uit welke dikke duim heb je dit gezogenquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:
- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
- Auto's zijn veel vaak dan fietsers economisch nuttig en dus is dit verkeer veel belangrijker
Verder is die boete veel te laag. Schroef dat op naar ¤500 en geef de appende fietser de keuze om of de fiets of de telefoon in te leveren.
Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer. Ook eventuele schade door lichamelijk letsel, wat in de praktijk heel erg meevalt, is daarom veelal laag. Een deukje in een moderne auto kost echter al snel enkele duizenden euro's.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
eeehhhh, vergeet je de lichamelijke schade niet? De fietser en voetganger lopen veel grotere kans op ernstig letsel. Een deukje in je auto is makkelijk te fixen en ben je voor te verzekeren
onzin. Zeker nooit in grote steden geweest?quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer.
Kom vrijwel dagelijks in Den Haag of Rotterdam. Er zit best af en toe een werkend iemand bij, maar het gros valt in de categorie die ik beschrijf. Zeker 's ochtends rond 8-9 is het vrijwel alleen scholieren en studenten. Overdag met name vrije tijdsverkeer, veelal ouderen. Rond 17 uur is het al weer een stuk rustiger qua fietsers vergeleken met de ochtenden; scholieren en studenten zijn immers over het algemeen eerder klaar.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
onzin. Zeker nooit in grote steden geweest?
- onzinquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:
- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
- Auto's zijn veel vaak dan fietsers economisch nuttig en dus is dit verkeer veel belangrijker
Verder is die boete veel te laag. Schroef dat op naar ¤500 en geef de appende fietser de keuze om of de fiets of de telefoon in te leveren.
Mja, op zich is het niet zo gek om eens te kijken naar die beschermde status. Wat mij betreft verlies je die direct wanneer je bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:12 schreef Leandra het volgende:
En zie hier het soort automobilist waardoor mijn kind van 8 nu al amper veilig naar school kan fietsen, laat staan als fietsers vogelvrij verklaard worden.
Gelachen Of ben je serieus?quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zie punt 3. Fietsers zijn voor een groot gedeelte geen economisch verkeer, maar veelal scholieren, studenten en vrije tijds verkeer. Ook eventuele schade door lichamelijk letsel, wat in de praktijk heel erg meevalt, is daarom veelal laag. Een deukje in een moderne auto kost echter al snel enkele duizenden euro's.
Zal wel lease zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik schop met liefde een deuk in je burgerbak, ouwe tyfustrol.
Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:12 schreef Leandra het volgende:
En zie hier het soort automobilist waardoor mijn kind van 8 nu al amper veilig naar school kan fietsen, laat staan als fietsers vogelvrij verklaard worden.
Auto is vrijwel altijd schuldig hoor, wist je dat niet? Misschien de wet nog maar eens naslaan als ik jou was.quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.
En als je weer op de fiets stapt, denk er dan de automobilist betaalt voor je fietspad. Graag gedaan he.
Deze discussie gaat over het afschaffen van die idiote wet die de bewijslast volledig bij de automobilist neerlegt. Schuld ≠ aansprakelijkheid momenteel, beetje vreemd niet?quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Auto is vrijwel altijd schuldig hoor, wist je dat niet? Misschien de wet nog maar eens naslaan als ik jou was.
En ik maar denken dat ik als niet-autobezitter toch mee betaal aan alle wegen via de belasting.quote:Op donderdag 31 januari 2019 22:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vogelvrij verklaren.. leg me geen woorden in de mond aub. Gewoon gelijk behandelen. Degene die schuld heeft (meestal de fietser in de praktijk) moet de schade vergoeden, al dan niet via een verzekering.
En als je weer op de fiets stapt, denk er dan de automobilist betaalt voor je fietspad. Graag gedaan he.
Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zakenquote:Op donderdag 31 januari 2019 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Deze discussie gaat over het afschaffen van die idiote wet die de bewijslast volledig bij de automobilist neerlegt. Schuld ≠ aansprakelijkheid momenteel, beetje vreemd niet?
Jezelf al append, zonder licht door rood rijdend voor een auto werpen en dan verwachten dat iemand iets om jouw lichaam geeft als je dat blijkbaar zelf al niet doet.quote:Op donderdag 31 januari 2019 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zaken
Oke Henk, maar de wet zegt iets andersquote:Op donderdag 31 januari 2019 23:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Jezelf al append, zonder licht door rood rijdend voor een auto werpen en dan verwachten dat iemand iets om jouw lichaam geeft als je dat blijkbaar zelf al niet doet.
Dit is dus het hele probleem van die wet. Alle Veel fietsers denken dat ze alles maar kunnen maken en zich niet aan de wet (verkeerslichten, verlichting voeren en straks het appverbod) hoeven te houden, omdat de wet aan hun zijde staat. Waar denk je waar die ongelukken vandaan komen? Als je dit gewoon op een eerlijke manier regelt, dan worden fietsers wel gedwongen om voorzichtiger te doen in het verkeer en dan zal je zien dat het aantal ongelukken zal dalen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Oke Henk, maar de wet zegt iets anders
Nou ja, wanneer het mens dat je aanrijdt er niet al te beroerd bij blijkt te liggen en de aanrijding zijn/haar stommiteit is dan zou ik me daar ook wel een beetje druk over maken eigenlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2019 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het hebben over deuken en lakschade als je met 1,5 ton staal een mens aanrijdt en dan spreken over idiote zaken
Sprint die dikke agenten er zo uit bruur, heb toch geen kenteken ofzo op de fietsquote:Op donderdag 31 januari 2019 23:19 schreef YuckFou het volgende:
Als de wet in juli wordt ingevoerd zijn de meeste scholieren en studenten op vakantie, kan iedereen er fijn over nadenken voor ze weer aan de bak moeten en als er nu eens de eerste dagen/weken eerst streng gecontroleerd en gewaarschuwd wordt en erna beboet, dan zouden op zich de meeste schoolkinderen het wel moeten begrijpen...
Appende studenten in de grote stad die append door rood fietsen en posten op FOK! dat ze dit al jaren moeiteloos doen zouden gelijk beboet mogen worden, oud genoeg, neem je verantwoording.
Waar haal je al deze gegevens vandaan man? Als iemand je om een bron vraagt geef je geen antwoord. Trollquote:Op donderdag 31 januari 2019 23:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dit is dus het hele probleem van die wet. Alle Veel fietsers denken dat ze alles maar kunnen maken en zich niet aan de wet (verkeerslichten, verlichting voeren en straks het appverbod) hoeven te houden, omdat de wet aan hun zijde staat. Waar denk je waar die ongelukken vandaan komen? Als je dit gewoon op een eerlijke manier regelt, dan worden fietsers wel gedwongen om voorzichtiger te doen in het verkeer en dan zal je zien dat het aantal ongelukken zal dalen.
Hier heb ik geen bron van, maar dit lijkt me evident. Kijk alleen al naar de reactie van MadJackthePirate: Het maakt niet uit of ik append door rood fiets zonder licht en een aanrijding veroorzaak, want de aansprakelijkheid komt toch bij de automobilist te liggen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 23:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar haal je al deze gegevens vandaan man? Als iemand je om een bron vraagt geef je geen antwoord. Troll
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |