Dus het verschilt echt per rijstsoort? Ik koop allleen zilvervlies over het algemeenquote:Op donderdag 31 januari 2019 20:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Als het niet op de verpakking staat dat je het moet wassen, dan hoeft het niet.
Ik raak serieus triggered door mensen die afbakbrood niet even onder de kraan houdenquote:Op donderdag 31 januari 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
Rijst maakt niet zoveel uit.
Maar brood daarentegen..!
Brood moet je wel wassen. Helaas is dit voor veel burgers een conflicterend bericht, ik hoop dat jij er uit komt wat je de volgende keer met je brood doet voordat je het gaat beleggen.
Ik sproei altijd een beetje alcohol en azijn erop. Telt dat als kip wassen?quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Mensen die rijst wassen wassen ook hun kip
En per fabrikant en per verwerk- en inpakmethode. Lees de verpakking en klaar.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus het verschilt echt per rijstsoort? Ik koop allleen zilvervlies over het algemeen
Juist niet. Aziaten wassen vrijwel altijd hun rijst.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Rijst wassen is wel heel erg tata om te doen. Doe met deze info wat je wilt.
Kwam hier om dit te zeggen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:05 schreef Fer het volgende:
Niet wassen als je met stokjes wil eten. 3x wassen als je nasi wilt bakken.
Onder de kraan houden is overdreven, maar even besprenkelen voordat het de oven ingaat ...quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik raak serieus triggered door mensen die afbakbrood niet even onder de kraan houden
10 seconden ofzo onder de kraan houden. Zodra je het in de oven doet, een bakje water onder het brood leggen en halverwege het brood omdraaienquote:Op donderdag 31 januari 2019 23:04 schreef maily het volgende:
[..]
Onder de kraan houden is overdreven, maar even besprenkelen voordat het de oven ingaat ...
correctie: 1/10 seconde en laat dat bakje water maar wegquote:Op vrijdag 1 februari 2019 05:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
10 seconden ofzo onder de kraan houden. Zodra je het in de oven doet, een bakje water onder het brood leggen en halverwege het brood omdraaien
Bakje water onder het brood is cruciaal. Dan krijg je echt lekker brood. Het wordt niet te zacht, maar ook niet heel krokant zoals bij afbakbrood normaal het geval is.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 07:24 schreef realAIVD het volgende:
[..]
correctie: 1/10 seconde en laat dat bakje water maar weg
tenzij je het natuurlijk had over brood dat je aan de eendjes wilde voeren
Dat krokante is toch juist lekkerquote:Op vrijdag 1 februari 2019 07:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bakje water onder het brood is cruciaal. Dan krijg je echt lekker brood. Het wordt niet te zacht, maar ook niet heel krokant zoals bij afbakbrood normaal het geval is.
of gewoon met (gewassen) natte handen over die broodjes strijken,quote:Op vrijdag 1 februari 2019 05:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
10 seconden ofzo onder de kraan houden. Zodra je het in de oven doet, een bakje water onder het brood leggen en halverwege het brood omdraaien
de zelfde rijst kan je ook bij de Lidl kopen trouwens, maar dan is het een stuk goedkoper .....quote:
Maar dan is hij niet zo zacht als wanneer je hem langer onder de kraan houdtquote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:49 schreef FANN het volgende:
[..]
of gewoon met (gewassen) natte handen over die broodjes strijken,
tenminste.... dat doe ik al jįren..... dus dat werk ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |