Je kunt ook gewoon beneden verschonenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:05 schreef MaJo het volgende:
Na wat uitzoekwerk denk ik dat we voor de voorgevormde luiers met een overbroekje gaan. Maar welk merk? Ook daar is weer zoveel keuze. Ik vind Petit Lulu er leuk uitzien maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit
Die inlegvellen, kun je die gewoon door het toilet spoelen? Dat is nog een beetje de enige bottleneck voor ons, wij hebben een toilet beneden en de babykamer boven (naast de wasmachine!). Moet je dan steeds met zo'n inlegvel met poep naar beneden lopen
Uiteraard, maar kan me voorstellen dat het 's nachts handiger boven is, vooral omdat de babykamer precies naast de slaapkamer zitquote:
Volgens sommige fabrikanten kan je de inlegvellen door het toilet spoelen maar het wordt in nederland sterk afgeraden. Die inlegvellen kunnen (zonder ontlasting) worden gewassen en hergebruikt. Als het niet uit elkaar valt in de wasmachine dan valt het ook niet uit elkaar in het riool.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:05 schreef MaJo het volgende:
Die inlegvellen, kun je die gewoon door het toilet spoelen? Dat is nog een beetje de enige bottleneck voor ons, wij hebben een toilet beneden en de babykamer boven (naast de wasmachine!). Moet je dan steeds met zo'n inlegvel met poep naar beneden lopen
Ah ik dacht dat ze doorgespoeld konden worden, weer wat geleerd! Heb je dan een aparte prullenbak hiervoor? Ik kan me voorstellen dat het stinkt als je het bij het gewone afval gooitquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:19 schreef coccinelle het volgende:
De inlegvellen met ontlasting gooi je weg bij het restafval. Deze spoel je niet door, ook al zegt de fabrikant dat het wel kan. De rioolzuivering is er niet zo blij mee aangezien de doekjes niet afbreken. Doekjes met alleen urine was je met de luiers mee tot ze echt kapot zijn.
Wij hadden little lamb voorgevormde luiers met overbroekjes van little lamb en totsbots (versie 2). Hu-Da schijnen ook erg fijne en smalle voorgevormde luiers te hebben.
Ah ja, zo'n normale luier gooi je natuurlijk ook niet zomaar tussen het afvalquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:41 schreef Elleska het volgende:
Apart prullenbakje of een zakje erom en direct weggooien kan beide. Verschilt per situatie wat het handigste is. Eigenlijk hetzelfde wat je met een wegwerpluier zou doen alleen kan het prullenbakje bij wasbaar een stuk kleiner zijn aangezien je enkel de poep weggooit.
Maar zoals gezegd hoeft dat pas vaste voeding. Dan gaat de poep ook pas echt stinken.
Zo sta ik er ook wel in, als ze het teveel gedoe vinden mag wegwerp best. Maar als ze ervoor openstaan zou het fijn zijn!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:53 schreef Lemijn het volgende:
Ik las iets over de crèche in Z&G. Ik wou even zeggen dat ik Jacob in een wasbare luier bracht, en zij die bij de eerste wissel in een zakje deden. Aan het eind van de dag kreeg ik hem in een wegwerpluier terug. Ik had echt geen bezwaar tegen die twee dagen wegwerp, en het was mij het ‘gedoe’ niet waard van alle leidsters op de hoogte brengen, onduidelijkheid met invallers er cetera. Hetzelfde gold wat mij betreft voor de vader en grootouders maar die deden braaf mee omdat het best simpel was.
Met ongeveer 11? maanden was ik het opeens zat en ben ik gestopt. Maar ik heb toen nog best lang gevonden dat wegwerpluiers veel meer stinken....
Zo doen wij het! De meest ontspannen versie. S nachts wegwerp, overdag wasbaar, onderweg ook wegwerp en de oppas wat diegene graag wilquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel in, als ze het teveel gedoe vinden mag wegwerp best. Maar als ze ervoor openstaan zou het fijn zijn!
Kun je ook de vinger erop leggen waarom je het zat was? Het is natuurlijk wel meer werk dan wegwerpluiers. Ik kan me ook zo voorstellen dat je het combineert: thuis gewoon aan de wasbare luiers en als je een weekend weggaat wegwerpluiers mee
Ik heb het dus niet eens gevraagd. Ik wilde graag dat ze aandacht zouden besteden aan goed naar hem kijken, want hij had geen voorspelbaar ritme van 'elke 3 uur 150ml en dan slapen' of zo, dus die dingen vond ik veel belangrijker dan dat ze steeds aan elkaar zouden vragen hoe het met die luiers zit. Wat er om zijn billen zat boeide hemzelf namelijk niet, maar dat hij gevoed werd en aandacht kreeg wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel in, als ze het teveel gedoe vinden mag wegwerp best. Maar als ze ervoor openstaan zou het fijn zijn!
Heel simpel: de was. Ik waste 3x per week op vaste dagen. 's Ochtends erin, voorwas, kwartier later hoofdwas, paar uur later ophangen, bij voorkeur buiten, checken, eraf halen, vouwen, repeat. En dat ging prima, maar opeens werd het me teveel. Combinatie met weinig slaap, denk ik.quote:Kun je ook de vinger erop leggen waarom je het zat was? Het is natuurlijk wel meer werk dan wegwerpluiers. Ik kan me ook zo voorstellen dat je het combineert: thuis gewoon aan de wasbare luiers en als je een weekend weggaat wegwerpluiers mee
Gedoe?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 20:22 schreef douche-eendje het volgende:
Majo, kijk eens of je een pakket kunt huren om te zien wat het best bij jullie kindje past.
Op kinderdagverblijf is Bas nog altijd de enige in wasbaar en het kost ze daar ook meer moeite om wasbaar te verschonen. Nu met corona in goed overleg even daar in wegwerp voorlopig, ik breng Bas wel in wasbaar.
Op vakantie nu ook wegwerp. Wat een gedoeen stank.
Ja. Vakantie, geen commode, een dreumes die alle kanten op kruipt en geen seconde meer blijft liggen en onze onhandigheid met wegwerp want niet gewend. Een wasbare luier krijg ik zoveel makkelijker bij hem aan. En natuurlijk nu zure spuitkak door 2 doorkomende tanden, gelukkig heb ik wasbare overbroekjes mee want anders hadden we nog veel meer was gehadquote:Op dinsdag 23 juni 2020 22:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Gedoe?
Dat je het vindt stinken, duur vindt of milieu-onvriendelijk, dat snap ik.
Maar gedoe?
Het zkh heeft daar niks over te vinden, als jij dat wilt, dan gebruiken ze het daar gewoon. Waarschijnlijk ben je er overigens toch snel na je bevalling weer weg.quote:Op woensdag 24 juni 2020 23:07 schreef MaJo het volgende:
Neem je ook al de wasbare luier mee naar het ziekenhuis? Ik zal in het ziekenhuis bevallen maar geen idee hoe ze daar tegenover wasbaar staan
Goed om te wetenquote:Op woensdag 24 juni 2020 23:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zkh heeft daar niks over te vinden, als jij dat wilt, dan gebruiken ze het daar gewoon. Waarschijnlijk ben je er overigens toch snel na je bevalling weer weg.
Meconium, jaquote:Op woensdag 24 juni 2020 23:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goed om te wetenIk moet geloof ik minstens 12 uur blijven maar dat is natuurlijk zo voorbij. Produceert de baby überhaupt meteen poep en plas?
Ze zijn op Nappy’s ook al niet meer verkrijgbaar. Ik weet dat er veel tweedehands verkocht wordt maar misschien handig om te weten voordat je hierop instaptquote:Er is veel onduidelijkheid over de toekomst van Milovia. Eind juli werd ons bekend dat het bedrijf op zoek is naar een nieuwe eigenaar. De productie is stilgelegd en het is onduidelijk of en wanneer Milovia een doorstart zal maken. De levertijd bij Milovia was altijd al meerdere maanden. Ook bij een eventuele doorstart zal het dus maanden duren voordat er nieuwe voorraad binnenkomt.
De overbroekjes zijn wel heel soepel en fijn geprijsd. Ik vond de versie 2 van totsbots ook heel fijn door een dubbele laag pul.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:37 schreef Ticootje het volgende:
Klittenband is prima. Ik heb er 1 van little lamb maat 2, aanrader om daar nog 3 van te halen?
Ik had precies hetzelfde. Begonnen met een Little Lamb newborn set maar ik blijk een ramp met klittenband en voorgevormde luiers vond ik ook niets. Niet dat het slechte luiers zijn, LL zijn juist uitstekende luiers, maar het is gewoon heel persoonlijk wat fijn werkt en wat niet.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Test pakketten! Ik dacht bijvoorbeeld ook zeker klittenband te willen en tweedelig. Ik
Vond uiteindelijk allebei helemaal niks
Heb nu SIO’s en losse inleggers van verschillende merken door elkaar.
Daar heb je een goed puntquote:Op donderdag 10 september 2020 11:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik hoop wel dat je nesteldrang daarmee genoeg gesust wordtmijn pakket werd bezorgd in week 38 maar ik beviel met 37.6, dus ik mijn man heeft toen mijn bevalling begon onderweg naar huis een pak luiers gekocht.
Uiteindelijk was ik er pas na een maand aan toe om alle luiers te bekijken en uit te zoeken hoe het werkt. Het kan geen kwaad om in de eerste tijd even wegwerp te gebruiken. De meconium is ook erg smerig (plakkerig zwart) dus daarvoor is het ook fijn om wegwerp te gebruiken.
Ik heb wel interessequote:Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wat maat 1 totsbots. Ik denk een stuk of 5.
Als iemand ze wilt hebben stuur ik ze op, overnemen tegen verzendkosten dus.
Dat zijn AliExpress luiersquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:19 schreef MaJo het volgende:
Iemand hier ervaring met Happy Flute? Zijn pocketluiers voor een mooie prijs (4 luiers voor 25 euro, de boosters moet je wel los erbij kopen) dus ik heb ze maar besteld zodat ik alvast wat luiertjes in huis heb. Ik kan er altijd meer bestellen als het goed bevalt. Als het goed is passen ze ook al bij een newborn
Owquote:Op woensdag 30 september 2020 07:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dat zijn AliExpress luiersdie je daar voor minder kan kopen. Ik vind pocket luiers niks. Heb wel twee happy flute overbroekjes en die zijn wel ok. Wat stug in pul en in elastieken maar nu ze lekker stevig is en een stuk groter passen ze best goed. Bij een newborn verwacht ik dat ze nog veel te grof zijn.
Ah gelukkig maarquote:Op woensdag 30 september 2020 13:23 schreef coccinelle het volgende:
Happy Flute kun je wel gewoon aanschaffen. Het is wel een Chinese luier, maar het bedrijf biedt zichzelf aan op o.a. Ali. Het is geen namaak o.i.d.
De one size is vaak wel te groot voor een newborn.
Hahaha herkenbaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik word zo blij van mn rek vol luiertjes he.
Ik heb echt een hobby nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |