abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184899799
Duidelijke mening...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:58:00 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184899812
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:56 schreef franklop het volgende:
Gaan ze de bondscoach proberen de schuld te geven?
Natuurlijk. Da's een oudhollandse traditie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184899813
quote:
“De 500 meter is sowieso niet mijn beste afstand, maar ik had wel beter verwacht”, aldus Leerdam, die getroost werd door en een peptalk kreeg van haar familie.
Beschermengel Ruud heeft overuren gedraaid.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:58:59 #79
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_184899827
Als de mannen straks falen, dan is het einde tijdperk Coopmans vrees ik.
pi_184899828
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:55 schreef Pino112 het volgende:
Vanochtend voor het eerst samen in een treintje gereden.

Gouden medailles weggooien heet dat.
Wennemarsch... heeft wel een beetje gelijk, maar voor NL gaat dit onderdeel gewoon NOOIT megabelangrijk worden, met wat voor bondscoach dan ook. Pas wanneer Nederlanders individueel genoegen moeten gaan nemen met hooguit zilver of een vierde plek, dan zal die achtervolging heilig worden verklaard. Dus als De Jong en Beune de komende jaren op individueel niveau tot de top blijven behoren, dan blijft die achtervolging eraan bungelen, meer niet.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 17:59:12 #81
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184899835
Wanneer snapt Erben nu een keer dat als de bondscoach tegen Kramer zegt: we gaan een weekendje trainen op de ploegenachtervolging in Heerenveen, dat Kramer zegt is goed, doe je dat mooi zonder mij.

Word altijd zo makkelijk over gedaan.
pi_184899846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:59 schreef Remzz het volgende:
Wanneer snapt Erben nu een keer dat als de bondscoach tegen Kramer zegt: we gaan een weekendje trainen op de ploegenachtervolging in Heerenveen, dat Kramer zegt is goed, doe je dat mooi zonder mij.

Word altijd zo makkelijk over gedaan.
Precies. De bondscoach krijgt van de schaatsers en de coaches continu te horen: heeft NIET onze prioriteit. Dus geen enkele bondscoach kan hier iets aan doen.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:03:02 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184899878
Maar Kramer start hier wel gewoon en heeft wel de ervaring. Ze zetten m alleen verkeerd in vaak. Japan pakt m in de laatste ronde, ondanks dat ze slechter zijn op de lange afstand. Dat komt omdat Nederland steevast een potje maakt van de indeling en JdW het race voor race probeert te optimaliseren.

Bij de mannen ook het verschil tussen NED en NOR bijv.
pi_184899881
Wat zou Wennemars gaan zeggen als de volgende jaren Beune en De Jong met een aanvulling heel veel samen trainen, titels pakken op de achtervolging, en bij de individuele onderdelen steeds vierde worden? "Ze hebben veel te veel op de achtervolging getraind!"?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184899896
En als de bondschoach het echt zo belangrijk vindt doe lekker 2 team´s die wel samen kunnen trainen en selecteer daar de beste van. Achtereekte, Beune en Antwanet en Van Beek, Visser en Wust.
pi_184899923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:03 schreef VoMy het volgende:
Maar Kramer start hier wel gewoon en heeft wel de ervaring. Ze zetten m alleen verkeerd in vaak. Japan pakt m in de laatste ronde, ondanks dat ze slechter zijn op de lange afstand. Dat komt omdat Nederland steevast een potje maakt van de indeling en JdW het race voor race probeert te optimaliseren.

Bij de mannen ook het verschil tussen NED en NOR bijv.
'Verkeerd inzetten' wordt voorkomen wanneer je veel meer samen traint.
Ik geef NL bij de heren een prima kans, maar opnieuw zal na afloop, indien goud wordt gemist, worden gezegd: misschien moeten we meer samen trainen, net als de Noren. En kan de bondscoach de kritiek weer incasseren. Terwijl dat al jaaaaaaaren zo gaat.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184899944
Dus we missen de hele eerste rit zo'n beetje _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:06:39 #89
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_184899945
Eerste rit weer gemist :')
pi_184899950
Ik was al bang dat we er bij elke afstand direct bij zouden zijn vandaag
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:07:19 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184899956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]

'Verkeerd inzetten' wordt voorkomen wanneer je veel meer samen traint.
Ik geef NL bij de heren een prima kans, maar opnieuw zal na afloop, indien goud wordt gemist, worden gezegd: misschien moeten we meer samen trainen, net als de Noren. En kan de bondscoach de kritiek weer incasseren. Terwijl dat al jaaaaaaaren zo gaat.
Maar de tactiek is verouderd,met Kramer vaak als derde man in de lastste rondes ipv slepen op kop. Kijk wat NOR en NZL doen met hun sterkste man, die trekken de kar op het einde,niet in het middenstuk.
pi_184899967
Eerste rit gewoon niet uitgezonden, jammer
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_184899973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:03 schreef VoMy het volgende:
Maar Kramer start hier wel gewoon en heeft wel de ervaring. Ze zetten m alleen verkeerd in vaak. Japan pakt m in de laatste ronde, ondanks dat ze slechter zijn op de lange afstand. Dat komt omdat Nederland steevast een potje maakt van de indeling en JdW het race voor race probeert te optimaliseren.

Bij de mannen ook het verschil tussen NED en NOR bijv.
Dat komt denk ik doordat de Japanners extreem goed in elkaars slag rijden (en gebruik maken van hun handen om elkaar te voelen), wat minder kracht kost en meer slipstream oplevert.

Dat zag je ook toen de VS zonder enige voorbereiding met Hedrick/Davis/Marsicano(Kuck) aantrad, dat is volgens mij ook nooit een succes geweest.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:11:47 #94
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_184900033
Koreaantjes zijn ontploft
pi_184900043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat komt denk ik doordat de Japanners extreem goed in elkaars slag rijden (en gebruik maken van hun handen om elkaar te voelen), wat minder kracht kost en meer slipstream oplevert.

Dat zag je ook toen de VS zonder enige voorbereiding met Hedrick/Davis/Marsicano(Kuck) aantrad, dat is volgens mij ook nooit een succes geweest.
Precies... hoe meer je samen traint, desnoods met 5 man en uitdoktert wat de beste combi is (ook qua slagfrequentie), hoe gesmeerder het zal lopen. Maar dat gaan we in NL gewoon nooit doen. NL schaatsers willen individuele plakken halen.
W.b. die vermaarde USA-ploeg: ik had daarbij ook het idee dat de vedetten Hedrick en Davis zozeer de schurft aan elkaar hadden, dat het sowieso een 'hell of a job' zou worden om er een succes van te maken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184900112
Ziet er niet slecht uit.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:16:22 #97
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_184900121
w/ w/ w/
pi_184900134
DAAR KOMT NOORWEGEN
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_184900138
De toestand stabiliseert, maar de voorsprong ziet er wel goed uit.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184900150
Dit was dan wel behoorlijk goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')