Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag 13/01 vast in een 110 meter diepe put bij Málaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusië.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met familie aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben grondwerkers de stenen die op de put lagen er een maand geleden afgehaald om het gebied te egaliseren om er een huis te kunnen plaatsen, waarna de jongen erin is gevallen.
We krijgen nu allemaal onderzoeken. Nog genoeg te volgen en te bespreken.quote:Op zondag 27 januari 2019 09:57 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
Het is toch klaar nu? Kind is gevonden.
hoe kan dat kind onder een plug vast zitten?quote:Op zondag 27 januari 2019 09:57 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
een plug?quote:Op zondag 27 januari 2019 11:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
hoe kan dat kind onder een plug vast zitten?
Hij is gelukkig vrij kort na de val overleden aan verwondingen aan zijn hoofd.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:07 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk is het kind direct overleden en heeft hij niet 10 dag moeten lijden door die trage Spaanse siësta bastardos.
ja dat was al bekendquote:Op zondag 27 januari 2019 11:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
hij lag niet in de open lucht maar onder een dichte laag zand en steen
Ja, voor jou is het klaar nu .... Voor anderen die kunnen nadenken zijn er nog genoeg opties en gevolgen te besprekenquote:Op zondag 27 januari 2019 09:57 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
Gelukkig dat die kleine gelijk dood was inderdaad - daarmee is hem ondragelijk lijden en veel angst bespaard gebleven.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:19 schreef miaeak het volgende:
[..]
Hij is gelukkig vrij kort na de val overleden aan verwondingen aan zijn hoofd.
Bah wat klinkt het kut om hier "gelukkig" bij te zeggen, maar ik was wel lichtelijk opgelucht dit te horen. Een tweejarige dagen in een koude, donkere enge put om alsnog te overlijden is niet te behappen.
quote:Op zondag 27 januari 2019 11:07 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk is het kind direct overleden en heeft hij niet 10 dag moeten lijden door die trage Spaanse siësta bastardos.
Kun je nog meer gokken.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, voor jou is het klaar nu .... Voor anderen die kunnen nadenken zijn er nog genoeg opties en gevolgen te bespreken
dat gaat relatief makkelijk en snel. dikke boorkop en steeds weer een stuk bovenop schroeven.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap niet hoe ze illegaal daar zo'n diepe put hebben kunnen graven terwijl er zoveel man met machines e.d. er bijna twee weken over gedaan hebben om tot die diepte te kunnen komen. Ik bedoel, dat zou toch opvallen?
Of stel ik nu een domme vraag
Nee hoor, hele goede vraag. Was het zo'n verlaten gebied dat niemand dit soort activiteiten ziet en controleert?quote:Op zondag 27 januari 2019 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap niet hoe ze illegaal daar zo'n diepe put hebben kunnen graven terwijl er zoveel man met machines e.d. er bijna twee weken over gedaan hebben om tot die diepte te kunnen komen. Ik bedoel, dat zou toch opvallen?
Of stel ik nu een domme vraag
Gissen, raden, gokken, suggereren.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Speculeren, discussieren, opties bespreken, etc. inderdaad
*Newsflash* je hoeft hier niet te reageren. Dit topic gaat er nu eenmaal over, als het je niet boeit o.i.d. dan sla je het over.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Kunnen we het weer eens ergens anders over hebben dan dit gehypte drama? Ja het is verschrikkelijk, maar er gaan dagelijks kinderen dood. Shit happens en sterkte voor de ouders. Meer valt er niet over te zeggen.
Meid, dan post je hier niet en open je een topic over iets anders dat volgens jou wel aandacht verdient.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Kunnen we het weer eens ergens anders over hebben dan dit gehypte drama? Ja het is verschrikkelijk, maar er gaan dagelijks kinderen dood. Shit happens en sterkte voor de ouders. Meer valt er niet over te zeggen.
Dan kunnen we heel veel topics sluiten ben ik bang.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Naja vrije val, hij zal wel werden afgeremd door de putmuur/gesteente.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:59 schreef nickhguitar het volgende:
[..]![]()
Hoe kun je dit nou in godsnaam zeggen. Het is een schop in de ballen van alles en iedereen die al die tijd bezig is geweest (24/7) met het zoeken naar dat kind.
Ik lees overigens dat hij een, min of meer, vrije val van een meter of 70 heeft gemaakt. Hoe kun je dat in godsnaam overleven? Dan ben je toch op slag dood?
Ok meid. Als je hier niet over wilt lezen waarom lees je dit topic dan? Ga lekker andere topics lezen.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Er gaan niet dagelijks kinderen heen op deze wijze.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Thanks, ik waardeer je updates en het feit dat je de moeite neemt om het, voor eenieder die wat meer moeite heeft met de Spaanse taal, correct te vertalenquote:Op zondag 27 januari 2019 13:33 schreef RapaNui het volgende:
El tapón y el relleno del pozo, claves de la investigación judicial
De prop en de vulling van de put/schacht, speerpunten van het gerechtelijk onderzoek
Sorprende mucho la dureza de ese tapón y se investigará cómo pudo compactarse la tierra de una manera tan rápida. También propicia muchas incógnitas la presencia de un vaso y una bolsa de gusanitos que Julen llevaba en la mano en el momento del accidente, que aparecieron encima del tapón.
De hardheid van de prop is verrassend hoog en men gaat onderzoeken hoe de grond zich in zelk rap tempo hefft kunnen verharden. Ook wil men onderzoeken hoe het zakje chips en de drinkbeker van Julen bovenop de prop terecht zijn gekomen.
Voorts wil men de verantwoorelijkheid/aansprakelijkheid vaststellen van de eigenaar van de grond -de verloofde van de neef van de moeder (in andere berichten wordt *van de vader* genoemd).
Het perceel heeft als bestemming "rustica" waarop niet mag worden gebouwd. Kennelijk waren er plannen om er te bouwen.
pero carece de prueba gráfica de cómo dejó la prospección, un error que puede costarle caro. Ahora es su palabra contra la del dueño de la finca, quien asegura que el pozo estaba tapado solo con piedras pequeñas
Volgens puttenmaker Sanchez had hij de opening afgedekt met een grote steen, maar hij heeft daar geen beeldmateriaal als bewijs voor, een grove fout die hem heel wat gaat kosten. Het is nu zijn woord tegen dat van de eigenaar, die beweert dat Sanchez kleine stenen op de opening had gelegd.
el pocero no descarta que el relleno de tierra entre los 107 metros que tenía el pozo y los 71 donde se encontraba Julen lo hubiera provocado él mismo al extraer los tubos que utilizó para hacer el pozo.
Sanchez sluit niet uit dat de grond tussen 107m en 71m diepte (= de vulling) ontstaan had kunnen zijn toen hij de buizen die hij had gebruikt om de schacht te maken, had verwijderd.
https://www.lavanguardia.(...)on-claves-dudas.html
Google Translate is imho verbazingwekkend goed. De vertaling die jij post is ook correct, afgezien van die wormen. Gusanitos is een soort chips dat de vorm van wormen heeft, daarom noemen ze het zo.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:55 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Thanks, ik waardeer je updates en het feit dat je de moeite neemt om het, voor eenieder die wat meer moeite heeft met de Spaanse taal, correct te vertalen!
Als ik het bovenste stukje door Google laat vertalen, krijg je dit soort ongein:
“The hardness of this plug is very surprising and it will be investigated how the earth could be compacted so quickly. It also causes many unknowns the presence of a glass and a bag of worms that Julen had in his hand at the time of the accident, which appeared on top of the stopper.”
Het hele forum staat vol met alle mogelijk denkbare onderwerpen die niet hierover gaan en jij komt hier posten om te vragen of we het ergens anders over kunnen hebben?quote:Op zondag 27 januari 2019 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
OK, dank voor de opheldering.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Google Translate is imho verbazingwekkend goed. De vertaling die jij post is ook correct, afgezien van die wormen. Gusanitos is een soort chips dat de vorm van wormen heeft, daarom noemen ze het zo.
Zoals? Of ben je nu boos dat het kind wel in die put lag? Terwijl jij om het hardste schreeuwde van niet.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, voor jou is het klaar nu .... Voor anderen die kunnen nadenken zijn er nog genoeg opties en gevolgen te bespreken
Ik zet ook nog steeds vraagtekens bij dit drama. Een ongeval? Mogelijk, maar er zijn nog andere opties die kunnen verklaren hoe die uk in de put kon belanden.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:27 schreef utheDutcher het volgende:
Dat er haren van Julen boven de prop aangetroffen zijn, is te verklaren. Het zakje chips kan ik me ook nog iets bij voorstellen, zeker indien deze bijna leeg was. Maar dat de drinkbeker bóven de prop is aangetroffen + de hardheid van de prop zelf, vind ik toch wel
Nogmaals: ik wijs niemand als schuldige aan, maar ben wel heel erg benieuwd hoe de users die nu roepen:”tragisch ongeval, gevonden, einde verhaal”, dit verklaren.
Nja, zit niks anders op dan de resultaten van het onderzoek af te wachten, I guess.
Peuters van strijders of van de getroffen burgers?quote:Op zondag 27 januari 2019 15:34 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik ben vast een kutautist, maar waarom leven we zo erg mee met een peuter in Spanje terwijl er in Syrie elke dag peuters doodgaan en er in Scheveningen vast ook wel peuters dodelijke ongelukken krijgen...
De burgers, strijders mogen van mij allemaal in de put.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Peuters van strijders of van de getroffen burgers?
Niet dat die kids er iets aan kunnen veranderen echter, groeien die dan niet op in een verkeerd milieu?quote:Op zondag 27 januari 2019 15:42 schreef ChristmasRoses het volgende:
[..]
De burgers, strijders mogen van mij allemaal in de put.
Wat dan. Het kind er expres ingegooid, wat zand en die beker eractheraan?quote:Op zondag 27 januari 2019 15:27 schreef theDutcher het volgende:
Dat er haren van Julen boven de prop aangetroffen zijn, is te verklaren. Het zakje chips kan ik me ook nog iets bij voorstellen, zeker indien deze bijna leeg was. Maar dat de drinkbeker bóven de prop is aangetroffen + de hardheid van de prop zelf, vind ik toch wel erg bizar.
Nogmaals: ik wijs niemand als schuldige aan, maar ben wel heel erg benieuwd hoe de users die nu roepen:”tragisch ongeval, gevonden, einde verhaal”, dit verklaren.
Nja, zit niks anders op dan de resultaten van het onderzoek af te wachten, I guess.
Ik ook niet ik ga uit van het soortelijk gewicht, wat zwaar is valt eerder die snoepzak zal lichter geweest zijn of meer luchtweerstand?quote:Op zondag 27 januari 2019 15:42 schreef miaeak het volgende:
[..]
Wat dan. Het kind er expres ingegooid, wat zand en die beker eractheraan?
Geloof er geen kut van.
Wat jij ervan gelooft maakt niet zoveel uit, dit is nog steeds een discussieforum en het lijkt me dat het men vrij staat deze gebeurtenis en de nasleep hier te bespreken, niet? Als je een topic wilt sluiten omdat iets al gebeurd is, kan je alles wel sluiten.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:42 schreef miaeak het volgende:
[..]
Geloof er geen kut van.
Huh?quote:Op zondag 27 januari 2019 15:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat jij ervan gelooft maakt niet zoveel uit, dit is nog steeds een discussieforum en het lijkt me dat het men vrij staat deze gebeurtenis en de nasleep hier te bespreken, niet? Als je een topic wilt sluiten omdat iets al gebeurd is, kan je alles wel sluiten.
Dat zijn jouw woorden... Zoals “matspontius” ook zegt:”er zijn nog meer opties” en gelukkig worden die op dit moment dan ook nog onderzocht.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:42 schreef miaeak het volgende:
[..]
Geloof er geen kut van.
Tuurlijk telt dat wel, waar zeg ik van niet? Dat het niet veel uitmaakt wil niet zeggen dat je het niet mag delen, maar er zijn een hoop die nu zeggen dat het wel gedaan mag zijn met dit topic, ik dacht dat jij één van die stemmen was.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:46 schreef miaeak het volgende:
[..]
Huh?
Wie zegt dat ik het topic wil sluiten?
Je spreekt jezelf nogal tegen. Je zegt dat het een discussieforum is, maar zodra ik mijn eigen mening uit telt dat ineens niet meer?
Nee hoor.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk telt dat wel, waar zeg ik van niet? Dat het niet veel uitmaakt wil niet zeggen dat je het niet mag delen, maar er zijn een hoop die nu zeggen dat het wel gedaan mag zijn met dit topic, ik dacht dat jij één van die stemmen was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |