abonnement Unibet Coolblue
pi_184875305
Goedemiddag,

Bij ons bedrijf is het verplicht om achteruit in te parkeren. Nu heb ik een collega, die komt met een eigen auto en die weigert achteruit inparkeren, die zegt geef maar een dikke leasebak, dan doe ik het met alle plezier.

Nu vraag ik mij af: mag de werkgever dit verplichten over iemands prive auto? Lijkt mij van niet.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184875333
Goede lemming weer DTK
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 februari 2019 @ 14:31:19 #3
408813 crew  trein2000
pi_184875340
Wat is in godesnaam de achtergrond van die regel?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184875355
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Goedemiddag,

Bij ons bedrijf is het verplicht om achteruit in te parkeren. Nu heb ik een collega, die komt met een eigen auto en die weigert achteruit inparkeren, die zegt geef maar een dikke leasebak, dan doe ik het met alle plezier.

Nu vraag ik mij af: mag de werkgever dit verplichten over iemands prive auto? Lijkt mij van niet.
Is het parkeren op het terrein van de werkgever? Dan kunnen ze dat prima verplichten. Heeft verder ook niks te maken met van wie de auto is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184875369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:31 schreef trein2000 het volgende:
Wat is in godesnaam de achtergrond van die regel?
Je ziet dit regelmatig op bedrijven met grote terreinen waar snel geëvacueerd moet kunnen worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:32:55 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184875374
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Goedemiddag,

Bij ons bedrijf is het verplicht om achteruit in te parkeren. Nu heb ik een collega, die komt met een eigen auto en die weigert achteruit inparkeren, die zegt geef maar een dikke leasebak, dan doe ik het met alle plezier.

Nu vraag ik mij af: mag de werkgever dit verplichten over iemands prive auto? Lijkt mij van niet.
Als het terrein van de werkgever is wel lijkt mij. Anders geen privé meer door de poort? Valt vast wel wat op te verzinnen.

Verder kinderachtige weigering, het is een stuk veiliger.
And so is the past
pi_184875383
Vaak is het zo dat bedrijven niet gerechtigd zijn bepaald gedrag van je te eisen.
Maar daar hoort wel bij dat ze niet verplicht zijn jou (of je voertuig) toegang te bieden.

Dus je collega kan weigeren achteruit in te parkeren maar dan kan jullie baas hem de toegang tot het parkeerterrein ontzeggen. Tenzij het een openbare parkeerplek is natuurlijk. Want dan heeft baas niks te vertellen.

Deze uitspraak is trouwens voortkomend uit een beetje wetskennis maar vooral gezond boerenverstand. :7

Als ik gecorrigeerd word heb ik ook weer wat geleerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184875385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je ziet dit regelmatig op bedrijven met grote terreinen waar snel geëvacueerd moet kunnen worden.
Deze man weet _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184875391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:31 schreef trein2000 het volgende:
Wat is in godesnaam de achtergrond van die regel?
Snel weg kunnen rijden in geval van een noodgeval of een ramp. Zo is dit gebruikelijk bij bijvoorbeeld Shell.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:34:01 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184875395
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je ziet dit regelmatig op bedrijven met grote terreinen waar snel geëvacueerd moet kunnen worden.
Waar je je moet melden op een verzamelpunt...

Achteruit inparkeren in over het algemeen veiliger, meer overzicht met wegrijden.
And so is the past
pi_184875401
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is het parkeren op het terrein van de werkgever? Dan kunnen ze dat prima verplichten. Heeft verder ook niks te maken met van wie de auto is.
Je hebt bij ons twee parkeerplekken. Een kleine openbare, en een grote garage van het kantoor.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 februari 2019 @ 14:34:36 #12
408813 crew  trein2000
pi_184875408
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vaak is het zo dat bedrijven niet gerechtigd zijn bepaald gedrag van je te eisen.
Maar daar hoort wel bij dat ze niet verplicht zijn jou (of je voertuig) toegang te bieden.

Dus je collega kan weigeren achteruit in te parkeren maar dan kan jullie baas hem de toegang tot het parkeerterrein ontzeggen. Tenzij het een openbare parkeerplek is natuurlijk. Want dan heeft baas niks te vertellen.

Deze uitspraak is trouwens voortkomend uit een beetje wetskennis maar vooral gezond boerenverstand. :7

Als ik gecorrigeerd word heb ik ook weer wat geleerd.
Ik denk dat je wel aardig goed zit, met de aantekening dat het anders kan zijn op het moment dat die parkeerplek een arbeidsvoorwaarde is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184875891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:31 schreef trein2000 het volgende:
Wat is in godesnaam de achtergrond van die regel?
Dat wordt gedaan zodat, zo is mij eens verteld, je na een dag hard werken minder inspanning hoeft te doen om je auto veilig het vak uit te krijgen en er minder ongelukken ontstaan.

tenzij TS in Israel werkt, daar wordt dit gedaan zodat je sneller weg bent als er wordt gewaarschuwd voor een raketaanval.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184875927
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Snel weg kunnen rijden in geval van een noodgeval of een ramp. Zo is dit gebruikelijk bij bijvoorbeeld Shell.
Bij Shell wordt al het personeel bijvoorbeeld ook aangeleerd om altijd een hand op de trapleuning te houden zodat ze niet achterover kukelen :')
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184875928
ik parkeer mijn auto altijd achteruit in . Who care's ? Doe niet zo moeilijk
pi_184876118
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Nu vraag ik mij af: mag de werkgever dit verplichten over iemands prive auto? Lijkt mij van niet.
De verplichting ligt hier niet op het voertuig maar op het terrein.
De werkgever wil dat men op zijn terrein achteruit inparkeert en ik lees geen eisen over wat men daarbuiten doet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:20:29 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184876309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Snel weg kunnen rijden in geval van een noodgeval of een ramp. Zo is dit gebruikelijk bij bijvoorbeeld Shell.
Wel zorgen dat je je auto meeneemt natuurlijk anders kan Shell niks meer verdienen.
pi_184876322
Hier is die regel ook. Wil je je er niet aan houden? Geen probleem hoor, maar dan kom je het terrein niet op.
pi_184878680
Bij ons bedrijf worden we ook gedwongen om het gras op te rijden als de parkeerplaatsen vol zijn en dit terwijl de parkeerplaatsen voor rijke kantoorlieden vrij zijn. Nou dikke neus ga dus echt niet op gras parkeren. Lekker die auto daar bij hun neerknallen.
pi_184880936
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

Achteruit inparkeren in over het algemeen veiliger, meer overzicht met wegrijden.
Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast. Bij instappen kan je alzien of er verder verkeer rond de parkeerplek isen rustig aan achteruit rijden bij het uitparkeren heeft geen extra risico.

Bij ons op het werk moeten auto's omen om geparkeerd worden tussen de palen van het gebouw. Bij voorkeur kis ik een plaats waar je vooruit in hoort te parkeren en anders doe ik dat toch. Moeite met achterom kijken en op spiegels parkeren werkt ook niet handig.
pi_184881045
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast.
Of je leert gewoon auto rijden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:17:59 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184881091
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast. Bij instappen kan je alzien of er verder verkeer rond de parkeerplek isen rustig aan achteruit rijden bij het uitparkeren heeft geen extra risico.

Bij ons op het werk moeten auto's omen om geparkeerd worden tussen de palen van het gebouw. Bij voorkeur kis ik een plaats waar je vooruit in hoort te parkeren en anders doe ik dat toch. Moeite met achterom kijken en op spiegels parkeren werkt ook niet handig.
Schade schmade. Ik heb het over veiligheid geen kras op een koekblik. Als je aan komt rijden en achteruit inparkeert heb je veel meer overzicht dan dat je dat tussen andere auto's doet.
And so is the past
pi_184881131
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Of je leert gewoon auto rijden.
Als je fatsoenlijk kan rijden dan kan je ook veilig achteruit een parkeervak verlaten natuurlijk
pi_184881198
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast. Bij instappen kan je alzien of er verder verkeer rond de parkeerplek isen rustig aan achteruit rijden bij het uitparkeren heeft geen extra risico.

Bij ons op het werk moeten auto's omen om geparkeerd worden tussen de palen van het gebouw. Bij voorkeur kis ik een plaats waar je vooruit in hoort te parkeren en anders doe ik dat toch. Moeite met achterom kijken en op spiegels parkeren werkt ook niet handig.
Achteruit inparkeren is juist makkelijker omdat je de draai niet in het vak hoeft te maken. En op spiegels kun je exact zien hoeveel afstand er tussen auto's ernaast zit ipv dat je moet gokken met de dode hoek van je motorkap.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:22:43 #25
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_184881219
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vaak is het zo dat bedrijven niet gerechtigd zijn bepaald gedrag van je te eisen.
Maar daar hoort wel bij dat ze niet verplicht zijn jou (of je voertuig) toegang te bieden.

Dus je collega kan weigeren achteruit in te parkeren maar dan kan jullie baas hem de toegang tot het parkeerterrein ontzeggen. Tenzij het een openbare parkeerplek is natuurlijk. Want dan heeft baas niks te vertellen.

Deze uitspraak is trouwens voortkomend uit een beetje wetskennis maar vooral gezond boerenverstand. :7

Als ik gecorrigeerd word heb ik ook weer wat geleerd.
Op eigen terrein kan een werkgever eisen naar zijn aanwijzingen te parkeren. Bij niet opvolgen kan de toegang net zo makkelijk geweigerd worden. Dus in die zin zit je wel goed.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_184881545
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:11 schreef qajariaq het volgende:
Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast. Bij instappen kan je alzien of er verder verkeer rond de parkeerplek isen rustig aan achteruit rijden bij het uitparkeren heeft geen extra risico.
Tussen instappen en wegrijden zit vaak ook nog even wat tijd. Dus moet je maar langzaam achteruit rijden voordat je alles goed kan zien.
Bij Achteruit inparkeren moet je wachten terwijl je nog goed overzicht hebt, en daarna rij je hem rustig in de parkeer plek. Veel overzichtelijker en veiliger.
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:45 #27
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184882011
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet mee eens. Achteruit in parkeren heeft veel meer kans op schade aan de auto's ernaast. Bij instappen kan je alzien of er verder verkeer rond de parkeerplek isen rustig aan achteruit rijden bij het uitparkeren heeft geen extra risico.

Bij ons op het werk moeten auto's omen om geparkeerd worden tussen de palen van het gebouw. Bij voorkeur kis ik een plaats waar je vooruit in hoort te parkeren en anders doe ik dat toch. Moeite met achterom kijken en op spiegels parkeren werkt ook niet handig.
Hoe heb je meer kans op schade bij achteruit inparkeren? Dan ben je je rijbewijs gewoon niet waard.
pi_184882130
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je ziet dit regelmatig op bedrijven met grote terreinen waar snel geëvacueerd moet kunnen worden.
Huisregels. Je houdt je er aan, of je laat de auto thuis. Overigens is die regel er met goede reden.

Als de chemische fabriek in de fik gaat kun je snel weg.
Whatever...
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:16:11 #29
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184882732
Call me if I'm wrong, maar ik denk niet dat in geval van evacuatie het op prijs gesteld wordt als iedereen wegracet in z'n auto.
pi_184882994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:16 schreef OEM het volgende:
Call me if I'm wrong, maar ik denk niet dat in geval van evacuatie het op prijs gesteld wordt als iedereen wegracet in z'n auto.
Je kunt beter op een verzamelplek allemaal samen komen en wachten ofpeen ontploffing of een dikke gifwolk inderdaad. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184883016
Bij defensie is dit ook zo. Met het oog op evacuatie. Om dan snel weg te kunnen. Daar doet ook niet iedereen het en daar zitten verder ook geen consequenties aan. Behalve dan dat iemand je er vast een keer op zal attenderen. Is meer een ongeschreven regel. Dus ik verwacht ook niet dat een bedrijf er echt wat mee gaat doen.
pi_184883019
Is TS die collega zonder leasebak ? :P
Ik was hier...
pi_184883116
bovendien scheelt het benzine..

met achteruit rijden maak je veel toeren en dat kost blijkbaar meer benzine met een koude motor dan een warme.

was dacht ik ooit bij Mythbusters :7

edit; of het was slecht voor de motor. er was iig iets mee
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:44:00 #34
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184883453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt beter op een verzamelplek allemaal samen komen en wachten ofpeen ontploffing of een dikke gifwolk inderdaad. :7
Alle aan- en afvoerwegen vastzetten omdat een heel bedrijf als een stel mongolen tegelijk probeert weg te komen, kan ook niet de bedoeling zijn.
pi_184883564
Wat is die collega een jankerd zeg.

Van dat soort lui moet je snel af
pi_184883601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Alle aan- en afvoerwegen vastzetten omdat een heel bedrijf als een stel mongolen tegelijk probeert weg te komen, kan ook niet de bedoeling zijn.
Daarom parkeren ze ook achteruit in. Zodat ze niet als een stel mongolen weg hoeven proberen te komen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:07:45 #37
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_184884172
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Goedemiddag,

Bij ons bedrijf is het verplicht om achteruit in te parkeren. Nu heb ik een collega, die komt met een eigen auto en die weigert achteruit inparkeren, die zegt geef maar een dikke leasebak, dan doe ik het met alle plezier.

Nu vraag ik mij af: mag de werkgever dit verplichten over iemands prive auto? Lijkt mij van niet.
Die collega kan dus gewoon niet achteruit inparkeren :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_184885073
ooit ergens gewerkt waar het andersom was, er werd gevraagd om voorruit in te parkeren. Dit ivm de plantjes en de open ramen van het kantoorgebouw.

Collega heeft weinig te zeggen, heb vaker regels/afspraken gehad bij bedrijven over welke ploeg waar parkeert (ivm parkeerterrein wat 's avonds na kantoortijd afgesloten werd) of waar je fiets hoort neer te zetten.

Of je baas hem daarop kan ontslaan? Zolang het niet over veiligheid gaat (bij chemiebedrijf bijv), is het denk ik in de zelfde categorie als zelf je koffiemok in de vaatwas zetten of eeuwig gezeur over beschimmeld eten in de koelkast.
pi_184886324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:01 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Bij Shell wordt al het personeel bijvoorbeeld ook aangeleerd om altijd een hand op de trapleuning te houden zodat ze niet achterover kukelen :')
Bij dit soort bedrijven ben ik altijd de eikel, die gewoon voorruit inparkeert, omdat ik geen zin heb in het gras of struiken te moeten staan om iets uit de kofferbak te pakken. En binnen loop ik met ene hand een koffer, andere arm een doos, zo de trap af. En dan zeiken die gasten :6
.
pi_184886498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Bij dit soort bedrijven ben ik altijd de eikel, die gewoon voorruit inparkeert, omdat ik geen zin heb in het gras of struiken te moeten staan om iets uit de kofferbak te pakken. En binnen loop ik met ene hand een koffer, andere arm een doos, zo de trap af. En dan zeiken die gasten :6
Volgende keer de trap naar beneden nemen met in de ene hand een telefoon aan je oor en de andere hand een opengeklapte laptop en dan veel te luid telefoneren en keihard lachen om slechte grappen van jezelf.

Gewoon omdat je zo bent
pi_184887310
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Bij dit soort bedrijven ben ik altijd de eikel, die gewoon voorruit inparkeert, omdat ik geen zin heb in het gras of struiken te moeten staan om iets uit de kofferbak te pakken. En binnen loop ik met ene hand een koffer, andere arm een doos, zo de trap af. En dan zeiken die gasten :6
Je lult uit je nek.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184887492
Uhh... ze moeten mij betalen willen ze dat ik vooruit parkeer. Ik parkeer dus echt alleen maar achteruit in omdat dat 100x makkelijker en sneller is met minder kans op schade. Bedoel je het niet omgedraaid?
pi_184887617
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Of je leert gewoon auto rijden.
Walt.., what? Je bedoelt vooruit meer kans op schade toch?
pi_184889816
Achteruit inparkeren in parkeervakken. Yeah.

Ook wel “russisch parkeren” genoemd, 😜 hoorde ik van amsterdammers, nl. snel weg bij onraad.
Zelf vind ik het vooral praktisch: ik zet de auto in 1 x in het vak en in 1 x wegrijden. w/
pi_184890329
Een kennis van mij die in het leger zat noemde achteruit parkeren altijd paraat parkeren
Het is wat.......
  vrijdag 8 februari 2019 @ 07:36:19 #46
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_184890372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:30 schreef gooddaddy het volgende:
Een kennis van mij die in het leger zat noemde achteruit parkeren altijd paraat parkeren
Oké
pi_184890529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:31 schreef trein2000 het volgende:
Wat is in godesnaam de achtergrond van die regel?
Bij Een ontruiming van het pand kan iedereen veel sneller wegrijden. ^O^
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:21:04 #48
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184891336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:30 schreef gooddaddy het volgende:
Een kennis van mij die in het leger zat noemde achteruit parkeren altijd paraat parkeren
Weet je zeker dat hij in het leger zat? Mijn laatste berichten over het leger zijn dat ze uberhaupt geen voertuigen meer hebben. Misschien een fiets?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:25:20 #49
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184891382
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij Een ontruiming van het pand kan iedereen veel sneller wegrijden. ^O^
Bij alle grote bedrijven waar ik ooit ben geweest mag dat gewoon niet. Verzamelen op de verzamelplek.
And so is the past
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:34:51 #50
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_184891491
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Weet je zeker dat hij in het leger zat? Mijn laatste berichten over het leger zijn dat ze uberhaupt geen voertuigen meer hebben. Misschien een fiets?
Ze doen net alsof ze achteruit rijden terwijl ze *tuut, tuut, tuut* roepen
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:39:12 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184891545
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:22 schreef yosander het volgende:

[..]

Achteruit inparkeren is juist makkelijker omdat je de draai niet in het vak hoeft te maken. En op spiegels kun je exact zien hoeveel afstand er tussen auto's ernaast zit ipv dat je moet gokken met de dode hoek van je motorkap.
Dit.
Je hebt minder ruimte nodig om te parkeren en je hebt beter overzicht; zowel bij inparkeren als bij het wegrijden.
Ieder die anders beweert zou helemaal niet moeten rijden, want die kan dat overduidelijk niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:46:38 #52
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_184891649
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Je hebt minder ruimte nodig om te parkeren en je hebt beter overzicht; zowel bij inparkeren als bij het wegrijden.
Ieder die anders beweert zou helemaal niet moeten rijden, want die kan dat overduidelijk niet.
No offense maar het lijkt mij niet de bedoeling dat vrouwen ook in dit topic kunnen posten :?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:52:09 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184891734
Hoezo zou je sneller weg kunnen in geval van een evacuatie?
Is er dan ook voor iedereen een eigen poort en een weg van het terrein af?

Zo niet staat iedereen alsnog te wachten met een auto ipv te voet weg te kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:59 #54
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184892101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:01 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Bij Shell wordt al het personeel bijvoorbeeld ook aangeleerd om altijd een hand op de trapleuning te houden zodat ze niet achterover kukelen :')
Bij Sabic is dit hetzelfde, als je het kantoorgebouw op het industrieterrein in wil moet je eerst de veiligheidsinstructie krijgen. Zonder bewijs hiervan, word je gewoon de toegang geweigerd. Het enige dat me daarvan bij is gebleven is dat je die hand op de trapleuning moet houden, doe je dat niet, dan word je echt naar buiten gestuurd... :')

Alleen toen het megabeeldscherm geleverd moest worden en dit ergens naartoe moest worden gebracht zonder lift, moesten degenen die dit moesten doen maar even heel vroeg komen zodat niemand het zag dat die gewoon de trap op gedragen werd zonder een handje aan de leuning :')
Don't let my username fool you...
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:23:16 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184892137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij Sabic is dit hetzelfde, als je het kantoorgebouw op het industrieterrein in wil moet je eerst de veiligheidsinstructie krijgen. Zonder bewijs hiervan, word je gewoon de toegang geweigerd. Het enige dat me daarvan bij is gebleven is dat je die hand op de trapleuning moet houden, doe je dat niet, dan word je echt naar buiten gestuurd... :')

Alleen toen het megabeeldscherm geleverd moest worden en dit ergens naartoe moest worden gebracht zonder lift, moesten degenen die dit moesten doen maar even heel vroeg komen zodat niemand het zag dat die gewoon de trap op gedragen werd zonder een handje aan de leuning :')
Altijd lachen bij die chemiebedrijven. Film van een uur kijken om een pakketje af te leveren. :').
And so is the past
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:29:11 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184892234
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Bij dit soort bedrijven ben ik altijd de eikel, die gewoon voorruit inparkeert, omdat ik geen zin heb in het gras of struiken te moeten staan om iets uit de kofferbak te pakken. En binnen loop ik met ene hand een koffer, andere arm een doos, zo de trap af. En dan zeiken die gasten :6
En dan trekken ze je toegang in en moet je weer verplicht een halve dag op hse-instructie. :')
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:35:17 #57
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184892327
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Altijd lachen bij die chemiebedrijven. Film van een uur kijken om een pakketje af te leveren. :').
In mijn geval was het een instructie van een lelijke dikke ongemotiveerde vrouw die er die dag zo weinig zin in had dat ze het bewijs halverwege de training maar al uitschreef :P
Don't let my username fool you...
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:40:12 #58
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184892417
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

En dan trekken ze je toegang in en moet je weer verplicht een halve dag op hse-instructie. :')
Maar het klinkt wel stoer uiteraard.
And so is the past
pi_184892540
I
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Weet je zeker dat hij in het leger zat? Mijn laatste berichten over het leger zijn dat ze uberhaupt geen voertuigen meer hebben. Misschien een fiets?
_O-
Ik praat over meer dan 25 jaar geleden. :)
Het is wat.......
pi_184892586
Ondanks dat je in dit topic voor rotte vis wordt uitgemaakt als je vooruit parkeert is de realiteit toch dat het gros van de mensen voor het gemak van vooruit parkeren kiest. logisch ook, je staat sneller, je kunt beter bij de kofferbak en de tijdswinst met wegrijden is veel kleiner dan het tijdsverlies met inparkeren. Als bonus bevriest je voorruit aan de kant van bebouwing minder hard dan aan de straat kant. Ook heb je minder wind (inclusief regen en sneeuw) op de gril als er een huis of bosschage voor staat.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:53:47 #61
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184892618
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:50 schreef qajariaq het volgende:
Ondanks dat je in dit topic voor rotte vis wordt uitgemaakt als je vooruit parkeert is de realiteit toch dat het gros van de mensen voor het gemak van vooruit parkeren kiest. logisch ook, je staat sneller, je kunt beter bij de kofferbak en de tijdswinst met wegrijden is veel kleiner dan het tijdsverlies met inparkeren. Als bonus bevriest je voorruit aan de kant van bebouwing minder hard dan aan de straat kant. Ook heb je minder wind (inclusief regen en sneeuw) op de gril als er een huis of bosschage voor staat.
Ja mijn grille is ook altijd pisnijdig als ik de auto tegen de wind in zet.
And so is the past
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:54:20 #62
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184892628
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:50 schreef qajariaq het volgende:
Ondanks dat je in dit topic voor rotte vis wordt uitgemaakt als je vooruit parkeert is de realiteit toch dat het gros van de mensen voor het gemak van vooruit parkeren kiest. logisch ook, je staat sneller, je kunt beter bij de kofferbak en de tijdswinst met wegrijden is veel kleiner dan het tijdsverlies met inparkeren. Als bonus bevriest je voorruit aan de kant van bebouwing minder hard dan aan de straat kant. Ook heb je minder wind (inclusief regen en sneeuw) op de gril als er een huis of bosschage voor staat.
Al die huizen en bosschages in de Botlek ja?
pi_184899263
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

En dan trekken ze je toegang in en moet je weer verplicht een halve dag op hse-instructie. :')
Dat soort bedrijven kom ik nooit. Maar kwam vroeger weleens bij een verkoopkantoor van een chemiebedrijf, die hadden 0 chemicals, maar wel dezelfde overdreven regelgeving. Daar wordt

Andere keer moest ik weleens een film van een kwartiertje kijken en dan vragen maken. Dan kreeg je zo’n vraag: U bent contractor of onderaannemer en werkzaam op het terein. U ziet een manager/hoge pief van het bedrijf zelf roken op een plek waar dat niet mag. Wat moet u doen?

Dan wil ik antwoorden: Voor je kijken, doorlopen, niet mee bemoeien. Maar dat is dan weer het foute antwoord.
.
pi_184902180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:16 schreef OEM het volgende:
Call me if I'm wrong, maar ik denk niet dat in geval van evacuatie het op prijs gesteld wordt als iedereen wegracet in z'n auto.
Bij een brandje in een kantoorpand krijg jij gelijk.

Op de productielocaties van Shell of Chemelot ga jij met de benenwagen niet snel genoeg richting een veilige verzamelplek kunnen verplaatsen als het echt mis gaat.
pi_184903447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:01 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Bij Shell wordt al het personeel bijvoorbeeld ook aangeleerd om altijd een hand op de trapleuning te houden zodat ze niet achterover kukelen :')
Gadverdamme. Trapleuningen zijn vet en smerig, één grote bron van bacteriën. En ik ben niet vies uitgevallen.
pi_184904426
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:50 schreef qajariaq het volgende:
Ondanks dat je in dit topic voor rotte vis wordt uitgemaakt als je vooruit parkeert is de realiteit toch dat het gros van de mensen voor het gemak van vooruit parkeren kiest. logisch ook, je staat sneller, je kunt beter bij de kofferbak en de tijdswinst met wegrijden is veel kleiner dan het tijdsverlies met inparkeren. Als bonus bevriest je voorruit aan de kant van bebouwing minder hard dan aan de straat kant. Ook heb je minder wind (inclusief regen en sneeuw) op de gril als er een huis of bosschage voor staat.
Er zijn ook plekken waar je verplicht vooruit moet inparkeren.
Facts don't care about your feelings
pi_184952190
Eigenlijk zou achteruit inparkeren een wettelijke regel moeten worden, vraag me af waarom de gemeentes en de overheid dit niet doen want parkeer ongelukjes worden juist veroorzaak met vooruit inparkeren en dan achteruit weg rijden TOK paaltje, TOK fiets, TOK een klein kind....

Wat me opvalt is dat het vaak vrouwen zijn en bejaarden die de schijt aan veiligheid hebben.

Zie zelden een man met een auto die meer waard is dan 10k die dit niet doet.
Interessant he ?
pi_184954234
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bij alle grote bedrijven waar ik ooit ben geweest mag dat gewoon niet. Verzamelen op de verzamelplek.
Bij een kantoorgebouw misschien. Bij (petro)chemische industrie is achteruit inparkeren standaard verplicht.

OT: We hebben het hier dus over een werknemer die expres de veiligheidsregels overtreedt om een leasebak te krijgen? Zal een fijne collega zijn. Als ik daar de baas was kon ie elke dag zijn auto bij het sleepbedrijf op gaan halen en kreeg ie elke dag een schriftelijke waarschuwing.
pi_184955056
Al in 2015 werd er geroepen om dit bij meer bedrijven verplicht te stellen:

https://www.metronieuws.n(...)achteruit-inparkeren
pi_184955441
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:26 schreef Zwolsboy het volgende:
Eigenlijk zou achteruit inparkeren een wettelijke regel moeten worden, vraag me af waarom de gemeentes en de overheid dit niet doen
De meeste parkeerplaatsen waar ik regelmatig kom is het helemaal niet met goed fatsoen mogelijk om achteruit in te parkeren omdat je dan niks meer uit je kofferbak kunt halen.
pi_184964074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:39 schreef Roosgeluk het volgende:
ooit ergens gewerkt waar het andersom was, er werd gevraagd om voorruit in te parkeren. Dit ivm de plantjes en de open ramen van het kantoorgebouw.


quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Bij dit soort bedrijven ben ik altijd de eikel, die gewoon voorruit inparkeert, omdat ik geen zin heb in het gras of struiken te moeten staan om iets uit de kofferbak te pakken.
Wtf heeft je voorruit ermee te maken :?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 11 februari 2019 @ 22:27:26 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184964225
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

[..]

Wtf heeft je voorruit ermee te maken :?
Voorruit in de plantjes....

Ik parkeer overigens vrijwel altijd achteruit (behalve in mijn eigen garage omdat de ruimte links groter is dan rechts).
Op de oprit tegenwoordig ook weer vooruit, maar met de andere auto achteruit, want dat was een vierdeurs en onder de carport kwam de deur rechts achter dan net tegen de staander van de carport, en dat was de zitplaats van de jongste, en achteruit parkerend had ik daar geen last van, want links mee ruimte dan rechts :D.
De tweedeurs parkeerde ik thuis altijd al vooruit, dat probleem doet zich dan niet voor (daarbij zit kind meestal voorin in die auto).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184965290
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voorruit in de plantjes....

Ik parkeer overigens vrijwel altijd achteruit (behalve in mijn eigen garage omdat de ruimte links groter is dan rechts).
Op de oprit tegenwoordig ook weer vooruit, maar met de andere auto achteruit, want dat was een vierdeurs en onder de carport kwam de deur rechts achter dan net tegen de staander van de carport, en dat was de zitplaats van de jongste, en achteruit parkerend had ik daar geen last van, want links mee ruimte dan rechts :D.
De tweedeurs parkeerde ik thuis altijd al vooruit, dat probleem doet zich dan niet voor (daarbij zit kind meestal voorin in die auto).
Snap er geen hout van.... Doe es een Paint :P
  maandag 11 februari 2019 @ 23:34:43 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184965389
quote:
12s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Snap er geen hout van.... Doe es een Paint :P
Op een parkeerplaats achteruit parkeren, thuis in de garage of onder de carport vooruit.
Achteruit onder de carport deed ik alleen met de auto die overleden is want als ik vooruit onder de carport parkeerde kon de deur rechtsachter niet probleemloos open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184976248
https://www.metronieuws.n(...)achteruit-inparkeren

Eén keer gehad bij een bedrijf dat je achteruit in moest parkeren, maar dat was volgens mij meer vanwege schades dan vanwege evacuatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')