abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:33:50 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185050721
Kan best hoor *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185050796
@OliviaIsTaken: Ik heb wel alvast dat spul gekocht wat je op het tandvlees moet smeren. Maar gelukkig hebben ze er niet altijd last van. Al lijkt het me wel wat eng icm borstvoeding... Fijn dat ht afbouwen van borstvoeding zo is gegaan lees ik in het andere topic. Ik ben vorig jaar geweest maar omdat ik nog zo in schock was van de zwangerschap heb ik toen gewoon een beetje rond gelopen. Dit jaar ga ik wat gerichter kijken naar leuke aanbiedingen.

@Elleska: Leuk dat ze mee mag doen! En hoe ben je aan die draagwandeling gekomen? Ik merk wel dat je soms redelijk geïsoleerd raakt met zo een kleintje.

@ToT: Ik ga mee met de rest, ik zou kijken of je mini in het zitje van de kinderwagen kan doen. Is gelijk een stuk gezelliger!

@Malteser: Vakantie was fantastisch. Omdat de baby nog 3 slaapjes doet overdag word je gedwongen rustig aan te doen en wat was wel even goed. We hebben echt even bij kunnen tanken. En een *O* voor een blije baby. Hoe oud was Twix toen de eerste tandjes doorkwamen?

@Tink89: Gelukkig heb je toch nog een fijne vakantie gehad. Het was natuurlijk de laatste dagen schitterend weer. En er worden ook kinderen geboren met tandjes he, dus het zou zeker kunnen hoor.

Hier kind in de kinderwagen gedaan en bij de moestuin neergezet zodat ik de hele boel om heb kunnen spitten en bemesten. Vorig jaar niet gedaan ivm de zwangerschap en merk dat ik ook door het lekkere weer echt weer een hoop energie krijg. Ik vind het een leuk idee dat Bikkel tegen die tijd allemaal groenten uit onze eigen tuin kan gaan eten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185050852
^O^ Thx voor de reacties! :)
Nee geen inzet hier, maar misschien valt het wel te bestellen.
Hij is 5 maand oud en deze buggy is bedoeld vanaf 6 maand, maar hij draagt al kleertjes voor baby's vanaf 9 maand en is echt flink en sterk.
Maar ik ga navragen of er een inzet te koop is, en hoeveel dat kost. :)
pi_185051009
Ik zou zo lang mogelijk wachten, zowel qua wat de rug aankan, en dat een kind jou graag wil zien, om prikkels te verwerken en zich veilig te voelen. Ze slapen dan vaak ook beter. Ouders praten dan veel meer met het kind en dat is goed voor de taalontwikkeling.

Maar voor een kort tripje supermarkt zou ik me hier niet druk om maken.
pi_185051998
@Wolken Wat klinkt dat fijn! Heerlijk zeg.
Twix was op 9 dagen na één toen zijn eerste tand doorkwam. Ikzelf was pas 14 maanden bij tand 1 en man 10 maanden. Dus allemaal wat later.
pi_185052082
Tink, B had met 4 maanden 2 tandjes dus kan prima hoor.

ToT en de rest: niet alle wandelwageninzet dingen hebben de mogelijkheid om het kind naar je toe te richten. Bij B hadden we een Mutsy transporter en die had dat niet. Hij sliep er prima in overigens. Maar die had inderdaad goede vering en grote banden. Wij zijn toen bij iets van 2,5 jaar op de buggy overgestapt.

Juul zit duidelijk niet lekker in haar vel, ze wordt vaak wakker 's nachts, heeft overdag veel aandacht nodig, eet minder etc. De verkoudheid wordt minder maar 1 knalrode wang. Wij vermoeden een combi van die stomme verkoudheid, tandje en weer eens een sprong. Ach hebben we dat allemaal tegelijk, is dat meteen achter de rug ;)
pi_185052236
Tandjes *O* Welpje is ruim 4 maanden en het eerste randje is sinds gisteren te voelen. De tweede komt er als ik de bobbels moet geloven ook al snel aan.
pi_185053447
@exode
Jeetje.. Wat een soap. Ik kan weinig meer zeggen dan sterkte.. O+

Herkenbaar trouwens over hoe Juul nu is.
Hier een paar dagen nu een baby die ineens veel 's nachts wakker is, continu vuurrode blosjes, al 10 weken + verkouden, benauwd, snotterig, kwijlerig, bijterig.. Heel gezellig. :D

@Wolken
Welkom terug! Ik moet nog bijlezen, misschien heb je het allang benoemd.. maar hoe was je vakantie? :D

Bijzonder hé, hoor zoveel verschillende verhalen over het CB. Hier voelt het echt als dat zij de enige waarheid kennen.

Ik heb serieus hardop gelachen om hoe je het omschreef, jullie ervaringen met het vaste voedsel. Geweldig. Heel herkenbaar, alleen hebben wij geen hond, maar een poes, dus het allemaal wel interessant vindt, maar dan dus weer niet opeet. Beste bikkel heb je trouwens al!

Vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185053544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:46 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Exode
Jeetje.. Wat een soap. Ik kan weinig meer zeggen dan sterkte.. O+

Herkenbaar trouwens over hoe Juul nu is.
Hier een paar dagen nu een baby die ineens veel 's nachts wakker is, continu vuurrode blosjes, al 10 weken + verkouden, benauwd, snotterig, kwijlerig, bijterig.. Heel gezellig. :D

@:Wolken
Welkom terug! Ik moet nog bijlezen, misschien heb je het allang benoemd.. maar hoe was je vakantie? :D

Bijzonder hé, hoor zoveel verschillende verhalen over het CB. Hier voelt het echt als dat zij de enige waarheid kennen.

Ik heb serieus hardop gelachen om hoe je het omschreef, jullie ervaringen met het vaste voedsel. Geweldig. Heel herkenbaar, alleen hebben wij geen hond, maar een poes, dus het allemaal wel interessant vindt, maar dan dus weer niet opeet. Beste bikkel heb je trouwens al!

Vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet met je mopje naast geluidsboxen gaan staan en haar eventueel een muts opzetten?
pi_185053631
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Niet met je mopje naast geluidsboxen gaan staan en haar eventueel een muts opzetten?
Had inderdaad gedacht gewoon een muts over haar oren te trekken, maar twijfelde of het genoeg was. Die wagens maken natuurlijk behoorlijk herrie. :@ Ik ga er normaal nooit heen, dus heb nog niet echt ervaring. :9
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 05:53:20 #111
447051 crew  Peejtur
pi_185059476
Ik zou toch oordoppen regelen eerlijk gezegd. :)
pi_185059595
NJ ik heb ervaring met carnavaloptochten :+ en ik vind persoonlijk een mutsje niet genoeg. Er komt zó gigantisch veel lawaai uit die wagens..
pi_185059643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou zo lang mogelijk wachten, zowel qua wat de rug aankan, en dat een kind jou graag wil zien, om prikkels te verwerken en zich veilig te voelen. Ze slapen dan vaak ook beter. Ouders praten dan veel meer met het kind en dat is goed voor de taalontwikkeling.

Maar voor een kort tripje supermarkt zou ik me hier niet druk om maken.
Helder! ^O^

En @ rug: deze buggy (Joie Brisk LX) is vanaf 6 maand en de rugleuning kan redelijk plat. Maar de andere dingen die je zegt klinken idd wel logisch en goed! :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:45 schreef exode het volgende:
Tink, B had met 4 maanden 2 tandjes dus kan prima hoor.

ToT en de rest: niet alle wandelwageninzet dingen hebben de mogelijkheid om het kind naar je toe te richten. Bij B hadden we een Mutsy transporter en die had dat niet. Hij sliep er prima in overigens. Maar die had inderdaad goede vering en grote banden. Wij zijn toen bij iets van 2,5 jaar op de buggy overgestapt.

2,5 jaar? :o Tot die tijd altijd plat in de wandelwagen? Mini-ToT past er al amper meer in; zijn hoofdje raakt de ene kant aan, zijn voetjes de andere kant.
pi_185059645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:51 schreef lunapuella het volgende:
Tandjes *O* Welpje is ruim 4 maanden en het eerste randje is sinds gisteren te voelen. De tweede komt er als ik de bobbels moet geloven ook al snel aan.
Zo dan!
Mini-ToT is 5 maand en het blijft nog steeds bij bobbeltjes. :P
pi_185059648
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Had inderdaad gedacht gewoon een muts over haar oren te trekken, maar twijfelde of het genoeg was. Die wagens maken natuurlijk behoorlijk herrie. :@ Ik ga er normaal nooit heen, dus heb nog niet echt ervaring. :9
Misschien opgepropte (zak)doeken onder het mutsje tegen de oortjes aan doen? (Zodat het mutsje ze op de plaats houdt?)
pi_185059689
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:07 schreef ToT het volgende:

[..]

2,5 jaar? :o Tot die tijd altijd plat in de wandelwagen? Mini-ToT past er al amper meer in; zijn hoofdje raakt de ene kant aan, zijn voetjes de andere kant.
Ik denk dat bedoeld wordt dat tot ongeveer 2,5 jaar oud de wandelwagen gebruikt wordt met het zitje en pas vanaf 2,5 jaar een buggy. Dit vanwege de betere vering in de wandelwagen. Het zitje staat dan natuurlijk gewoon in zit stand! Bij onze oudste deden we het precies zo, vanwege zijn comfort zo lang mogelijk de wandelwagen. En later omdat dat wel kon voor ons gemak de kleinere en lichtere buggy.
pi_185059720
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:27 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik denk dat bedoeld wordt dat tot ongeveer 2,5 jaar oud de wandelwagen gebruikt wordt met het zitje en pas vanaf 2,5 jaar een buggy. Dit vanwege de betere vering in de wandelwagen. Het zitje staat dan natuurlijk gewoon in zit stand! Bij onze oudste deden we het precies zo, vanwege zijn comfort zo lang mogelijk de wandelwagen. En later omdat dat wel kon voor ons gemak de kleinere en lichtere buggy.
Klopt, de wandelwagen is veel wendbaarder ook. Wij rausen ermee door bos en op het strand dat kan niet met de meeste buggy's. De wandelwagen kon nog wel langer maar dat onderstel neemt zoveel plek in beslag.

ToT, de wandelwagen kan in 3 standen, de zitstand is te vergelijken met de buggy. En de wandelwageninzet was bij ons groter dan de buggy dus in theorie had hij daar zelfs langer in gekund.
pi_185059745
Jip ligt bij ons met 8.5 maand nog in de wandelwagenwieg :D hij maakt nog steeds geen aanstalten om zich aan de rand op te trekken, dus we houden het nog even zo. Denk dat we rond een maand of 10 wel over gaan op het zitje en dan eerst met zijn gezicht naar ons toe :)
pi_185059746
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:36 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, de wandelwagen is veel wendbaarder ook. Wij rausen ermee door bos en op het strand dat kan niet met de meeste buggy's. De wandelwagen kon nog wel langer maar dat onderstel neemt zoveel plek in beslag.

ToT, de wandelwagen kan in 3 standen, de zitstand is te vergelijken met de buggy. En de wandelwageninzet was bij ons groter dan de buggy dus in theorie had hij daar zelfs langer in gekund.
Deze buggy kan ook in 3 standen, eentje daarvan is bijna helemaal plat, maar ik vind het zo onpersoonlijk dat je hem niet meer aan kunt kijken en idd met die prikkels; dat lijkt me ook wel een dingetje, ja.
Daarbij zijn we met de eerste wandeling al een schoentje verloren. :')
Anyway, ik heb een online shop gevraagd of Kidsriver een zitje heeft voor het onderstel van de wandelwagen wat we nu hebben. Dat moet haast wel.
pi_185059747
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Helder! ^O^

En @ rug: deze buggy (Joie Brisk LX) is vanaf 6 maand en de rugleuning kan redelijk plat. Maar de andere dingen die je zegt klinken idd wel logisch en goed! :Y

[..]

Ik weet niet welke kinderwagen je hebt, maar de mama’s hier hebben veelal combi wagens. Ik zelf heb bijvoorbeeld deze:

Nu zit de wandelwagenbak er nog op (dat is degene die op de foto op de grond zit), maar die kan je dus verwisselen met dat zitje. Dat zitje kan weer 2 kanten op: naar je toe (dan kijk je dus je kindje aan tijdens het lopen) en van je af (dan kijkt je kindje naar voren). En je kan hem kantelen; van helemaal plat (zodat je baby ligt) tot recht (zodat je baby zit). Op deze foto zit er trouwens een voetenzak in het zitje; die kan er af. Het zitje zelf is echt meer een stoeltje.

Mijn oudste ging met 9 maanden voor het eerst in een buggy (en die was ook al sterk toen, kon goed zelf zitten etc), vanwege vakantie met het vliegtuig, maar dat was eigenlijk toch nog te snel; hij zakte dan heel snel in elkaar, buggy gaf niet genoeg steun. De kinderwagenzit ging toen echt al een poos prima. Daar zat hij trouwens met bijna 3 nog goed in.
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 08:56:56 #121
447051 crew  Peejtur
pi_185059804
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:43 schreef Aure het volgende:
Jip ligt bij ons met 8.5 maand nog in de wandelwagenwieg :D hij maakt nog steeds geen aanstalten om zich aan de rand op te trekken, dus we houden het nog even zo. Denk dat we rond een maand of 10 wel over gaan op het zitje en dan eerst met zijn gezicht naar ons toe :)
Is er nog een andere reden, buiten dat het gezelliger is, om met gezicht naar je toe te doen? Lees dit namelijk vaker.
  zondag 17 februari 2019 @ 09:05:08 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_185059872
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:56 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Is er nog een andere reden, buiten dat het gezelliger is, om met gezicht naar je toe te doen? Lees dit namelijk vaker.
voor t kindje is het fijner als ie zijn papa of mama kan zien. De wereld is nogal overweldigend op die hele jonge leeftijd. En met het gezicht naar jou toe heeft ie het beste van 2 werelden ;)
disclaimer
pi_185059891
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik weet niet welke kinderwagen je hebt, maar de mama’s hier hebben veelal combi wagens. Ik zelf heb bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]

Nu zit de wandelwagenbak er nog op (dat is degene die op de foto op de grond zit), maar die kan je dus verwisselen met dat zitje. Dat zitje kan weer 2 kanten op: naar je toe (dan kijk je dus je kindje aan tijdens het lopen) en van je af (dan kijkt je kindje naar voren). En je kan hem kantelen; van helemaal plat (zodat je baby ligt) tot recht (zodat je baby zit). Op deze foto zit er trouwens een voetenzak in het zitje; die kan er af. Het zitje zelf is echt meer een stoeltje.

Mijn oudste ging met 9 maanden voor het eerst in een buggy (en die was ook al sterk toen, kon goed zelf zitten etc), vanwege vakantie met het vliegtuig, maar dat was eigenlijk toch nog te snel; hij zakte dan heel snel in elkaar, buggy gaf niet genoeg steun. De kinderwagenzit ging toen echt al een poos prima. Daar zat hij trouwens met bijna 3 nog goed in.
Okee dan! ^O^
Ja ik zat ook aan zo'n combi te denken. :Y
Maar dan moet het dus wel los te verkrijgen zijn en niet schofterig duur zijn! :@
pi_185059904
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:56 schreef Peejtur het volgende:

[..]

hier een interessant artikel daarover
pi_185060046
Oh ja, en wat de mensen hierboven ook zeggen: elkaar aankijken tijdens het wandelen en de betere wendbaarheid/terreinbeheersing!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')