abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  CHI shopkeeper dinsdag 5 februari 2019 @ 19:18:05 #1
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184840477


Wij zijn een Chinese webshop en hopen ons Nederlandse publiek o.a. te bereiken door middel van het FOK forum. Hier worden producten toegelicht die op dit moment favoriet zijn onder de Nederlandse GearBest klanten. Ook kan men vragen stellen over desbetreffend product. Bovenal zijn we hier om jullie te helpen met problemen met betrekking tot de levering van producten of andere problemen.

Kijk ook op onze website voor al onze producten!

Wil je een probleem melden?
Voor het kunnen helpen dien je de volgende gegevens in te vullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien verzonden):
- Verzendmethode:
- Probleem:
- Shpping Insurance: Ja of Nee
- Voorkeur: Resend of Refund?


We zien dat er de laatste tijd veel dezelfde vragen terugkomen en dit is kost veel tijd om die te beantwoorden. Daarom zal ik het grootste deel hier uitleggen. Tevens zal ik tips geven over het bestellen van producten.

Besteltips
1) Probeer een order te bestellen uit een Fast-Warenhuis. Hierdoor heb je geen last van douanekosten. Mocht het toch voorkomen dat je douanekosten krijgt. Dan vergoeden wij deze kosten! Tevens heb je snelle verzending bij deze Fast warenhuizen. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan China/Hong Kong warenhuizen.
2) Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de 22. Kies dan voor EU Priority Line als verzendmethode. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit als je besteld via onze specifieke links. Dan vergoeden wij de douanekosten. De verzending duurt ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en kan langer of korter zijn.
3) Wil je een product bestellen, maar er is geen coupon code van? Vraag deze dan aan in ons coupon code topic en dan gaan we kijken of we deze kunnen regelen. Nee heb je en ja kan je krijgen. Verder kan je altijd kijken in onze dagelijkse aanbiedingen topic.
4) Betaal je order indien mogelijk met PayPal en activeer de PayPal retour service. Dat kan handig zijn indien je het product retour moet sturen.
5) Bij orders met een hoge orderwaarde sluit echt een "Shipping Insurance" af! Soms raken de pakketjes toch zoek. Het wordt steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder de "Shipping Insurance" verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaart een hoop gedoe voor jezelf achteraf! Je kan dit ook doen bij lagere orderwaardes. Dit is een afweging die je zelf zult moeten maken.

Algemene vragen

Wat is een Fast-warenhuis?
Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7 (werk)dagen en het uitsluiten van douanekosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.

Wanneer is een product weer beschikbaar?
Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden en zijn afhankelijke van onze leveranciers. Ik kan dit niet voorspellen en vaak is hier onduidelijkheid over.

Wat is een Coupon code?
Dit zijn kortingscodes die geldig zijn voor een bepaald type product in een bepaald warenhuis. Je kan deze bij ons aanvragen in het daarvoor bestemde topic. Geef dan het productnaam, URL en aantal stuks door wat je wilt gaan bestellen. Het kan zijn dat het niet lukt om een coupon te regelen. Dit kan komen doordat het product al sterk afgeprijsd is, er geen voorraad is of er een beperkte voorraad is.

Hoe gebruik je GB Points bij het plaatsen van een order?
1. Voeg het product wat je wilt bestellen toe aan je winkelmandje en ga verder met bestellen.
2. Selecteer de verzendmethode en de betaalmethode.
3. Onder de verzendmethode zie je een kopje GB Points. Als je meer dan 50 punten hebt kan je selecteren hoeveel punten je wilt gaan gebruiken voor deze order.
Voorwaarden hierbij zijn: Je moet minstens 50 punten hebben, d korting met punten kan niet meer zijn dan 30% van het sub totale bedrag (sommige promoties hebben een ander %) en coupons kunnen niet gelijktijdig met GB Points gebruikt worden.

Shipping Insurance is dat nu echt nodig?
Dit is niet noodzakelijk nodig, maar kan veel problemen wegnemen! Zeker bij hoge orderwaardes/waardevolle spullen. Mocht je pakketje niet aankomen is het zeer handig om deze verzekering te hebben. Ook wanneer je pakketje verkeerd of beschadigd wordt geleverd wat buiten onze macht ligt. Ik raad het zelf aan dit voortaan wel te gebruiken. Vaak is het maar een paar euro en hiermee bespaar je jezelf veel problemen en gedoe mocht er iets fout gaan.

Mijn order staat op "processing"?
Dit is de status waarbij je order verwerkt wordt en mogelijk al ingepakt wordt. Het kan altijd even duren (ongeveer 2 dagen) voordat je order de status "Shipped Out". Kijk tevens bij de productpagina onder het kopje "Shipping". Daar zie je vaak de verwachte verzenddatum staat achter Ship between
Wacht enkele dagen af en als er geen update komen dan mag je je gerust melden in het Support Topic.

Mijn tracking code is nog steeds niet actief?
Het kan enkele dagen duren eer je tracking code actief zal worden en is afhankelijk van de verzendmethode. Lees eerst de verschillende verzendmethodes. Mocht deze toch niet actief worden. Meld dit dan in het Support Topic.

Mijn pakketje nog niet ontvangen?
Je kan je pakketje via de volgende sites volgen: 17Track, Track24 en voor Priority Line orders kan je de status ook nog bekijken via Faryaa en DPD.
Lees ook de verschillende verzendmethodes hieronder welke een beter beeld geeft over de verzending.
Je pakketje mag niet langer dan 2 maanden onderweg zijn. Is dit wel het geval meld je direct en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen.

Wanneer heb ik kans op douanekosten en wat zijn de bedragen die ik kan verwachten?
Bij orderwaardes boven de 22 is er een kans je douanekosten krijgt. Hoeveel deze mogelijk zijn is afhankelijk van de orderwaarde, type product, verzendkosten en de administratieve kosten. Je kan deze eenvoudig uitrekenen op verschillende sites. De douanekosten zul je moeten betalen voordat je het pakketje in ontvangst kan nemen. We kunnen niet voorspellen, wanneer iemand wel of geen douanekosten krijgt, maar je kan de kans wel uitsluiten door EU Priority Line als verzendmethode te kiezen of te kiezen voor een Fast- warenhuis.

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
- Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een Fast-warenhuis.
- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "EU Priority Line". Daarbij moet je wel besteld hebben via onze specifieke links die wij plaatsen op dit forum. Mocht je een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is.

Hoe meld ik de douanekosten?
Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkel nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort op de door jou gebruikte betaalmethode voor het plaatsen van je order.

Hoe meld ik een probleem of een defect product?
Ga naar dit topic en vul daar het hele lijstje in, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Afhankelijk van de situatie zal je een snel een ticket hierover ontvangen die je verder op weg helpt. Bij een defect product geef dan duidelijke uitleg over je probleem. Tevens zul je hier video's en filmpjes van moeten maken en toevoegen aan je ticket. Mocht je er niet uitkomen dan zal ik er nogmaals achteraan gaan en kijken wat er mogelijk is.

Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizen
De leveringstijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
Op dit moment hebben we de volgende verzendmethodes:
- Unregistered Airmail (Zonder Tracking & Trace): Dit is normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. Meestal worden deze rond de 2-3 weken geleverd
- Registered Airmail (Met Tracking & Trace): Dit is hetzelfde als Unregistered Airmail, maar je krijgt hierbij wel een tracking code. Je zal echter maar een beperkt aantal tracking updates krijgen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/Belgi. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
- Expedited Shipping (DHL / EMS Etc.): Dit is een zeer sneller verzendmethode en je pakketje zal in veel gevallen bezorgd worden door DHL. Het nadeel hiervan is wel dat er een hele grote kans op douanekosten is. Mijn advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij orderwaardes boven de 22.
- Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/Belgi verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.

Als er nog meer tips of algemene vragen zijn stuur me gerust een PM hierover. Dan zet ik ze erbij.
  CHI shopkeeper dinsdag 5 februari 2019 @ 19:26:48 #2
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184840722
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:06 schreef hlubach het volgende:

[..]

Gelukt ,en besteld , ondertussen wel een Tracknummer gekregen dat het de 26 .....,
Shipped out: Your GearBest Order for Xiaomi Pocophone F1 4G... is on the way
Maatr tot nu toe weinig beweging te zien op en
https://www.1tracking.net/detail?nums=CY141253165DE
2019-01-26 01:36:00The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Dus Track& Trace is meer abracadabra dan informatie
Misschien een idee om je persoonlijke gegevens even weg te halen.
Dit is volkomen normaal. Eerst word je pakketje verzonden vanuit het warenhuis naar Duitsland. Dit duurt ongeveer 3-4 weken. Dan zal pas je tracking actief worden bij DHL en zal deze binnen enkele dagen bij je thuis bezorgd worden. Nog even geduld hebben dus :)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 05:03 schreef buikdaanser het volgende:
@Gearbest. Is er een update aangaande mijn casus?
Laatste ticket AT190102050895
Status: resterende geld nog niet ontvangen.
Ik heb doorgekregen dat er in ticket nummer: AT190102050895 alle terugbetalingsgegevens zijn doorgegeven/uitgelicht en dat je order + retourkosten volledig zijn terugbetaald. Ik blijf dit steeds terugkrijgen.
pi_184857111
Hoi Gearbest,

Op singles day afgelopen jaar (11/11/2018) een Xiaomi M365 scooter besteld met verzending via Europe Railway Registered. Afgaande op de tracking is het transport echter via boot gebeurd, en is het pakketje inmiddels door de 'local customs'. Maar in welk land dit is of wie de transporteur is voor de last mile levering heb ik het raden en geeft de klantendienst mij ook geen duidelijkheid. Kan jij dit voor me ophelderen? Tracking hier . Ordernummer is 18111100939709483642, laatste ticket nummer is T18111906188.

Alvast bedankt
pi_184857259
- Orderdatum: 26 december 2018
- Product: Xiaomi Pocophone F1 128GB
- Ordernummer: 18122800947209009097
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395983163
- Verzendmethode: EU Express

- Probleem: Product nog steeds niet ontvangen sinds 26 december. Heb een ticket aangemaakt (T19020200693) om te vragen waar het product is, aangezien toen de tracking niks meer aangaf. Vervolgens een lange reply om dat mij twee keuzes gaf; wachten of contact op nemen met het postkantoor. Ik beantwoorde met de vraag of dit elk postkantoor kan zijn of een DPD pickup shop. Hierop het antwoord dat ik zo snel mogelijk contact moet op nemen met DPD om een afspraak te maken om het pakket in persoon op te halen. Echter is het pakketnummer 15460099887596 niet bekend bij hun. Ik heb nu werkelijk geen idee welke stappen ik nu moet doen, hopelijk kan je me hierbij helpen.

- Shpping Insurance: Ja
- Voorkeur: Resend

Alvast bedankt!
pi_184857348
Is er inmiddels al iets bekend van de uitslag van het onderzoek van DHL naar de telefoon die daar is verloren geraakt? Het betreft ordernr. 18111500977110467017. Er is al vanaf begin december een ticket open, de laatste die is gebruikt is die met nummer AT181221025131
  CHI shopkeeper woensdag 6 februari 2019 @ 19:31:15 #6
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184861775
Update: Ik verwacht pas na 11 februari antwoorden terug te krijgen bij problemen. Dit komt door het Chinees nieuwjaar. Alvast bedankt voor jullie begrip en geduld.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:55 schreef Erikplons het volgende:
Is er inmiddels al iets bekend van de uitslag van het onderzoek van DHL naar de telefoon die daar is verloren geraakt? Het betreft ordernr. 18111500977110467017. Er is al vanaf begin december een ticket open, de laatste die is gebruikt is die met nummer AT181221025131
Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergeten O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:52 schreef ursaring het volgende:
- Orderdatum: 26 december 2018
- Product: Xiaomi Pocophone F1 128GB
- Ordernummer: 18122800947209009097
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395983163
- Verzendmethode: EU Express

- Probleem: Product nog steeds niet ontvangen sinds 26 december. Heb een ticket aangemaakt (T19020200693) om te vragen waar het product is, aangezien toen de tracking niks meer aangaf. Vervolgens een lange reply om dat mij twee keuzes gaf; wachten of contact op nemen met het postkantoor. Ik beantwoorde met de vraag of dit elk postkantoor kan zijn of een DPD pickup shop. Hierop het antwoord dat ik zo snel mogelijk contact moet op nemen met DPD om een afspraak te maken om het pakket in persoon op te halen. Echter is het pakketnummer 15460099887596 niet bekend bij hun. Ik heb nu werkelijk geen idee welke stappen ik nu moet doen, hopelijk kan je me hierbij helpen.

