OK jammer allemaal. Er is in de sector nedlagt landbrug eea wel te huur overigens.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, de eigenaar heeft de boel vol spullen staan, en mijn man moest 1 april beginnen in Kopenhagen. De eigenaar had zeker nog 4 maanden nodig om de spullen te verwonderen. Verhuren wilde hij niet.
Ik heb onlangs nog gasten gehad uit Hamburg, die zeggen dat het een ramp is, zowel ten zuiden als ten noorden allemaal Baustellen. Vorig jaar augustus stond ik zelf bij Hamburg 4 uur in de file toen ik terug van Denemarken kwamquote:Op vrijdag 15 februari 2019 20:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er waren/zijn wegwerkzaamheden aan de gang tot 2020 dacht ik.
Het is vooral een ramp in de spits. Vroeger of later op de dag is het nog niet echt heel prettig, maar doenbaar. Hoop ongelukken ook daar onderweg gezien.quote:Op zondag 7 april 2019 07:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik heb onlangs nog gasten gehad uit Hamburg, die zeggen dat het een ramp is, zowel ten zuiden als ten noorden allemaal Baustellen. Vorig jaar augustus stond ik zelf bij Hamburg 4 uur in de file toen ik terug van Denemarken kwam
Ik heb in Enschede nog een flinke stapel voor je liggen.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:32 schreef cempexo het volgende:
Stookkosten voor de winter 2019-2020.
De pallets haal ik gratis op, 2 dagen zagen, benzinekosten 4,50E, 7 W pomp op de cv ketel en ik heb warmte voor 13 radiatoren, 2 douches en een warmwatercircuit.
Totaal kosten op jaarbasis 150-200 euro. Geen belastingen.
[ afbeelding ]
Haal maandelijks bij de varkensboer een trailer met pallets op. De goede pallets verkoop ik door voor het aanleggen van een terras in je tuin, 29 kr per stukquote:Op zondag 14 april 2019 20:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb in Enschede nog een flinke stapel voor je liggen.
Mastercard is geen enkel probleem en V-pay wordt eigenlijk ook overal geaccepteerd. Denk er wel aan dat je bij veel banken transactiekosten betaald per transactie plus een koersopslag.quote:Op zondag 5 januari 2020 15:46 schreef Nia het volgende:
Kan ik in winkels in Kopenhagen zonder problemen mijn Mastercard en/of V-pay passen aan de kassa's gebruiken?
Wij zijn in mei een weekje in en rond Kopenhagen geweest. We konden overal gewoon onze pinpassen gebruiken, behalve bij twee parkeergarages.quote:Op zondag 5 januari 2020 15:46 schreef Nia het volgende:
Kan ik in winkels in Kopenhagen zonder problemen mijn Mastercard en/of V-pay passen aan de kassa's gebruiken?
Denemarken is een duur land. Weet niet wat je budget is?quote:Op zondag 12 januari 2020 17:37 schreef rareman1 het volgende:
Goedemiddag.
Ik denk er al een tijd over na om te emigreren. De voornaamste reden is ruimte om huis. Engels is geen probleem maar ik ben mij bewust van het feit dat de voertaal spreken belangrijk is in ieder land.
Zou Denemarken wat voor mij kunnen zijn? (Is het te betalen)
Waar moet ik evt beginnen voor informatie of stappen te nemen?
Wat zou je er willen gaan doen?quote:Op zondag 12 januari 2020 17:37 schreef rareman1 het volgende:
Goedemiddag.
Ik denk er al een tijd over na om te emigreren. De voornaamste reden is ruimte om huis. Engels is geen probleem maar ik ben mij bewust van het feit dat de voertaal spreken belangrijk is in ieder land.
Twee ton is circa anderhalf miljoen Deense kronen. Je kunt kijken op edc.dk of nybolig.dk. Net als hier: hoe dichterbij grote steden, hoe duurder de huizen. In en rond de kleinere plaatsen op Jutland valt het wel mee.quote:Op zondag 12 januari 2020 19:24 schreef rareman1 het volgende:
Op het moment ben ik elektromonteur en zou in ieder geval een technisch beroep willen gaan doen.
Heb al gehoord dat Denemarken een duur land is. Qua budget zou ik in de toekomst (2 jaar ongeveer) een huis van +-2ton in NL kunnen kopen. Geen idee wat de prijzen in Denemarken doen verder.
Ben me ook al een beetje in Duitsland aan het verdiepen. Wellicht dat dat een betere keuze is.
quote:Op zondag 12 januari 2020 19:41 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Twee ton is circa anderhalf miljoen Deense kronen. Je kunt kijken op edc.dk of nybolig.dk. Net als hier: hoe dichterbij grote steden, hoe duurder de huizen. In en rond de kleinere plaatsen op Jutland valt het wel mee. Voor dat bedrag kun je zeker een prachtig huis kopen in Denemarken.
De voertaal spreken is cruciaal. Nederlanders passen zich wel aan, maar Denen zijn hier een stuk stugger in. Het algehele prijsnveau ligt een behoorlijk stuk hoger, maar de lonen ook dus dat is niet zo heel relevant. Het land is een stuk dunnerbevolkt dan Nederland, zeker op Jutland dus ik denk dat je wel een huis met een lap grond kunt kopen voor 200k.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:37 schreef rareman1 het volgende:
Goedemiddag.
Zal eens even rondneuzenquote:Op zondag 12 januari 2020 19:41 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Twee ton is circa anderhalf miljoen Deense kronen. Je kunt kijken op edc.dk of nybolig.dk. Net als hier: hoe dichterbij grote steden, hoe duurder de huizen. In en rond de kleinere plaatsen op Jutland valt het wel mee.
De aanschaf van een auto is een stuk duurder dan in Nederland, benzine is goedkoper. Maar dat weten anderen vast beter, ik had geen auto nodig toen ik in DK woonde (woon alweer vele jaren in NL) Overigens is mijn ervaring (en die van meer Nederlanders) dat je als toerist bijzonder welkom bent, maar dat de Denen een stuk minder hartelijk zijn als je je er vestigt. Ze zijn erg chauvinistisch. Ben je op Facebook actief, dan zijn 'Leven in Denemarken' en 'Nederlanders in Denemarken' leuke groepen, vooral bij 'Leven in Denemarken' wordt vaak snel en vrij veel gereageerd door in DK wonende Nederlanders.quote:Op maandag 13 januari 2020 21:14 schreef rareman1 het volgende:
Allen bedankt voor de reacties.
Het blijft voorlopig bij veel informatie zoeken en mij laten informeren.
Ga het land ook zeker bezoeken. Ik ben er ook al wel geweest maar nog nooit met het idee om er evt te gaan wonen.
De taal leren lijkt mij in ieder geval een opgave opzich maar niet onoverkomelijk.
Is het bezit en rijden van een auto vergelijkbaar met Nederland?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |