abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2019 @ 13:31:04 #151
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185688547
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het verhaal van de moordenaar naast Jezus aan het kruis ondersteunt mijn redenering.
Naja dat is nog wel weer wat anders, dat gaat over bekering van zonden, en die man hangt dan al aan het kruis dus zijn leven zat er sowieso bijna op. Wat ik bedoel is meer dat mensen die nog een hele tijd leven na hun bekering ervan overtuigd zijn dat niets ze meer uit de hemel kan houden, wat op zich mooi is en misschien ook wel waar (dat weet ik niet zeker), alleen niet iedereen wordt daar ook echt een beter mens van. Vaker niet dan wel, denk ik zelfs.

En aangezien je de boom herkent aan de vruchten...
  maandag 18 maart 2019 @ 14:27:59 #152
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185690091
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:31 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Naja dat is nog wel weer wat anders, dat gaat over bekering van zonden, en die man hangt dan al aan het kruis dus zijn leven zat er sowieso bijna op. Wat ik bedoel is meer dat mensen die nog een hele tijd leven na hun bekering ervan overtuigd zijn dat niets ze meer uit de hemel kan houden, wat op zich mooi is en misschien ook wel waar (dat weet ik niet zeker), alleen niet iedereen wordt daar ook echt een beter mens van. Vaker niet dan wel, denk ik zelfs.

En aangezien je de boom herkent aan de vruchten...
Dat is het hele eieren eten.
pi_185691506
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geen hond begrijp Openbaring, dat is voor het grote deel wartaal. Maar wat ik wel weet is dat nergens in Openbaring staat dat de satan voorgoed uit de hemel is gegooid tijdens Jezus' opstanding zoals jij beweert. Dus nogmaals, waar haal je dat vandaan?

Ik lees op het relisites trouwens verschillende opties:
Omstreeks de reis van de 70/72 leerlingen (Lc.10,18)?
Of vlak voor de geboorte van het Kind (Op.12,3-7)?
Of bij de hemelvaart (Op.12,7-9
Of bij de opstanding

Men is er dus nog niet uit. 8-)

ten eerste zijn het vooral mensen die niet gelovig zijn die niks van openbaring begrijpen.
daarvoor is het ook bedoelt, het is juist geschreven in een soort code of geheimschrift.
opdat in eerste instantie de romeinen in die tijd het niet zouden begrijpen, maar de gelovigen des te beter. Die wisten wel wat er met teksten bedoelt werden. maar na de verdrijving van de joden uit Israël was dit op een gegeven moment niet heel erg duidelijk omdat er over het volk Israël werd gesproken maar die bestonden niet meer, althans niet in de oorspronkelijke vorm van een compleet land o.i.d. Dus dacht men dat de christenen dus het nieuwe volk Israël was en ging men alles vergeestelijken etc. maar nu na 1948 kan men de teksten toch beter uitleggen en een link leggen met de huidige Joden en het land Israël.

betreft het uitwerpen van de satan.
dat staat onder andere in:
openbaring 12 vers 7 t/m 9 en dan met name dus vers 9

7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8 Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9 En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_185695234
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef sjoemie1985 het volgende:
ten eerste zijn het vooral mensen die niet gelovig zijn die niks van openbaring begrijpen.
Natuurlijk. Alleen ware gelovigen begrijpen de openbaringen van hun god.

Zo begrijpen christenen b.v. niks van Pastafarische openbaringen.
pi_185701446
quote:

[..]
de romeinen
Daar zijn een paar echte goden uit voortgekomen die ook daadwerkelijk enige betekenis hebben gehad.
Conscience do cost.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:37:26 #156
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185708007
quote:

[..]

daarvoor is het ook bedoelt, het is juist geschreven in een soort code of geheimschrift.
opdat in eerste instantie de romeinen in die tijd het niet zouden begrijpen, maar de gelovigen des te beter. Die wisten wel wat er met teksten bedoelt werden. maar na de verdrijving van de joden uit Israël was dit op een gegeven moment niet heel erg duidelijk omdat er over het volk Israël werd gesproken maar die bestonden niet meer, althans niet in de oorspronkelijke vorm van een compleet land o.i.d. Dus dacht men dat de christenen dus het nieuwe volk Israël was en ging men alles vergeestelijken etc. maar nu na 1948 kan men de teksten toch beter uitleggen en een link leggen met de huidige Joden en het land Israël.
Hier blijkt wel weer uit dat je echt helemaal niet nadenkt he? Hoe vaak heb ik je al verteld dat ik vroeger wel geloofd heb? Dus toen ik nog geloofde snapte ik het wel maar nu ik niet meer geloof ben ik dat ineens vergeten of zo?

Verder is wat je zegt gewoon niet waar. Ook gelovigen snappen er niet van. Dat blijkt wel uit de volstrekt uiteenlopende verklaringen die er over dit dubieuze geschift te lezen zijn. Lees je in Sjoemie, voordat je wat roept.
quote:
betreft het uitwerpen van de satan.
dat staat onder andere in:
openbaring 12 vers 7 t/m 9 en dan met name dus vers 9

7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8 Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9 En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
Je beweerde dat dit tijdens Jezus opstanding gebeurde maar hebt me nog steeds niet aangetoond waar je dat kunt lezen in de Bijbel. Waarom geef je geen antwoord maar draai je voortdurend weg? Het staat dus niet in openbaring, waar dan wel?

Een draak is overigens geen slang en we kunnen ons moeilijk voorstellen dat (de) satan de vorm van een slang heeft nietwaar? En die valt ergens uit? Onder invloed van zwaartekracht? Waarvandaan? En staat die plek dus in de buurt van de aarde? Waarom zien we die niet vanuit de ISS? Vragen, vragen....

Trouwens: een "oorlog" in de hemel? _O- Michaël en zijn trawanten tegen de duivel en zijn trawanten? Met speren of zo? En wat deed God dan? Niets?

Ik moet gelijk aan die aflevering van South Park denken...

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 19-03-2019 08:45:42 ]
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:14:09 #157
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185711669
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een draak is overigens geen slang en we kunnen ons moeilijk voorstellen dat (de) satan de vorm van een slang heeft nietwaar?

De drakoon uit de oudheid was oorspronkelijk een monsterlijke slang. De gevleugelde vuurspuwende draken met poten die wij kennen zijn een latere ontwikkeling. Het lijkt me dat met "de oude slang" wel de slang uit het paradijs zal zijn bedoeld, de vijand van de mensen van wie de kop wordt vertrapt, die later inderdaad met Satan werd geïdentificeerd.

Zie ook http://stephanus.tlg.uci.edu/lsj/#eid=29191
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:53:03 #158
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185712381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De drakoon uit de oudheid was oorspronkelijk een monsterlijke slang. De gevleugelde vuurspuwende draken met poten die wij kennen zijn een latere ontwikkeling.

Zie ook http://stephanus.tlg.uci.edu/lsj/#eid=29191
De herkomst van deze beelden is duidelijk, en is idd veel ouder dan Genesis.
quote:
Het lijkt me dat met "de oude slang" wel de slang uit het paradijs zal zijn bedoeld, de vijand van de mensen van wie de kop wordt vertrapt, die later inderdaad met Satan werd geïdentificeerd.
Dat geloven christenen vooral. Of joden, voor wie de Thora geschreven is, dit ook vinden is maar zeer de vraag. Het beeld dat rijst in Genesis is dat van een onbeduidend slangetje, dat met "dier" wordt aangeduid. En niet dat van een monsterlijke slang, al dan niet met vleugels of vuurspuwend. Lijkt me ook vreemd om te veronderstellen dat "satan" de vorm van een slang heeft. Niet echt handig of logisch lijkt me...

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 19-03-2019 13:00:41 ]
pi_185713688
uit een paddenstoel bent u geboren en tot een schimmeltje zult u wederkeren...
  dinsdag 19 maart 2019 @ 15:46:01 #160
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185715180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De herkomst van deze beelden is duidelijk, en is idd veel ouder dan Genesis.
[..]

Het beeld dat rijst in Genesis is dat van een onbeduidend slangetje, dat met "dier" wordt aangeduid. En niet dat van een monsterlijke slang, al dan niet met vleugels of vuurspuwend. Lijkt me ook vreemd om te veronderstellen dat "satan" de vorm van een slang heeft. Niet echt handig of logisch lijkt me...
Is het idee dat de duivel verschillende verschijningsvormen kan hebben zo ongewoon dan?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 15:56:02 #161
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185715416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Is het idee dat de duivel verschillende verschijningsvormen kan hebben zo ongewoon dan?
Nee maar ik kan me moeilijk voorstellen dat als hij, uit de hemel vallende, ineens de gedaante aanneemt van een oude slang of draak... :D

Ik zou een arend of zo doen, dan kom je minder hard neer op de aarde. :P
pi_185733274
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alleen ware gelovigen begrijpen de openbaringen van hun god.

Zo begrijpen christenen b.v. niks van Pastafarische openbaringen.
Wat valt er aan te begrijpen dan?
Als je het over een zelf bedacht "geloof" hebt is het dat wel.
heeft dat monster ooit iemand genezen? En hoe kom je volgens die spaghetti in de hemel of het hiernamaals of kennen ze dat niet eens?

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 21:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar zijn een paar echte goden uit voortgekomen die ook daadwerkelijk enige betekenis hebben gehad.
oke, wat hebben die goden gedaan dan?
I am a child of God
God is not dead.
pi_185733428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee maar ik kan me moeilijk voorstellen dat als hij, uit de hemel vallende, ineens de gedaante aanneemt van een oude slang of draak... :D

Ik zou een arend of zo doen, dan kom je minder hard neer op de aarde. :P
Dus omdat jij het je niet kan voorstellen, kan het dus sowieso per definitie niet bestaan?
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:55:31 #164
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185733531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dus omdat jij het je niet kan voorstellen, kan het dus sowieso per definitie niet bestaan?
Uit de hemel vallen bedoel je? Je kunt pas uit de hemel "vallen" als die hemel boven iets hangt met zwaartekracht, volgens Openbaring de aarde. De hemel is dus boven de aarde, en niet zo ver weg, want de zwaartekracht werkt op de vallende duivel in. De duivel heeft dus ook massa. De hemel is zelfs met de huidige wetenschap (de aarde is rond en geen platte pannenkoek) rondom de aarde...

En nee daar geloof ik inderdaad helemaal niets van.

Je negeert trouwens wederom een groot gedeelte van mij post.
pi_185733554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

oke, wat hebben die goden gedaan dan?
Rome gered van de ondergang. Pax Romana ingeluid. Gezorgd dat iedereen te eten had en dat handel wist te bloeien.

Augustus is eigenlijk de beste vergelijking met Jezus. Allebei zoon van een god. Zet wat zij hebben gedaan en bereikt maar eens tegenover elkaar en beweer dan met droge ogen dat Jezus meer gedaan zou hebben. Sowieso is alles wat Augustus heeft gedaan verifieerbaar en zijn Jezus zijn archievements op z'n zachts gezegd twijfelachtig.
Conscience do cost.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:06:10 #166
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185733683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Rome gered van de ondergang. Pax Romana ingeluid. Gezorgd dat iedereen te eten had en dat handel wist te bloeien.

Augustus is eigenlijk de beste vergelijking met Jezus. Allebei zoon van een god. Zet wat zij hebben gedaan en bereikt maar eens tegenover elkaar en beweer dan met droge ogen dat Jezus meer gedaan zou hebben. Sowieso is alles wat Augustus heeft gedaan verifieerbaar en zijn Jezus zijn archievements op z'n zachts gezegd twijfelachtig.
We danken er o.a. onze maand Augustus aan (voorheen Sextilis)
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:07:55 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185733710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

We danken er o.a. onze maand Augustus aan (voorheen Sextilis)
En stel je voor hoe kort de zomer zou duren als we geen augustus zouden hebben. Dat hebben die Romeinen toch maar weer mooi voor ons geregeld.

Vlak ook Caesar niet uit trouwens. Die heeft ons juli gegeven.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:11:14 #168
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185733752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En stel je voor hoe kort de zomer zou duren als we geen augustus zouden hebben. Dat hebben die Romeinen toch maar weer mooi voor ons geregeld.

enne...Juni komt van Juno, weer een Romeinse God(in). :)
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:13:46 #169
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185733801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

enne...Juni komt van Juno, weer een Romeinse God(in). :)
Klopt. En vanaf september was de creativiteit uitgeput. Het waren eerder doeners dan denkers.
pi_185734128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Technisch gezien heeft Augustus die ons gegeven, dacht ik :P Wat Julius, ook toevallig een god, wel heeft gedaan is de kalender hervormd zodat alles een stuk soepeler en logischer liep. Ik meen dat de Juliaanse kalender nog tot begin vorige eeuw in sommige regionen werd gebruikt.
Conscience do cost.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:40:03 #171
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185734330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Technisch gezien heeft Augustus die ons gegeven, dacht ik :P Wat Julius, ook toevallig een god, wel heeft gedaan is de kalender hervormd zodat alles een stuk soepeler en logischer liep. Ik meen dat de Juliaanse kalender nog tot begin vorige eeuw in sommige regionen werd gebruikt.
December betekent tiende maand...logisch is het nog steeds niet helemaal...
pi_185741536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hier blijkt wel weer uit dat je echt helemaal niet nadenkt he? Hoe vaak heb ik je al verteld dat ik vroeger wel geloofd heb? Dus toen ik nog geloofde snapte ik het wel maar nu ik niet meer geloof ben ik dat ineens vergeten of zo?

Verder is wat je zegt gewoon niet waar. Ook gelovigen snappen er niet van. Dat blijkt wel uit de volstrekt uiteenlopende verklaringen die er over dit dubieuze geschift te lezen zijn. Lees je in Sjoemie, voordat je wat roept.
[..]

Je beweerde dat dit tijdens Jezus opstanding gebeurde maar hebt me nog steeds niet aangetoond waar je dat kunt lezen in de Bijbel. Waarom geef je geen antwoord maar draai je voortdurend weg? Het staat dus niet in openbaring, waar dan wel?

Een draak is overigens geen slang en we kunnen ons moeilijk voorstellen dat (de) satan de vorm van een slang heeft nietwaar? En die valt ergens uit? Onder invloed van zwaartekracht? Waarvandaan? En staat die plek dus in de buurt van de aarde? Waarom zien we die niet vanuit de ISS? Vragen, vragen....

Trouwens: een "oorlog" in de hemel? _O- Michaël en zijn trawanten tegen de duivel en zijn trawanten? Met speren of zo? En wat deed God dan? Niets?

Ik moet gelijk aan die aflevering van South Park denken...
De Hemel is fysiek niet zichtbaar nu, dat is de onzichtbare wereld.
Hoewel Engelen soms wel in menselijke gedaante op aarde komen, zoals dat ook bij maria, Jozef, Zacharias gebeurde en wel wat vaker.
Maar er wordt ook niet voor niets gezegd tegen thomas:
Johannes 20 vers 29
29 Jezus zei tegen hem: Omdat u Mij gezien hebt, Thomas, hebt u geloofd; zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.

en je kunt misschien wel vreemd vinden dat er een oorlog is geweest in de Hemel, maar het is wel gebeurd omdat Lucifer in opstand kwam tegen God.
Dat kwam omdat lucifer hoogmoedig werd en hoogmoed komt voor de val, dat is van dat moment afgeleid.
Het lijkt er op dat je toen je nog wel geloofde, nooit geleerd hebt over de geestelijke wereld die er ook is. Of je wilt niet geloven dat die er is, dat kan ook.

In Lucas staat het volgende:
Lucas 10 vers 18
18 Hij zei tegen hen: Ik zag de satan als een bliksem uit de hemel vallen.
Dit is wat Jezus zag

En volgens mattheüs was er een aardbeving.
Mattheüs 27 vers 51
51 En zie, het voorhangsel van de tempel scheurde in tweeën, van boven tot beneden; de aarde beefde en de rotsen scheurden;

Dit gebeurde mogelijk op het moment van of vlak na het sterven van Jezus.
Jezus versloeg namelijk de duivel toen hij stierf etc.

Ik weet niet of je ooit al eens the passion of the Christ hebt gezien?
Maar daarin wordt wel goed verfilmd of getoond hoe de duivel of satan op dat moment zou hebben gereageerd op het moment van Jezus sterven.
Als de duivel had geweten wat voor consequenties dat had, zou hij wel hebben voorkomen dat Jezus aan het kruis ging etc.

Het is niet meer dan conclusies trekken door teksten te lezen in de bijbel.
ook dingen die in de geestelijke wereld gebeuren kunnen in de fysieke wereld te zien zijn.
Dus toen de satan op de aarde werd gegooid in de geestelijke wereld kan dat in de fysieke wereld gezien/ gevoeld worden als een aardbeving bijvoorbeeld.

Verder staan sommige teksten in openbaring niet in een chronologische volgorde beschreven.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:46:24 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185759776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De Hemel is fysiek niet zichtbaar nu, dat is de onzichtbare wereld.
Hoewel Engelen soms wel in menselijke gedaante op aarde komen, zoals dat ook bij maria, Jozef, Zacharias gebeurde en wel wat vaker.
Maar er wordt ook niet voor niets gezegd tegen thomas:
Johannes 20 vers 29
29 Jezus zei tegen hem: Omdat u Mij gezien hebt, Thomas, hebt u geloofd; zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.

en je kunt misschien wel vreemd vinden dat er een oorlog is geweest in de Hemel, maar het is wel gebeurd omdat Lucifer in opstand kwam tegen God.
Dat kwam omdat lucifer hoogmoedig werd en hoogmoed komt voor de val, dat is van dat moment afgeleid.
Het lijkt er op dat je toen je nog wel geloofde, nooit geleerd hebt over de geestelijke wereld die er ook is. Of je wilt niet geloven dat die er is, dat kan ook.
Mja misschien gaat de Christelijke Gereformeerde leer niet zo diep...
quote:
In Lucas staat het volgende:
Lucas 10 vers 18
18 Hij zei tegen hen: Ik zag de satan als een bliksem uit de hemel vallen.
Dit is wat Jezus zag
Vallen betekent onderhevig aan zwaartekracht. Verklaar aub. Een bliksem die valt? Zag Jezus niet gewoon een hevig onweer en was hij wat in de war? En waar kwam hij terecht?
quote:
Mattheüs 27 vers 51
51 En zie, het voorhangsel van de tempel scheurde in tweeën, van boven tot beneden; de aarde beefde en de rotsen scheurden;
En zie? Wie nam dat waar dan?
quote:
Dit gebeurde mogelijk op het moment van of vlak na het sterven van Jezus.
Jezus versloeg namelijk de duivel toen hij stierf etc.
Oh dus de duivel is al verslagen? Waar maken we ons druk om dan?
quote:
Ik weet niet of je ooit al eens the passion of the Christ hebt gezien?
Maar daarin wordt wel goed verfilmd of getoond hoe de duivel of satan op dat moment zou hebben gereageerd op het moment van Jezus sterven.
Als de duivel had geweten wat voor consequenties dat had, zou hij wel hebben voorkomen dat Jezus aan het kruis ging etc.
De duivel wist precies waar hij mee bezig was en heeft er mede voor gezorgd dat het heilsplan van God uitgevoerd werd. Hij was het immers (volgens de schrift) die in Judas kroop waardoor Jezus werd overgeleverd? Zonder hem was het nooit gelukt. Hulde aan satan! Zijn naam zij geprezen! _O_
quote:
Het is niet meer dan conclusies trekken door teksten te lezen in de bijbel.
Inderdaad, zo staat het er en deze conclusie mag je trekken.
quote:
ook dingen die in de geestelijke wereld gebeuren kunnen in de fysieke wereld te zien zijn.
Dus toen de satan op de aarde werd gegooid in de geestelijke wereld kan dat in de fysieke wereld gezien/ gevoeld worden als een aardbeving bijvoorbeeld.
Ok aha...dat wist ik niet.
quote:
Verder staan sommige teksten in openbaring niet in een chronologische volgorde beschreven.
Maar dat kan ik natuurlijk niet begrijpen want ik geloof niet meer. Toen ik nog wel geloofde begreep ik dat uiteraard wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 21-03-2019 10:23:42 ]
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:58:43 #174
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185761019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mja misschien gaat de Christelijke Gereformeerde leer niet zo diep...
Dat denk ik ook niet nee. Kan die kerk altijd moeilijk serieus nemen.
pi_185761322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

Mattheüs 27 vers 51
51 En zie, het voorhangsel van de tempel scheurde in tweeën, van boven tot beneden;
Die heeft zich vast niet goed geïnformeerd want dit voorhangsel is mee gegaan in de triomftocht van Titus in Rome in 70n.C. en achteraf tentoon gesteld in het keizerlijk paleis.

quote:
de aarde beefde en de rotsen scheurden;
Er is wel een aardbeving geweest, maar niet in 30 n.C.
Deze auteur had duidelijk zoveel fantasie als jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')