- Shpping Insurance: Ja
- Voorkeur: Resend

Alvast bedankt!
Hallo,
Je pakketje is wel degelijk verzonden en is al sinds 17 januari in het lokale DPD pick-up point. Hieronder zijn de volgende status:
7 Jan 2019 01:58 Dpd (nederland) B.v. Your parcel has arrived at the local delivery depot
16 Jan 2019 15:23 Dpd (nederland) B.v. The parcel is in transit on its way to its final destination.
15 Jan 2019 22:25 International Gateway Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
15 Jan 2019 22:24 International Gateway We have your parcel and it's on its way to our depot
28 Dec 2018 15:20 Lomeway E-commerce Co We've received your order details, but have not yet received your parcel


Dit moet een pick-up point bij jouw in de buurt zijn (Berkel & Rodenrijs). Hierbij de link naar de DPD site voor jouw tracking code. Je kan hier zelf je Postcode invullen en dan krijg je verschillende keuzen om je pakketje af te halen of te laten bezorgen. DPD heeft het pakketje dus wel degelijk en dit geeft de tracking van DPD ook zelf aan. Het pakketje is bekend onder het Parcel label number: 15505395983163H of Shipment number: MPS1550539598316320181228. Ik raad zelf aan even zo snel mogelijk contact op te nemen met DPD met behulp van deze gegevens. Anders zal je pakketje waarschijnlijk retour gezonden worden en kan je nog langer wachter op je telefoon...
Hopelijk is dit voldoende informatie?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:47 schreef aanvaardhet het volgende:
Hoi Gearbest,

Op singles day afgelopen jaar (11/11/2018) een Xiaomi M365 scooter besteld met verzending via Europe Railway Registered. Afgaande op de tracking is het transport echter via boot gebeurd, en is het pakketje inmiddels door de 'local customs'. Maar in welk land dit is of wie de transporteur is voor de last mile levering heb ik het raden en geeft de klantendienst mij ook geen duidelijkheid. Kan jij dit voor me ophelderen? Tracking hier . Ordernummer is 18111100939709483642, laatste ticket nummer is T18111906188.

Alvast bedankt
Hallo,
Je order is wel pas verzonden op 19-12-2018. Dit duurt altijd heel erg lang via Europe Railway Registered. Ik zie dat de laatste update van 30-01-2019 in Boedapest was. Ik verwacht dan ook dat deze ieder moment geleverd zal worden. Naar eigen ervaring zal je order afgeleverd worden door UPS/FedEx in de meeste gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gearbest op 06-02-2019 21:00:51 ]
pi_184862246
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:02 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hallo Boe.i,
Dit is wel een zeer vervelend en lastig geval. Mede doordat je al een PayPal geschil hebt verloren. Dit is meestal het laatste redmiddel en dit raad ik zelf als laatste aan. Mede hierdoor vrees ik dat ik zeer weinig kan betekenen. Ik ga wel kijken wat ik kan gaan doen, maar dan heb ik wel je ordernummer, trackingnummer en ticketnummer nog nodig. Verder wil ik nog weten of je een shipping insurance hebt genomen.
Dit gebeurd helaas wel vaker/zelden voor en het pakketje moet toch ergens daar in de buurt afgeleverd zijn (zou me niks verbazen als iemand gewoon zegt dat hij/zij dit niet ontvangen heeft, maar dat terzijde natuurlijk).
Ordernummer: 18120600940001212032
Trackingnummer: CY140874177DE
Ticketnummer: T19010401599

Ik heb shipping insurance genomen.
pi_184862344
quote:
Hallo,
Je order is wel pas verzonden op 19-12-2018. Dit duurt altijd heel erg lang via Europe Railway Registered. Ik zie dat de laatste update van 30-01-2019 in Boedapest was. Ik verwacht dan ook dat deze ieder moment geleverd zal worden. Naar eigen ervaring zal je order afgeleverd worden door UPS/FedEx in de meeste gevallen.
Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?

2019-01-30 10:43:20
Customs clearance processing complete
2019-01-25 12:43:20
Parcel arrived at the local customs
2019-01-24 12:43:20
Parcel in transit to local customs via truck
2019-01-21 20:24:36
Parcel arrived at the seaport
2019-01-16 15:42:28
Parcel in transit
2019-01-10 09:41:53
Parcel in transit
2019-01-02 18:37:42
Parcel in transit
2018-12-23 19:23:39
Parcel departed from seaport
2018-12-19 10:57:00
Departure in Location Warehouse Sorting Centre
  CHI shopkeeper woensdag 6 februari 2019 @ 21:03:32 #9
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184863853
Update: Ik verwacht pas na 11 februari antwoorden terug te krijgen bij problemen. Dit komt door het Chinees nieuwjaar. Alvast bedankt voor jullie begrip en geduld.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef boe.i het volgende:

[..]

Ordernummer: 18120600940001212032
Trackingnummer: CY140874177DE
Ticketnummer: T19010401599

Ik heb shipping insurance genomen.
Oke bedankt. Ik ga kijken wat ik kan gaan doen, maar kan niks beloven.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:53 schreef aanvaardhet het volgende:

[..]

Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?

2019-01-30 10:43:20
Customs clearance processing complete
2019-01-25 12:43:20
Parcel arrived at the local customs
2019-01-24 12:43:20
Parcel in transit to local customs via truck
2019-01-21 20:24:36
Parcel arrived at the seaport
2019-01-16 15:42:28
Parcel in transit
2019-01-10 09:41:53
Parcel in transit
2019-01-02 18:37:42
Parcel in transit
2018-12-23 19:23:39
Parcel departed from seaport
2018-12-19 10:57:00
Departure in Location Warehouse Sorting Centre
Dat klopt, maar deze waren niet op voorraad. Dit was bij deze producten ook te zien op de bestelpagina. Deze waren wel te bestellen, maar de verzenddatum was pas een maand later. Dat klopt. Het pakketje gaat via de boot en de trein en komt zo uiteindelijk via andere EU landen in Nederland terecht. Dit duurt wel lang, maar dan is de kans op douanekosten nihil.
pi_184866813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:31 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hallo,
Je pakketje is wel degelijk verzonden en is al sinds 17 januari in het lokale DPD pick-up point. Hieronder zijn de volgende status:
7 Jan 2019 01:58 Dpd (nederland) B.v. Your parcel has arrived at the local delivery depot
16 Jan 2019 15:23 Dpd (nederland) B.v. The parcel is in transit on its way to its final destination.
15 Jan 2019 22:25 International Gateway Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
15 Jan 2019 22:24 International Gateway We have your parcel and it's on its way to our depot
28 Dec 2018 15:20 Lomeway E-commerce Co We've received your order details, but have not yet received your parcel


Dit moet een pick-up point bij jouw in de buurt zijn (Berkel & Rodenrijs). Hierbij de link naar de DPD site voor jouw tracking code. Je kan hier zelf je Postcode invullen en dan krijg je verschillende keuzen om je pakketje af te halen of te laten bezorgen. DPD heeft het pakketje dus wel degelijk en dit geeft de tracking van DPD ook zelf aan. Het pakketje is bekend onder het Parcel label number: 15505395983163H of Shipment number: MPS1550539598316320181228. Ik raad zelf aan even zo snel mogelijk contact op te nemen met DPD met behulp van deze gegevens. Anders zal je pakketje waarschijnlijk retour gezonden worden en kan je nog langer wachter op je telefoon...
Hopelijk is dit voldoende informatie?

Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-P

Edit: Zojuist dit gekregen van DPD op mijn email: https://pasteboard.co/I02Nuyg.png
Wat kan ik verder doen? Volgens DPD moet de verzender het nu afhandelen (?)

[ Bericht 5% gewijzigd door ursaring op 07-02-2019 11:44:05 (Nieuwe informatie) ]
pi_184872764
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 06:57 schreef Gearbest het volgende:
We hebben hier op FOK ook een GearBest support topic. Ik wil je hierbij helpen, maar dan moet je eerst daar een bericht plaatsen met alle informatie (ordernummer, tracking nummer en wel/geen shipping insurance). Ik weet niet of je de PP claim gaat winnen als er iemand voor getekend heeft.
Order = 18120100934107594781
Tracking = CY140834218DE
Insurance = Yes ($ 4,40)

DHL geeft aan dat het pakket is bezorgd. Ik heb het pakket in ieder geval zelf niet ontvangen of aangenomen en heb ook geen huisgenoot die dat heeft kunnen doen. Kans dat de buren het pakket voor zichzelf hebben gehouden is ook nagenoeg nul, al kan je dat nooit zeker weten natuurlijk.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bewijs van aflevering (inclusief handtekening dus) van DHL. Liefst nog met GPS als ze claimen het daadwerkelijk op mijn huisnummer te hebben afgegeven, maar dat is tegenwoordig nog niet standaard.

Wat me overigens wel stoort in jullie communicatie (zie tickets), is dat jullie voorbij gaan aan het feit dat in Nederland de verkoper verantwoordelijk is voor levering en, in het verlengde daarvan, sec een track and trace melding onvoldoende bewijs is van feitelijke levering. Nu snap ik tegelijkertijd ook wel dat het voor jullie als verkoper gruwelijk irritant zal zijn, maar dat is wel een beetje het risico van het vak natuurlijk.

In ieder geval alvast dank voor de moeite!
Scared to take chances, you'll never have the answers.
  CHI shopkeeper donderdag 7 februari 2019 @ 23:06:58 #12
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184887378
Update: Ik verwacht pas na 11 februari antwoorden terug te krijgen bij problemen. Dit komt door het Chinees nieuwjaar. Alvast bedankt voor jullie begrip en geduld.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:20 schreef ursaring het volgende:

[..]

Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-P

Edit: Zojuist dit gekregen van DPD op mijn email: https://pasteboard.co/I02Nuyg.png
Wat kan ik verder doen? Volgens DPD moet de verzender het nu afhandelen (?)
Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.
Wij kunnen zelf pas een onderzoek starten als je pakketje meer als 2 maanden onderweg is (na 28-02-2019) en dan moeten we nog het onderzoek van DPD afwachten. Ik vind dit zelf een vreemde reactie van DPD, want die zouden zelf eenvoudig kunnen zien waar het pakketje is. Ik kan het wel alvast kenbaar maken, maar verwacht deze ik terug ga krijgen dat er nog geen 2 maanden verzendtijd voorbij zijn.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Order = 18120100934107594781
Tracking = CY140834218DE
Insurance = Yes ($ 4,40)

DHL geeft aan dat het pakket is bezorgd. Ik heb het pakket in ieder geval zelf niet ontvangen of aangenomen en heb ook geen huisgenoot die dat heeft kunnen doen. Kans dat de buren het pakket voor zichzelf hebben gehouden is ook nagenoeg nul, al kan je dat nooit zeker weten natuurlijk.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bewijs van aflevering (inclusief handtekening dus) van DHL. Liefst nog met GPS als ze claimen het daadwerkelijk op mijn huisnummer te hebben afgegeven, maar dat is tegenwoordig nog niet standaard.

Wat me overigens wel stoort in jullie communicatie (zie tickets), is dat jullie voorbij gaan aan het feit dat in Nederland de verkoper verantwoordelijk is voor levering en, in het verlengde daarvan, sec een track and trace melding onvoldoende bewijs is van feitelijke levering. Nu snap ik tegelijkertijd ook wel dat het voor jullie als verkoper gruwelijk irritant zal zijn, maar dat is wel een beetje het risico van het vak natuurlijk.

In ieder geval alvast dank voor de moeite!
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken. Een GPS gaat niet lukken, want wat ik weet gebeurd dit helemaal niet in Nederland (tot ik zelf weet met DHL, PostNL en DPD).
Helaas ligt het in dit geval anders, want we hoeven niet aan de Nederlandse wet te voldoen. Je besteld namelijk bij een Chinees bedrijf met geen fysieke vestiging in Nederland dus dan gaat die vlieger niet op. Het volgende staat er namelijk in onze voorwaarden "All orders reported as "delivered" by shipping companies are considered delivered. GearBest cannot be made liable of non-delivery in this case.
Any order that does not have shipping guarantee will not be the responsibility of GearBest and the customer takes full liability for their package during the shipping process."
.
Als je mij je postcode/adresgegevens via PM stuurt ga ik het nakijken voor jou. Ik ga het tevens doorgeven en kijken wat er mogelijk is, want ik ga zeker meenemen dat je een shipping insurance genomen hebt.
pi_184897504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.
Wij kunnen zelf pas een onderzoek starten als je pakketje meer als 2 maanden onderweg is (na 28-02-2019) en dan moeten we nog het onderzoek van DPD afwachten. Ik vind dit zelf een vreemde reactie van DPD, want die zouden zelf eenvoudig kunnen zien waar het pakketje is. Ik kan het wel alvast kenbaar maken, maar verwacht deze ik terug ga krijgen dat er nog geen 2 maanden verzendtijd voorbij zijn.
Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer info :)
  CHI shopkeeper zondag 10 februari 2019 @ 19:50:50 #14
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_184943676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef ursaring het volgende:

[..]

Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer info :)
Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.
pi_185129083
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:50 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.
Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...
  CHI shopkeeper woensdag 20 februari 2019 @ 23:56:20 #16
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_185138377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:32 schreef ursaring het volgende:

[..]

Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...
Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....
Ik heb de aanvraag voor een resend gestart en ik hoop dat deze ook snel behandelt wordt, zodat je order nogmaals verzonden gaat worden.
pi_185163227
quote:
[..]

Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergeten O-)

[..]

Hallo,

Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?
  CHI shopkeeper maandag 25 februari 2019 @ 20:10:47 #18
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_185241377
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:53 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?
Op vrijdag hadden we nog steeds niks terug van DHL.... Ik heb naar een deadline gevraagd nu, want duurt wel lang genoeg zo.
pi_185270668
Vraagje, ik wil onderstaande oordopjes bestellen. Welke verzending optie kan ik het beste gebruiken? https://nl.gearbest.com/s(...)pp_009866242131.html
  CHI shopkeeper woensdag 27 februari 2019 @ 20:03:17 #20
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_185282633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:15 schreef Horsemen het volgende:
Vraagje, ik wil onderstaande oordopjes bestellen. Welke verzending optie kan ik het beste gebruiken? https://nl.gearbest.com/s(...)pp_009866242131.html

Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptie :)
pi_185298586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:03 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptie :)
Bedankt.
Het is "Belgium Post unregistered" geworden maar ik ga er vanuit dat je dit bedoelde.
Bestelling is dus inmiddels gedaan.
  CHI shopkeeper vrijdag 1 maart 2019 @ 11:43:24 #22
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_185317200
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt.
Het is "Belgium Post unregistered" geworden maar ik ga er vanuit dat je dit bedoelde.
Bestelling is dus inmiddels gedaan.
Dat is inderdaad die ik bedoelde :)
Alvast veel plezier met je aankoop.
pi_185348586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken.
Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?
Scared to take chances, you'll never have the answers.
pi_185362207
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 23:56 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....
Ik heb de aanvraag voor een resend gestart en ik hoop dat deze ook snel behandelt wordt, zodat je order nogmaals verzonden gaat worden.
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)

Edit: zojuist 2 opties aangeboden op mijn ticket voor een refund. Jammer dat het zo is afgelopen, maar alsnog bedankt voor alle moeite.

[ Bericht 7% gewijzigd door ursaring op 03-03-2019 17:11:27 ]
  CHI shopkeeper zondag 3 maart 2019 @ 19:14:06 #25
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_185368153
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:40 schreef nostra het volgende:

[..]

Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?
Ik heb geen PM of DM van jouw ontvangen... Ik zie het in ieder geval nergens in mijn inbox :N

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:52 schreef ursaring het volgende:

[..]

Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)

Edit: zojuist 2 opties aangeboden op mijn ticket voor een refund. Jammer dat het zo is afgelopen, maar alsnog bedankt voor alle moeite.
Dat heb ik ook helaas doorgekregen. Het lukte niet om het product opnieuw te laten verzenden (precieze reden hiervan weet ik niet). Er zou jouw inderdaad een ticket gestuurd moeten worden voor een refund. Ik heb wel doorgekregen dat je een Full Refund krijgt, want je hebt immers een shipping insurance genomen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')