Wow, heb je geld teveel?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 00:01 schreef Kamover het volgende:
[..]
Wildvreemde: 100 euro
Vage kennis: 150 euro
Collega’s: 150-200 euro
Vrienden: 750 euro
Goede vrienden: 1250 euro
Familie: 2250 euro
Beste maat: 5500 euro
Één van de betere aspecten aan de Nederlandse cultuur. Bruiloften als gelegenheid om tegen elkaar op te bieden over hoe breed je het laat hangen, waarbij de helft zich in de schulden steekt zijn bijzonder treurig. Vooral als dat dan ook nog eens in een cultuur is waarin de bruiloft zogenaamd enorme religieuze significantie heeft.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:52 schreef JanPawelII het volgende:
Maar verder zijn Nederlanders echt niet gierig hoor. Alleen ze hebben principes!!!!
Dan 50 euro.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:04 schreef Sushilover het volgende:
Oké voor de duidelijkheid, ik ben een goede vriendin van de bruid en zowel op de dag als avond uitgenodigd haha
Waarom zou je naar een bruiloft gaan van vreemden? Ik neem aan dat de bruid en bruidegom jou niet kennen, dus heb je geen uitnodiging gehad.quote:Op zondag 7 april 2019 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
Zonder dollen,
Bij vreemden geef ik nooit wat.
Dichte familie +-100 euro
Vrienden +-500 euro
Maar ligt er ook aan hoe groot de bruiloft is. Bij een bruiloft van 300 man ga ik uiteraard geen 200 euro in een envelop proppen. Een goede vriend is 4 maanden geleden getrouwd en toen heb ik 1000 euro in de envelop gedaan, maar dat was dan ook een bruiloft van maar een stuk of 25 mensen.
Het zijn familieleden welke van andere familieleden van me hebben gehoord.quote:Op zondag 7 april 2019 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom zou je naar een bruiloft gaan van vreemden? Ik neem aan dat de bruid en bruidegom jou niet kennen, dus heb je geen uitnodiging gehad.
En ga jij van te voren vragen hoeveel mensen er zijn uitgenodigd?
Ok. Klinkt logisch.quote:Op zondag 7 april 2019 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het zijn familieleden welke van andere familieleden van me hebben gehoord.
En soms zijn het mensen die mij wel kennen van vroeger, maar ik te jong was om hun te herkennen. Dan ga ik toch wel naar de bruiloft omdat er wel mensen bij zitten die ik ken.
En je kan toch prima inschatten hoe groot een bruiloft zal zijn? Als de hele familie en hun vriendin erover praat, ga ik geen 200 euro neerleggen.
Wat praat je broer?quote:
Vreemde is meer als je uitgenodigd wordt via via. Zijn ook vaak grote bruiloften.quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Of verzonnen, wie gaat er naar een bruiloft van een vreemde
Gratis borrelnootjes kanen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Of verzonnen, wie gaat er naar een bruiloft van een vreemde
1000 euro? Beetje veel of niet?quote:Op zondag 7 april 2019 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
Zonder dollen,
Bij vreemden geef ik nooit wat.
Dichte familie +-100 euro
Vrienden +-500 euro
Maar ligt er ook aan hoe groot de bruiloft is. Bij een bruiloft van 300 man ga ik uiteraard geen 200 euro in een envelop proppen. Een goede vriend is 4 maanden geleden getrouwd en toen heb ik 1000 euro in de envelop gedaan, maar dat was dan ook een bruiloft van maar een stuk of 25 mensen.
Tata's be likequote:Op zondag 27 januari 2019 10:19 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb ook geen idee maar 100 euro?! Mag hopen dat mijn vrienden eeuwig vrijgezel blijven.
Denk dat het aan je situatie ligt?quote:
Via via? Dus niet direct door het bruidspaar zelf? Vind dat maar raar.quote:Op zondag 7 april 2019 23:34 schreef Kamover het volgende:
[..]
Vreemde is meer als je uitgenodigd wordt via via. Zijn ook vaak grote bruiloften.
Ik ben wel eens naar een bruiloft geweest van een vriend van mijn toenmalige vriend. Kende die mensen niet, maar mijn vriend mocht iemand meenemen...quote:Op maandag 8 april 2019 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Via via? Dus niet direct door het bruidspaar zelf? Vind dat maar raar.
Beetje gierigquote:Op maandag 8 april 2019 09:12 schreef kree het volgende:
Ik geef altijd ongeveer wat ik denk op te zuipen/eten etc
Beetje extra als ik ze goed ken
Nee hoor, zo klinkt t mss. Maar het hangt onwijs af van wie die bruiloft is ook.quote:
Dat vind ik wat anders. Vind het zelfs vreemd dat ze jou niet uitgenodigd hebben. Jij hoort toch bij je vriend?quote:Op maandag 8 april 2019 09:10 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Ik ben wel eens naar een bruiloft geweest van een vriend van mijn toenmalige vriend. Kende die mensen niet, maar mijn vriend mocht iemand meenemen...
Dit inderdaad. Ik had zaterdag bruiloft van mijn schoonbroertje, daar was ook een gozer die nog maar net samen was met die meid, nooit gezien, maar was toch uitgenodigd.quote:Op maandag 8 april 2019 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat vind ik wat anders. Vind het zelfs vreemd dat ze jou niet uitgenodigd hebben. Jij hoort toch bij je vriend?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |