Je bent er mooi ingetrapt. Jij moet er vertrouwen in hebben en niet zijzelf. Het zou ze sieren om dat gewoon kosteloos te herstellen.quote:ze gaven aan dat ze vertrouwen hebben in hun auto's en alleen deugdelijke auto's verkopen en als er ooit iets was ze altijd konden kijken.
Gevalletje jammer maar helaas vrees ik. Is een van de risico's van een occasion kopen bij een niet-BOVAG dealer.quote:
Wat het zou moeten zeggen waarschijnlijk, maar tóch doen he..quote:Op maandag 21 januari 2019 15:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vrij onbetrouwbaar verhaaltje rondom dat deugdelijke auto's verkopen verhaal. Wat zei je gevoel destijds?
Gevoel was goed, veel goede recensies. Ook verkoopt het auto gewoon zeer mooie auto's in een wat hogere prijsklasse.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vrij onbetrouwbaar verhaaltje rondom dat deugdelijke auto's verkopen verhaal. Wat zei je gevoel destijds?
Ja maar wettelijk moet een product toch aan bepaalde eisen voldoen? Ik snap dat als je een auto van 2000,- koopt met 3 ton op de teller dat dit altijd stuk kan gaan. Maar zelf rijd ik deze auto 3 maanden na aanschaf en deze is nu defect, ook niet gek veel gelopen op de teller. Dan heb je toch recht op een bepaalde coulance?quote:Op maandag 21 januari 2019 15:36 schreef miro86 het volgende:
[..]
Gevalletje jammer maar helaas vrees ik. Is een van de risico's van een occasion kopen bij een niet-BOVAG dealer.
...Als ze daadwerkelijk zoveel vertrouwen hebben, kunnen ze toch ook makkelijk garantie aanbieden?quote:Op maandag 21 januari 2019 15:31 schreef haakaa1312 het volgende:
ze gaven aan dat ze vertrouwen hebben in hun auto's en alleen deugdelijke auto's verkopen en als er ooit iets was ze altijd konden kijken.
Heb je het al nagevraagd bij de garage ?quote:Op maandag 21 januari 2019 15:38 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
Gevoel was goed, veel goede recensies. Ook verkoopt het auto gewoon zeer mooie auto's in een wat hogere prijsklasse.
[..]
Ja maar wettelijk moet een product toch aan bepaalde eisen voldoen? Ik snap dat als je een auto van 2000,- koopt met 3 ton op de teller dat dit altijd stuk kan gaan. Maar zelf rijd ik deze auto 3 maanden na aanschaf en deze is nu defect, ook niet gek veel gelopen op de teller. Dan heb je toch recht op een bepaalde coulance?
quote:Op maandag 21 januari 2019 15:50 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Heb je het al nagevraagd bij de garage ?
Ja vanmiddag even opgebeld, ze komen rond 5 uur terug met een antwoord aangezien er intern overlegd moet worden. Terug gaan is lastig, zit niet om de hoek en mijn auto rijd dus niet. Maar ik dacht ik open even een topic voordat ik akkoord ga met iets terwijl ik recht op meer heb.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Al teruggeweest en hem gevraagd hoe hij erover denkt?
Nee, vandaar dat Bovag-garantie zo'n punt is. Ligt er ook aan hoe je de auto gekocht hebt. Via marktplaats maak je minder aanspraak dan rechtstreeks uit de garage.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:38 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
Gevoel was goed, veel goede recensies. Ook verkoopt het auto gewoon zeer mooie auto's in een wat hogere prijsklasse.
[..]
Ja maar wettelijk moet een product toch aan bepaalde eisen voldoen? Ik snap dat als je een auto van 2000,- koopt met 3 ton op de teller dat dit altijd stuk kan gaan. Maar zelf rijd ik deze auto 3 maanden na aanschaf en deze is nu defect, ook niet gek veel gelopen op de teller. Dan heb je toch recht op een bepaalde coulance?
dit, garantie laat juist zien dat ze WEL vertrouwen hebben in hun producten.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:38 schreef muzas het volgende:
[..]
...Als ze daadwerkelijk zoveel vertrouwen hebben, kunnen ze toch ook makkelijk garantie aanbieden?
Waar in het Burgerlijk Wetboek staat het woord "BOVAG"?quote:
Sinds wanneer verleent BOVAG kopers rechtsbijstand?quote:geen rechtsbijstand.
Poepquote:Nada.
Ik gok met een handdruk, gevolgd door een schriftelijk koopcontract.quote:Op maandag 21 januari 2019 16:45 schreef BeamofLight het volgende:
Waar alle advocaten hier maar weer even aan voorbijgaan:
Hoe is de koop gesloten ?
Nou mag jij mij uitleggen waarom dat relevant is, al is het per postduif.quote:Op maandag 21 januari 2019 16:45 schreef BeamofLight het volgende:
Waar alle advocaten hier maar weer even aan voorbijgaan:
Hoe is de koop gesloten ? Hoor niks over afleverbeurt, onderhoudsbeurt ofzo.
Heb je hem "toevallig" gekocht voor 10.000¤ ipv advertentieprijs 10950 en verder zo meenemen?
Omdat je bij Bovag standaard garantie krijgt vanaf even uit mijn hoofd een bedrag van ¤ 5000,00quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar in het Burgerlijk Wetboek staat het woord "BOVAG"?
[..]
Sinds wanneer verleent BOVAG kopers rechtsbijstand?
[..]
Poep
Welnee, je hebt van rechtswege gewoon wettelijke garantie. Die is alleen wat minder absoluut dan de BOVAG of bijgekochte ('extra' of 'geen gezeur') garantie maar een kapotte cilinderkop valt daar wel onder.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:33 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Omdat je bij Bovag standaard garantie krijgt vanaf even uit mijn hoofd een bedrag van ¤ 5000,00
Hij alle overige handelaars dien je echt een garantie overeenkomst te sluiten om in je recht te staan.
en? hoe ging het gistermiddag?quote:Op maandag 21 januari 2019 15:53 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
[..]
Ja vanmiddag even opgebeld, ze komen rond 5 uur terug met een antwoord aangezien er intern overlegd moet worden. Terug gaan is lastig, zit niet om de hoek en mijn auto rijd dus niet. Maar ik dacht ik open even een topic voordat ik akkoord ga met iets terwijl ik recht op meer heb.
quote:Op maandag 21 januari 2019 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik was het al van plan, maar toen de BOVAG garage waar ik mijn tweedehands auto wilde kopen ook nog eens met debiele "rijklaar-maak-kosten" op de proppen kwam en anders nul garantie wilde geven, heb ik een keuring laten uitvoeren bij de ANWB. ben ik opgestaan en weggelopen.
Heb je meer aan en gaat het niet schimmig
Mooi verhaal maart hiervoor zul je naar de rechter moeten om je gelijk te krijgen.quote:Op maandag 21 januari 2019 16:30 schreef RobjeGeus het volgende:
Non-conformiteit bij een tweedehands auto
Deze wettelijke garantie geldt dus voor alle producten die je als consument van een bedrijf koopt. Dus ook een tweedehands auto valt hieronder.
Van een auto mag je verwachten dat hij doet waarvoor je hem koopt: rijden. Dat lijkt heel simpel, maar toch zitten er een paar haken en ogen aan deze wettelijke garantie. Het is geen zwart-wit verhaal. De uitkomst verschilt ook per situatie.
Deze uitkomst wordt bepaald aan de hand van verschillende factoren. Bijvoorbeeld de leeftijd, het bouwjaar en de prijs die je voor de auto betaald hebt.
Het gaat immers om redelijke verwachting. Van een occasion van 500 euro, mag je niet zoveel verwachten als van een auto van 20.000 euro. Hoe goedkoper de auto is, hoe lager je verwachtingen moeten zijn.
Koop je een auto van 20.000 euro en heb je er álles aan gedaan om de staat van de auto te bepalen en ontstaat er binnen 6 maanden een gebrek? Dan gaat de wet ervan uit dat het gebrek al aanwezig was tijdens de koop.
De verkopende partij moet dan het tegendeel bewijzen. Is dat niet mogelijk, dan draait hij/zij op voor de kosten om tot een oplossing te komen. Wordt het gebrek na 6 maanden ontdekt, dan ligt de bewijslast bij jou als koper.
Omdat je er als consument van uit mag gaan dat het product deugdelijk is ? Ja daar heb je wel een punt. Maar de praktijk leert dat dat lastig is..quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Welnee, je hebt van rechtswege gewoon wettelijke garantie. Die is alleen wat minder absoluut dan de BOVAG of bijgekochte ('extra' of 'geen gezeur') garantie maar een kapotte cilinderkop valt daar wel onder.
Lijkt mij fair als ze alles betalen, en niet 50/50 Juist om de reden die jij opgeeft. Als je de auto daar krijgt repareren ze hem dan wel kosteloos? Dan is het nog wel de moeite om even een auto ambulance in te huren.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:01 schreef haakaa1312 het volgende:
Gaat om een Polo GTI, bouwjaar 2012.
Overigens contact gehad met de garage, die eigenlijk in eerste instantie niks wouden betekenen. Of ik moest de auto daar krijgen (anderhalf uur rijden), mijn auto rijd dus niet meer en aangezien het een automaat is mag ik deze niet slepen. Ze willen zelf het onderzoek doen, op zich te begrijpen maar ik ga die auto nooit daar krijgen zonder flinke kosten..
Nu is er afgesproken dat ik zelf een onderzoek laat doen met de exacte kosten en dan die offerte doorstuur naar de dealer. De dealer gaat dan kijken in hoeverre ze me tegemoet kunnen komen.. Ben benieuwd.. Lijkt me fair als dit gewoon 50/50 word vergoed aangezien je recht op een deugdelijk product na 3 maanden. Als een lamp of iets stuk gaat so be it, maar het gaat hier wel om een cilinderkop die is doorgebrand, dat gebeurt niet zomaar.
Ja ik wil eigenlijk ook hoog inzetten maar ben bang dat ik straks met niets eindig en er een lange tijd overheen gaat, heb de auto ook nodig.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:06 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Lijkt mij fair als ze alles betalen, en niet 50/50 Juist om de reden die jij opgeeft. Als je de auto daar krijgt repareren ze hem dan wel kosteloos? Dan is het nog wel de moeite om even een auto ambulance in te huren.
Gewoon eisen dat ze 100% betalen als je die auto daar brengt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:08 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
Ja ik wil eigenlijk ook hoog inzetten maar ben bang dat ik straks met niets eindig en er een lange tijd overheen gaat, heb de auto ook nodig.
Als zij de auto daar hebben, gaan ze deze onderzoeken en dan kijken hoe ze me tegemoet kunnen komen. Ze willen sowieso niet 100% betalen. Dus hoogstwaarschijnlijk als de auto daar is word het alsnog 50/50 en moet ik ook die auto ambulance betalen, en ben ik de auto nog een tijd kwijt ook..
Toevallig ben ik zelf bezig met auto kopen.BOVAG (of autotrust) garantie is nooit verplicht en een dealer ontkomt eraan door te adverteren met meeneemprijs. Als je dan alsnog garantie wil, betaal je er voor. Ik ben intussen bij 6 merkdealers geweest voor een auto en bij de 1 zit het erbij (auto van 5999,5 jaar oud) en bij de ander niet (auto 4 jaar oud, 6200 euro, meeneemprijs en pakketten starten bij 395 euro).quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:33 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Omdat je bij Bovag standaard garantie krijgt vanaf even uit mijn hoofd een bedrag van ¤ 5000,00
Hij alle overige handelaars dien je echt een garantie overeenkomst te sluiten om in je recht te staan.
Ik had mijn vorige auto ingeruild. Dat ging van de prijs af dus, verder konden ze eigenlijk niks met de prijs doen. Auto was namelijk al gecheckt + beurt etc voordat ze deze online hadden gezet (volgens hun)quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:24 schreef BeamofLight het volgende:
TS: antwoord op deze vraag :
Wat was de oorspronkelijke verkoopprijs; is er iets besproken over korting ivm zo meenemen oid
Dat kan niet Bovag bedrijven mogen geen meeneemkosten en garantie kosten meer rekenen sinds vorig jaar. Zij moeten een vaste prijs hanteren anders gaan ze tegen de voorwaarden van Bovag in.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:19 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
Toevallig ben ik zelf bezig met auto kopen.BOVAG (of autotrust) garantie is nooit verplicht en een dealer ontkomt eraan door te adverteren met meeneemprijs. Als je dan alsnog garantie wil, betaal je er voor. Ik ben intussen bij 6 merkdealers geweest voor een auto en bij de 1 zit het erbij (auto van 5999,5 jaar oud) en bij de ander niet (auto 4 jaar oud, 6200 euro, meeneemprijs en pakketten starten bij 395 euro).
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt bedoel ik daarmee. Voor de rest is het een long shot om in je recht te staan, geloof mij heb het meer gezien.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar in het Burgerlijk Wetboek staat het woord "BOVAG"?
[..]
Sinds wanneer verleent BOVAG kopers rechtsbijstand?
[..]
Poep
Vandaar ook mijn classificatie 'geen gezeur' bij de extra (of BOVAG) verzekering. Maar 'lastig' is niet 'kansloos' en de conclusie 'geen garantie' is bezijden de waarheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:00 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Omdat je er als consument van uit mag gaan dat het product deugdelijk is ? Ja daar heb je wel een punt. Maar de praktijk leert dat dat lastig is..
Een rbv maakt de wet niet uit en ook zonder rbv kun je voor je rechten opkomen. Dat een rbv BOVAG min of meer verplicht stelt (voor hun eigen gemak want makkelijker claimen), maakt nog niet dat je 'nada' rechten hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:42 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt bedoel ik daarmee. Voor de rest is het een long shot om in je recht te staan, geloof mij heb het meer gezien.
Even beter lezen.. ik zeg dat Bovag garantie bij auto's boven de 5000 niet standaard meer wordt gegeven en dat je er 9 van de 10 x voor moet bijbetalen. Dat is wat ik zeg.. Een garage mag vragen wat ze willen voor hun pakkettenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:42 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Dat kan niet Bovag bedrijven mogen geen meeneemkosten en garantie kosten meer rekenen sinds vorig jaar. Zij moeten een vaste prijs hanteren anders gaan ze tegen de voorwaarden van Bovag in.
https://www.bovag.nl/thema-s/de-zekerheid-van-bovag-garantiequote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:42 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Dat kan niet Bovag bedrijven mogen geen meeneemkosten en garantie kosten meer rekenen sinds vorig jaar. Zij moeten een vaste prijs hanteren anders gaan ze tegen de voorwaarden van Bovag in.
Dan heb jij geluk gehad.quote:Op maandag 21 januari 2019 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik was het al van plan, maar toen de BOVAG garage waar ik mijn tweedehands auto wilde kopen ook nog eens met debiele "rijklaar-maak-kosten" op de proppen kwam en anders nul garantie wilde geven, heb ik een keuring laten uitvoeren bij de ANWB.
Heb je meer aan en gaat het niet schimmig
Als de auto daar staat krijg jij hem niet mee als je niet betaald. Dus ik zou pas iets wegbrengen als je wat op papier hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:08 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
Ja ik wil eigenlijk ook hoog inzetten maar ben bang dat ik straks met niets eindig en er een lange tijd overheen gaat, heb de auto ook nodig.
Als zij de auto daar hebben, gaan ze deze onderzoeken en dan kijken hoe ze me tegemoet kunnen komen. Ze willen sowieso niet 100% betalen. Dus hoogstwaarschijnlijk als de auto daar is word het alsnog 50/50 en moet ik ook die auto ambulance betalen, en ben ik de auto nog een tijd kwijt ook..
Harder onderhandelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:19 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
Toevallig ben ik zelf bezig met auto kopen.BOVAG (of autotrust) garantie is nooit verplicht en een dealer ontkomt eraan door te adverteren met meeneemprijs. Als je dan alsnog garantie wil, betaal je er voor. Ik ben intussen bij 6 merkdealers geweest voor een auto en bij de 1 zit het erbij (auto van 5999,5 jaar oud) en bij de ander niet (auto 4 jaar oud, 6200 euro, meeneemprijs en pakketten starten bij 395 euro).
Ben je echt zo goedgelovig?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:30 schreef haakaa1312 het volgende:
[..]
Ik had mijn vorige auto ingeruild. Dat ging van de prijs af dus, verder konden ze eigenlijk niks met de prijs doen. Auto was namelijk al gecheckt + beurt etc voordat ze deze online hadden gezet (volgens hun)
O dat doe ik zeker hoor.. ik loop zo weg.. De auto die ik wil is vrij populair, dus veel aanbod.quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Harder onderhandelen.
Laten merken dat je interesse in de auto hebt, maar zorgen dat hun hem aan jou willen verkopen. Er zijn immers veel meer auto's te koop.
In jouw geval misschien niet, maar in 90% van de andere keren hebben ze gelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:08 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
O dat doe ik zeker hoor.. ik loop zo weg.. De auto die ik wil is vrij populair, dus veel aanbod.
Ik erger me alleen aan de vage prijsstellingen en het domme gel*l eromheen. En ze denken ook nog eens dat een vrouw geen idee heeft.. tja..
ik weet lig waar ik op moet letten en bij twijfel laat ik een aankoop keuring doen, die kosten betaal ik graag (althans bij de prijsklasse waar ik nu kijk, als ik een gebakje koop van 500 euro neem ik het risico). Ik ben niet super technisch maar hoor ieder piepje en kraakje en kijk altijd onder de auto (of laat hem op de brug zetten), koop nooit een auto waarvan de historie niet bekend is etc. Tot nu toe nooit gedonder gehad.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In jouw geval misschien niet, maar in 90% van de andere keren hebben ze gelijk.
Maar heel weinig vrouwen hebben écht verstand van auto's in die mate dat ze er zonder kleerscheuren eentje kunnen gaan aanschaffen zonder in een valkuil te eindigen.
Dan doe je het best goedquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:10 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
ik weet lig waar ik op moet letten en bij twijfel laat ik een aankoop keuring doen, die kosten betaal ik graag (althans bij de prijsklasse waar ik nu kijk, als ik een gebakje koop van 500 euro neem ik het risico). Ik ben niet super technisch maar hoor ieder piepje en kraakje en kijk altijd onder de auto (of laat hem op de brug zetten), koop nooit een auto waarvan de historie niet bekend is etc. Tot nu toe nooit gedonder gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |