Dit. Laat het schoteltje een half uurtje in een teiltje met warm afwaswater weken, dan gaat "de sticker" er hopelijk af en kun je alle merktekens zien.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
Haal die zooi van de achterkant en kijk of er meer merktekens op staan. Scan die in en zoek op merk (of probeer het na te tekenen).
Lijkt mij dat Dagoduck het bij het juiste eind heeft.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:09 schreef Dagoduck het volgende:
De stijl lijkt wel wat op dit ''lelijke'' schoteltje:
https://www.etsy.com/nl/l(...)&ref=sr_gallery-1-15
Dan zou ie van Yokoi Sei-Ichi Shoten zijn.
''The word Japan is an exonym, and is used (in one form or another) by a large number of languages. The Japanese names for Japan are Nippon (にっぽん About this soundlisten (help·info)) and Nihon (にほん About this soundlisten (help·info)). They are both written in Japanese using the kanji 日本.''quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:31 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb het 'rommeltje' aan de onderkant voorzichtig weggepield, het kwam er ook vrij makkelijk af. Dit is het enige logo dat ik zie:
[ afbeelding ]
Als ik Google Translate mag geloven betekenen de symbolen waarschijnlijk "Japan".
Of vergelijkbaar met "Product van Japan"? De berg heeft wel iets weg van de Fuji berg, maar dat is giswerk.
De camera heeft wat moeite met het oppikken van de ietwat vage symbolen. Zijn er toevallig Japanse fokkers hier die weten wat hier staat? :-)
[ afbeelding ]
Ik kan een beetje zoeken.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:36 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Lijkt mij dat Dagoduck het bij het juiste eind heeft.
Dago, wist je dit of kan je heel goed zoeken?
Heb Odaiba gewaarschuwdquote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:31 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb het 'rommeltje' aan de onderkant voorzichtig weggepield, het kwam er ook vrij makkelijk af. Dit is het enige logo dat ik zie:
[ afbeelding ]
Als ik Google Translate mag geloven betekenen de symbolen waarschijnlijk "Japan".
Of vergelijkbaar met "Product van Japan"? De berg heeft wel iets weg van de Fuji berg, maar dat is giswerk.
De camera heeft wat moeite met het oppikken van de ietwat vage symbolen. Zijn er toevallig Japanse fokkers hier die weten wat hier staat? :-)
[ afbeelding ]
Het probleem met Japanse tekens is, is dat je ze niet zo maar in kunt typen op een keyboard met ons alfabet. En al helemaal niet als je niet weet wat het betekend. Copy / paste is de enige oplossing.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
''The word Japan is an exonym, and is used (in one form or another) by a large number of languages. The Japanese names for Japan are Nippon (にっぽん About this soundlisten (help·info)) and Nihon (にほん About this soundlisten (help·info)). They are both written in Japanese using the kanji 日本.''
[..]
Ik kan een beetje zoeken.
rond 1920quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:54 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Nu alleen eigenlijk nog de vraag, hoe oud is het exact? Het is waarschijnlijk wel van voor de 2e wereld oorlog, maar waarschijnlijk niet van voor 1900. Ben al aan het googelen maar ik vind wel schaaltjes van dit formaat, maar totaal niet met dit type opdruk. Op dit schaaltje overigens lijkt ook bladgoud te zitten, als het al 'goud' is. Ook zit er een lichte reliëf in de afgebeelde personen. Verder vermoed ik, dat het blauwe object op de voorgrond een walvis moet voorstellen.
Mijn moeder heeft het weer van haar ouders en waar die het weg hebben, geen idee. Dat schaaltje zal op de één of andere manier wel z'n weg naar Europa gevonden hebben, maar wel voor de 2e wereld oorlog.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 20:37 schreef Zalmslaatje het volgende:
Het is honderd jaar oud en je hebt het van je moeder, hoe is zij eraan gekomen?
Je kent nu door fok een stukje achtergrond, het is misschien niet heel mooi (ook niet echt lelijk, naar mijn mening) maar wel erg leuk.
Als je niet staat te springen om het geld zou ik het nog even bewaren voor de gein en wie weet is het over 20 jaar wel weer een gewild bordje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |