abonnement Unibet Coolblue
pi_184707885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:00 schreef DaggerOne het volgende:

De schuld ligt niet bij TS. Alsof hij rekening moet gaan houden met datende vrienden en nooit afspraken met iemand kan maken. Zo kan ik er dan nog wel duizend opnoemen. Het is andersom, die vriend moet als een man communiceren en TS vertellen dat zijn prioriteiten zijn veranderd, hoe zwak dat ook is.

Zoals hij al zei, oke dat die vriend met zijn vriendin op vakantie gaat, maar hij bespreekt en communiceert het totaal niet aan hem, het wordt gewoon besloten. Ik was er ook klaar mee geweest, zo iemand kun je geen vriend noemen.
Ik geef TS toch ook nergens de schuld?

En hij heeft besloten om liever zijn vakantie anders te besteden. Dat kan toch. We horen het verhaal van TS. Wat is er precies besproken? Plannen, of harde afspraken? Weten wij niet.

Feit blijft dat zijn vriend nu liever met zijn vriendin op reis wil. Nou, dat kan. En dat is hem medegedeeld. Misschien dat door een ander verwachtingspatroon het ook voor TS schending van een afspraak is, waar zijn vriend het gewoon ziet als gewijzigd inzicht. Maar goed. Daar moeten die twee het maar eens over hebben.
pi_184707897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:03 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het is niet alleen onhandig qua communicatie, maar je naait er ook gewoon een vriend mee die had verwacht dat hij samen met hem op vakantie ging.

Ik kan volledig begrijpen dat je als je een relatie hebt je graag met je vriendin op vakantie gaat en je vrienden dan op 2 komen. Maar NIET als je al afspraken hebt gemaakt met een vriend. Dan ben je gewoon een pleaser die laat zien dat vrienden hem eigenlijk niks waard zijn als een een vrouw in zn leven is. Een klassiek voorbeeld van een man die ineens geen vriend meer is zodra die een relatie heeft, en wanneer het uit is weer met hangende pootjes terugkomt :')
Ja maar die eerste afspraak, dat staat toch niet geschreven in steen? Mijn vrienden mogen iedere afspraak afzeggen hoor, het is niet alsof je een levenslange verbintenis met iemand hebt met afspraken waarin geen ruimte is om af te zeggen. Ik zou persoonlijk een vriend deze ruimte wel willen geven, ook al is dat niet altijd leuk.
-nee-
pi_184707922
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:06 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ja, dus? Die dingen veranderen. Het leven verandert. Je kan mij niet wijsmaken dat je nooit met vrienden hebt zitten lullen over alle geweldige dingen die jullie wel niet gaan doen volgend jaar, maar als puntje bij paaltje komt is er uiteindelijk niks van gekomen. Je moet dat soort dingen niet zo lang van tevoren plannen, want je weet niet wat er kan gebeuren.

Dit dus.
pi_184707948
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja maar die eerste afspraak, dat staat toch niet geschreven in steen? Mijn vrienden mogen iedere afspraak afzeggen hoor, het is niet alsof je een levenslange verbintenis met iemand hebt met afspraken waarin geen ruimte is om af te zeggen. Ik zou persoonlijk een vriend deze ruimte wel willen geven, ook al is dat niet altijd leuk.
Ook inderdaad. Leuk voor hem. Er zijn wel anderen die meewillen met mij.
pi_184707985
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Over welke tegengunst heb je het? Het houden aan afspraken? Dat is toch geen gunst? Dat is gewoon normaal gedrag tussen mensen.
Weet jij veel wat voor 'afspraak' het was. Gooit jou vriendengroep nooit eens wat in de groepsapp zoals "hey mannen, laten we met z'n allen Jan eens bezoeken in Schotland volgend jaar!" En iedereen stemt in, iedereen vindt het een leuk idee, iedereen bedenkt wat we waar allemaal kunnen gaan doen, en volgend jaar komen er ineens allemaal dingen tussen waardoor niemand meer kan. Die shit gebeurt nou eenmaal. Zolang afspraken met vrienden niet zijn vastgezet met een datumprikker en nog niet zijn geboekt ben je gewoon erg naïef bezig als je verwacht dat alles gaat zoals is afgesproken.
pi_184708017
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:11 schreef MrAero het volgende:

[..]

Weet jij veel wat voor 'afspraak' het was. Gooit jou vriendengroep nooit eens wat in de groepsapp zoals "hey mannen, laten we met z'n allen Jan eens bezoeken in Schotland volgend jaar!" En iedereen stemt in, iedereen vindt het een leuk idee, iedereen bedenkt wat we waar allemaal kunnen gaan doen, en volgend jaar komen er ineens allemaal dingen tussen waardoor niemand meer kan. Die shit gebeurt nou eenmaal. Zolang afspraken met vrienden niet zijn vastgezet met een datumprikker en nog niet zijn geboekt ben je gewoon erg naïef bezig als je verwacht dat alles gaat zoals is afgesproken.
Als je TS zijn posts hier leest, weet je dat het wel wat verder gaat dan wat jij hier nu noemt. Maar blijf vooral lekker in je eigen gelijk zitten joh. En hou jij het maar lekker bij oppervlakkige vriendschappen die opzijgezet worden voor een paar tieten.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:14:06 #57
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184708024
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:48 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je komt een beetje over als zo'n "Nice Guy". Ja, je hebt je vriend door een moeilijke tijd heen geholpen, maar blijkbaar was dat niet vanuit de goedheid van je hart, want je vindt dat daar iets tegenover moet staan en dat hij je iets schuldig is. Anders had je dat niet verteld in je openingspost, want nu kwam het wel zo over: "ik hielp hem met sus en zo en nu doet hij dit!" Alsof zijn leven vanaf dat moment om jou moet draaien en dat jij altijd op de eerste plaats moet komen omdat je hem hebt geholpen. Zo werken vriendschappen niet. Als jij vindt van wel, dan gun ik je vrienden een betere vriend.

Juist omdat hij zo'n moeilijke tijd heeft gehad zou ik hem deze actie niet kwalijk nemen. Je kan hem precies vertellen wat je van die actie vindt, maar ik zou niet raar opkijken als hij je hulp dan voortaan maar gewoon afslaat, omdat hij geen idee zal hebben wanneer je de tegengunst komt incashen.
Ik kan er niet anders van maken dan dat je er geen reet van snapt. Mijn maat is hier de nice guy, die vanaf zijn roze wolk in staat is om vrienden te slachtofferen om het zijn vriendin naar de zin te maken. Er is 1 iemand in wiens leven ik op de 1e plaats sta en dat is die van mezelf, vandaar dat ik op mijn strepen sta en opkom voor mezelf richting hem. Er moet helemaal nergens iets tegenover staan.

Openheid en transparantie, dat is wat ik wil. Ik ben mega flexibel, snap volkomen dat je met je vriendin op vakantie wilt. Maar had dan, omdat er een afspraak was, gewoon gezegd wat er aan de hand was en dat je hiermee in de maag zat, dan is er altijd een mouw aan te passen. Nu heeft ie er mee in de maag gezeten en voor zichzelf iets beslist, waar prima over te praten was. Dat hij haar ook een worst had voorgehouden ja dat zijn zijn zaken, maar hij is hier gewoon een mietje die niet durft te zeggen wat er speelt. Met als resultaat dat ik boos ben, dit had helemaal niet gehoeven maar is gevolg van zijn handelen.
pi_184708065
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eens met al je posts.
Die vakantie met die vriend zal TS niet meer gaan krijgen. Vraag is ook of je dat moet willen, iemand tegen zijn zin mee dwingen. Maar ik zou er zeker wat van zeggen.

Verse relaties doen rare dingen met mensen, maar dan heb je het daar wel over met anderen waarmee je al iets hebt gepland. Want nu bepaalt die vriend dat TS zijn vakantie niet doorgaat of in ieder geval er anders uit gaat zien dan zij hadden besproken,
Als hij zo hoteldebotel is en de relatie zo sterk dan had hij zijn meisje vast ook volgend jaar kunnen meenemen naar een soortgelijke bestemming.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je TS zijn posts hier leest, weet je dat het wel wat verder gaat dan wat jij hier nu noemt. Maar blijf vooral lekker in je eigen gelijk zitten joh. En hou jij het maar lekker bij oppervlakkige vriendschappen die opzijgezet worden voor een paar tieten.
Haha exact dit. Als een mondeling akkoord tussen vrienden al niets meer waard is en je alles definitief vast moet leggen voordat je iets hebt afgesproken met nota bene een vriend.. ben blij dat mijn vriendschappen er niet zo uit zien.

Wat hier in mijn ogen onder ligt is dat die vriend van TS vrouwen hoger heeft staan dan zijn eigen vrienden. Dat hij een leuke vakantie heeft met zijn chick is voor hem belangrijker dan dat hij zijn vriend een vakantie door zijn neus boort.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:18:18 #59
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184708098
Ik snap je teleurstelling, maar ergens overdrijf je ook wel een beetje imo. Er was nog niks concreets geboekt en als vriend zijnde kan je hem ook gewoon steunen; blij voor hem zijn dat hij de liefde weer heeft gevonden. Het is niet zo dat hij verplicht is om met jou mee te gaan, omdat jij hem wat hebt kunnen helpen bij de verwerking. Vriendschappen werken niet met voor wat - hoort wat situaties.

Bedenk je ook wat jij zou hebben gedaan in zijn schoenen. Zoveel mensen die hun vrienden tijdelijk even op de backburner zetten als ze een nieuwe relatie hebben. Hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van jullie vriendschap (hoe erg hij die waardeert).

Het zegt imo meer over de vriendschap dat het jou zo dwars zit en het hem niet echt lijkt te gunnen, dat je er zo’n probleem van maakt. Had hij het beter aan kunnen pakken? Vast wel. Maar er was niks geboekt. Je kan alsnog op vakantie gaan met iemand anders (of alleen), dat is toch veel leuker dan je zo op te zitten vreten over hem?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184708142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedenk je ook wat jij zou hebben gedaan in zijn schoenen. Zoveel mensen die hun vrienden tijdelijk even op de backburner zetten als ze een nieuwe relatie hebben. Hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van jullie vriendschap (hoe erg hij die waardeert).
Kan je mij vertellen waarom je in godsnaam vrienden op de backburner zou moeten zetten als je een relatie hebt, en mondelinge afspraken ineens moet cancellen voor haar?

Waarom niet gewoon doorgaan met je leven en afspraken die je gemaakt hebt honoreren. Waarom zou je veranderen juist DOOR een vrouw?
pi_184708174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik geef TS toch ook nergens de schuld?

En hij heeft besloten om liever zijn vakantie anders te besteden. Dat kan toch. We horen het verhaal van TS. Wat is er precies besproken? Plannen, of harde afspraken? Weten wij niet.

Feit blijft dat zijn vriend nu liever met zijn vriendin op reis wil. Nou, dat kan. En dat is hem medegedeeld. Misschien dat door een ander verwachtingspatroon het ook voor TS schending van een afspraak is, waar zijn vriend het gewoon ziet als gewijzigd inzicht. Maar goed. Daar moeten die twee het maar eens over hebben.
Laat ik de vraag eens anders stellen.

Hoe denk je dat die vriendin reageert als zij erachter komt dat hij al iets had afgesproken met TS, maar dat nu cancelt voor haar?
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:26:23 #62
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184708217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Kan je mij vertellen waarom je in godsnaam vrienden op de backburner zou moeten zetten als je een relatie hebt, en mondelinge afspraken ineens moet cancellen voor haar?

Waarom niet gewoon doorgaan met je leven en afspraken die je gemaakt hebt honoreren. Waarom zou je veranderen juist DOOR een vrouw?
Ik zeg niet dat ik mijn vrienden zo zou behandelen hè. Ik zeg dat het tegenwoordig nou eenmaal heel veel gebeurd en dat ik het die mensen ook niet kwalijk neem, omdat ik het wel kan begrijpen.

Voor sommige mensen is een mogelijke relatie nou eenmaal tijdelijk even belangrijker. Alles is nieuw, seks, happy feelings, etc.

Je kan als vriend dan twee dingen doen: gaan zitten mokken (TS), of gewoon accepteren dat het nou eenmaal zo werkt voor sommige mensen.

Echt netjes vind ik het ook niet, maar jezelf erover opvreten heeft geen enkele zin imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184708221
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:14 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben mega flexibel, snap volkomen dat je met je vriendin op vakantie wilt.
Wat loop je dan te zeuren? :')

quote:
Maar had dan, omdat er een afspraak was, gewoon gezegd wat er aan de hand was en dat je hiermee in de maag zat, dan is er altijd een mouw aan te passen. Nu heeft ie er mee in de maag gezeten en voor zichzelf iets beslist, waar prima over te praten was.
Dus jouw probleem hier is niet dat hij het je heeft verteld (want dat heeft hij), maar dat hij je niet eerst eventjes mee uit eten nam om het onderwerp voorzichtig met je aan te breken zodat jullie erover kunnen praten? Wat ga je tegen hem zeggen om hem van gedachten te laten veranderen? "Oh man, ik vind dit wel heel jammer." "Ja sorry man, ik vind haar echt heel leuk, heb me al tijden niet meer zo goed gevoeld". "Ik begrijp het man, ik gun jullie veel plezier samen." "Thanks!". Dat heeft precies hetzelfde resultaat toch?? Of was je op je knieën gegaan, smekend om nog een kans om samen op vakantie te gaan? :') Is hij je enige vriend dat je zo aanhankelijk bent en daarom dus niet gewoon een andere vriend meevraagt?

quote:
hij is hier gewoon een mietje die niet durft te zeggen wat er speelt. Met als resultaat dat ik boos ben, dit had helemaal niet gehoeven maar is gevolg van zijn handelen.
Klinkt alsof je hoe dan ook op je teentjes getrapt zou zijn.
pi_184708226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Laat ik de vraag eens anders stellen.

Hoe denk je dat die vriendin reageert als zij erachter komt dat hij al iets had afgesproken met TS, maar dat nu cancelt voor haar?
Wie zegt dat zij dat niet weet?

En verder ken ik haar niet. Maar de meeste vrouwen vinden het helemaal niet zo leuk als je een half jaar een relatie hebt en jouw kerel gaat dan lekker met vrienden weg en niet met jou.
pi_184708257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:16 schreef DaggerOne het volgende:

[..]


[..]

Haha exact dit. Als een mondeling akkoord tussen vrienden al niets meer waard is en je alles definitief vast moet leggen voordat je iets hebt afgesproken met nota bene een vriend.. ben blij dat mijn vriendschappen er niet zo uit zien.

Wat hier in mijn ogen onder ligt is dat die vriend van TS vrouwen hoger heeft staan dan zijn eigen vrienden. Dat hij een leuke vakantie heeft met zijn chick is voor hem belangrijker dan dat hij zijn vriend een vakantie door zijn neus boort.
Het is over een half jaar. Surely kan TS toch wel iemand anders vinden die mee wil? Of is dat het probleem, dat TS teveel aan die ene vriend hangt?
pi_184708263
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Kan je mij vertellen waarom je in godsnaam vrienden op de backburner zou moeten zetten als je een relatie hebt, en mondelinge afspraken ineens moet cancellen voor haar?

Waarom niet gewoon doorgaan met je leven en afspraken die je gemaakt hebt honoreren. Waarom zou je veranderen juist DOOR een vrouw?
Hoezo verander je?
pi_184708272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je TS zijn posts hier leest, weet je dat het wel wat verder gaat dan wat jij hier nu noemt. Maar blijf vooral lekker in je eigen gelijk zitten joh. En hou jij het maar lekker bij oppervlakkige vriendschappen die opzijgezet worden voor een paar tieten.
Als jij een relatie ziet als "een paar tieten", dan heb ik medelijden voor je vrouw/vriendin. Maar hey, ik verwacht misschien teveel van mensen die nog zijn blijven hangen in dat motto "Bro's before Hoes" van de middelbare school.
pi_184708280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie zegt dat zij dat niet weet?

En verder ken ik haar niet. Maar de meeste vrouwen vinden het helemaal niet zo leuk als je een half jaar een relatie hebt en jouw kerel gaat dan lekker met vrienden weg en niet met jou.
Als er nog geen afspraken zijn gemaakt ja.

De meeste vrouwen zullen het ook zwaar onaantrekkelijk vinden als een man zijn vrienden (en zijn leven) afzegt en aanpast voor haar. Dat durf ik wel te stellen.
pi_184708322
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:30 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als jij een relatie ziet als "een paar tieten", dan heb ik medelijden voor je vrouw/vriendin. Maar hey, ik verwacht misschien teveel van mensen die nog zijn blijven hangen in dat motto "Bro's before Hoes" van de middelbare school.
Uhm.. Ik doelde niet zo zeer op een relatie maar over jouw opmerkingen in dit topic over seks gaat bij mannen altijd voor en 2 mannen die gaan jetskiën is niet leuk maar met een vrouw wel want dan gaan de borsten zo op en neer.

Die vriend van TS had zijn relatie gewoon gehouden als hij de afspraak met zijn vriend was nagekomen.
pi_184708324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Als er nog geen afspraken zijn gemaakt ja.

De meeste vrouwen zullen het ook zwaar onaantrekkelijk vinden als een man zijn vrienden (en zijn leven) afzegt en aanpast voor haar. Dat durf ik wel te stellen.
Wij weten beiden niet hoe vast de afspraken waren. Nogmaals, je kan maanden gezellig praten over samen iets gaan doen en dan als puntje bij paaltje komt toch iets anders beslissen. Dat is geen afspraak, maar een verkenning.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:34:03 #71
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184708346
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:26 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wat loop je dan te zeuren? :')

[..]

Dus jouw probleem hier is niet dat hij het je heeft verteld (want dat heeft hij), maar dat hij je niet eerst eventjes mee uit eten nam om het onderwerp voorzichtig met je aan te breken zodat jullie erover kunnen praten? Wat ga je tegen hem zeggen om hem van gedachten te laten veranderen? "Oh man, ik vind dit wel heel jammer." "Ja sorry man, ik vind haar echt heel leuk, heb me al tijden niet meer zo goed gevoeld". "Ik begrijp het man, ik gun jullie veel plezier samen." "Thanks!". Dat heeft precies hetzelfde resultaat toch?? Of was je op je knieën gegaan, smekend om nog een kans om samen op vakantie te gaan? :') Is hij je enige vriend dat je zo aanhankelijk bent en daarom dus niet gewoon een andere vriend meevraagt?

[..]

Klinkt alsof je hoe dan ook op je teentjes getrapt zou zijn.
Ja man jij snapt het echt helemaal, precies zoals je het schetst zou het inderdaad gebeuren. En de andere punten heb je ook helemaal gelijk in. Bedankt!
pi_184708356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:34 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Ja man jij snapt het echt helemaal, precies zoals je het schetst zou het inderdaad gebeuren. En de andere punten heb je ook helemaal gelijk in. Bedankt!
Graag gedaan :)
pi_184708455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:32 schreef Tja..1986 het volgende:

Uhm.. Ik doelde niet zo zeer op een relatie maar over jouw opmerkingen in dit topic over seks gaat bij mannen altijd voor
Ja, zou jij het een vriend kwalijk nemen als jullie met z'n allen gezellig naar de kroeg gaan en hij begint aan te pappen met een mooie meid? Zeg je dan "goed bezig!" of ga je verontwaardigd tegen je andere vrienden zeggen "pff.. we kwamen hier samen om samen lekker gezellig te doen en nu doet hij dit...".

quote:
en 2 mannen die gaan jetskiën is niet leuk maar met een vrouw wel want dan gaan de borsten zo op en neer.
Kan vast wel leuk zijn hoor, ik zeg dat het met een vrouw nòg leuker is.

quote:
Die vriend van TS had zijn relatie gewoon gehouden als hij de afspraak met zijn vriend was nagekomen.
Hoe weet jij dat nou? Een relatie van 2 maanden is nog lang niet zo sterk dat je makkelijk een paar weken zonder elkaar kunt. En het is nieuw genoeg om alles samen te willen doen. Dat hoort TS te begrijpen. In z'n post van net zei hij dat hij dat inderdaad begrijpt. Dus ik snap het probleem niet.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:40:22 #74
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184708459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Als er nog geen afspraken zijn gemaakt ja.

De meeste vrouwen zullen het ook zwaar onaantrekkelijk vinden als een man zijn vrienden (en zijn leven) afzegt en aanpast voor haar. Dat durf ik wel te stellen.
Ik geloof dat wij linksom of rechtsom wel een beetje dezelfde opvattingen delen;)

En geen zorgen hoor, ik heb gerust andere vrienden om leuke dingen mee te doen! Maar dit voelt wel zwaar genaaid natuurlijk.

Achja is zo wel genoeg gezegd ook, het bekoelt wel weer, een vriendschap bestaat niet alleen uit hoogtepunten, laten we het daar op houden
pi_184708516
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:40 schreef MrAero het volgende:

Ja, zou jij het een vriend kwalijk nemen als jullie met z'n allen gezellig naar de kroeg gaan en hij begint aan te pappen met een mooie meid? Zeg je dan "goed bezig!" of ga je verontwaardigd tegen je andere vrienden zeggen "pff.. we kwamen hier samen om samen lekker gezellig te doen en nu doet hij dit...".

Lekkere vergelijking man. Het verschil hier is dat er nog meer vrienden bij zijn, en dat je zelf ook met anderen in de kroeg kan gaan praten. Nu laat die maat TS gewoon in de kou staan, omdat hij vakanties met zijn chick blijkbaar leuker vindt dan met zijn vrienden. Een vakantie heb je niet eventjes geregeld met iemand anders. Mensen met drukke agenda's etc.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:44:38 #76
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184708545
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:40 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij linksom of rechtsom wel een beetje dezelfde opvattingen delen;)

En geen zorgen hoor, ik heb gerust andere vrienden om leuke dingen mee te doen! Maar dit voelt wel zwaar genaaid natuurlijk.

Achja is zo wel genoeg gezegd ook, het bekoelt wel weer, een vriendschap bestaat niet alleen uit hoogtepunten, laten we het daar op houden
Ik zou het zeker in mijn achterhoofd houden.

Als hij weer emotionele problemen heeft (want volgens mij gaat dat niet lang meer duren gezien zijn prioriteiten in het leven) zou ik gewoon zeggen dat ik de planten nog water moet geven en dus niet kan.
pi_184708600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:43 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking man. Het verschil hier is dat er nog meer vrienden bij zijn
Neem je het een vriend wel kwalijk als jullie samen naar de kroeg gingen dan? ) "Hoe durf je die mooie meid aan te spreken, je bent hiernaartoe gekomen met mij...." Je bent nog erger dan een jaloerse meid in een onzekere relatie _O-

quote:
en dat je zelf ook met anderen in de kroeg kan gaan praten.
TS heeft geen andere vrienden?

quote:
Nu laat die maat TS gewoon in de kou staan, omdat hij vakanties met zijn chick blijkbaar leuker vindt dan met zijn vrienden.
Hoe durft hij dat leuker te vinden...


quote:
Een vakantie heb je niet eventjes geregeld met iemand anders. Mensen met drukke agenda's etc.
Oh, maar TS plant altijd ruiiiim van tevoren, moet geen probleem zijn dus.
pi_184708623
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:44 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik zou het zeker in mijn achterhoofd houden.

Als hij weer emotionele problemen heeft (want volgens mij gaat dat niet lang meer duren gezien zijn prioriteiten in het leven) zou ik gewoon zeggen dat ik de planten nog water moet geven en dus niet kan.
Zo jij bent een goede vriend _O- Lekker haatdragend naar je vrienden zijn, alles onthouden, alles met gelijke munt terugbetalen, dat is de essentie van echte vriendschap _O-
-nee-
pi_184708653
Ik vind het 'afspraak is afspraak en je had het eerst aan mij beloofd en nu moet je dus met mij op vakantie!!!' echt bijzonder kinderachtig gedrag, en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Als de vriend van TS echt maar één keer per jaar op vakantie kan snap ik wel dat hij met zijn nieuwe vriendin wil, en dat zou ik hem ook lekker gunnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184708692
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:48 schreef MrAero het volgende:

[..]

Neem je het een vriend wel kwalijk als jullie samen naar de kroeg gingen dan? ) "Hoe durf je die mooie meid aan te spreken, je bent hiernaartoe gekomen met mij...." Je bent nog erger dan een jaloerse meid in een onzekere relatie _O-

[..]

TS heeft geen andere vrienden?

[..]

Hoe durft hij dat leuker te vinden...

[..]

Oh, maar TS plant altijd ruiiiim van tevoren, moet geen probleem zijn dus.
quote:
Neem je het een vriend wel kwalijk als jullie samen naar de kroeg gingen dan? ) "Hoe durf je die mooie meid aan te spreken, je bent hiernaartoe gekomen met mij...." Je bent nog erger dan een jaloerse meid in een onzekere relatie _O-
Nee, want zoals ik al zei: je kan ook iemand anders zelf aanspreken ter plekke. Daarnaast heb je in de kroeg al de verwachting dat je met vrouwen weg kan gaan. Die situatie is echter anders en die vergelijking slaat echt nergens op.
pi_184708704
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:49 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zo jij bent een goede vriend _O- Lekker haatdragend naar je vrienden zijn, alles onthouden, alles met gelijke munt terugbetalen, dat is de essentie van echte vriendschap _O-
Haatdragend? Nee hoor. Gewoon mensen evenveel prioriteit geven als je terugkrijgt.

Volgens mij is dat de basis van gezonde relaties. Of ben je het daarmee oneens?
pi_184708728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Haatdragend? Nee hoor. Gewoon mensen evenveel prioriteit geven als je terugkrijgt.

Volgens mij is dat de basis van gezonde relaties.
Volgens mij is in je hoofd bijhouden hoeveel prioriteit je van iemand krijgt en diezelfde mate van prioriteit dan weer aan hen toekennen niet de basis van een gezonde relatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:56:46 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184708730
Wat een drama wordt er hier gemaakt.

Ik snap dat TS zich er tot door voelt, maar je moet het ook niet groter maken dan het is. Spreek het uit, zand erover en ga lekker zelf op vakantie en gun hem z'n tripje met z'n meid.

Gevoelens opkroppen en op forum knallen lost niks op. Spreek je onvrede uit tegen hem IPV een stel vreemden op internet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184708771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Haatdragend? Nee hoor. Gewoon mensen evenveel prioriteit geven als je terugkrijgt.

Volgens mij is dat de basis van gezonde relaties. Of ben je het daarmee oneens?
Ja dat vind ik wel te zwartwit ja. :)
-nee-
pi_184708819
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij is in je hoofd bijhouden hoeveel prioriteit je van iemand krijgt en diezelfde mate van prioriteit dan weer aan hen toekennen niet de basis van een gezonde relatie.
Nee? Dus stel een vriend van jou heeft nooit tijd om met je af te spreken. Altijd gaat vanalles voor jou. Blijf je hem dan vragen om af te spreken?

Volgens mij bestaan gezonde relaties uit 2 of meer personen die elkaars prio of interesse beantwoorden.
  woensdag 30 januari 2019 @ 12:05:00 #87
286575 Roces18
Chef de party
pi_184708863
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:51 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vind het 'afspraak is afspraak en je had het eerst aan mij beloofd en nu moet je dus met mij op vakantie!!!' echt bijzonder kinderachtig gedrag, en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Als de vriend van TS echt maar één keer per jaar op vakantie kan snap ik wel dat hij met zijn nieuwe vriendin wil, en dat zou ik hem ook lekker gunnen.
Vind ik niet. Afspraak is afspraak vind ik een belangrijk streven wat ik ook van mijn vrienden verwacht. Heel leuk dat zijn maat een nieuwe vriendin heb, maar je laat je beste vriend niet vallen voor een nieuwe vlam. Misschien is het over 2 maanden wel uit. En dan? Heb je je beste vriend genaaid voor een neukertje.

Je kan ook gewoon eerlikk tegen haar zeggen dat je al een vakantie geboekt had en dat je wellicht met zijn twee nog een weekendje weg kan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184708883
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:01 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee? Dus stel een vriend van jou heeft nooit tijd om met je af te spreken. Altijd gaat vanalles voor jou. Blijf je hem dan vragen om af te spreken?

Volgens mij bestaan gezonde relaties uit 2 of meer personen die elkaars prio of interesse beantwoorden.
Dus stel, jij hebt een goede vriend en hij geeft jou een keer geen prioriteit. Jij geeft hem dan ook direct de volgende keer geen prioriteit meer?

Je moet je vrienden ook wat gunnen, het is geen harde investering van jouw tijd in iemand anders waar je een even grote investering vanuit hem in jou terug moet krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184708893
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja dat vind ik wel te zwartwit ja. :)
Er zitten bepaalde nuances in ja, zoals als een familielid ziek is of iets dergelijks.

Maar als die nuance een vriendin van 2 maanden ( :') ) is en hij eigenlijk dus zegt dat hem dat meer waard is dan een jarenlange vriendschap, zou ik er snel klaar mee zijn.
  woensdag 30 januari 2019 @ 12:11:32 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184708952
Omgaan met veranderende omstandigheden is voor sommigen blijkbaar wat moeilijker dan anderen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184708959
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Afspraak is afspraak vind ik een belangrijk streven wat ik ook van mijn vrienden verwacht. Heel leuk dat zijn maat een nieuwe vriendin heb, maar je laat je beste vriend niet vallen voor een nieuwe vlam. Misschien is het over 2 maanden wel uit. En dan? Heb je je beste vriend genaaid voor een neukertje.

Je kan ook gewoon eerlikk tegen haar zeggen dat je al een vakantie geboekt had en dat je wellicht met zijn twee nog een weekendje weg kan.
Als de vakantie nog niet is geboekt is het heel lastig om eerlijk tegen haar te zeggen dat die vakantie al is geboekt. ;)
pi_184708967
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:05 schreef Roces18 het volgende:

Je kan ook gewoon eerlikk tegen haar zeggen dat je al een vakantie geboekt had en dat je wellicht met zijn twee nog een weekendje weg kan.
Er was nog niks geboekt. TS had een jaar geleden met z'n vriend 'afgesproken' om dit jaar op vakantie te gaan.
pi_184708976
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus stel, jij hebt een goede vriend en hij geeft jou een keer geen prioriteit. Jij geeft hem dan ook direct de volgende keer geen prioriteit meer?

Je moet je vrienden ook wat gunnen, het is geen harde investering van jouw tijd in iemand anders waar je een even grote investering vanuit hem in jou terug moet krijgen.
Ligt aan de context. Maar als mondelinge afspraken niet meer belangrijk zijn doordat er net 2 maanden iemand in het leven van een vriend van me is, zou mij dat wel iets zeggen over onze vriendschap, ja.

Daarnaast, er wordt hier de hele tijd wat gezegd over het gunnen van een pleziertje aan die vriend, alsof hij zielig is.

Maar ondertussen gunt die vriend van TS hem een vakantie met iemand anders zodra hij een chick heeft.
pi_184708995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:07 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Er zitten bepaalde nuances in ja, zoals als een familielid ziek is of iets dergelijks.

Maar als die nuance een vriendin van 2 maanden ( :') ) is en hij eigenlijk dus zegt dat hem dat meer waard is dan een jarenlange vriendschap, zou ik er snel klaar mee zijn.
Gevoelsmatig is een verliefdheid soms belangrijker dan een jarenlange vriendschap. Maar als die vriendschap sowieso beschadigd raakt door dit soort voorvallen, dan vind ik deze uberhaupt niet zo sterk.

In mijn vriendengroep werkt het zo: Iemand krijgt een nieuwe vriendin, dan neemt iedereen hardop afscheid. We zien je wel weer als je redelijk doet, dan lachen we erom en iedereen weet, als je over een half jaar weer alleen bent en beseft dat je een egoistisch geil zak hooi was, ben je gewoon weer welkom.

Die jarenlange vriendschap is absoluut veel waard, temeer omdat er ruimte is voor fases waarin het minder goed gaat. Een mens heeft ruimte nodig om de verkeerde beslissingen te maken. Een vriend die overal meteen consequenties aan verbind, dat is geen vriend. :)
-nee-
  woensdag 30 januari 2019 @ 12:14:37 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184708998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:13 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ligt aan de context. Maar als mondelinge afspraken niet meer belangrijk zijn doordat er net 2 maanden iemand in het leven van een vriend van me is, zou mij dat wel iets zeggen over onze vriendschap, ja.

Daarnaast, er wordt hier de hele tijd wat gezegd over het gunnen van een pleziertje aan die vriend, alsof hij zielig is.

Maar ondertussen gunt die vriend van TS hem een vakantie met iemand anders zodra hij een chick heeft.
Jij lijkt me echt een gezellige vent om een keer een biertje mee te drinken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184709036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:13 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ligt aan de context. Maar als mondelinge afspraken niet meer belangrijk zijn doordat er net 2 maanden iemand in het leven van een vriend van me is, zou mij dat wel iets zeggen over onze vriendschap, ja.

Daarnaast, er wordt hier de hele tijd wat gezegd over het gunnen van een pleziertje aan die vriend, alsof hij zielig is.

Maar ondertussen gunt die vriend van TS hem een vakantie met iemand anders zodra hij een chick heeft.
Waarom zouden mondelinge afspraken niet meer belangrijk zijn?

Het gaat erom dat je ook gewoon moet kunnen accepteren dat er iets verandert in de vakantieplannen op het moment dat een vriend een nieuwe relatie heeft zonder te gaan lopen janken dat je vriend het toch echt eerst aan jou beloofd heeft en dat het oneerlijk is dat hij zijn nieuwe vriendin, die toch stom is en puistjes heeft en stinkt, prioriteit geeft boven jou want jij hebt hem geholpen en is hij dat alweer vergeten nou dan kan hij ook de tering krijgen als hij weer in de put zit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184709084
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij lijkt me echt een gezellige vent om een keer een biertje mee te drinken.
Precies. Mensen weten wat ze aan mij hebben, dat verandert niet als ik opeens een meid leuk vind.
pi_184709120
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij lijkt me echt een gezellige vent om een keer een biertje mee te drinken.
Ik zie ze al tegenover elkaar zitten in de kroeg.

'Gun jij mij geen leuke vakantie dan? He? Ik heb je toch geholpen toen het zo kut ging, en dan ga je nu opeens zonder mij op vakantie? Gun je mij dan niks? Ik heb je toch niet voor niks geholpen zeker? Ik ga toch niet mijn tijd aan jou opofferen omdat ik het oprecht kut voor je vindt dat je ex is vreemdgegaan, nee natuurlijk niet, ik verwacht daar iets voor terug. Dat is de basis van vriendschap pik, pri-o-ri-teit'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184709220
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zie ze al tegenover elkaar zitten in de kroeg.

'Gun jij mij geen leuke vakantie dan? He? Ik heb je toch geholpen toen het zo kut ging, en dan ga je nu opeens zonder mij op vakantie? Gun je mij dan niks? Ik heb je toch niet voor niks geholpen zeker? Ik ga toch niet mijn tijd aan jou opofferen omdat ik het oprecht kut voor je vindt dat je ex is vreemdgegaan, nee natuurlijk niet, ik verwacht daar iets voor terug. Dat is de basis van vriendschap pik, pri-o-ri-teit'.
Ik wilde nog inhoudelijk op je reageren, maar dit is zo uit de context getrokken, kan ik echt niks mee ;)

Zeg helemaal nergens dat hij iets terugeist omdat hij hem geholpen heeft. Alleen dat mondelinge afspraken niet meer belangrijk zijn omdat die gast een relatie van 2 maanden heeft en zo op de roze wolk zit dat hij vrienden daardoor negeert. :')

Maargoed, als sommigen dit oke vinden heb ik er geen probleem mee hoor. Vul je idee van vriendschap lekker zelf in met datumprikkers en dingen vastleggen. Ik ga er toch wat anders mee om. ^O^
pi_184709262
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 00:46 schreef MrAero het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft geld/tijd voor meerdere vakanties per jaar. En als ik moest kiezen tussen een vakantie met een oude vriend of een vakantie met een meid die ik net heb leren kennen waar het erg goed mee klikt, dan zou ik met die meid gaan, en als het een goede vriend is dan zou hij dat ook aanmoedigen. Niet zo op de teentjes getrapt zijn TS, dat is iets voor vriendschappen tussen vrouwen. Mannenvriendschappen zijn duidelijk wat dat betreft: seks heeft voorrang. Vooral in het begin van zo'n relatie is alles leuk en spannend en wil je lekker veel tijd samen doorbrengen, dat kan jij toch ook begrijpen? Er is nog niks geboekt, er is niks verloren, dus niet zo zeuren :+ Als het al geboekt was is het een ander verhaal, maar dat is dus niet zo.

Je zei het zelf, hij heeft een kuttijd gehad omdat z'n ex na 10 jaar vreemd ging. Nu lacht het leven hem weer tegemoet, dus gun hem dat lekker.
Jij bent dan ook een bloedhond. Voor 2 maanden je vriend opzij zetten is debiel
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')