abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:12:11 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184556926
Voor mijn Opel Vectra uit 2001 had ik een andere gasklephuis nodig.

Ik ben op Marktplaats gaan zoeken, en kwam uit bij een advertentie van [Geen naam van bedrijf gebruiken] die zo'n gasklephuis had liggen. In hun omschrijving stond oa. vermeldt: motorcode z16xe. Ik dus bellen, vragen of dat ding nog goed was, hij zei tegen mij dat alle onderdelen worden getest en deze goed was. Prijs was met 35 euro + 9 euro verzendkosten relatief goedkoop maar ik dacht, ach ja, tweedehands onderdeel is ook niet zo duur.

Echter halverwege het proces, nadat ik had betaald, keek ik nogmaals bij de advertentie en zag staan 'bouwjaar 1997'. Toen moest ik denken aan wat de ANWB monteur tegen mij zei over de types gasklephuizen, dat vanaf het jaar 2000 alle gasklephuizen in deze type Vectra allemaal volledig elektronisch zijn, en die daarvoor werkten nog met een gas(pedaal) kabel.

Dus ik bel nogmaals naar het demontagebedrijf met de vraag, "Weet u zeker dat deze gasklephuis geschikt is voor een vectra met motor z16xe want hij dient namelijk volledig elektronisch te zijn, maar ik las in jullie advertentie bouwjaar 1997, maar ook motorcode z16xe." Nou begon die turk een beetje vreemd te lullen, over dat hij geen controle had over wat op Marktplaats gezet werd en dat hun een uitzondering hadden wat betreft het retourrecht etc. Ik zei tegen hem, dat retourrecht voor online bestellingen is algemeen en geldt voor iedereen. Als ik iets online bestel mag ik het binnen 14 dagen zonder opgave van reden terugsturen, zo veel mogelijk in originele verpakking. Hij ging schoorvoetend akkoord met de mededeling "Alleen omdat ik u die gunst geef, krijg u die". Afijn, ik heb het ding opgestuurd, ongeopend in z'n eigen doos, ze hebben volgens de track en trace code vorige week dinsdag al ontvangen, maar ik heb nog geen geld terug ontvangen.

Wat nu? Het gaat om 35 euro voor het artikel en 9 euro verzendkosten. Wettelijk gezien zou ik recht hebben op volledige teruggave van het totaalbedrag a 44 euro dat ik betaald heb. Veenendaal ligt niet om de hoek voor mij dus even er langs gaan is geen optie. Ze in gebreke stellen en een procedure starten kost meer dan ik van hun tegoed heb. Dus wat voor opties heb ik nog? Ik heb ze 1x gemaild met het vriendelijke verzoek het aankoopbedrag terug te storten. Zal ik ze nog bellen? Heeft het uiteindelijk nut om aangifte te doen? Is een track en trace aflever code voldoende bewijs dat ik het artikel retour gestuurd heb? Er kon net zo goed een zak Milky Ways in dat pakketje zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haags op 22-01-2019 20:24:43 ]
pi_184556993
Zet het onderdeel zelf op marktplaats
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:17:06 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184557027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:15 schreef pvdplanet het volgende:
Zet het onderdeel zelf op marktplaats
Achteraf was dat misschien een beter idee, want hoe deze communicatie allemaal ging was niet bepaald klantvriendelijk. Dus ook voor toekomstige auto onderdeel zoekers, kijk even uit bij [Geen naam van bedrijf gebruiken].

