Grondrechten gelden behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. In dit geval dus de leerplichtwet.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een treurige reactie van onze minister. Ons grondrecht om te demonstreren gaat hij maar aan voorbij.
Alsof warme douches en lichten die aanstaan het grote milieuprobleem zijn. Die kinderen moeten gewoon het shell hoofdkantoor de tering inslaan met knuppels, zolang ze nog onder het jeugdstrafrecht vallen. Dan mogen ze wat mij betreft zelf bepalen welk tijdstip het meest geschikt is.quote:Op donderdag 31 januari 2019 18:27 schreef Vallon het volgende:
Kinderen moeten in eerste plaats op school te zitten om te leren zichzelf een eigen mening te vormen.
Op het moment dat zij wettelijke plichten krijgen (14, 16, 18) , staat het hun vrij t.a.v. van die wettelijk plichten hun mening te uiten door bijvoorbeeld in hun vrije tijd te gaan demonstreren.
Verdere protesten kunnen prima in huiselijke kring democratisch worden afgehandeld zoals kind wil geen vlees eten, licht uit en koud douchen voor het milieu. Kinderen rechten toekennen voor onderwerpen waarvoor zij geen verantwoordelijkheid noch plichten hebben, is kolder bedrijven.
Dat je als ouder "sympathie" hebt voor de mening van je kind is dan aan de ouder om dat uit te dragen.
Rare gedachtegangquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Alsof warme douches en lichten die aanstaan het grote milieuprobleem zijn. Die kinderen moeten gewoon het shell hoofdkantoor de tering inslaan met knuppels, zolang ze nog onder het jeugdstrafrecht vallen. Dan mogen ze wat mij betreft zelf bepalen welk tijdstip het meest geschikt is.
Dit is letterlijk 'want anderen doen het ook'quote:Op donderdag 31 januari 2019 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het argument. Het argument is dat er een golf van deze acties door middelbare scholieren door verschillende landen gaat, om hun stem te laten horen voor het klimaat. Dat het een grotere groep wordt, is in dit geval een goed ding.
Ik kan mij niet voorstellen dat Ahmed op hockey zit.quote:Op donderdag 31 januari 2019 18:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ook. Met 100.000 op het Malieveld op zaterdag is een veel sterker signaal dan met 3.000 op donderdag.
Maar dan gaan veel mensen vast zeggen: Ja, maar heeft Achmed hockey, en Floris-Pieter karate, en Ilse speelt dan altijd multiplayer Minecraft met haar vriendinnen. Ja, dan laten ze dat een keertje zitten. Dan laten ze zien dat demonstreren voor hen belangrijker is dan sporten/gamen.
Het grootste deel van wat er donderdag staat, doet het om de vrije dag en om stoer te kunnen zeggen dat ze hebben gestaakt en dus niet naar school gingen die dag. Ja, dat is stoer als je 12 bent, maar daar stappen bewindslieden natuurlijk volledig overheen. En terecht.
Dat de leerplichtambtenaren de namen maar even noteren van de jongeren die donderdag een vrije dag nemen.
Ach, we hebben al een Kok gehad, dan zou die er ook nog wel bij kunnen, dan krijg je in ieder geval de lachers op je hand.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:40 schreef crystal_meth het volgende:
Slob? Met zo'n naam kan je beter minister van onderwijs zijn dan van buitenlandse zaken...
Er is toch een klimaatakkoord?quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Als die onderwijsminister zijn collega's eens aanzet tot flink doorpakken op klimaat gebied in plaats van de huidige 30 jaar debatteren voort te zetten tot 2030.
Er is wereldwijd actie nodig, gelukkig zien de jongeren dat langzamerhand in.
Sinds Nijpels dat met de regeringspartijen overeen gekomen is. Weliswaar moet alles nog doorberekend worden, volgen er debatten over en is er nog onvrede omdat de grootste vervuilers minder bijdragen, maar de stelling dat ze helemaal niets doen klopt niet.quote:
Terug naar school. Er is slechts een concept-klimaatakkoord wat momenteel doorgerekend wordt. Na het doorrekenen gaan alle betrokken partijen met hun achterban in overleg en komen er uiteraard van alle kanten nog wensen en eisen mbt aanpassingen aan het concept, voordat er uiteindelijk zaken in de 2e en 1e kamer behandeld gaan worden.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sinds Nijpels dat met de regeringspartijen overeen gekomen is. Weliswaar moet alles nog doorberekend worden, volgen er debatten over en is er nog onvrede omdat de grootste vervuilers minder bijdragen, maar de stelling dat ze helemaal niets doen klopt niet.
Maar dat is het probleem. Dertig jaar stilstand moet ineens ongedaan gemaakt worden. Dat kan niet en daarom mag je best van klimaathysterie spreken. Uiteraard is het klimaatakkoord nog niet rond, maar er is nu tenminste de wil om iets te doen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Terug naar school. Er is slechts een concept-klimaatakkoord wat momenteel doorgerekend wordt. Na het doorrekenen gaan alle betrokken partijen met hun achterban in overleg en komen er uiteraard van alle kanten nog wensen en eisen mbt aanpassingen aan het concept, voordat er uiteindelijk zaken in de 2e en 1e kamer behandeld gaan worden.
In het huidige tempo heeft minstens de helft van de stakende scholieren zijn/haar diploma uitreiking achter de rug, voordat er een definitief klimaatakkoord ligt.
Tegen die tijd realiseren de meeste scholieren zich hopelijk dat het klimaat helemaal niet aangepast kan worden. Gewoon normaal blijven doen en inzetten op innovatie i.p.v. hysterische co2 maatregelen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In het huidige tempo heeft minstens de helft van de stakende scholieren zijn/haar diploma uitreiking achter de rug, voordat er een definitief klimaatakkoord ligt.
Eng, zo'n man in het onderwijs.quote:Rector Jan van Muilekom van het Vossius Gymnasium in Amsterdam vindt het prima dat zijn leerlingen ‘klimaatspijbelen’.
“Ik vind dat je maatschappelijk en politiek idealisme van kinderen moet waarderen en de ruimte moet geven”, zei hij voor de NOS-camera.
Vraag van de verslaggever: “En als het een demonstratie was geweest tegen asielzoekers, had u dan ook toestemming gegeven?”
Antwoord: “Dan zou ik niet zo snel toestemming hebben gegeven. Daar ben ik heel eerlijk in.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |