abonnement Unibet Coolblue
pi_184950458
Ik heb een hond van bijna 9 jaar, gisteren heeft hij een poging gedaan om mijn kind te bijten, ik kon gelukkig op tijd ingrijpen, maar ik ben wel erg geschrokken.

Nu zit ik te twijfelen wat ik hier mee aan moet, een andere baas voor hem zoeken is geen optie, de kans bestaat dat hij daar hetzelfde doet. Naar het asiel vind ik sneu, zo'n oude hond komt niet meer aan een nieuw thuis daar.
Blijft over om hem in te laten slapen, op die manier heeft hij een waardig einde en weet ik ook wat er met hem gebeurt is.
Maar onze dierenarts, waar ik echt al heel veel jaren kom, heeft aangegeven dat ze geen gezonde dieren in laat slapen. Uit principe.

Ik kan natuurlijk een andere dierenarts zoeken maar dat wil ik liever niet.

Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
De hond zit sinds gisteren opgesloten in de bench, hij mag er alleen uit om te eten of om uit te gaan.
pi_184950479
in before “het ligt aan het baasje”

Wat voor beet was het ? Waarschuwing ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_184950490
laten we hopen dat dit een dikke trololololo is .... -O-
  maandag 11 februari 2019 @ 09:16:41 #4
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184950509
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:12 schreef Rose_Red het volgende:
Ik heb een hond van bijna 9 jaar, gisteren heeft hij een poging gedaan om mijn kind te bijten, ik kon gelukkig op tijd ingrijpen, maar ik ben wel erg geschrokken.

Nu zit ik te twijfelen wat ik hier mee aan moet, een andere baas voor hem zoeken is geen optie, de kans bestaat dat hij daar hetzelfde doet. Naar het asiel vind ik sneu, zo'n oude hond komt niet meer aan een nieuw thuis daar.
Blijft over om hem in te laten slapen, op die manier heeft hij een waardig einde en weet ik ook wat er met hem gebeurt is.
Maar onze dierenarts, waar ik echt al heel veel jaren kom, heeft aangegeven dat ze geen gezonde dieren in laat slapen. Uit principe.

Ik kan natuurlijk een andere dierenarts zoeken maar dat wil ik liever niet.

Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
De hond zit sinds gisteren opgesloten in de bench, hij mag er alleen uit om te eten of om uit te gaan.
Een hond van 9 oud? Wat was de reden van het bijten? Heeft de hond echt gebeten of was het een poging tot bijten? De hond kan eventueel toch naar mensen zonder kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_184950520
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:15 schreef Banaanvragen het volgende:
laten we hopen dat dit een dikke trololololo is .... -O-
Waarom? Als de hond echt gemeen heeft aangevallen dan is het kind niet meer veilig in huis en moet er dus snel een nieuwe oplossing gevonden worden.
pi_184950524
Kunnen ze jou niet gewoon een spuitje geven. Heb je een waardig einde. Want aan jouw topics te zien is er met jou ook wel het een en ander mis Dennis.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184950527
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Waarom? Als de hond echt gemeen heeft aangevallen dan is het kind niet meer veilig in huis en moet er dus snel een nieuwe oplossing gevonden worden.
Een hond valt nooit zomaar aan...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950533
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
in before “het ligt aan het baasje”

Wat voor beet was het ? Waarschuwing ?
Kind stond aan de salontafel, was een Nijntje koekje aan het eten en de hond probeerde het uit zijn hand te pakken, kind trekt z'n handje terug, hond trekt zijn lip op en probeerde hem in zijn pols te bijten. Van schrik liet hij toen zijn koekje vallen.
pi_184950545
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:18 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Kind stond aan de salontafel, was een Nijntje koekje aan het eten en de hond probeerde het uit zijn hand te pakken, kind trekt z'n handje terug, hond trekt zijn lip op en probeerde hem in zijn pols te bijten. Van schrik liet hij toen zijn koekje vallen.
En hoe is dit de schuld van de hond?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950549
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Een hond valt nooit zomaar aan...
Jawel.
pi_184950563
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:19 schreef Brybry het volgende:

[..]

Jawel.
Dat jij de aanleiding niet ziet of begrijpt waarom een hond uitvalt of aanvalt, betekend niet dat ie er niet is, vrind.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950570
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En hoe is dit de schuld van de hond?
ja wellicht niet, maar met kleine kinderen kunnen dit soort dingen gebeuren.
Dus kind voor de hond stellen en weg ermee...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184950613
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat jij de aanleiding niet ziet of begrijpt waarom een hond uitvalt of aanvalt, betekend niet dat ie er niet is, vrind.
Vrind, sommige honden hebben een steekje los, kunnen ze niks aan doen, komt door fokken en/of trauma maar er zijn dus wel degelijk honden die zomaar aanvallen.
pi_184950616
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:21 schreef koemleit het volgende:

[..]

ja wellicht niet, maar met kleine kinderen kunnen dit soort dingen gebeuren.
Dus kind voor de hond stellen en weg ermee...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of dit kan gebeuren of niet ligt grotendeels aan het opvoeden van je hond, het lezen van je hond en het opvoeden van je kind.
Zeker als deze hond nooit eerder soortgelijk gedrag heeft vertoond heb je zelf echt wat fout gedaan.

Wat me vooral, bovenal, tegen de borst stuit is 'dan moet ie maar dood'
De hond gedroeg zich zo met een reden, als je die reden weet kan je die voorkomen/aan werken/weghalen.
Dat is optie 1.

Een gezonde hond dood maken zou nooit een optie moeten zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Frontpage maandag 11 februari 2019 @ 09:25:41 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184950625
Als ik de aanleiding zo hoor zou ik de hond gewoon naar een asiel brengen of zelf een nieuw baasje zoeken. Geen reden tot inslapen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184950627
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Een hond valt nooit zomaar aan...
Lekker naief, een hond is nooit 100% betrouwbaar. Hoe lief dat beest ook kan zijn.
pi_184950628
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:24 schreef Brybry het volgende:

[..]

Vrind, sommige honden hebben een steekje los, kunnen ze niks aan doen, komt door fokken en/of trauma maar er zijn dus wel degelijk honden die zomaar aanvallen.
Jij ziet hier geen inconsistentie in?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950633
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Een hond valt nooit zomaar aan...
Natuurlijk wel, blijven gewoon beesten!
Clown van aloa
pi_184950636
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of dit kan gebeuren of niet ligt grotendeels aan het opvoeden van je hond, het lezen van je hond en het opvoeden van je kind.
Zeker als deze hond nooit eerder soortgelijk gedrag heeft vertoond heb je zelf echt wat fout gedaan.

Wat me vooral, bovenal, tegen de borst stuit is 'dan moet ie maar dood'
De hond gedroeg zich zo met een reden, als je die reden weet kan je die voorkomen/aan werken/weghalen.
Dat is optie 1.

Een gezonde hond dood maken zou nooit een optie moeten zijn.
juist ja, volgende keer bijt ie wel echt en gaan we dan door naar optie 2?

er is niet echt een mogelijkheid om "er aan te werken" hoe zie je dat voor je? de hond steeds straffen als ie wil bijten?.

Ik zou direct van de hond af willen, of dit nu dood is of asiel of whatever..
pi_184950638
Een kennis van mij heeft zijn hond in laten slapen nadat hij hem probeerde te bijten en de tweede keer zijn zwager in zijn arm beet.
Hond was lichamelijk gezond maar in zijn bovenkamer ging er iets mis.
pi_184950642
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef 111210 het volgende:

[..]

Lekker naief, een hond is nooit 100% betrouwbaar. Hoe lief dat beest ook kan zijn.
Dat zeg ik ook niet. Je moet altijd uitkijken en voorzichtig zijn met honden. Het zijn geen robots, hoe goed ze ook opgevoed zijn/braaf zijn/lief zijn.

Een hond valt nooit zonder reden aan. That's it.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950654
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

juist ja, volgende keer bijt ie wel echt en gaan we dan door naar optie 2?

er is niet echt een mogelijkheid om "er aan te werken" hoe zie je dat voor je? de hond steeds straffen als ie wil bijten?.

Ik zou direct van de hond af willen, of dit nu dood is of asiel of whatever..
als je optie 1 wilt overslaan en je niet meer veilig voelt or whatever, dan breng je m naar het asiel of zoek je m een nieuw baasje.
Dan is je volgende optie niet een spuitje erin.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:28:08 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184950655
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:26 schreef Houseparty8 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, blijven gewoon beesten!
Mensen zij ook beesten - deze ook maar gewoon laten inslapen wanneer ze gewelddadig gedrag vertonen?
"Hoka Hey!"
  maandag 11 februari 2019 @ 09:29:02 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184950667
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

als je optie 1 wilt overslaan en je niet meer veilig voelt or whatever, dan breng je m naar het asiel of zoek je m een nieuw baasje.
Dan is je volgende optie niet een spuitje erin.
Dit dus en was het bewust bijten of een hap naar het koekje? Waarom zou die hond in de pols willen bijten?
"Hoka Hey!"
pi_184950673
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij ziet hier geen inconsistentie in?
Je kunt gaan mierenneuken over woorden maar ik denk dat je mij best begrijpt maar m'n gelijk niet wilt toegeven.
Onder zomaar aanvallen versta ik een hond die zonder overduidelijke gedragingen ineens een mens aanvalt. Dan kan er in de psyche van de hond wellicht van alles mis zijn maar de gemiddelde mens is geen Martin Gaus en kan dat dus niet opmerken.
pi_184950685
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:29 schreef Brybry het volgende:

[..]

Je kunt gaan mierenneuken over woorden maar ik denk dat je mij best begrijpt maar m'n gelijk niet wilt toegeven.
Onder zomaar aanvallen versta ik een hond die zonder overduidelijke gedragingen ineens een mens aanvalt. Dan kan er in de psyche van de hond wellicht van alles mis zijn maar de gemiddelde mens is geen Martin Gaus en kan dat dus niet opmerken.
Deze post bevat zoveel bullshit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950687
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus en was het bewust bijten of een hap naar het koekje? Waarom zou die hond in de pols willen bijten?
Daar ben ik ook benieuwd naar!
pi_184950690
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus en was het bewust bijten of een hap naar het koekje? Waarom zou die hond in de pols willen bijten?
Voor het eerst in 9 jaar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950694
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef JeMoeder het volgende:
Als ik de aanleiding zo hoor zou ik de hond gewoon naar een asiel brengen of zelf een nieuw baasje zoeken. Geen reden tot inslapen.
Hij is al bijna 9, daar zit niemand op te wachten en ik zou het echt heel erg vinden als ie op deze leeftijd in het vechthonden circuit belandt. Dan heb ik liever zijn as op de schoorsteen staan.
pi_184950703
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:31 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Hij is al bijna 9, daar zit niemand op te wachten en ik zou het echt heel erg vinden als ie op deze leeftijd in het vechthonden circuit belandt. Dan heb ik liever zijn as op de schoorsteen staan.
Waarom zou ie in het vechthondencircuit belanden?

En dat eerste is bullshit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950717
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mensen zij ook beesten - deze ook maar gewoon laten inslapen wanneer ze gewelddadig gedrag vertonen?
Voor sommigen zou het idd een humane oplossing zijn. Jammer genoeg is de mens een beschermd diersoort.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Redactie Frontpage maandag 11 februari 2019 @ 09:32:33 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184950720
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:31 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Hij is al bijna 9, daar zit niemand op te wachten en ik zou het echt heel erg vinden als ie op deze leeftijd in het vechthonden circuit belandt. Dan heb ik liever zijn as op de schoorsteen staan.
Dan sla je z'n harses in met een hamer....

Nee even serieus: geen enkele zichzelf respecterende dierenarts gaat een hond om deze reden in laten slapen. Je hebt weinig keus. En hoezo wil niemand een 9 jaar oude hond? Raar argument/excuus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184950727
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:31 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Hij is al bijna 9, daar zit niemand op te wachten en ik zou het echt heel erg vinden als ie op deze leeftijd in het vechthonden circuit belandt. Dan heb ik liever zijn as op de schoorsteen staan.
Ik begrijp je wel hoor. Is het een pitbull-achtige?
pi_184950732
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mensen zij ook beesten - deze ook maar gewoon laten inslapen wanneer ze gewelddadig gedrag vertonen?
Niet zo overdrijven. :)
Honden vergelijken met mensen is onzin, al lopen er genoeg mensen rond met het IQ van een hond (wat zich inderdaad vaak uit in agressief gedrag).
Clown van aloa
pi_184950761
De asiels zitten al vol met van die pitbull/Staffords en het is algemeen bekend dat er met dat soort honden een hele hoop mis is (doorgefokt etc). Dan heb je de keus om zo'n hond naar het asiel te brengen wat ik persoonlijk erg zielig vind, een andere optie is ergens op een boerderij waar het beestje de vrijheid heeft of idd inslapen maar dat zal een dierenarts niet zomaar doen.

En je kunt voordat je een beslissing neemt wellicht hulp inschakelen van een gedragskundige
pi_184950792
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:36 schreef Brybry het volgende:
De asiels zitten al vol met van die pitbull/Staffords en het is algemeen bekend dat er met dat soort honden een hele hoop mis is (doorgefokt etc). Dan heb je de keus om zo'n hond naar het asiel te brengen wat ik persoonlijk erg zielig vind, een andere optie is ergens op een boerderij waar het beestje de vrijheid heeft of idd inslapen maar dat zal een dierenarts niet zomaar doen.

En je kunt voordat je een beslissing neemt wellicht hulp inschakelen van een gedragskundige
Nog meer bullshit. }:|
Al die verrotte Stafford/Pitbulls/u name it zijn in handen van de verkeerde mensen, worden niet fatsoenlijk opgevoed of gecorrigeerd. Daar worden ze gevaarllijk en onvoorspelbaar van.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950807
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nog meer bullshit. }:|
Oh? Onder welke steen kom jij vandaan? Jij hebt alle berichtgeving over deze rassen gemist?

Ik zeg niet dat ze slecht zijn , er is een hoop mis mee, kunnen die beestjes ook niks aan doen.
pi_184950834
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:39 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oh? Onder welke steen kom jij vandaan? Jij hebt alle berichtgeving over deze rassen gemist?

Ik zeg niet dat ze slecht zijn , er is een hoop mis mee, kunnen die beestjes ook niks aan doen.
Ik heb mn post iets uitgebreid. :)
Dat ze bijten en schade veroorzaken? Dat is zeker waar. :Y En dat ligt aan de baasjes.
(Wat wel aan het ras ligt is het feit dat vast ook echt vast is bij dit soort honden. Dat is raseigenschap.En dat, vind ik, gevaarlijk aan deze honden. Samen met het feit dat ze vooral bij een zeker slag mensen wonen.)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950856
Rij naar het bos, neem een flinke schep mee en voila.
blablablabla
pi_184950858
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb mn post iets uitgebreid. :)
Dat ze bijten en schade veroorzaken? Dat is zeker waar. :Y En dat ligt aan de baasjes.
Niet altijd. Ja, ze vallen vaak in verkeerde handen en Ja, die rassen zijn zo doorgefokt dat deze honden regelmatig een kronkel vertonen. En dat kan een hele lange tijd heel erg goed gaan maar als het fout gaat dan is het ook goed fout.
pi_184950906
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:42 schreef Brybry het volgende:

[..]

Niet altijd. Ja, ze vallen vaak in verkeerde handen en Ja, die rassen zijn zo doorgefokt dat deze honden regelmatig een kronkel vertonen. En dat kan een hele lange tijd heel erg goed gaan maar als het fout gaat dan is het ook goed fout.
Ik had er alweer een nuance bij gezet :+

Grotendeels ben ik het ook eens met deze post hoor. Maar laten we wel wezen, de kans dat deze hond in deze situatie een kronkel heeft is helemaal niet zo groot. De kans is veel groter dat het eigenlijk logisch en ook te voorkomen gedrag is geweest.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950915
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:42 schreef Elan het volgende:
Rij naar het bos, neem een flinke schep mee en voila.
Dit heb ik ook ooit eens gedaan toen mijn hond mijn zoontje wilde bijten, nahja, niet begraven dat ging me te ver. Heb hem in het bos aan een boom gebonden en achter gelaten, kaartje er bij dat de vinder hem mocht houden. Bij het weglopen van de boom ging het gekerm mij door merg en been ...'papaa, papaaa' :'( (kudo's aan jeroom)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2019 09:45:19 ]
pi_184950924
Ik heb er persoonlijk ervaring mee. Een schat van een hond,goed opgevoed,geen tokkie baasje. En toen gebeurde het; Hond ziet een kind in de verte en heeft op dat moment besloten dat kind als prooi te zien. Bijna een kind voor het leven verminkt door die o zo lieve hond. En er was geen enkele aanleiding.
pi_184950930
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:45 schreef Brybry het volgende:
Ik heb er persoonlijk ervaring mee. Een schat van een hond,goed opgevoed,geen tokkie baasje. En toen gebeurde het; Hond ziet een kind in de verte en heeft op dat moment besloten dat kind als prooi te zien. Bijna een kind voor het leven verminkt door die o zo lieve hond. En er was geen enkele aanleiding.
en waarom liep die hond los?
pi_184950934
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik had er alweer een nuance bij gezet :+

Grotendeels ben ik het ook eens met deze post hoor. Maar laten we wel wezen, de kans dat deze hond in deze situatie een kronkel heeft is helemaal niet zo groot. De kans is veel groter dat het eigenlijk logisch en ook te voorkomen gedrag is geweest.
Daar ben ik met je eens. Maar de vraag is nu of de hond nog te corrigeren is na dit incident
pi_184950942
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:46 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en waarom liep die hond los?
De hond liep niet los, aan zo'n uittrekbare lijn vandaar ook dat het goed afgelopen is. Maar je zag echt de bloeddorst in de ogen van de hond, was echt heel eng.
pi_184950960
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nog meer bullshit. }:|
Al die verrotte Stafford/Pitbulls/u name it zijn in handen van de verkeerde mensen, worden niet fatsoenlijk opgevoed of gecorrigeerd. Daar worden ze gevaarllijk en onvoorspelbaar van.

Deze hond is verder wel gewoon opgevoed, puppy cursus, gevolgd door gehoorzaamheid en daarna heb ik nog lange tijd behendigheid training met hem gedaan. Hij heeft ook nog nooit een mens proberen te bijten
pi_184950961
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:47 schreef Brybry het volgende:

[..]

De hond liep niet los, aan zo'n uittrekbare lijn vandaar ook dat het goed afgelopen is. Maar je zag echt de bloeddorst in de ogen van de hond, was echt heel eng.
Mijn hond is een paar jaar geleden gepakt door een Stafford. Er werd gesnuffeld, was prima, mijn hond vond het genoeg, zei daar wat van en dat vond de Stafford genoeg reden om te grijpen. In de nek. En niet los te laten.

De (waarschijnlijke) oorzaak? Niet goed opgevoed, niet gesocialiseerd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950968
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:49 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Deze hond is verder wel gewoon opgevoed, puppy cursus, gevolgd door gehoorzaamheid en daarna heb ik nog lange tijd behendigheid training met hem gedaan. Hij heeft ook nog nooit een mens proberen te bijten
Dan is je hond dus niet verrot.

Hoe oud is je kind? En is het je eerste kind?

Met een kind veranderd de roedel, hond moet dan opnieuw zijn plek kennen en blijven kennen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950975
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:46 schreef Brybry het volgende:

[..]

Daar ben ik met je eens. Maar de vraag is nu of de hond nog te corrigeren is na dit incident
Ja, want dit klinkt als een logisch incident.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184950981
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoe oud is je kind? En is het je eerste kind?

Met een kind veranderd de roedel, hond moet dan opnieuw zijn plek kennen en blijven kennen.
Kind is 13 maanden. Je denkt dat dit een rangorde probleem is?
pi_184950990
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn hond is een paar jaar geleden gepakt door een Stafford. Er werd gesnuffeld, was prima, mijn hond vond het genoeg, zei daar wat van en dat vond de Stafford genoeg reden om te grijpen. In de nek. En niet los te laten.

De (waarschijnlijke) oorzaak? Niet goed opgevoed, niet gesocialiseerd.
Dat is heel vervelend en de waarschijnlijke oorzaak. Een Stafford opvoeden vergt nou eenmaal een stuk meer input en kennis dan bijv. een labrador en daar gaat het vaak mis.
pi_184950992
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:51 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Kind is 13 maanden. Je denkt dat dit een rangorde probleem is?
Op de informatie die ik hier uit het topic kan halen, ja.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:52:56 #54
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184950993
Breng die hond gewoon naar het asiel of zoek een nieuw baasje voor hem. Uiteraard wel iemand zonder kinderen. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Samuel24 op 11-02-2019 10:08:44 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184951003
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of dit kan gebeuren of niet ligt grotendeels aan het opvoeden van je hond, het lezen van je hond en het opvoeden van je kind.
Zeker als deze hond nooit eerder soortgelijk gedrag heeft vertoond heb je zelf echt wat fout gedaan.

Wat me vooral, bovenal, tegen de borst stuit is 'dan moet ie maar dood'
De hond gedroeg zich zo met een reden, als je die reden weet kan je die voorkomen/aan werken/weghalen.
Dat is optie 1.
Een hond is een dier en alle dieren zijn per definitie onbetrouwbaar. Het kan jaren goed gaan, maar uiteindelijk blijken ze allemaal onbetrouwbaar (vooral dankzij hun instincten).

quote:
Een gezonde hond dood maken zou nooit een optie moeten zijn.
Deze hond is niet gezond, deze hond heeft een kronkel in zijn kop. Spuitje is de beste oplossing.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:53:43 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184951006
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:51 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Kind is 13 maanden. Je denkt dat dit een rangorde probleem is?
Overduidelijk.

Heb je de hond vanaf dag 1 luiers laten snuffelen e.d.?
And so is the past
pi_184951007
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:52 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat is heel vervelend en de waarschijnlijke oorzaak. Een Stafford opvoeden vergt nou eenmaal een stuk meer input en kennis dan bijv. een labrador en daar gaat het vaak mis.
Slecht opgevoedde labradors zijn ook wel echt een issue, trouwens. :X
Maar omdat die kaken niet dichtklappen is de schade vaak veel minder groot en heftig.

Maar anyway, dat incident met mijn hond was niet de schuld van die Stafford. Er was, in de essentie, niks mis met die hond.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184951017
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:12 schreef Rose_Red het volgende:
Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
navragen bij een asiel of een hondentrainer... deze kunnen ook goed advies geven of je helpen bij het herplaatsen van de hond
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin maandag 11 februari 2019 @ 09:55:47 #59
35723 crew  GGMM
pi_184951023
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:27 schreef Sorella het volgende:
Een kennis van mij heeft zijn hond in laten slapen nadat hij hem probeerde te bijten en de tweede keer zijn zwager in zijn arm beet.
Hond was lichamelijk gezond maar in zijn bovenkamer ging er iets mis.
Honden zijn niet te vertrouwen. Van mij mogen ze die beesten verbieden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184951027
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]


Maar anyway, dit incident was niet de schuld van die hond. Er is, in de essentie, niks mis met die hond.
Edit; Je had het over hond die de jouwe aanviel

Ik kan mij voorstellen dat TS onwijs geschrokken is en bang is voor herhaling. Ze heeft een jong kind en denkt nu vooral aan het beschermen van haar kind, logisch.
pi_184951041
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:56 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat weten wij helemaal niet....we waren er niet bij :)

Ik kan mij voorstellen dat TS onwijs geschrokken is en bang is voor herhaling. Ze heeft een jong kind en denkt nu vooral aan het beschermen van haar kind, logisch.
Post aangepast, ik had het over incident met mijn hond, het stond er onduidelijk. :)

Dat TS geschrokken is snap ik, bescherming van kind ook. Dat je dan inslapen overweegt als voornaamste optie, dat snap ik niet.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:58:51 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951059
TS, je zou eens contact kunnen opnemen met de rasvereniging. Misschien hebben zij nog tips voor je :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951065
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Post aangepast, ik had het over incident met mijn hond, het stond er onduidelijk. :)

Dat TS geschrokken is snap ik, bescherming van kind ook. Dat je dan inslapen overweegt als voornaamste optie, dat snap ik niet.
Ik kom zelf uit de paardenwereld en wanneer een paard erg afwijkend gedrag vertoont en er geen verbetering optreedt dan is inslapen ook een veelgekozen optie.
Snap nooit zo goed waarom mensen dieren zo graag laten lijden, puur egoïsme.

Maargoed, daarover verschillen we van mening en dat is prima.
pi_184951070
quote:
3s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Overduidelijk.

Heb je de hond vanaf dag 1 luiers laten snuffelen e.d.?
Vanaf dat het kind thuis kwam hebben we dat wel gedaan. De spullen voor de baby al neergezet zodat hij daaraan kon wennen, elke bezoeker die naar de baby kwam kijken moest de hond ook even een koekje geven, dat soort dingen hebben we gedaan in de hoop dat hij niet jaloers zou worden.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:00:49 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951086
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:59 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit de paardenwereld en wanneer een paard erg afwijkend gedrag vertoont en er geen verbetering optreedt dan is inslapen ook een veelgekozen optie.
Snap nooit zo goed waarom mensen dieren zo graag laten lijden, puur egoïsme.

Maargoed, daarover verschillen we van mening en dat is prima.
Nou dat paard wordt gewoon verkocht hoor.

Tenzij je in Portugal woont.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951090
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:59 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit de paardenwereld en wanneer een paard erg afwijkend gedrag vertoont en er geen verbetering optreedt dan is inslapen ook een veelgekozen optie.
Snap nooit zo goed waarom mensen dieren zo graag laten lijden, puur egoïsme.

Maargoed, daarover verschillen we van mening en dat is prima.
Maar verbetering oid is in dit topic nog helemaal niet aan de orde geweest? Dat is mijn probleem.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184951098
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:58 schreef Samzz het volgende:
TS, je zou eens contact kunnen opnemen met de rasvereniging. Misschien hebben zij nog tips voor je :).
Kan dat ook als je hond geen stamboom heeft?
pi_184951114
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Honden zijn niet te vertrouwen. Van mij mogen ze die beesten verbieden.
Mensen ook niet, die ook maar .... _O-
  maandag 11 februari 2019 @ 10:02:58 #69
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951120
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:59 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Vanaf dat het kind thuis kwam hebben we dat wel gedaan. De spullen voor de baby al neergezet zodat hij daaraan kon wennen, elke bezoeker die naar de baby kwam kijken moest de hond ook even een koekje geven, dat soort dingen hebben we gedaan in de hoop dat hij niet jaloers zou worden.
Ik geloof niet dat het jaloezie is, TS. Hij heeft gewoon geen respect voor jouw baby als zijn meerdere en wilde dat koekje hebben.

Imo geen onoverkomelijk probleem, maar ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en een andere oplossing zoekt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951125
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou dat paard wordt gewoon verkocht hoor.

Tenzij je in Portugal woont.
Ja, dat gebeurt ook veel te vaak en dat is een schande. Een beetje respecterende eigenaar doet dat niet.
pi_184951126
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:59 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Vanaf dat het kind thuis kwam hebben we dat wel gedaan. De spullen voor de baby al neergezet zodat hij daaraan kon wennen, elke bezoeker die naar de baby kwam kijken moest de hond ook even een koekje geven, dat soort dingen hebben we gedaan in de hoop dat hij niet jaloers zou worden.
de manier waarop dit gebeurd zou ook voor een vorm van 'gelijke rang' kunnen leiden en dus later tot roedelissues...De hond wilde gewoon dat koekje hebben van je kind.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:03:27 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951127
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:01 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Kan dat ook als je hond geen stamboom heeft?
Ja hoor. Contact opnemen kan altijd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951132
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het jaloezie is, TS. Hij heeft gewoon geen respect voor jouw baby als zijn meerdere en wilde dat koekje hebben.

Imo geen onoverkomelijk probleem, maar ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en een andere oplossing zoekt.
Mee eens.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:04:32 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951140
Overigens vind ik voor deze hond inslapen niet de eerste optie. Eerst kijken naar mogelijkheden om te herplaatsen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951141
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:03 schreef Brybry het volgende:

[..]

Mee eens.
:Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184951147
Spuitje geven of een asiel zoeken en duidelijk aangeven waarom dat beest uit je huis moet. Levensgevaarlijk zo.
  Forum Admin maandag 11 februari 2019 @ 10:05:44 #77
35723 crew  GGMM
pi_184951156
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mensen ook niet, die ook maar .... _O-
Mensen en dieren vergelijken vind ik altijd zo dom.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184951170
Is dit nou niet een beetje overdreven allemaal, n.a.v. van één incidentje?
Eens kijken
pi_184951186
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:06 schreef Maharski het volgende:
Is dit nou niet een beetje overdreven allemaal, n.a.v. van één incidentje?
Dit incidentje had af kunnen lopen met een kapot gebeten gezicht. Niet onderschatten. Veiligheid van kind eerst.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:08:22 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184951188
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:06 schreef Maharski het volgende:
Is dit nou niet een beetje overdreven allemaal, n.a.v. van één incidentje?
Als het een labrador zou zijn, ja. Maar met een stafford/pitbull is de kans te groot dat het weer gaat gebeuren met ergere gevolgen. Helemaal als er een eigenaar bij loopt die de hond al niet meer vertrouwt.

Kansloze zaak dan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184951191
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Honden zijn niet te vertrouwen. Van mij mogen ze die beesten verbieden.
:') ___!
pi_184951192
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:05 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mensen en dieren vergelijken vind ik altijd zo dom.
Jouw mening is ook dom
  Forum Admin maandag 11 februari 2019 @ 10:09:03 #83
35723 crew  GGMM
pi_184951196
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:08 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

:') ___!
Goed argument.

quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:08 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Jouw mening is ook dom
Goed argument.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:09:37 #84
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184951204
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:06 schreef Maharski het volgende:
Is dit nou niet een beetje overdreven allemaal, n.a.v. van één incidentje?
Dit.
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:10:29 #85
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184951214
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:08 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dit incidentje had af kunnen lopen met een kapot gebeten gezicht. Niet onderschatten. Veiligheid van kind eerst.
Ja nou, dan moet je maar geen hond nemen dan.
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:11:59 #86
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184951243
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:05 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mensen en dieren vergelijken vind ik altijd zo dom.
Inderdaad, over het algemeen schat ik een dier hoger in dan de gemiddelde mens
"Hoka Hey!"
  Forum Admin maandag 11 februari 2019 @ 10:12:26 #87
35723 crew  GGMM
pi_184951252
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Inderdaad, over het algemeen schat ik een dier hoger in dan de gemiddelde mens
Haha, ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184951289
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het jaloezie is, TS. Hij heeft gewoon geen respect voor jouw baby als zijn meerdere en wilde dat koekje hebben.

Imo geen onoverkomelijk probleem, maar ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en een andere oplossing zoekt.
Dat zou heel goed kunnen. Hij steelt ook andere dingen van het kind, en dat maakt hij dan heel stiekem en stilletjes vakkundig kapot. En dat krijg ik hem ook niet afgeleerd.
pi_184951297
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:12 schreef Rose_Red het volgende:
Ik heb een hond van bijna 9 jaar, gisteren heeft hij een poging gedaan om mijn kind te bijten, ik kon gelukkig op tijd ingrijpen, maar ik ben wel erg geschrokken.

Nu zit ik te twijfelen wat ik hier mee aan moet, een andere baas voor hem zoeken is geen optie, de kans bestaat dat hij daar hetzelfde doet. Naar het asiel vind ik sneu, zo'n oude hond komt niet meer aan een nieuw thuis daar.
Blijft over om hem in te laten slapen, op die manier heeft hij een waardig einde en weet ik ook wat er met hem gebeurt is.
Maar onze dierenarts, waar ik echt al heel veel jaren kom, heeft aangegeven dat ze geen gezonde dieren in laat slapen. Uit principe.

Ik kan natuurlijk een andere dierenarts zoeken maar dat wil ik liever niet.

Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
De hond zit sinds gisteren opgesloten in de bench, hij mag er alleen uit om te eten of om uit te gaan.
Je geeft 3 opties aan en bij 2 opties zeg je al nee kan niet.

Wat is de reden dat de hond opeens beet? En wat deed hij?
Was hij alleen met het kind en hapte hij of gromde hij.

Ik zou proberen de hond bij iemand anders te laten plaatsen (mits die nog even onderzocht wordt).

Na 9 jaar voor de eerste keer een 'incident' en gelijk laten inslapen vind ik nogal makkelijk gedacht.
Hell To The Liars
pi_184951353
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:15 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. Hij steelt ook andere dingen van het kind, en dat maakt hij dan heel stiekem en stilletjes vakkundig kapot. En dat krijg ik hem ook niet afgeleerd.
Ben je bereid om met het dier aan de slag te gaan of is het voor jou klaar?
pi_184951426
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:19 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ben je bereid om met het dier aan de slag te gaan of is het voor jou klaar?
Nou ik ben wel bereid om met hem te werken maar niet ten koste van een van de ledematen van mijn kind, of erger. Ik heb wel de hondenschool even gebeld en de gedragsdeskundige belt mij vanmiddag terug.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:29:50 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184951505
Was er ook niet al eens een incident met een andere hond geweest? Daar staat me iets van bij...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184951525
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:25 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nou ik ben wel bereid om met hem te werken maar niet ten koste van een van de ledematen van mijn kind, of erger. Ik heb wel de hondenschool even gebeld en de gedragsdeskundige belt mij vanmiddag terug.
Dan heb je iig al het een en ander in gang gezet. ^O^
pi_184951629
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:25 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nou ik ben wel bereid om met hem te werken maar niet ten koste van een van de ledematen van mijn kind, of erger. Ik heb wel de hondenschool even gebeld en de gedragsdeskundige belt mij vanmiddag terug.
Ik ben er niet zo'n fan van, maar is een muilkorf dan misschien een optie?
  maandag 11 februari 2019 @ 10:48:31 #95
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184951788
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:29 schreef Leandra het volgende:
Was er ook niet al eens een incident met een andere hond geweest? Daar staat me iets van bij...
Met hetzelfde kind bedoel je?
"Hoka Hey!"
pi_184951807
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:25 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nou ik ben wel bereid om met hem te werken maar niet ten koste van een van de ledematen van mijn kind, of erger. Ik heb wel de hondenschool even gebeld en de gedragsdeskundige belt mij vanmiddag terug.
Inslapen hoeft niet, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik hem wel wegdoen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_184951854
Wat voor hond is het eigenlijk?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:11:15 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184952055
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:53 schreef Sigaartje het volgende:
Wat voor hond is het eigenlijk?
Pitbull type.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 februari 2019 @ 11:21:48 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184952151
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:18 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Kind stond aan de salontafel, was een Nijntje koekje aan het eten en de hond probeerde het uit zijn hand te pakken, kind trekt z'n handje terug, hond trekt zijn lip op en probeerde hem in zijn pols te bijten. Van schrik liet hij toen zijn koekje vallen.
Leer de hond niet hebberig te zijn op eten e.d.
Dat had is al moeten doen toen hij een pup was, maar kan nogsteeds.

Ook kan je kijken naar een herplaats plek zonder (kleine) kinderen.

Er zijn iig zat opties zonder dat de hond dood moet. Dierenarts zijn is al lastig genoeg zonder dat je dieren zonder goede redenen dood moet maken omdat een baasjes geen zin heeft moeite te steken in zijn dier.

Ga naar de plaatselijke hondenschool en leg je probleem voor. Ga eraan werken en zoek een andere baas voor je hond.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:23:19 #100
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184952157
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Leer de hond niet hebberig te zijn op eten e.d.
Dat had is al moeten doen toen hij een pup was, maar kan nogsteeds.

Ook kan je kijken naar een herplaats plek zonder (kleine) kinderen.

Er zijn iig zat opties zonder dat de hond dood moet. Dierenarts zijn is al lastig genoeg zonder dat je dieren zonder goede redenen dood moet maken omdat een baasjes geen zin heeft moeite te steken in zijn dier.

Ga naar de plaatselijke hondenschool en leg je probleem voor. Ga eraan werken en zoek een andere baas voor je hond.
Dit.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184952283
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Pitbull type.
Oeps...
Ik speel wel eens met honden bij vrienden. Altijd leuk, bal toegooien een beetje met de bal spelen en zo. Ben maar een keer bang geweest, en dat was bij een pitbull, toen heb ik echt afgehaakt. Ik dacht: die hoeft maar een keer hap te doen en ik ben een arm kwijt.

Waarom moet je trouwens een pitbull nemen, er zijn zoveel lievere honden die uitstekend met kinderen kunnen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:47:58 #102
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184952422
TS ff siri. Waarom in godsnaam kies je voor een Pitbull? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184952578
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:47 schreef Samuel24 het volgende:
TS ff siri. Waarom in godsnaam kies je voor een Pitbull? :')
Ik heb hem al 9 jaar. Hij was er al voor m'n kind dus.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:59:59 #104
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184952593
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:58 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ik heb hem al 9 jaar. Hij was er al voor m'n kind dus.
Maar je had van te voren niet verwacht dat als je een kind erbij zou nemen dat dat mogelijk problemen zou geven in de toekomst?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184952629
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Slecht opgevoedde labradors zijn ook wel echt een issue, trouwens. :X
Maar omdat die kaken niet dichtklappen is de schade vaak veel minder groot en heftig.

Maar anyway, dat incident met mijn hond was niet de schuld van die Stafford. Er was, in de essentie, niks mis met die hond.
Loop je de hele tijd de expert uit te hangen en dan kom je met zo'n broodje aap verhaal aanzetten.

De kaak van een 'pitbull' klapt ook niet dicht. Dat is een mythe. De kaak van pit of stafford o.i.d. zit niet anders in elkaar dan die van bijvoorbeeld een labrador. De reden dat een pit niet loslaat en een labrador wel is puur psychisch dat heeft niet zo veel met fysiek te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjemmert op 11-02-2019 12:21:24 ]
  maandag 11 februari 2019 @ 12:02:53 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184952634
Duidelijk jachtinstinct. Nijntje is een konijn en de hond snapte dat heel goed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 februari 2019 @ 12:27:07 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184952880
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oeps...
Ik speel wel eens met honden bij vrienden. Altijd leuk, bal toegooien een beetje met de bal spelen en zo. Ben maar een keer bang geweest, en dat was bij een pitbull, toen heb ik echt afgehaakt. Ik dacht: die hoeft maar een keer hap te doen en ik ben een arm kwijt.

Waarom moet je trouwens een pitbull nemen, er zijn zoveel lievere honden die uitstekend met kinderen kunnen.
Het is wel een misvatting dat staffords en pitbulls dat niet zouden kunnen. Het zijn over het algemeen uitstekende honden voor eigen gezin.

Het gedrag dat de hond van TS liet zien is ook niet typisch pitbull, maar typisch een hond die zijn plek in de roedel op wil waarderen en kijkt hoe ver hij kan gaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184953061
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oeps...
Ik speel wel eens met honden bij vrienden. Altijd leuk, bal toegooien een beetje met de bal spelen en zo. Ben maar een keer bang geweest, en dat was bij een pitbull, toen heb ik echt afgehaakt. Ik dacht: die hoeft maar een keer hap te doen en ik ben een arm kwijt.

Waarom moet je trouwens een pitbull nemen, er zijn zoveel lievere honden die uitstekend met kinderen kunnen.
Oh kom op. Hier in de wijk speelt mijn hond genoeg met pitbulls en Staffords. Maar zijn het van die kefferts die mijn hond bijten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184953156
Als ik het goed lees wou de hond gewoon het koekje hebben en is er verder niks gebeurd. Natuurlijk had je de hond beter af kunnen richten zodat ie alleen uit zijn eigen schaal eet en niet uit de handen van anderen, maar dat zit er nu schijnbaar in.

Om meteen te kiezen voor het in laten slapen vind ik wel heel asociaal en geef je dierenarts ook groot gelijk niet mee te gaan in deze optie. Geef het beest dan aan iemand zonder kinderen of plaats hem desnoods in het asiel (en doe dan ook een goede donatie aan het asiel).

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:59 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Maar je had van te voren niet verwacht dat als je een kind erbij zou nemen dat dat mogelijk problemen zou geven in de toekomst?
En dit. Dieren nemen is ook een kwestie van (ver) vooruit kijken.
  maandag 11 februari 2019 @ 13:24:24 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184953659
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Met hetzelfde kind bedoel je?
Nee, met dezelfde hond, misschien zelfs voor dit kind van 13 maanden oud geboren was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184953693
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of dit kan gebeuren of niet ligt grotendeels aan het opvoeden van je hond, het lezen van je hond en het opvoeden van je kind.
Zeker als deze hond nooit eerder soortgelijk gedrag heeft vertoond heb je zelf echt wat fout gedaan.

Wat me vooral, bovenal, tegen de borst stuit is 'dan moet ie maar dood'
De hond gedroeg zich zo met een reden, als je die reden weet kan je die voorkomen/aan werken/weghalen.
Dat is optie 1.

Een gezonde hond dood maken zou nooit een optie moeten zijn.
De hond is 9, opvoeding zit wel goed anders was het wel eerder gebeurt.. haar kindje eet Nijntje koekjes dus is oud genoeg dat de hond inmiddels aan haar kindje gewend is. No hard feelings verder heb zelf ook een super lieve hond maar als ze ineens mijn kids aan zou vallen zou ik ook naar oplossingen zoeken.. inslapen denk ik niet maar wellicht vragen aan bekenden of familie zonder kids ?
Ik was hier...
pi_184953706
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh kom op. Hier in de wijk speelt mijn hond genoeg met pitbulls en Staffords. Maar zijn het van die kefferts die mijn hond bijten.
Dit dus !

Maar als ik een tokkie zie met een pitbull dan laat ik haar niet er bij. Kan de hond niks aan doen, maar hè
Ik was hier...
  maandag 11 februari 2019 @ 13:50:26 #113
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184954081
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, met dezelfde hond, misschien zelfs voor dit kind van 13 maanden oud geboren was.
Hoe weet jij dat :o?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 februari 2019 @ 13:51:21 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184954093
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat :o?
Topic over gelezen destijds? Mogelijk in WGR.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 februari 2019 @ 14:02:07 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184954318
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Topic over gelezen destijds? Mogelijk in WGR.
Oh vandaar :D.

Als er al eens eerder een incident is geweest maakt deze situatie wel anders.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184957816
Komende vrijdag komt de gedragsdeskundige hier heen, en tot die tijd moeten hond en kind maar gescheiden van elkaar leven. Ik weet het anders ook niet meer.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:24:37 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184958470
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:48 schreef Rose_Red het volgende:
Komende vrijdag komt de gedragsdeskundige hier heen, en tot die tijd moeten hond en kind maar gescheiden van elkaar leven. Ik weet het anders ook niet meer.
Goed zo. Succes ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184958501
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:48 schreef Rose_Red het volgende:
Komende vrijdag komt de gedragsdeskundige hier heen, en tot die tijd moeten hond en kind maar gescheiden van elkaar leven. Ik weet het anders ook niet meer.
Mag hopen dat er wat anders uit komt dan inslapen, zou toch erg triest zijn. -O-

En kinderen en honden zouden sowieso niet zonder toezicht bij elkaar moeten zijn m.i.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184958551
Laat je ook je kind inslapen als hij jou bijt?

De vraag stellen is hem beantwoorden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184958833
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mag hopen dat er wat anders uit komt dan inslapen, zou toch erg triest zijn. -O-

En kinderen en honden zouden sowieso niet zonder toezicht bij elkaar moeten zijn m.i.
Ik zat er zelf bij dus ze waren niet zonder toezicht.
pi_184959052
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:44 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ik zat er zelf bij dus ze waren niet zonder toezicht.
Ja dat snap ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185028167
Advies van de gedragsdeskundige is ook om de hond op te ruimen, dit krijgen we niet meer goed.
Dus jammer maar helaas.
pi_185028263
Geloof er geen zak van.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185028324
"hond opruimen" (ik hoop niet dat de gedragsdeskundige het zo heeft gezegd)
"jammer maar helaas"

Ik kan best wel tegen wat hardere opmerkingen, maar het klinkt niet echt alsof je het heel erg vind :o.
Ik vind ook dat het nu wel een beetje ongeloofwaardig wordt allemaal.
pi_185028337
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:14 schreef Anne het volgende:
"hond opruimen" (ik hoop niet dat de gedragsdeskundige het zo heeft gezegd)
"jammer maar helaas"

Ik kan best wel tegen wat hardere opmerkingen, maar het klinkt niet echt alsof je het heel erg vind :o.
Ik vind ook dat het nu wel een beetje ongeloofwaardig wordt allemaal.
Deze hele TS is een grote bullshit.. Maar dat mag allemaal maar blijven posten enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:22:32 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185028435
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:01 schreef Rose_Red het volgende:
Advies van de gedragsdeskundige is ook om de hond op te ruimen, dit krijgen we niet meer goed.
Dus jammer maar helaas.
Kun je je kind weer meer zakgeld geven naar Londen, scheelt weer ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:24:24 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185028459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Geloof er geen zak van.
Dit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185028486
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Geloof er geen zak van.
^^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185028540
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dit.
Omdat ik de hond niet meer vertrouw was het beter om een ander huis voor hem te zoeken.
Ze heeft hem drie uur geobserveerd, en mijn verhaal aangehoord, dat hij mijn kind wilde bijten is uiteraard niet het enige.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:29:38 #130
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185028550
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:01 schreef Rose_Red het volgende:
Advies van de gedragsdeskundige is ook om de hond op te ruimen, dit krijgen we niet meer goed.
Dus jammer maar helaas.
Ik hoop echt dat dit niet serieus is. Anders ben ik in shock nu.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185028556
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:28 schreef Rose_Red het volgende:
was het beter om een ander huis voor hem te zoeken.
Dat klinkt al heel anders dan opruimen.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:30:11 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185028559
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:28 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Omdat ik de hond niet meer vertrouw was het beter om een ander huis voor hem te zoeken.
Ze heeft hem drie uur geobserveerd, en mijn verhaal aangehoord, dat hij mijn kind wilde bijten is uiteraard niet het enige.
Dat is wat anders dan opruimen. Opruimen is een ander woord voor afmaken/inslapen.

Een ander huis zoeken klinkt al logischer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185028635
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan opruimen. Opruimen is een ander woord voor afmaken/inslapen.

Een ander huis zoeken klinkt al logischer.
Oh een dier wegdoen noemen we hier opruimen, m'n jongste broer wil hem wel hebben. Mag die meerijden op de vrachtwagen, dat zal ie fantastisch vinden.
Wel jammer maar ik kan hem gewoon niet meer vertrouwen.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:36:17 #134
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185028658
Ooh oke. Dat klinkt al wat beter inderdaad.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185028788
Oh, ander huisje zoeken. Helemaal prima ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185037004
Gewoon in laten slapen. Als hij kinderen aanvalt, dan verdient hij een spuitje.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 20:13:20 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185037088
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:28 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Omdat ik de hond niet meer vertrouw was het beter om een ander huis voor hem te zoeken.
Ze heeft hem drie uur geobserveerd, en mijn verhaal aangehoord, dat hij mijn kind wilde bijten is uiteraard niet het enige.
Dat incident met die andere hond telt nu ineens ook wel mee natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:43:39 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185039161
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:34 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Oh een dier wegdoen noemen we hier opruimen, m'n jongste broer wil hem wel hebben. Mag die meerijden op de vrachtwagen, dat zal ie fantastisch vinden.
Wel jammer maar ik kan hem gewoon niet meer vertrouwen.
Dat is een goede oplossing. Zorg wel dat je broer wel gaat werken aan dit probleem. Het maar zo laten is niet goed.

Snap prima dat je die training niet wil doen terwijl er (kleine) kinderen zijn en er een risico is zolang de training niet voltooid is. Dat het vertrouwen weg is.
Maar zorg dat naast die goede plek voor de hond er wel gewerkt wordt aan het probleem oplossen of op z'n minst stevig verminderen. Voor de veiligheid van anderen en voor de veiligheid van de hond (die dood gaat als het fout gaat).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185048711
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is een goede oplossing. Zorg wel dat je broer wel gaat werken aan dit probleem. Het maar zo laten is niet goed.

Snap prima dat je die training niet wil doen terwijl er (kleine) kinderen zijn en er een risico is zolang de training niet voltooid is. Dat het vertrouwen weg is.
Maar zorg dat naast die goede plek voor de hond er wel gewerkt wordt aan het probleem oplossen of op z'n minst stevig verminderen. Voor de veiligheid van anderen en voor de veiligheid van de hond (die dood gaat als het fout gaat).
Dat vrouwtje zei me dat het een rangorde probleem is, hij probeert hogerop te komen, mijn broertje heeft geen kinderen en wil ze ook niet. Dus ik denk dat het probleem daarmee wel zover opgelost is.
Ik ga nu niet aan zijn kop zeuren over werken met Zeus, ik ben allang blij dat hij hem wilde.
We zoeken wel een nieuwe hond, heb al een heel leuk pupje gezien. Maar moet me eerst even goed inlezen over het ras want ik heb weinig ervaring met dit ras.
pi_185048725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat incident met die andere hond telt nu ineens ook wel mee natuurlijk.
Nee dat is bij dit type hond een beetje hondeigen.
Maar hij gromde soms tegen m'n vrouw als ze hem naar zijn mand stuurde ofzo. En hij pikte steeds spullen van m'n zoon.
pi_185048798
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:16 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat vrouwtje zei me dat het een rangorde probleem is, hij probeert hogerop te komen, mijn broertje heeft geen kinderen en wil ze ook niet. Dus ik denk dat het probleem daarmee wel zover opgelost is.
Ik ga nu niet aan zijn kop zeuren over werken met Zeus, ik ben allang blij dat hij hem wilde.
We zoeken wel een nieuwe hond, heb al een heel leuk pupje gezien. Maar moet me eerst even goed inlezen over het ras want ik heb weinig ervaring met dit ras.
Wat voor ras heb je op het oog?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:28:11 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185048841
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:16 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat vrouwtje zei me dat het een rangorde probleem is, hij probeert hogerop te komen, mijn broertje heeft geen kinderen en wil ze ook niet. Dus ik denk dat het probleem daarmee wel zover opgelost is.
Ik ga nu niet aan zijn kop zeuren over werken met Zeus, ik ben allang blij dat hij hem wilde.
We zoeken wel een nieuwe hond, heb al een heel leuk pupje gezien. Maar moet me eerst even goed inlezen over het ras want ik heb weinig ervaring met dit ras.
Of misschien hou je je huishouden even beperkt tot hoe het is, dat is waarschijnlijk al druk genoeg zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185048925
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat voor ras heb je op het oog?

Die meest rechtse O+
pi_185048947
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:36 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die meest rechtse O+
O+ O+ O+ O+

wat is het? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:41:57 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185048982
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:36 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die meest rechtse O+
Waarom? En wie gaat dat beest de hele dag uitlaten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185049066
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+

wat is het? :o
Moeder is een shih tzu.
Zag ik vandaag bij een klant.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:48:31 #147
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_185049076
Toch mooi hoe iemand al bezig is met een nieuw beestje te nemen terwijl de ander nog niet weg is..

Ik vraag me af of je ooit nog een hond moet nemen of dat dit een trolltopic is
pi_185049083
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom? En wie gaat dat beest de hele dag uitlaten?
Omdat ik honden leuk vindt.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:50:15 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185049098
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:49 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Omdat ik honden leuk vindt.
Is je gezin op dit moment niet hectisch genoeg zonder pup erbij?
En doe je het nu alleen of is je vrouw alweer thuis?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185049120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:48 schreef RobjeGeus het volgende:
Toch mooi hoe iemand al bezig is met een nieuw beestje te nemen terwijl de ander nog niet weg is..

Ik vraag me af of je ooit nog een hond moet nemen of dat dit een trolltopic is
En wat is er mis met alvast uit kijken naar een nieuwe puppy?
Ik heb altijd honden gehad, toen mijn vorige hond aan zijn einde kwam had ik na een maand ook een nieuwe pup.
pi_185049207
Valt me nog mee dat deze TS niet suggereert om z'n kind een spuitje te geven ;(
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:58:00 #152
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_185049220
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:57 schreef J.Caesar het volgende:
Valt me nog mee dat deze TS niet suggereert om z'n kind een spuitje te geven ;(
Ja dan neemt hij zo even een nieuwe :')__!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:58:38 #153
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185049232
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:36 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die meest rechtse O+
Dat zijn boomers gok ik? Of iig een soort van chihuahua kruisingen.

Pas er maar mee op als je kind t issue is. Die kleintjes zijn venijniger en veel minder vergevingsgezind in mijn ervaring.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185049271
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zijn boomers gok ik? Of iig een soort van chihuahua kruisingen.

Pas er maar mee op als je kind t issue is. Die kleintjes zijn venijniger en veel minder vergevingsgezind in mijn ervaring.
Ja ik heb ook nog niets besloten ofzo.
Maar ze waren echt zoo leuk!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:02:04 #155
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185049285
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:01 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ja ik heb ook nog niets besloten ofzo.
Maar ze waren echt zoo leuk!
Alle puppy's zijn leuk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:18:55 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185049544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:01 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ja ik heb ook nog niets besloten ofzo.
Maar ze waren echt zoo leuk!
Wat vindt je vrouw er van?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:20:24 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185049568
Zou eerst je gezin eens op de rit krijgen en pas dan over een nieuwe hond nadenken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185049784
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:47 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Moeder is een shih tzu.
Zag ik vandaag bij een klant.
Ah mooi beestje. Zie lieve zulke honden bij kinderen dan die grote beesten of vechthonden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185050494
Ik word zo verdrietig van dit topic.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185050566
Volgens mij mis ik een hele hoop die niet in dit topic terug te lezen valt is het niet. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:27:27 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185050611
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Volgens mij mis ik een hele hoop die niet in dit topic terug te lezen valt is het niet. :{
Klopt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185050719
Waarom gaan mensen voorbij aan het feit dat zijn hond zijn kinderen aanvalt? Ik heb niks tegen honden, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat de veiligheid van je kind(eren) op de eerste plaats komt.

Edit: ik lees nu dat je direct weer een nieuwe hond wil. Is dat nou wel een goed plan?
pi_185052551
Ah, de bekende ‘ik wil dus ik zal dus ik doe’ riedel wordt weer door deze TS afgedraaid.
Wel makkelijk, hoeven we geen moeite te doen om mee te denken, want daar trekt deze TS zich toch niks van aan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:11:06 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185052572
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ah, de bekende ‘ik wil dus ik zal dus ik doe’ riedel wordt weer door deze TS afgedraaid.
Wel makkelijk, hoeven we geen moeite te doen om mee te denken, want daar trekt deze TS zich toch niks van aan.
Ik denk dat we het tegenovergestelde moeten adviseren van wat verstandig is.

Dus TS; neem vooral een pup, echt... een geweldig idee, doen!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185052826
"kan hem niet meer vertrouwen"

TS zoekt zelfs ruzie met dieren _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_185053297
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:49 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Omdat ik honden leuk vindt.
Zo leuk dat je de vorige in wou laten slapen? En weer een hond nemen met het risico dat hetzelfde weer gaat gebeuren, omdat je het 'zo leuk' vindt?

Sorry hoor, maar zo te lezen ben je een hond noch een kind waard :{
pi_185059572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:33 schreef Mariocash het volgende:
Waarom gaan mensen voorbij aan het feit dat zijn hond zijn kinderen aanvalt? Ik heb niks tegen honden, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat de veiligheid van je kind(eren) op de eerste plaats komt.

Edit: ik lees nu dat je direct weer een nieuwe hond wil. Is dat nou wel een goed plan?
Ja echt, Staffordshire valt een andere hond aan, heel FOK! schreeuwt om de Staffordshire af te maken.
Staffordshire valt kind aan, heel FOK! schreeuwt dat er met het dier gewerkt moet worden en inslapen zielig is :')
En ja er komt heus wel een andere hond, misschien niet nu meteen maar ooit komt die er wel.
Maar geen Staffordshire of aanverwanten meer. Daar heb ik het wel mee gehad.
  zondag 17 februari 2019 @ 07:29:13 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185059580
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:15 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ja echt, Staffordshire valt een andere hond aan, heel FOK! schreeuwt om de Staffordshire af te maken.
Staffordshire valt kind aan, heel FOK! schreeuwt dat er met het dier gewerkt moet worden en inslapen zielig is :')
En ja er komt heus wel een andere hond, misschien niet nu meteen maar ooit komt die er wel.
Maar geen Staffordshire of aanverwanten meer. Daar heb ik het wel mee gehad.
Nou het IS in dit geval ook zielig omdat jij er niet voor gezorgd hebt dat de hond de baby accepteert (ook niet na duidelijke signalen), de baby makkelijk toegankelijk maakt voor de hond en de hond denkt boven de baby te staan. Heel natuurlijk hondengedrag en zeker geen reden een hond zonder wat te proberen in te laten slapen.

Hond op hond agressie is een ander verhaal dan wat je hier presenteerde. Wat je hier presenteert is een fout in de opvoeding. Agressie naar vreemde honden is een genetisch gegeven waar altijd rekening mee gehouden moet worden en welke meestal onomkeerbaar is als het eenmaal gebeurd is. Maar ook dat betekent niet dat de hond meteen dood moet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185059591
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou het IS in dit geval ook zielig omdat jij er niet voor gezorgd hebt dat de hond de baby accepteert (ook niet na duidelijke signalen), de baby makkelijk toegankelijk maakt voor de hond en de hond denkt boven de baby te staan. Heel natuurlijk hondengedrag en zeker geen reden een hond zonder wat te proberen in te laten slapen.

Hond op hond agressie is een ander verhaal dan wat je hier presenteerde. Wat je hier presenteert is een fout in de opvoeding. Agressie naar vreemde honden is een genetisch gegeven waar altijd rekening mee gehouden moet worden en welke meestal onomkeerbaar is als het eenmaal gebeurd is. Maar ook dat betekent niet dat de hond meteen dood moet.
We hebben ons best gedaan om te zorgen dat de hond de baby zou accepteren, maar door de omstandigheden is dat gewoon niet goed gelukt, het was onmogelijk om de hond de hele dag opgesloten te houden zodat mijn zoon gewoon vrij rond kan lopen.
En het is overigens de normale gang van zaken om een hond in te slapen zodra hij mensen aanvalt.
En kennelijk leest iedereen hier over het feit heen dat de hond nog leeft en bij iemand anders is ondergebracht waar hij alle aandacht heeft.
  zondag 17 februari 2019 @ 07:41:57 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185059597
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:35 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

We hebben ons best gedaan om te zorgen dat de hond de baby zou accepteren, maar door de omstandigheden is dat gewoon niet goed gelukt, het was onmogelijk om de hond de hele dag opgesloten te houden zodat mijn zoon gewoon vrij rond kan lopen.
En het is overigens de normale gang van zaken om een hond in te slapen zodra hij mensen aanvalt.
En kennelijk leest iedereen hier over het feit heen dat de hond nog leeft en bij iemand anders is ondergebracht waar hij alle aandacht heeft.
Het is helemaal niet normaal een hond in te slapen die een incident als deze heeft gehad. Anders had je dierenarts het wel gedaan.

Je hebt zelf een steek laten vallen. Dat is niet erg en mag je best erkennen. En we weten al dat de hond herplaatst wordt, dat is goed. Maar ga nu niet weer de schuld naar de hond schuiven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 17 februari 2019 @ 07:42:28 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_185059600
En het katje? Heb je die nog?
pi_185059717
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is helemaal niet normaal een hond in te slapen die een incident als deze heeft gehad. Anders had je dierenarts het wel gedaan.

Je hebt zelf een steek laten vallen. Dat is niet erg en mag je best erkennen. En we weten al dat de hond herplaatst wordt, dat is goed. Maar ga nu niet weer de schuld naar de hond schuiven.
Jaja, nu weten we het wel. TS is een onbenul die geen honden kan opvoeden, want de hond zit never nooit niet verkeerd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 februari 2019 @ 08:57:40 #173
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185059810
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jaja, nu weten we het wel. TS is een onbenul die geen honden kan opvoeden, want de hond zit never nooit niet verkeerd.
Dat zeg ik niet. Maar okay.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185061458
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is helemaal niet normaal een hond in te slapen die een incident als deze heeft gehad. Anders had je dierenarts het wel gedaan.

Je hebt zelf een steek laten vallen. Dat is niet erg en mag je best erkennen. En we weten al dat de hond herplaatst wordt, dat is goed. Maar ga nu niet weer de schuld naar de hond schuiven.
Welke steek heb je het over?
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2019 @ 11:26:06 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185061567
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:35 schreef Rose_Red het volgende:
En het is overigens de normale gang van zaken om een hond in te slapen zodra hij mensen aanvalt.
Dat is het dus duidelijk niet, anders had de DA dat zonder tegenwerken gedaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185061646
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is het dus duidelijk niet, anders had de DA dat zonder tegenwerken gedaan.
Dat deze dierenarts het niet doet wil niet zeggen dat geen een dierenarts dit doet.
pi_185061669
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is het dus duidelijk niet, anders had de DA dat zonder tegenwerken gedaan.
in verzonnen verhalen lopen dingen altijd anders
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2019 @ 11:35:43 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185061670
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:33 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat deze dierenarts het niet doet wil niet zeggen dat geen een dierenarts dit doet.
Ok.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185061758
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:33 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat deze dierenarts het niet doet wil niet zeggen dat geen een dierenarts dit doet.
Deze hond kan nog prima herplaatst worden in een huishouden zonder kinderen (zoals nu ook gebeurt..). Waarom zou een dierenarts dan meewerken aan het inslapen van de hond?

Bovendien zijn er ook plekken te vinden waar honden tijdelijk worden opgevangen en dan worden ze van daaruit geherplaatst op een permanente plek. Dat een baasje te lui is om dat te regelen is geen reden om die hond dan maar in te laten slapen.
pi_185062079
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

in verzonnen verhalen lopen dingen altijd anders
Ja ben benieuwd wanneer er een eenhoorn voorbij komt lopen om hem naar zijn betoverende kasteel te brengen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185062179
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:35 schreef Rose_Red het volgende:

En kennelijk leest iedereen hier over het feit heen dat de hond nog leeft en bij iemand anders is ondergebracht waar hij alle aandacht heeft.
Goede keus. In laten slapen was niet nodig. Blij dat de hond nu een nieuw baasje heeft :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 februari 2019 @ 12:27:50 #182
74056 crew  ToT
pi_185062329


quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 07:35 schreef Rose_Red het volgende:

En kennelijk leest iedereen hier over het feit heen dat de hond nog leeft en bij iemand anders is ondergebracht waar hij alle aandacht heeft.
Het idee al van hem maar in willen laten slapen omdat hij een keertje geprobeerd heeft om te happen i.p.v. eerst naar andere oplossingen te kijken....... :N
En dan ook alvast meteen naar een nieuw hondje gaan kijken? :? Hopen dat die puppy niet een keertje speels gaat happen of zo.
pi_185073507
Oh TS... Doe nou niet :N je zoon is nog hartstikke jong, en een puppy is dan gewoon niet handig. Zeker niet zo'n kleintje die vaak lastig zindelijk worden en heel snel angstig kunnen worden en/of gemeen kunnen leren bijten om zichzelf te verdedigen tegen een iets te enthousiaste dreumes/peuter. Echt... Probeer een beetje zelfbeheersing en wacht een jaartje of twee. Dan is je zoon iets beter te sturen, kun je hem leren en uitleggen wanneer hij een puppy met rust moet laten en dat hij hem niet op mag tillen etc. Als het echt kriebelt neem dan nog een kitten ofzo (uit het asiel). Die kunnen zichzelf veel sneller redden en zijn een stuk sneller zindelijk, en leniger en sneller dan een puppy. En je hebt er beduidend minder werk mee, en toch aardigheid van.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 februari 2019 @ 00:59:42 #184
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_185077413
Okay alleen jouw openingstopic gelezen.
Ik ga geen 100 reacties doorlezen, sorry.

Ik schrijf je gewoon wat ik er vindt ongeacht of het al geschreven is.

Herplaatsen kan best, zolang je er maar bij zet waarom jij jouw hond kwijt wil.

Een kinderloos stel (of een single) zou heel goed met jullie hond overweg kunnen. En aangezien een hond buiten altijd aangelijnd moet zijn, zal dat ook niet zo snel problemen hoeven te geven.

Ik weet niet of je wel eens naar The Dogwhisperer hebt gekeken (Cesar Milan). Maar zelfs de meest onvoorspelbare honden kunnen geholpen worden, door een professional trainer... waarbij vaak blijkt dat de baasjes zo'n training meer nodig hebben als hun hond.

Nee, geen beschuldigende vinger naar jullie... jullie hebben 'm tenslotte al 9 jaar zonder enig incident gehad... tot op dat ene moment.

Maar nu zijn jullie het vertrouwen in de hond kwijt, en de hond voelt dat instinctief aan, en zal daardoor ook nog zenuwachtiger worden.

Als jullie het geld ervoor hebben, ga dan naar een goede hondentrainer... Hoe goed je een hond ook kent, een goede hondentrainer heeft er vaak een opleiding voor gevolgd, waardoor hij jullie kennis van jullie hond misschien nog een beetje kan aanscherpen.

Maar de hond afmaken is geen optie, bij bijna geen enkele dierenarts (behalve bij Beun de Haas misschien).

En hey kom op... dit was jaren jullie beste vriend. Hij of zij is het waar om voor "te vechten."

Toch een paar vragen;
-hoe oud is jullie kind?
- hoe lang hebben jullie deze hond al?
pi_185084786
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:33 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Dat deze dierenarts het niet doet wil niet zeggen dat geen een dierenarts dit doet.
als jouw kind later een ander kind mishandeld dan laat je hem ook inslapen?
  maandag 18 februari 2019 @ 15:15:44 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185084977
Geen nieuwe pup nemen en al zeker niet zo'n kleintje.
In combi met een heel klein kind is dat best pittig.

Heb zelf een (in inmiddels bejaarde) JR. Die kwam van een 'lijkt ons zo leuk als onze teef pups kreeg' gezin. Gezin met kleine kinderen, net huis.
Die pups zijn op aanraden van de dierenarts met 6 weken naar de nieuwe eigenaren gegaan, ik ben gevraagd er 1 over te nemen omdat het gigantisch fout ging.
Niet omdat het zo goed ging. Ik kreeg een pup van 6 weken die beet, die defensief agressief was.

Je hebt al genoeg aan je hoofd, ook nog eens een ukkepukkenpup die je in je binnenzak kan stoppen beschermen tegen je kleine kind is best veel werk.
Doe je toekomstige pup een plezier en zorg eerst voor betere omstandigheden. Een kind die groot genoeg is om te begrijpen dat het geen speelgoed is en jij die ruimte en tijd hebt je echt bezig te houden met het hondje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 februari 2019 @ 22:03:06 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185094260
Hallo Dennis, je bent een slechte vader, een slechte man en een slecht baasje. Ik vind het intriest voor de mensen en dieren in jouw directe omgeving :'( .

Breng je hond naar het asiel, spuitje is niet nodig. Breng je peuter bij jeugdzorg. Breng je oudste dochter bij haar grootouders. Breng je vrouw naar een psycholoog zodat ze af kan komen van haar suicidaliteit. En breng jezelf naar een onbewoond eiland waar je niemand meer kunt beschadigen.
Resistance is futile.
  maandag 18 februari 2019 @ 22:17:14 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185094577
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:58 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ik heb hem al 9 jaar. Hij was er al voor m'n kind dus.
Hoe oud was je oudste dochter toen, jaar of 8, 9?
Resistance is futile.
pi_185098298
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe oud was je oudste dochter toen, jaar of 8, 9?
Nee, die is nu 15 geloof ik. Jaar of zes dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185100763
Ik heb dit met verbazing gelezen. In combinatie met je andere topics raad ik je aan om hulp voor jezelf te zoeken.
pi_185100822
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:03 schreef Seven. het volgende:
Hallo Dennis, je bent een slechte vader, een slechte man en een slecht baasje. Ik vind het intriest voor de mensen en dieren in jouw directe omgeving :'( .

Breng je hond naar het asiel, spuitje is niet nodig. Breng je peuter bij jeugdzorg. Breng je oudste dochter bij haar grootouders. Breng je vrouw naar een psycholoog zodat ze af kan komen van haar suicidaliteit. En breng jezelf naar een onbewoond eiland waar je niemand meer kunt beschadigen.
QFT.
_
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 10:55:27 #192
286575 Roces18
Chef de party
pi_185100847
Wat een klapmongool.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185101128
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij ziet hier geen inconsistentie in?
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185101296
Kind > hond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:42:49 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185106266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:19 schreef ludovico het volgende:
Kind > hond.
Uiteraard maar er is een mooie tussenweg tussen spuitje en zelf aanmodderen. En die tussenweg heet asiel.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')