Wat gebeurde er dan? Heb je mooie foto's gemaakt?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:23 schreef Gooddeal het volgende:
Ik had weer een geweldig roofvogelavontuur vandaag. Vraag me weleens af of alle mensen die buitenaf wonen dat hebben.
Er was een sperwer mét prooi, een Turkse tortel, de veranda opgevlogen . Tegen het glas. Ze lagen allebei munt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat gebeurde er dan? Heb je mooie foto's gemaakt?
Ah jee, dat lijkt me schrikken. Kon de tortel nog ontsnappen of is hij opgegeten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:28 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Er was een sperwer mét prooi, een Turkse tortel, de veranda opgevlogen . Tegen het glas. Ze lagen allebei munt.
Doe maar niet dan, althans niet voor mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:29 schreef Gooddeal het volgende:
Ik heb wel foto's, maar misschien zijn ze te zielig.
Dat verwachtte ik alquote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:29 schreef Gooddeal het volgende:
Sperwer heeft het overleefd, duif niet.
De sperwer was helemaal out. Ik heb hem met een zachte bezem overeind gezet, want lag op zijn rug, en toen kwam hij heel langzaam bij.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah jee, dat lijkt me schrikken. Kon de tortel nog ontsnappen of is hij opgegeten.
Beter vrolijke kip fotosquote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:29 schreef Gooddeal het volgende:
Ik heb wel foto's, maar misschien zijn ze te zielig.
Geen eten en dan ook nog knock out. Het leven van een sperwer gaat niet over rozen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:31 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
De sperwer was helemaal out. Ik heb hem met een zachte bezem overeind gezet, want lag op zijn rug, en toen kwam hij heel langzaam bij.
Hij is na een halfuurtje weggevlogen en heeft de duif laten liggen.
Oei, die kat is er goed vanaf gekomen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:32 schreef Gooddeal het volgende:
Mijn kat kwam er ook bij kijken, en toen werd die sperwer ineens heel alert.
Nee, echt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen eten en dan ook nog knock out. Het leven van een sperwer gaat niet over rozen.
Ik heb hem meteen weggejaagd. Naar binnen gedaan. Je weet nooit wat zo'n roofvogel doet. En mijn kat is al 13.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Oei, die kat is er goed vanaf gekomen.
Ik denk dat je hem sowieso niet zou herkennen. Nou ja, misschien wel aan zijn boze blik.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:33 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Nee, echt.Hij zal wel even wegblijven denk ik.
Wat is leed. Het is de natuur. En ik kon het mooi van nabij zien.quote:
Ja precies, stel je voor dat die roofvogel in de aanval gaat. Die kan lelijke wonden maken, denk ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Ik heb hem meteen weggejaagd. Naar binnen gedaan. Je weet nooit wat zo'n roofvogel doet. En mijn kat is al 13.
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja precies, stel je voor dat die roofvogel in de aanval gaat. Die kan lelijke wonden maken, denk ik.
Oké, maar zonde is het wel. Tortelduiven zijn de enige soort duif die ik wel lief vind.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:36 schreef Gooddeal het volgende:
Die duif was toch al ten dode opgeschreven, al waren ze niet gecrasht.
Ik ook. Er zitten hier tientallen, en vandaar ook roofvogels denk ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar zonde is het wel. Tortelduiven zijn de enige soort duif die ik wel lief vind.
Wat veel. In mijn stadstuintje komen er steeds twee op bezoek, een koppel. Ik vind ze ook veel sierlijker dan stadsduiven. En die sperwers bij jou, die zien dus alleen maar lekkere maaltjes.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:40 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Ik ook. Er zitten hier tientallen, en vandaar ook roofvogels denk ik.
Ik doelde meer op het TV-programmaquote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:35 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Wat is leed. Het is de natuur. En ik kon het mooi van nabij zien.
Mooi om te zien hoe zo'n dier weer bij bewustzijn komt.
Die hebben honger in de winter. En dan trekken ze naar plekken waar veel vogels zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat veel. In mijn stadstuintje komen er steeds twee op bezoek, een koppel. Ik vind ze ook veel sierlijker dan stadsduiven. En die sperwers bij jou, die zien dus alleen maar lekkere maaltjes.
Ja snap ik. Alleen krijg je dan soms taferelen zoals bij jou.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:44 schreef Gooddeal het volgende:
[..]
Die hebben honger in de winter. En dan trekken ze naar plekken waar veel vogels zijn.![]()
Het is hard, maar wel de natuur.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja snap ik. Alleen krijg je dan soms taferelen zoals bij jou.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Pleurislijders zijn het, die sperwers.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Pleurislijders zijn het, die sperwers.
Heel groot en allemaal van glas, hè.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik zag allen wat grote gekleurde knikkers
Over veugels gesproken, zag net op insta een foto voorbijkomen van een muurschildering oid van een grote bontgekleurde vogel ergens in Oost.quote:
Doe eens posten dan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:57 schreef TillyB het volgende:
[..]
Over veugels gesproken, zag net op insta een foto voorbijkomen van een muurschildering oid van een grote bontgekleurde vogel ergens in Oost.
Ik zou waarschijnlijk mijn hand even voor die uitlaat houden om te testen hoed dat voelt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:57 schreef Recce het volgende:
Slow motion van de Ariane 5 lancering van laatst:
Best nog een ingewikkeld gedoe met allerlei leidingen en kabels die loskoppelen en luiken die snel dichtgaan om de aansluitingen tegen de uitlaat te beschermen.
Het gaat wel weer bagger met je ritme, hè?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:01 schreef TillyB het volgende:
[..]
Ja moet ik helemaal naar mn computer. Naja might as well kan tonnie slapen
Ja het is weer kut met perenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het gaat wel weer bagger met je ritme, hè?
Denk dat ie kapot gaan als je er een ouwerwetse stuiter op laat vallen..quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Heel groot en allemaal van glas, hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |