abonnement Unibet Coolblue
pi_184908663
Hypothese.

Je krijgt elke maand inkomen, en dit wordt netjes bovenop je restbedrag of schuld opgeteld. Hier gaan dan allerlei betalingen vanaf in loop van de maand. Dit herhaalt. Hoe weet je of er geen hackers toegang tot je rekening hebben gehad. Die wat bedragen overschrijven naar hun eigen rekening. Maar vervolgens op jouw digitale afschriften de afschrijvingen naar hen toe, wissen. En je hebt niet in de gaten dat je afentoe 20 of 50 mist. Want hoe weet je met welk bedrag je de maand begon. En wie rekent dit altijd handmatig na? Hoe kom je hierachter tenzij je al lang geleden zelf een eindbedrag op een bepaalde datum bijhield waar je zeker van bent?

Het geval wil namelijk dat ik ruim 250 euro kwijt ben en ik kan deze niet terugvinden.

Ik begon 25 December met een klein restbedrag van ongeveer 100. Het precieze bedrag weet ik niet meer uit mijn hoofd van die dag. Maar als ik hiervanuit ga en al mijn uitgaven erna nareken met de afschriften. Is gewoon ruim 250 pleite.

Mijn probleem is ik heb geen eindstand genoteeerd op een datum in het verleden waar ik zeker van ben. Hoe kan ik hier toch achter komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Tai-Mai-Shu op 09-02-2019 02:21:57 ]
pi_184908811
Bedragen die je denkt te missen zie je ook terug op je afschriften. :D

[ Bericht 60% gewijzigd door Armani XL op 09-02-2019 07:20:15 ]
pi_184908822
Maandag ga je naar de bank en vraag je om een afschrift van de afgelopen 2 maanden.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 02:28:45 #4
213457 engine
pi_184908827
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bedragen die je denkt te missen zie je ook terug op je afschriften. :D
En dit. Geld verdwijnd niet zomaar van een rekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 09-02-2019 07:20:26 ]
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_184908830
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bedragen die je denkt te missen zie je ook terug op je afschriften. :D
Tenzij ik heel scheel ben, juist niet. 3x nagekeken. Geen zin om het nog een keer te doen. Maar stel dat dit mogelijk is in dit digitale tijdperk. Welke zekerheid heb je nog?
Hoe kom je achter een peildatum/bedrag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 09-02-2019 07:20:35 ]
pi_184908839
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:29 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Tenzij ik heel scheel ben, juist niet. 3x nagekeken. Geen zin om het nog een keer te doen. Maar stel dat dit mogelijk is in dit digitale tijdperk. Welke zekerheid heb je nog?
Hoe kom je achter een peildatum/bedrag.
Gewoon even langs je bank gaan
pi_184908848
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gewoon even langs je bank gaan
Ja, moet ik helemaal gaan zitten uitleggen en kijken ze je raar aan en shit.
pi_184908860
Als je weet dat je een bedrag mist, weet je ook van welke bedrag, en in welke periode je dat bedrag mist :T

als in, als je op 01-01-19 3000 euro had, en op 01-02-19 heb je 1000 euro op je rekening, zou elke transactie tussen die periode moeten neerkomen op -2000.

Als dat het niet doet, ja dan moet je eens aan de bel trekken. Ik gok dat het dat wel doet. Tenzij je bedoelt dat er bij je transacties meer afgehouden wordt dan de bedoeling is, dan moet je je bonnetjes maar 's checken.

Ik hou het op slecht financieel overzicht, maar wie ben ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 02:35:19 ]
pi_184908904
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:29 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

Maar stel dat dit mogelijk is in dit digitale tijdperk.
Dat is niet mogelijk. :D

Stel dat je gewoon iets vergeten bent. Lijkt me veel aannemelijker. :P
  zaterdag 9 februari 2019 @ 02:58:15 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184908998
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:29 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Tenzij ik heel scheel ben, juist niet. 3x nagekeken. Geen zin om het nog een keer te doen. Maar stel dat dit mogelijk is in dit digitale tijdperk. Welke zekerheid heb je nog?
Hoe kom je achter een peildatum/bedrag.
Print jouw afschriften even uit vanaf het moment dat je denkt dat er geld te kort is.
Daarna streep je alle betalingen af op deze printjes, waarvan je weet dat het klopt (want afstrepen op een computer kan nu eenmaal niet letterlijk).

Uiteindelijk hou je een aantal betalingen over die je niet kunt thuisbrengen.

Dan ga je kijken wat met jouw pinpas is betaalt... die geef je een ander kleurtje op jouw afschriften.
Want je kunt bijna zeker zijn dat jij jouw pas niet kwijt was...
Dan hou je door deductie slechts een of een paar stortingen over, die jij niet kunt thuisbrengen.

En 1 of meerdere van deze moet het zijn.
En daarmee kun je aankomen bij jouw bank... want als jij het aflever adres niet kent (die de bank wellicht wel weet)... dan heb je ofwel de dader (ofwel iemand nabij de dader) die je dan aansprakelijk kunt stellen.

Kortom, doe een Sherlock Holmes onderzoek in jouw eigen afschriften. Dan blijft (hoe onwaarschijnlijk ook) de dader over. Dan is het wel enorm kut als het een vriend of familie lid was... maar dat risico moet je dan maar nemen.

Veel succes met jouw zoektocht.

En als jij serieus bent met jouw vraag... dan nog veel meer succes gewenst, want wie hier de schijn tegen heeft... Nou ja... Laat ik me daar maar niet over uitlaten.
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 07:22:10 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  zaterdag 9 februari 2019 @ 07:46:57 #12
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184909901
Ik vind het maar een raar verhaal ? Sta je onder een bewind of iets dergelijks?
Je kunt toch gewoon je bankrekning inzien ?
  zaterdag 9 februari 2019 @ 07:52:54 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184909946
TS, ben je bekend met boekhoudkundige termen als journaal, dagafschrift, beginsaldo?
pi_184909959
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:58 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Print jouw afschriften even uit vanaf het moment dat je denkt dat er geld te kort is.
Daarna streep je alle betalingen af op deze printjes, waarvan je weet dat het klopt (want afstrepen op een computer kan nu eenmaal niet letterlijk).
Je kan bij veel banken gewoon alle overschrijvingen tussen twee data opvragen en dat in Excel proppen. Dan kan je vakjes kleuren, je balans laten uitrekenen en zoeken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 07:57:15 #15
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184909980
In de Rabobank-app kun je in ieder geval door een transactie aan te klikken ook het 'saldo na boeking' inzien.

Verder check ik iedere dag wel een keer mijn bank-app. Dus het zal mij gelijk opvallen als er zomaar euro's verdwenen. Even iets op een digitaal afschrift wissen lijkt mij dan ook echt per definitie onmogelijk. Hooguit als je papieren afschriften via een derde lopen en die gaat photoshoppen oid. Maar een bank haalt echt geen transactie uit 'het systeem'. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184910118
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:29 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Tenzij ik heel scheel ben, juist niet. 3x nagekeken. Geen zin om het nog een keer te doen. Maar stel dat dit mogelijk is in dit digitale tijdperk. Welke zekerheid heb je nog?
Hoe kom je achter een peildatum/bedrag.
Bij ABN AMRO, en daardoor vermoed ik elke bank, kun je in iBankieren zien als je op een af/bij bedrag klikt, wat daarna het restbedrag op de rekening was.

Verder kan wat je beschrijft (hackers schrijven iets af en laten de afschrijving verdwijnen), echt 100% zeker weten niet. Er zitten allerlei interne EN externe (banken onderling), systemen, om dat te controleren.
pi_184910392
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:06 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:
Hypothese.

Je krijgt elke maand inkomen, en dit wordt netjes bovenop je restbedrag of schuld opgeteld. Hier gaan dan allerlei betalingen vanaf in loop van de maand. Dit herhaalt. Hoe weet je of er geen hackers toegang tot je rekening hebben gehad.
Een bank als ING bijvoorbeeld geeft bij het aanloggen weer wat de laatste datum van aanloggen is geweest. Als de hacker verder weinig doet, is het moeilijk te detecteren.

quote:
Die wat bedragen overschrijven naar hun eigen rekening. Maar vervolgens op jouw digitale afschriften de afschrijvingen naar hen toe, wissen.
Als een hacker daadwerkelijk toegang heeft tot je rekening, zal die eerder een grote slag maken dan een paar euro er afhalen. Maar ik ga met jouw hypothese aan de slag:
1) Stel de hacker zit tussen jou en de bank in. Je saldo van vandaag kan je bekijken via een pinautomaat van de bank. Dan ben je niet afhankelijk van wat je computerscherm je toont. Dus ook wanneer een hacker nu een saldo laat zien wat hoger is dan het nu is, kan je daar achter komen.
2) Stel de hacker laat het juiste saldo zien, maar niet alle transacties. Iedere bank heeft de mogelijkheid om te zien wat je saldo op een bepaalde datum is geweest. Ze doen het allemaal op een andere manier, dus vertel bij welke bank je zit en wij kunnen je helpen om dat naar boven te halen. Ook bieden alle banken het aan om alle transacties tussen twee datums te zien. Een hacker kan daardoor nooit een transactie laten verdwijnen zonder dat jij het kan vinden.

quote:
...knip..
Ik begon 25 December met een klein restbedrag van ongeveer 100. Het precieze bedrag weet ik niet meer uit mijn hoofd van die dag. Maar als ik hiervanuit ga en al mijn uitgaven erna nareken met de afschriften. Is gewoon ruim 250 pleite.

Mijn probleem is ik heb geen eindstand genoteeerd op een datum in het verleden waar ik zeker van ben. Hoe kan ik hier toch achter komen?
De banken hebben 1 heel verwarrende eigenschap. Ze verwerken alleen op specifieke momenten hun transacties. Tijdens de kerst verwerken ze bijvoorbeeld geen transacties. Wat ze wel doen, is tonen welke transacties zij alvast voor je gereserveerd hebben. Hierdoor heb jij het gevoel alsof het al verwerkt is, maar in werkelijkheid wordt alles rond de kerst pas op 27 december verwerkt.

Het kan dus zo zijn dat de 100 euro die jij gezien hebt slechts een projectie was van de bank en niet je echte saldo van die dag.

Je kan via het jaaroverzicht van je bank altijd zien wat je saldo was op 31/12.
pi_184911511
Welke bank zit je? Bij Rabo en ING kun je een csv export maken zodat je in Excel precies na kunt gaan wat wanneer is verdwenen en binnengekomen.
pi_184911973
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:52 schreef Lunatiek het volgende:
TS, ben je bekend met boekhoudkundige termen als journaal, dagafschrift, beginsaldo?
De vraag stellen is de vraag beantwoorden in dit geval. Helder licht deze TS!
Play hard, go pro.
pi_184912060
Kijk jij ook altijd naar boven of je zwarte helicopters ziet ?
Ik was hier...
pi_184912101
Er is maar 1 conclusie mogelijk:
Je berekening klopt niet
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 11:16:22 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184912444
Raar. Kan gewoon niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184912510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:58 schreef Also-von-Oder het volgende:
(want afstrepen op een computer kan nu eenmaal niet letterlijk).
Uhm in Microsoft Edge browser kun je het gewoon letterlijk afstrepen hoor.
pi_184912537
TS niet meer geld op een bankrekening zetten dan dat je bereid bent om te verliezen.

Altijd narekenen uiteraard, je vertrouwd hun volledig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 11:22:01 ]
pi_184912867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:16 schreef Renesite het volgende:
Raar. Kan gewoon niet.
Kan best. bij een vriendin van mij was eens 600 euro afgehaald bij ING door iets van creditcard ofzo iets. Ook soort van hack. Heeft ING wel weer terug weten te vorderen.
pi_184912939
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kan best. bij een vriendin van mij was eens 600 euro afgehaald bij ING door iets van creditcard ofzo iets. Ook soort van hack. Heeft ING wel weer terug weten te vorderen.
Maar dat zie je dus wel terug op je afschrift.
pi_184912986
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:21 schreef Piva het volgende:
TS niet meer geld op een bankrekening zetten dan dat je bereid bent om te verliezen.

