abonnement Unibet Coolblue
pi_184974254
Is hier al een topic over? Ik wil het ook graag laten doen maar ik wil meer kennis opdoen en de ervaringen van anderen lezen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:04:22 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184974344
Permanente lenzen nemen joh.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184974362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:04 schreef _--_ het volgende:
Permanente lenzen nemen joh.
Dat is voor oude mensen die niet geschrikt zijn voor een laserbehandeling.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:05:46 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184974378
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is voor oude mensen die niet geschrikt zijn voor een laserbehandeling.
Laser is ook niet permanent, in de loop van de tijd zullen je ogen nog steeds iets afwijken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:24:31 #5
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_184974716
Ik heb een jaar of 5 geleden mijn ogen laten laseren dmv de relex smile methode. Deze is een stuk duurder dan de andere methoden maar ik heb er zeer goede ervaringen mee qua herstel en hoe snel je weer goed kon zien. Wel moet ik zeggen dat ik nu niet meer zo scherp zie als met lenzen en mijn zicht in het donker is niet optimaal, maar het is wel goed genoeg om geen bril/lenzen meer nodig te hebben.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_184974826
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een jaar of 5 geleden mijn ogen laten laseren dmv de relex smile methode. Deze is een stuk duurder dan de andere methoden maar ik heb er zeer goede ervaringen mee qua herstel en hoe snel je weer goed kon zien. Wel moet ik zeggen dat ik nu niet meer zo scherp zie als met lenzen en mijn zicht in het donker is niet optimaal, maar het is wel goed genoeg om geen bril/lenzen meer nodig te hebben.
Als het goed is heb je garantie.

Ik ben vrijdag aan de beurt.
pi_184975128
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een jaar of 5 geleden mijn ogen laten laseren dmv de relex smile methode. Deze is een stuk duurder dan de andere methoden maar ik heb er zeer goede ervaringen mee qua herstel en hoe snel je weer goed kon zien. Wel moet ik zeggen dat ik nu niet meer zo scherp zie als met lenzen en mijn zicht in het donker is niet optimaal, maar het is wel goed genoeg om geen bril/lenzen meer nodig te hebben.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ze zeggen dat als je wat ouder bent dat het niet ideaal is om een behandeling te nemen.
pi_184975155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:05 schreef _--_ het volgende:

[..]

Laser is ook niet permanent, in de loop van de tijd zullen je ogen nog steeds iets afwijken.
Dat is een risico en het KAN gebeuren dat het weer terugloopt maar mensen die hun hele leven goede ogen hebben gehad kunnen hun zicht met ouderdom ook verliezen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:39:06 #9
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_184976481
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:30 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Als het goed is heb je garantie.

Ik ben vrijdag aan de beurt.
Ik dacht dat je met deze behandeling geen nabehandeling kon laten uitvoeren, maar dat zal ik nog eens nakijken.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:39:33 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_184976498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ze zeggen dat als je wat ouder bent dat het niet ideaal is om een behandeling te nemen.
Ik ben nu 29, toen 24.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_184976641
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik ben nu 29, toen 24.
Opmerkelijk sinds je de duurste behandeling hebt genomen. Heb je het wel door een goede doktor laten doen?
pi_184984667
Ik heb vandaag het vooronderzoek gehad en ben geschikt bevonden. 28 februari staat de behandeling gepland. Methode: TransPRK met Personalised Treatment (PT)
pi_184985167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 23:34 schreef Francois1994 het volgende:
Ik heb vandaag het vooronderzoek gehad en ben geschikt bevonden. 28 februari staat de behandeling gepland. Methode: TransPRK met Personalised Treatment (PT)
Prijs?
pi_184996025
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:04 schreef Atak het volgende:

[..]

Prijs?
pi_185013168
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:59 schreef Atak het volgende:
Is hier al een topic over? Ik wil het ook graag laten doen maar ik wil meer kennis opdoen en de ervaringen van anderen lezen.
Er zijn mogelijkheden genoeg tegenwoordig.

het enige wat ik er over kan zeggen. Denk er heel goed over na.. Er zitten risico's aan. Zowel op de korte termijn, waarin bijwerkingen kunnen optreden. Maar ook op de lange termijn. Je hebt namelijk maar 2 ogen, en ik kan je vertellen dat als er met 1 ook iets gebeurt je dit direct effect heeft op je leven.
En je moet best lang doen met je ogen.

Denk er goed over na.... Want je bent nu nog jong.... Maar als je ouder wordt, en je krijgt iets aan je ogen, dan weet je pas hoe belangrijk en teer je ogen eigenlijk zijn.

Als ik vroegha dit had willen doen, had ik altijd lens implantaten genomen. Die kunnen ze er namelijk ook altijd weer uithalen.
pi_185014005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Er zijn mogelijkheden genoeg tegenwoordig.

het enige wat ik er over kan zeggen. Denk er heel goed over na.. Er zitten risico's aan. Zowel op de korte termijn, waarin bijwerkingen kunnen optreden. Maar ook op de lange termijn. Je hebt namelijk maar 2 ogen, en ik kan je vertellen dat als er met 1 ook iets gebeurt je dit direct effect heeft op je leven.
En je moet best lang doen met je ogen.

Denk er goed over na.... Want je bent nu nog jong.... Maar als je ouder wordt, en je krijgt iets aan je ogen, dan weet je pas hoe belangrijk en teer je ogen eigenlijk zijn.

Als ik vroegha dit had willen doen, had ik altijd lens implantaten genomen. Die kunnen ze er namelijk ook altijd weer uithalen.
Heb je dit zelf ondervonden of ken je iemand die een slechte ervaring heeft gehad? Ik ken heel veel mensen die een laser operatie hebben laten doen en ze zijn allemaal tevreden.
pi_185019879
Vandaag ben ik langs geweest bij Vision in Amsterdam. Na onderzoekt blijkt dat ik een uitstekende hoornvlies heb. Dat wist ik eigenlijk al; gezien ik in januari eventjes langs was geweest bij World Eye in Antalya. Wat de Turken mij niet hadden verteld is dat ik grote pupillen heb. Ik kon al niet leven zonder een zonnebril en dat is nu bevestigd. Enfin; TransPRK is mij nu aangeraden door Vision. Heel wat anders dan de iLasik van de Turken. Vision meent dat het bereik van de laser te klein/kort is van de iLasik.

Morgen ga ik langs kliniek 3, Bergman. Ik ga ze helemaal niets vertellen. Even kijken waar ik op uitkom.
pi_185020903
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:04 schreef Atak het volgende:

[..]

Prijs?
2500 euro (1250 per oog) bij Vision.
pi_185020959
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:44 schreef RoW_0 het volgende:
Vandaag ben ik langs geweest bij Vision in Amsterdam. Na onderzoekt blijkt dat ik een uitstekende hoornvlies heb. Dat wist ik eigenlijk al; gezien ik in januari eventjes langs was geweest bij World Eye in Antalya. Wat de Turken mij niet hadden verteld is dat ik grote pupillen heb. Ik kon al niet leven zonder een zonnebril en dat is nu bevestigd. Enfin; TransPRK is mij nu aangeraden door Vision. Heel wat anders dan de iLasik van de Turken. Vision meent dat het bereik van de laser te klein/kort is van de iLasik.

Morgen ga ik langs kliniek 3, Bergman. Ik ga ze helemaal niets vertellen. Even kijken waar ik op uitkom.
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn bij andere clinicen. Ik ben alleen bij Vision in Eindhoven geweest en zij hebben me erg correct geholpen, netjes te woord gestaan etc dat ik meteen een afspraak heb ingepland voor een laserbehandeling in Amsterdam. (TransPRK met PT, ¤1250 per oog)
pi_185021279
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:44 schreef RoW_0 het volgende:
Vandaag ben ik langs geweest bij Vision in Amsterdam. Na onderzoekt blijkt dat ik een uitstekende hoornvlies heb. Dat wist ik eigenlijk al; gezien ik in januari eventjes langs was geweest bij World Eye in Antalya. Wat de Turken mij niet hadden verteld is dat ik grote pupillen heb. Ik kon al niet leven zonder een zonnebril en dat is nu bevestigd. Enfin; TransPRK is mij nu aangeraden door Vision. Heel wat anders dan de iLasik van de Turken. Vision meent dat het bereik van de laser te klein/kort is van de iLasik.

Morgen ga ik langs kliniek 3, Bergman. Ik ga ze helemaal niets vertellen. Even kijken waar ik op uitkom.
Turkije is ook een optie voor mij maar liever niet. Wat jij nu zegt baart mij nu ook zorgen. Als het om je ogen gaat dan moet je gewoon de beste van de beste nemen maar een hogere prijs betekent niet altijd dat het beter is. Daarom dat ik dit topic heb geopend. Ik denk zelf na over smile methode. Het is de duurste en veiligste behandeling. Je bent wel meer kwijt maar dan heb je ook wat.
pi_185025830
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:15 schreef Atak het volgende:
Heb je dit zelf ondervonden of ken je iemand die een slechte ervaring heeft gehad? Ik ken heel veel mensen die een laser operatie hebben laten doen en ze zijn allemaal tevreden.
Ik heb zelf iets gehad aan mijn oog, een netvlies loslating. En ben daarna diverse malen geopereerd aan mijn oog. Momenteel zie ik ook maar 40% met dat oog en dat merk je wel op ieder moment in je dagelijkse leven, maar er is wel heel goed mee te leven. Maar je leert ook er mee te leven, je hebt bepaalde beperkingen en daar moet je gewoon mee leven. Maar het oog is een heel teer lichaamsdeel en je leert op dat moment eigenlijk hoe complex en vooral hoeveel je het oog gebruikt.

Iedereen kan dit krijgen, maar voornamelijk op latere leeftijd > 65 is meestal de doelgroep. Echter personen met een hoge bijziendheid bril lopen verhoogd risico. En ik heb -11. Ik zal dus ook maar dan ook nooit meer aan mijn ogen mij laten opereren. Risico kan ik niet nemen.

Mijn broer had ook een ooglaser gedaan. Die draagt nu ook weer een bril.
En er zijn veel voorbeelden van halo's te vinden of droge ogen op Internet. Op Tweakers is ook een topic er over over positieve en negatieve ervaringen. Maar deze te kunnen lezen moet je al een tijdje lid zijn. Maar gebruik google maar eens. Droge ogen en halo's komen best vaak voor.
En de operaties kunnen niet ongedaan gemaakt worden, soms zijn aanpassingen wel mogelijk, en soms ook niet meer.

Laten we wel voorop stellen, dat het heel vaak gewoon goed gaat. Maar je kan niet in de toekomst kijken wat er eventueel kan gebeuren met je ogen, en je ogen zijn wel heel belangrijk voor je.
Maar denk er niet te licht over, Immers je wil wel naar mooie chickies blijven kijken, toch?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:12:31 #22
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_185026114
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is voor oude mensen die niet geschrikt zijn voor een laserbehandeling.
En hoe kom je erbij dat het alleen voor oude mensen is?
Ik ken persoonlijk genoeg verhalen van mensen, in alle mogelijke leeftijden, die lens implantatie ondergaan hebben.
The Admirals......1995-2007
pi_185036545
Zo, al een paar uur terug van kliniek C; Bergman in Velp. Geen warme welkom, gelijk een honderdje betalen bij aankomst in plaats van achteraf, alle machines zijn verouderd vergeleken met de Turken en Vision in Amsterdam. En de dokter die mij zou behandelen is sociaal awkward en vindt zijn week volgens mij niet leuk. Enfin. Het resultaat: geen ilasik want ik heb brede pupillen en dan zou ik last hebben van halo’s, geen smile relex want ik heb enkel -1,75 aan beide ogen. TransPRK dus. Hetzelfde als Vision in Amsterdam. Omdat ik gezegd heb dat ik naar Vision ben geweest heb ik random 200 euro korting gekregen, lol.

Maar ja. Vision behandeld op donderdag en vreemde Bergman op maandag. Gezien ik minimaal 5 dagen helemaal niets kan doen kies ik voor Vision; nieuwer, beter, professioneler, komt beter uit en is primair gezien goedkoper.

Oh ja, en 5 jaar garantie ipv 2.

Nederlander van Turkse origine zijnde, ben ik superblij dat ik niet gekozen voor Eye World in Antalya. Ik zou mijn ogen daar laten verkrachten gewoon.
pi_185036740
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:43 schreef RoW_0 het volgende:


Nederlander van Turkse origine zijnde, ben ik superblij dat ik niet gekozen voor Eye World in Antalya. Ik zou mijn ogen daar laten verkrachten gewoon.
Omdat ze de verkeerde behandeling hebben aangeraden?
pi_185036772
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik heb zelf iets gehad aan mijn oog, een netvlies loslating. En ben daarna diverse malen geopereerd aan mijn oog. Momenteel zie ik ook maar 40% met dat oog en dat merk je wel op ieder moment in je dagelijkse leven, maar er is wel heel goed mee te leven. Maar je leert ook er mee te leven, je hebt bepaalde beperkingen en daar moet je gewoon mee leven. Maar het oog is een heel teer lichaamsdeel en je leert op dat moment eigenlijk hoe complex en vooral hoeveel je het oog gebruikt.

Iedereen kan dit krijgen, maar voornamelijk op latere leeftijd > 65 is meestal de doelgroep. Echter personen met een hoge bijziendheid bril lopen verhoogd risico. En ik heb -11. Ik zal dus ook maar dan ook nooit meer aan mijn ogen mij laten opereren. Risico kan ik niet nemen.

Mijn broer had ook een ooglaser gedaan. Die draagt nu ook weer een bril.
En er zijn veel voorbeelden van halo's te vinden of droge ogen op Internet. Op Tweakers is ook een topic er over over positieve en negatieve ervaringen. Maar deze te kunnen lezen moet je al een tijdje lid zijn. Maar gebruik google maar eens. Droge ogen en halo's komen best vaak voor.
En de operaties kunnen niet ongedaan gemaakt worden, soms zijn aanpassingen wel mogelijk, en soms ook niet meer.

Laten we wel voorop stellen, dat het heel vaak gewoon goed gaat. Maar je kan niet in de toekomst kijken wat er eventueel kan gebeuren met je ogen, en je ogen zijn wel heel belangrijk voor je.
Maar denk er niet te licht over, Immers je wil wel naar mooie chickies blijven kijken, toch?
Daarom wil ik ook niet te lang wachten met een oogoperatie. Als je wat ouder bent dan hanger daar allemaal risico’s aan.
pi_185036872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:53 schreef Atak het volgende:

[..]

Omdat ze de verkeerde behandeling hebben aangeraden?
Ja. Als ik mij liet behandelen in Turkije dan liep ik nu ‘s avonds met een zonnebril op.
pi_185038554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:55 schreef Atak het volgende:
Daarom wil ik ook niet te lang wachten met een oogoperatie. Als je wat ouder bent dan hanger daar allemaal risico’s aan.
Maar een operatie nu, kan later ook een risico worden.

Maar hoe ouder je bent, hoe meer risico inderdaad.

Hoe sterk is nu je bril?
pi_185038742
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:14 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar een operatie nu, kan later ook een risico worden.

Maar hoe ouder je bent, hoe meer risico inderdaad.

Hoe sterk is nu je bril?
Ik gebruik lenzen.
4,25 en 4,5.
pi_185038775
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:01 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ja. Als ik mij liet behandelen in Turkije dan liep ik nu ‘s avonds met een zonnebril op.
Voor mij wordt het Nijmegen of Amsterdam. Nijmegen is dichtbij maar nu ga ik wel veel beter onderzoek doen.
pi_185048979
Vandaag voor het 2e vooronderzoek terug naar Eindhoven geweest bij Vision. Hier oogdrupels gekregen die mijn pupillen deden verwijden.
Na een half uur inwerken zijn mijn ogen nagekeken door een oogarts. Alles prima.

28 februari staat mijn ooglaser behandeling ingepland bij Vision Amsterdam


Ik heb trouwens -4.75 en -5
pi_185049150
Ik zit na te denken over Eye world in Nijmegen.
pi_185049233
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:41 schreef Francois1994 het volgende:
Vandaag voor het 2e vooronderzoek terug naar Eindhoven geweest bij Vision. Hier oogdrupels gekregen die mijn pupillen deden verwijden.
Na een half uur inwerken zijn mijn ogen nagekeken door een oogarts. Alles prima.

28 februari staat mijn ooglaser behandeling ingepland bij Vision Amsterdam


Ik heb trouwens -4.75 en -5
De vraag is natuurlijk; wélke behandeling is er aangeraden?
pi_185055737
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:58 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk; wélke behandeling is er aangeraden?
Even terug lezen op pagina 1 ;)

TransPRK met PT
pi_185056326
Ik wil ook transPRK want ze friemelen het minst met je ogen maar ja advies van de doktor gaat boven alles. Binnenkort maar een afspraak maken bij Eye World.
pi_185078658
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:25 schreef Atak het volgende:
Ik wil ook transPRK want ze friemelen het minst met je ogen maar ja advies van de doktor gaat boven alles. Binnenkort maar een afspraak maken bij Eye World.
Eigenlijk toch juist het meest?
  maandag 18 februari 2019 @ 08:50:30 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185078711
Ik heb mijn ogen een jaar of 5 geleden laten laseren. Van -4,5 en -1,5 naar nagenoeg perfect zicht gegaan. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. 's middags laten doen en na een paar uurtjes tukken gewoon zonder bril TV kunnen kijken. *O* . Sindsdien ga ik weer zwemmen en loop ik niet meer te kutten met brillen en lenzen. _O_
Resistance is futile.
pi_185078792
11 jaar geleden laten doen en nooit spijt van gehad. Echt super om gewoon zonder bril of lenzen te kunnen zien.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 18 februari 2019 @ 09:30:17 #38
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185079097
Wat zonde van je geld zeg. Ik zou nooit aan zoiets beginnen joh. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185079119
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:30 schreef Samuel24 het volgende:
Wat zonde van je geld zeg. Ik zou nooit aan zoiets beginnen joh. :')
Beste geld wat ik ooit besteed heb, zou het zo weer doen.
pi_185079196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een jaar of 5 geleden mijn ogen laten laseren dmv de relex smile methode. Deze is een stuk duurder dan de andere methoden maar ik heb er zeer goede ervaringen mee qua herstel en hoe snel je weer goed kon zien. Wel moet ik zeggen dat ik nu niet meer zo scherp zie als met lenzen en mijn zicht in het donker is niet optimaal, maar het is wel goed genoeg om geen bril/lenzen meer nodig te hebben.
Vind 5 jaar best snel voor een dure behandeling. Is dit normaal dat ze zo snel weer achteruit gaan?
  maandag 18 februari 2019 @ 09:38:56 #41
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185079216
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:32 schreef kovenant het volgende:

[..]

Beste geld wat ik ooit besteed heb, zou het zo weer doen.
Nou ik niet. Ik zie ook een beetje wazig (-1 dacht ik :') ) maar ik laat het lekker zo. Dit kost echt goud geld.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185079573
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:38 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nou ik niet. Ik zie ook een beetje wazig (-1 dacht ik :') ) maar ik laat het lekker zo. Dit kost echt goud geld.
Ja daar heb je het ook over een afwijking waarmee je best zonder bril of lenzen door het leven kan.
dit zijn allemaal persoonlijke situaties en afwegingen. ik had -7,5 aan beide ogen.

heb trouwens kleine 5 jaar geleden mn ogen laten her laseren.
eerste keer ongeveer 10/12 jaar geleden
  maandag 18 februari 2019 @ 10:32:40 #43
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185080071
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:59 schreef kovenant het volgende:

[..]

Ja daar heb je het ook over een afwijking waarmee je best zonder bril of lenzen door het leven kan.
dit zijn allemaal persoonlijke situaties en afwegingen. ik had -7,5 aan beide ogen.

heb trouwens kleine 5 jaar geleden mn ogen laten her laseren.
eerste keer ongeveer 10/12 jaar geleden
Ja dus...dat is fijn voor je toch. Maar ik vind het gewoon te veel geld om te moeten betalen.
Al zou ik -100 hebben. Dan nog zou ik er het geld niet voor over hebben hoor.
Daaaaag. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185080121
wat kost een beetje bril tegenwoordig als je een flinke oog afwijking hebt?
elke jaar / 2 jaar nieuwe bril.

ik denk dat je het binnen 10 jaar eruit hebt.
pi_185082559
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:44 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Eigenlijk toch juist het meest?
Nee klopt. Ik bedoelde smile.
pi_185083455
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:44 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Eigenlijk toch juist het meest?
Je had het trouwens laatst over vision. Had je het over deze?
https://www.international(...)en-laseren-nijmegen/

De vision waar jij het over had zat in Turkije maar deze zit in Nederland. Vraag mij af of deze wel betrouwbaar is.
pi_185088266
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Je had het trouwens laatst over vision. Had je het over deze?
https://www.international(...)en-laseren-nijmegen/

De vision waar jij het over had zat in Turkije maar deze zit in Nederland. Vraag mij af of deze wel betrouwbaar is.
Nee, Vision in Amsterdam. https://www.vision-ooglaseren.nl

Dat wat jij stuurt zijn onderdeel van dezelfde groep Turken uit Antalya die mij een onjuist advies hebben gegeven. Maar ja, misschien zijn ze in Nederland wel chill.

Kan iemand mij vertellen of PT, personalised treatment of Wavefront gebakken lucht is? Ik heb namelijk nergens last van, alleen -1,75 aan beide ogen maar hij wordt mij wel aangeraden. Toen ik stiekem een grapje maakte dat het een 'upsale' was, glimlachde en zei ze stiekem ja.

/edit: ik lees dat Wavefront/PT aangeraden is met mensen met staar, nachtblindheid en grote pupillen.

Vision zei dat ik grote pupillen had
Bergman zegt dat dat onzin is en gewoon normale pupillen heb.

één van de twee verteld niet de waarheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door RoW_0 op 18-02-2019 18:15:10 ]
pi_185128320
Mij hebben ze PT aangeraden omdat ik grote pupillen heb.
pi_185128750
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:04 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nee, Vision in Amsterdam. https://www.vision-ooglaseren.nl

Dat wat jij stuurt zijn onderdeel van dezelfde groep Turken uit Antalya die mij een onjuist advies hebben gegeven. Maar ja, misschien zijn ze in Nederland wel chill.

Kan iemand mij vertellen of PT, personalised treatment of Wavefront gebakken lucht is? Ik heb namelijk nergens last van, alleen -1,75 aan beide ogen maar hij wordt mij wel aangeraden. Toen ik stiekem een grapje maakte dat het een 'upsale' was, glimlachde en zei ze stiekem ja.

/edit: ik lees dat Wavefront/PT aangeraden is met mensen met staar, nachtblindheid en grote pupillen.

Vision zei dat ik grote pupillen had
Bergman zegt dat dat onzin is en gewoon normale pupillen heb.

één van de twee verteld niet de waarheid.
Je kan ook gewoon naar het ziekenhuis om een second/third opinion te krijgen. Dan moet je eerst naar de huisarts en zeggen dat je last van je ogen hebt of zo en die sturen je dan door naar de oogarts. En dat is zonder kosten.
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:06:08 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185132145
Ik ben bij Vision in Eindhoven geweest voor een vooronderzoek. Uiteindelijk geholpen in Amsterdam met een Lasek behandeling. Je hoornvlies wordt losgeweekt met alcohol zodat je oog bloot komt te liggen. 24 seconden per oog laseren dacht ik.

Het is niet pijnlijk, maar ik vond het wel vervelend. Vooral omdat ik niets aan mijn ogen kan hebben.

Is nu 1,5 jaar geleden en heb er geen spijt van, zie nog steeds 100%
Of ik het opnieuw zou doen weet ik niet.

Kosten rond de 2300¤
pi_185133638
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:06 schreef Mubassie het volgende:
Ik ben bij Vision in Eindhoven geweest voor een vooronderzoek. Uiteindelijk geholpen in Amsterdam met een Lasek behandeling. Je hoornvlies wordt losgeweekt met alcohol zodat je oog bloot komt te liggen. 24 seconden per oog laseren dacht ik.

Het is niet pijnlijk, maar ik vond het wel vervelend. Vooral omdat ik niets aan mijn ogen kan hebben.

Is nu 1,5 jaar geleden en heb er geen spijt van, zie nog steeds 100%
Of ik het opnieuw zou doen weet ik niet.

Kosten rond de 2300¤
Ik ben ook iemand die helemaal naar wordt als iemand aan mij ogen zit. :/
pi_185135165
Vandaag langsgegaan voor een tweede gesprek bij Vision in Amsterdam. Kwalitatief echt enorm veel beter dan Bergman clinics in Velp.

Hele vervelende vragen gesteld over personal treatment/wavefront. Ik heb de doktersassistente echt laten zweten. Maar uiteindelijk gaf ze best veel toe. Ze gaf o.a. toe dat het absoluut een up-sell is. Dat je in THEORIE veel beter zou zien met een personal treatment/soundwave. Ik vroeg hoeveel beter? 50 procent? 80? 1? Ze meende 5% en dat is nog niet met zekerheid. Ze raadde mij eerst beginsel personal treatment af als ik grote pupillen zou hebben, en later meende ze juist dat ik PT moet nemen omdat ik grote pupillen had. Juist.

Ik heb per e-mail gevraagd aan Bergman voor een second opinion hierover, heb er tenslotte voor betaald. Zij menen dat PT niet van toepassing is bij mij omdat mijn pupillen helemaal niet zo groot zijn. LOL.

Later heeft de dokter (van Vision) mij nog even geproken en dergelijke. Weer gevraagd naar de extra personal treatment voor 500 euro. Hij zei serieus: doen als je het kunt betalen. Kun je het niet betalen dan moet je het niet doen.

Ja weetje, ik kan het wel betalen. Maar het is wel 500 euro. Ik ben een geintegreerde Nederlander; ik gun je de 500 euro wel op basis van feiten en cijfers. Maar tot nu toe alleen maar tegenstrijdige berichten. Enfin.

Oh ja, en ik heb droge ogen blijkbaar. Als ik bij de derde onderzoek geen "niveau 5" haal, dan word ik niet gelaserd. Tot die tijd heb ik een recept gekregen die ik bij de apotheek kan halen en moet ik per dag 8 keer lopen druppelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door RoW_0 op 21-02-2019 08:48:23 ]
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:06:34 #53
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185135927
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:54 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik ben ook iemand die helemaal naar wordt als iemand aan mij ogen zit. :/
Dan zal ook voor jou Lasik de enige optie zijn.

Ze hebben voor die optie gekozen omdat ik nogal angstig was en niets aan mijn ogen kon verdragen.
pi_185136144
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:06 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dan zal ook voor jou Lasik de enige optie zijn.

Ze hebben voor die optie gekozen omdat ik nogal angstig was en niets aan mijn ogen kon verdragen.
Mag je niet knipperen of zo?
  woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:18 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185137623
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Mag je niet knipperen of zo?
Nee, maar dat lukt ook niet want je krijgt verdovende druppels en een klem op je oog.
Alleen de schrikreactie blijft dus wel..
pi_185145070
LasekPRK is het zelfde als TransPRK.
TransPRK is een geavanceerdere methode dan de LasekPRK. Bij de TransPRK wordt het bovenste gedeelte van het hoornvlies verdampt d.m.v een laser, en bij LasekPRK wordt dit nog handmatig gedaan dmv alcohol losgeweekt.
pi_185282251
Morgen ben ik aan de beurt.. ik houdt jullie wel even op de hoogte hoe het is gegaan.
pi_185282492
Die van mij is volgende week (eerste onderzoek) maar ik zit nu te twijfelen of ik wil gaan. Binnenkort begint het hooikoorts seizoen en dat betekent jeuk aan de ogen.
pi_185289224
Ik heb gelukkig nooit last gejad van hooikoorts. Maar dat is idd wel een dingetje om over na te denken. Vooronderzoeken kun je denk ik wel gewoon door laten gaan.
pi_185341653
Overmorgen heb ik mijn eerste onderzoek. Ik wil gewoon met de auto gaan maar ik denk dat dit niet verstandig is. Hoe erg zijn die oogdruppels die je krijgt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Atak op 03-03-2019 11:01:18 ]
pi_185357199
Ik heb 2 jaar geleden een transPRK behandeling gehad bij Bergman. Ik vond t super spannend maar de behandeling viel reuze mee en ik werd prettig begeleid. Na de behandeling was mijn zicht echt heel slecht en ik heb de eerste week vrijgenomen voor herstel. Dat is ook wel nodig want zeker de eerste dagen heb je een hels druppelschema. Na een dag of 4 merkte ik echt al langere momenten met beter zicht en na een week kon ik scherp zien en was mijn zicht goed voor veraf, nog niet altijd stabiel maar dat hoort er ook bij de eerste maanden. Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ben ik echt heel blij met het resultaat, het brengt me zoveel gemak! Overigens heb ik wel af en toe droge ogen maar dat is zo minimaal dat ik het niet erg vind.

Tip voor tijdens het herstel: zorg voor luisterboeken en magnetronmaaltijden.
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
pi_185358697
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:15 schreef Coco_C het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden een transPRK behandeling gehad bij Bergman. Ik vond t super spannend maar de behandeling viel reuze mee en ik werd prettig begeleid. Na de behandeling was mijn zicht echt heel slecht en ik heb de eerste week vrijgenomen voor herstel. Dat is ook wel nodig want zeker de eerste dagen heb je een hels druppelschema. Na een dag of 4 merkte ik echt al langere momenten met beter zicht en na een week kon ik scherp zien en was mijn zicht goed voor veraf, nog niet altijd stabiel maar dat hoort er ook bij de eerste maanden. Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ben ik echt heel blij met het resultaat, het brengt me zoveel gemak! Overigens heb ik wel af en toe droge ogen maar dat is zo minimaal dat ik het niet erg vind.

Tip voor tijdens het herstel: zorg voor luisterboeken en magnetronmaaltijden.
kon en ook geen boeken lezen?
pi_185359020
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:03 schreef Atak het volgende:

[..]

kon en ook geen boeken lezen?
De eerste dagen mocht ik niet lang focussen. Dat betekende niet lezen, geen tv en niet lang op telefoon kijken. Overigens was dat allemaal ook echt helemaal niet prettig dus luisterboeken waren echt een uitkomst.
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
pi_185359117
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:52 schreef Atak het volgende:
Overmorgen heb ik mijn eerste onderzoek. Ik wil gewoon met de auto gaan maar ik denk dat dit niet verstandig is. Hoe erg zijn die oogdruppels die je krijgt?
Ik kon niet autorijden, volgens mij wordt het ook afgeraden. Ik heb toevallig vorige week weer zo’n onderzoek met die druppels gehad, je ziet zo enorm wazig en het zonlicht komt ook keihard binnen
pi_185381110
Afgelopen donderdag ben ik gelaserd. Het is nu dag 4 en ben weer boven water 😋

Eerste 3 dagen waren verschrikkelijk. De eerste dag heb ik ondanks de voorgeschreven tramadol flink veel pijn gehad. Heb hierdoor bijna 24u in een donkere slaapkamer doorgebracht.
De 2e dag was minder pijnlijk, en nam het branderige gevoel de overhand.
3e dag steeds meer licht kunnen verdragen en geen pijn meer.

Nu de 4e dag alleen nog last van de droge lenzen die ik sinds de behandeling 24/7 in heb en die dus nu erg droog zijn ondanks het druppelen met kunsttranen.

Morgen worden de lenzen eruit gehaald en wordt mijn troebele zicht hopelijk al een stuk beter.
pi_185409061
Derde keer traantest gezakt bij Vision. Dus ik word donderdag aanstaande waarschijnlijk niet gelasered.

Ik gaf bij binnenkomst aan dat de radiator hard/hoog aan stond en ik al bij voorbaat voelde dat ik ‘m niet zou halen.

Supervreemd want bij Bergman kon het wel gewoon.

Ik ben er eigenlijk best wel helemaal klaar mee.
pi_185409311
Net mijn vooronderzoek gehad. Mijn ogen zijn geschrikt voor behandeling. Mij wordt smart of lasik aangeraden maar omdat ik last heb van hooikoorts zegt de doktor dat ik voor smart moet gaan. Ik dacht dat ik het voor 2k zou kunnen doen. Het gaat nu richting de 3k qua kosten.
pi_185409703
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:58 schreef Atak het volgende:
Net mijn vooronderzoek gehad. Mijn ogen zijn geschrikt voor behandeling. Mij wordt smart of lasik aangeraden maar omdat ik last heb van hooikoorts zegt de doktor dat ik voor smart moet gaan. Ik dacht dat ik het voor 2k zou kunnen doen. Het gaat nu richting de 3k qua kosten.
Dan had ik het eerder in Turkije gedaan.
pi_185417095
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:47 schreef RoW_0 het volgende:
Derde keer traantest gezakt bij Vision. Dus ik word donderdag aanstaande waarschijnlijk niet gelasered.

Ik gaf bij binnenkomst aan dat de radiator hard/hoog aan stond en ik al bij voorbaat voelde dat ik ‘m niet zou halen.

Supervreemd want bij Bergman kon het wel gewoon.

Ik ben er eigenlijk best wel helemaal klaar mee.
Balen zeg.... wel goed dat ze er eerlijk over zijn.
pi_185417127
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:58 schreef Atak het volgende:
Net mijn vooronderzoek gehad. Mijn ogen zijn geschrikt voor behandeling. Mij wordt smart of lasik aangeraden maar omdat ik last heb van hooikoorts zegt de doktor dat ik voor smart moet gaan. Ik dacht dat ik het voor 2k zou kunnen doen. Het gaat nu richting de 3k qua kosten.
Smart of lasek heb ik me niet in verdiept. Maar zo te zien zit er nog aardig prijs verschil in de behandelingen.
pi_185417132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:14 schreef RoW_0 het volgende:
[..]

Dan had ik het eerder in Turkije gedaan.
Dan heb ik geen nazorg en controles.
pi_185417144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:45 schreef Francois1994 het volgende:
[..]

Smart of lasek heb ik me niet in verdiept. Maar zo te zien zit er nog aardig prijs verschil in de behandelingen.
Ja. Niet normaal.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 maart 2019 @ 21:55:54 #73
74056 crew  ToT
pi_185417462
Ben naar 3 klinieken geweest, alledrie zeggen dat mijn ogen een afwijking hebben waardoor het niet mogelijk is. (Hoewel de 3e het wel bij 1 oog aan zou durven, maar dat schiet natuurlijk ook vrij weinig op.)
pi_185447508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:44 schreef Francois1994 het volgende:
[..]

Balen zeg.... wel goed dat ze er eerlijk over zijn.
Ik weet het niet. Bij Bergman kan ik gewoon maandag gelasered worden. Heb al zelfs een afspraak staan.

Ook heb ik mijn hele leven nergens last van gehad.
pi_185516024
Niemand hier ervaring met Alma Care. Voor en na onderzoeken/controles gebeuren in Nederland en de behandeling zelf in het Istanbul Surgery Hospital.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:46:08 #76
481611 Broodjehamkaasgraag
Voor mij een broodje ham/kaas
pi_185567286
Ik heb het 2x maal laten doen aan elk oog... Zicht ging na de eerste ingreep snel terug achteruit
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:59:56 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185567608
Ik zou bijna opteren voor een nieuwe lens oid. Dat laseren lees ik veel (enge) verhalen over. Dat zicht inderdaad snel weer achteruit holt en anderszins.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185666635
Schirmertest bij Bergman clinics gehad. Meneer vond het eerst onnodig, maar wat blijkt; toch onvoldoende. Oogarts heeft gedwaald! Wel meer traanvocht dan bij Vision omdat de ruimte niet zo fucking droog was. Enfin. Geen laser voor mij (yet). Eerst drie maanden druppelen, daarna moet ik waarde 10 halen ipv 6.
pi_187044506
Nog updates van anderen? Ik heb volgende maand mijn finale afspraak.
  Miss 200.000.000! donderdag 23 mei 2019 @ 11:53:20 #80
367000 roos94
pi_187044540
Heb zelf slechte ogen maar zweer bij mijn lenzen/bril. Ga echt nooit laseren stel dat het misgaat. Nope nope.
pi_187045429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 11:53 schreef roos94 het volgende:
Heb zelf slechte ogen maar zweer bij mijn lenzen/bril. Ga echt nooit laseren stel dat het misgaat. Nope nope.
Bij de nieuwste methode “smile” kan er niks misgaan. Alles wordt met de computer gedaan.
pi_187124028
28 februari j.l. laten laseren. Nergens meer last van en perfect zicht!
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 23:25:50 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187124371
Hoe lang moet je eigenlijk na druppelen en hoe vaak?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 27 mei 2019 @ 23:47:59 #84
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187124861
Bijna 2 weken geleden gelaserd, Relex Smile bij Visus. Zicht was de volgende dag eigenlijk al best prima (dus conform de verwachting) en een week later nog weer wat beter, zit nu op 120/100. Gewoon goed dus eigenlijk.

Verder merk ik nu vooral dat beeldschermstaren gewoon klote is voor de ogen, al had ik vandaag wel het idee dat de noodzaak voor druppels wat minder was dan vorige week.

En dan voor de completie nog wat backstory, m'n ogen zaten op -4ish, zo ongeveer sinds mijn 18e (nu 32), dus stabiel zat. Lenzen vond ik steeds irritanter worden (deukje in mijn oog na een eerdere operatie, dus harde lens schoof steeds naar die deuk. Niet bewegende harde lens is niet zo best voor de oogjes), zachte lenzen kan ik niet mee omgaan en harde kreeg ik de maat niet goed zodat ze comfortabel en probleemloos zouden zijn. Gooi daar een strenger schoonmaakadvies bij en ik was er wel klaar mee. :+ Bril dus weer, maar bril is kut met sporten, regen, ding wordt vies, ding beslaat, eindeloze zoektocht naar monturen die me staan en mijn smaak zijn... Laseren uitzoeken dus, voor mijn gevoel nog jong genoeg om er flink lang plezier van te hebben én een lekker budget beschikbaar. Paar toko's bekeken, uiteindelijk als eerste keus bij Visus uitgekomen, dus daar een vooronderzoek ingepland. Gevoel was meteen goed, dus dat was een plus.
Mijn laseropties waren intralasik en smile, uiteindelijk voor die laatste gekozen vanwege het kortere/makkelijkere herstel en de betere kans wat droge ogen betreft.

En nu dus eigenlijk alles volgens het boekje, ik vraag me vooral af wanneer ik niet meer op zoek ga naar mijn bril bij het opstaan. Of het ding wil afzetten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 27 mei 2019 @ 23:50:26 #85
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187124909
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:25 schreef Renesite het volgende:
Hoe lang moet je eigenlijk na druppelen en hoe vaak?
Het druppelschema from hell:
Eerste week: ieder half uur kunsttranen
Tweede week: ieder uur kunsttranen
Eerste drie maanden: 6-12 keer per dag.

Antibacteriële druppels: dag van de behandeling ieder uur, 1e dag na 8 druppels, 2e dag 7 en zo verder afbouwen naar geen.

Ik heb de eerste paar dagen maar wekkers gezet. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187125841
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:50 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het druppelschema from hell:
Eerste week: ieder half uur kunsttranen
Tweede week: ieder uur kunsttranen
Eerste drie maanden: 6-12 keer per dag.

Antibacteriële druppels: dag van de behandeling ieder uur, 1e dag na 8 druppels, 2e dag 7 en zo verder afbouwen naar geen.

Ik heb de eerste paar dagen maar wekkers gezet. :')
Dus het begint bij elk half uur druppelen? En ook in de nacht?
pi_187126205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:15 schreef Atak het volgende:

[..]

Dus het begint bij elk half uur druppelen? En ook in de nacht?
In mijn druppelschema moest ik de eerste dagen inderdaad elk half uur iets druppelen. In de nacht hoeft dat niet maar ik moest wel een wekker zetten om de volgende ochtend weer te starten. Medisch gezien hoeft dat laatste wellicht niet want het was ook prima om druppels vlotter op elkaar te laten volgen, als alles er maar in zit op de juiste volgorde en verdeeld over een dag. De eerste dagen vond ik het schema echt hels omdat je veel verschillende druppels hebt die je met een verschillend interval moest druppelen. Ik heb vooraf een schema gemaakt op papier zodat ik alles kon afstrepen.
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:44:30 #88
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187127333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:15 schreef Atak het volgende:

[..]

Dus het begint bij elk half uur druppelen? En ook in de nacht?
's Nachts niet gelukkig. Begint bij opstaan. :Y

De antibacteriële druppels is even uitvogelen hoe je ze het beste verdeelt, gespreid over de dag is inderdaad het prettigst, dus vooraf plannen is prettig. Ook omdat je de twee soorten druppels niet té snel achter elkaar kan doen, want dan spoel je de eerdere weg, dan doet het dus niets.

Update wat betreft de droge ogen, het is nu inderdaad al een stuk beter dan vorige week. Toen moest ik eigenlijk elk half uur wel druppelen met kunsttranen om niet weg te wazigen achter mijn pc, nu kan ik daadwerkelijk rond met zo ongeveer ieder uur.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187127833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

's Nachts niet gelukkig. Begint bij opstaan. :Y

De antibacteriële druppels is even uitvogelen hoe je ze het beste verdeelt, gespreid over de dag is inderdaad het prettigst, dus vooraf plannen is prettig. Ook omdat je de twee soorten druppels niet té snel achter elkaar kan doen, want dan spoel je de eerdere weg, dan doet het dus niets.

Update wat betreft de droge ogen, het is nu inderdaad al een stuk beter dan vorige week. Toen moest ik eigenlijk elk half uur wel druppelen met kunsttranen om niet weg te wazigen achter mijn pc, nu kan ik daadwerkelijk rond met zo ongeveer ieder uur.
Ik dacht dat je van relex smile juist geen droge ogen kreeg. Dat werd mij vertelt doen ik relex smile werd aangesmeerd in plaats van de goedkopere.
pi_187127846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:22 schreef Coco_C het volgende:

[..]

In mijn druppelschema moest ik de eerste dagen inderdaad elk half uur iets druppelen. In de nacht hoeft dat niet maar ik moest wel een wekker zetten om de volgende ochtend weer te starten. Medisch gezien hoeft dat laatste wellicht niet want het was ook prima om druppels vlotter op elkaar te laten volgen, als alles er maar in zit op de juiste volgorde en verdeeld over een dag. De eerste dagen vond ik het schema echt hels omdat je veel verschillende druppels hebt die je met een verschillend interval moest druppelen. Ik heb vooraf een schema gemaakt op papier zodat ik alles kon afstrepen.
Maar kan je nu goed zien? Ook van dichtbij? Ijsdraakje zegt bijvoorbeeld dat hij dichtbij niet goed kan zien.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:30:14 #91
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187128070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:17 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik dacht dat je van relex smile juist geen droge ogen kreeg. Dat werd mij vertelt doen ik relex smile werd aangesmeerd in plaats van de goedkopere.
Lange termijn versus korte termijn. Ze doen minder schade aan je oogbol, want kleinere incisie, maar de zenuwen die het traanvocht reguleren zijn in het begin wel even van de leg. Dat ik het eigenlijk alleen op m'n (droge) kantoor achter de computer merk (dus eigenlijk te weinig knipperen, merkte ik met lenzen ook sterk) binnen twee weken na behandeling, vind ik best positief. Helemaal omdat ik nu al verbetering merk ten opzichte van vorige week.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:18 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar kan je nu goed zien? Ook van dichtbij? Ijsdraakje zegt bijvoorbeeld dat hij dichtbij niet goed kan zien.
Uhm, volgens mij moet je je bril opzetten, want ik heb niets geschreven over hoe m'n zicht van dichtbij is. ;) Maar als het je geruststelt: zicht van dichtbij is dikke prima, merk geen verschil met voorheen. (En kom dus van een min-sterkte af, dus dichtbij was nooit het probleem)

En zij. Niet hij.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187128115
Ik heb het nou bijna 9 jaar en ben nog zeer tevreden. Zo blij nooit meer te hoeven kutten met bril of lenzen. De ingreep zelf was wat minder fijn maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187129027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Lange termijn versus korte termijn. Ze doen minder schade aan je oogbol, want kleinere incisie, maar de zenuwen die het traanvocht reguleren zijn in het begin wel even van de leg. Dat ik het eigenlijk alleen op m'n (droge) kantoor achter de computer merk (dus eigenlijk te weinig knipperen, merkte ik met lenzen ook sterk) binnen twee weken na behandeling, vind ik best positief. Helemaal omdat ik nu al verbetering merk ten opzichte van vorige week.
[..]
Volgens de oogdoktor is dat permanent dat je ogen minder vochtig is na de operatie. Daarom worden mensen met droge ogen ook afgeraden om een laseroperatie te doen want na de operatie zijn je ogen zelfs nog droger. Hoeveel heb je trouwens betaald voor de behandeling?


quote:
Uhm, volgens mij moet je je bril opzetten, want ik heb niets geschreven over hoe m'n zicht van dichtbij is. ;) Maar als het je geruststelt: zicht van dichtbij is dikke prima, merk geen verschil met voorheen. (En kom dus van een min-sterkte af, dus dichtbij was nooit het probleem)

En zij. Niet hij.
Met hoeveel je per dag moet druppelen was je ook al vaag en dan geef je zo’n antwoord. :7

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:47 schreef IJsdraakje het volgende:

Verder merk ik nu vooral dat beeldschermstaren gewoon klote is voor de ogen, al had ik vandaag wel het idee dat de noodzaak voor druppels wat minder was dan vorige week.




[ Bericht 6% gewijzigd door Atak op 28-05-2019 11:44:10 ]
pi_187129176
Mijn ogen zijn niet droog meer, maar dat heeft wel jaren geduurd.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:16:11 #95
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187129749
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Volgens de oogdoktor is dat permanent dat je ogen minder vochtig is na de operatie. Daarom worden mensen met droge ogen ook afgeraden om een laseroperatie te doen want na de operatie zijn je ogen zelfs nog droger. Hoeveel heb je trouwens betaald voor de behandeling?
[..]

Met hoeveel je per dag moet druppelen was je ook al vaag en dan geef je zo’n antwoord. :7
[..]

Als je er vooral op uit bent om me uit willen lachen omdat ik de duurdere optie heb gekozen, mag je dat ook meteen zeggen, dan stop ik na deze reactie met reageren op je. :+

Maar, resumerend, achter de pc druppel ik wanneer ik voel dat het nodig is. Dat was de eerste week zeker ieder half uur, 's avonds (dus niet achter de pc) had ik m'n wekkers nodig, want zo droog voelen ze niet als ik niet naar een beeldscherm zit te staren. Op dit moment, een krappe twee weken na de behandeling, komt m'n gevoel van "goh, beetje droog hier" eigenlijk mooi overeen met m'n schema van ieder uur druppelen. Exact zoals het me voorspeld is dus. Mijn diepste verontschuldigingen als dat te vaag voor je is, ook na posten van het schema dat ik volg. :')

Verder heb je het toch echt zelf verzonnen dat m'n "beeldschermstaren is stiekem best kut" hetzelfde is als "ik zie niets dichtbij". De omgeving en de manier van kijken (droog kantoor en gefocust op een scherm knipper je minder met je ogen, heuj, knipperen verdeelt traanvocht!) zijn de grootste ergernissen daarbij. Dat zegt niets over hoe veel of hoe weinig ik kan zien op die afstand verder.

Prijs was ¤3299,99 (als we dan toch exact moeten gaan doen), komt nog wat bij voor de druppels, maar die rekening komt via de verzekering. Staat ook gewoon op de site van de behandelaar trouwens.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187130445
Als je vaag bent dan is het toch niet gek dat andere mensen het verkeerd begrijpen maar toch bedankt voor je antwoord. Ik dacht het ook via de verzekering te doen maar zoveel maakt het niet uit maar ik kan het ook fout hebben.
pi_187130535
Ik zit trouwens zelf te twijfelen tussen smile en trans. Na mijn tweede controle maak ik mijn keus. Ik moet wel snel beslissen want 2 dagen na mijn tweede controle is mijn operatie gepland. :'(
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:18:12 #98
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187130706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:00 schreef Atak het volgende:
Als je vaag bent dan is het toch niet gek dat andere mensen het verkeerd begrijpen maar toch bedankt voor je antwoord. Ik dacht het ook via de verzekering te doen maar zoveel maakt het niet uit maar ik kan het ook fout hebben.
Nee, zoals ik zei komt de rekening voor de druppels via de verzekering, daarom weet ik nog niet exact wat het uiteindelijke totaal van het verhaal gaat zijn (waarschijnlijk nog iets van ¤100). Het laseren zelf heb ik op de dag zelf gepind. Met jouw sterkte kan je er vanuit gaan dat er niets vergoed gaat worden. Wel kan je kijken of je nog wat van de belasting terug kan krijgen, ik ga 'm wel declareren bij m'n aangifte volgend jaar in ieder geval.

Niet meer achter m'n tekst willen lezen dan er staat, dan is het ook lang zo vaag niet. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:06 schreef Atak het volgende:
Ik zit trouwens zelf te twijfelen tussen smile en trans. Na mijn tweede controle maak ik mijn keus. Ik moet wel snel beslissen want 2 dagen na mijn tweede controle is mijn operatie gepland. :'(
Beste tip: schrijf voor jezelf de voor- en nadelen van beide opties op en bepaal welke nadelen het zwaarste wegen.

Zo vond ik de flap, de daarbij horende risico's en het toch langer durende herstel zwaarder wegen dan geld, dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187130985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nee, zoals ik zei komt de rekening voor de druppels via de verzekering, daarom weet ik nog niet exact wat het uiteindelijke totaal van het verhaal gaat zijn (waarschijnlijk nog iets van ¤100). Het laseren zelf heb ik op de dag zelf gepind. Met jouw sterkte kan je er vanuit gaan dat er niets vergoed gaat worden. Wel kan je kijken of je nog wat van de belasting terug kan krijgen, ik ga 'm wel declareren bij m'n aangifte volgend jaar in ieder geval.

Niet meer achter m'n tekst willen lezen dan er staat, dan is het ook lang zo vaag niet. ;)
[..]

Beste tip: schrijf voor jezelf de voor- en nadelen van beide opties op en bepaal welke nadelen het zwaarste wegen.

Zo vond ik de flap, de daarbij horende risico's en het toch langer durende herstel zwaarder wegen dan geld, dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
Smile is niet zo duur hoor. Mijn tante was 9 jaar geleden geopereerd en zij betaalde voor trans wat je nu voor smile betaald.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:49:11 #100
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187131175
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik heb al gekozen. :D en het geld uitgegeven

Maar ga gewoon een lijstje maken en bepalen hoe zwaar je de punten vindt wegen! Ik kan mijn keuzeproces wel verder gaan uitdiepen, maar dat blijft n=1. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:52 #101
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187134572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Nee, zoals ik zei komt de rekening voor de druppels via de verzekering, daarom weet ik nog niet exact wat het uiteindelijke totaal van het verhaal gaat zijn (waarschijnlijk nog iets van ¤100). Het laseren zelf heb ik op de dag zelf gepind. Met jouw sterkte kan je er vanuit gaan dat er niets vergoed gaat worden. Wel kan je kijken of je nog wat van de belasting terug kan krijgen, ik ga 'm wel declareren bij m'n aangifte volgend jaar in ieder geval.

Huh, ik dacht dat het sowieso niet vergoed werd, maar begrijp nu dat het per sterkte verschilt? En is jouw prijs voor 2 ogen? Vind ik eigenlijk reuze meevallen, vooral vergeleken met wat ik nu uitgeef aan brillen :P

Ik ben wel blij met jouw (duidelijke ;) ) omschrijving van hoe je het ervaren hebt, dankjewel daarvoor!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:17:00 #102
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187135433
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:33 schreef Meke het volgende:

[..]

Huh, ik dacht dat het sowieso niet vergoed werd, maar begrijp nu dat het per sterkte verschilt? En is jouw prijs voor 2 ogen? Vind ik eigenlijk reuze meevallen, vooral vergeleken met wat ik nu uitgeef aan brillen :P

Ik ben wel blij met jouw (duidelijke ;) ) omschrijving van hoe je het ervaren hebt, dankjewel daarvoor!
Bij extreme sterktes wordt er nog wel eens wat vergoed, maar dan moet je aan de echte jampotglazen denken waarbij ook een bril/lenzen niet goed kunnen corrigeren. :)

Mijn prijs was voor beide ogen! (En een beschermbril en een teddybeer om fijn te knijpen tijdens de behandeling :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187144976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:18 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar kan je nu goed zien? Ook van dichtbij? Ijsdraakje zegt bijvoorbeeld dat hij dichtbij niet goed kan zien.
Mijn herstel (transPRK) duurde wat langer dan bijv smile. In de eerste 4 dagen kon ik slecht zien en echt weinig ondernemen. Wel werd t zicht vanaf dag 4 snel beter. Na een week ben ik weer gaan werken, toen was Mn ver zicht heel goed, dichtbij was minder. Het kostte me de eerste 2/3 weken meer energie om dichtbij te focussen en beeldscherm ging op standje slechtzienden. Ook dat is goed bijgetrokken, bij de maandcontrole was alles top en zag ik gewoon goed, zowel ver als dichtbij. Nu nog steeds goed zicht.

Lees net ook in jullie berichten over vergoedingen; bij mij is het twee jaar geleden volledig vergoed en onafhankelijk van sterkte want ik had slechts -1,75. Ik had alleen beperktere keuze uit behandelingen (geen smile tenzij op medische indicatie bijv). Wellicht zijn er nog steeds verzekeringen die t vergoeden, kan iig geen kwaad eens te checken ;-)
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:19:27 #104
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187146908
@Coco_C Had je wel een medische indicatie of gewoon mazzel met de verzeraar? Ik "ken" alleen medische gevallen, dus ik ben nieuwsgierig. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187148950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:19 schreef IJsdraakje het volgende:
@:Coco_C Had je wel een medische indicatie of gewoon mazzel met de verzeraar? Ik "ken" alleen medische gevallen, dus ik ben nieuwsgierig. :)
Geen medische indicatie :-) gewoon mazzel met verzekering.
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:54:47 #106
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187149815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:06 schreef Coco_C het volgende:

[..]

Geen medische indicatie :-) gewoon mazzel met verzekering.
Waar was je verzekerd dan? :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 29 mei 2019 @ 12:15:31 #107
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187150150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:06 schreef Coco_C het volgende:

[..]

Geen medische indicatie :-) gewoon mazzel met verzekering.
Nice!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187150610
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:54 schreef Meke het volgende:

[..]

Waar was je verzekerd dan? :P
bij Peppie en kokkie. :')

Het is niet zo zeer bij welke zorgverzekering maar meer welk pakket je hebt bij de zorgverzekering.

Als je oud bent en je veel kosten maakt dan heb je een duurdere verzekering en maak je je eigen risico zo op. En dan is het ook rendabel om een dure zorgpakket te hebben die alles vergoedt.

Als je jonger bent en je maakt geen grote kosten is het maar de vraag of het waard is om een duurdere verzekering te nemen louter om je ogen te laten laseren.
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:08:05 #109
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187150888
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 12:48 schreef Atak het volgende:

[..]

bij Peppie en kokkie. :')

Het is niet zo zeer bij welke zorgverzekering maar meer welk pakket je hebt bij de zorgverzekering.

Als je oud bent en je veel kosten maakt dan heb je een duurdere verzekering en maak je je eigen risico zo op. En dan is het ook rendabel om een dure zorgpakket te hebben die alles vergoedt.

Als je jonger bent en je maakt geen grote kosten is het maar de vraag of het waard is om een duurdere verzekering te nemen louter om je ogen te laten laseren.
Dit was toch helemaal geen rare vraag? :') Bij mijn huidige verzekering (ongeacht welk pakket :P ) wordt er namelijk sowieso niet vergoed, dus ben benieuwd bij welke wel..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:12:30 #110
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187150947
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:08 schreef Meke het volgende:

[..]

Dit was toch helemaal geen rare vraag? :') Bij mijn huidige verzekering (ongeacht welk pakket :P ) wordt er namelijk sowieso niet vergoed, dus ben benieuwd bij welke wel..
Ik vond 'm niet raar. Hell, ik ben ook wel nieuwsgierig welke aanbieder dat dan was. _O-

Niet dat het voor mij verschil had gemaakt, verder zeer incidenteel zorg nodig, dus alleen basispakket hier. En met de voorwaarden die Coco_C had, had ik er toch niets aan gehad met m'n voorkeursbehandeling. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:30:51 #111
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187151224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik vond 'm niet raar. Hell, ik ben ook wel nieuwsgierig welke aanbieder dat dan was. _O-

Niet dat het voor mij verschil had gemaakt, verder zeer incidenteel zorg nodig, dus alleen basispakket hier. En met de voorwaarden die Coco_C had, had ik er toch niets aan gehad met m'n voorkeursbehandeling. :P
Haha ik heb even bij Independer gespiekt, en de hoogste vergoeding sluit zeg maar niet echt aan bij mijn levensovertuigingen :+ /lastig

En nog steeds weet ik niet of de vergoeding opweegt tegen de overstap :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:32:58 #112
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187151250
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:30 schreef Meke het volgende:

[..]

Haha ik heb even bij Independer gespiekt, en de hoogste vergoeding sluit zeg maar niet echt aan bij mijn levensovertuigingen :+ /lastig

En nog steeds weet ik niet of de vergoeding opweegt tegen de overstap :P
Ik heb het maar gezien als al m'n kosten voor brillen/lenzen, maar dan ineens. Dat liet ik toch al nooit vergoeden, dus kwijt was ik het toch wel geweest. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187153158
Feit dat t vergoed werd zat m vooral in het gunstige collectief via werkgever. Daarin werden bijzondere voorwaarden gesteld, waaronder deze. Enorme uitzonderingssituatje waarschijnlijk maar het was erg fijn! Maar t kan denk ik nooit kwaad eens uit te rekenen of de extra premie voor een jaar bij een aanvullend pakket met de daarbij behorende vergoeding opweegt tegen de te maken kosten :-)
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
pi_187153514
Bij mijn verzekering moet ik 800 euro betalen (eigen risico) en de rest krijg ik dan terug van de verzekering maar als eis stellen ze dat een medisch rapport regelen. :')
pi_187173844
Het komt er op neer dat je met de gemiddelde verzekering alles zelf moet betalen. Medisch rapport = medische noodzaak. En dat is er bijna nooit met laseren.
pi_206077960
Ik geef dit topic even een schopje.
Wordt -7 ergens door sommige zorgverzekeraars vergoed?
En zijn er ook mensen bij wie het fout is gegaan?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206078160
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:55 schreef Atak het volgende:

[..]
Daarom wil ik ook niet te lang wachten met een oogoperatie. Als je wat ouder bent dan hanger daar allemaal risico’s aan.
Ben ik met 45 jaar te oud?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:12:03 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206079157
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb mijn ogen een jaar of 5 geleden laten laseren. Van -4,5 en -1,5 naar nagenoeg perfect zicht gegaan. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. 's middags laten doen en na een paar uurtjes tukken gewoon zonder bril TV kunnen kijken. *O* . Sindsdien ga ik weer zwemmen en loop ik niet meer te kutten met brillen en lenzen. _O_
Update. Rechts gaat het laatste jaar weer heel hard achteruit (die was -4,5). Er is wel goed mee te leven dus ik kijk even aan of dit stabiel blijft. Zo niet, dan ga ik kijken of het nog een keer kan.
Resistance is futile.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:52:35 #119
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_206270157
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ben ik met 45 jaar te oud?
Voornaamste om rekening mee te houden, is dat een leesbril niet bijzonder lang op zich laat wachten. :)

En net wat je het waard vindt, qua "voorspelde kosten" van brillen/lenzen/toebehoren zat ik rond de 30 op een redelijk gelijk bedrag, dus vanuit dat perspectief is 45 wat oud. Achteraf, nu ik gewend ben aan wakker worden met direct scherp zicht, geen bril in de weg met sporten, niet door de grond gaan van de pijn als er een vuiltje onder m'n lens komt: het is het meer dan waard geweest. _O_

Mijn update is dan ook een "gaat super". :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208224492
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ben ik met 45 jaar te oud?
Ik ben 45 en heb een vooronderzoek gehad waaruit naar voren kwam dat ik in aanmerking kom voor de Relex Smile behandeling. Ze voeren een monovisie uit. Dat wil zeggen dat ze bij één oog een reststerkte over laten van -0.25. Op die manier kun je een leesbril nog wel 10 jaar uitstellen werd me verteld. Mijn sterkte is nu -5,5 en -4 met een cilinder. Ik overweeg het sterk, ook al doen de kosten me wel even slikken. Het kost ¤ 3.998,-.
pi_208226306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Nee, zoals ik zei komt de rekening voor de druppels via de verzekering, daarom weet ik nog niet exact wat het uiteindelijke totaal van het verhaal gaat zijn (waarschijnlijk nog iets van ¤100). Het laseren zelf heb ik op de dag zelf gepind. Met jouw sterkte kan je er vanuit gaan dat er niets vergoed gaat worden. Wel kan je kijken of je nog wat van de belasting terug kan krijgen, ik ga 'm wel declareren bij m'n aangifte volgend jaar in ieder geval.

Niet meer achter m'n tekst willen lezen dan er staat, dan is het ook lang zo vaag niet. ;)
[..]
Beste tip: schrijf voor jezelf de voor- en nadelen van beide opties op en bepaal welke nadelen het zwaarste wegen.

Zo vond ik de flap, de daarbij horende risico's en het toch langer durende herstel zwaarder wegen dan geld, dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
Woow kan je het opgeven bij de belastingdienst? Heb t vorig jaar juni laten doen. Van - 4,5 met flinke cilinder naar gewoon goed zicht. Ene oog is beter dan de ander maar merk ik eigenlijk alleen als ik heel moe ben of met heel specifiek licht/schemer. Zou t opnieuw kunnen laten doen want garantie maar niet genoeg last van.

Heb de smile gedaan ivm kortere geneestijd en wilde niet bezuinigingen oo mn ogen.
pi_208231109
Je kunt de kosten van ooglaseren niet opvoeren bij de Belastingdienst als aftrekpost. Helaas…
pi_208236078
Had het al opgezocht, vond het al zo vreemd. Helaassss
  zaterdag 4 maart 2023 @ 16:23:24 #124
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208236730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:53 schreef Koettie het volgende:
Had het al opgezocht, vond het al zo vreemd. Helaassss
Check ook de datum van de post die je quote. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208237132
Ahaha oh wauw. En dat met mm scherpe ogen.
pi_208271559
Inmiddels 4 jaar geleden dat ik mijn ogen heb laten laseren..
Ben toen van -5 naar 0 gegaan, maar inmiddels zit ik ook weer op -1 beide ogen.. ben terug gegaan naar vision en weer vooronderzoeken gehad etc. Ben aan het overwegen om ze opnieuw te laten laseren. Dit kan kosteloos binnen 5 jaar.
  maandag 6 maart 2023 @ 22:09:54 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208271731
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:54 schreef Francois1994 het volgende:
Inmiddels 4 jaar geleden dat ik mijn ogen heb laten laseren..
Ben toen van -5 naar 0 gegaan, maar inmiddels zit ik ook weer op -1 beide ogen.. ben terug gegaan naar vision en weer vooronderzoeken gehad etc. Ben aan het overwegen om ze opnieuw te laten laseren. Dit kan kosteloos binnen 5 jaar.
En kan dat überhaupt? Ik zit 8 jaar na het laseren vermoedelijk wel weer op -3 of zo (was ooit -4,5).
Resistance is futile.
pi_208283959
Ogen laseren lijkt me heel spannend. Nu weet je wat je hebt... Ik zag een filmpje van iemand die na het laseren veel last had van droge ogen en starburst.
En als dan ook je zicht alsnog binnen een paar jaar weer verslechtert... Ik geloof niet dat ik het aandurf.
pi_208284185
quote:
5s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
En kan dat überhaupt? Ik zit 8 jaar na het laseren vermoedelijk wel weer op -3 of zo (was ooit -4,5).
Volgens hun zou het wel moeten kunnen ja.. heb binnenkort bij vision in Amsterdam het laatste voor onderzoek dus ben benieuwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Francois1994 op 08-03-2023 00:03:08 (Type fout) ]
pi_208285270
Ik vind het ook spannend.
Ook omdat de langetermijngevolgen van Relex Smile nog niet bekend zijn. Complicaties zijn zeldzaam, maar als ze zich voordoen zijn deze vaak ernstig. Zenuwpijn, droge ogen, dubbelzien, halo’s etc.
En inderdaad. De kans dat je ogen weer snel achteruit gaan na de behandeling. Kan je dan nog een keer? Ik geloof niet dat je twee keer Lasik kan laten doen, blijft er dan nog iets van het hoornvlies over?
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:07:06 #131
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208285943
Ik denk dat je dan al gauw naar een nieuwe lens gaat?

Hier overigens bijna 4 jaar verder en m'n ogen zijn wel wát droger, maar dat is ook meteen het enige. Sterkte is constant gebleven.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')