abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2019 @ 19:50:10 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_184821899
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

En wat als je het papier hebt bijgevuld, en vervolgens draait dat tandwieltje kapot bij de eerste testafdruk?
Is te verklaren

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

Wat als ik naar een bandenzaak ga om winterbanden te laten monteren en terwijl de monteur mijn auto binnen rijdt knapt de distributieriem?
Is te verklaren

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]
Wat als je auto in de fik vliegt op het parkeerterrein van de garage nog voordat ze hem überhaupt aangeraakt hebben?
Is te verklaren
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]
Als je iets wilt bereiken zul je wel aannemelijk moeten kunnen maken dat het probleem veroorzaakt of verergerd is door de garage. Een ongerelateerd probleem wat zich toevallig openbaart terwijl jouw auto daar staat, maar wat niet te maken kan hebben met de uitgevoerde werkzaamheden, blijft in mijn ogen toch echt je eigen probleem.

Je brengt een auto waar alleen 't dekselpakkinkje vervangen hoeft te worden (aldus die garage). Daarna krijg je een in de soep gereden motor terug. Wel degelijk gerelateerd, niet zoals die bijzonder slechte voorbeelden van jou.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 4 februari 2019 @ 19:50:14 #27
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184821902
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

En wat als je het papier hebt bijgevuld, en vervolgens draait dat tandwieltje kapot bij de eerste testafdruk?

Wat als ik naar een bandenzaak ga om winterbanden te laten monteren en terwijl de monteur mijn auto binnen rijdt knapt de distributieriem?

Wat als je auto in de fik vliegt op het parkeerterrein van de garage nog voordat ze hem überhaupt aangeraakt hebben?

Als je iets wilt bereiken zul je wel aannemelijk moeten kunnen maken dat het probleem veroorzaakt of verergerd is door de garage. Een ongerelateerd probleem wat zich toevallig openbaart terwijl jouw auto daar staat, maar wat niet te maken kan hebben met de uitgevoerde werkzaamheden, blijft in mijn ogen toch echt je eigen probleem.

Ik zou de auto door een ander vertrouwd garagebedrijf laten ophalen en eerst duidelijk willen krijgen wat er nou precies gebeurd is. Misschien kan een rechtsbijstandverzekering hier iets in betekenen.
Dus nu een ander bedrijf er naar laten kijken, de schade op papier laten zetten. Dan aantonen dat deze schade vooraf niet aanwezig was (geen idee hoe ik dit geheel kan doen) en mocht het dan zo zijn dat de schade is veroorzaakt door het garagebedrijf een zaak aanspannen? Of hoe kan ik dit het best aannemelijk maken?
pi_184821985
Je moet op zoek naar een expert voor deze motoren, die kan een onafhankelijke diagnose doen.
.
pi_184822021
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:50 schreef Innisdemon het volgende:
Je brengt een auto waar alleen 't dekselpakkinkje vervangen hoeft te worden (aldus die garage). Daarna krijg je een in de soep gereden motor terug. Wel degelijk gerelateerd, niet zoals die bijzonder slechte voorbeelden van jou.
Want jij weet precies wat er nu mis gegaan is bij de auto van TS? Knap, dat weet hij zelf nog niet eens!

Misschien als je de precieze oorzaak van de motorschade zou weten, reageer je ook wel met "Is te verklaren."
  maandag 4 februari 2019 @ 20:01:47 #30
286575 Roces18
Chef de party
pi_184822195
Als je kan bewijzen dat zij je motor hebben verpest door bijv. onbekwaam personeel, verkeerde handelingen etc. dan kan je zeker aansprakelijk stellen. Vergelijk het met een krasje op je auto die je eerst nog niet had en nu wel. De bewijslast ligt echter bij jou en zal in dit geval vrij complex zijn. Dan moet je een expert erbij halen om hier achter te komen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184822256
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:01 schreef Roces18 het volgende:
Als je kan bewijzen dat zij je motor hebben verpest door bijv. onbekwaam personeel, verkeerde handelingen etc. dan kan je zeker aansprakelijk stellen. Vergelijk het met een krasje op je auto die je eerst nog niet had en nu wel. De bewijslast ligt echter bij jou en zal in dit geval vrij complex zijn. Dan moet je een expert erbij halen om hier achter te komen.
Mwoah weet ik niet, zij zijn de experts en zij waren erbij. Net als met artsen die een operatie verkloten terwijl jij onder narcose bent, dan hebben de artsen de bewijslast dat ze het goed gedaan hebben en dat de oorzaak van de schade niet ben hen ligt. Zoiets zou ik beargumenteren.

Succes TS.
pi_184822304
Hoeveel kan je trouwens verkloten aan een kleppendeksel?

Het ligt meer voor de hand dat er iets meer loos was met de motor op moment van aanbieden voor reparatie. Kun je het de garage kwalijk nemen, dat ze het niet gezien hebben? Stel de oliepomp van binnen verrot of verstopt was, dat kun je niet zien van buiten.
.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:21:41 #33
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184822634
Heb het een beetje fout geformuleerd: In de kleppendeksel (is van kunststof) zat een scheurtje. Niet in de pakking

(Ben niet zo'n kenner op het gebied van techniek, alles gaat via vaders)
pi_184822690
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:02 schreef Cruijffiaans het volgende:
Afgelopen week heb ik mijn auto naar de garage gebracht, er moest een nieuwe kleppendeksel pakking in, de auto was namelijk stuk (er zat een scheurtje in).
Die lastige autocorrect ook...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 4 februari 2019 @ 20:26:58 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184822759
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:21 schreef Cruijffiaans het volgende:
Heb het een beetje fout geformuleerd: In de kleppendeksel (is van kunststof) zat een scheurtje. Niet in de pakking

Dus het kleppendeksel is zelf vervangen en niet alleen de pakking.
Mag niet tot dit probleem leiden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2019 @ 20:38:06 #36
38148 crew  Innisdemon
pi_184823050
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:54 schreef XanderH het volgende:

[..]

Want jij weet precies wat er nu mis gegaan is bij de auto van TS? Knap, dat weet hij zelf nog niet eens!

Misschien als je de precieze oorzaak van de motorschade zou weten, reageer je ook wel met "Is te verklaren."
Het ís ook wel te verklaren, de garage heeft de werkzaamheden verneukt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 4 februari 2019 @ 20:45:43 #37
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184823227
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
BOVAG-bedrijf?
Jep, BOVAG bedrijf
  maandag 4 februari 2019 @ 20:47:43 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184823278
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 februari 2019 @ 21:09:44 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_184823775
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:04 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Mwoah weet ik niet, zij zijn de experts en zij waren erbij. Net als met artsen die een operatie verkloten terwijl jij onder narcose bent, dan hebben de artsen de bewijslast dat ze het goed gedaan hebben en dat de oorzaak van de schade niet ben hen ligt. Zoiets zou ik beargumenteren.

Succes TS.
Dat is natuurlijk heel wat anders. Medisch tuchtrecht is een vak apart en een mensenleven is wel iets complexer dan een motor.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184823907
Feit blijft; auto is daar rijdend heen gebracht en rijdt nu niet meer. Dat er iets goed mis is gegaan bij de garage lijkt me duidelijk. Losstaand van wat dit nou precies zou moeten zijn zou je er toch vanuit mogen gaan dat je de auto in ieder geval in dezelfde staat terugkrijgt en niet compleet defect zoals nu het geval is. Is deze garage aangesloten bij BOVAG? Heb je eventueel rechtsbijstand in je verzekeringspakket?

En anders het juridisch loket misschien eens bellen en het voorleggen.
pi_184823957
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:34 schreef GM78 het volgende:
Wacht even.......
Een lekkende kleppendeksel pakking, en dan:
Motor in noodloop :')
Motor vastgelopen :') :')
10.000 euro schade :') :') :')
Ja! Hoedan?? Ringratel 19 op de nokkenassen laten liggen?

Heel vaag verhaal.
pi_184824482
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:38 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Het ís ook wel te verklaren, de garage heeft de werkzaamheden verneukt.
Dat is één mogelijke verklaring ja.

Een andere mogelijkheid is dat het probleem ongerelateerd is. Misschien was de motor ook wel in de vernieling gedraaid zonder dat TS zijn auto bij de garage had gebracht. Misschien gebeurde het omdat de auto nu een tijdlang stationair liep terwijl dat normaal nooit gebeurd. Maar daar moet een auto toch tegen kunnen?

Mijn punt is, als je iets wilt verhalen dan moet je met meer komen dan "misschien". Dan moet je toch tenminste een degelijke verklaring hebben van wat er is foutgegaan en waarom dit het bedrijf aan te rekenen zou zijn.

Als er een rechtsbijstandverzekering is o.i.d. (volgens mij heeft zelfs mijn wegenwacht pakket hulp bij geschillen met garagebedrijven), dan zou ik daar zsm contact mee opnemen en kijken of die een expert er naar kunnen laten kijken. Met een schriftelijke verklaring dat er iets fout gedaan is sta je gewoon heel veel sterker! Kunnen we het daar tenminste over eens worden? :P
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2019 @ 22:12:10 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_184825099
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:41 schreef XanderH het volgende:

[..]

. Met een schriftelijke verklaring dat er iets fout gedaan is sta je gewoon heel veel sterker! Kunnen we het daar tenminste over eens worden? :P
Zonder meer
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184825819
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:15 schreef naiipajiiau het volgende:
Dat er iets goed mis is gegaan bij de garage lijkt me duidelijk.
Alleen kan het 'bij' ook slechts als plaatsaanduiding gezien worden.
Als het stuklopen door een ander defect dan het kleppendeksel kwam en dan had de motor dus ook kunnen stuklopen op het moment dat TS de oprit bij de garage opreed.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:29:08 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184826639
Zonder een onafhankelijk expert ernaar te laten kijken heb je niks.

Er kan wat defect zijn gegaan bovenop je oorspronkelijke defect, of wat door de garage gebeurd zijn.

Die garage gaat je het laatste zeker niet wijs maken, en het eerste uitzoeken kost ze toch alleen geld.

Af laten slepen naar een andere garage, en daar een 2nd opinion (of direct door naar de sloop, afhankelijk van de rest waarde)
Dum de dum
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:50 #46
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184831169
De auto staat momenteel nog altijd bij de desbetreffende garage waar hij is stuk gelopen.
Wat kan ik vanaf nu het best doen? De auto door een ander garagebedrijf op laten halen en hen de wagen laten checken wat er nu precies mis is gegaan en hoe dit kan?

Waar moet ik beginnen?
pi_184831341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:35 schreef Cruijffiaans het volgende:
momenteel nog altijd bij de desbetreffende garage waar hij is stuk gelopen.
Wat kan ik vanaf nu het best doen? De auto door een ander garagebedrijf op laten halen en hen de wagen laten checken wat er nu precies mis is gegaan en hoe dit kan?

Waar moet ik beginnen?
Ik denk dat je met je rechtsbijstand moet beginnen... of je verzekering.
pi_184831416
Als je ze met succes aansprakelijk wil stellen dan moet je aannemelijk maken dan ze een fout gemaakt hebben. Dat hebben ze als er duidelijke signalen waren dat er iets mis was, of de reparatie verkeerd is uitgevoerd. Is dat allebei niet aan de orde, dan kon de garage er ook weinig aan doen.

Het beste kun je dus elders laten onderzoeken wat het probleem was, en dan kun je kijken of dat een fout van de garage aantoont.


Als het een probleem was waarvan de garage niet op de hoogte kon zijn, dan hebben ze niks fout gedaan. Bewijslast ligt echter gewoon bij jou, en dat is een lastige hobbel.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:57:12 #49
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184831606
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:53:33 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184832572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:57 schreef Cruijffiaans het volgende:
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')