abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:14:26 #1
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184784170
Link naar vorige deel: Denemarken #4

quote:

Denemarken (Deens: Danmark), is een land in Scandinavië, in het noorden van Europa. Denemarken vormt samen met Groenland en de Faeröer het Koninkrijk Denemarken (Deens: Kongeriget Danmark). Het is het meest zuidelijk gelegen land van de Noordse landen en ligt ten zuiden van Noorwegen en ten zuidwesten van Zweden, waarmee het door een brug verbonden is. Ten zuiden van de enige landgrens die het land rijk is, ligt Duitsland. Het land grenst daarnaast aan de Oostzee en Noordzee. De hoofdstad van Denemarken is Kopenhagen (Deens: København).

Denemarken
Basisgegevens
Officiële landstaal
Deens

Hoofdstad
Kopenhagen

Regeringsvorm
Constitutionele monarchie
Staatsvorm
Gedecentraliseerde eenheidsstaat
Staatshoofd

Koningin Margrethe II
Regeringsleider
Lars Løkke Rasmussen

Religie
Lutheranisme 80,9% (1 januari 2010)
Islam 3,7%

Oppervlakte
43.094 km² [1] (1,6% water)

Inwoners
5.605.948 (2017)[3] (130,1/km² (2017))

Overige
Volkslied
Burgerlijk: Der er et yndigt land
Koninklijk: Kong Christian stod ved højen mast

Munteenheid
Deense kroon (DKK)

UTC
+1 (zomer +2)

Nationale feestdag
5 juni

[ Bericht 32% gewijzigd door TallMan op 03-02-2019 13:56:24 ]
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:22:35 #2
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184784327
Laaste post:
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:11 schreef TallMan het volgende:
Klinkt leuk, maar volgens mij ook een bak werk om allemaal bij te houden. Maar als het je hobby is zal het allemaal wel meevallen. Ik houd het voorlopig bij mijn simpele typehus dat ik hier in 2009 heb gebouwd. 1000m2 grond is wel genoeg voor me. Rustige straat dus mooi voor de kinderen.

Als ik naar NL ga of terug rijd ik bij voorkeur op een zondag. Dan is er toch duidelijk minder vrachtverkeer in Duitsland wat het wat relaxter maakt op de weg. Als ik dan ook nog de Nederlandse caravans kan vermijden is dat mooi meegenomen.

Als ik naar NL ga, op bezoek bij mijn ouders heb ik 7 uur te rijden, met het vliegtuig, bus of trein maakt het niet makkelijker of goedkoper. Gewoon de kinderen in de auto en rijden maar.
pi_184784333
O we zijn gekoppeld aan het oude topic.

Prima maar of dat nu zo slim is... enfin nieuwe ronde! Aan oude info heeft niemand wat.
pi_184784345
Iemand een paar mooie foto’s voor de op? Een mooie vlag?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:28:37 #5
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184784465
Heb er een vlag van wiki in gegooid. Andere foto's laat maar weten, dan gooi ik die er wel bij
pi_184784616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:22 schreef TallMan het volgende:
Laaste post:

[..]

Ja veel werk, maar hier in Rotterdam een bak werk aan het opzetten, bijhouden en coördineren van het buitenspelen van kinderen in de wijk. Daarnaast druk met ouderen en buren en dus sociaal veel te actief.

Allemaal leuk hoor maar steek alle energie liever in ons eigen gezin.

De kinderen doen het gelukkig erg goed. En daar al contact over gehad met de school in DK. Oudste is 6 en zit hier in groep 4, die gaat iets terug daar maar leert de taal beter. Tweede is 4 en mag hier naar nu naar groep 3, en gaat daar beginnen in de eerste groep. Dus blijft op haar niveau hier.

Onze derde en vierde blijven thuis voorlopig, en die leer ik zelf tweetalig. De buren hebben kinderen in hun leeftijd.

Daarnaast wil ik een oppasmeisje/jongen en ik weet dat ze er zijn daar, die Deens spreken en Nederlands. Ik hoop dat ik die op zaterdag kan laten oppassen, terwijl we zelf op de boerderij zijn, om de kinderen zo snel mogelijk de zinnen te leren om mee te komen op school.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:41:23 #7
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184784712
Heb zelf een zoon van 8, die zit nu in de tweede klas. Dochter van 4 zit nog op het kinderdagverblijft. Ze gaan hier wat later naar school ja. Die gaat volgend jaar augustus pas naar school.

Ikzelf ken hier in de buurt vrij weinig nederlands sprekende mensen. Maar ik denk dat het allemaal vrij snel wordt opgepikt.

We hebben ook ergens omgeving Haderslev-Kolding een snakelady wonen die ook met haar kinderen naar DK is gekomen. Ik weet niet of ze nog actief is op fok, anders kan ze misschien goede raad geven mbt. de taal en de kinderen.
pi_184785389
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:41 schreef TallMan het volgende:
Heb zelf een zoon van 8, die zit nu in de tweede klas. Dochter van 4 zit nog op het kinderdagverblijft. Ze gaan hier wat later naar school ja. Die gaat volgend jaar augustus pas naar school.

Ikzelf ken hier in de buurt vrij weinig nederlands sprekende mensen. Maar ik denk dat het allemaal vrij snel wordt opgepikt.

We hebben ook ergens omgeving Haderslev-Kolding een snakelady wonen die ook met haar kinderen naar DK is gekomen. Ik weet niet of ze nog actief is op fok, anders kan ze misschien goede raad geven mbt. de taal en de kinderen.
maar daar ben ik helemaal niet bang voor. Ze zijn slim en vinden het enorm grappig dat er andere talen zijn.

Zoon van drie kent alle dieren in het Engels en Nederlands. Vind hij een leuk spelletje, ik zeg aap hij zegt monkey. Ik zeg lion hij zegt leeuw. Ook alle kleuren kent hij.

School heeft vier vluchtelingen en daar hebben ze een pictogrammen-hanger voor. Boos, blij, verdriet, plassen, ik weet het niet, papa/mama, bellen. Dus dat komt wel goed.
  zondag 3 februari 2019 @ 00:21:27 #9
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184785485
Ik zit dan weer met het omgekeerde. Mijn kinderen verstaan gewoon nederlands, maar praten doen ze het niet vaak. Ik zou het meer moeten afdwingen, maar ze weten natuurlijk dat ik gewoon deens versta dus waarom zouden ze.
pi_184788362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand een paar mooie foto’s voor de op? Een mooie vlag?
Værsgo...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184788484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:22 schreef TallMan het volgende:
Laaste post:

[..]

Ik raad via Groningen rijden aan, is allemaal relaxter mbt verkeer. En inderdaad voor 6 uur smorgens bij de Hamburg tunnel zijn.
pi_184789769
Net ingekocht voor 150 kr (20 euro). 70 jaar oud, 40 liter bus. Waar vind je dat nog :)

zondag 3 februari 2019 @ 13:55:03 #13
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184792423
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik raad via Groningen rijden aan, is allemaal relaxter mbt verkeer. En inderdaad voor 6 uur smorgens bij de Hamburg tunnel zijn.
Hangt er nogal af van waar je in NL moet zijn he. Is voor mij zo'n 70km extra
pi_184793529
En dan nu de Deense zondagse lokale sportuitslagen, atletiek-hardlopen:

Duitse Herder vs Deense rat:1-0 Deense rat vraagt geen revanche aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door cempexo op 03-02-2019 14:59:45 ]
pi_184891622
Ik ging gister met de trein naar DK en ik vroeg me af of ze in de trein in DK ook de paspoorten zouden controleren. Jawel hoor! Net over de grens bij Padborg kwam politie in de trein en een paar met legerpakken aan de boel controleren . Kan het alleen maar aanmoedigen :)
pi_184902817
Alle grenzen in DK worden bewaakt.

Door uitermate vriendelijke Deense douaniers
pi_184909487
Ik weet niet of het douanebeambten waren, ik zag politie en mensen in leger kleding. Vond het vrij imposant :)
pi_184909947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 06:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet niet of het douanebeambten waren, ik zag politie en mensen in leger kleding. Vond het vrij imposant :)
Douane ambtenaren zijn enkele jaren geleden ingewisseld voor militairen.
pi_184910693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 07:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Douane ambtenaren zijn enkele jaren geleden ingewisseld voor militairen.
Ah ok.

Ik hoorde trouwens in de winkel dat het gisteren de eerste dag in DK is dat je moet betalen voor je plastic tas. Ik had een superleuke (en redelijk prijzig!) schooltas voor mijn dochter gekocht met daarbij een bidon welke mij geadviseerd werd door de verkoopster. Omdat ik had gezegd dat het een cadeau was en ik dacht dat het normaal ingepakt zou worden, had ik gezegd dat ik geen tasje nodig had. Krijg de spullen mee in een dun wit velletje wat zo breekt :') Vond ik eigenlijk wel slecht. 65 euro uitgegeven en het niet eens normaal kunnen inpakken. Winkel heet Neye geloof ik.
pi_184910850
Je moet in NL ook betalen voor tas, tenzij het papieren tas is.
pi_184911329
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah ok.

Ik hoorde trouwens in de winkel dat het gisteren de eerste dag in DK is dat je moet betalen voor je plastic tas. Ik had een superleuke (en redelijk prijzig!) schooltas voor mijn dochter gekocht met daarbij een bidon welke mij geadviseerd werd door de verkoopster. Omdat ik had gezegd dat het een cadeau was en ik dacht dat het normaal ingepakt zou worden, had ik gezegd dat ik geen tasje nodig had. Krijg de spullen mee in een dun wit velletje wat zo breekt :') Vond ik eigenlijk wel slecht. 65 euro uitgegeven en het niet eens normaal kunnen inpakken. Winkel heet Neye geloof ik.
De Deen leeft in een cultuurrijk land. Eén van die bevestigingen zie ik in de blijdschap om een ander mens te kunnen bedienen. Als je wat meer concreet gevraagd had om de tas in te pakken, dan had ze dat gedaan.

Ik heb voor het eerst in mijn leven een vervelende kiespijn. Bij de apotek geweest en eea uitgelegd. Ongevraagd gaf ze mij informatie over die medicijnen en hoe daar mee om te gaan.
pi_184912467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

De Deen leeft in een cultuurrijk land. Eén van die bevestigingen zie ik in de blijdschap om een ander mens te kunnen bedienen. Als je wat meer concreet gevraagd had om de tas in te pakken, dan had ze dat gedaan.

Ik heb voor het eerst in mijn leven een vervelende kiespijn. Bij de apotek geweest en eea uitgelegd. Ongevraagd gaf ze mij informatie over die medicijnen en hoe daar mee om te gaan.
Ik had gezegd dat het een 'present'was. Nou ja, ik heb er een leuke stoffen tas bijgekocht ergens anders.

Kiespijn is niet leuk! Succes!
pi_184912938
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had gezegd dat het een 'present'was. Nou ja, ik heb er een leuke stoffen tas bijgekocht ergens anders.

Kiespijn is niet leuk! Succes!
Volgende keer: det er en gave (til en andet menneske)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 22:40:37 #24
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184926768
Ik geloof dat je hier in de supermarkt toch echt al jaaaaren betaalt voor een plastic tasje. Weer niet hoe dat bij andere winkels zit, maar heb normaal toch een in een jaszak of broekzak.
pi_184932758
Hoe hou je netto 30-40% meer NETTO inkomen over tov je huidige baan in Nederland en woon je in een vrijstaand dubbel zo groot woonhuis op 1500-3000 grond dat 50% lager is als aankoopprijs. Met een hypotheek rondom de 0 -nul- procent of nog lager.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3133303/de-denen-komen-ons-halen
  maandag 11 februari 2019 @ 11:55:43 #26
277865 Sejt
Ondertitel
pi_184952534
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:13 schreef cempexo het volgende:
Hoe hou je netto 30-40% meer NETTO inkomen over tov je huidige baan in Nederland en woon je in een vrijstaand dubbel zo groot woonhuis op 1500-3000 grond dat 50% lager is als aankoopprijs. Met een hypotheek rondom de 0 -nul- procent of nog lager.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3133303/de-denen-komen-ons-halen
Vergeet niet dat alle consumentenwaren ook 30-40% (of meer) duurder zijn netto. Dus qua (binnenlandse) koopkracht zit er niet veel verschil in.
I love my mispoken words.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:08:13 #27
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184958215
En je auto is wel meer dan 30 tot 40% duurder.

Maar jij leeft dus ook nog Sejt, lang niet gezien
  maandag 11 februari 2019 @ 21:06:39 #28
277865 Sejt
Ondertitel
pi_184962021
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:08 schreef TallMan het volgende:

Auto is inderdaad rustig 100% extra, matig land voor de autoliefhebber.
Ik woon ondertussen bijna 11 jaar in DK, tijd gaat hard. Ik lurk nog altijd actief hier. ;)
pi_184980433
Sommigen hier zijn wel heel lyrisch over de Denen, blijdschap een ander te kunnen bedienen, nou nou... een natie van butlers en lakeien zeker? Ik ken hele andere Denen dan. De meesten zijn hardstikke leuk, maar de chagrijnige caissière die geen zin heeft in haar werk bestaat óók in Denemarken. Zijn net mensen wat dat betreft.
pi_184981584
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 08:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

Værsgo...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele mooie foto's. Als kind kwam ik al in Denemarken, toen er nog nauwelijks toeristen waren.
Ben afgelopen augustus in Farso geweest aan de fjorden, wat een ruste en mooie natuur!
Wat mij wel opviel is het bordje Til salg dat heel veel voorkwam.
Is daar hetzelfde aan de hand als in Nederland en Duitsland, dat de bevolking wegtrekt naar de stad?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184988350
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:35 schreef Polenbatser het volgende:
Sommigen hier zijn wel heel lyrisch over de Denen, blijdschap een ander te kunnen bedienen, nou nou... een natie van butlers en lakeien zeker? Ik ken hele andere Denen dan. De meesten zijn hardstikke leuk, maar de chagrijnige caissière die geen zin heeft in haar werk bestaat óók in Denemarken. Zijn net mensen wat dat betreft.
Tuurlijk zijn het maar mensen, maar de mentaliteit is daar heel anders als hier. Hier is het vaak ieder voor zich.
pi_184989662
quote:
Ligt er ook aan waar je woont in het land.
Ik woon op Sjælland en werk in Kopenhagen. Grootste deel van mijn vrienden/collega's in dit deel van het land kennen hun directe buren goed en helpen elkaar. Denk aan hulp met verhuizen, gereedschap delen, sneeuw ruimen, etc.
Maar zodra je buiten die kleine kring gaat, dus in de grotere gemeenschap, zie je er weinig van terug. Dus in de supermarkt, op straat e.d. lijkt het allemaal redelijk koud, een glimlach kan er amper vanaf.

Dat is op Sjælland dus en in de hoofdstad. Hoe het is op Fyn en in Jylland heb ik weinig ervaring mee, maar van horen zeggen is het iets meer open.
pi_184989832
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn het maar mensen, maar de mentaliteit is daar heel anders als hier. Hier is het vaak ieder voor zich.
Vind je? Ligt er misschien ook aan waar je vandaan komt. Tussen de randstad en Twente bestaat ook een mentaliteitsverschil, toch zijn beiden Nederlanders. Ik kom dus uit Twente en mijn man uit een dorp in Midden-Jutland en ik vind de mentaliteit dus echt niet zo anders. Tuurlijk zijn er verschillen, maar dat is eerder in gebruiken dan mentaliteit.

Maar goed, wat Sejt ook zegt, ligt eraan waar je kijkt. Ook Denemarken heeft verschillende regio's met verschillende mentaliteiten. Als ik hoor hoe er in de familie gepraat wordt over mensen uit Kopenhagen, dan lijkt het mij dat Kopenhagenaars en Amsterdammers het erg goed met elkaar zouden moeten kunnen vinden.
pi_185008337
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:55 schreef Sejt het volgende:

[..]

Vergeet niet dat alle consumentenwaren ook 30-40% (of meer) duurder zijn netto. Dus qua (binnenlandse) koopkracht zit er niet veel verschil in.
Zo kun je niet op basis van micro economie redeneren, het gaat om het totaal pakket van inkomsten en bestedingen, macro economie dus. Vakantiegeld in DK is bv 12%.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 14-02-2019 10:06:03 ]
pi_185008370
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:08 schreef TallMan het volgende:

Is betrekkelijk dat van die auto, de inruil gaat ponds-ponds gewijs mee. Overigens is de benzine in DK 25 eurocent per liter goedkoper tov NL
pi_185008411
quote:
Ik woon nu 10 jaar in DK en woon in V-Jylland, ik ben lyrisch. Sterker nog, mijn zakelijke afspraken in NL maak ik op de NL vliegvelden. Privé ga ik een maal per jaar mijn ding doen. Na 3 dagen hou ik het voor gezien, langer hou ik het niet -meer- vol.

Hier autorijden is doorlopend in de bossen rijden waar ze toevallig wat asfalt wegen hebben neergelegd.

Files? Wat zijn dat dat...files ?

Twee dagen geleden, mijn buren:

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 14-02-2019 09:43:42 ]
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:07:01 #37
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_185015712
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:19 schreef cempexo het volgende:
Vakantiegeld in DK is bv 12%.
Ja, maar niet als je betaalde vakantiedagen krijgt. Dan krijg je 1%
pi_185020081
quote:
15s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:07 schreef TallMan het volgende:

[..]

Ja, maar niet als je betaalde vakantiedagen krijgt. Dan krijg je 1%
Kun je eens uitleggen wat hiermee bedoelt wordt.
  donderdag 14 februari 2019 @ 23:03:24 #39
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_185023001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Kun je eens uitleggen wat hiermee bedoelt wordt.
Van https://www.dataloen.dk/loen/feriepenge-eller-ferie-med-loen

quote:
Alle lønmodtagere (direktører undtaget) skal optjene ret til betalt ferie. Hvorvidt betalingen skal bestå af en feriepengeopsparing på 12,5 % eller af ferie med løn inkl. et ferietillæg på 1 %, bestemmes af ferielovens regler, og er således ikke helt valgfrit.
Dus of je krijgt 12,5% vakantiegeld, maar je krijgt geen betaalde vakantie. Of je krijgt betaald vakantie en 1% vakantiegeld.

Dus als je op je gewone vaste baan je 25 vakantiedagen per jaar krijgt krijg je niet ook 12,5% vakantiegeld, dan krijg je gewoon 1%.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:14:55 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_185028333
Vakantiegeld? Da's lang geleden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_185028956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 23:03 schreef TallMan het volgende:

[..]

Van https://www.dataloen.dk/loen/feriepenge-eller-ferie-med-loen

[..]

Dus of je krijgt 12,5% vakantiegeld, maar je krijgt geen betaalde vakantie. Of je krijgt betaald vakantie en 1% vakantiegeld.

Dus als je op je gewone vaste baan je 25 vakantiedagen per jaar krijgt krijg je niet ook 12,5% vakantiegeld, dan krijg je gewoon 1%.
Is dat dan na 2013 verandert ?

https://fagbladet3f.dk/2-(...)-ferie-og-feriepenge
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:00:57 #42
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_185033602
Ik heb sinds 2007 toch gewoon 1% gehad. Uit jouw link haal ik niet specifiek dat je 12,5% vakantiegeld krijgt. Bij uit dienst treden moet je ex werkgever zorgen dat het gereserveerde geld beschikbaar staat om je vakantiedagen te betalen. Dit vanwege de ronduit debiele manier waarop je vakantiedagen opbouwt hier.

Tussen 1-1 en 31-12 bouw je 2,08 dagen per maand op. Die je het jaar erop tussen 1-5 en 30-4 van het jaar daar weer op kunt opnemen. Dus tussen 1-1-2019 en 31-12-2019 bouw je je vakantiedagen op voor 1-5-2020 en 30-4-2021. Met die opbouw ga je nauurlijk altijd scheef met baan wisselen. Opgebouwde tegoeden moeten dus op een vakantierekening apart worden gezet om de opgenomen vakantiedagen (die je nieuwe werkgever dus niet betaalt) van te betalen.

Opbouw en gebruik in dezelfde periode zoals in Nederland zal wel te eenvoudig geweest zijn
  vrijdag 15 februari 2019 @ 18:18:26 #43
277865 Sejt
Ondertitel
pi_185035038
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:00 schreef TallMan het volgende:
Ik heb sinds 2007 toch gewoon 1% gehad. Uit jouw link haal ik niet specifiek dat je 12,5% vakantiegeld krijgt. Bij uit dienst treden moet je ex werkgever zorgen dat het gereserveerde geld beschikbaar staat om je vakantiedagen te betalen. Dit vanwege de ronduit debiele manier waarop je vakantiedagen opbouwt hier.

Tussen 1-1 en 31-12 bouw je 2,08 dagen per maand op. Die je het jaar erop tussen 1-5 en 30-4 van het jaar daar weer op kunt opnemen. Dus tussen 1-1-2019 en 31-12-2019 bouw je je vakantiedagen op voor 1-5-2020 en 30-4-2021. Met die opbouw ga je nauurlijk altijd scheef met baan wisselen. Opgebouwde tegoeden moeten dus op een vakantierekening apart worden gezet om de opgenomen vakantiedagen (die je nieuwe werkgever dus niet betaalt) van te betalen.

Opbouw en gebruik in dezelfde periode zoals in Nederland zal wel te eenvoudig geweest zijn
Ik heb dat laatste inderdaad ook nooit begrepen. Lijkt me toch ook dat je recht hebt op vakantie, maar in principe heb je geen vakantie in het eerste jaar van een nieuwe baan, tenzij je het zelf betaalt. (en dat kan lang niet iedereen)
pi_185035472
Ik rij maandag vanuit Maastricht voor een presentatie naar Midden-Jutland.
Ik had het idee dat het verkeer wel mee zou vallen richting het noorden. Hier lees ik echter andere dingen?
Is het zo druk om via Duitsland te rijden?
pi_185036721
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:40 schreef J.Caesar het volgende:
Ik rij maandag vanuit Maastricht voor een presentatie naar Midden-Jutland.
Ik had het idee dat het verkeer wel mee zou vallen richting het noorden. Hier lees ik echter andere dingen?
Is het zo druk om via Duitsland te rijden?
ADAC raad het af om in weekend in Duitsland te rijden, mn vrijdag. Normaal gesproken kun je gewoon doorrijden in Duitsland, behalve dan bij bouwwerkzaamheden. Na de tunnel in Hamburg is het vrij rustig rijden.
pi_185036899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

ADAC raad het af om in weekend in Duitsland te rijden, mn vrijdag. Normaal gesproken kun je gewoon doorrijden in Duitsland, behalve dan bij bouwwerkzaamheden. Na de tunnel in Hamburg is het vrij rustig rijden.
Ik rij maandag dus dat zal dan wel ok zijn. Ik rij overigens 3-4 keer week naar Düsseldorf, dus de Autobahn met bijbehorende zaken (positief en negatief) zijn me (helaas) bekend. ^O^
pi_185036998
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:02 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik rij maandag dus dat zal dan wel ok zijn. Ik rij overigens 3-4 keer week naar Düsseldorf, dus de Autobahn met bijbehorende zaken (positief en negatief) zijn me (helaas) bekend. ^O^
Ik vond het rond Hamburg vorig jaar chaos. Heenweg naar DK ging nog wel, maar de terugweg .. pfoe.
pi_185037103
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:00 schreef TallMan het volgende:

Toen ik hier kwam wonen wilde ik met de poten in de modder kennis maken met de leef en werkcultuur van DK. Dus heb ik gekozen om te werken. Ik heb iets van 3-4 jaar bij Arla gewerkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik thans mij niet meer kan herinneren hoe dat zat met het vakantiegeld op jaarbasis. Ik herinner me wel toen ik daar stopte met werken een eindafrekening van het vakantiegeld kreeg rondom de 23.000 kr. netto

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 15-02-2019 20:54:37 ]
pi_185037125
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vond het rond Hamburg vorig jaar chaos. Heenweg naar DK ging nog wel, maar de terugweg .. pfoe.
Ze waren aan het bouwen ten noorden van Hamburg, ik weet niet hoe het nu is
pi_185037399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ze waren aan het bouwen ten noorden van Hamburg, ik weet niet hoe het nu is
Er waren/zijn wegwerkzaamheden aan de gang tot 2020 dacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')