Sowieso het eerste.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 06:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jongeren steeds later het huis uit
Makkelijker om thuis te blijven wonen, of moeilijker om zelfstandige woonruimte te vinden? Ik gok op het laatste...
De vriendin van mijn zoon moet 800 per maand lenen om te wonen, leven en studeren.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe kom je in godsnaam aan een studieschuld van 40 tot 50k voor een gemiddeld persoon? Je gaat mij toch niet vertellen dat iedereen maar een Universitaire studie moet gaan volgen en uit huis moet gaan wonen tijdens een studie. Is mbo/hbo niet meer voldoende?
Volgens mij is 15k tot 20k reëler ja. Hoewel er ook mensen zijn die inderdaad 50k schuld hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe kom je in godsnaam aan een studieschuld van 40 tot 50k voor een gemiddeld persoon? Je gaat mij toch niet vertellen dat iedereen maar een Universitaire studie moet gaan volgen en uit huis moet gaan wonen tijdens een studie. Is mbo/hbo niet meer voldoende?
Niets hoeft. Maar het moet ook niet zo zijn dat men mensen gaat wijsmaken dat je zonder een Universitaire opleiding geen kans maakt om een leven op te bouwen. Er bestaat ook nog zoiets als studeren tijdens een fulltime baan. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat een werkgever die kosten voor zijn rekening neemt.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
De vriendin van mijn zoon moet 800 per maand lenen om te wonen, leven en studeren.
Waarom zou ze hbo doen als ze universiteit kan en wil doen?
Opleiding duurt 5 jaar.
Bijspringen door de ouders wordt een beetje lastig als je 3 kinderen tegelijk op de universiteit hebt zitten.
Nouja ze heeft 30 jaar de tijd om het terug te betalen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
De vriendin van mijn zoon moet 800 per maand lenen om te wonen, leven en studeren.
Waarom zou ze hbo doen als ze universiteit kan en wil doen?
Opleiding duurt 5 jaar.
Bijspringen door de ouders wordt een beetje lastig als je 3 kinderen tegelijk op de universiteit hebt zitten.
Was het al eens bij je opgekomen dat niet elke post die ik plaats over jou gaat? Nee? Bij deze.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
7 minuten treinen er vandaan, in het geval van onze zoon.
Kon dus gewoon deelnemen aan het studentenleven. Alleen was zijn kamer bij ons en gratis.
Ik heb ook niet gezegd dat 40K een gemiddelde is. Denk eerder dat 20K een gemiddelde is. Bij mijn zoon en zijn vriendin in elk geval wel. De ene HBO en 0 schuld, de ander Uni en straks mogelijk 40K schuld.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niets hoeft. Maar het moet ook niet zo zijn dat men mensen gaat wijsmaken dat je zonder een Universitaire opleiding geen kans maakt om een leven op te bouwen. Er bestaat ook nog zoiets als studeren tijdens een fulltime baan. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat een werkgever die kosten voor zijn rekening neemt.
Post 182 is er ook voor jou.quote:Op woensdag 6 februari 2019 08:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelezen. Ja, en volgens mij valt dat dus wel mee. Of heb jij statistiek bij de hand waaruit blijkt dat bij mensen die op relatief late leeftijd nog thuis wonen, het helemaal mis gaat zodra ze uitwonend worden?
Als ik een post plaats over mijn zoon en jij reageert daarop dat zulke jongeren iets missen in hun leven, dan reageer ik daarop verder bordurend over mijn zoon. Als je dat erg vind, reageer dan niet op mij.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Was het al eens bij je opgekomen dat niet elke post die ik plaats over jou gaat? Nee? Bij deze.
Tja, vader heeft het gekocht voor 2 dochters. Wonen er samen. Betalen huur aan pa wat gebruikt wordt voor de rente. Schijnt goedkoper te zijn dan een kamer. Daarnaast moeten de meiden hun collegegeld en boeken zelf betalen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Of andere keuzes maken, want waarom zou je in een appartement wonen tijdens je studietijd? Dat heb ik niet vaak gehoord.
Als deze twee samen blijven, zal dat wel eerder lukken.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Nouja ze heeft 30 jaar de tijd om het terug te betalen.
Die post was helemaal geen reactie op jou. En ik heb het over trends, niet over jouw specifieke geval want dat zegt gewoon niet zo veel.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een post plaats over mijn zoon en jij reageert daarop dat zulke jongeren iets missen in hun leven, dan reageer ik daarop verder bordurend over mijn zoon. Als je dat erg vind, reageer dan niet op mij.
Die ene post misschien niet, maar de discussie tussen jou en mij begint met een reactie van jou over onze zoon n.a.v. een reactie van mij over onze zoon.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die post was helemaal geen reactie op jou. En ik heb het over trends, niet over jouw specifieke geval want dat zegt gewoon niet zo veel.
Ik ken er verscheidene; mijn zus woonde in utrecht zo in een appartement samen met 3 studiegenotes. Vader van 1 van hen had het appartement verkocht en streek zo huur op. Voor hun goedkoper dan een studentenkamer en voor hem mooi terugverdienen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Of andere keuzes maken, want waarom zou je in een appartement wonen tijdens je studietijd? Dat heb ik niet vaak gehoord.
Oh ja zo ken ik het ook wel. Maar ik dacht: die meid woont in haar eentje zelfstandig in 1 appartement.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik ken er verscheidene; mijn zus woonde in utrecht zo in een appartement samen met 3 studiegenotes. Vader van 1 van hen had het appartement verkocht en streek zo huur op. Voor hun goedkoper dan een studentenkamer en voor hem mooi terugverdienen.
Ook in mijn oude appartementencomplex waren er verscheidene woningen gekocht door ouder(s) die dat verhuurde aan kinderen (en later andere studenten). Gebrek aan fatsoenlijke studentenhuisvesting in de stad werkte dat behoorlijk in de hand.
Nee, met z'n tweeën.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:02 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Oh ja zo ken ik het ook wel. Maar ik dacht: die meid woont in haar eentje zelfstandig in 1 appartement.
Je bent dus gewoon onzin aan het verkondigen. Is dat ook weer duidelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Post 182 is er ook voor jou.
Mensen voelen zich niet aangesproken. Ze merken gewoon op dat je geen bronnen, valide argumenten hebt.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik heb wel het idee dat een hoop mensen zich persoonlijk aangesproken voelen. Het is helemaal geen ramp als je wat later zelfstandig wordt, natuurlijk haal je dat wel in. Maar je mist (gemiddeld) nog steeds iets, en ook dat is niet erg maar wel als het onvrijwillig is. Deze hele tendens is een symptoom van maatschappelijke problemen die niet geadresseerd worden, sterker nog, alleen maar erger worden. En de vraag is tot hoe ver die trend nog doorzet.
Begrijpend lezen is er ook voor jou.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon onzin aan het verkondigen. Is dat ook weer duidelijk.
Hou toch op met je bronnen man. Alsof jij die wel hebt. Alsof je nu al een levenslang effecf kunt meten van iets dat net nu gebeurt. Alsof je dit überhaupt zo gemakkelijk kunt meten en onderzoeken. Alsof de vraag naar zulk onderzoek zo populair is.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen voelen zich niet aangesproken. Ze merken gewoon op dat je geen bronnen, valide argumenten hebt.
Maar je verkondigt je mening, dat jongeren die langer thuis blijven wonen iets missen in hun ontwikkeling, voor stellige waarheid, zonder deze te kunnen onderbouwen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hou toch op met je bronnen man. Alsof jij die wel hebt. Alsof je nu al een levenslang effecf kunt meten van iets dat net nu gebeurt. Alsof je dit überhaupt zo gemakkelijk kunt meten en onderzoeken. Alsof de vraag naar zulk onderzoek zo populair is.
Ga even wat voor jezelf doen joh, nitwit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |