abonnement Unibet Coolblue
pi_185251561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Palestina bestaat niet. Dus dan is het vrij raar om dat in je paspoort te zetten, ja.
Het bestaat net zo veel als dat Israël, Nederland en Mexico bestaan.
pi_185251622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Palestina bestaat niet. Dus dan is het vrij raar om dat in je paspoort te zetten, ja.
Lees de OP en de titel. Er komt geen Palestina te staan.

En Nederland vindt dat de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever geen deel van Israel zijn, dus dat je dan wat anders dan Israel in je paspoort hebt staan is logisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185251638
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het bestaat net zo veel als dat Israël, Nederland en Mexico bestaan.
Nee. Het was Brits mandaat. Palestijnen zijn Arabieren.
pi_185251695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Het was Brits mandaat. Palestijnen zijn Arabieren.
Het gebied wat nu Israël is was ook Brits mandaat.

Egyptenaren, Jordaniërs, Syriërs, Libanezen, Omani's zijn ook Arabieren en hebben ook allemaal een eigen land.
pi_185251896
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het gebied wat nu Israël is was ook Brits mandaat.

Egyptenaren, Jordaniërs, Syriërs, Libanezen, Omani's zijn ook Arabieren en hebben ook allemaal een eigen land.
Dat is de boel omdraaien. Die hebben al een eigen land. Palestina bestaat niet. Maar van mij mag die best gaan bestaan , hoor. Als de Palestijnse regering Israel gaat erkennen en de Palestijnen afstand nemen van de terreurorganisatie Hamas.

Ben in principe voor een tweestatenoplossing, maar wel met deze eisen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:12:19 #56
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185252013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Palestina bestaat niet. Dus dan is het vrij raar om dat in je paspoort te zetten, ja.
Met dezelfde redenering bestaat Israël ook niet.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185252059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is de boel omdraaien. Die hebben al een eigen land.
Israël? Klopt.

quote:
Palestina bestaat niet. Maar van mij mag die best gaan bestaan , hoor. Als de Palestijnse regering Israel gaat erkennen en de Palestijnen afstand nemen van de terreurorganisatie Hamas.

Ben in principe voor een tweestatenoplossing, maar wel met deze eisen.
Ze wachten niet op jouw goedkeuring. Palestina bestaat al.
pi_185252139
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Israël? Klopt.

[..]

Ze wachten niet op jouw goedkeuring. Palestina bestaat al.
Nee. Palestijns gebied is van Jordanië.
pi_185252197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Palestijns gebied is van Jordanië.
Oh, dan moet je even Jordanië bellen. Want die weten het zelf nog niet.
pi_185252240
Het beste zou zijn ook heel het Sykes-Picotvedrag en de Balfour declaratie eens de deur uit te doen en helemaal op nieuw te beginnen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185252268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Palestijns gebied is van Jordanië.
Ja, en Syrië, Irak, Libanon, Jordanië, Israël/Palestina en de Hejaz zijn van Turkije.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185252359
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, en Syrië, Irak, Libanon, Jordanië, Israël/Palestina en de Hejaz zijn van Turkije.
Al die landen bestaan daadwerkelijk. Hebben eigen soevereiniteit. Palestijnen hebben dat niet.
pi_185279746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:15 schreef Farenji het volgende:
Ik kan echt met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom dit een probleem zou zijn. Ts, doe eens een cursus anger management want het gaat echt niet goed met je.
Het is een probleem omdat er krachten aanwezig zijn in Rutte3 die de staat Israel willen vernietigen. Zo'n maatregel was 20/30 jaar geleden ondenkbaar.

Je kan wel doen alsof het een niks betekend administratief dingetje is maar dan stel ik jou de vraag:

Kunnen Krimbewoners die in Nederland leven dat dan ook doen?
Kunnen Oekrainiers die in Oost-Oekraïne geboren zijn en nu in Nederland leven dat ook doen?
Kunnen mensen die in Catalonië geboren zijn en een Nederlands paspoort aanvragen of hebben ook het door hun gehate Spanje uit hun paspoort laten verwijderen?

Nee, misschien heb jij er geen probleem mee maar voor Rutte3 is zoiets ondenkbaar.

Waarom? Vraag je dat eens af.
pi_185280258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is een probleem omdat er krachten aanwezig zijn in Rutte3 die de staat Israel willen vernietigen.
Nou en?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185280719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is een probleem omdat er krachten aanwezig zijn in Rutte3 die de staat Israel willen vernietigen.
Dit is onzin. Er zijn er die wat meer sympathie voelen voor Palestina en een aantal die meer sympathie voelen voor Israël in het kabinet. Maar dat het kabinet of leden van het kabinet Israël zouden willen vernietigen is een complottheorie die wel heel ver gaat... iets meer realisme zou je sieren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185283046
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is onzin. Er zijn er die wat meer sympathie voelen voor Palestina en een aantal die meer sympathie voelen voor Israël in het kabinet. Maar dat het kabinet of leden van het kabinet Israël zouden willen vernietigen is een complottheorie die wel heel ver gaat... iets meer realisme zou je sieren.
Onze minister van/voor buitenlandse zaken is trots op een foto'tje waar haar kinderen met terrorist Arafat op afgebeeld staan die ze als eerbetoon midden in haar huiskamer heeft staan . Arafat, die niet alleen terreur in Israel aanrichtte waar mannen vrouwen en kinderen bij omkwamen, maar ook verantwoordelijk/opdrachtgever is voor aanslagen in Europa, zelfs in Nederland. En ik vertel onzin. |:(

Alsof dat nog niet erg genoeg is is ze ook nog eens getrouwd met een Fatah-politicus.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:21:08 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185283149
Ohh, ik snap 'em. Wilders-cultisten hebben een of andere zieke fascinatie met Israel. Vandaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185288178
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:21 schreef Fir3fly het volgende:
Ohh, ik snap 'em. Wilders-cultisten hebben een of andere zieke fascinatie met Israel. Vandaar.
Omschrijf "ziek" in deze. Vele decennia was het normaal en vanzelfsprekend in dit land om Israel te steunen. Omschrijf ziek. Wat doe ik fout in de ogen van een millennial als jij? Mis ik het voortstrijdend inzicht dat de bloedbaden die Arafat aangericht heeft achteraf echt wel goed te praten zijn? Vertel me het millenniumboy. Hoe zag ik het fout? Hoe zag zowat de gehele Nederlandse bevolking het een paar decennia fout? Wees mijn gids. Vertel me hoe ik de moordpartijen van Arafat onder mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden in een nieuw licht kan zien.
  woensdag 27 februari 2019 @ 22:57:45 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185288361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omschrijf "ziek" in deze. Vele decennia was het normaal en vanzelfsprekend in dit land om Israel te steunen. Omschrijf ziek. Wat doe ik fout in de ogen van een millennial als jij? Mis ik het voortstrijdend inzicht dat de bloedbaden die Arafat aangericht heeft achteraf echt wel goed te praten zijn? Vertel me het millenniumboy. Hoe zag ik het fout? Hoe zag zowat de gehele Nederlandse bevolking het een paar decennia fout? Wees mijn gids. Vertel me hoe ik de moordpartijen van Arafat onder mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden in een nieuw licht kan zien.
Jeetje :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185288379
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jeetje :').
Sorry dat ik niet zo hip meer ben als de rest. :{ Er was ooit een Nederland en een tijd dat een bloeddorstige terrorist als Arafat hier niet zo populair was.
pi_185289154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet zo hip meer ben als de rest. :{ Er was ooit een Nederland en een tijd dat een bloeddorstige terrorist als Arafat hier niet zo populair was.
Ik denk niet dat Arafat hier populairder geworden is, alleen de populariteit van de net zo bloeddorstige Israëliërs is behoorlijk geslonken. De meeste Nederlanders steunen geen van beide partijen in deze en vinden het verschrikkelijk voor zowel de Palestijnse als de Israëlische onschuldige burgers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 00:33:49 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185290054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet zo hip meer ben als de rest. :{ Er was ooit een Nederland en een tijd dat een bloeddorstige terrorist als Arafat hier niet zo populair was.
Arafat is al 15 jaar dood. En onvoorwaardelijke steun voor Israel eindigde met Sabra en Shatila.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185291370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omschrijf "ziek" in deze. Vele decennia was het normaal en vanzelfsprekend in dit land om Israel te steunen. Omschrijf ziek. Wat doe ik fout in de ogen van een millennial als jij? Mis ik het voortstrijdend inzicht dat de bloedbaden die Arafat aangericht heeft achteraf echt wel goed te praten zijn? Vertel me het millenniumboy. Hoe zag ik het fout? Hoe zag zowat de gehele Nederlandse bevolking het een paar decennia fout? Wees mijn gids. Vertel me hoe ik de moordpartijen van Arafat onder mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden in een nieuw licht kan zien.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185565876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 02:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Omdat katholieken gemiddeld vaker gedrag vertonen dat ze joden haten dan protestanten doen. Ik snap dan ook wel zo'n Knops door D66 met open armen verwelkomd werd.
De reformatoren waren anders bepaald niet lichtzinnig met de Joden. Maarten Luther was een gigantische antisemiet. En in Duitsland was het dan ook vooral de protestantse kerken die vanuit Kantiaans plichtsbesef meegingen in het plan van de NSDAP. De Evangelical protestantse vleugel in de VS is over het algemeen dan weer zeer pro-Israël. Dus het verschilt nogal. De Katholieke Kerk is een wereldkerk. Het zal dus opkomen voor de Palestijnse Chaldeeuwen en Marionieten, alsook voor Hebreeuws Katholieken in Israël. Maar dit zal voor weinig invloed zijn voor een Limburger, dus je insinuaties zijn ongepast.

Mijn oplossing is overigens nog altijd een soort Bosnië-deal. Het zal al met al niet snel een ideale situatie worden. Een staat, twee naties. Enfin iedereen heeft zijn eigen kijk erop blijkt maar weer. Beide kanten moeten niet ten volle gedemoniseerd worden. Dat het dialoog blijft leven is belangrijk.

Om tegemoet te komen aan een dergelijke erkenning is een teken van barmhartigheid. Even zo, zouden we andere staten die enkel Palestina erkennen en niet Israël ook moeten ijveren tot een meer praktische houding met de situatie en een kwestie als deze met barmhartigheid tegemoet te treden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')