abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184686284
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 02:13 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Dat schuldgevoel zadelen ze zichzelf mee op zoals Peter dat zo wijselijk wist te zeggen. Niemand kan je een gevoel of gedachte opdringen tenzij je dat zelf toestaat.

En als je het over het christendom hebt, homoseksualiteit is helaas wel degelijk verboden. Je kan het er mee eens zijn of oneens. Maar dat is nou eenmaal zo.

En verder zie ik persoonlijk (mijn mening althans) homofilie als een mentale stoornis waarvoor behandelingen kunnen bestaan. Ik zeg kunnen omdat die nooit voldoende op gang zijn gekomen vanwege de enorme tegenstand. Als mensen maar voldoende open zouden zijn daarvoor ipv die meteen af te schieten als een teken van het kwaad zelve. Want dat is symboolpolitiek.

En dan met name te denken aan oplossingen of behandelingen zoals psychotherapie, groepdiscussie, medicatie etc. Wel moet er in al deze flink geīnvesteerd worden. Er moet eerst jaren aan onderzoek&ontwikkeling worden gedaan. Net als bij depressie of iedere andere stoornis. Maar dit alles is nooit gebeurd vanwege de stigma en het beeld van discriminatie of haat die iedere afwijzing van homofilie bij de meeste mensen oproept. Vooral in Nederland ook. Daarom zijn medicatiefabrikanten en de farmaceutische industrie deze richting nooit ingeslagen. Ze willen geen boycot, rechtszaken, lastercampagne, of geweld.

En God vergeeft ook de homofielen voor hun zonden, mits ze zich openstellen voor genezing en zijn Openbaring. Net als bij iedere andere kwaal of ziekte waardoor sommige mensen getroffen worden.

En als ze het een schuldvraag zien of ervaren hoeven ze zich niet speciaal of apart te voelen dan een andere iemand die opgezadeld wordt met depressie of angsten of bloedarmoede. Want voor die mensen bestaat behandeling en de mogelijkheid tot inkeer, genezing, en zelfverbetering. Wel moeten ze dat willen. Zo ironisch als het klinkt is wellicht (meer) gelovig worden juist een hulpmiddel voor ze.
Een echte gristengekkie hier in het wild. :o
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184686314
quote:
En verder zie ik persoonlijk (mijn mening althans) homofilie als een mentale stoornis waarvoor behandelingen kunnen bestaan. Ik zeg kunnen omdat die nooit voldoende op gang zijn gekomen vanwege de enorme tegenstand.
Eehm, sorry ? Er is jarenlang, nee - zelfs eeuwenlang - onderzoek naar gedaan en hier in het westen werden die onderzoeken vaak gedomineerd door een zwaar christelijke bias.

Er kwam uiteindelijk alleen niet uit wat jij wil dat er uitkwam. Beetje gluiperig dat je daarom nu maar net doet alsof "er nooit onderzoek is gedaan".

[ Bericht 4% gewijzigd door Kassamiep op 29-01-2019 05:15:46 ]
pi_184686317
quote:

[..]

Dat schuldgevoel zadelen ze zichzelf mee op zoals Peter dat zo wijselijk wist te zeggen. Niemand kan je een gevoel of gedachte opdringen tenzij je dat zelf toestaat.

En als je het over het christendom hebt, homoseksualiteit is helaas wel degelijk verboden. Je kan het er mee eens zijn of oneens. Maar dat is nou eenmaal zo.

En verder zie ik persoonlijk (mijn mening althans) homofilie als een mentale stoornis waarvoor behandelingen kunnen bestaan. Ik zeg kunnen omdat die nooit voldoende op gang zijn gekomen vanwege de enorme tegenstand. Als mensen maar voldoende open zouden zijn daarvoor ipv die meteen af te schieten als een teken van het kwaad zelve. Want dat is symboolpolitiek.

En dan met name te denken aan oplossingen of behandelingen zoals psychotherapie, groepdiscussie, medicatie etc. Wel moet er in al deze flink geīnvesteerd worden. Er moet eerst jaren aan onderzoek&ontwikkeling worden gedaan. Net als bij depressie of iedere andere stoornis. Maar dit alles is nooit gebeurd vanwege de stigma en het beeld van discriminatie of haat die iedere afwijzing van homofilie bij de meeste mensen oproept. Vooral in Nederland ook. Daarom zijn medicatiefabrikanten en de farmaceutische industrie deze richting nooit ingeslagen. Ze willen geen boycot, rechtszaken, lastercampagne, of geweld.

En God vergeeft ook de homofielen voor hun zonden, mits ze zich openstellen voor genezing en zijn Openbaring. Net als bij iedere andere kwaal of ziekte waardoor sommige mensen getroffen worden.

En als ze het een schuldvraag zien of ervaren hoeven ze zich niet speciaal of apart te voelen dan een andere iemand die opgezadeld wordt met depressie of angsten of bloedarmoede. Want voor die mensen bestaat behandeling en de mogelijkheid tot inkeer, genezing, en zelfverbetering. Wel moeten ze dat willen. Zo ironisch als het klinkt is wellicht (meer) gelovig worden juist een hulpmiddel voor ze.
Heb je enige bron voor het bestaan van God? Ik zal je als homoseksueel een tip geven, ten eerste zijn de meeste homoseksuelen volstrekt gelukkig en hebben daarom geen therapie nodig.
pi_184687877
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:13 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Maar dat is het doel niet. Of drink je ook om juist geen plezier/roes/bedwelming/high te voelen?
Je mist het punt nogal.
pi_184687960
quote:

Extremist gespot.
pi_184688233
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:07 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoelde is is dat je iemands gedragingen of levensstijl af kan wijzen zonder de persoon te haten of te marginaliseren. Of te lijf te gaan. De bijbel roept niet op tot haat. Sommige mensen hun interppretatie wel.
Het is exact andersom. De bijbel roept op tot haat. Sommige mensen hun interpretatie niet.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:35:40 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184689830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 04:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zeg nou eens gewoon wat je op je lever hebt, maak van je hart geen moordkuil.
Afgezien van de achterlijkheid van het gelijkstellen van een psychische aandoening als depressie, die met therapie en medicatie behandeld kan worden, aan een seksuele voorkeur die aangeboren is en ook doorgaans niet als last ervaren zal worden (tenzij vanwege culturele en traditionele afkeuring vanuit de specifieke omgeving), is de paranoīde slachtofferrol die Brood aanneemt van een ongekende kortzichtigheid.

Fabrikanten van medicijnen zijn nooit 'een bepaalde kant opgeslagen' omdat de bevolking kennelijk is opgehitst door 'neo-liberale' een denkwijze die mensen met een afkeer voor homoseksualiteit met allerhande ernstige zaken bedreigt...

Juist...

Of, fabrikanten zijn die kant nooit opgeslagen omdat het aan alle wetenschappelijke en empirische onderbouwing ontbreekt om een seksuele voorkeur als homoseksualiteit überhaupt als een aandoening die genezen kan of moet worden te zien.

Derhalve:

tenor.gif?itemid=4968496
Omnibus in omnibus.
pi_184690029
quote:
En verder zie ik persoonlijk (mijn mening althans) homofilie als een mentale stoornis waarvoor behandelingen kunnen bestaan.
Ik kop em maar in:

Christenen geloven in een god die zichzelf naar de wereld stuurt om zichzelf aan een kruis te laten spijkeren en weer te laten opstaan voor een kosmische zonde die Hij zelf heeft toegelaten en communiceert dit via visioenen, christenen geloven bovendien volgens deze verklaring dat deze god zich ook nog es drukmaakt over wat voor soort seks we tussen de lakens hebben, en jij hebt het over "mentale stoornissen"?

picard-facepalm.jpg

Maar zoals je zegt: het is je persoonlijke mening, we hebben vrijheid van meningsuiting, enzovoort. Ik ervaar dat eerder als "iedere gek zijn gebrek" :D
pi_184695450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:50 schreef Haushofer het volgende:

Maar zoals je zegt: het is je persoonlijke mening
Of iets wel of geen te genezen aandoening is lijkt me geen meningenkwestie. Dat is zo of het is niet zo. Vrij controleerbaar.
pi_184697010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of iets wel of geen te genezen aandoening is lijkt me geen meningenkwestie. Dat is zo of het is niet zo. Vrij controleerbaar.
Ja, dat ben ik met je eens, maar mensen hebben ook het recht om pseudowetenschappelijke uitspraken te doen :P

Ik zeg dan wel es: als je van de toren springt en heel hard roept dat je niet in zwaartekracht gelooft, val je alsnog te pletter ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')