abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:24:05 #1
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_184753946




Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza


3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Realtime onweermeldingen
Weather.com - Amerikaans
Accuweather - Amerikaans


SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar
---

Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---





---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live


DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2019 @ 15:33:53 #2
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_184754096
Droog hier maar het ziet hartstikke donker..
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:47:28 #3
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_184754316
Winter moet beter z'n best doen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:59:03 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_184754493
Verhaaltje van Weer.nl

Amerikaanse kou nekt onze winter (titel is wel wat vertekend, want het is natuurlijk niet de enige reden)

Terwijl wij in Nederland ‘genieten’ van het huidige winterweer, stelt het vergeleken met het weer in de Verenigde Staten niks voor. Vrieskoude lucht stroomt vanuit de poolstreek uit over Canada en delen van de Verenigde Staten. Vooral de gebieden rondom de Great Lakes zijn extreem koud. In de staten Wisconsin, Minnesota en Illinois, ten westen van Lake Superior en Lake Michigan, is het afgelopen nacht nog afgekoeld tot rond -40 graden! Siberische toestanden dus. En juist die kou houdt het echte, langdurige winterweer in onze omgeving tegen. We kwakkelen nog even door en op de langere termijn lijkt het bij ons zelfs alweer zachter te worden.

De extreme kou in de Verenigde Staten heeft te maken met de zogeheten poolwervel splitsing, ook wel bekent als Polar Vortex, waar momenteel sprake van is. Normaalgesproken heeft de poolwervel, waarin de diepvrieskoude lucht boven de Noordpool een soort van opgesloten zit, een volledig ronde vorm. De extreme kou kan daardoor nauwelijks ontsnappen. Afgelopen weken splitste de poolwervel echter in tweeën, waarna één deel tot boven Canada en een deel van de Verenigde Staten afzakte.

Siberië
Het andere deel ligt nog boven de Noordpool en is voor een deel uitgezakt tot in Siberië. Ook daar is het momenteel extreem koud, al is dat daar niet ongewoon. In de plaats Selagoncy daalde het kwik afgelopen nacht zelfs tot -56,2 graden! Dit soort temperaturen kunnen wij ons bijna niet voorstellen. Je kunt dan eigenlijk niet meer draaglijk leven.

Tussen twee koude bellen
Europa zit eigenlijk een beetje tussen die twee koude bellen in. In de relatief zachtere lucht dus. We krijgen, zoals afgelopen weken duidelijk werd, af en toe wel een vleug van die koude lucht mee, wat resulteert in licht winters weer, maar de zachte lucht vanaf zee, ofwel dooi, volgt steeds snel. Dit heeft te maken met de vorming van allerlei lagedrukgebieden die ontstaan in de koude lucht die vanaf het Amerikaanse continent de oceaan op stroomt. Deze worden vervolgens steeds op onze omgeving afgevuurd, met daar vooruit vooral op grotere hoogte in de atmosfeer steeds een ‘belletje’ koude lucht en soms dus winterse neerslag. Die koude lucht verdwijnt echter ook weer snel naar het oosten, waarna zachtere lucht vanaf zee ons land weer weet te bereiken en de dooi inzet.

Geen langdurig winterweer
De afgelopen weken was er dus steeds best veel potentie voor winterweer in ons deel van Europa, maar door deze reden kwam het er steeds niet. Of beter gezegd, niet langdurig. We hebben vanaf januari toch geregeld te maken gehad met winters weer. We hebben in de sneeuw kunnen ‘spelen’ en er is geschaatst. Maar de fervente winterliefhebbers zullen hier hard om moeten lachen. Met de ‘echte’ winters van bijvoorbeeld 1996-1997, of iets recenter 2010, nog in het achterhoofd en nu ook de extreme winterkou in de Verenigde Staten, steekt ons huidige winterweer daar namelijk wel enorm tegen af.

Steeds zachtere lucht
Voorlopig lijkt het langdurige winterweer ook uit te blijven. Nog steeds om de bovenstaande reden, al gaan de temperaturen in de Verenigde Staten de komende dagen geleidelijk omhoog. Volgens de huidige berekeningen van de diverse weermodellen blijven er vanaf de Atlantische Oceaan echter lagedrukgebieden op ons afgevuurd worden, ook gepaard met dus geleidelijk zachtere lucht. Slechts 3 procent van de totale berekeningen laat de koudere lucht op de langere termijn nog terugkeren.

Winterse perikelen
Tot en met komende maandag kunnen we nog rekenen op wat winterse neerslag en ook winterse perikelen als gladheid, maar daarna lijkt het kwik zowel overdag als in de nachten omhoog te gaan. We kwakkelen de komende dagen dus nog even door.

Schuld van Trump :P.

Maar goed, lente dan maar? Ziet er betreft winter niet zo heel rooskleurig uit. Al kan er op lange termijn natuurlijk nog genoeg veranderen.

In maart hoeft het van mij iig niet meer. Dan is het tijd voor 10+ temperaturen en na 15 maart liever 15
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_184754573
Ik vind het totaal niet erg. Laat de winter maar weg en laat de lente maar weer komen. Lekker weer in shirt en korte broek buiten lopen :7 8-)
War, War Never Changes
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 1 februari 2019 @ 17:13:54 #6
186611 Haags
pi_184755983
Zucht
Zonder wrijving geen glans
pi_184756075
Heb genoeg van de kou, laat de warmte maar komen
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_184757323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Heb genoeg van de kou, laat de warmte maar komen
Welke kou!?
Amper winter gehad
pi_184757448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Heb genoeg van de kou, laat de warmte maar komen
Dat duurt helaas nog wel even, maar van mij mag het ook wel weer 20 graden worden.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:32:23 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184757474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Heb genoeg van de kou, laat de warmte maar komen
Kou?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184757941
Het is niet heel koud geweest voor langere periode, maar met de frisse winterkou zoals nu en ook gebruikelijk in dit klimaat heb ik ook genoeg van. Heb gewoon zin in warmer weer hier, zo duidelijk? :)
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_184758248
Hier geeft die voor woensdag 10 graden aan. Dubbele cijfers *O* *O* *O*

OPBOKKEN MET DIE KUTWINTER :(
pi_184759530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Heb genoeg van de kou, laat de warmte maar komen
Dit
pi_184760738
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:11 schreef fotostarter het volgende:
Hier geeft die voor woensdag 10 graden aan. Dubbele cijfers *O* *O* *O*

OPBOKKEN MET DIE KUTWINTER :(
O+
pi_184762461
Kom maar door met die lente
pi_184764301
Er lijkt een verrassing in het verschiet. Spannende setting momenteel.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 01:07:19 #17
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184765504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:56 schreef hemarookworst het volgende:
Het is niet heel koud geweest voor langere periode, maar met de frisse winterkou zoals nu en ook gebruikelijk in dit klimaat heb ik ook genoeg van. Heb gewoon zin in warmer weer hier, zo duidelijk? :)
Nee, niet duidelijk. Op die zomer wacht je nog maar een maand of 4 :{w
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 2 februari 2019 @ 01:08:05 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184765511
Snap niet dat mensen zo kunnen zeiken over kou en over warmte. Het is zoals het is en je kunt er niets aan veranderen. Ik geniet gewoon van al het weer. :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 2 februari 2019 @ 01:08:38 #19
186611 Haags
pi_184765521
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:05 schreef Pery het volgende:
Er lijkt een verrassing in het verschiet. Spannende setting momenteel.
Wat zie jij wat ik niet zie?
Zonder wrijving geen glans
pi_184765632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Wat zie jij wat ik niet zie?
Voor jou niks met +3 graden. Sneeuw in oostelijke helft.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 2 februari 2019 @ 01:31:11 #21
186611 Haags
pi_184765825
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:17 schreef Pery het volgende:

[..]

Voor jou niks met +3 graden. Sneeuw in oostelijke helft.
ah vandaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_184765867
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

ah vandaar.
De modellen weten er geen raad mee. Nowcasten dus vandaag.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:11:32 #23
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_184767626
Regen. Alle snil weg.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 februari 2019 @ 09:23:42 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_184767787
Jeej, deprimerend grijs met zeikregen *G*

;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:02:49 #25
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_184768248
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:23 schreef LTVDK het volgende:
Jeej, deprimerend grijs met zeikregen *G*

;(
Komende week ziet er ook rooskleurig uit. Zeker na woensdag :N
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')