abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:00:01 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184735706
registreer om deze reclame te verbergen
Nice en gelijk heeft die
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:04:36 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184735822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een treurige reactie van onze minister. Ons grondrecht om te demonstreren gaat hij maar aan voorbij.
Grondrechten gelden behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. In dit geval dus de leerplichtwet.

Ik denk trouwens dat de minister niet zo'n probleem zou hebben gehad met een eenmalige vrijdagse klimaatstakingspijbelactie. Als wekelijks terugkerend fenomeen heeft hij gewoon gelijk. Kan ook prima op zaterdag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184736044
quote:
18s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:27 schreef Vallon het volgende:
Kinderen moeten in eerste plaats op school te zitten om te leren zichzelf een eigen mening te vormen.
Op het moment dat zij wettelijke plichten krijgen (14, 16, 18) , staat het hun vrij t.a.v. van die wettelijk plichten hun mening te uiten door bijvoorbeeld in hun vrije tijd te gaan demonstreren.

Verdere protesten kunnen prima in huiselijke kring democratisch worden afgehandeld zoals kind wil geen vlees eten, licht uit en koud douchen voor het milieu. Kinderen rechten toekennen voor onderwerpen waarvoor zij geen verantwoordelijkheid noch plichten hebben, is kolder bedrijven.
Dat je als ouder "sympathie" hebt voor de mening van je kind is dan aan de ouder om dat uit te dragen.
Alsof warme douches en lichten die aanstaan het grote milieuprobleem zijn. Die kinderen moeten gewoon het shell hoofdkantoor de tering inslaan met knuppels, zolang ze nog onder het jeugdstrafrecht vallen. Dan mogen ze wat mij betreft zelf bepalen welk tijdstip het meest geschikt is.
pi_184736101
Als ik kind was (en dat ben ik allang niet meer) was ik gewoon naar school gegaan gewoon omdat ik t maar onzinnig vind dat klimaatgelul.

En dat was t ook n stuk rustiger op school :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:33:47 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184736497
quote:
18s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Alsof warme douches en lichten die aanstaan het grote milieuprobleem zijn. Die kinderen moeten gewoon het shell hoofdkantoor de tering inslaan met knuppels, zolang ze nog onder het jeugdstrafrecht vallen. Dan mogen ze wat mij betreft zelf bepalen welk tijdstip het meest geschikt is.
Rare gedachtegang 8)7 om het normaal te vinden dat kinderen (van jou) geweld mogen toepassen, om jouw mening vorm te geven omdat ze toch niet zwaar worden gestraft...... Beetje laf ook om daar (je?) kinderen voor in te willen zetten.

Je snapt dat die douches ironisch bedoeld zijn. En ja, "licht en warmte" voor iedereen, is juist het milieuprobleem wat ieder voor zichzelf als bijdrage dan mag afwegen om daar wat aan te veranderen.

Mijn kinderen mogen binnen hun mogelijkheden B-) net zoveel milieumaatregelen nemen als zij willen. Zolang zij niet de verantwoordelijkheden die ik jegens hen heb, geweld aan doen.
Willen ze geen vlees eten, de MacDo boycotten prima of niet op vakantie of de verwarming in hun kamer uit; ook goed , of lopen ipv de bus; allemaal uitstekende klimaatkeuzes die ik zal (onder)steunen.

Met een honkbalknuppel iemand hoeken of de wet overtreden door van school weg te blijven, valt daar volledig buiten. Als er al iets wordt overtreden, doe ouders dat die daaruit voortvloeiende consequenties kunnen overzien. Hierbij ook bepalend dat de school zich niet moet bemoeien met het indoctrineren.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_184736890
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het argument. Het argument is dat er een golf van deze acties door middelbare scholieren door verschillende landen gaat, om hun stem te laten horen voor het klimaat. Dat het een grotere groep wordt, is in dit geval een goed ding.
Dit is letterlijk 'want anderen doen het ook'
pi_184737538
Slob :r
pi_184738458
Als die onderwijsminister zijn collega's eens aanzet tot flink doorpakken op klimaat gebied in plaats van de huidige 30 jaar debatteren voort te zetten tot 2030.

Er is wereldwijd actie nodig, gelukkig zien de jongeren dat langzamerhand in.
pi_184738513
Slob? Met zo'n naam kan je beter minister van onderwijs zijn dan van buitenlandse zaken...
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_184738532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ook. Met 100.000 op het Malieveld op zaterdag is een veel sterker signaal dan met 3.000 op donderdag.

Maar dan gaan veel mensen vast zeggen: Ja, maar heeft Achmed hockey, en Floris-Pieter karate, en Ilse speelt dan altijd multiplayer Minecraft met haar vriendinnen. Ja, dan laten ze dat een keertje zitten. Dan laten ze zien dat demonstreren voor hen belangrijker is dan sporten/gamen.

Het grootste deel van wat er donderdag staat, doet het om de vrije dag en om stoer te kunnen zeggen dat ze hebben gestaakt en dus niet naar school gingen die dag. Ja, dat is stoer als je 12 bent, maar daar stappen bewindslieden natuurlijk volledig overheen. En terecht.
Dat de leerplichtambtenaren de namen maar even noteren van de jongeren die donderdag een vrije dag nemen.
Ik kan mij niet voorstellen dat Ahmed op hockey zit.
pi_184738564
s' Avonds en in het weekend hebben ze natuurlijk geen tijd.
pi_184738648
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:40 schreef crystal_meth het volgende:
Slob? Met zo'n naam kan je beter minister van onderwijs zijn dan van buitenlandse zaken...
Ach, we hebben al een Kok gehad, dan zou die er ook nog wel bij kunnen, dan krijg je in ieder geval de lachers op je hand.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184738685
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Als die onderwijsminister zijn collega's eens aanzet tot flink doorpakken op klimaat gebied in plaats van de huidige 30 jaar debatteren voort te zetten tot 2030.

Er is wereldwijd actie nodig, gelukkig zien de jongeren dat langzamerhand in.
Er is toch een klimaatakkoord?
pi_184738994
Mogen leraren dan nog wel staken van onze minister? Immers missen de scholieren dan ook school.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184739080
Walgelijk natuurlijk dat een minister het demonstratierecht wil inperken. Een enkele dag school missen is zo'n ramp niet en het is niet dat er nu misbruik van wordt gemaakt. Maar als je ze maar jong genoeg ontmoedigt om hun stem te laten horen zullen ze later des te makker al het wanbeleid accepteren. Daar zal het eerder om gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184739145
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Er is toch een klimaatakkoord?
Sinds wanneer?
pi_184739533
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
Sinds Nijpels dat met de regeringspartijen overeen gekomen is. Weliswaar moet alles nog doorberekend worden, volgen er debatten over en is er nog onvrede omdat de grootste vervuilers minder bijdragen, maar de stelling dat ze helemaal niets doen klopt niet.
pi_184739611
Met z'n tienduizenden richting Brussel zal het klimaat goed doen, komt geen grammetje CO2 bij kijken natuurlijk. Zeg dat dan Slob.

Organiseer dan een wekelijkse warme truien dag, zamel geld in om het schoolgebouw te isoleren, tal van zaken waar je wel iets mee kan bereiken.

Kortzichtig gedoe...
pi_184740175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:19 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Sinds Nijpels dat met de regeringspartijen overeen gekomen is. Weliswaar moet alles nog doorberekend worden, volgen er debatten over en is er nog onvrede omdat de grootste vervuilers minder bijdragen, maar de stelling dat ze helemaal niets doen klopt niet.
Terug naar school. Er is slechts een concept-klimaatakkoord wat momenteel doorgerekend wordt. Na het doorrekenen gaan alle betrokken partijen met hun achterban in overleg en komen er uiteraard van alle kanten nog wensen en eisen mbt aanpassingen aan het concept, voordat er uiteindelijk zaken in de 2e en 1e kamer behandeld gaan worden.

In het huidige tempo heeft minstens de helft van de stakende scholieren zijn/haar diploma uitreiking achter de rug, voordat er een definitief klimaatakkoord ligt.
pi_184740191
Regering van Slob (CU) mag ook niet de uitspraken van de rechter negeren omtrent de klimaat afspraken.
pi_184740526
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Terug naar school. Er is slechts een concept-klimaatakkoord wat momenteel doorgerekend wordt. Na het doorrekenen gaan alle betrokken partijen met hun achterban in overleg en komen er uiteraard van alle kanten nog wensen en eisen mbt aanpassingen aan het concept, voordat er uiteindelijk zaken in de 2e en 1e kamer behandeld gaan worden.

In het huidige tempo heeft minstens de helft van de stakende scholieren zijn/haar diploma uitreiking achter de rug, voordat er een definitief klimaatakkoord ligt.
Maar dat is het probleem. Dertig jaar stilstand moet ineens ongedaan gemaakt worden. Dat kan niet en daarom mag je best van klimaathysterie spreken. Uiteraard is het klimaatakkoord nog niet rond, maar er is nu tenminste de wil om iets te doen.
pi_184742135
Eerst hersenspoelt het ministerie van Onderwijs de kinderen met deze klimaatonzin, en vervolgens moet de regering niet zeiken als ze spijbelen vanwege het klimaat.
pi_184743816
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tegen die tijd realiseren de meeste scholieren zich hopelijk dat het klimaat helemaal niet aangepast kan worden. Gewoon normaal blijven doen en inzetten op innovatie i.p.v. hysterische co2 maatregelen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184744543
Koters gaan maar lekker op zaterdag ofso. Die gasten denken ook, hoef ik lekker niet in de banken te zitten. Kan lekker buiten spelen met vriendjes.

Demo's, wat een bullshit.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184746213
En dan heb je ook nog van die rectors die geen probleem hebben met zaken als gedächtnispolizei of ongelijke behandeling:
quote:
Rector Jan van Muilekom van het Vossius Gymnasium in Amsterdam vindt het prima dat zijn leerlingen ‘klimaatspijbelen’.

“Ik vind dat je maatschappelijk en politiek idealisme van kinderen moet waarderen en de ruimte moet geven”, zei hij voor de NOS-camera.

Vraag van de verslaggever: “En als het een demonstratie was geweest tegen asielzoekers, had u dan ook toestemming gegeven?”

Antwoord: “Dan zou ik niet zo snel toestemming hebben gegeven. Daar ben ik heel eerlijk in.”
Eng, zo'n man in het onderwijs.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')