Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag 13/01 vast in een 110 meter diepe put bij Málaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusië.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met familie aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben grondwerkers de stenen die op de put lagen er een maand geleden afgehaald om het gebied te egaliseren om er een huis te kunnen plaatsen, waarna de jongen erin is gevallen.
Er valt ook niet echt veel te melden toch? Ik bedoel, als het in Nederland was zouden ze er vast wel iets over zeggen, maar een kind ergens ver weg waar op het moment weinig echt nieuws is...tja, wat moeten ze doen, herhalen dat men bezig is?quote:
Dat ze nu super dichtbij zijn maybe?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er valt ook niet echt veel te melden toch? Ik bedoel, als het in Nederland was zouden ze er vast wel iets over zeggen, maar een kind ergens ver weg waar op het moment weinig echt nieuws is...tja, wat moeten ze doen, herhalen dat men bezig is?
Dit, ze kunnen alleen maar roepen morgen meer nieuws...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er valt ook niet echt veel te melden toch? Ik bedoel, als het in Nederland was zouden ze er vast wel iets over zeggen, maar een kind ergens ver weg waar op het moment weinig echt nieuws is...tja, wat moeten ze doen, herhalen dat men bezig is?
Tja, elke dag duurde het nog maar 24 uur en we zijn een week verder. Na een tijdje wachten ze maar op definitief nieuwsquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat ze nu super dichtbij zijn maybe?
Dat zijn ze al dagenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou ja even wat updates tussendoor.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is een item van 10 seconde dus. Samenvatting: zijn er nog niet. Next.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Heeft ook wel een hoog Hart van Nederland gehalte. Natuurlijk is het erg en verdrietig maar er gebeuren per dag 1000 dingen die niet minder erg zijn waar ook niet iedereen livestreams van volgt of twaalf dagen lang duizenden bullshit posts over maakt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:41 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Sowieso weinig nieuws op TV over Julen hier merk ik.
Minder dan 50quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:47 schreef NoXia het volgende:
[..]
Haha, dat zei m'n vrouw ook vanacht.
Klopt, ook geen interesse voor de 200 vermisten/doden bij een aardverschuiving in Brazilië. Misschien te ver weg? Of komt dat te vaak voor?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Heeft ook wel een hoog Hart van Nederland gehalte. Natuurlijk is het erg en verdrietig maar er gebeuren per dag 1000 dingen die niet minder erg zijn waar ook niet iedereen livestreams van volgt of twaalf dagen lang duizenden bullshit posts over maakt.
Is meer sensatiezucht dan medeleven bij dit soort gevallen..
Jij funs!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:47 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dat is echt alleen interessant voor mensen die dit op de voet volgen. Het is al dagenlang een kwestie van 'morgen weten we meer' en dat elke keer herhalen heeft weinig zin.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat is prima iets voor een online artikel.quote:
Net alsof we geïnteresseerd zijn in jouw avontuurtjes met de straponquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:47 schreef NoXia het volgende:
[..]
Sure, maar 4 meter of 50cm is best een verschil. Maar ja, boeiend verder, als ze hem er maar uit krijgen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is echt alleen interessant voor mensen die dit op de voet volgen. Het is al dagenlang een kwestie van 'morgen weten we meer' en dat elke keer herhalen heeft weinig zin.
nou ja snap het wel vandaag de dag. Er is geen nieuws. Pas als hij gevonden is weer.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Heeft ook wel een hoog Hart van Nederland gehalte. Natuurlijk is het erg en verdrietig maar er gebeuren per dag 1000 dingen die niet minder erg zijn waar ook niet iedereen livestreams van volgt of twaalf dagen lang duizenden bullshit posts over maakt.
Is meer sensatiezucht dan medeleven bij dit soort gevallen..
Echt irritant he! duizend berichten per seconde steeds man, en de een roept 15 cm, de andere 55, dan weer 65, 15quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Jee, die hele chat ontploft... Bizar veel reacties
waarom kijk je dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:51 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Echt irritant he! duizend berichten per seconde steeds man, en de een roept 15 cm, de andere 55, dan weer 65, 15
goeiemorgen, nadat de stenen erop gelegd zijn, hebben ze daar gegraven.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is dat verhaal over dat zijn vader hem erin zag vallen echt?
Als er stenen erop lagen hoe valt hij erin dan
Er leven honderden miljoenen kinderen (open en bloot en voor de hele wereld te zien als je er wat moeite in steekt) in zulke slechte omstandigheden dat ik plaatsvervangende schaamte voel als ik mensen zie reageren hoe verschrikkelijk dit individuele geval wel niet is.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, ook geen interesse voor de 200 vermisten/doden bij een aardverschuiving in Brazilië. Misschien te ver weg? Of komt dat te vaak voor?
Ik kijk nu voor het eerst omdat het zo dichtbij is, en lijk daar sneller het nieuws te gaan horen dan hierquote:
Daar was net wel een artikel over.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, ook geen interesse voor de 200 vermisten/doden bij een aardverschuiving in Brazilië. Misschien te ver weg? Of komt dat te vaak voor?
Omdat je bij één kind een gezicht hebt, en bij een heleboel slachtoffers eigenlijk alleen nummers hoort en ziet.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Er leven honderden miljoenen kinderen (open en bloot en voor de hele wereld te zien als je er wat moeite in steekt) in zulke slechte omstandigheden dat ik plaatsvervangende schaamte voel als ik mensen zie reageren hoe verschrikkelijk dit individuele geval wel niet is.
dat iddquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je bij één kind een gezicht hebt, en bij een heleboel slachtoffers eigenlijk alleen nummers hoort en ziet.
o ik zie dat juist anders, aandacht voor een individueel geval juist om al die anderen niet te vergeten.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Er leven honderden miljoenen kinderen (open en bloot en voor de hele wereld te zien als je er wat moeite in steekt) in zulke slechte omstandigheden dat ik plaatsvervangende schaamte voel als ik mensen zie reageren hoe verschrikkelijk dit individuele geval wel niet is.
dat is niet meer bij te houdenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:54 schreef Cupasoep het volgende:
Kan je die chat ook gelijk laten vertalen? Lukte eerst, maar kan deze optie nergens meer vinden
Ja zeg we blijven aan het gravenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mensen voelen misschien dat dit hen ook kan overkomen omdat het zo iets onverwachts is. Kinderen op een vuilnisbelt Zuid Amerika is dan toch meer een ver van je bed showquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is onzin, als ze hem hebben gevonden geeft nog steeds niemand ene fuck om alle naamloze en gezichtloze kinderen die hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
o ik zie dat juist anders, aandacht voor een individueel geval juist om al die anderen niet te vergeten.
Kijk deze meid even google translatenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:58 schreef Myrr het volgende:
23:55 DE ROL VAN DE MICRO-CAMERA | Wanneer de mijnwerkers mijnwerkers erin slagen de rots te penetreren die hen scheidt van de plug waarin Julen zich bevindt , zal een micro-camera worden gebruikt om de bron te observeren en te bepalen of de kleine Julen daar is.
Dat kun je instellenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:59 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Kijk deze meid even google translaten
Waarbij aangetekend dat er in Brazilie ook meerdere jongetjes onder de grond zouden kunnen liggen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:59 schreef Valerie. het volgende:
Ik voel inderdaad weinig voor dat euvel in Brazilie. Voel veel meer voor een klein jongetje alleen in een donkere put 100 meter onder de grond.
Die hebben nog geen gezicht en er is daar weinig hoop...quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dat er in Brazilie ook meerdere jongetjes onder de grond zouden kunnen liggen.
Ik begrijp het trouwens wel hoor. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Dit. Het volgen van dit soort nieuws nonstop idem.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:03 schreef Strani het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe jullie vrijwillig naar de chat kunnen kijken. Alles wat fout is aan de mensheid wordt daar zo'n beetje samengevat.
quote:
Net als hier.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die hebben nog geen gezicht en er is daar weinig hoop...
Net als posten hier... of is dat toch anders? En kun je me dan ook uitleggen wat het verschil is tussen die streams kijken en hier meelezen/posten? Want dat snap ik nietquote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:03 schreef Strani het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe jullie vrijwillig naar de chat kunnen kijken. Alles wat fout is aan de mensheid wordt daar zo'n beetje samengevat.
We vernamen ook dat er gisteren een dam is ingestort in Brazilië met als gevolg: 200 vermisten en een aantal doden. Maar berichtgeving en livestream over peuter Julen blijft de gemoederen bezig houden. En zo werkt het nu eenmaal vaak met individuele gevallen, vooral als het een kind is.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Heb je de chat gezien? Maar helemaal ongelijk heb je niet hoor, er is hier ook veel te veel sensatiezucht geweest in de afgelopen 12 dagen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Net als posten hier... of is dat toch anders? En kun je me dan ook uitleggen wat het verschil is tussen die streams kijken en hier meelezen/posten? Want dat snap ik niet
Wat? Dat is vandaag gebeurd en dit al bijna twee weken geleden.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en er is daar weinig hoop...
Dan hebben ze die put in het diepere gedeelte blijkbaar precies daarnaast geslagen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:08 schreef Papabear het volgende:
Best wel frustrerend, het gaat om centimeters en dan nóg explosies nodig.
iedereen komt hier even kijken of er nieuws is, users stellen vragen en die antwoorden komen van degene die af en toe de streams aangooien om met eigen ogen even te kijken of die buis die er gisteren in moest zitten er al inzit. Of dat er een helicopter aankomt met explosieven.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je de chat gezien? Maar helemaal ongelijk heb je niet hoor, er is hier ook veel te veel sensatiezucht geweest in de afgelopen 12 dagen.
Je bent zelf een lelijk dingquote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
heb je dit lelijke ding zelf gemaakt?
Ik veroordeel niet zo zeer de mensen die naar de chat kijken (hoewel ik minder begrip heb voor degenen die vol spanning lijken te hopen op beelden van een kinderlijkje op de stream).quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
iedereen komt hier even kijken of er nieuws is, users stellen vragen en die antwoorden komen van degene die af en toe de streams aangooien om met eigen ogen even te kijken of die buis die er gisteren in moest zitten er al inzit. Of dat er een helicopter aankomt met explosieven.
Zoals hierboven gepost is er weinig media-aandacht voor.
Ik vind het een beetje schijnheilig om de boodschapper vervolgens af te schieten.
Daarnaast spreken er maar een paar Spaans, en de vertaling is bagger.
dom doosje, we zitten hier in topic 12. In topic 1 was de kans juist zeer groot dat hij nog leefde. Open een topic over de mijnramp in Brazilië, en zorg voor voldoende up to date info.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat? Dat is vandaag gebeurd en dit al bijna twee weken geleden.
Enige verschil is dat er al geen hoop was voor die mensen in de eerste plaats omdat we er geen donder om geven wat er gebeurd met de mensen daar als er niet een heel mediacircus omheen wordt opgetuigd
Mediacircus?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat? Dat is vandaag gebeurd en dit al bijna twee weken geleden.
Enige verschil is dat er al geen hoop was voor die mensen in de eerste plaats omdat we er geen donder om geven wat er gebeurd met de mensen daar als er niet een heel mediacircus omheen wordt opgetuigd
met een happy endingquote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
ThaiCaveRescue dat was pas een mediacircus
Helaas niet, kon ik maar dit soort mooie en liefdevolle tekeningen maken. Kwam hem tegen op Twitter. Vond hem te mooi en kon het niet laten hem even te delen in dit topic. Om de sensatie even deze trieste situatie boven te gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:19 schreef praadje het volgende:
[..]
Mooi Nikonlover. Teken je die zelf?
Julen met zijn dode broer in de hemel?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Helaas niet, kon ik maar dit soort mooie en liefdevolle tekeningen maken. Kwam hem tegen op Twitter. Vond hem te mooi en kon het niet laten hem even te delen in dit topic. Om de sensatie even deze trieste situatie boven te gaan.
Minuut of 10 geleden kwam die naar boven. Zie hem nu niet meer eerlijk gezegd!quote:
13 dagen. Nog plusminus 35 cm.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:31 schreef Eenskijken het volgende:
zijn ze er nu nog niet? damn... 16 dagen al onder de grond nu...
Geen idee maar wat ik begrijp van de stream van Steve Lookner is dat een explosie te herkennen is aan de lift die enige tijd boven staat en het luchten van het gat in enige tijd. En dat is de laatste uren niet gebeurd.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:32 schreef Mammietje het volgende:
Heeft iemand van jullie één van de eerdere explosies gezien? Kan je dat zien? Stofwolkje ofzo?
[..]
13. Nog plusminus 35 cm.
13quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:31 schreef Eenskijken het volgende:
zijn ze er nu nog niet? damn... 16 dagen al onder de grond nu...
waar zie jij die beelden?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:39 schreef Mammietje het volgende:
Wowwww.... beelden van onder de grond ff! Indrukwekkend! Ik dacht dat ze een soort schacht zouden maken net als in een mijn, gestut met hout. Maar dit is gewoon een spleet! Claustrofobie!
Waar?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:39 schreef Mammietje het volgende:
Wowwww.... beelden van onder de grond ff! Indrukwekkend! Ik dacht dat ze een soort schacht zouden maken net als in een mijn, gestut met hout. Maar dit is gewoon een spleet! Claustrofobie!
Je ziet het blijkbaar anders dan dat ik het zie. Ik zie Julen en een overleden broer die hem steun geeft. Zijn broer is de enige met engelenvleugels.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Julen met zijn dode broer in de hemel?
Zou je niet even wachten op de lijkschouwer?
Ja zo zat ik ook. Kippenvel! Respect voor de mijnwerkers in deze spleet.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:39 schreef Mammietje het volgende:
Leven en bij bewustzijn is wat andersquote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:42 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af of, dat mocht het kind nog leven, ze het zouden kunnen horen als er maar 50 cm tussen zit.
Mocht dat zo zijn misschien de trillingen voelen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:42 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af of, dat mocht het kind nog leven, ze het zouden kunnen horen als er maar 50 cm tussen zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |