Misschien een idee om je persoonlijke gegevens even weg te halen.quote:Op maandag 4 februari 2019 14:06 schreef hlubach het volgende:
[..]
Gelukt ,en besteld , ondertussen wel een Tracknummer gekregen dat het de 26 .....,
Shipped out: Your GearBest Order for Xiaomi Pocophone F1 4G... is on the way
Maatr tot nu toe weinig beweging te zien op en
https://www.1tracking.net/detail?nums=CY141253165DE
2019-01-26 01:36:00The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Dus Track& Trace is meer abracadabra dan informatie
Ik heb doorgekregen dat er in ticket nummer: AT190102050895 alle terugbetalingsgegevens zijn doorgegeven/uitgelicht en dat je order + retourkosten volledig zijn terugbetaald. Ik blijf dit steeds terugkrijgen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 05:03 schreef buikdaanser het volgende:
@Gearbest. Is er een update aangaande mijn casus?
Laatste ticket AT190102050895
Status: resterende geld nog niet ontvangen.
Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergetenquote:Op woensdag 6 februari 2019 15:55 schreef Erikplons het volgende:
Is er inmiddels al iets bekend van de uitslag van het onderzoek van DHL naar de telefoon die daar is verloren geraakt? Het betreft ordernr. 18111500977110467017. Er is al vanaf begin december een ticket open, de laatste die is gebruikt is die met nummer AT181221025131
Hallo,quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:52 schreef ursaring het volgende:
- Orderdatum: 26 december 2018
- Product: Xiaomi Pocophone F1 128GB
- Ordernummer: 18122800947209009097
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395983163
- Verzendmethode: EU Express
- Probleem: Product nog steeds niet ontvangen sinds 26 december. Heb een ticket aangemaakt (T19020200693) om te vragen waar het product is, aangezien toen de tracking niks meer aangaf. Vervolgens een lange reply om dat mij twee keuzes gaf; wachten of contact op nemen met het postkantoor. Ik beantwoorde met de vraag of dit elk postkantoor kan zijn of een DPD pickup shop. Hierop het antwoord dat ik zo snel mogelijk contact moet op nemen met DPD om een afspraak te maken om het pakket in persoon op te halen. Echter is het pakketnummer 15460099887596 niet bekend bij hun. Ik heb nu werkelijk geen idee welke stappen ik nu moet doen, hopelijk kan je me hierbij helpen.
- Shpping Insurance: Ja
- Voorkeur: Resend
Alvast bedankt!
Hallo,quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:47 schreef aanvaardhet het volgende:
Hoi Gearbest,
Op singles day afgelopen jaar (11/11/2018) een Xiaomi M365 scooter besteld met verzending via Europe Railway Registered. Afgaande op de tracking is het transport echter via boot gebeurd, en is het pakketje inmiddels door de 'local customs'. Maar in welk land dit is of wie de transporteur is voor de last mile levering heb ik het raden en geeft de klantendienst mij ook geen duidelijkheid. Kan jij dit voor me ophelderen? Tracking hier . Ordernummer is 18111100939709483642, laatste ticket nummer is T18111906188.
Alvast bedankt
Ordernummer: 18120600940001212032quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:02 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo Boe.i,
Dit is wel een zeer vervelend en lastig geval. Mede doordat je al een PayPal geschil hebt verloren. Dit is meestal het laatste redmiddel en dit raad ik zelf als laatste aan. Mede hierdoor vrees ik dat ik zeer weinig kan betekenen. Ik ga wel kijken wat ik kan gaan doen, maar dan heb ik wel je ordernummer, trackingnummer en ticketnummer nog nodig. Verder wil ik nog weten of je een shipping insurance hebt genomen.
Dit gebeurd helaas wel vaker/zelden voor en het pakketje moet toch ergens daar in de buurt afgeleverd zijn (zou me niks verbazen als iemand gewoon zegt dat hij/zij dit niet ontvangen heeft, maar dat terzijde natuurlijk).
Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?quote:Hallo,
Je order is wel pas verzonden op 19-12-2018. Dit duurt altijd heel erg lang via Europe Railway Registered. Ik zie dat de laatste update van 30-01-2019 in Boedapest was. Ik verwacht dan ook dat deze ieder moment geleverd zal worden. Naar eigen ervaring zal je order afgeleverd worden door UPS/FedEx in de meeste gevallen.
Oke bedankt. Ik ga kijken wat ik kan gaan doen, maar kan niks beloven.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef boe.i het volgende:
[..]
Ordernummer: 18120600940001212032
Trackingnummer: CY140874177DE
Ticketnummer: T19010401599
Ik heb shipping insurance genomen.
Dat klopt, maar deze waren niet op voorraad. Dit was bij deze producten ook te zien op de bestelpagina. Deze waren wel te bestellen, maar de verzenddatum was pas een maand later. Dat klopt. Het pakketje gaat via de boot en de trein en komt zo uiteindelijk via andere EU landen in Nederland terecht. Dit duurt wel lang, maar dan is de kans op douanekosten nihil.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:53 schreef aanvaardhet het volgende:
[..]
Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?
2019-01-30 10:43:20
Customs clearance processing complete
2019-01-25 12:43:20
Parcel arrived at the local customs
2019-01-24 12:43:20
Parcel in transit to local customs via truck
2019-01-21 20:24:36
Parcel arrived at the seaport
2019-01-16 15:42:28
Parcel in transit
2019-01-10 09:41:53
Parcel in transit
2019-01-02 18:37:42
Parcel in transit
2018-12-23 19:23:39
Parcel departed from seaport
2018-12-19 10:57:00
Departure in Location Warehouse Sorting Centre
Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-Pquote:Op woensdag 6 februari 2019 19:31 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo,
Je pakketje is wel degelijk verzonden en is al sinds 17 januari in het lokale DPD pick-up point. Hieronder zijn de volgende status:
7 Jan 2019 01:58 Dpd (nederland) B.v. Your parcel has arrived at the local delivery depot
16 Jan 2019 15:23 Dpd (nederland) B.v. The parcel is in transit on its way to its final destination.
15 Jan 2019 22:25 International Gateway Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
15 Jan 2019 22:24 International Gateway We have your parcel and it's on its way to our depot
28 Dec 2018 15:20 Lomeway E-commerce Co We've received your order details, but have not yet received your parcel
Dit moet een pick-up point bij jouw in de buurt zijn (Berkel & Rodenrijs). Hierbij de link naar de DPD site voor jouw tracking code. Je kan hier zelf je Postcode invullen en dan krijg je verschillende keuzen om je pakketje af te halen of te laten bezorgen. DPD heeft het pakketje dus wel degelijk en dit geeft de tracking van DPD ook zelf aan. Het pakketje is bekend onder het Parcel label number: 15505395983163H of Shipment number: MPS1550539598316320181228. Ik raad zelf aan even zo snel mogelijk contact op te nemen met DPD met behulp van deze gegevens. Anders zal je pakketje waarschijnlijk retour gezonden worden en kan je nog langer wachter op je telefoon...
Hopelijk is dit voldoende informatie?
Order = 18120100934107594781quote:Op maandag 4 februari 2019 06:57 schreef Gearbest het volgende:
We hebben hier op FOK ook een GearBest support topic. Ik wil je hierbij helpen, maar dan moet je eerst daar een bericht plaatsen met alle informatie (ordernummer, tracking nummer en wel/geen shipping insurance). Ik weet niet of je de PP claim gaat winnen als er iemand voor getekend heeft.
Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:20 schreef ursaring het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-P
Edit: Zojuist dit gekregen van DPD op mijn email: https://pasteboard.co/I02Nuyg.png
Wat kan ik verder doen? Volgens DPD moet de verzender het nu afhandelen (?)
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken. Een GPS gaat niet lukken, want wat ik weet gebeurd dit helemaal niet in Nederland (tot ik zelf weet met DHL, PostNL en DPD).quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Order = 18120100934107594781
Tracking = CY140834218DE
Insurance = Yes ($ 4,40)
DHL geeft aan dat het pakket is bezorgd. Ik heb het pakket in ieder geval zelf niet ontvangen of aangenomen en heb ook geen huisgenoot die dat heeft kunnen doen. Kans dat de buren het pakket voor zichzelf hebben gehouden is ook nagenoeg nul, al kan je dat nooit zeker weten natuurlijk.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bewijs van aflevering (inclusief handtekening dus) van DHL. Liefst nog met GPS als ze claimen het daadwerkelijk op mijn huisnummer te hebben afgegeven, maar dat is tegenwoordig nog niet standaard.
Wat me overigens wel stoort in jullie communicatie (zie tickets), is dat jullie voorbij gaan aan het feit dat in Nederland de verkoper verantwoordelijk is voor levering en, in het verlengde daarvan, sec een track and trace melding onvoldoende bewijs is van feitelijke levering. Nu snap ik tegelijkertijd ook wel dat het voor jullie als verkoper gruwelijk irritant zal zijn, maar dat is wel een beetje het risico van het vak natuurlijk.
In ieder geval alvast dank voor de moeite!
Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer infoquote:Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.
Wij kunnen zelf pas een onderzoek starten als je pakketje meer als 2 maanden onderweg is (na 28-02-2019) en dan moeten we nog het onderzoek van DPD afwachten. Ik vind dit zelf een vreemde reactie van DPD, want die zouden zelf eenvoudig kunnen zien waar het pakketje is. Ik kan het wel alvast kenbaar maken, maar verwacht deze ik terug ga krijgen dat er nog geen 2 maanden verzendtijd voorbij zijn.
Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef ursaring het volgende:
[..]
Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer info
Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...quote:Op zondag 10 februari 2019 19:50 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.
Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:32 schreef ursaring het volgende:
[..]
Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...
Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?quote:[..]
Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergeten
[..]
Hallo,
Op vrijdag hadden we nog steeds niks terug van DHL.... Ik heb naar een deadline gevraagd nu, want duurt wel lang genoeg zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:53 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?
Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptiequote:Op woensdag 27 februari 2019 09:15 schreef Horsemen het volgende:
Vraagje, ik wil onderstaande oordopjes bestellen. Welke verzending optie kan ik het beste gebruiken? https://nl.gearbest.com/s(...)pp_009866242131.html
Bedankt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:03 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptie
Dat is inderdaad die ik bedoeldequote:Op donderdag 28 februari 2019 15:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt.
Het is "Belgium Post unregistered" geworden maar ik ga er vanuit dat je dit bedoelde.
Bestelling is dus inmiddels gedaan.
Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken.
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)quote:Op woensdag 20 februari 2019 23:56 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....
Ik heb de aanvraag voor een resend gestart en ik hoop dat deze ook snel behandelt wordt, zodat je order nogmaals verzonden gaat worden.
Ik heb geen PM of DM van jouw ontvangen... Ik zie het in ieder geval nergens in mijn inboxquote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?
Dat heb ik ook helaas doorgekregen. Het lukte niet om het product opnieuw te laten verzenden (precieze reden hiervan weet ik niet). Er zou jouw inderdaad een ticket gestuurd moeten worden voor een refund. Ik heb wel doorgekregen dat je een Full Refund krijgt, want je hebt immers een shipping insurance genomen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:52 schreef ursaring het volgende:
[..]
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)
Edit: zojuist 2 opties aangeboden op mijn ticket voor een refund. Jammer dat het zo is afgelopen, maar alsnog bedankt voor alle moeite.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop