abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184670866
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien even een onbeleefde vraag maar zie je ook wel eens mensen waarvan je wellicht denkt; zonde van tijd en energie omdat degene in bepaalde toestand verkeert waarvan je zou zeggen 'Misschien is het beter als het voorbij is'?

Ik weet niet of dit netjes omschreven is...
Ik snap wat je bedoelt!
Bij ons op de afdeling komt het niet vaak voor dat mensen overlijden, het kan wel zo zijn dat iemand heel ziek bij ons binnen komt en er nog een complicatie bij komt waardoor je een palliatief beleid afspreekt.
Soms is de situatie heel fragiel, of iemand knapt op of iemand word nog zieker. Als het laatste het geval is, ga je met familie in gesprek of je nog wilt behandelen of dat je alleen aan symptoom bestrijding doet. Bijv iemand heeft een longontsteking en daardoor zo verzwakt dat je geen antibiotica meer geeft maar wel morfine tegen benauwdheid en pijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184670889
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bestaat er pestgedrag op de werkvloer?

Van collega's richting collega's en bewoners of andersom?
Bij mij op de afdeling komt dit gelukkig niet voor. Als dat wel zo was zou ik er alles aan doen om het op te lossen. Er wordt wel veel geroddeld. Waar ik een erge hekel aan heb!

We hebben soms heel veel lol met de bewoners maar pesten ze niet! :)
pi_184670917
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:23 schreef Lafoy het volgende:
Dank dat je dit (vaak ondankbaar) werk wil doen.
Graag gedaan! Bedankt dat jij doet wat jij doet! ;)
Gelukkig ervaar ik het niet vaak als ondankbaar! Als er strubbelingen zijn met de bewoner en/of familie dan ontstaat dat vaak uit onbegrip en verdriet of frustratie. Door het gesprek aan te gaan los je dit vaak wel weer op.
pi_184670976
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hierbij aanhakend je had het in je intro al over agressief gedrag, je hoort vaker dat dementerende ouderen soms agressief kunnen worden etc. Hoe wordt daar mee omgegaan, en waar liggen hierbij de grenzen?
Dit komt inderdaad wel eens voor. En dan 99% door verwardheid, Nooit "echt" bewust.
Wij krijgen scholing om er mee om te gaan en met het multi disciplinaire team(arts, psycholoog in dit geval) bespreek je het en maak je een omgangsadvies en behandelplan.
Als het (vaak tijdelijk) echt heel erg is wordt er extra personeel ingezet, zodat 1 iemand de bewoner die agressief is kan begeleiden en de andere de rest van de bewoners. Vastbinden of opsluiten doen wij niet, dit werkt vaak averechts .
pi_184671022
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:41 schreef superkimmi het volgende:
Heb je altijd op de revalidatieafdeling gewerkt? Moet je een specifieke opleiding doen per afdeling of is de opleiding algemeen verpleegkundige?
Nee, ik heb ook op een PsychoGeriatrische afdeling gewerkt. Daar wonen oudere dementerenden. Ook heb ik in de thuiszorg gewerkt.

Er bestaat een opleiding voor GRZ(Geriatrische Revalidatie Zorg) verpleegkundige, maar als algemeen verpleegkundige kun je ook in een verpleeghuis werken.
Je werkt dan ook samen met Verzorgende IG, dat is niveau 3. Verpleegkundige is niveau 4. Per 5 afdelingen is een HBO verpleegkundige werkzaam, dat is niveau 5. Die heeft weer een teammanager boven zich staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door VraagWatJeWil op 28-01-2019 12:58:15 ]
  maandag 28 januari 2019 @ 13:08:20 #31
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184671583
Bedankt voor je antwoord. Je hebt ook als verpleegkundige net als jouw collega's in het ziekenhuis onregelmatige werktijden, zowel dag/middag/avond of nachtdienst... maar je bent hier ook aangewend. Heb je ooit in een ziekenhuis gewerkt of op een revalidatiecentrum?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_184671976
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:25 schreef FiveseveN het volgende:
Mijn moeder was altijd scherp. Een paar jaar voordat ze overleed (93) ging het allemaal niet meer. Ze wist wel wie er kwamen. Oh, Jan, daar ben je weer, maar de dag en de datum moest ik haar duidelijk maken van de Gooi- en Eemlander.
"Kijk ma, het is nu Dinsdag". Het journaal bleef ze wel volgen, al begreep ze niet waar het allemaal over ging.
Ik heb zoveel respect voor jullie, altijd opgewekt, "Kom maar Mevrouw", ik hoop maar op mijn ouwe dag door jullie te worden verpleegd.
Wie gaat slapen met jeuk aan zijn kont, wordt wakker met een stinkende vinger
pi_184674873
Doe jij ook de ADL, of is die zorg meer voor de bejaarden/ziekenverzorgenden?
pi_184674985
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Doe jij ook de ADL, of is die zorg meer voor de bejaarden/ziekenverzorgenden?
Ook de verpleegkundigen helpen bij de ADL. De HBO verpleegkundigen in principe niet maar bij uitzondering springen ze wel bij.
pi_184675557
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Ook de verpleegkundigen helpen bij de ADL. De HBO verpleegkundigen in principe niet maar bij uitzondering springen ze wel bij.
Ok, ik vroeg het me af omdat idd in mijn verpleeghuis verleden de HBO'ers meestal geen ADL deden, ik verwarde je daar even mee. Heb ook nog nooit in zo'n soort gecombineerd vp huis gewerkt.
Geweldig werk h, al is het loodzwaar zo nu en dan. En fijn dat er ook mannen zijn die dit werk willen doen ^O^
Ik weet nog dat er een bewoonster terugkwam na een gebroken heup revalidatie en wij vonden dat ze (dement, daardoor erg onrustig) gefixeerd moest worden in een stoel met een blad ervoor.
Maar de familie wilde dat niet, en binnen 3 uur had ze haar andere heup gebroken. Wegens gewoon geen/te weinig toezicht in de huiskamer. Zo triest.
pi_184676297
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ok, ik vroeg het me af omdat idd in mijn verpleeghuis verleden de HBO'ers meestal geen ADL deden, ik verwarde je daar even mee. Heb ook nog nooit in zo'n soort gecombineerd vp huis gewerkt.
Geweldig werk h, al is het loodzwaar zo nu en dan. En fijn dat er ook mannen zijn die dit werk willen doen ^O^
Ik weet nog dat er een bewoonster terugkwam na een gebroken heup revalidatie en wij vonden dat ze (dement, daardoor erg onrustig) gefixeerd moest worden in een stoel met een blad ervoor.
Maar de familie wilde dat niet, en binnen 3 uur had ze haar andere heup gebroken. Wegens gewoon geen/te weinig toezicht in de huiskamer. Zo triest.
Het is zeker geweldig werk! Maar inderdaad soms frustrerend omdat je weet dat er meer uit te halen is door personele aanpassingen.
Heel triest inderdaad als iemand een gevaar voor zichzelf kan zijn door verwardheid. En dan een familie die het gevaar ook niet in ziet, maakt het niet makkelijker.
  maandag 28 januari 2019 @ 17:16:54 #37
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184676656
Jullie kunnen echt niet 24 uur toezicht te houden op bewoners vanwege val-incidenten of calamiteiten. Vaak is dat voor de bewoners echt frustrerend om iemand niet vaak bij hun te zijn in de kamer als er iets voordoet. Terwijl kunnen ze altijd op een alarmknop te drukken om hulp van een verpleegkundige in te schakelen als iets gevallen is of iets. Maar bewoners hebben altijd zeggenschap hoe ze hulp willen hebben.
pi_184677032
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:16 schreef Ven1972 het volgende:
Jullie kunnen echt niet 24 uur toezicht te houden op bewoners vanwege val-incidenten of calamiteiten. Vaak is dat voor de bewoners echt frustrerend om iemand niet vaak bij hun te zijn in de kamer als er iets voordoet. Terwijl kunnen ze altijd op een alarmknop te drukken om hulp van een verpleegkundige in te schakelen als iets gevallen is of iets. Maar bewoners hebben altijd zeggenschap hoe ze hulp willen hebben.
Bij dementerenden heeft een alarmknop geen zin.. en ik heb nog wel de ervaring (jaren 90) dat er iemand van de activiteitenbegeleiding samen met een vrijwilliger altijd in de huiskamer aanwezig was. Helaas allemaal wegbezuinigd.
  maandag 28 januari 2019 @ 18:19:57 #39
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184678063
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bij dementerenden heeft een alarmknop geen zin.. en ik heb nog wel de ervaring (jaren 90) dat er iemand van de activiteitenbegeleiding samen met een vrijwilliger altijd in de huiskamer aanwezig was. Helaas allemaal wegbezuinigd.
Dat is waar ook. Nu laten ze helemaal alleen in de kamer toch.zodat de verpleegkundigen met andere dingen bezig is... Het wordt steeds erger in verzorgingstehuizen en verpleeghuizen.,. dat weten we allemaal.
pi_184679835
Werk je veel nachtdiensten ?
En zo ja, vind je het zwaar ?
Je ritme is wel helemaal ondersteboven lijkt me.
pi_184680054
Wat vind je van functie differentiatie binnen de verpleegkundigen? merk je hier iets van binnen jouw afdeling?

In hoeverre is geprotocolleerd en EBP werken doorgedrongen binnen de revalidatie?

Welke meetinstrumenten werken jullie mee?

Wordt er (te) snel bij de clint/familie besproken dat iemand niet meer in staat is om thuis te wonen? Wat zijn hiervoor volgens jullie criteria?
hardcoholic
pi_184681011
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:

[..]

nu kun je je afvragen of je vallen kunt voorkomen door iemand te fixeren ;-) misschien wel, maar dan kun je je afvragen of je in de ogen van de (niet begrijpende) clint goed bezig bent.
hardcoholic
  maandag 28 januari 2019 @ 21:42:18 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184682720
Hoi yvonne, hoe bevallen die administratieve taken jou?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 21:53:39 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184682961
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:42 schreef Falco het volgende:
Hoi yvonne, hoe bevallen die administratieve taken jou?
:D Yvonne is wel een stoere vent maar, nee.

Trouwens vissen naar de indentiteit van de VWJW gaan we in dit topic niet doen! }:|
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184683080
Verkeerde quote
pi_184683127
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D Yvonne is wel een stoere vent maar, nee.

Trouwens vissen naar de indentiteit van de VWJW gaan we in dit topic niet doen! }:|
^O^
pi_184684092
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:27 schreef Ferdii het volgende:

nu kun je je afvragen of je vallen kunt voorkomen door iemand te fixeren ;-) misschien wel, maar dan kun je je afvragen of je in de ogen van de (niet begrijpende) clint goed bezig bent.
Wil het topic niet kapen, dus even in spoiler :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluezz op 28-01-2019 23:57:41 ]
pi_184684294
Geweldig onderwerp weer! ^O^

Vraag: ik moet binnenkort naar een revalidatie-arts (ben 34, dus nog nt niet bejaard) voor chronische pijn. Doet deze (voor-alle-leeftijden-)arts heel ander werk dan jij? Of is het toch vergelijkbaar?
Mon 'en!
pi_184684342
En snap ik het nou goed dat ouderen van hun eigen 'bejaardenhuis', tijdelijk in jullie instelling wonen? En is dat dan niet enorm verwarrend voor hen?
Mon 'en!
pi_184686644
Is er een plafondgrens aanwezig waarbij de patint door hoge ouderdom als uitbehandeld wordt aangewezen of wordt elke patint als gelijke behandeld, ongeacht leeftijd?
Google is your friend, abuse your friends
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')