[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 22-01-2019 20:52:07 ]
pi_184557109
Kan je volgende keer niet gewoon bij een sloop in de buurt langsgaan/bellen? Dan kan je het daar ook ophalen en controleren. Ik denk dat je hier gewoon leergeld hebt betaald, tenzij je echt bereid bent om een zaak te starten. Ik zou wel gewoon blijven mailen/bellen enz... wanneer je er tijd voor hebt. Wie weet worden zij het ook wel zat.
pi_184557360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:12 schreef TechnoCat het volgende:Zal ik ze nog bellen? Heeft het uiteindelijk nut om aangifte te doen? Is een track en trace aflever code voldoende bewijs dat ik het artikel retour gestuurd heb? Er kon net zo goed een zak Milky Ways in dat pakketje zitten.
Wat doe je moeilijk?
Ben jij de enige in NL die anno 2019 nog geen rechtsbijstandverzekering heeft?
Een goed geformuleerde aangetekende brief met ferme dreigementen is meestal voldoende om zulke bedrijven over de brug te laten komen. Die kan je als je dat een beetje geloofwaardig op kan stellen, zo nodig naar voorbeeld van internet, ook zelf opstellen en versturen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Werkman op 22-01-2019 18:39:16 ]
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:44:35 #6
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184557593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
Kan je volgende keer niet gewoon bij een sloop in de buurt langsgaan/bellen? Dan kan je het daar ook ophalen en controleren. Ik denk dat je hier gewoon leergeld hebt betaald, tenzij je echt bereid bent om een zaak te starten. Ik zou wel gewoon blijven mailen/bellen enz... wanneer je er tijd voor hebt. Wie weet worden zij het ook wel zat.
True true.... had ik ook beter kunnen doen. Inderdaad een 'leer' gevalletje voor de volgende keer. (Maar ja, internet is zo makkelijk hè).
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:32 schreef Werkman het volgende:

[..]

Wat doe je moeilijk?
Ben jij de enige in NL die anno 2019 nog geen rechtsbijstandverzekering heeft?
Een goed geformuleerde aangetekende brief met ferme dreigementen is meestal voldoende om zulke bedrijven over de brug te laten komen. Die kan je als je dat een beetje geloofwaardig op kan stellen, zo nodig naar voorbeeld van internet, ook zelf opstellen en versturen.
Ik heb inderdaad geen rechtsbijstandsverzekering. Die zou per saldo al veel duurder zijn dan die enkele keer dat je em nodig bent. Maar goed, dat is een keuze die je maakt. Die aangetekende brief opsturen zou wel kunnen.

Als je als particulier een incassobureau inschakelt, dan kun je de incasso kosten toch verhalen op de leverancier die niet terugbetaald?

Nogmaals de vraag dan, is de track en trace code van het pakket voldoende bewijs dat ik het artikel ook daadwerkelijk geretourneerd heb?
pi_184557716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:44 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

True true.... had ik ook beter kunnen doen. Inderdaad een 'leer' gevalletje voor de volgende keer. (Maar ja, internet is zo makkelijk hè).

[..]

Ik heb inderdaad geen rechtsbijstandsverzekering. Die zou per saldo al veel duurder zijn dan die enkele keer dat je em nodig bent. Maar goed, dat is een keuze die je maakt. Die aangetekende brief opsturen zou wel kunnen.

Als je als particulier een incassobureau inschakelt, dan kun je de incasso kosten toch verhalen op de leverancier die niet terugbetaald?

Nogmaals de vraag dan, is de track en trace code van het pakket voldoende bewijs dat ik het artikel ook daadwerkelijk geretourneerd heb?
Worden dat soort pakketjes niet gewogen bij de post (serieuze vraag)? Vanuit daar zou je het wel af kunnen leiden dat het product in het pakketje zit, maar echt helemaal zeker is het natuurlijk nooit als de andere partij niet meewerkt. Maar heb daar verder ook niet zoveel verstand van, dus het zou ook kunnen dat het anders zit en dat de ontvangende partij een seintje had moeten sturen als er iets anders in zat of het pakketje 'niet aangekomen' was. Misschien kan je dat beter in WGR vragen hoe dat met die voorwaarden zit.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:53:40 #8
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184557749
Worden gewogen. Staat ook op mijn bonnetje. Het gewicht van de zending en de retourzending is uiteraard exact hetzelfde.
pi_184557785
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:44 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

True true.... had ik ook beter kunnen doen. Inderdaad een 'leer' gevalletje voor de volgende keer. (Maar ja, internet is zo makkelijk hè).

[..]

Ik heb inderdaad geen rechtsbijstandsverzekering. Die zou per saldo al veel duurder zijn dan die enkele keer dat je em nodig bent. Maar goed, dat is een keuze die je maakt. Die aangetekende brief opsturen zou wel kunnen.

Als je als particulier een incassobureau inschakelt, dan kun je de incasso kosten toch verhalen op de leverancier die niet terugbetaald?

Nogmaals de vraag dan, is de track en trace code van het pakket voldoende bewijs dat ik het artikel ook daadwerkelijk geretourneerd heb?
Dat laatste weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat zulke bedrijven wel lef hebben om het bedodemieteren te proberen maar meestal niet om vol te houden zodra de boel ogenschijnlijk oficieel begint te worden, dan hebben ze het vaak te heet in de kraag en kiezen ze eieren voor hun geld.
Nogmaals, zoek dan wel een sterk voorbeeld en maak er geen slappe hap van.
pi_184557791
Doe maar niet

[ Bericht 85% gewijzigd door Haags op 22-01-2019 20:26:14 ]
pi_184557832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:53 schreef TechnoCat het volgende:
Worden gewogen. Staat ook op mijn bonnetje. Het gewicht van de zending en de retourzending is uiteraard exact hetzelfde.
Ik heb geen rechten gestudeerd, maar ik neem aan dat de tegenpartij dan wel moet verklaren wat er dan wel in het pakketje zat, tenzij ze verklaren niks binnen te hebben gekregen, in welk geval de fout bij PostNL ligt.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:05:42 #12
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184557991
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:12 schreef TechnoCat het volgende:
Heeft het uiteindelijk nut om aangifte te doen?
Waarvan?

Dit lijkt mij een civielrechtelijke zaak.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:22:49 #13
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184559518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarvan?

Dit lijkt mij een civielrechtelijke zaak.
Je ziet het ook vaak gebeuren bij Marktplaats dat mensen opgelicht worden dan wordt er ook aangifte gedaan. Niet dat de politie daar veel mee doet.
pi_184559596
[Geen naam van bedrijf gebruiken] komt zo even je huis demonteren als ze dit onder ogen krijgen. Ze hebben je adres nog. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Haags op 22-01-2019 20:28:06 ]
pi_184559651
Waarom staat dit nog in KLB en niet in WGR?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 22 januari 2019 @ 20:30:49 #16
186611 Haags
pi_184559701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:28 schreef AT. het volgende:
Waarom staat dit nog in KLB en niet in WGR?
Neem het even mee naar achteren, dank! :)
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:30:52 #17
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_184559704
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:26 schreef Everythingexist het volgende:
[Geen naam van bedrijf gebruiken] komt zo even je huis demonteren als ze dit onder ogen krijgen. Ze hebben je adres nog. :')
Waarom niet? Mag je je medemens ook al niet meer waarschuwen voor malafide bedrijven?

Ik heb hun adres ook, alles kan fikken.

Oke, laat maar weer zitten, dit een verloren zaak, weer een leer curve.
"Doe eerst onderzoek als je online iets besteld"
"Of ga als het kan iets plaatselijk halen".
pi_184559862
Ik hoorde ook goede verhalen over ene 'straalvliegtuig'cars uit Rotterdam
pi_184559951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:15 schreef pvdplanet het volgende:
Zet het onderdeel zelf op marktplaats
_O_

Slotje.
Ik was hier...
pi_184563540
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:12 schreef TechnoCat het volgende:
Echter halverwege het proces, nadat ik had betaald, keek ik nogmaals bij de advertentie en zag staan 'bouwjaar 1997'. Toen moest ik denken aan wat de ANWB monteur tegen mij zei over de types gasklephuizen, dat vanaf het jaar 2000 alle gasklephuizen in deze type Vectra allemaal volledig elektronisch zijn, en die daarvoor werkten nog met een gas(pedaal) kabel.
Flauwekul. Je moest niet denken aan wat de ANWB monteur zei, je bent erop gewezen door user oldford in PTA
quote:
ze hebben volgens de track en trace code vorige week dinsdag al ontvangen, maar ik heb nog geen geld terug ontvangen.
Da's dus amper een week geleden. Hoezo zijn ze dan in gebreke volgens jou? :?
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 22 januari 2019 @ 23:23:50 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184563608
Was het liekendiek?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184563661
Jij hebt toch bijstand, dan heb je ook gratis rechtsbijstand.
.
pi_184563736
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:26 schreef Fer het volgende:
Jij hebt toch bijstand, dan heb je ook gratis rechtsbijstand.
Maar hij heeft geen zaak.
pi_184563797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen zaak.
Dan moet hij toerkoe even opbellen.
.
pi_184563932
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan moet hij toerkoe even opbellen.
Ja dat zal 'm leren ~O>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')