Altijd narekenen uiteraard, je vertrouwd hun volledig?
wat? :')
pi_184913011
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:53 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Maar dat zie je dus wel terug op je afschrift.
Volgens mij werd ze meteen gebeld door ING ook ofzo, of haar account ff geblokkeerd, weet niet meer. Maar via bijvoorbeeld Paypal kan er ook wel stelselmatig geld vanaf je rekening worden gehaald, als een hacker je wachtwoord heeft. Bij kleine bedragen valt dat niet op.
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 11:58:54 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184913043
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kan best. bij een vriendin van mij was eens 600 euro afgehaald bij ING door iets van creditcard ofzo iets. Ook soort van hack. Heeft ING wel weer terug weten te vorderen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:53 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Maar dat zie je dus wel terug op je afschrift.
Dus dat.

Mogelijk is er een eenmalige rekening voorbij gekomen, gemeentelijke belastingen of zo. Het kan niet zijn dat de rekensom niet klopt. Zodra dat aan de hand is kan je betreffende bank wel bijna de biezen pakken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184913397
Als je niet eens weet wat je er op had staan, kun je ook niet beweren dat je zeker weet dat er een bedrag mist.
pi_184913714
Je zou maar bij de klantenservice van de bank werken, dit soort gekkies is dagelijkse kost
pi_184913930
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:56 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Volgens mij werd ze meteen gebeld door ING ook ofzo, of haar account ff geblokkeerd, weet niet meer. Maar via bijvoorbeeld Paypal kan er ook wel stelselmatig geld vanaf je rekening worden gehaald, als een hacker je wachtwoord heeft. Bij kleine bedragen valt dat niet op.
Wel als je je afschrift leest.
Play hard, go pro.
pi_184914764
Zelf hou ik in Excel een kasboek bij en doe mijn meeste betalingen cash. Al dat gepin maakt je bankrekeningen onoverzichtelijk. En nog steeds heb ik ook wel eens kasverschillen op mijn bankrekeningen die ik niet kan verklaren. Ik heb mijn twijfels maar ben er niet voldoende van overtuigd dat het aan de bank ligt in plaats van aan mij, en ik ben ook opgehouden met me erover zorgen te maken.

Ik adviseer om hetzelfde te doen: maak je er niet druk over, het zal wel kloppen.

Overigens ben ik twee keer geskimmed en banken hebben bij mij wel eens fouten gemaakt, met name bedragen twee keer afschrijven ipv 1 keer, maar dat merkte ik heel duidelijk. Als ik nu binnen een paar dagen meerdere keren geld opneem pin ik telkens andere bedragen.
pi_184914958
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:56 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Volgens mij werd ze meteen gebeld door ING ook ofzo, of haar account ff geblokkeerd, weet niet meer. Maar via bijvoorbeeld Paypal kan er ook wel stelselmatig geld vanaf je rekening worden gehaald, als een hacker je wachtwoord heeft. Bij kleine bedragen valt dat niet op.
Eens, maar ook dat staat op je afschriften.

Wat TS zich afvraagt is of je ergens kan controleren of het "beginbedrag" klopt en of dat niet stiekem met terugwerkende kracht met een paar euros verlaagd kan zijn door een hacker. Dat je er zeker van bent dat je begon met 1000 euro op je rekening maar je op de bank een start van 900 ziet.

En het antwoord daarop is ook al gegeven: je krijgt een jaaropgave. Op papier. Vanaf dat moment kan je de rest van het jaar dus doorrekenen op basis van je afschriften en zou de rekensom moeten kloppen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 februari 2019 @ 16:06:40 #35
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184917615
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
Er is maar 1 conclusie mogelijk:
Je berekening klopt niet
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:16 schreef Renesite het volgende:
Raar. Kan gewoon niet.
Dit inderdaad, maar om het te testen kan TS wel een betaling naar de spaarrekening of andersom doen op een datum met het saldo er bij dat er na de afschrijving/bijschrijving staat. Dit eens per week.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184917637
ivm criminele activiteit en fraude mag geld niet zomaar van een bankrekening verdwijnen zonder bewijs hiervan.
Als jij denkt dat het toch het geval is en je kan dit bewijzen dan doe je aangifte, maar ik zou toch echt even contact opnemen met je bank eerst voordat je dit doet.
Een idee dat je geld mist is geen bewijs, want ik heb ook elke dag het idee dat ik geld mis.

Het correct verwerking van geldstromen is eigenlijk het enige wat ik van een bank nog vertrouw omdat als ze dit niet goed doen dan heeft de bank echt een probleem.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184917692
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:06 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:
En wie rekent dit altijd handmatig na? Hoe kom je hierachter tenzij je al lang geleden zelf een eindbedrag op een bepaalde datum bijhield waar je zeker van bent?
Ja hoi :W
Periodiek even de af- en bijschrijvingen in Excel en mist nooit wat ^O^
  zaterdag 9 februari 2019 @ 17:54:46 #38
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_184919837
Bij CSV-exports van mijn bankrekening staat altijd in een kolom het saldo voor en na de transactie. Niet met kolomnamen dus dat is even puzzelen, maar dat kun je uitzoeken. Dus hup, aan de slag met Excel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_184919927
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 17:54 schreef Andromache het volgende:
Bij CSV-exports van mijn bankrekening staat altijd in een kolom het saldo voor en na de transactie. Niet met kolomnamen dus dat is even puzzelen, maar dat kun je uitzoeken. Dus hup, aan de slag met Excel.
dat is per bank verschillend. als ts nu even zegt om welke bank het gaat
pi_184923394
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:52 schreef Lunatiek het volgende:
TS, ben je bekend met boekhoudkundige termen als journaal, dagafschrift, beginsaldo?
Ja, ik heb ING en kan begin en eind saldo opvragen tussen twee data. Maar stel dat dat gecompromitteerd is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan bij veel banken gewoon alle overschrijvingen tussen twee data opvragen en dat in Excel proppen. Dan kan je vakjes kleuren, je balans laten uitrekenen en zoeken.
Bij ING helaas niet meer. Alleen een gegenereerde pdf tussen twee datums.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:57 schreef Eix het volgende:
In de Rabobank-app kun je in ieder geval door een transactie aan te klikken ook het 'saldo na boeking' inzien.
Wat goed van de Rabobank. De ING heeft dit niet. Ik moet er een gewoonte van maken om vaker mijn banksaldo te checken.
pi_184923514
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Eens, maar ook dat staat op je afschriften.

Wat TS zich afvraagt is of je ergens kan controleren of het "beginbedrag" klopt en of dat niet stiekem met terugwerkende kracht met een paar euros verlaagd kan zijn door een hacker. Dat je er zeker van bent dat je begon met 1000 euro op je rekening maar je op de bank een start van 900 ziet.

En het antwoord daarop is ook al gegeven: je krijgt een jaaropgave. Op papier. Vanaf dat moment kan je de rest van het jaar dus doorrekenen op basis van je afschriften en zou de rekensom moeten kloppen.
Oh die jaaropgave heb ik niet en anders heb ik die nu zeker te weten niet meer.

Edit: jawel die is er wel via mijn.ing.nl ik ga even kijken.
pi_184923801
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je niet eens weet wat je er op had staan, kun je ook niet beweren dat je zeker weet dat er een bedrag mist.
Ja logisch. Ik begon echter op 25 December met een bedrag van rond de 100 euro en hier kwam 1000 euro bij. Heb een telefoon van 218.99 gekocht. En na berekening van bij en afschrijvingen klopt mijn eindsaldo niet. Dus ik ben een paar maanden teruggedoken en vanaf september 2018 alle bij en afschrijvingen erbijgepakt. En het klopt inderdaad niet.
pi_184923836
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:45 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Ja logisch. Ik begon echter op 25 December met een bedrag van rond de 100 euro en hier kwam 1000 euro bij. Heb een telefoon van 218.99 gekocht. En na berekening van bij en afschrijvingen klopt mijn eindsaldo niet. Dus ik ben een paar maanden teruggedoken en vanaf september 2018 alle bij en afschrijvingen erbijgepakt. En het klopt inderdaad niet.
"het klopt niet" is niet echt overtuigend

"Rond de 100" is ook niet echt een sterke onderbouwing van het beginsaldo
pi_184923999
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je niet eens weet wat je er op had staan, kun je ook niet beweren dat je zeker weet dat er een bedrag mist.
Nee inderdaad, maar ik weet dat ik op 25 December in de ochtend nog iets van 98 nogwat erop had staan. Dan kun je niet eindigen met een verschil van meer dan 250 euro anderhalve maand later. Dat is het rare.

Toch bedankt voor alle reacties.
pi_184924400
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:53 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Nee inderdaad, maar ik weet dat ik op 25 December in de ochtend nog iets van 98 nogwat erop had staan. Dan kun je niet eindigen met een verschil van meer dan 250 euro anderhalve maand later. Dat is het rare.

Toch bedankt voor alle reacties.
Dan is het toch gewoon een simpele kwestie om vanaf 25 december alle binnenkomende en uitgaande overboekingen te verrekenen? Komt die som dan niet uit?
  zaterdag 9 februari 2019 @ 22:51:18 #46
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_184926996
Op de internetbankieren app zie je toch in één oogwenk alle bij- en afschriften over de gehele periode?
pi_184928564
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:31 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Ja, ik heb ING en kan begin en eind saldo opvragen tussen twee data. Maar stel dat dat gecompromitteerd is.

[..]

Bij ING helaas niet meer. Alleen een gegenereerde pdf tussen twee datums.

De CSV kan je downloaden via het pijltje naar beneden. In het menu moet je het Type aanpassen naar CSV.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:35 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Oh die jaaropgave heb ik niet en anders heb ik die nu zeker te weten niet meer.

Edit: jawel die is er wel via mijn.ing.nl ik ga even kijken.
Je jaaropgave kan je vinden aan de linkerkant onder Service en kies daarna voor Afschriften en Overzichten. In het volgende scherm kies je vervolgens voor jaaropgave en voor 2018.
  zondag 10 februari 2019 @ 00:13:32 #48
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184928799
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:45 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Ja logisch. Ik begon echter op 25 December met een bedrag van rond de 100 euro en hier kwam 1000 euro bij. Heb een telefoon van 218.99 gekocht. En na berekening van bij en afschrijvingen klopt mijn eindsaldo niet. Dus ik ben een paar maanden teruggedoken en vanaf september 2018 alle bij en afschrijvingen erbijgepakt. En het klopt inderdaad niet.
Waarom heb je afschrijvingen van voor 25 december erbij gepakt?

Je kan toch online kijken wat je saldo was op de 25e? (of de laatste boeking voor de 25e?)

En het verschil zou dan tussen 25 december en nu moeten zitten.
  zondag 10 februari 2019 @ 00:28:35 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184929132
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:31 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Ja, ik heb ING en kan begin en eind saldo opvragen tussen twee data. Maar stel dat dat gecompromitteerd is.
Dan ga je er dus vanuit dat iemand de software van de ING op een dusdanige manier heeft gekraakt dat alle controles worden omzeild, dat accountants daar niet achter zijn gekomen en al dat werk om jou op slinkse wijze 250 euro afhandig te maken waarbij het jou niet opviel omdat je niet zat op te letten. BNW is een deurtje verder...
Als iemand dit al kan, zijn er twee manieren om het goed te doen:
1. In één keer een paar enorme bedragen verduisteren. Dat wordt direct opgemerkt, maar dan ben je al anoniem verdwenen met dat geld.
2. Op zeer grote schaal met minimale bedragen (niet meer dan 2 cent). Dat kun je lang volhouden omdat die bedragen niet opvallen. Maar met 8 miljoen particuliere ING klanten schiet dat nog best op.
  zondag 10 februari 2019 @ 00:54:55 #50
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184929709
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan bij veel banken gewoon alle overschrijvingen tussen twee data opvragen en dat in Excel proppen. Dan kan je vakjes kleuren, je balans laten uitrekenen en zoeken.
Goede tip! Geen idee hoe dat gaat, volgens mij moeten de afschriften van digitaal bankieren ook gewoon uitgeprint kunnen worden... maar als een bank het nog makkelijker kan maken, dan moet TS dat doen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')