Hoe dan? Verder een k*tactie van je. Vooral met de deurbel. Blijkbaar durf je de confrontatie niet aan. De "foutparkeerders" herkennen het kennelijk niet als een privé parkeerplaats. En hoe weet deze mevrouw dat ze bij jou aan de deur moet zijn? Vragen vragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
maar je kunt wel overduidelijk zien dat het geen openbare plaats is.
Sta je de hele avond vanachter de gordijnen te gluren dan? Je bel staat immers uit.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenaar van de auto heeft al een paar keer aangebeld.
Nee, de foutparkeerders denken snel een parkeerplaats te kunnen pakken omdat hier altijd niets beschikbaar is. Ze zijn gewoon te lui om 300 meter verderop betaald te parkeren...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe dan? Verder een k*tactie van je. Vooral met de deurbel. Blijkbaar durf je de confrontatie niet aan. De "foutparkeerders" herkennen het kennelijk niet als een privé parkeerplaats.
Bel is ook uit gezet nadat mevrouw kwam bellen/kloppen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:31 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sta je de hele avond vanachter de gordijnen te gluren dan? Je bel staat immers uit.
Zo zo. Doet ie dat. Ze worden ook steeds lastiger die dingen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
De parkeerplaats deukt in mijn tuin...
Is het niet groot genoeg voor. Ook erg gedoe as ik zelf wil parkeren, uitstappen, instappen...quote:
Is daar wettelijk niks aan te doen dus?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo zo. Doet ie dat. Ze worden ook steeds lastiger die dingen.
Dat vind ik wel grappig!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bel is ook uit gezet nadat mevrouw kwam bellen/kloppen.
En ik zie haar gewoon staan.
Kan je niet iets met een spuitbus doen? Of gewoon een bord neerzetten. Of een parkeermeter dan verdien je er nog wat aan.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is het niet groot genoeg voor. Ook erg gedoe as ik zelf wil parkeren, uitstappen, instappen...
Een voortuin in centrum Rotterdam. Nou dat niet heel veel opties zijn waar je woont.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, de foutparkeerders denken snel een parkeerplaats te kunnen pakken omdat hier altijd niets beschikbaar is. Ze zijn gewoon te lui om 300 meter verderop betaald te parkeren...
Beetje een lekker ding? Mogelijkheden wellicht.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
Mijn woning heeft dus aan de voorkant een parkeerplaats welke die prive is.
Foto?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zolang de plaats niet duidelijk gemarkeerd is als een privéplaats niet nee.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is daar wettelijk niks aan te doen dus?
Voor wat hoort wat!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Beetje een lekker ding? Mogelijkheden wellicht.
Oh, op schilderen zou nog wel een optie zijn... Niet aan gedachtquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kan je niet iets met een spuitbus doen? Of gewoon een bord neerzetten. Of een parkeermeter dan verdien je er nog wat aan.
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Beetje een lekker ding? Mogelijkheden wellicht.
Sorry. Was ongepast. Mijn dirty mind ging weer eens los.quote:
Daarom:quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:36 schreef Kassamiep het volgende:
Zolang de plaats niet duidelijk gemarkeerd is als een privéplaats niet nee.
quote:
En paint dan?quote:
Op die fiets...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Daarom:
[..]
[..]
En paint dan?
Dan weten we beter hoe de situatie is.
Linkerkant van de tuin is een parkeerplaats. Rechterkant is vervolgens het huisquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:42 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe een parkeerplaats deukt.
Je moet letterlijk naar links rijden om er te komenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:40 schreef egeltje1985 het volgende:
Is t parkeervak parallel aan de straat? Dan zou ik ook niet verwachten dat ie privé was.
Je hebt dus geen tuin maar een huis met een parkeerplaats ervoor?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Linkerkant van de tuin is een parkeerplaats. Rechterkant is vervolgens het huis
Zie foto ^quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:39 schreef unlimitedzxr het volgende:
Foto’s graag... uit jouw beschrijving lijkt het nog steeds niet alsof het wel écht een privé plek is.
Nee, voorkant is een tuintje, maar een deel van de tuin is dus een parkeerplaats i.p.v. tuin.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:47 schreef mspoez het volgende:
[..]
Je hebt dus geen tuin maar een huis met een parkeerplaats ervoor?
Dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zonder foto is dit onmogelijk te beoordelen in mijn mening.
Wat jij overduidelijk als prive ziet, kan een ander als gewoon een parkeerplek zien.
Tenzij het een oprit is, kan ik me er zo niet veel bij voorstellen.
Je kan wel, denk ik, via de gemeente zo'n bordje krijgen dat alleen een auto met de kenteken van jouw auto er mag staan.
Tenminste die zie ik weleens vaker bijv. op parkeerplekken waar je dan een vergunning voor moet hebben enzo.
Dat wegslepen vind ik een raar verhaal, als iemand op jouw eigen terrein staat, mag je ze weg laten slepen, de kosten van het slepen zijn dan wel voor jouw rekening.
Edit : zo lijkt het meer een oprit, ik zou ze gewoon laten wegslepen.
Snap serieus niet dat dat zogenaamd niet mogelijk zou zijn.
Dat is dus het punt van TS. Die plek waar die autos staan en het grasveldje ernaast zijn dus van hem (nouja, zijn buren) maar worden door random people die in de straat willen parkeren gebruikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:49 schreef Parzival het volgende:
ksnap dr nog niets van.. die foto ziet eruit als een compleet prive terrein..
De rechterhelft zou van mij zijn in de situatie. Dat zijn 2 huizen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat is dus het punt van TS. Die plek waar die autos staan en het grasveldje ernaast zijn dus van hem (nouja, zijn buren) maar worden door random people die in de straat willen parkeren gebruikt.
Daar dacht ik dus ook aan, maar dat staat echt héél lelijk. Verder betwijfel ik of dat nou echt effectief gaat zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Ow dat lijkt meer een oprit inderdaad... Misschien gewoon zo'n bordje ophangen aan de muur, met privé?
Door wie? Blijkbaar slepen ze alleen eigen auto'squote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:41 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet echt. Zo meteen wordt de auto van TS weggesleept.
Ik woon in Rotterdam, dus 204984849392827 regelsquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:53 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zou gewoon een belijning spuiten in een opvallende kleur. Met een kruis en wat er nog te verzinnen valt. Gewoon doen. Vanavond nog.
Tuurlijk wel! Gewoon doen morgenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar dat staat echt héél lelijk. Verder betwijfel ik of dat nou echt effectief gaat zijn.
Juridisch sta je wel een stuk sterker als je de auto bijv. laat wegslepen. Zolang iemand nog met enige geloofwaardigheid kan claimen dat ze niet wisten dat ze andermans prive eigendom schonden kan je die kosten niet van ze terugvorderen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar dat staat echt héél lelijk. Verder betwijfel ik of dat nou echt effectief gaat zijn.
Gewoon doen. De situatie is nu volledig onduidelijk. Dus ook voor de foutparkeerders.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam, dus 204984849392827 regels
Dus maandag sowieso effe eerst de gemeente bellen om.te kijken of daar regels voor zijn.
Ze is ook op visite, maar 300 meter verderop is een hele mooie garage waat je voor 50 cent/15 minuten heel ruim kan parkeren.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:50 schreef Parzival het volgende:
ik snap trouwens dat je gaat blokkeren.. maar wat een naaistreek is dat wel zeg.. wellicht is ze bij iemand op visite.. en moet ze nu nog 200km rijden met 5 kids die allemaal lopen te janken..
Ja, daar heeft ie iets aan.quote:
Je weet dus ook nog wie het is ?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze is ook op visite, maar 300 meter verderop is een hele mooie garage waat je voor 50 cent/15 minuten heel ruim kan parkeren.
ja:quote:
Dat is ook wel zo... Maandag even kijken of er een kleine bordje is bij de stadswinkel.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Juridisch sta je wel een stuk sterker als je de auto bijv. laat wegslepen. Zolang iemand nog met enige geloofwaardigheid kan claimen dat ze niet wisten dat ze andermans prive eigendom schonden kan je die kosten niet van ze terugvorderen.
Hij staat gewoon voor zijn eigen huis een auto te blokkeren op zijn eigen terrein.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:56 schreef Parzival het volgende:
oftewel.. je hebt geen poot om op te staan.. en je blokkeert moetwillig iemand nu.. die jou dus kan laten wegslepen op jouw kosten..
Vanuit de wegenverkeerswet wel. Je negeert nu echter het stuk over eigendomsrecht uit hetzelfde artikel - waardoor mevrouw er niet mag staan.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja:
Als het parkeerterrein vanaf de openbare weg te bereiken is, is dit terrein voor de Wegenverkeerswet een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Het maakt hierbij niet uit of het privé-eigendom betreft. Het maakt in principe ook niet uit of er een bord staat wat aangeeft dat het een privé-terrein betreft. De wet hanteert hier een functioneel begrip, het gaat om de weg zelf.
.....
Het voorgaande betekent dat, indien de parkeerplaatsen voor een ieder te bereiken zijn, de normale verkeersregels van toepassing zijn....
....
Echter, van een overtreding van de Wegenverkeerswet is pas sprake als bijvoorbeeld buiten parkeervakken of op de stoep geparkeerd wordt. Als de onbekende voertuigen netjes in de vakken staan kan de politie niet op grond van de Wegenverkeerswet optreden: er is immers geen overtreding. Bovendien speelt ook mee dat de politie alleen zal optreden bij gevaar of hinder, ook al is er strikt genomen sprake van een overtreding.
oftewel.. mevrouw mag daar gewoon parkeren.
Dan wens ik d'r succes. Met een stuk of 6 sleepdiensten gesproken die niet wildenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:56 schreef Parzival het volgende:
oftewel.. je hebt geen poot om op te staan.. en je blokkeert moetwillig iemand nu.. die jou dus kan laten wegslepen op jouw kosten..
Hier heeft hij meer aan.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja:
Als het parkeerterrein vanaf de openbare weg te bereiken is, is dit terrein voor de Wegenverkeerswet een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Het maakt hierbij niet uit of het privé-eigendom betreft. Het maakt in principe ook niet uit of er een bord staat wat aangeeft dat het een privé-terrein betreft. De wet hanteert hier een functioneel begrip, het gaat om de weg zelf.
.....
Het voorgaande betekent dat, indien de parkeerplaatsen voor een ieder te bereiken zijn, de normale verkeersregels van toepassing zijn....
....
Echter, van een overtreding van de Wegenverkeerswet is pas sprake als bijvoorbeeld buiten parkeervakken of op de stoep geparkeerd wordt. Als de onbekende voertuigen netjes in de vakken staan kan de politie niet op grond van de Wegenverkeerswet optreden: er is immers geen overtreding. Bovendien speelt ook mee dat de politie alleen zal optreden bij gevaar of hinder, ook al is er strikt genomen sprake van een overtreding.
Wat rij je, een rc-auto?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is het niet groot genoeg voor. Ook erg gedoe as ik zelf wil parkeren, uitstappen, instappen...
Is een prettige buurt hoor en iedereen mag elkaar wel... Mevrouw in kwestie is visite van buren 3 huizen verderop en komt hier wel vaker.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je weet dus ook nog wie het is ?
Je relatie met je buren is vast heel goed...
Dat geldt vaak voor bedrijven die parkeerplekken claimen terwijl ze toegankelijk zijn vanaf de openbare weg.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja:
.....
....
maar wel zelf voorschieten en kosten proberen te verhalen...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat kun je laten wegslepen.
Haar auto blokkeren en doen alsof je niet thuis bent terwijl ze al een paar keer heeft aangebeld is niet goed voor je relatie met je buren. Hoezeer je ook in je recht staat.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is een prettige buurt hoor en iedereen mag elkaar wel... Mevrouw in kwestie is visite van buren 3 huizen verderop en komt hier wel vaker.
Ze weet dondersgoed dat dat geen oenbare plek is
Simpele Aygo.quote:
nvr mindquote:
Ik heb een prima relatie met de buurtquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Haar auto blokkeren en doen alsof je niet thuis bent terwijl ze al een paar keer heeft aangebeld is niet goed voor je relatie met je buren. Hoezeer je ook in je recht staat.
Just a tip.
Classicquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
KLB / Hoer die denkt dat het haar parkeerplek is!
Hier staan wat tips. Vergeet vooral niet te filmen.
Is een keurige wijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:02 schreef Nismo91 het volgende:
Super vervelend mikey ! Kun je geen kenteken of privé op de parkeerplaats laten drukken of bestraten ? Of zelfs met graffiti![]()
als het een tokkie
![]()
![]()
wijk is (kan ik mij niet voorstellen bij jou btw)
Zodra je het licht in je huiskamer aandoet gaat dat echter niet meer op. Of ga je nog een uur in het donker zitten ?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb een prima relatie met de buurt![]()
Dit is ook geen belemmering. Ik zou net zo goed aan het slapen kunnen zijn.
Hoe kan een parkeerbeugel dan te groot zijn?quote:
Straks beukt een opstandige buurman met kort lontje de deur in bij TS.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zodra je het licht in je huiskamer aandoet gaat dat echter niet meer op. Of ga je nog een uur in het donker zitten ?
En ze zijn nu vast je voordeur in de gaten aan het houden om te zien wanneer je thuiskomt want mevrouw wil weg - dus zeggen dat je een wandeling aan het maken was kan niet meer.
Neuh, mijn lichten blijven gewoon uit. (Zoals 90% van de tijd)quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zodra je het licht in je huiskamer aandoet gaat dat echter niet meer op. Of ga je nog een uur in het donker zitten ?
En ze zijn nu vast je voordeur in de gaten aan het houden om te zien wanneer je thuiskomt want mevrouw wil weg - dus zeggen dat je een wandeling aan het maken was kan niet meer.
Oh, dat, dacht dat je zo'n opklapbare hek bedoelde...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:06 schreef yosander het volgende:
[..]
Hoe kan een parkeerbeugel dan te groot zijn?
[ afbeelding ]
Wel prijzig trouwens![]()
Nee. Is groot genoeg voor 2 kleine auto's. Ik sta nog steeds op eigen terrein.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:08 schreef Elpis het volgende:
Dus nu sta je zelf op openbaar terrein wat betaald parkeren is?
Straks levert het je zelf nog een bekeuring op .
Niemand hier heeft echt een kort lontje.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Straks beukt een opstandige buurman met kort lontje de deur in bij TS.
Slot dichtmaken hoeft niet, scheelt weer een stapquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oh, dat, dacht dat je zo'n opklapbare hek bedoelde...
Die krengen zijn tong hartstikke onhandig? Slot weghalen, inrijden, weer slot dicht maken... Pff
Dat weet ze zelf dondersgoed al. Dit is gewoon een gevalletje niet extra willen lopen/betalenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nogmaals de vraag waarom je niet gewoon kan aangeven dat het niet voor haar bedoeld is
Moet wel, anders kunnen zij weer achter mijn auto parkerenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:12 schreef yosander het volgende:
[..]
Slot dichtmaken hoeft niet, scheelt weer een stap
Tsjonge zit die oppervlakte ook bij die 68m2?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Is groot genoeg voor 2 kleine auto's. Ik sta nog steeds op eigen terrein.
quote:
Oja, tis groter dan een parkeervakquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Moet wel, anders kunnen zij weer achter mijn auto parkeren
Binnenruimtequote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:13 schreef Elpis het volgende:
[..]
Tsjonge zit die oppervlakte ook bij die 68m2?
Dan blijft er weinig woongenot over.
[..]
Dan meld je toch even dat je er niet van gediend bent en zet je je wagen weg ipv triest te gaan doenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat weet ze zelf dondersgoed al. Dit is gewoon een gevalletje niet extra willen lopen/betalen
Zeggen dat ik er niet van gediend ben!!! Dat zal 'r leren!!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan meld je toch even dat je er niet van gediend bent en zet je je wagen weg ipv triest te gaan doen
Deze topicreeksquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
KLB / Hoer die denkt dat het haar parkeerplek is!
Hier staan wat tips. Vergeet vooral niet te filmen.
Je staat fout geparkeerd, in principe kan de politie je wegslepen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan wens ik d'r succes. Met een stuk of 6 sleepdiensten gesproken die niet wilden
Het was toch een nette buurt?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeggen dat ik er niet van gediend ben!!! Dat zal 'r leren!!
EnigSzins betekent minder dan 20 %. Waarom stuur je geen foto/tekening van de echte situatie op ? Zo lijkt het alsof je informatie achter houdt en daar houden we niet zo van hier.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ziet er wel enigzins hetzelfde uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |