Bovenste plaatje doet het niet.quote:
Sowieso geldt de 120% regel.quote:Op maandag 28 januari 2019 19:19 schreef Sabata het volgende:
Ik vond het zowieso een raar zootje:
Ik heb de race opgenomen (schrijf er soms over voor GPPits), en ik heb dat moment van Mortara en Sims een paar keer teruggekeken, maar ik zie helemaal niet dat ie hem raakt. Volgens mij spint Edo gewoon zelf
Regie was inderdaad niet best, teveel met de kop bezig, maar gelukkig kwam Frijns wat vaker in beeld door verdedigende acties (lees inhaalacties op mensen die Attack Mode ging halen)
En die straf voor Di Grassi zorgde dan wel voor een lekker rommelig begin voor de Braziliaan, maar eigenlijk is het belachelijk als je er over denkt: "Niet genoeg geremd hebben in de outlap" nee erger "Niet met de zelfde intensiteit geremd hebben in de outlap als in de kwali. Het schijnt na Marrakech te zijn ingevoerd omdat Dillman ineens geen remmen had na de kwali en bovenop de Virgins was gereden. Aan de data hadden ze gezien dat hij te langzaam zou hebben gereden waardoor Brake by Wire van slag was. Hmmm...
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:53 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is wat mij betreft dan ook niet dat het een onzinregel is, maar dat ze er niet in slagen, of beter gezegd, nalaten uit te leggen waarom de regel nodig is en waarom voor deze oplossing gekozen is. Als de regel van kracht is dan weten de teams dat en moeten ze zich er gewoon aan houden. Als ze de regel onzin vinden moeten ze protesteren tegen de regel en niet tegen de straf.
Maar waarom is deze regel precies ingevoerd, wat lost het op en waarom is dit de beste oplossing? Die informatie geven ze zo weinig.
Fair enough.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.
Het gevolg hiervan kan blijkbasr zijn dat de remmen oververhit raken door de warmte van zowel de remmen als de banden waardoor er lekkage kan ontstaan in de remmen, die vervolgens dienst weigeren, zoals gebeurde bij Tom Dillman in Marrakesh twee weken ervoor, die bovenop de wagen van Frijns klapte toen die stond te wachten bij de ingang van de pitstraat. Dus die regel is ingevoerd als veiligheidsmaatregel.
https://e-racing365.com/f(...)-lost-santiago-pole/
Toch niet? Link is kapotquote:Op zaterdag 16 februari 2019 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
En om 20.45 is de Jaguar iPace eTrophy Race live te zien op de Facebook pagina van Jaguar.
https://m.facebook.com/st(...)4&id=492424070966565
Ziggo Sport Racingquote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:14 schreef opgebaarde het volgende:
Waar is deze bende te aanschouwen?
Eurosportquote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:14 schreef opgebaarde het volgende:
Waar is deze bende te aanschouwen?
De fun is best hoog.quote:Op zondag 17 februari 2019 00:18 schreef Sabata het volgende:
Nou, gezicht heeft dé leukste race tot nu toe uitgekozen om te gaan kijken, dat staat vast hihi
Halverwege in slaap gevallenquote:Op zondag 17 februari 2019 00:18 schreef Sabata het volgende:
Nou, gezicht heeft dé leukste race tot nu toe uitgekozen om te gaan kijken, dat staat vast hihi
Formule E terug naar Londenquote:After the success of the 2015 and 2016 London E-Prix, formally held in the leafy surrounds of Battersea Park, the ABB FIA Formula E Championship will once again return to the UK capital in summer 2020.
Set to take place around the city's iconic Royal Docks and ExCeL London, the drivers will navigate their way around a one-of-a-kind track indoor/outdoor 2.4km clockwise circuit around Royal Victoria Dock.
Consisting of 23 corners, the track layout will see the drivers run along the Thames waterfront for the season finale double-header of the 2019/20 campaign on July 25 & 26 - subject to circuit homologation and approval of the FIA World Motor Sport Council.
Jawel, zelfs z’n rechter wiel er ook af (wehrlein ook)quote:Op zondag 10 maart 2019 09:10 schreef franklop het volgende:
DAmbrosio raakte Wehrlein toch niet?
Of auto af laten slaan ofzo?
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 10 maart 2019 09:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jawel, zelfs z’n rechter wiel er ook af (wehrlein ook)
Iets wat samen met de stage cautions uit een andere raceklasse zo snel mogelijk mag verdwijnenquote:Op zondag 10 maart 2019 09:23 schreef heywoodu het volgende:
Nee Liam, fan boost is niet 'quite cool'
Leek nauwelijks wat aan de hand te zijn.quote:Op zondag 10 maart 2019 09:47 schreef Sabata het volgende:
Frijns nu zelfs naar vijf. Maar het klinkt alsof hij Buemi geramd heeft. Wordt nog lachen straks. Laatste keer dat Frijns en Buemi dit hadden in Canada eerst het shouting match in de pits
Ja, anders hadden ze Frijns voor de zekerheid meegestuurd richting het podium.quote:
Waar is het officieel?quote:Op zondag 10 maart 2019 13:33 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht gaat dat Bird een 5s penalty heeft gekregen. Dat betekent dat Mortara gewonnen heeft en Frijns derde is.
Edit: Nu officieel!
Autosport, Mortara, Di Grassi zeggen het allemaal.quote:
Wel handig dat de FE het zelf nergens echt communiceert tot nu toe.quote:Op zondag 10 maart 2019 14:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Autosport, Mortara, Di Grassi zeggen het allemaal.
https://twitter.com/edomortara/status/1104718069627260928
En de stewards decision
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 maart 2019 14:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Autosport, Mortara, Di Grassi zeggen het allemaal.
https://twitter.com/edomortara/status/1104718069627260928
En de stewards decision
[ afbeelding ]
De Circuits zijn ook erg smal, ze moeten haast wel.quote:Op maandag 11 maart 2019 01:44 schreef twiFight het volgende:
Grotendeels wel correct denk ik.
Moet wel zeggen dat het leuk is dat die wagens hier en daar een duwtje kunnen hebben, maar FE is nu wel ranzig hoor. Ik heb MMA wedstrijden gezien met minder contact. Het gaat soms niet meer om racen maar je gewoon ergens tussendoor ellebogen. Er zullen mensen zijn die dat wel gaaf vinden, ik ben er niet een van.
Is denk ik ook wel een reden waarom Stoffel nog wel eens plekjes verliest in de race; die racet alsof hij nog in een F1 wagen zit, terwijl hij moet racen als een potje mario kart.
En dat is eigenlijk precies waarom Open Wheel racers in de FE altijd meer moeite hebben om te aarden dan toerwagenracers of GT racers. Die zijn wheelbanging en "bumpdrafting" veel meer gewend dat iemand die vanuit de F1 komt, waar ieder contact meteen einde race is.quote:Op maandag 11 maart 2019 01:44 schreef twiFight het volgende:
Grotendeels wel correct denk ik.
Moet wel zeggen dat het leuk is dat die wagens hier en daar een duwtje kunnen hebben, maar FE is nu wel ranzig hoor. Ik heb MMA wedstrijden gezien met minder contact. Het gaat soms niet meer om racen maar je gewoon ergens tussendoor ellebogen. Er zullen mensen zijn die dat wel gaaf vinden, ik ben er niet een van.
Is denk ik ook wel een reden waarom Stoffel nog wel eens plekjes verliest in de race; die racet alsof hij nog in een F1 wagen zit, terwijl hij moet racen als een potje mario kart.
Buemi moest vanuit de pitstraat startenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:09 schreef sasquatsch het volgende:
Nasr blijft staan en Buemi is meteen al ver teruggevallen
Hij stond als zesde op de startopstelling aangegevenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buemi moest vanuit de pitstraat starten
Dat klopt, maar die plek was leeg op de gridquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij stond als zesde op de startopstelling aangegeven
Zie editquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die plek was leeg op de grid
Als het goed is wel.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:04 schreef franklop het volgende:
Attack mode is toch niet verplicht lijkt me?
Jawel.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:04 schreef franklop het volgende:
Attack mode is toch niet verplicht lijkt me?
Daarom heeft ie meer %quote:
Hij had het wel, maar hij had er nog één over, de rest had de eerste voor de rode vlag al gebruikt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:14 schreef nils7 het volgende:
Aan de andere kant als DaCosta geen attackmode had gehad in de laatste fase, hoe heeft hij dan mee kunnen komen toen de rest het wel had?
Ik vermoedde al drama dus ik schakelde even de recorder in 😉 Frijns verdedigde de binnenkant tegen Buemi. Hij wordt door Buemi aangetikt en blokkeert dan waarna hij op DiGrassi botst. Dat blokkerenn lijkt eerder een gevolg van veel te laat remmen dan van Buemi zijn tikjequote:
Nu in de herhaling duidelijk te zien dat Buemi Frijns een tik geeft waardoor hij tegen Di Grassi aan rijdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:21 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vermoedde al drama dus ik schakelde even de recorder in 😉 Frijns verdedigde de binnenkant tegen Buemi. Hij wordt door Buemi aangetikt en blokkeert dan waarna hij op DiGrassi botst. Dat blokkerenn lijkt eerder een gevolg van veel te laat remmen dan van Buemi zijn tikje
Als Frijns veel te laat remt en Buemi zit op zijn staart. Remt Buemi dus ook veel te laat, maar die haalt de bocht welquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:21 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vermoedde al drama dus ik schakelde even de recorder in 😉 Frijns verdedigde de binnenkant tegen Buemi. Hij wordt door Buemi aangetikt en blokkeert dan waarna hij op DiGrassi botst. Dat blokkerenn lijkt eerder een gevolg van veel te laat remmen dan van Buemi zijn tikje
Frijns zegt zelf ook geraakt te zijn door Buemi waardoor zijn achterkant omhoog komt en zijn voorwielen blokkeren.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Frijns veel te laat remt en Buemi zit op zijn staart. Remt Buemi dus ook veel te laat, maar die haalt de bocht wel
En je ziet hoe Frijns met enorme snelheid er in knalt, lijkt er toch meer aan de hand te zijn dan alleen te laat remmen want Buemi haalt de bocht wel.
Right?
Ik zou het iets anders verwoorden, maar eens dat het regelmatig (too) close battles zijn. Misschien ook de circuits wat breder maken met grindbakken/uitloopstroken zodat het een racetrack wordt ipv een ritje in een betonnen kom?quote:Op zondag 24 maart 2019 03:29 schreef twiFight het volgende:
Mja tijdstraffen doen niets als je anderen er af rijdt met je te kleine penis. Nu heb ik al tijden een schurfthekel aan die kutkop van buemi.
Maar ik heb het al eerder gezegd: FE moet eens leren racen in plaats van MMA vechten. Sommige moves gaan nergens over.
Grinnik, als Di Grassi op een fanboost hoopt de volgende race kan ie dit beter verwijderen, begint een backfire te worden nu.quote:Op maandag 25 maart 2019 20:55 schreef Sinister-D- het volgende:
De Tweet bekijken van @:RFrijns: https://twitter.com/RFrijns/status/1110089676831031296?s=09
Die reactie van Robin op Di Grassi, en het aantal coureurs wat er weer op reageert met GIFs
Nou ja, over drie kwartier.quote:
Ja nou, ok, maar de uitzending begon toch he!quote:
Alvast uit m'n verslag:quote:
Leek er wel vol overheen te rijdenquote:
yayquote:Op zaterdag 13 april 2019 17:41 schreef Sabata het volgende:
Yaay, Jaguar 1e overwinning in FE. Stoffel ein.de.lijk op het podium. Frijns 4e. Vraag me af hoe hij in de stand staat nu
Buemi kon niet, hij stond te klagen bij de wedstrijdleidingquote:Op donderdag 25 april 2019 11:54 schreef twiFight het volgende:
Staat Buemi daar nu als thanos? Want ik kan dat poephoofd niet uitstaan :p
Ik ben heel benieuwd of het allemaal een beetje normaal doorgang kan vinden, als je al 20+ weken vrijwel elke zaterdag die beelden vanuit Parijs ziet...ook afgelopen zaterdag waren delen van de stad net een oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:58 schreef JayHovah het volgende:
Dit weekend is de Formule E race in Parijs!
De uitzending op Zig-No begint zaterdag om 15.00 uur.
Het schijnt dat de pits op het Isle de Notre Dame is, daar hebben ze vorige week al ruimte voor gemaakt. Action Zone wordt aangeduid met gele hesjes...
Goede tipquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:58 schreef nils7 het volgende:
Dankje Charles kan ik nu zeker een kwartier kijken naar de FE
Irritant switchen tussen 404 en 14 op ziggo hahaquote:
ziggogo aanstaan op laptop, werkt primaquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Irritant switchen tussen 404 en 14 op ziggo haha
quote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:52 schreef Zorro het volgende:
Wel een beetje een treurig korte uitvoering van het circuit
twitter:HSouthwellFE twitterde op zaterdag 11-05-2019 om 08:11:47 Like the fact there's going to be a 52 second or so race trim lap for a timed race, this is so wide for an FE track, it has a consistent and flat surface compared to any other FE track, its a unique circuit *for Formula E* you'll enjoy it more if you stop moaning, I promise. reageer retweet
Vroeger was het door loting, nu op stand in het WK dat de groep bepaalt.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 12:14 schreef Zorro het volgende:
Ik heb dit tot nu toe alleen gevolgd in races, quali is nieuw voor me. Maar in groep 1 ben je wel genaaid is het niet? Of wisselt dat per race?
Aha, thx. Dat betekent wel dus dat de leiders in het WK altijd een goede kans op een mindere quali hebben. Maakt het wel spannender dan de F1 waar de Mercedessen meteen van de eerste rij wegrijdenquote:Op zaterdag 11 mei 2019 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vroeger was het door loting, nu op stand in het WK dat de groep bepaalt.
Maar groep 1 is wel een nadeel, want dan ligt er nog weinig rubber.
Als laatste, aangezien hij ook nog vijf plekken gridstraf heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:35 schreef heywoodu het volgende:
Pole voor Buemi, Vandoorne start naast hem. Frijns ergens achterin.
Slechte kwalificatie en daarna ook nog 5 plekken straf.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:10 schreef Zorro het volgende:
Verdorie, start gemist.
Waarom zit Frijns zo achteraan, zo slecht gekwalificeerd?
Ach so. Thx.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Slechte kwalificatie en daarna ook nog 5 plekken straf.
Dit. Reglementair had DiGrassi niet eens auto's in mogen halen daar.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:23 schreef sasquatsch het volgende:
Chaos nu bij het bepalen van de volgorde achter de safety car
Maar de coureurs zitten imho fout. Er werd al met rood gezwaaid voordat ze langs de chaos reden.
Dat ook nog fucking Ronald Van Damquote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:26 schreef sasquatsch het volgende:
Omdat het al rood was meneer de commentator!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |