Ja!quote:Op zondag 30 juni 2019 11:02 schreef -Mellow- het volgende:
Iemand ervaring met katoenen strikluiers icm inleggers en wollen overbroekjes?
Ik heb dus een verzameling besteld via marktplaats, want raakte ineens helemaal overtuigd van de ouderwetse strikluier. Maar las daarna ook dat die wollen overbroekjes niet onder een romper kunnen ivm druklekkage. Dan maar zonder romper en met shirtje, zou je denken. Maar ik heb een hele stapel rompers en maar weinig shirtjes....quote:
Herkenbaarquote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:09 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees me een ongeluk maar vind het zoooo verwarrend allemaal![]()
Dit!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:09 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees me een ongeluk maar vind het zoooo verwarrend allemaal![]()
Jep! 👋🏻quote:Op zondag 30 juni 2019 11:02 schreef -Mellow- het volgende:
Iemand ervaring met katoenen strikluiers icm inleggers en wollen overbroekjes?
En alle overbroekjes kunnen icm strikluier? Welke heb jij?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:26 schreef Morretje het volgende:
[..]
Jep! 👋🏻
Ik gebruik de wolbroek ‘s nachts, en heb dan idd de romper niet dicht want dan heb je veel meer kans op druklekkage. Overdag dus idd pull overbroekjes.
En meteen vanaf het begin met overbroekjes, anders blijf je verschonen. Of mijn baby plaste geel veel, maar zonder overbroekjes lijkt me alleen mogelijk als je er een heel dik pak van maakt zodat het vocht nooit de buitenste laag bereikt.
Hier ook! Wij hadden Iobio-rompertjes, die hebben een extra drukknoopje en dat ging perfect. Eigenlijk nooit lekkage (niet met baby en niet met twee-jarige)quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:40 schreef coccinelle het volgende:
Ik had wolbroekjes voor de nacht (helaas alweer te klein) en had gewoon de romper dicht met romperverlenger. Dat ging prima
Tot nu toe alleen romperverlengers met knoopjes van 9mm kunnen vinden, geen andere maat.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:47 schreef Morretje het volgende:
Er zijn geloof ik twee maten drukknoopjes die gebruikt worden voor rompers en verlengers. Als t net de verkeerde zijn past t idd niet.
Qua overbroekjes heb ik van alles, heb nog geen broekjes ontdekt die ik minder goed vond dan andere. Ben wel iets meer dan van broekjes zonder klittenband, zeker nu in de zomer de luiers gedragen worden met alleen een jurkje wil het klittenband bij buikschuiven nog wel eens losgaan.
Grappig CE dat je juist de wolbroeken soepeler vindt voor mini’s. Ik vond ze juist het pakket nog dikker en stijver maken. Maar geen punt voor de nacht.
wat douche-eendje al zei, het is makkelijk en slank. Wat ik ook een groot voordeel vind is dat je niet vast zit aan een bepaald merk, je kan vanalles in het overbroekje steken.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
Waarom is Milovia zo enorm populair momenteel?
Ja echt? Ik vind ze er namelijk niet echt los in zitten, ze zitten er echt helemaal in. ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze er in de was uitvallen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
Bij de pockets hoef je niet de vieze inlegger er uit te frutselen, die valt er vanzelf uit in de was. Dus dat scheelt nog.
Ik heb maar 1 pocket en dat gaat altijd goed. Eigenlijk een all-in-one dus die inlegger zit ook nog vast en die gaat er ook uit.quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja echt? Ik vind ze er namelijk niet echt los in zitten, ze zitten er echt helemaal in. ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze er in de was uitvallen.
Twentequote:Op zaterdag 3 augustus 2019 15:46 schreef CassElliot het volgende:
Je kunt ook lanoliseren met wolspoeling, die van Disana bijvoorbeeld. Het is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid lanoline in de spoeling. Ik gebruikte allebei. Wolspoeling is wat makkelijker, pure lanoline vind ik persoonlijk fijner (dat gebruik ik ook voor meer dingen) In welke regio woon je Mellow?
Ik heb geen ervaring met wasbare billendoekjes, maar wel met wattenvierkantjes in een kom water en met WaterWipes.quote:Op dinsdag 5 november 2019 23:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Maar nu las ik over schimmelvorming. Iemand ervaring daarmee? Hoe groot is de kans op schimmelvorming als ik bijvoorbeeld 2x per week de pot leeg en weer vul met schoon water en schone doekjes?
Iets anti-bacterieels toevoegen wat mild voor de huid is, lijkt me ook wel fijn. Ik lees dan van alles over de zogenaamde antibacteriele of schimmelwerende werking van etherische oliën of kokosolie, maar daar twijfel ik zelf nogal over. Heb niet zo'n zin om in wetenschappelijke artikelen hierover te duiken maar ik kan niet zo snel een betrouwbare website vinden waarop dat netjes wordt uitgelegd.
Want schimmels en bacteriën houden niet van tocht?quote:
Zo kan het ademen. Laat je was maar eens te lang in een dichte wasmachine zitten, het verstikt dan, bleh!quote:Op woensdag 6 november 2019 07:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Want schimmels en bacteriën houden niet van tocht?Ik zou het juist dicht laten vanwege ronddwarrelende sporen van schimmels en zo.
@:BobbyMcGee begin eens met twéé potten, eentje op een kier en eentje dicht. For science!
Ha, leuk punt, dat waterwipes ook niet schimmelen. Als ik het goed begrijp moet ik dus grapefruitextract met conserveringsmiddelen toevoegen voor een antibacterieel effectquote:Op woensdag 6 november 2019 00:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met wasbare billendoekjes, maar wel met wattenvierkantjes in een kom water en met WaterWipes.
Bij dat eerste liet ik de kom geen halve week staan, dat leek me niet hygiënisch aangezien ik bij een poepluier meerdere keren een nieuw watje uit het water viste (met dus niet altijd even schone handen vanaf het tweede watje).
Bij dat tweede zijn de ingrediënten "Water (Aqua) 99.9% and Citrus Grandis (grapefruit) seed extract". Ik gebruik ze nu iets van 2,5 jaar en heb nooit schimmelende doekjes gezien, ook niet als een pakje langer open was dan de geadviseerde 4 weken. Dat grapefruitextract is dus 0,1% en zou een antimicrobieel effect hebben (terwijl het mild is voor de huid), dus ik wilde dit al bijna adviseren, tot ik nota bene op de website van WaterWipes zelf dit artikel (ja sorry, toch wetenschappelijk) tegenkwam: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10399191
Hierin staat dat het antimicrobiële effect niet door het grapefruitextract komt, maar door het conserveringsmiddel dat er meestal aan toegevoegd wordt.![]()
Ik zou dus ook niet veel vertrouwen hebben in een drupje olie, maar wie weet is het eigenlijk niet eens nodig? Een pakje dat 4 weken goed moet blijven is wel wat anders dan een pot die 2x per week ververst wordt. Ik zou het gewoon uitproberen. For science!
Het gaat om dit stofje:quote:Op woensdag 6 november 2019 08:59 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wel een beetje een mindfuck dat we dus heel correct Waterwipes gebruiken 'want daar zit helemaal niets slechts in' terwijl er dus in het extract conserveringsmiddelen als methylparabenen zitten
(Nu lijkt me het een te verwaarlozen gehalte, maar toch)
Ik heb een newborn-pakket gehuurd bij wasbaarwonderland. Dat is handig, want de one-size luiers zijn nog best groot voor een newborn. En dan kun je verschillende systemen uitproberen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:08 schreef MaJo het volgende:
*Kick*
Wij zijn ook van plan wasbare luiers te gaan gebruiken maar er zijn zoveel verschillende merken dat ik door de bomen het bos niet meer zieIk hou in ieder geval wel van kleurige met printjes.
Is hier een soort consensus van wat het beste is of is het echt een kwestie van proberen? Lijkt me ook weer zowat om 10 verschillende merken aan te schaffen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |