Ik snap wat je bedoelt!quote:Op maandag 28 januari 2019 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien even een onbeleefde vraag maar zie je ook wel eens mensen waarvan je wellicht denkt; zonde van tijd en energie omdat degene in bepaalde toestand verkeert waarvan je zou zeggen 'Misschien is het beter als het voorbij is'?
Ik weet niet of dit netjes omschreven is...
Bij mij op de afdeling komt dit gelukkig niet voor. Als dat wel zo was zou ik er alles aan doen om het op te lossen. Er wordt wel veel geroddeld. Waar ik een erge hekel aan heb!quote:Op maandag 28 januari 2019 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bestaat er pestgedrag op de werkvloer?
Van collega's richting collega's en bewoners of andersom?
Graag gedaan! Bedankt dat jij doet wat jij doet!quote:Op maandag 28 januari 2019 10:23 schreef Lafoy het volgende:
Dank dat je dit (vaak ondankbaar) werk wil doen.
Dit komt inderdaad wel eens voor. En dan 99% door verwardheid, Nooit "echt" bewust.quote:Op maandag 28 januari 2019 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hierbij aanhakend je had het in je intro al over agressief gedrag, je hoort vaker dat dementerende ouderen soms agressief kunnen worden etc. Hoe wordt daar mee omgegaan, en waar liggen hierbij de grenzen?
Nee, ik heb ook op een PsychoGeriatrische afdeling gewerkt. Daar wonen oudere dementerenden. Ook heb ik in de thuiszorg gewerkt.quote:Op maandag 28 januari 2019 11:41 schreef superkimmi het volgende:
Heb je altijd op de revalidatieafdeling gewerkt? Moet je een specifieke opleiding doen per afdeling of is de opleiding algemeen verpleegkundige?
quote:Op zondag 27 januari 2019 23:25 schreef FiveseveN het volgende:
Mijn moeder was altijd scherp. Een paar jaar voordat ze overleed (93) ging het allemaal niet meer. Ze wist wel wie er kwamen. Oh, Jan, daar ben je weer, maar de dag en de datum moest ik haar duidelijk maken van de Gooi- en Eemlander.
"Kijk ma, het is nu Dinsdag". Het journaal bleef ze wel volgen, al begreep ze niet waar het allemaal over ging.
Ik heb zoveel respect voor jullie, altijd opgewekt, "Kom maar Mevrouw", ik hoop maar op mijn ouwe dag door jullie te worden verpleegd.
Ook de verpleegkundigen helpen bij de ADL. De HBO verpleegkundigen in principe niet maar bij uitzondering springen ze wel bij.quote:Op maandag 28 januari 2019 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Doe jij ook de ADL, of is die zorg meer voor de bejaarden/ziekenverzorgenden?
Ok, ik vroeg het me af omdat idd in mijn verpleeghuis verleden de HBO'ers meestal geen ADL deden, ik verwarde je daar even mee. Heb ook nog nooit in zo'n soort gecombineerd vp huis gewerkt.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ook de verpleegkundigen helpen bij de ADL. De HBO verpleegkundigen in principe niet maar bij uitzondering springen ze wel bij.
Het is zeker geweldig werk! Maar inderdaad soms frustrerend omdat je weet dat er meer uit te halen is door personele aanpassingen.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok, ik vroeg het me af omdat idd in mijn verpleeghuis verleden de HBO'ers meestal geen ADL deden, ik verwarde je daar even mee. Heb ook nog nooit in zo'n soort gecombineerd vp huis gewerkt.
Geweldig werk hè, al is het loodzwaar zo nu en dan. En fijn dat er ook mannen zijn die dit werk willen doen
Ik weet nog dat er een bewoonster terugkwam na een gebroken heup revalidatie en wij vonden dat ze (dement, daardoor erg onrustig) gefixeerd moest worden in een stoel met een blad ervoor.
Maar de familie wilde dat niet, en binnen 3 uur had ze haar andere heup gebroken. Wegens gewoon geen/te weinig toezicht in de huiskamer. Zo triest.
Bij dementerenden heeft een alarmknop geen zin.. en ik heb nog wel de ervaring (jaren 90) dat er iemand van de activiteitenbegeleiding samen met een vrijwilliger altijd in de huiskamer aanwezig was. Helaas allemaal wegbezuinigd.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:16 schreef Ven1972 het volgende:
Jullie kunnen echt niet 24 uur toezicht te houden op bewoners vanwege val-incidenten of calamiteiten. Vaak is dat voor de bewoners echt frustrerend om iemand niet vaak bij hun te zijn in de kamer als er iets voordoet. Terwijl kunnen ze altijd op een alarmknop te drukken om hulp van een verpleegkundige in te schakelen als iets gevallen is of iets. Maar bewoners hebben altijd zeggenschap hoe ze hulp willen hebben.
Dat is waar ook. Nu laten ze helemaal alleen in de kamer toch.zodat de verpleegkundigen met andere dingen bezig is... Het wordt steeds erger in verzorgingstehuizen en verpleeghuizen.,. dat weten we allemaal.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bij dementerenden heeft een alarmknop geen zin.. en ik heb nog wel de ervaring (jaren 90) dat er iemand van de activiteitenbegeleiding samen met een vrijwilliger altijd in de huiskamer aanwezig was. Helaas allemaal wegbezuinigd.
nu kun je je afvragen of je vallen kunt voorkomen door iemand te fixeren ;-) misschien wel, maar dan kun je je afvragen of je in de ogen van de (niet begrijpende) cliënt goed bezig bent.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok, ik vroeg het me af omdat idd in mijn verpleeghuis verleden de HBO'ers meestal geen ADL deden, ik verwarde je daar even mee. Heb ook nog nooit in zo'n soort gecombineerd vp huis gewerkt.
Geweldig werk hè, al is het loodzwaar zo nu en dan. En fijn dat er ook mannen zijn die dit werk willen doen
Ik weet nog dat er een bewoonster terugkwam na een gebroken heup revalidatie en wij vonden dat ze (dement, daardoor erg onrustig) gefixeerd moest worden in een stoel met een blad ervoor.
Maar de familie wilde dat niet, en binnen 3 uur had ze haar andere heup gebroken. Wegens gewoon geen/te weinig toezicht in de huiskamer. Zo triest.
quote:Op maandag 28 januari 2019 21:42 schreef Falco het volgende:
Hoi yvonne, hoe bevallen die administratieve taken jou?
quote:Op maandag 28 januari 2019 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Yvonne is wel een stoere vent maar, nee.
Trouwens vissen naar de indentiteit van de VWJW gaan we in dit topic niet doen!
Wil het topic niet kapen, dus even in spoilerquote:Op maandag 28 januari 2019 20:27 schreef Ferdii het volgende:
nu kun je je afvragen of je vallen kunt voorkomen door iemand te fixeren ;-) misschien wel, maar dan kun je je afvragen of je in de ogen van de (niet begrijpende) cliënt goed bezig bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 28-01-2019 23:57:41 ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |