abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187842633
registreer om deze reclame te verbergen
Terwijl ik milovia binnen 1 dag droog heb. Gisteren gewassen en vanmorgen weer een schone luier om de kont.
Alleen de bamboe boosters van Little Lamb die ik gebruik voor extra absorptie hangen nog op het rek. Die drogen langzaam maar mogen eventueel in de droger.
  woensdag 10 juli 2019 @ 11:43:40 #77
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187843885
Ik heb pockets maar ik leg de inleggers er los in.
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:45:28 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188089002
Iemand tips waar het beste lanoline te kopen om de wollen broekjes mee te lanoliseren?
Online zie ik zowel puur lanoline als wolspoeling met lanoline.
En als iemand een fysieke winkel weet ipv webwinkel, dan nog beter.

[ Bericht 45% gewijzigd door -Mellow- op 24-07-2019 09:51:13 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188266578
Pure lanoline heb je nodig om te lanoliseren, volgens mij is wolspoeling met lanoline eerder bedoeld om mee te wassen. Sommige stenen DIO-drogisten hebben het, of een natuurvoedingszaak. Online is dit de beste koop die ik tegen kwam: https://www.jojoli.nl/lan(...)131717252&quantity=1

- I stand corrected, CE heeft er meer verstand van :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Morretje op 03-08-2019 15:50:48 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_188266628
Je kunt ook lanoliseren met wolspoeling, die van Disana bijvoorbeeld. Het is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid lanoline in de spoeling. Ik gebruikte allebei. Wolspoeling is wat makkelijker, pure lanoline vind ik persoonlijk fijner (dat gebruik ik ook voor meer dingen) In welke regio woon je Mellow?
Make your own kind of music.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:18:45 #81
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188267330
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 15:46 schreef CassElliot het volgende:
Je kunt ook lanoliseren met wolspoeling, die van Disana bijvoorbeeld. Het is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid lanoline in de spoeling. Ik gebruikte allebei. Wolspoeling is wat makkelijker, pure lanoline vind ik persoonlijk fijner (dat gebruik ik ook voor meer dingen) In welke regio woon je Mellow?
Twente
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188283062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 16:18 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Twente
Ik weet in Twente zo 123 geen fysieke winkel, sorry!
Make your own kind of music.
pi_189807474
Inmiddels zijn we al een maand of vier wasbaar aan het luieren, tot grote tevredenheid. Nu zat ik er over na te denken om ook eens wasbare billendoekjes te gebruiken. Dit naar aanleiding van een plaatje op pinterest met een weckpot vol water met billendoekjes.. ineens zag ik het zo voor me op onze commode :+

Maar verder zoekend op internet raak ik de weg kwijt in de mogelijkheden. Het gemakkelijkst lijkt me een pot vol doekjes in water. Olie hebben we in een pompje altijd al op de commode staan dus indien nodig kan dat op een vochtig of droog doekje gedaan worden. Maar nu las ik over schimmelvorming. Iemand ervaring daarmee? Hoe groot is de kans op schimmelvorming als ik bijvoorbeeld 2x per week de pot leeg en weer vul met schoon water en schone doekjes?

Iets anti-bacterieels toevoegen wat mild voor de huid is, lijkt me ook wel fijn. Ik lees dan van alles over de zogenaamde antibacteriele of schimmelwerende werking van etherische oliŽn of kokosolie, maar daar twijfel ik zelf nogal over. Heb niet zo'n zin om in wetenschappelijke artikelen hierover te duiken maar ik kan niet zo snel een betrouwbare website vinden waarop dat netjes wordt uitgelegd.

Ik was van plan zelf doekjes te maken van oude handdoeken of flanellen hydrofielen. Of misschien gebruik ik er wafelstof voor die ik nog heb liggen.

Ben benieuwd naar ervaringen!
pi_189809275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Maar nu las ik over schimmelvorming. Iemand ervaring daarmee? Hoe groot is de kans op schimmelvorming als ik bijvoorbeeld 2x per week de pot leeg en weer vul met schoon water en schone doekjes?

Iets anti-bacterieels toevoegen wat mild voor de huid is, lijkt me ook wel fijn. Ik lees dan van alles over de zogenaamde antibacteriele of schimmelwerende werking van etherische oliŽn of kokosolie, maar daar twijfel ik zelf nogal over. Heb niet zo'n zin om in wetenschappelijke artikelen hierover te duiken maar ik kan niet zo snel een betrouwbare website vinden waarop dat netjes wordt uitgelegd.
Ik heb geen ervaring met wasbare billendoekjes, maar wel met wattenvierkantjes in een kom water en met WaterWipes.

Bij dat eerste liet ik de kom geen halve week staan, dat leek me niet hygiŽnisch aangezien ik bij een poepluier meerdere keren een nieuw watje uit het water viste (met dus niet altijd even schone handen vanaf het tweede watje).

Bij dat tweede zijn de ingrediŽnten "Water (Aqua) 99.9% and Citrus Grandis (grapefruit) seed extract". Ik gebruik ze nu iets van 2,5 jaar en heb nooit schimmelende doekjes gezien, ook niet als een pakje langer open was dan de geadviseerde 4 weken. Dat grapefruitextract is dus 0,1% en zou een antimicrobieel effect hebben (terwijl het mild is voor de huid), dus ik wilde dit al bijna adviseren, tot ik nota bene op de website van WaterWipes zelf dit artikel (ja sorry, toch wetenschappelijk) tegenkwam: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10399191
Hierin staat dat het antimicrobiŽle effect niet door het grapefruitextract komt, maar door het conserveringsmiddel dat er meestal aan toegevoegd wordt. }:|

Ik zou dus ook niet veel vertrouwen hebben in een drupje olie, maar wie weet is het eigenlijk niet eens nodig? Een pakje dat 4 weken goed moet blijven is wel wat anders dan een pot die 2x per week ververst wordt. Ik zou het gewoon uitproberen. For science! :Y)
  woensdag 6 november 2019 @ 05:16:17 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189810933
Ik had de doekjes droog in een la, en een bakje met water waar ik ze in doopte. Tupperware-bakje. Dat spoelde ik af en toe om, ging prima maar ik heb nooit een poging gedaan om er iets uit op te kweken dus ik voldoe niet helemaal aan de science-opdracht van Vivi.

Later had ik trouwens genoeg van dat bakje en nam ik een kleine plantenspuit. Wel vaak sprayen per doekje. Maar dat het enkel water is was echt nooit een probleem!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 november 2019 @ 06:43:26 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189811206
Ik gebruik ook droge doekjes waar ik wat water op spuit (ik heb best weinig water nodig) en soms wat kamille lotion.
Ik heb trouwens een setje van BilliesBox gekocht. Die hebben een ruwe en een zachte kant. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om ruwe oude handdoeken voor babybilletjes te gebruiken. (En voor §25,- voor een set met doosje, doekjes en spray ga ik ook geen moeite doen om te knippen. :P )
Ik heb ook nog xtra doekjes gekocht die ik als snoetenpoetsers/handendoekjes gebruik, ook voor mijn oudste. Die hebben wel een ander gekleurde rand om verwarring te voorkomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mariposas op 06-11-2019 07:01:06 ]
No hay mal que dure cien aŮos ni cuerpo que lo aguante
pi_189811229
Hier fan van cheekywipes, bewaren ze nat met drupje etherische olie en bakje op een kier. Laatst toevallig een keer wat schimmel aan de binnenkant van t bakje, niet op de doekjes. Maar dat is hoogst uitzonderlijk en ze poetsen zoveel beter en fijner! *O*
pi_189811235
Trouwens ook beneden voor handjes en gezicht, daar de gekleurde bamboo. Ook veel fijner.
pi_189811267
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 06:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
en bakje op een kier.
Want schimmels en bacteriŽn houden niet van tocht? ;) Ik zou het juist dicht laten vanwege ronddwarrelende sporen van schimmels en zo.

@BobbyMcGee begin eens met twťť potten, eentje op een kier en eentje dicht. For science! :Y
pi_189811529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Want schimmels en bacteriŽn houden niet van tocht? ;) Ik zou het juist dicht laten vanwege ronddwarrelende sporen van schimmels en zo.

@:BobbyMcGee begin eens met twťť potten, eentje op een kier en eentje dicht. For science! :Y
Zo kan het ademen. Laat je was maar eens te lang in een dichte wasmachine zitten, het verstikt dan, bleh!
pi_189811611
Fan van billiesbox maar dan op de cheekywipes manier.

Billiesbox manier zijn droge doekjes met een sprayflesje waarbij je het doekje vochtig maakt als het nodig is. Ik vond dat maar onhandig, zoveel handen heb ik niet vrij met een onverwachte poepluier en het gaat me niet snel genoeg. Een los bakje water vind ik teveel risico op omschoppen.
De cheekywipes manier zijn vooraf natgemaakte doekjes in een bakje.

Ik doe de doekjes dus vochtig in een bakje en dan voor ongeveer 2 dagen. In het begin met kokosolie (kokosolie oplossen in warm water of kamillethee met een drupje zeep en daarin de doekjes), nu doe ik dat enkel nog bij luieruitslag/tandjespoep en gebruik ik verder enkel water. Als de doekjes op wasdag niet op zijn gaan ze de wasmachine in waardoor het nooit te lang staat.

Billiesbox doekjes vind ik fijn omdat de ene kant zacht is en ook zonder droger super zacht blijft. De andere kant is wat ruwer wat ideaal is voor plakpoep.
pi_189811996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 00:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met wasbare billendoekjes, maar wel met wattenvierkantjes in een kom water en met WaterWipes.

Bij dat eerste liet ik de kom geen halve week staan, dat leek me niet hygiŽnisch aangezien ik bij een poepluier meerdere keren een nieuw watje uit het water viste (met dus niet altijd even schone handen vanaf het tweede watje).

Bij dat tweede zijn de ingrediŽnten "Water (Aqua) 99.9% and Citrus Grandis (grapefruit) seed extract". Ik gebruik ze nu iets van 2,5 jaar en heb nooit schimmelende doekjes gezien, ook niet als een pakje langer open was dan de geadviseerde 4 weken. Dat grapefruitextract is dus 0,1% en zou een antimicrobieel effect hebben (terwijl het mild is voor de huid), dus ik wilde dit al bijna adviseren, tot ik nota bene op de website van WaterWipes zelf dit artikel (ja sorry, toch wetenschappelijk) tegenkwam: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10399191
Hierin staat dat het antimicrobiŽle effect niet door het grapefruitextract komt, maar door het conserveringsmiddel dat er meestal aan toegevoegd wordt. }:|

Ik zou dus ook niet veel vertrouwen hebben in een drupje olie, maar wie weet is het eigenlijk niet eens nodig? Een pakje dat 4 weken goed moet blijven is wel wat anders dan een pot die 2x per week ververst wordt. Ik zou het gewoon uitproberen. For science! :Y)
Ha, leuk punt, dat waterwipes ook niet schimmelen. Als ik het goed begrijp moet ik dus grapefruitextract met conserveringsmiddelen toevoegen voor een antibacterieel effect :P
Wel een beetje een mindfuck dat we dus heel correct Waterwipes gebruiken 'want daar zit helemaal niets slechts in :7 ' terwijl er dus in het extract conserveringsmiddelen als methylparabenen zitten _O- (Nu lijkt me het een te verwaarlozen gehalte, maar toch)

Ook al is het 'for science': voor twee bakjes water waarvan ťťn open, is geen plek op de commode. En met onze onhandigheid is een open bakje water recept voor alles = nat, dus dat ga ik toch niet uitproberen.

Zelf doekjes maken is vooral omdat de keuze voor wasbaar vooral is vanwege de duurzaamheid ervan. En onze oude handdoeken zijn niet zo stug :6 :P Ik doe wellicht ťťn kant met handdoekstof en de andere met flanel. Een schrob- en veegkant :Y)

Hm, kokosolie in kamillethee vind ik nog wel haalbaar. In luieruitslag-tijden. Al zou ik dan graag wat meer weten over de toegevoegde waarde ervan. Wellicht duik ik nog eens in de science ;) Fijn om te weten dat gewoon water ook prima gaat. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!
pi_189812548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:59 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wel een beetje een mindfuck dat we dus heel correct Waterwipes gebruiken 'want daar zit helemaal niets slechts in :7 ' terwijl er dus in het extract conserveringsmiddelen als methylparabenen zitten _O- (Nu lijkt me het een te verwaarlozen gehalte, maar toch)
Het gaat om dit stofje:
buCs2sP_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Dus inderdaad in zeer kleine hoeveelheden. Nou ja, ze zijn er tenminste wel eerlijk over. :') Ik kijk regelmatig of er al vergelijkbare alternatieven zijn (vanwege de kosten, en omdat deze nog niet volledig biologisch afbreekbaar zijn, daar zijn ze overigens wel mee bezig) en ik kom toch steeds weer op WaterWipes uit. Ieder ander wegwerpdoekje bevat meer troep.

Voor gezicht en handjes gebruik ik trouwens wel wasbaar: badstof spuugdoekjes die ik even onder de kraan houd. Ik vind dat ook niet te ruw, en zachtere stoffen zoals hydrofiel krijgen pindakaas en zo niet weg. :D
  woensdag 6 november 2019 @ 10:04:43 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189812766
Hier ook een cheekywipes fan. En nooit schimmel gehad :P.
KuikenGuppy
  woensdag 6 november 2019 @ 12:59:05 #95
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189815258
Wij gebruiken wasbare doekjes voor snoet, foef en billen. De doekjes zijn gemaakt afwisselend van handdoek, flanel, en hydrofielenstof (niet door mijzelf overigens).

Op de commode staat een grote thermosfles met zo'n drukknop bovenop die water uit een kraantje pompt. Ik ververs dat water zelden. Het is er kokend heet ingegaan, zit dicht, gaat tot nu toe gewoon goed.

Inmiddels zijn we drie maanden wasbaar aan het luieren en ik ben er ook tevreden over. We gebruiken strikluiers, hydrofielen en oogjesluiers in combinatie met wolwikkels. Het fijne aan dit systeem vind ik dat het goedkoop is, snel droogt en natuurlijk materiaal is. We hebben ook een stel milovia's maar afgezien van dat ze makkelijk snel aan en uit gaan vind ik ze maar niks. Veel te lekgevoelig langs de randjes en ik hou ook gewoon niet van synthetische stof.
's Nachts gebruiken we, tot mijn spijt eigenlijk, wegwerpluiers. Dit omdat mijn dochter geen enkele nattigheid tegen haar bips blieft en we anders allemaal echt een slechte nachtrust hebben. Binnenkort wil ik het wel weer eens proberen, maar dan met bamboe inleggers in de strikluier.

We doen ook ons best, en met succes, met babyzindelijkheidscommunicatie (bzc). Daarbij is snel aan en uitdoen van de luier wel zo makkelijk. Ook laten we haar in het kader van bzc regelmatig even een tijdje luierloos, da's ook fijn als ze een beetje uitslag heeft dat het even kan luchten. Dan leg ik er kraammatrasjes onder die we nog over hadden. Maar ik heb nu voor dit doeleinde een oude wollen deken op maat geknipt, heet gewassen en gelanoliseerd zodat ze vaker luierloos in de box of op de bank kan liggen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')