Bovenste plaatje doet het niet.quote:
Sowieso geldt de 120% regel.quote:Op maandag 28 januari 2019 19:19 schreef Sabata het volgende:
Ik vond het zowieso een raar zootje:
Ik heb de race opgenomen (schrijf er soms over voor GPPits), en ik heb dat moment van Mortara en Sims een paar keer teruggekeken, maar ik zie helemaal niet dat ie hem raakt. Volgens mij spint Edo gewoon zelf
Regie was inderdaad niet best, teveel met de kop bezig, maar gelukkig kwam Frijns wat vaker in beeld door verdedigende acties (lees inhaalacties op mensen die Attack Mode ging halen)
En die straf voor Di Grassi zorgde dan wel voor een lekker rommelig begin voor de Braziliaan, maar eigenlijk is het belachelijk als je er over denkt: "Niet genoeg geremd hebben in de outlap" nee erger "Niet met de zelfde intensiteit geremd hebben in de outlap als in de kwali. Het schijnt na Marrakech te zijn ingevoerd omdat Dillman ineens geen remmen had na de kwali en bovenop de Virgins was gereden. Aan de data hadden ze gezien dat hij te langzaam zou hebben gereden waardoor Brake by Wire van slag was. Hmmm...
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:53 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is wat mij betreft dan ook niet dat het een onzinregel is, maar dat ze er niet in slagen, of beter gezegd, nalaten uit te leggen waarom de regel nodig is en waarom voor deze oplossing gekozen is. Als de regel van kracht is dan weten de teams dat en moeten ze zich er gewoon aan houden. Als ze de regel onzin vinden moeten ze protesteren tegen de regel en niet tegen de straf.
Maar waarom is deze regel precies ingevoerd, wat lost het op en waarom is dit de beste oplossing? Die informatie geven ze zo weinig.
Fair enough.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.
Het gevolg hiervan kan blijkbasr zijn dat de remmen oververhit raken door de warmte van zowel de remmen als de banden waardoor er lekkage kan ontstaan in de remmen, die vervolgens dienst weigeren, zoals gebeurde bij Tom Dillman in Marrakesh twee weken ervoor, die bovenop de wagen van Frijns klapte toen die stond te wachten bij de ingang van de pitstraat. Dus die regel is ingevoerd als veiligheidsmaatregel.
https://e-racing365.com/f(...)-lost-santiago-pole/
Toch niet? Link is kapotquote:Op zaterdag 16 februari 2019 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
En om 20.45 is de Jaguar iPace eTrophy Race live te zien op de Facebook pagina van Jaguar.
https://m.facebook.com/st(...)4&id=492424070966565
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |