Dat zal vast Albanië zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat had ik ook al bij Malaga.
Wellicht past deze ook wel in je straatje.
[ afbeelding ]
Ik vind ze vaak ook te moeilijk hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2019 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit allemaal veel te moeilijk.
Nope, geen Albanië.quote:Op woensdag 6 februari 2019 00:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zal vast Albanië zijnmaar verder geen idee
Een minaret aan een kust. Okee. Dat kan op minstens duizend plekken aan alleen al de Middellandse Zee zijn. Komt nog wat Zwarte zee en wat Atlantische oceaan bij ook. Het enige waar je verder wat mee kunt is dat monument. Dat herken je, of niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat had ik ook al bij Malaga.
Wellicht past deze ook wel in je straatje.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet mee te doen he?quote:Op woensdag 6 februari 2019 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een minaret aan een kust. Okee. Dat kan op minstens duizend plekken aan alleen al de Middellandse Zee zijn. Komt nog wat Zwarte zee en wat Atlantische oceaan bij ook. Het enige waar je verder wat mee kunt is dat monument. Dat herken je, of niet.
[ afbeelding ]
Dus, voormalig Joegoslavië? Blijft er nog een plek of 200 aan de Kroatische kust over?
Verder kom ik nu even nietquote:Note: This is the list of first owners. Stock may have later been resold to other cities not on this list.
Tatra tramsquote:Op woensdag 6 februari 2019 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
JammerBen aan het werk nu, niet veel tijd
Het is in ieder geval een Tatra T3, de meest geproduceerde tram aller tijden. Geleverd aan deze steden: https://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3#Production
daarvan hoef je alleen nog maar de steden te checken in landen waar het Cyrillisch alfabet gebruikt wordt. Maar:
[..]
Verder kom ik nu even niet
Lijkt er verdacht veel op. Wel een oude foto danquote:Op woensdag 6 februari 2019 13:33 schreef miro86 het volgende:
Het is Lviv/Lvov, toch?
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Makkelijk te zien dat het de Oekraine is door het gebruik van "i".
Voor de liefhebbers, blijbaar is dit een T4 en niet een T3. De T4 schijnt wat dunner te zijn, lees ik.
En een superzware perspectiefvervorming door de zoomlens. Op google maps zit de kerk er veel ver der uit.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Lijkt er verdacht veel op. Wel een oude foto dan
Yes! Helemaal goedquote:Op woensdag 6 februari 2019 13:33 schreef miro86 het volgende:
Het is Lviv/Lvov, toch?
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Makkelijk te zien dat het de Oekraine is door het gebruik van "i".
Voor de liefhebbers, blijbaar is dit een T4 en niet een T3. De T4 schijnt wat dunner te zijn, lees ik.
Serieus hoe kun je zoiets weten anders dan dat je er toevallig zelf geweest bent?quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:50 schreef Vieuw het volgende:
Rhode island State House in Providence?
Het was even zoeken, maar ik heb gegoogled op dingen als 'capitol us' en 'capitol like building' en bij de zoveelste site met vele capitol buildings in de US kwam deze langs.quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus hoe kun je zoiets weten anders dan dat je er toevallig zelf geweest bent?
Dat mag en is ook onderdeel van de fun van het spel natuurlijk. Je mag de afbeelding niet zelf door google image halen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:59 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Het was even zoeken, maar ik heb gegoogled op dingen als 'capitol us' en 'capitol like building' en bij de zoveelste site met vele capitol buildings in de US kwam deze langs.
Nou vraag ik me echter of dit hier is toegestaan om op basis van dingen die je herkent in de foto te googlen? Ik dacht van wel, maar als dat niet het geval is ben ik natuurlijk vals aan t spelen..
Oké gelukkig, dan heb ik t volgens de regels gedaanquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat mag en is ook onderdeel van de fun van het spel natuurlijk. Je mag de afbeelding niet zelf door google image halen.
Nee helemaal nietquote:Op woensdag 6 februari 2019 21:59 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Het was even zoeken, maar ik heb gegoogled op dingen als 'capitol us' en 'capitol like building' en bij de zoveelste site met vele capitol buildings in de US kwam deze langs.
Nou vraag ik me echter of dit hier is toegestaan om op basis van dingen die je herkent in de foto te googlen? Ik dacht van wel, maar als dat niet het geval is ben ik natuurlijk vals aan t spelen..
Kijk! een 9.5, dan is dit topic gemaakt voor jouquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee helemaal nietIk vind het juist interessant en leerzaam hoe mensen zo'n foto oplossen
Ik wil dat ook kunnen
Ik kan dat op zich ook wel, vind ik zelf
En ik was in mijn studietijd wel 1 van de weinigen met een 9 ½ voor het vak "luchtfoto-interpretatie" (als je geografie studeert krijg je dat echt, super kicken
) Dus ja ik heb hier zeker wel interesse in
![]()
Maar vaak zie ik echt foto's waarvan ik denk "wat moet ik HIER nou weer mee?" Dan val je al snel terug op de naam van de poster, en waar die de laatste jaren over in TRV gepost heeft etc. Dat doen meer mensen zie ik
Goed gevonden! En zoals al aangegeven: googelen naar dingen die je ziet in de foto is eigenlijk de essentie van het spelletje. Afgezien van die enkele keer dat je zelf ergens geweest bent en een locatie herkent.quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:59 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus eigenlijk niet kunnenquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:11 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Kijk! een 9.5, dan is dit topic gemaakt voor jou.
Dat had ik dus ook met jouw foto een stukje terug, echt helemaal niks waar ik iets mee kon om het op te zoeken. Wel een slinkse wijze overigens om de poste historie te gebruiken hehe.
Dat had ik bij jouw foto van Sligo.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:10 schreef laziness het volgende:
Soms zijn er inderdaad weinig unieke aanknopingspunten waarmee je überhaupt een zoektocht op kan zetten.
Ja die voldeed niet helemaal aan de voorwaarden als je het zo bekijkt. Zal daar beter opletten. De andere kant op heeft die rivier een heel markant gebouw aan de oever maar die leek me dan weer te makkelijk googlebaar.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat had ik bij jouw foto van Sligo.Ik had een vermoeden dat het Ierland was, maar zag verder alleen die winkel of pub met de naam Left Bank en de watermolen om op te googelen. Duurde even voor dit plaatje boven kwam drijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |