's die meedoen om de prijzen heeft hij dat gat niet. Hij zat ook opvallend vaak in auto's die undrivable waren, elk voordeel heb zijn nadeel.
Opbokken nou, heb deze volgens mij al eens een keer aan je laten zien omdat je steeds weer met dit riedeltje komt, laat het maar eens gezien met getallen of data ofzo. Een blinde kan zien dat Alonso Massa heeft zoek gereden, verschil kon bijna niet groter. Zelfs Webber kon overwinningen halen in het RB tijdperk, iets dat Massa niet lukte bij Ferrari sinds Alonso daar reed (al is hem wel 1tje waarschijnlijk door de neus geboord).
Alonso vs Massa

2010
Qualifying

Faster qualifying time: Alonso 15 / Massa 4
Poles: Alonso 2 / Massa 0

Races

Wins: Alonso 5 / Massa 0

Podiums: Alonso 10 / Massa 5
Ahead in two-car finish: Alonso 13 / Massa 4

Championship

2011
Qualifying

Faster qualifying time: Alonso 15 / Massa 4

Poles: Alonso 0 / Massa 0

Races

Wins: Alonso 1 / Massa 0

Podiums: Alonso 10 / Massa 0

Ahead in two-car finish: Alonso 13 / Massa 2

Championship

2012
Qualifying

Faster qualifying time: Alonso 18 / Massa 2

Poles: Alonso 2 / Massa 0

Races

Wins: Alonso 3 / Massa 0

Podiums: Alonso 13 / Massa 2

Ahead in two-car finish: Alonso 17 / Massa 0

Championship

2013
Qualifying

Faster qualifying time: Alonso 11 / Massa 8 De enige keer dat Massa enigzins in de buurt kwam in een statistiek

Poles: Alonso 0 / Massa 0

Races

Wins: Alonso 2 / Massa 0

Podiums: Alonso 9 / Massa 1
Ahead in two-car finish: Alonso 15 / Massa 1

Championship

Dan nog Alonso vs Raikonen

2014
Qualifying
Faster qualifying time: Alonso 16 / Raikonen 3

Races
Podiums: Alonso 2 / Raikonen 0
Ahead in two-car finish: Alonso 15 / Raikonen 1
Van de keren dat Alonso finishde was dat 3x lager dan een 6de plek, Raikonen deed dat 16x, hij kwam niet verder 1 4de en 1 6de plek

Championship

Dat gat is bij Vettel t.o.v Raikonen nooit zo groot geweest.
En als je nou echt zo zeker van je zaak bent dan kom je dus met feiten waar je zelf altijd mee schermt, laat maar zien die statistieken/getallen/data
pi_185199849
Ik denk dat Leclerc wel het talent en de pure snelheid in zich heeft om zich te laten gelden maar dat hij op het moment nog niet zo ver is om dat met dezelfde consistentie elk weekend voor elkaar te krijgen zoals Vettel dat wel kan. Die consistentie om elk weekend op de belangrijke momenten het maximale uit zichzelf en de wagen te halen zal hij komend jaar moeten gaan ontwikkelen en dan zullen we zien hoe dicht hij werkelijk in de buurt van Vettel kan komen.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 21:10:35 #231
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185200443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Leclerc mag dan het grootste talent zijn sinds er iemand met een Torro Rosso wist te winnen, ook deze keer zal Vettel weer onderschat blijken.
Feyenoord!!! * Barça
pi_185202889
Voor wie nog wat HAAS swag wilt scoren. Bijna overal 60% korting op omdat ze gaan switchen naar die Rich Energy meuk qua branding

https://shop.haasf1team.com/?___store=eeur
En ze verschepen blijkbaar vanuit Tilburg, dus de verzendkosten zijn nog eens een keertje acceptabel ook. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2019 22:36:56 ]
  zaterdag 23 februari 2019 @ 22:46:56 #233
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_185203135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Leclerc mag dan het grootste talent zijn sinds er iemand met een Torro Rosso wist te winnen
Maldonado wist met een Williams te winnen, dus Vettel staat op gelijke hoogte met Pastor?
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 23 februari 2019 @ 22:49:26 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185203183
Wat mensen toch steeds weer weten te verzinnen... :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 24 februari 2019 @ 08:09:10 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185207350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:51 schreef Donderkonijn het volgende:

Bovendien werd Ricc op het laatst ook weer zoek gereden door Max.
Max is dan ook een klasse apart.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 februari 2019 @ 08:10:46 #236
Why is all the rum gone?
pi_185207352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:55 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit dus. En als Leclerc/Gasly teveel brokken maken/het toch niet halen zitten zo RAI en KVY weer in die auto's.
Nee, dat geloof ik niet. Raikonnen sowieso niet. Die komt nooit meer in een Ferrari te zitten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 februari 2019 @ 08:12:45 #237
Why is all the rum gone?
pi_185207359
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:56 schreef aesop het volgende:

Mocht Leclerc nou wel meteen Vettel het vuur aan de schenen leggen, wat is dan de conclusie?
Vettell is al die jaren inderdaad overschat, of Leclerc is hét talent van zijn generatie?
Leclerc kan niet hét talent van zijn generatie zijn, dat is Max namelijk al. :)

Vettel kan hard rijden, maar zodra er maar iets tegen zit, gaat het mis.
pi_185207613
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leclerc kan niet hét talent van zijn generatie zijn, dat is Max namelijk al. :)

Vettel kan hard rijden, maar zodra er maar iets tegen zit, gaat het mis.
Iedereen hier weet dat ik superfan van Max ben. Maar laat hem nou eerst eens een HEEL seizoen consistent rijden. WK worden is ook gewoon een factor geluk hebben. Dat hij het talent van deze generatie is ben ik eens hoor, ik hoop alleen niet dat Max in een soort van oranje situatie terecht komen. Verschillende keren het beste team- nooit prijzen.
  zondag 24 februari 2019 @ 09:17:28 #239
Why is all the rum gone?
pi_185207766
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 08:57 schreef Donderkonijn het volgende:

Iedereen hier weet dat ik superfan van Max ben. Maar laat hem nou eerst eens een HEEL seizoen consistent rijden.
Ik heb het idee dat iedereen vrij makkelijk vergeet dat Max 17 was toen hij zijn eerste F1-race reed. Hij gaat zo meteen aan zijn 5de seizoen beginnen.
Leclerc is net zo oud als Max, maar begint 'pas' aan zijn 2de seizoen. Het gegeven dat hij nu in een Ferrari zit heeft er, naast zijn talent, m.i. ook mee te maken dat Ferrari wel een beetje klaar leek met Raikonnen.

Max heeft, na een rommelige start, vorig jaar een heel goed seizoen gehad. En veel geleerd. Ik ben het dan ook met de experts eens, die zeggen dat hij klaar is voor een kampioenschap.

Ik vind het overigens heel gaaf dat Leclerc in de Ferrari zit. Kan m.i. alleen maar leuker worden daardoor. ^O^
pi_185208780
Die rommelige start van max heeft er ook mee te maken met dat hij in een auto zit die 3 a 4 tienden langzamer is dan de autos voor hem. Dan moet je natuurlijk meer risico nemen om hoger te eindigen.
Vettel reed in zn glorie jaren bij RB vanaf pole vaak onbedreigd weg tot aan de finish en dat doet Hamilton (en toen rosberg) ook. Als je geen andere coureurs tegenkomt op hetzelfde stukje baan is het een stuk makkelijker om foutloos te blijven. Helemaal als je vooraan ook geen dirty air hebt waardoor ook je banden er sneller aan gaan.
Als Max eenmaal vooraan rijdt is hij daar prima toe in staat, dat zag je bij zn eerste winst in spanje toen hij de snellere ferrari ronden achter zich wist te houden. Maar bv ook 2x in mexico waar hij geen tegenstand te dulden had vanaf ronde 2.
Dan kan je het nog hebben over brazilie natuurlijk en over hoe de meningen daarover verdeeld zijn is bekend. Maar ik blijf van mening dat ocon daar niets te zoeken had.
  zondag 24 februari 2019 @ 10:45:25 #241
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185208893
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 09:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat iedereen vrij makkelijk vergeet dat Max 17 was toen hij zijn eerste F1-race reed. Hij gaat zo meteen aan zijn 5de seizoen beginnen.
Leclerc is net zo oud als Max, maar begint 'pas' aan zijn 2de seizoen. Het gegeven dat hij nu in een Ferrari zit heeft er, naast zijn talent, m.i. ook mee te maken dat Ferrari wel een beetje klaar leek met Raikonnen.

Max heeft, na een rommelige start, vorig jaar een heel goed seizoen gehad. En veel geleerd. Ik ben het dan ook met de experts eens, die zeggen dat hij klaar is voor een kampioenschap.

Ik vind het overigens heel gaaf dat Leclerc in de Ferrari zit. Kan m.i. alleen maar leuker worden daardoor. ^O^
Leclerc heeft wel het geluk nu al in misschien wel de snelste wagen van de grid te rijden. We hebben bij Max vaak genoeg gezien dat de auto toch de beperkende factor was en het moest doen als best of the rest achter de Mercs en Ferrari's.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 24 februari 2019 @ 10:52:49 #242
Why is all the rum gone?
pi_185208987
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:45 schreef PzKpfw het volgende:

Leclerc heeft wel het geluk nu al in misschien wel de snelste wagen van de grid te rijden. We hebben bij Max vaak genoeg gezien dat de auto toch de beperkende factor was en het moest doen als best of the rest achter de Mercs en Ferrari's.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. :)

Overigens was de beperkende factor de motor. Het chassis van de Red Bull is over het algemeen erg goed. Dus als Honda kan leveren, dan kan het leuk worden. :)
pi_185226139
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:45 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Groter talent dan Maxie. Werd het wel in gezien door het grote team.
Kan hij mooi alle records gaan pakken in de top auto bij Ferrari.

Terwijl VER bij een net niet (voorlopig) team zit.
pi_185226202
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 09:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

En toch zit Leclerc daar mooi en VER niet bij een absoluut topteam.

Begrijpelijk. Ongeacht of VER het talent heeft. Hebben beide jongemannen absoluut. Is Leclerc een verstandige talentvolle rijder, nu al. Dat was Max niet en tot nu aan toe heeft hij die domme acties. Wel veel minder. Maar dat maakt voor mij het verschil tussen een echte topper en net niet.

Max heel leuk hoor, rijdt leuk om te zien, veel talent. Maar is net de top niet en blijft een risico door zijn gedrag voor een topteam.
pi_185226291
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Ongeacht of VER het talent heeft. Hebben beide jongemannen absoluut. Is Leclerc een verstandige talentvolle rijder, nu al. Dat was Max niet en tot nu aan toe heeft hij die domme acties. Wel veel minder. Maar dat maakt voor mij het verschil tussen een echte topper en net niet.

Max heel leuk hoor, rijdt leuk om te zien, veel talent. Maar is net de top niet en blijft een risico door zijn gedrag voor een topteam.
onzin. Als hij vrij was wilden zowel Ferrari als Mercedes hem maar wat graag hebben.

Het is ook niet voor niks dat Red Bull hem langer vastgelegd heeft voor tig miljoen. Leclerc kan leuk rijden, maar Max is nog altijd the hottest in town.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185226348
quote:

[..]

Ach, de term absolute top team past natuurlijk niet helemaal bij een team dat 12 jaar geleden voor de laatste keer de wereldkampioen leverde.
  zondag 24 februari 2019 @ 23:47:07 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185226394
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:43 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ach, de term absolute top team past natuurlijk niet helemaal bij een team dat 12 jaar geleden voor de laatste keer de wereldkampioen leverde.
blijft wel een topteam maar daar moet hij het nog wel laten zien, ik begreep dat hij bij Sauber in het kwalificeren niet zo bijzonder was, zo'n teammaat die net niet achteruit rijdt is wat makkelijker te verslaan dan Vettel maar wel leuk dat Ferrari een keer een risico neemt met een jong talent
pi_185226537
quote:

[..]

Ham was in het het begin ook wild. Verder zie je in Vettel dezelfde gretigheid. Hierdoor krijg je " fouten". Hoort er bij.
pi_185226601
Voorlopig heeft Max overwinningen en podia gehaald in de F1, Leclerc moet dat nog waarmaken.

Maar zie wel veel talent in hem, dat had ik ook bij Rosberg; die reed vanaf het begin degelijk.
pi_185228786
quote:

[..]

De enige reden dat Max niet bij Mercedes zit, is dat Red Bull hun te snel af was. Als Max niet vast zou zitten aan zijn contract, stonden Ferrari en Mercedes gisteren op de stoep.

Toto Wolff heeft de deur van de familie Verstappen zowat platgelopen.

Bovendien , Welke race van Leclerc, welke actie in de sauber waren na de race het gesprek van de dag? Leg dat nu eens naast de acties van Max in de Torro Rosso?

Ik heb Leclerc nog nooit het halve veld in zien halen ( meerdere keren in die TR) buitenom Blanchimont zien inhalen of (in een fucking torro rosso notabene) het gevecht aan zien gaan met een Vettel/Rai/Rosberg.

Leclerc heeft talent hoor, Maar het is meer een Rosberg. Degelijk netjes rijden af en toe iemand inhalen, weinig spektakel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')