abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games donderdag 31 januari 2019 @ 21:27:05 #26
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184739735
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:
- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
- Auto's zijn veel vaak dan fietsers economisch nuttig en dus is dit verkeer veel belangrijker

Verder is die boete veel te laag. Schroef dat op naar ¤500 en geef de appende fietser de keuze om of de fiets of de telefoon in te leveren.
uit welke dikke duim heb je dit gezogen :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184740056
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

eeehhhh, vergeet je de lichamelijke schade niet? De fietser en voetganger lopen veel grotere kans op ernstig letsel. Een deukje in je auto is makkelijk te fixen en ben je voor te verzekeren
Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer. Ook eventuele schade door lichamelijk letsel, wat in de praktijk heel erg meevalt, is daarom veelal laag. Een deukje in een moderne auto kost echter al snel enkele duizenden euro's.
pi_184740495
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer.
onzin. Zeker nooit in grote steden geweest?
pi_184740594
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

onzin. Zeker nooit in grote steden geweest?
Kom vrijwel dagelijks in Den Haag of Rotterdam. Er zit best af en toe een werkend iemand bij, maar het gros valt in de categorie die ik beschrijf. Zeker 's ochtends rond 8-9 is het vrijwel alleen scholieren en studenten. Overdag met name vrije tijdsverkeer, veelal ouderen. Rond 17 uur is het al weer een stuk rustiger qua fietsers vergeleken met de ochtenden; scholieren en studenten zijn immers over het algemeen eerder klaar.
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:12:40 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184741023
En zie hier het soort automobilist waardoor mijn kind van 8 nu al amper veilig naar school kan fietsen, laat staan als fietsers vogelvrij verklaard worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184741429
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:
- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
- Auto's zijn veel vaak dan fietsers economisch nuttig en dus is dit verkeer veel belangrijker

Verder is die boete veel te laag. Schroef dat op naar ¤500 en geef de appende fietser de keuze om of de fiets of de telefoon in te leveren.
- onzin
- onzin
- onzin

96% geloof ik helemaal niks van, heb je een onderbouwing? Lichamelijk letsel voor fietsers is veel hoger, ook in geld uitgedrukt. Waarom zou een fietsrit van een student minder economische waarde vertegenwoordigen? Wat een bizarre vergelijking. Buiten het feit dat ook veel werkende mensen fietsen en mensen met een auto boodschappen doen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:28:02 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184741598
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:12 schreef Leandra het volgende:
En zie hier het soort automobilist waardoor mijn kind van 8 nu al amper veilig naar school kan fietsen, laat staan als fietsers vogelvrij verklaard worden.
Mja, op zich is het niet zo gek om eens te kijken naar die beschermde status. Wat mij betreft verlies je die direct wanneer je bijvoorbeeld:
- Door rood fietst.
- Met je telefoon bezig bent.
- Aan de verkeerde kant van de weg fietst.
Huilen dan.
pi_184741773
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer. Ook eventuele schade door lichamelijk letsel, wat in de praktijk heel erg meevalt, is daarom veelal laag. Een deukje in een moderne auto kost echter al snel enkele duizenden euro's.
Gelachen _O- Of ben je serieus?
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:41:38 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184742015
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik schop met liefde een deuk in je burgerbak, ouwe tyfustrol.
Zal wel lease zijn.
Ik dacht dat de prachtige term "Leasebakkenkaste" van jou was, maar hij was van Ritmo... Scheelt niks :D

Ik gebruik de term regelmatig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:44:28 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184742098
Nou, ik zal er even aan denken als ik weer zo'n bejaarde hork net een verkeerde inschatting zie maken, waarschijnlijk economisch verkeer...
Die gaat z'n AOW uitgeven zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184742326
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:12 schreef Leandra het volgende:
En zie hier het soort automobilist waardoor mijn kind van 8 nu al amper veilig naar school kan fietsen, laat staan als fietsers vogelvrij verklaard worden.
Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.

En als je weer op de fiets stapt, denk er dan de automobilist betaalt voor je fietspad. Graag gedaan he. :W
pi_184742488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:53 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.

En als je weer op de fiets stapt, denk er dan de automobilist betaalt voor je fietspad. Graag gedaan he. :W
Auto is vrijwel altijd schuldig hoor, wist je dat niet? Misschien de wet nog maar eens naslaan als ik jou was.
pi_184742609
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Auto is vrijwel altijd schuldig hoor, wist je dat niet? Misschien de wet nog maar eens naslaan als ik jou was.
Deze discussie gaat over het afschaffen van die idiote wet die de bewijslast volledig bij de automobilist neerlegt. Schuld ≠ aansprakelijkheid momenteel, beetje vreemd niet?
pi_184742669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:53 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.

En als je weer op de fiets stapt, denk er dan de automobilist betaalt voor je fietspad. Graag gedaan he. :W
En ik maar denken dat ik als niet-autobezitter toch mee betaal aan alle wegen via de belasting.
pi_184742678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:02 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over het afschaffen van die idiote wet die de bewijslast volledig bij de automobilist neerlegt. Schuld ≠ aansprakelijkheid momenteel, beetje vreemd niet?
Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zaken _O-
pi_184742785
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zaken _O-
Jezelf al append, zonder licht door rood rijdend voor een auto werpen en dan verwachten dat iemand iets om jouw lichaam geeft als je dat blijkbaar zelf al niet doet. _O-
pi_184742805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:09 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Jezelf al append, zonder licht door rood rijdend voor een auto werpen en dan verwachten dat iemand iets om jouw lichaam geeft als je dat blijkbaar zelf al niet doet. _O-
Oke Henk, maar de wet zegt iets anders
pi_184742894
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke Henk, maar de wet zegt iets anders
Dit is dus het hele probleem van die wet. Alle Veel fietsers denken dat ze alles maar kunnen maken en zich niet aan de wet (verkeerslichten, verlichting voeren en straks het appverbod) hoeven te houden, omdat de wet aan hun zijde staat. Waar denk je waar die ongelukken vandaan komen? Als je dit gewoon op een eerlijke manier regelt, dan worden fietsers wel gedwongen om voorzichtiger te doen in het verkeer en dan zal je zien dat het aantal ongelukken zal dalen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 23:17:42 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184743007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zaken _O-
Nou ja, wanneer het mens dat je aanrijdt er niet al te beroerd bij blijkt te liggen en de aanrijding zijn/haar stommiteit is dan zou ik me daar ook wel een beetje druk over maken eigenlijk.
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 23:19:26 #45
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184743050
Als de wet in juli wordt ingevoerd zijn de meeste scholieren en studenten op vakantie, kan iedereen er fijn over nadenken voor ze weer aan de bak moeten en als er nu eens de eerste dagen/weken eerst streng gecontroleerd en gewaarschuwd wordt en erna beboet, dan zouden op zich de meeste schoolkinderen het wel moeten begrijpen...
Appende studenten in de grote stad die append door rood fietsen en posten op FOK! dat ze dit al jaren moeiteloos doen zouden gelijk beboet mogen worden, oud genoeg, neem je verantwoording. :7
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184743087
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:19 schreef YuckFou het volgende:
Als de wet in juli wordt ingevoerd zijn de meeste scholieren en studenten op vakantie, kan iedereen er fijn over nadenken voor ze weer aan de bak moeten en als er nu eens de eerste dagen/weken eerst streng gecontroleerd en gewaarschuwd wordt en erna beboet, dan zouden op zich de meeste schoolkinderen het wel moeten begrijpen...
Appende studenten in de grote stad die append door rood fietsen en posten op FOK! dat ze dit al jaren moeiteloos doen zouden gelijk beboet mogen worden, oud genoeg, neem je verantwoording. :7
Sprint die dikke agenten er zo uit bruur, heb toch geen kenteken ofzo op de fiets

Of ik pak gewoon de auto, minder stress en nog minder pakkans _O-
pi_184743097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:13 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dit is dus het hele probleem van die wet. Alle Veel fietsers denken dat ze alles maar kunnen maken en zich niet aan de wet (verkeerslichten, verlichting voeren en straks het appverbod) hoeven te houden, omdat de wet aan hun zijde staat. Waar denk je waar die ongelukken vandaan komen? Als je dit gewoon op een eerlijke manier regelt, dan worden fietsers wel gedwongen om voorzichtiger te doen in het verkeer en dan zal je zien dat het aantal ongelukken zal dalen.
Waar haal je al deze gegevens vandaan man? Als iemand je om een bron vraagt geef je geen antwoord. Troll :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184743203
quote:
99s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar haal je al deze gegevens vandaan man? Als iemand je om een bron vraagt geef je geen antwoord. Troll :')
Hier heb ik geen bron van, maar dit lijkt me evident. Kijk alleen al naar de reactie van MadJackthePirate: Het maakt niet uit of ik append door rood fiets zonder licht en een aanrijding veroorzaak, want de aansprakelijkheid komt toch bij de automobilist te liggen.

Geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, maar als je wat hebt, lees ik het graag.
pi_184743239
Lekker fietsen op het fietspad in de polder, geen hond/fiets in zicht, even van nummertje switchen op spotify, polderpolitie in je nek die voorheen slechts kon jagen op mensen zonder licht maar nu allerlei nieuwe randstad verzinsels kan gebruiken om schouderklopjes te kopen bij de chef.
Conscience do cost.
pi_184743242
Waar ik het wel weer mee eens zou kunnen zijn is 'telefoon vrije zones'. Ikzelf doe op de fiets doorgaans ook niet meer dan af en toe een nummer veranderen of als ik gebeld wordt even kijken wie het is op de fiets. Maar ik kan ook genoeg fietspaden opnoemen waar je niet in contact komt met ander verkeer, er geen zijwegen zijn en alleen toegankelijk zijn voor fietsers. Vaak zijn dit saaie en lange fietspaden, dus lees ik er wel eens topics, appjes etc... Totaal ongevaarlijk tenzij je zwakbegaafd bent. Maar in het centrum kan ik me ook wel eens irriteren aan onoplettende personen op de fiets als je een kruispunt nadert op een fietspad op de weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')