abonnement Unibet Coolblue
pi_184712080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is een serieuze vraag... daar kun je toch niet fatsoenlijk van rondkomen en dan ook nog met een baan die je lichaam naar de filistijnen helpt.
Ok, dat is wel een stukje vriendelijker!

Maar voor veel mensen is dit wel wat ze krijgen hoor en misschien krijg je dan wat meer toeslagen ofzo? alhoewel je met dit bedrag ook al boven een hoop toeslagen zit.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184712424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ok, dat is wel een stukje vriendelijker!

T'is maar hoe je het leest ;). Was een uiting van verbazing, maar het lullige van tekst is dat je het interpreteerd zoals jij het leest.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184712604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Neh, gewoon fatsoenlijk salaris. Doe maar wat minder aan de top
Nou, de meeste mensen verdienen meer, dus in die zin wijkt iedereen die minder dan modaal verdient daarvan af. Ik geef aan dat mensen met lage inkomens minder belasting betalen; ze houden relatief meer over van hun bruto-inkomen én krijgen subsidie zodat ze een huis kunnen huren en een zorgverzekering kunnen betalen. Dus ja, je kunt er van rondkomen (het bedrag is hoger dan bijstand en die kunnen óók rondkomen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184712870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

T'is maar hoe je het leest ;). Was een uiting van verbazing, maar het lullige van tekst is dat je het interpreteerd zoals jij het leest.
Klopt ook deels wel, maar ik dacht of je bedoeld het echt denigrerend of je beseft echt niet dat dit een brutoloon is waar veel mensen ook nog een stuk onder zitten ook.

Maar je 2de reactie was fair wat dat betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184716030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Klopt ook deels wel, maar ik dacht of je bedoeld het echt denigrerend of je beseft echt niet dat dit een brutoloon is waar veel mensen ook nog een stuk onder zitten ook.

Maar je 2de reactie was fair wat dat betreft.
De meeste mensen zitten er ver boven. Bruto, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184716211
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tering, kun je daarvan leven?
Zijn er genoeg in NL
pi_184718264
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:02 schreef baskick het volgende:

[..]

De meeste mensen zitten er ver boven. Bruto, ja.
Ook een heleboel er onder! Zelfs het minimumloon zit er nog ver en ver onder.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184718373
Mensen die gewoon werken en het minimumloon verdienen of iets meer, laten we zeggen 1850,- per maand.
Dan krijg je helemaal geen huurtoeslag, slechts enkele tientjes huurtoeslag.

Verdien je 4000,- per maand, dan betaal je wel meer belasting maar het netto bedrag is veel en veel hoger.

Stel deze persoon huurt een sociale huurflat van 675,- per maand zonder enige vorm van toeslagen.

Persoon B woont onder een 2 kapper voor 1000,- per maand bruto hypotheek en vangt 200 HRA terug...
Interessant he ?
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:51:49 #59
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_184718808
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Mensen die gewoon werken en het minimumloon verdienen of iets meer, laten we zeggen 1850,- per maand.
Dan krijg je helemaal geen huurtoeslag, slechts enkele tientjes huurtoeslag.

Verdien je 4000,- per maand, dan betaal je wel meer belasting maar het netto bedrag is veel en veel hoger.

Stel deze persoon huurt een sociale huurflat van 675,- per maand zonder enige vorm van toeslagen.

Persoon B woont onder een 2 kapper voor 1000,- per maand bruto hypotheek en vangt 200 HRA terug...

Ja hé proficiat jongen.
Wat wil je hier nu mee zeggen?
pi_184721372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:33 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ook een heleboel er onder! Zelfs het minimumloon zit er nog ver en ver onder.
Welk deel van 'de meeste' snap je niet? Modaal salaris is het meest voorkomende salaris. Dus ja, sommige mensen verdienen meer dan modaal, anderen minder.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Mensen die gewoon werken en het minimumloon verdienen of iets meer, laten we zeggen 1850,- per maand.
Dan krijg je helemaal geen huurtoeslag, slechts enkele tientjes huurtoeslag.

Verdien je 4000,- per maand, dan betaal je wel meer belasting maar het netto bedrag is veel en veel hoger.

Stel deze persoon huurt een sociale huurflat van 675,- per maand zonder enige vorm van toeslagen.

Persoon B woont onder een 2 kapper voor 1000,- per maand bruto hypotheek en vangt 200 HRA terug...

Klopt. Logisch ook.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184770145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef baskick het volgende:

[..]

.. (het bedrag is hoger dan bijstand en die kunnen óók rondkomen).
TJah, rondkomen..... Rondkomen terwijl je een baan hebt kost helaas wel wat meer dan rondkomen terwijl je in de bijstand zit.

Stel je hebt vervoer nodig, wat nettere kleding die je ook moet vervangen omdat het slijt, afhankelijk van het soort werk natuurlijk. Je koopt eens wat voor je werk om het werk makkelijker te maken maar je baas wil het niet betalen etc etc. Cursussen om je certificaatjes op peil te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')