goeie vraag........ vaag verhaal eigenlijkquote:Op donderdag 24 januari 2019 22:07 schreef trein2000 het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Er is van jou uit nooit een bestelling gedaan of anderzins opdracht gegeven tot iets wat tot verzending zou kunnen leiden?
Maar dan is het toch eigenlijk nooit officieel ontvangen maar in de bezorgketen blijven hangen?quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:03 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben uiteindelijk toch naar de buren gegaan, dat blijkt een officieel afhaalpunt geweest te zijn.
Dus het is retour? Wat staat er in de voorwaarden van de webshop, voor zover het niet onder het herroepingsrecht valt?quote:Hij vertelde mij dat pakketjes die niet opgehaald worden, na 2 weken teruggestuurd worden. Hij had het pakketje dus niet meer in zijn bezit.
Als je online iets besteld hoef je ook geen handtekening of dergelijke te zetten. Je hebt zelfs zoiets als afterpay.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:18 schreef mir1986 het volgende:
Ja, ik weet dat het een vaag verhaal is.
Ik heb uit de mailwisseling die ik net teruggelezen heb, blijkbaar wel opdracht gegeven tot het verzenden van het pakket.
Ik heb echter geen eerste factuur ontvangen, geen verzendbevestiging en geen briefje in mijn brievenbus dat ik een pakket gemist heb. Ik heb het pakket niet in ontvangst genomen en geen handtekening gezet voor ontvangst van het pakket.
Welk bedrijf ga ik niet vertellen.
Als het pakket bezorgd is bij een bezorgpunt, wat een van je buren kennelijk is, dan krijg je inderdaad geen briefje in de bus want dan zijn ze nooit langs jouw woning geweest.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:18 schreef mir1986 het volgende:
Ja, ik weet dat het een vaag verhaal is.
Ik heb uit de mailwisseling die ik net teruggelezen heb, blijkbaar wel opdracht gegeven tot het verzenden van het pakket.
Ik heb echter geen eerste factuur ontvangen, geen verzendbevestiging en geen briefje in mijn brievenbus dat ik een pakket gemist heb. Ik heb het pakket niet in ontvangst genomen en geen handtekening gezet voor ontvangst van het pakket.
Welk bedrijf ga ik niet vertellen.
Nee, dat heb ik niet aangegeven. Echter als ik andere spullen koop bij dat bedrijf geef ik altijd aan dat het bij een bezorgpunt afgeleverd moest worden.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:24 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Als het pakket bezorgd is bij een bezorgpunt, wat een van je buren kennelijk is, dan krijg je inderdaad geen briefje in de bus want dan zijn ze nooit langs jouw woning geweest.
Had je aangegeven dat het bij een bezorgpunt afgeleverd moest worden?
Wat bedoel je hier precies mee? Dank je wel alvast.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:22 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, dan zou je het nog kunnen gooien op de wet koop op afstand, maar ik weet niet wat de gang van zaken is als het pakket nooit bezorgd is.
Dit maakt het toch wel anders denk ik. Ze hebben gewoon gepresteerd. Wat is nu precies de overeenkomst?quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet aangegeven. Echter als ik andere spullen koop bij dat bedrijf geef ik altijd aan dat het bij een bezorgpunt afgeleverd moest worden.
Ik had verwacht nog een bevestiging te krijgen van de verzonden spullen, die heb ik echter nooit gekregen. En dus ook een factuur van datgene wat ze nou precies verstuurd hebben.
Als je spullen bestelt als particulier op internet heb je 2 weken bedenktijd als je de spullen hebtquote:Op donderdag 24 januari 2019 22:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Dank je wel alvast.
Ja dus k zou dat emailen en dan als je het pakket ontvangen hebt terugsturen en koop ontbinden...quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:30 schreef mir1986 het volgende:
Oke, maar ik wist dus op dat moment niet dat er iets bij de buren iets bezorgd is. Daar kom ik pas na 1,5 maand achter.. Heb dat aangegeven bij het bedrijf. En na drie maanden kom ik er achter dat de 'buren' een officieel afhaalpunt is en dus hun pakketten na 2 weken al terugstuurt. Dus eigenlijk is het pakket gewoon kwijt. En heb ik het zelf niet in ontvangst genomen, want anders had ik het pakket meteen teruggestuurd.
Ja idd. En denk dat de bewijslast bij hun ligt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Pakje niet aangekomen, probleem van de verkoper
Ik neig hier ook naar. Alhoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. TS is ook wel nalatig geweest door niet naar de buren te gaan. Ondanks herhaaldelijk aandringen van de verzenderquote:Op donderdag 24 januari 2019 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Pakje niet aangekomen, probleem van de verkoper
Als ze slim zijn trekken ze hun piemel in. Pakket niet gekregen is het probleem van de verkoper, had ie maar een fatsoenlijke pakjesdienst moeten nemen. Wij doen al 20 jaar online handel inmiddels.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:36 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja idd. En denk dat de bewijslast bij hun ligt.
Ze hebben geen bevestiging van verzending gestuurd en details vd verzending, dus hoe kan ts weten waar het pakket is.
Maar hoe reageerden ze hierop?
Na 1.5 maand. Toen was het pakketje al weg.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neig hier ook naar. Alhoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. TS is ook wel nalatig geweest door niet naar de buren te gaan. Ondanks herhaaldelijk aandringen van de verzender
Dus na anderhalve maand kom je erachter dat het bij de buren bezorgd is maar weer anderhalve maand later kom je erachter dat je buren een bezorgpunt zijn? Ben je niet gelijk langs je buren gegaan toen je hoorde dat daar je pakje was bezorgd?quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:30 schreef mir1986 het volgende:
Oke, maar ik wist dus op dat moment niet dat er iets bij de buren iets bezorgd is. Daar kom ik pas na 1,5 maand achter.. Heb dat aangegeven bij het bedrijf. En na drie maanden kom ik er achter dat de 'buren' een officieel afhaalpunt is en dus hun pakketten na 2 weken al terugstuurt. Dus eigenlijk is het pakket gewoon kwijt. En heb ik het zelf niet in ontvangst genomen, want anders had ik het pakket meteen teruggestuurd.
Ja, ik ben uiteindelijk langsgegaan bij de buren, omdat ik toen dat bericht van het incassobureau had ontvangen. Zij vertelden mij toen dat ze na 2 weken alle pakketjes terugsturen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus na anderhalve maand kom je erachter dat het bij de buren bezorgd is maar weer anderhalve maand later kom je erachter dat je buren een bezorgpunt zijn? Ben je niet gelijk langs je buren gegaan toen je hoorde dat daar je pakje was bezorgd?
daar is mir dus blijkbaar niet door het bedrijf of door het ophaalpunt of wie ook van op de hoogte gesteld, dus dat ging niet echt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:45 schreef Tinos85 het volgende:
Ben je niet gelijk langs je buren gegaan toen je hoorde dat daar je pakje was bezorgd?
Daar was ik inderdaad niet van op de hoogte...quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
daar is mir dus blijkbaar niet door het bedrijf of door het ophaalpunt of wie ook van op de hoogte gesteld, dus dat ging niet echt.
Als ze dat pakje retour hebben gestuurd moet daar bewijs van zijn. Normaliter wordt bij retouren de barcode gescand en dan moet het koeriersbedrijf kunnen vertellen wat daarmee gebeurd is.quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, ik ben uiteindelijk langsgegaan bij de buren, omdat ik toen dat bericht van het incassobureau had ontvangen. Zij vertelden mij toen dat ze na 2 weken alle pakketjes terugsturen.
Als je iets koopt buiten de winkelruimte, dus bijvoorbeeld aan de deur of in dit geval via internet, heb je veertien dagen bedenktijd, waarbinnen je de koop kosteloos ongedaan kan maken. (dwz, soms kost het je de verzendkosten)quote:Op donderdag 24 januari 2019 22:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Dank je wel alvast.
Ik welquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die bedenktijd gaat bij mijn weten vaak in bij ontvangst van het pakket, maar dat weet ik niet zeker.
En dat is dus niet goed gebeurd..quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:01 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als ze dat pakje retour hebben gestuurd moet daar bewijs van zijn. Normaliter wordt bij retouren de barcode gescand en dan moet het koeriersbedrijf kunnen vertellen wat daarmee gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |