ZZP'er wordenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:59 schreef Mikeytt het volgende:
Er ging vorig jaar automatisch 180 euro per maand naar pensioen. Dit jaar hadden ze het idee om dit met 50(!!!!) euro te verhogen naar 230 euro per maand.
Had aan de werkgever gevraagd of ik uit deze regeling kon stappen, maar is volgens haar verplicht.
Is hier wettelijk iets tegen te doen? Ik moet wss tot 72 jaar werken, om dan nog wss 10 jaar te leven. 230 lijkt me echt veel te hoog. Wel meer collega's die hierover zijn gaan klagen.
Goed salaris en best veel vrijheid hier. Denk dat ik minstens nog een paar jaar blijf..quote:
Want? Ben blij dat mijn werkgever ook 13% mag bijdragen en ik 11%.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik kijk jaloers naar de bedragen in de OP
en ja, het is verplicht, en nee je doet er niks tegen. Het hoort erbij.
omdat er ooit besloten is door een politieke partij dat dit verplicht is.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Want? Ben blij dat mijn werkgever ook 13% mag bijdragen en ik 11%.
Als je dat bedrag aan bijdrage premie betaald verdien je er waarschijnlijk ook naar...? Kan me niet voorstellen dat je minder dan 3400 p/m verdiend. Betaalde in 2014 180 op 3200(daarnaast nog stnd 13 mnd etc) . Wees blij met een goede pensioenopbouw.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Want? Ben blij dat mijn werkgever ook 13% mag bijdragen en ik 11%.
Wat mij betreft is het prima zo, alleen toen ik begon mocht je stoppen op je 58e in die 35 jaar hebben ze er inmiddels 10 jaar bij verzonnen. Niemand kan mij garanderen dat ik statistisch gezien 10 jaar ouder ga worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef dawigga het volgende:
[..]
Als je dat bedrag aan bijdrage premie betaald verdien je er waarschijnlijk ook naar...? Kan me niet voorstellen dat je minder dan 3400 p/m verdiend. Betaalde in 2014 180 op 3200(daarnaast nog stnd 13 mnd etc) . Wees blij met een goede pensioenopbouw.
De uitbetaling is allerminst zeker. Het enige dat zeker is, is dat je elke maand honderden euro's verplicht aftikt waarvan een deel ook nog naar regelingen gaat die al lang en breed zijn afgeschaft voor de werkende van nuquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef dawigga het volgende:
[..]
Als je dat bedrag aan bijdrage premie betaald verdien je er waarschijnlijk ook naar...? Kan me niet voorstellen dat je minder dan 3400 p/m verdiend. Betaalde in 2014 180 op 3200(daarnaast nog stnd 13 mnd etc) . Wees blij met een goede pensioenopbouw.
fondsen doen geen handjeklap, verzekeraars wel. Dat zijn 2 heel verschillende pensioenuitkeerders.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De uitbetaling is allerminst zeker. Het enige dat zeker is, is dat je elke maand honderden euro's verplicht aftikt waarvan een deel ook nog naar regelingen gaat die al lang en breed zijn afgeschaft voor de werkende van nuTegen de tijd dat ik op leeftijd ben is er niets meer over.
Sowieso blijft het ronduit bizar dat je als werknemer 0,0 keuze hebt betreffende pensioen. Je kiest een werkgever en krijgt er in de meeste gevallen verplicht een fonds bij. Pensioenbijdrage zou een optie moeten zijn, met keuze uit verschillende fondsen en de optie om zelf te sparen of beleggen. Verplicht bij een fonds zitten is belachelijk achterhaald en resulteert in handjeklap tussen fonds en werkgever waar je als gewone loonslaaf niets aan hebt.
Je mag nog steeds je pensioen vervroegen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het prima zo, alleen toen ik begon mocht je stoppen op je 58e in die 35 jaar hebben ze er inmiddels 10 jaar bij verzonnen. Niemand kan mij garanderen dat ik statistisch gezien 10 jaar ouder ga worden.
Goed, dat kan. In elk geval heb je er als individuele werknemer weinig over te zeggen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 21:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
fondsen doen geen handjeklap, verzekeraars wel. Dat zijn 2 heel verschillende pensioenuitkeerders.
Fijnquote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ontopic: nee TS, je kunt hier niets aan doen.
... Bij jullie ook wezen klagen hogerop?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:08 schreef GodsSon het volgende:
Zou willen dat 't hier zon laag bedrag was.
Net even gekeken, 470¤ afgelopen maand.
Dit.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De uitbetaling is allerminst zeker. Het enige dat zeker is, is dat je elke maand honderden euro's verplicht aftikt waarvan een deel ook nog naar regelingen gaat die al lang en breed zijn afgeschaft voor de werkende van nuTegen de tijd dat ik op leeftijd ben is er niets meer over.
Sowieso blijft het ronduit bizar dat je als werknemer 0,0 keuze hebt betreffende pensioen. Je kiest een werkgever en krijgt er in de meeste gevallen verplicht een fonds bij. Pensioenbijdrage zou een optie moeten zijn, met keuze uit verschillende fondsen en de optie om zelf te sparen of beleggen. Verplicht bij een fonds zitten is belachelijk achterhaald en resulteert in handjeklap tussen fonds en werkgever waar je als gewone loonslaaf niets aan hebt.
Ja ja, goed salaris en dan janken om die 230 pensioensafdrachtquote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Goed salaris en best veel vrijheid hier. Denk dat ik minstens nog een paar jaar blijf..
En Hoe goed zijn de pensioenen in de rest van de wereld waar men het zelf mag regelen?quote:Op zondag 27 januari 2019 11:51 schreef Mikeytt het volgende:
Pensioen zou gewoon een persoonlijke verantwoordelijkheid zijn.
230 euro is een hoop.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:58 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ja ja, goed salaris en dan janken om die 230 pensioensafdracht
Vrij goed. In Amerika is het grotendeels eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En Hoe goed zijn de pensioenen in de rest van de wereld waar men het zelf mag regelen?
Statistisch gezien haal je veel hoger dan 82.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
230 euro is een hoop.
Zeker als je je bedenkt dat ik statistisch waarschijnlijk de 82 ga halen terwijl ik tot 72 jaar werk.
Je kan ook op je 40ste met pensioen, je kan alleen je pensioen niet opnemen dan.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit.
Pensioen zou gewoon een persoonlijke verantwoordelijkheid zijn. Zelf een potje opbouwen die je kan gaan gebruiken. Wil je op 40 jaar met pensioen? Prima. Wil je op 80 jaar met pensioen? Ook prima.
Gewoon zelf belastingvrij pensioen opbouwen zou ideaal zijn.
Al zou dat zo kunnen zijn, weet niemand of ik ook 82 wil worden...quote:Op zondag 27 januari 2019 12:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Statistisch gezien haal je veel hoger dan 82.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |