abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184978168
Hi! Ik woon al 18+ jaar in Utrecht, maar we hebben nu ons oog op 'n huis in Zeist laten vallen. Ik ken Zeist een beetje, maar dit gebied ben ik nog niet helemaal over uit. Het is de wijk Couwenhoven, aan de buitenrand.

Iemand hier woonachtig (geweest) in Zeist of deze buurt die me er nog wat over kan vertellen? Ik ben er al vaker geweest en op 't oog lijkt t namelijk best ok, zeker aan de buitenrand ri weiland. Richting de Clomp staan die flats, maar dat is wel een stukkie verder.en je hoeft niet per se naar dat winkelcentrum natuurlijk, of verkijk ik me daar op als je er eenmaal woont?

So anyone?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:59:35 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_184978231
@Samuel24 Woont daar Volgensmij
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_184978748
Ik werk aan de andere kant van zeist (kerkebosch) maar ik hoor vooral dat ze overal tegelijk (Echt heel zeist) aan het renoveren zijn. Verder een prima woonplaats voor zover ik dat kan beoordelen, ik woon er zelf niet. Maar het is goed bereikbaar zowel met de auto als ov van/naar utrecht, veel groen in de omgeving, zeer gemêleerd volk (dus van alles wel een beetje, rijk, arm,jong, oud etc).
pi_184978924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef VleesLollie het volgende:
@Samuel24 Woont daar Volgensmij
Adresgegevens van Fokkers _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184978987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:28 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Adresgegevens van Fokkers _O_
Laan van Vollenhove _O_ :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184979361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Laan van Vollenhove _O_ :7
Dat leek me dan weer wat minder, maar das aan de andere kant van Zeist ook 😊
pi_184979403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:19 schreef altootje86 het volgende:
Ik werk aan de andere kant van zeist (kerkebosch) maar ik hoor vooral dat ze overal tegelijk (Echt heel zeist) aan het renoveren zijn. Verder een prima woonplaats voor zover ik dat kan beoordelen, ik woon er zelf niet. Maar het is goed bereikbaar zowel met de auto als ov van/naar utrecht, veel groen in de omgeving, zeer gemêleerd volk (dus van alles wel een beetje, rijk, arm,jong, oud etc).
Dat beeld heb ik ook, maar niet overal. De Clomp is niet heel best en ligt aan de andere kant van de weg van 't huis in Couwenhoven.

Twijfels. Ook omdat 't centrum van Utrecht gewoon leuk is, dat van Zeist wat minder.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 19:55:24 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_184979470
Schopje STA :+
disclaimer
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:56:44 #9
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184980911
Ik woon helemaal niet in Zeist. Ik kom uit Noord Holland. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184982753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:56 schreef Samuel24 het volgende:
Ik woon helemaal niet in Zeist. Ik kom uit Noord Holland. :')
😂🤣 Ik kom uit Brabant, maar woon in Utrecht.
zoiets had ook nog gekund bij je😂
pi_184983235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:19 schreef altootje86 het volgende:
Laat het goed bereikbaar maar weg :(
Nog steeds niks.....
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:54:37 #12
475456 Samuel24
pi_184983997
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:12 schreef Nyota het volgende:

[..]

😂🤣 Ik kom uit Brabant, maar woon in Utrecht.
zoiets had ook nog gekund bij je😂
Wablief? :')
pi_184985586
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:27 schreef Sponge-Bob het volgende:

[..]

Laat het goed bereikbaar maar weg :(
Ja? Ligt er misschien aan waarvandaan? Ik begrijp van collega's in ieder geval dat Utrecht- Zeist prima werkt met OV. En zowel via de a28 als a12 vrij snel te bereiken met de auto.
pi_184986115
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:46 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Ja? Ligt er misschien aan waarvandaan? Ik begrijp van collega's in ieder geval dat Utrecht- Zeist prima werkt met OV. En zowel via de a28 als a12 vrij snel te bereiken met de auto.
Zeist is momenteel in opspraak, sinds 2 weken is het centrum auto luw geworden. Dus het dorp uit, is wat omslachtig momenteel. En ze zijn op dit moment ook de fietspaden aan het asfalteren. En ook winkelcentrum de Clomp is bezig met een grote verbouwing. Maar Couwenhoven/Zeist is vanuit Utrecht prima te bereiken, met de auto en OV.
Nog steeds niks.....
pi_184986298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:54 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Wablief? :')
Dat je uit Noord Holland komt, maar er nu niet meer woont en dus bv in Zeist 🙄
pi_184986305
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:30 schreef Sponge-Bob het volgende:

[..]

Zeist is momenteel in opspraak, sinds 2 weken is het centrum auto luw geworden. Dus het dorp uit, is wat omslachtig momenteel. En ze zijn op dit moment ook de fietspaden aan het asfalteren. En ook winkelcentrum de Clomp is bezig met een grote verbouwing. Maar Couwenhoven/Zeist is vanuit Utrecht prima te bereiken, met de auto en OV.
Over de bereikbaarheid twijfel ik niet. Meer over de directe woonomgeving.

Maar dus weinig Zeisterikken hier
pi_184986370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:26 schreef Nyota het volgende:

[..]

Over de bereikbaarheid twijfel ik niet. Meer over de directe woonomgeving.

Maar dus weinig Zeisterikken hier
Je topic is nog geen dag oud meid. Alsof Zeistenaren geen leven hebben. :{w En ik denk dat je beter even op zoek kunt naar het STA topic van Zeist en daar een berichtje plaatsen.

Edit: deze STA / Zeist #4 - Waar we gaan stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 07:36:41 ]
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:47:27 #18
475456 Samuel24
pi_184986464
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:25 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat je uit Noord Holland komt, maar er nu niet meer woont en dus bv in Zeist 🙄
Nee, ik woon nog steeds in Noord Holland. :')
pi_184989602
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Je topic is nog geen dag oud meid. Alsof Zeistenaren geen leven hebben. :{w En ik denk dat je beter even op zoek kunt naar het STA topic van Zeist en daar een berichtje plaatsen.

Edit: deze STA / Zeist #4 - Waar we gaan stemmen.
Dat topic is dan weer heel oud, maar wie weet 😊 thx

En das een goed teken, dat als je in zeist woont, je ook een leven kan hebben toch? 😉
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 13 februari 2019 @ 14:19:31 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_184992530
Ik heb er gewoond, familie woont er nog steeds.

Een ding waar je je vast op kunt voorbereiden: Zeist is nogal dol op het verbouwen van het wegennetwerk. Zijn ze daar net mee klaar, dan draaien ze een paar maanden later alles weer terug of maken er weer wat nieuws van. In Belcour (het winkelcentrum) hebben ze net een tunnel voor het verkeer eruit gehaald, en inmiddels mag je er helemaal niet meer met de auto door. Wat daar het beste alternatief voor is ben ik nog niet achter. Een ander kruispunt in Zeist was een paar maanden terug in het programma 'Van onze centen'. Een of ander genie had besloten de prima werkende stoplichten daar weg te halen. Binnen een week waren er meerdere botsingen en aanrijdingen, en zijn er voor een meerprijs 'tijdelijke' stoplichten neergezet. Deze tijdelijke richten zijn natuurlijk niet gekoppeld aan de voelers, waardoor iedereen daar langer moet wachten.

In Zeist valt een stuk minder te beleven dan in Utrecht. Weliswaar zijn er busverbindingen en is het ook op de fiets te doen, maar daar moet je dan maar net zin in hebben. Als je maar een paar keer per jaar dat wil doen hoeft het niet zo'n probleem te zijn, zit je elke week in een andere kroeg dan ben je snel klaar. Wil je met de trein, dan ben je een half uur bezig om op Utrecht of Amersfoort te komen. Driebergen-Zeist bestaat wel, maar loopt ook weer niet over van de verbindingen.

Wat betreft winkels is de Clomp vanuit Couwenhoven wel het dichtste bij, dus tenzij je langs een ander winkelcentrum rijdt ga je daar denk ik wel het vaakst boodschappen doen. Anders kom je uit in Vollenhove. Beide wijken zijn/waren overigens redelijk populair bij allochtonen, vooral de flats.

Of het wat voor je is moet je zelf weten/ontdekken. Het is kleiner dan Utrecht, er is minder te doen dan in Utrecht, het duurt even voor je in een andere stad bent en het verkeer is hoogst irritant en verandert vaak. Maar wie weet wegen voor jou de voordelen op tegen de nadelen en kan je er prima wonen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184992677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb er gewoond, familie woont er nog steeds.

Een ding waar je je vast op kunt voorbereiden: Zeist is nogal dol op het verbouwen van het wegennetwerk. Zijn ze daar net mee klaar, dan draaien ze een paar maanden later alles weer terug of maken er weer wat nieuws van. In Belcour (het winkelcentrum) hebben ze net een tunnel voor het verkeer eruit gehaald, en inmiddels mag je er helemaal niet meer met de auto door. Wat daar het beste alternatief voor is ben ik nog niet achter. Een ander kruispunt in Zeist was een paar maanden terug in het programma 'Van onze centen'. Een of ander genie had besloten de prima werkende stoplichten daar weg te halen. Binnen een week waren er meerdere botsingen en aanrijdingen, en zijn er voor een meerprijs 'tijdelijke' stoplichten neergezet. Deze tijdelijke richten zijn natuurlijk niet gekoppeld aan de voelers, waardoor iedereen daar langer moet wachten.

In Zeist valt een stuk minder te beleven dan in Utrecht. Weliswaar zijn er busverbindingen en is het ook op de fiets te doen, maar daar moet je dan maar net zin in hebben. Als je maar een paar keer per jaar dat wil doen hoeft het niet zo'n probleem te zijn, zit je elke week in een andere kroeg dan ben je snel klaar. Wil je met de trein, dan ben je een half uur bezig om op Utrecht of Amersfoort te komen. Driebergen-Zeist bestaat wel, maar loopt ook weer niet over van de verbindingen.

Wat betreft winkels is de Clomp vanuit Couwenhoven wel het dichtste bij, dus tenzij je langs een ander winkelcentrum rijdt ga je daar denk ik wel het vaakst boodschappen doen. Anders kom je uit in Vollenhove. Beide wijken zijn/waren overigens redelijk populair bij allochtonen, vooral de flats.

Of het wat voor je is moet je zelf weten/ontdekken. Het is kleiner dan Utrecht, er is minder te doen dan in Utrecht, het duurt even voor je in een andere stad bent en het verkeer is hoogst irritant en verandert vaak. Maar wie weet wegen voor jou de voordelen op tegen de nadelen en kan je er prima wonen.
Dank je :) Dat verkeer had ik meegekregen ja, niet zo heel handig…. Maar dat is Utrecht ook steeds minder. Vanuit Couwenhoven zou dat toch nog te doen moeten zijn.

En ja, ik ben nog best gehecht aan Utrecht, maar ja, soms is een nieuwe start misschien ook goed. Ben dus beetje bang per ongeluk toch voor een verkeerde wijk te kiezen, maar als ik jou zo hoor is het best ok. In dit geval zou het aan de rand zijn, dus je ziet ook nog weiland.

Ik kom nu wekelijks 1x in Zeist, dat is dan ook best te doen. Ik vind het wel lastig niemand te kennen: veel vrienden in Utrecht en wat in Bunnik. Dus nieuwe mensen leren kennen, is dan het to do, maar ook dat vind ik beetje lastig (want geen kinderen, sporten lukt me op dit moment nauwelijks/niet vanwege vele blessures) en ben ook veel thuis.

Goed, dank je, het is wikken en wegen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 13 februari 2019 @ 14:32:47 #22
39237 crew  H_T
2733
pi_184992747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:27 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dank je :) Dat verkeer had ik meegekregen ja, niet zo heel handig…. Maar dat is Utrecht ook steeds minder. Vanuit Couwenhoven zou dat toch nog te doen moeten zijn.

En ja, ik ben nog best gehecht aan Utrecht, maar ja, soms is een nieuwe start misschien ook goed. Ben dus beetje bang per ongeluk toch voor een verkeerde wijk te kiezen, maar als ik jou zo hoor is het best ok. In dit geval zou het aan de rand zijn, dus je ziet ook nog weiland.

Ik kom nu wekelijks 1x in Zeist, dat is dan ook best te doen. Ik vind het wel lastig niemand te kennen: veel vrienden in Utrecht en wat in Bunnik. Dus nieuwe mensen leren kennen, is dan het to do, maar ook dat vind ik beetje lastig (want geen kinderen, sporten lukt me op dit moment nauwelijks/niet vanwege vele blessures) en ben ook veel thuis.

Goed, dank je, het is wikken en wegen.
Couwenhoven is niet de beste wijk van het dorp, maar ook niet de minste. Als je echt uitzicht over de weilanden hebt dan valt het verder allemaal wel mee, en dan zit je alvast aan de Bunnik-kant.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184992803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Couwenhoven is niet de beste wijk van het dorp, maar ook niet de minste. Als je echt uitzicht over de weilanden hebt dan valt het verder allemaal wel mee, en dan zit je alvast aan de Bunnik-kant.
Yes, het zit aan die rand ja, niet aan de flatkant. Zit dus ook te wikken en wegen over de prijs, maar goed, dat is weer een ander verhaal.
pi_185240225
@Goudenvis
pi_185240259
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:19 schreef Werkman het volgende:
@:Goudenvis
Ja wat mot je?
pi_185286067
Ik woon er, je mag altijd dm sturen als je vragen hebt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')