abonnement Unibet Coolblue
pi_185061486
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Valt wel mee. Dat is nu eenmaal het risico dat je loopt binnen een rechtsstaat.
Kijken hoe het Nederlandse volk reageert als straks 1 van hen een aanslag pleegt. Zou Rutte dan zeggen "Dat is nu eenmaal het risico dat je loopt binnen een rechtsstaat."?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185061488
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wie gaat deze executies uitvoeren?
Onze luchtmacht. Het is tenslotte oorlog daar.

(Ik bedoel het niet letterlijk natuurlijk maar ik zou het geen probleem vinden als ze per ongeluk een bom op hun gevangenis laten vallen)
pi_185061509
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Onze luchtmacht. Het is tenslotte oorlog daar.

(Ik bedoel het niet letterlijk natuurlijk maar ik zou het geen probleem vinden als ze per ongeluk een bom op hun gevangenis laten vallen)
Ah de Russische doctrine, maar dat impliceert wel dat we geen rechtsstaat zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185061580
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kijken hoe het Nederlandse volk reageert als straks 1 van hen een aanslag pleegt. Zou Rutte dan zeggen "Dat is nu eenmaal het risico dat je loopt binnen een rechtsstaat."?
Vast niet. Maar neemt niet weg dat dat wel de waarheid is.
pi_185061660
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185064761
In Turkije zijn er drie Nederlandse IS'ers gearresteerd. Worden ze aan Nederland uitgeleverd? Kan Turkije ze naar Nederland uitzetten als Nederland ze niet wil opnemen?
pi_185065192
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:01 schreef polderturk het volgende:
In Turkije zijn er drie Nederlandse IS'ers gearresteerd. Worden ze aan Nederland uitgeleverd? Kan Turkije ze naar Nederland uitzetten als Nederland ze niet wil opnemen?
de nederlanders mogen hun terroristen hebben als ze een paar gulenisten uitleveren :P

nee maar de turken berechten ze graag zelf eerst, hebben we eerder gezien. of er eerder ook isis nederlanders zijn uitgeleverd weet ik niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185067120
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:01 schreef polderturk het volgende:
In Turkije zijn er drie Nederlandse IS'ers gearresteerd. Worden ze aan Nederland uitgeleverd? Kan Turkije ze naar Nederland uitzetten als Nederland ze niet wil opnemen?
Links of rechtsom die jongens zijn hier opgegroeid en dus gewoon het probleem van ons in NL. Sowieso niet van Syriers of Irakezen, en eventueel ook niet van hun vakantielandje waar ze vanaf hun jeugd niet meer dan 3 weekjes per jaar doorbrachten omdat papa en mama er vandaan komen. Hoewel het wel makkelijk is bij dubbele nationaliteit om hen de Nederlandse te ontnemen. Ben je effectief in een keer van het hele gezeik af.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185067381
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Links of rechtsom die jongens zijn hier opgegroeid en dus gewoon het probleem van ons in NL. Sowieso niet van Syriers of Irakezen, en eventueel ook niet van hun vakantielandje waar ze vanaf hun jeugd niet meer dan 3 weekjes per jaar doorbrachten omdat papa en mama er vandaan komen. Hoewel het wel makkelijk is bij dubbele nationaliteit om hen de Nederlandse te ontnemen. Ben je effectief in een keer van het hele gezeik af.
Ik vraag me af hoe het Juridisch zit.
Als Nederland illegale Marokkanen wil uitzetten, dan moet Marokko wel meewerken. Abders lukt het niet.
  zondag 17 februari 2019 @ 17:49:17 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185067748
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Links of rechtsom die jongens zijn hier opgegroeid en dus gewoon het probleem van ons in NL. Sowieso niet van Syriers of Irakezen, en eventueel ook niet van hun vakantielandje waar ze vanaf hun jeugd niet meer dan 3 weekjes per jaar doorbrachten omdat papa en mama er vandaan komen. Hoewel het wel makkelijk is bij dubbele nationaliteit om hen de Nederlandse te ontnemen. Ben je effectief in een keer van het hele gezeik af.
Maar ze hebben in Syrië en Irak misdaden gepleegd. Die oberschoppers worden ook in Tsjechië berecht. Ik ben van mening dat de galg voor de mensheid nog niet zo'n slechte oplossing is. Zij hebben de NL maatschappij overigens ook al volledig verworpen in woord en daad. Stank voor dank.
pi_185067771
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:31 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af hoe het Juridisch zit.
Als Nederland illegale Marokkanen wil uitzetten, dan moet Marokko wel meewerken. Abders lukt het niet.
Maar in dit geval bevinden ze zich in Syrie. Dan wordt bijv hun hun nationaliteit afgenomen. En kunnen ze niet via de legale wegen naar Nederland komen. Wel illegaal uiteraard. En als dat het geval is en ze worden opgepakt net zoals elke andere illegale dan krijg je de vraag of Marokko ze "terug wil nemen".

Als zo een strijder in Turkije aanklopt en hem is de nationaliteit al ontnomen dan zal NL Turkije naar de Marokkaanse ambassade verwijzen. Dat zou voor NL nog het beste zijn want je hebt best kans dat Marokko dan hem wel accepteert van de Turken als die met hen contact opnemen. Alleen naar NL toe en terugnemen van mensen doet Marokko moeilijk naar mijn weten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185067853
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:49 schreef Richestorags het volgende:
Maar ze hebben in Syrië en Irak misdaden gepleegd. Die oberschoppers worden ook in Tsjechië berecht. Ik ben van mening dat de galg voor de mensheid nog niet zo'n slechte oplossing is. Zij hebben de NL maatschappij overigens ook al volledig verworpen in woord en daad. Stank voor dank.
Dan moet je ze uitleveren aan Syrie of Irak. Maar willen die dat uberhaupt? (met Syrie wordt dat een politiek spel). En juridisch gezien komt dan de vraag of of NL dat wel kan doen; uitleveren aan regimes die het niet op mensenrechten hebben. Laten we er realistisch naar kijken. Dit gaat niet gebeuren.

Dus of ze worden hier berecht. Of je neemt ze niet terug. Met het risico dat ze zelf proberen hier te komen. In het geval dat ze de Nederlandse nationaliteit nog steeds hebben (bekeerlingen sowieso of enkelpaspoorthouders) heb je dan als ze hier zijn weer het probleem: wat doe je ermee?

Het zijn Nederlanders, juridisch gezien. Dus ontkomen we hier niet aan om het op te lossen. Even de groep buiten gelaten die je hun hun NLse nationaliteit kan ontnemen omdat ze een tweede bezitten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185068145
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:49 schreef Richestorags het volgende:

Zij hebben de NL maatschappij overigens ook al volledig verworpen in woord en daad. Stank voor dank.
Niet helemaal. Ze willen lekker warm in een Nederlandse cel zitten :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185068268
vvanwilgenburg twitterde op zondag 17-02-2019 om 16:41:16 Ahmed Aboul Gheit, the secretary-general, said SDF should be supported to establish control over their own territories (1)https://t.co/LN2rHnMKHa reageer retweet
vvanwilgenburg twitterde op zondag 17-02-2019 om 16:41:30 He called on Damascus to “moderate its position,” and effectively withdraw its stated ambition to recover the territory it still does not control. (2) reageer retweet
*;
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185069841
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ah de Russische doctrine, maar dat impliceert wel dat we geen rechtsstaat zijn.
Heb nul medelijden met ze. Liever geen risico met die lui want je kan toch bijna niet bewijzen dat ze mensen vermoord hebben, en als dat wel kan dan komen ze binnen 4 jaar weer vrij.

Is gewoon pragmatisch en is wat mij betreft geen afschaffing van de rechtsstaat. Om maar wat dramatisch te noemen :')
  zondag 17 februari 2019 @ 19:45:10 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185070582
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 18:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ze willen lekker warm in een Nederlandse cel zitten :Y
Ja, misbruik maken van de mensenrechten die Westerse landen bieden zodra het ze uitkomt. Dan zijn ze weer "Nederlander" ineens. Wij zouden beter moeten weten *zucht*. Misschien is de beste oplossing wel om ergens een klein stukje land te huren en een gezamenlijke gevangenis voor deze mensen te bouwen, inclusief vrouwen. Kinderen in heropvoeding programma's.
  zondag 17 februari 2019 @ 19:49:46 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185070676
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dan moet je ze uitleveren aan Syrie of Irak. Maar willen die dat uberhaupt? (met Syrie wordt dat een politiek spel). En juridisch gezien komt dan de vraag of of NL dat wel kan doen; uitleveren aan regimes die het niet op mensenrechten hebben. Laten we er realistisch naar kijken. Dit gaat niet gebeuren.
Ook alleen maar omdat de ogen van de wereld erop gericht zijn. Je wil niet weten wat voor shit er in Afghanistan is gebeurd, onder Nederlandse supervisie.

Feit blijft wel dat zij daar misdaden hebben begaan. Peru staat bijvoorbeeld ook niet bekend als een baken van de mensenrechten en volgens mij doet Nederland ook vrij weinig moeite om good old van der Sloot terug te halen. Maar ik acht de kans vrij klein helaas.

Wellicht is het beste idee nog wel om zoals ik zei gezamenlijk met alle landen een gevangenis te huren en ze te berechten in een soort van Joegoslavië tribunaal setting.

quote:
Dus of ze worden hier berecht. Of je neemt ze niet terug. Met het risico dat ze zelf proberen hier te komen. In het geval dat ze de Nederlandse nationaliteit nog steeds hebben (bekeerlingen sowieso of enkelpaspoorthouders) heb je dan als ze hier zijn weer het probleem: wat doe je ermee?

Het zijn Nederlanders, juridisch gezien. Dus ontkomen we hier niet aan om het op te lossen. Even de groep buiten gelaten die je hun hun NLse nationaliteit kan ontnemen omdat ze een tweede bezitten.
pi_185071001
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat de ogen van de wereld erop gericht zijn. Je wil niet weten wat voor shit er in Afghanistan is gebeurd, onder Nederlandse supervisie.

Feit blijft wel dat zij daar misdaden hebben begaan. Peru staat bijvoorbeeld ook niet bekend als een baken van de mensenrechten en volgens mij doet Nederland ook vrij weinig moeite om good old van der Sloot terug te halen. Maar ik acht de kans vrij klein helaas.

Wellicht is het beste idee nog wel om zoals ik zei gezamenlijk met alle landen een gevangenis te huren en ze te berechten in een soort van Joegoslavië tribunaal setting.

[..]

Ook in een internationale setting heb je amper bewijs tegen ze.
pi_185073066
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:49 schreef Richestorags het volgende:
Ook alleen maar omdat de ogen van de wereld erop gericht zijn. Je wil niet weten wat voor shit er in Afghanistan is gebeurd, onder Nederlandse supervisie.

Feit blijft wel dat zij daar misdaden hebben begaan. Peru staat bijvoorbeeld ook niet bekend als een baken van de mensenrechten en volgens mij doet Nederland ook vrij weinig moeite om good old van der Sloot terug te halen. Maar ik acht de kans vrij klein helaas.

Wellicht is het beste idee nog wel om zoals ik zei gezamenlijk met alle landen een gevangenis te huren en ze te berechten in een soort van Joegoslavië tribunaal setting.
Daar dacht ik ook aan eerder. Waarom geen internationaal IS tribunaal. Alleen is dat ook niet realistisch, internationale wetgeving en gevolgen daarvan, hoe ga je dat vormgeven met rechters en wie stelt die aan, welk stukje grond ga je het allemaal uitvoeren etc etc.

Er zijn gewoon lui die gaan terugkomen. En dan mag je hopen dat je ze goed kan veroordelen. Ook daar heb ik een hard hoofd in. Na vijf jaar zijn ze vrij.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185073330
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185073654
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:49 schreef Richestorags het volgende:

Wellicht is het beste idee nog wel om zoals ik zei gezamenlijk met alle landen een gevangenis te huren en ze te berechten in een soort van Joegoslavië tribunaal setting.
doe ff normaal man. wie gaat dat betalen? isis is en blijft een iraakse organisatie daarom gewoon uitbesteden aan de irakis, die weten er wel raad mee. das de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185077680
Ze zijn er weer.

quote:
Undefeated, ISIS Is Back in Iraq

Now, more than four years after the black-clad men conquered Mosul, a major city in northern Iraq, a third of the country remains pulverized, both physically and socially. Overlaid across territory that has been reclaimed from the Islamic State is a patchwork of various sectarian militias that now claim fiefdom. Thousands of families with alleged links to ISIS are exiled, their birthrights reduced to being names on militias’ wanted lists, their dignity violated in irreversible ways. Rather than address this deep residue of fears and feelings of injustice felt by many, Iraq has foolishly declared the Islamic State defeated, as though its threat were now confined to the country’s past. But the signs of the ISIS’ resurgence are troubling, and the sense of grievance that fired it in the first place remains just as palpable—and just as unresolved.

The intelligence that my colleagues and I in the Kurdistan Region Security Council have collected is disturbing. Over the past fifteen months, hundreds of attacks linked to the group took place in areas that were supposed to have been freed from ISIS. Pushed out of Mosul, Islamic State fighters have regrouped in the provinces of Kirkuk, Diyala, Salahaddin, and parts of Anbar—territory they know well. From the city of Hawija to the westernmost town of Tal Afar, these guerrillas are mounting ambushes against Iraqi security forces in attacks the scale of which has not been seen in years.

What makes these fighters so much more of a threat now is their ability to make good on their promise to hunt down those they accuse of betraying them. In a night raid last October, after security forces had retreated to nearby bases, Islamic State assassins dragged a village chief from his home, and summoned locals to a public place, where they executed him. Even in parts of Mosul itself, reconquered in 2017 by government forces after a long and costly campaign, the ominous black-and-white ISIS flag has flown again in recent months, causing panic and fear in village after village. Credible threats have also forced the Iraqi authorities to relocate prisoners to prevent their escape in the event of a brazen attack like the prison breakouts the group has pulled off in the past.

The reasons for the return of ISIS are obvious. For years, the conventional approach to stopping the group has depended on airstrikes and local proxy forces; stripping away territory and revenues from ISIS has been the marker of success. But this is a gross misunderstanding of the group. The original synergy between former Iraqi officers and jihadists that created al-Qaeda in Iraq led to a calculating organization capable of learning from its mistakes and adjusting accordingly. To the group’s ex-military echelons, men whose expertise was repeatedly tested during the Iran–Iraq War in the 1980s and sharpened during the Sunni insurgency of the early 2000s, holding territory was understood as a temporary, tactical objective. Instead, thousands were trained to blend in, emerging only when they needed to.

Today, the group has evolved further. It has adapted to the antipathy found among the millions forced to flee their homes or chafing under the yoke of Shia militia rule, certain of the Islamic State’s inevitable return. Mosul, for instance, is exactly where ISIS wants it to be, filled with popular resentment that will gradually push locals back into the group’s orbit without its active intervention. ISIS has instead put its resources into a campaign at the village level, in rural areas where security is nonexistent at night—and that has paid off. Through 2018, dozens of village chiefs have been killed across northern Iraq in assassinations, bombings, and kidnappings. At least thirteen have been killed since December, including four in Mosul. The assassins travel in small groups under the cover of darkness and know exactly which houses to target. They enter villages with names in hand, sometimes dressed in military uniform; the lucky ones are the locals who get a warning to cut their links with the government.

In the rugged Hamrin mountain ranges that straddle several provinces—territory even US forces once struggled to control—new recruits now undergo training in fieldcraft. Around Kirkuk and in Hawija, some 700 fighters have regrouped to abduct Kurds and Arabs for ransom and target power lines and oil trucks, as well as police units defending critical infrastructure. Dozens of fighters have also trickled back into Badush heights, Zummar, and Rabia to the northwest of Mosul to resume guerrilla warfare from their former redoubts. In recent months, scores of houses belonging to military and militia officers and locals who connect villages to state authorities have been burned or reduced to rubble. Improvised bomb attacks, the militants’ signature tactic, are also back as a daily feature across the north of the country, with hundreds recorded last year. And as the militants increase their bomb-making capacity, major roads littered with explosive devices have already become “no go” zones for many international organizations.

The American-led military effort to reconquer the last patch of land held by ISIS in Syria last summer forced a reckoning among the Iraqis in the group’s ranks. With the demise of the caliphate, these returning fighters now plan to reclaim Mosul and Salahaddin, and are adept at infiltrating the porous border. This is part of a clear blueprint to reestablish the northern supply routes used during the original insurgency era to smuggle fighters, weapons, and chaos into the rest of Iraq.
https://www.nybooks.com/d(...)sis-is-back-in-iraq/
pi_185078410
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:12 schreef BEFEM het volgende:

Is gewoon pragmatisch en is wat mij betreft geen afschaffing van de rechtsstaat. Om maar wat dramatisch te noemen :')
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Zo niet zijn? Zijn we geen rechtsstaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185081027
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')