abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184647307

Om het overzicht te bewaren in de andere WIDM-topics die wat minder snel gaan, hebben we voor het posten tijdens (en over) de individuele uitzendingen en MolTalks elke week deze livetopics.
Deze gaan elke zaterdagavond open en elke zondagavond weer dicht, tot de volgende aflevering. In de tussentijd zijn er de topics die onderaan deze OP gelinkt staan.

Het 19e seizoen van WIDM is opgenomen in Colombia en wordt voor het eerst gepresenteerd door Rik van de Westelaken.
Wie is de Mol? is van 5 januari t/m 9 maart elke zaterdagavond om 20:30 te zien op NPO1.
Aansluitend wordt Moltalk uitgezonden, om 21:30 op NPO3. Gepresenteerd door Margriet & Chris.

FOK!topics van WIDM 2019
MOL / De kandidaten op een rijtje
Topicreeks: [WIDM] Algemeen
Topicreeks: [WIDM] Het grote hints & theorieën topic!
Topicreeks: [WIDM] FOK! Wie is de Mol? Prono
Topicreeks: [WIDM] Tweets van de Mol
Topicreeks: [WIDM] De pot - Follow the money..
Topicreeks: [WIDM] De WIDM-app (met FOK!-poule)
Topicreeks: [WIDM] Livetopics
Topicreeks: [De Mol] Vlaanderen op zoek naar De Mol

MOL / Doe mee en WIN verschillende JustGames WIDM-bordspellen!
pi_184647404
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 02:22 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik gok dat deze info niet compleet is. Als de info van verdieping 4 klopt is het wel lastig om niet de Rick Paul tunnel in te gaan...
Valt me wat op: aan het begin van de opdracht staat Merel op balkon 409, waar staat dat haar balkon niet op die verdieping is, ze leest het nota bene zelf op, dus gelezen heeft ze het zeker. Is haar geheugen dan echt zo'n gatenkaas dat ze dan uiteindelijk toch op die verdieping gaat staan? Duidelijk dat ik ook maar punten op haar ga inzetten de volgende keer...
pi_184649583
Was dit al gepost?

Niels heeft, samen met Sara, de joker van Evelien omgewisseld.
https://wieisdemol.avrotr(...)/een-gestolen-joker/
C’est Davie :o)
pi_184649680
quote:
3s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:20 schreef Dave het volgende:
Was dit al gepost?

Nope. Wel gewaagd om dit in de bus te doen. Maar Sarah heeft hem geholpen. Eens zien of ze een joker opeist mocht Niels er een volgende keer meer gaan verdienen.
mag het weten
  zondag 27 januari 2019 @ 12:18:41 #5
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184650559
quote:
3s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:20 schreef Dave het volgende:
Was dit al gepost?

Zeer gewaagd inderdaad. Als Sarah de mol is dan heeft ze wel baat bij als er onrust is. En als kandidaat is wat ze op het laatst zegt wel plausibel. Dat Evelien nog teveel jokers heeft en het dan gespreid wordt. Plus dat ze in de toekomst nog weleens een joker kan gaan opeisen bij hem. Of als er een zwarte vrijstelling komt ze met hem afspreekt het haar te zeggen als hij die heeft en gaat inzetten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 27 januari 2019 @ 12:27:52 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184650719
Maar hoe wist Rick Paul het dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184650737
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zijn Niels en RP geen roomies? Sarah en Niels hebben een bondje.
mag het weten
pi_184650916
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
In de eerste aflevering gingen Rick Paul en Niels een bondje aan.

Het zou kunnen dat Niels dit ook Rick Paul in vertrouwen heeft opgebiecht :)

En blijkbaar heeft hij nu dus ook een 'bondje light' met Sarah.
  zondag 27 januari 2019 @ 12:59:15 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184651113
Niels heeft het er maar druk mee dan :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184651440
Ik ben er nog niet uit over Niels. Ik zit op Robèrt (maar kan Sinan ook niet peilen), maar snap Niels niet meer zo goed. Het is zo obvious en iedereen verdenkt hem, dat ik denk:
- of hij is een bloedfanatieke kandidaat die niet goed tegen zijn verlies kan, het spelletje nogal serieus neemt en er vol in gaat.
- of hij is een mol met lef: dat je zo'n stok in het gras durft te leggen, je een joker onder iemands ogen vandaan jat, en dat je onder het oog van verschillende kandidaten een foutief antwoord er doorheen drukt.

Maar dat hij toen als eerste voor 50 euro die bioscoopkamer verliet (en zo geen invloed meer op het spel had, plus een precedent schepte voor anderen om de kamer te verlaten), en hij oprecht verbaasd was over die verdwaalde buis, dat maakt toch dat ik hem tot kandidaat bombardeer.

Ik acht het waarschijnlijker dat Niels momenteel ingepalmd wordt door Robèrt ('kopje koffie'), zonder dat Niels het zelf doorheeft _O- Te naïef en te fanatiek :N .
Somebody that I used to know
pi_184652047
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben er nog niet uit over Niels. Ik zit op Robèrt (maar kan Sinan ook niet peilen), maar snap Niels niet meer zo goed. Het is zo obvious en iedereen verdenkt hem, dat ik denk:
- of hij is een bloedfanatieke kandidaat die niet goed tegen zijn verlies kan, het spelletje nogal serieus neemt en er vol in gaat.
- of hij is een mol met lef: dat je zo'n stok in het gras durft te leggen, je een joker onder iemands ogen vandaan jat, en dat je onder het oog van verschillende kandidaten een foutief antwoord er doorheen drukt.

Maar dat hij toen als eerste voor 50 euro die bioscoopkamer verliet (en zo geen invloed meer op het spel had, plus een precedent schepte voor anderen om de kamer te verlaten), en hij oprecht verbaasd was over die verdwaalde buis, dat maakt toch dat ik hem tot kandidaat bombardeer.

Ik acht het waarschijnlijker dat Niels momenteel ingepalmd wordt door Robèrt ('kopje koffie'), zonder dat Niels het zelf doorheeft _O- Te naïef en te fanatiek :N .
Is het niet zo dat Niels voor 250 euro de bioscoopkamer heeft verlaten maar dat de kandidaten in de andere kamers dachten dat hij 50 euro pakte omdat ze dat aanbod zelf kregen?

Bij deze opdracht heb ik teveel gedacht dat diegene die tot het eind bleef zitten waarschijnlijk de mol was; van de vier die geld uit de pot haalden zijn er al drie naar huis (Evelien, Evy & Nikkie) en is alleen Rick-Paul nog over.

Verder kan ik me wel vinden in je betoog; het kan zomaar dat Niels denkt dat Robert zijn bff is terwijl Robert de mol blijkt te zijn die juist extra aardig doet tegen zijn kamergenoot omdat dat wel heel dichtbij is voor de mol. In dat geval is het binnen een paar afleveringen exit Niels tenzij hij ook deels op de mol spreidt...
pi_184652093
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:19 schreef Postbus100 het volgende:

Maar dat hij toen als eerste voor 50 euro die bioscoopkamer verliet .
Hij pakte 250 euro.
2 anderen dachten 50 euro omdat zij dat zagen.

Ik begrijp de twijfel wel.
Ik begin hem sinds deze aflevering ook verdachter te vinden.
Maar toch meer als een fanatieke spel spelende kandidaat.

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:58 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

Is het niet zo dat Niels voor 250 euro de bioscoopkamer heeft verlaten maar dat de kandidaten in de andere kamers dachten dat hij 50 euro pakte omdat ze dat aanbod zelf kregen?

Bij deze opdracht heb ik teveel gedacht dat diegene die tot het eind bleef zitten waarschijnlijk de mol was; van de vier die geld uit de pot haalden zijn er al drie naar huis (Evelien, Evy & Nikkie) en is alleen Rick-Paul nog over.
Toen we er hier op forum over spraken hadden wel meer dat. Veel bleven maar op de zitten blijvers focussen terwijl voor alle opties mollend iets te zeggen viel.
Niels pakte idd 250 euro.
pi_184652149
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 02:47 schreef Henno het volgende:

[..]

Valt me wat op: aan het begin van de opdracht staat Merel op balkon 409, waar staat dat haar balkon niet op die verdieping is, ze leest het nota bene zelf op, dus gelezen heeft ze het zeker. Is haar geheugen dan echt zo'n gatenkaas dat ze dan uiteindelijk toch op die verdieping gaat staan? Duidelijk dat ik ook maar punten op haar ga inzetten de volgende keer...
Als je 409 bij elkaar optelt krijg je 13, en er stond ergens "het kamernummer van Merel eindigt op 13". Dit deed ze ook maar helaas op de verkeerde afdeling, ze lijkt me juist iemand die wel slim genoeg is om op de juiste kamer te komen...
pi_184656518
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:05 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

Als je 409 bij elkaar optelt krijg je 13, en er stond ergens "het kamernummer van Merel eindigt op 13". Dit deed ze ook maar helaas op de verkeerde afdeling, ze lijkt me juist iemand die wel slim genoeg is om op de juiste kamer te komen...
Ze stond op een gegeven moment op 313 (de juiste), ze zei dat ze goed stond, en dan toch een verdieping omhoog gaan nog, ik vind het maar apart
pi_184659375
Geloofden ze nu echt dat die gigantische berg een meteoriet was?
  zondag 27 januari 2019 @ 19:20:34 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184659516
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:13 schreef dr_Pieters het volgende:
Ja dat vroeg ik me ook af.

Als zo'n enorm ding de aarde zou raken krijg je een gigantische krater en verdampt de steen zelf, die ligt er dan niet nog mooi bovenop.

Linkje naar wat het wel is:
Pluton

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 27-01-2019 19:27:13 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 27 januari 2019 @ 20:02:05 #17
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_184660439
quote:
Ik geloofde het ook :@
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_184663515
quote:
Toen dat langs kwam had ik ook echt zoiets van uhhhhhhh whut???

Ben ik nou helemaal gestoord of hebben al die mensen het IQ van een zwakzinnige?

Is die meteoriet met een ruimteschip gebracht en zachtjes neergelegd hier op aarde ofzo?

Ik zat echt te bedenken van hoe in vredesnaam kan zo'n gigantische klomp, groter zo te zien dan die van de dinosaurussen, ongeschonden met gigantisch hoge snelheid op aarde landen.
pi_184668812
Ik vind het seizoen maar matig :@
  maandag 28 januari 2019 @ 10:18:01 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184669001
Even een vraagje (niet in de gelegenheid om terug te kijken): hoe werd eigenlijk bepaald dat Sinan vliegende keep werd in de Koffiewiki-opdracht?
Misschien was ik afgeleid, maar in mijn beleving is daarover niet overlegd.

Weet iemand dit?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 januari 2019 @ 10:19:55 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184669029
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een vraagje (niet in de gelegenheid om terug te kijken): hoe werd eigenlijk bepaald dat Sinan vliegende keep werd in de Koffiewiki-opdracht?
Misschien was ik afgeleid, maar in mijn beleving is daarover niet overlegd.

Weet iemand dit?
Is niet in beeld gebracht inderdaad.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 januari 2019 @ 10:24:05 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184669065
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is niet in beeld gebracht inderdaad.
Dank voor je antwoord!

Vreemd. Leek nu net alsof dat door de programmamakers bepaald is. Vond het zo raar. Juist dat soort overleggen tussen de kandidaten zijn wel interessant.

Ik vind het een beetje een vreemd en slordig seizoen. De uitleg bij de botenopdracht die gewoonweg niet te volgen was, is ook zoiets. Weet wel dat Art zijn eigen teksten schreef. Misschien kon hij de boel helderder verwoorden dan Rick. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184669181
Ik zit t nu terug te kijken.. Wat een stel eieren bij elkaar zeg :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 januari 2019 @ 12:04:39 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184670447
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank voor je antwoord!

Vreemd. Leek nu net alsof dat door de programmamakers bepaald is. Vond het zo raar. Juist dat soort overleggen tussen de kandidaten zijn wel interessant.

Ik vind het een beetje een vreemd en slordig seizoen. De uitleg bij de botenopdracht die gewoonweg niet te volgen was, is ook zoiets. Weet wel dat Art zijn eigen teksten schreef. Misschien kon hij de boel helderder verwoorden dan Rick. :)
Een paar afleveringen geleden hadden ze Sinan met zijn allen aangewezen als leider. Misschien dat het daarom nu ook vanzelfsprekend was dat hij die rol kreeg. Al zag ik persoonlijk de meerwaarde van een "vliegende keep" niet echt in bij deze opdracht.

Ik vind Rick overigens een soort imitatie-Art. Hij zou er beter aan doen een eigen stijl van presenteren te ontwikkelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 januari 2019 @ 12:17:23 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184670649
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Een paar afleveringen geleden hadden ze Sinan met zijn allen aangewezen als leider. Misschien dat het daarom nu ook vanzelfsprekend was dat hij die rol kreeg. Al zag ik persoonlijk de meerwaarde van een "vliegende keep" niet echt in bij deze opdracht.

Ik vind Rick overigens een soort imitatie-Art. Hij zou er beter aan doen een eigen stijl van presenteren te ontwikkelen.
Oh, dat wist ik niet (dat hij 'leider' was). Is dat een nieuw iets? Naast penningmeesters nu ook leiders? - Zegt eigenlijk genoeg over hoe slecht ik oplet tijdens de uitzendingen.

Tja Rick. Ik vind hem reuzeleuk, maar in deze rol net zo geschikt. Het is ook lastig natuurlijk, na zo veel jaar Art. Die heeft het altijd loei-strak en zelfverzekerd gepresenteerd en stond echt bóven het spelletje, zeg maar.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')