Ik heb mijn verzekeringen bij Centraal beheer.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:03 schreef Nismo91 het volgende:
Auto b kan niet in bm terugvallen, of je moet wel een erg karige verzekeraar hebben. Bij welke maatschappij lopen je verzekeringen ?
Ik kijk het graag na, zit zelf in de verzekeringen.
Auto b zal hooguit extra korting krijgen maar doorgaans zak je niet met beide autos terug na een schade.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat beide autos in bm gaan dalen ? Heb je al een nieuwe polis gekregen of heb je het misschien verkeerd begrepen ?quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb mijn verzekeringen bij Centraal beheer.
Tof als je het even na wil kijken.
Ja maar normaal gesproken heeft schade aan auto a geen gevolgen voor auto b omdat auto b een nieuw contract is waar enkel naar extra korting van auto a wordt gekeken bij aanvang.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:23 schreef FredvZ het volgende:
Staat notabene bovenaan de pagina bij Centraal Beheer:
"U krijgt dezelfde korting die u bij uw 1e auto krijgt."
Bron: https://www.centraalbehee(...)auto-verzekeren.aspx
Zoals ik het lees staan beide auto's op dezelfde polis.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:25 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ja maar normaal gesproken heeft schade aan auto a geen gevolgen voor auto b omdat auto b een nieuw contract is waar enkel naar extra korting van auto a wordt gekeken bij aanvang.
Ja op een pakketpolis maar er zijn altijd twee polisnummers. Je krijgt toch ook 2 groene kaarten, je groene kaartnummer is gelijk aan het polisnummer.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals ik het lees staan beide auto's op dezelfde polis.
Dit werd mij door CB vertelt toen ik daar nadrukkelijk om vroeg.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:25 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Hoe kom je er eigenlijk bij dat beide autos in bm gaan dalen ? Heb je al een nieuwe polis gekregen of heb je het misschien verkeerd begrepen ?
Ik heb bij CB voor verkeer 1 polisnummer waar 2 kentekens onder staan. Mijn polisnummer is niet gelijk aan mijn groene kaartnummer. Wel krijg ik van beide auto's een groenekaart.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:36 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ja op een pakketpolis maar er zijn altijd twee polisnummers. Je krijgt toch ook 2 groene kaarten, je groene kaartnummer is gelijk aan het polisnummer.
Toen wij beide auto's in de verzekering zetten bij CB had ik recht op trede 14. Mijn vrouw had nog geen schadevrije jaren. Daarom besloten om beide auto's op mijn naam te verzekeren en haar aan te melden als hoofdbestuurster van auto B. Beide auto's kregen trede 14 en 75% kortingquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:37 schreef jroz het volgende:
Bonus/ malus is toch aan persoon gekoppeld, niet aan auto? Als de verzekeringen op naam van TS staan, dan geldt voor beide verzekeringen diezelfde trede in de ladder. Dat vrouw van TS hoofdbestuurder is doet daar niets aan af. Als de verzekering op haar naam stond was het een ander geval.
edit: er wordt blijkbaar toch (terecht) gekeken naar de schadevrije jaren van de hoofdbestuurder. Wel toevallig dat zowel TS als zijn vrouw er 14 hadden...
Sowieso is het niet echt belangrijk als je een getrouwd stel bent bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:37 schreef jroz het volgende:
Dat vrouw van TS hoofdbestuurder is doet daar niets aan af.
Wij zijn inderdaad getrouwd en beide auto's staan ook op mijn naam.quote:Op donderdag 24 januari 2019 15:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sowieso is het niet echt belangrijk als je een getrouwd stel bent bijvoorbeeld.
Maar dat hebben we te danken aan die klapjosti's die hun Kadett GSi op de naam van hun moeder wilden verzekeren omdat anders niemand ze wilde verzekeren.
Oke, dus is het nu slim om op dit moment de 2e auto ergens anders te verzekeren op mijn vrouw haar eigen naam, zodat we in de toekomst bij een schade niet weer dubbele kosten maken?quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:08 schreef Ludachrist het volgende:
2e gezinsautoregeling. Je hebt op je ene auto meer schadevrije jaren, en dus meer korting, dan op de andere. Als tegemoetkoming geven ze je op de auto met 3 schadevrije jaren dan dezelfde korting als de auto met 8 schadevrije jaren heeft, 75%.
Nu rij je schade met de auto met 8 schadevrije jaren, die valt terug naar 3 jaren en dus een lagere korting. Logischerwijs valt de andere auto dan ook terug op dat moment.
Je maakt nu niet zozeer dubbele kosten, maar je kreeg extra korting die nu gedeeltelijk vervalt. Ik ken de regeling van deze verzekering niet, maar het gaat je pas extra geld kosten als jij nog verder zakt in schadevrije jaren, en je vrouw daardoor een lagere korting krijgt dan dat ze ergens anders zou krijgen. Dat is nu nog niet het geval (ze krijgt nu de korting van 8 schadevrije jaren terwijl ze er maar 3 heeft)quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, dus is het nu slim om op dit moment de 2e auto ergens anders te verzekeren op mijn vrouw haar eigen naam, zodat we in de toekomst bij een schade niet weer dubbele kosten maken?
Maakt niks uit.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, dus is het nu slim om op dit moment de 2e auto ergens anders te verzekeren op mijn vrouw haar eigen naam, zodat we in de toekomst bij een schade niet weer dubbele kosten maken?
Nee precies, nu begrijp ik het. Mijn vrouw kreeg eigenlijk al die jaren extra korting...dat vervalt nu alleen maar. Nu lijkt het net of beide auto's naar beneden gaan, maar dat komt dus omdat die ene auto meer korting kreeg dan het aantal schade vrije jaren. Helder.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Op basis van je schadevrije jaren wordt je op een trede ingeschaald, bij CB blijkbaar op trede 14 met 75% korting bij 8 jaren. Auto B wordt lager ingeschaald, op trede 9 zou ik zeggen, met 55% korting. Omdat de ene auto een hogere korting kreeg dan de andere trokken ze dat gelijk als tegemoetkoming. Die tegemoetkoming vervalt, maar dat betekent niet dat ze beide auto's terug laten vallen als er eentje een schade rijdt. Je vrouw is immers ook geen schadevrije jaren kwijtgeraakt.
Ik ook...tering nog nooit in mijn leven schade gereden en nu val ik in totaal 570 euro terug over 5 jaar. Dus verspreid over 5 jaar kost het mij 570 euro...quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:45 schreef blomke het volgende:
Die terugval van 75% naar 55% vind ik ook wel fors. Is dat bij alle verzekeraars het geval?
Nou….heb even nagekeken, meestal ga je van 75% naar 60%. Misschien is er iets verkeerd doorgegeven, zou je een paar ruggen schelen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:54 schreef Patroon het volgende:
Ik ook...tering nog nooit in mijn leven schade gereden en nu val ik in totaal 570 euro terug over 5 jaar. Dus verspreid over 5 jaar kost het mij 570 euro...
https://www.centraalbehee(...)us-maluskorting.aspxquote:Op donderdag 24 januari 2019 17:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou….heb even nagekeken, meestal ga je van 75% naar 60%. Misschien is er iets verkeerd doorgegeven, zou je een paar ruggen schelen.
Nee, verschilt per verzekeraar. Je raakt wel overal 5 sv-jaren kwijt na een schade, maar welke korting met welk aantal jaren samenhangt verschilt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:45 schreef blomke het volgende:
Die terugval van 75% naar 55% vind ik ook wel fors. Is dat bij alle verzekeraars het geval?
Als je wilt, DM ik je mijn verzekeringsmaatschappij. Die zijn niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 24 januari 2019 17:11 schreef Patroon het volgende:
https://www.centraalbehee(...)us-maluskorting.aspx
Hier staat toch echt van 75 naar 55 oftewel van trede 14 naar 9.
Vanaf trede 19 val je bij 1 schade niet eens meer terug in de korting.
Die zijn net zo moeilijk maar hebben gewoon een andere b/m-ladder.quote:Op donderdag 24 januari 2019 17:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je wilt, DM ik je mijn verzekeringsmaatschappij. Die zijn niet zo moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |