abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184543499
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:19 schreef silliegirl het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)unnel-julen-is-klaar

En dan nu, in het meest gunstige geval nóg 24 uur. Arme ouders...
Maak daar maar minimaal 36 van. Die 24 uur staat voor de minimale tijd die ze voor de horizontale ruimte nodig hebben. Het duurt nog 12 uur voor ze zover zijn. Eerst moet de tunnel nog omkleed worden zodat die capsule/hekwerkding met mijnwerkers er doorheen kan.
En tot nu toe zijn ze altijd zeer optimistisch geweest in hun voorspellingen, dus ik vermoed niet voor donderdag.
pi_184543591
Aan het aankleden van de tunnel kan niet zoveel mis gaan denk/ hoop ik. Dat zou 5 tot 6 uur duren.

Las wel ergens vertaald iets van dat ze een klein gat wilden boren en daar een camera doorheen wilden doen eerst.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 23:19:31 ]
  maandag 21 januari 2019 @ 23:20:53 #203
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_184543630
quote:
"Reddingswerkers hebben aan de bovenkant van het gat zo'n 30 centimeter aarde verwijderd" stond bij een foto met dat gat (waarop t gat duidelijk breder is dan 25cm) En de ouders blijken hem nog hebben horen huilen.... Later een camera tot 70 cm naar beneden gegaan... Niets gevonden. Het blijft een naar verhaal
Dit had men al nooit moeten doen.

Wellicht heeft het aanvankelijk verwijderen van aarde ook bijgedragen tot de prop waar ze op stuitten waaronder het kind zich mogelijk bevindt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_184543656
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:19 schreef Myrr het volgende:
Aan het aankleden van de tunnel kan niet zoveel mis gaan denk/ hoop ik. Dat zou 5 tot 6 uur duren.

Las wel ergens vertaald iets van dat ze een klein gat wilden boren en daar een camera doorheen wilden doen eerst.
In het gat waar Julen inzit of in de gegraven tunnel?
Edit: Domme vraag... ze gaan niet het risico nemen om alsnog in het jochie te boren.
pi_184543713
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wellicht heeft het aanvankelijk verwijderen van aarde ook bijgedragen tot de prop waar ze op stuitten waaronder het kind zich mogelijk bevindt.
Dat denk ik ook... Maar daar sta je dan ook als agent/brandweerman whatever na zo'n oproep bij dat gat.... Krabbelend op je hoofd met ouders hysterisch alle hoop op jou gevestigd... Kan me zo voorstellen dat er geen protocol voor klaar ligt en het nummer van één of andere 'Drilling Service' ook niet in je netwerkboekje staat... :X
pi_184543800
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In het gat waar Julen inzit of in de gegraven tunnel?
Edit: Domme vraag... ze gaan niet het risico nemen om alsnog in het jochie te boren.
In de tunnel.

Ik lees via www.lavanguardia.com

Het stond daar op maar de stream gaat nu niet verder terug dan 8 uur vanavond.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 23:31:12 ]
pi_184543839
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

In de tunnel.

Ik lees via www.lavanguardia.com

Het stond daar op maar de stream gaat nu niet verder terug dan 8 uur vanavond.
Ja, die volg ik ook. Maar heb dat kennelijk gemist omdat dat teruglezen wat brak is. Soms lukt het wel, soms niet.
pi_184543851
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, die volg ik ook. Maar heb dat kennelijk gemist omdat dat teruglezen wat brak is. Soms lukt het wel, soms niet.
Je kunt ook via elpais lezen, maar die updaten veel minder vaak.
pi_184543979
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:57 schreef GewoonKees het volgende:

8 dagen?! Nee, dat red je niet. Ook niet in spaarstand. Zonder water overleeft geen mens dat.
Nee?
Ga maar eens in een verplegingstehuis bij de afdeling pallitatieve zorg kijken dan.
pi_184544045
En al zou hij het overleven, zo lang stil zitten is niet heel goed voor je bloedsomloop.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:55:15 #211
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184544308
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dan kan het nooit een harde prop/laag zijn, lijkt me
pi_184544540
Stel nou hè, dat het kindje al door was voordat hij in de put viel (om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld "foutje" bij in bad doen oid). En ze vinden dus uiteindelijk een lijk van meer dan een week oud.

Zal er dan ooit nog te achterhalen zijn wat de doodsoorzaak was?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:16:21 #213
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_184544544
Als ze de zijwaartse tunnel hebben gegraven, neem ik aan dat ze op zijn minst zuurstof in dat gat pompen. Daar lees ik niks over?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:42:23 #214
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184544831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Als ze de zijwaartse tunnel hebben gegraven, neem ik aan dat ze op zijn minst zuurstof in dat gat pompen. Daar lees ik niks over?
Zodra ik daar lucht van krijg meld ik het je
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:44:12 #215
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184544847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:16 schreef delano.888 het volgende:
Stel nou hè, dat het kindje al door was voordat hij in de put viel (om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld "foutje" bij in bad doen oid). En ze vinden dus uiteindelijk een lijk van meer dan een week oud.

Ze kunnen tegenwoordig heel veel dus dat lijkt me niet ondenkbaar. Waarschijnlijk zal daar ook onderzoek naar worden gedaan. Het lullige is alleen dat de ouders het kind dan weer enige tijd kwijt zijn voordat het vrijgegeven wordt om te begraven
pi_184545253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Alleen als het nodig is he, maar vermoed wel dat bij de laatste lichting die naar beneden gaat, er een medisch iemand mee zal gaan en die heeft echt wel bij zich wat hij nodig heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2019 01:36:42 ]
pi_184545265
quote:

Er is een paar minuten voor hij verdween een foto van hem gemaakt. Levend en schattig en wel, lekker zittend met zijn zakje snoep. :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2019 01:38:15 ]
  dinsdag 22 januari 2019 @ 06:38:10 #218
80382 manny
30 is best veel
pi_184546027
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:53 schreef Myrr het volgende:
Als je kind verdrinkt in de zee of in een zwembad dan vind ik dat je als ouder/ verzorger verantwoordelijk bent daarvoor want dat gebeurt niet als je eagle eyes hebt en 100% oplet.
Ja inderdaad. En als je meerdere kinderen hebt dan verbieden dat ze zich zo opstellen dat je ze niet in de gaten kan houden. Geen telefoon opnemen, nooit naar de WC gaan natuurlijk en een gesprek voeren is al helemaal uit de boze. Als mensen je aanspreken dan negeer je ze. Als ouder moet je namelijk ten alle tijden jouw kinderen volledig controleren en in de gaten houden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184546407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:38 schreef manny het volgende:

[..]

Ja inderdaad. En als je meerdere kinderen hebt dan verbieden dat ze zich zo opstellen dat je ze niet in de gaten kan houden. Geen telefoon opnemen, nooit naar de WC gaan natuurlijk en een gesprek voeren is al helemaal uit de boze. Als mensen je aanspreken dan negeer je ze. Als ouder moet je namelijk ten alle tijden jouw kinderen volledig controleren en in de gaten houden.
Als ze niet kunnen zwemmen, uh ja.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184546510
Hoe ver zijn ze, of werken ze snachts niet?
  PR/Manusje van alles dinsdag 22 januari 2019 @ 08:03:37 #221
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184546694
quote:

[..]

tja las je het niet doet kan er zoiets gebeuren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:05:25 #222
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184546718
quote:

Absoluut. Lijkt me dat ze sowieso een autopsie gaan doen. Als hij in de put overleden is zal hij bv meer zand/stof in zijn longen hebben. Als hij in een badje overleden was door verdrinking, net water etc... doodsoorzaak weten ze tegenwoordig echt wel nauwkeurig te bepalen.
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_184546724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:43 schreef woxxel het volgende:
Hoe ver zijn ze, of werken ze snachts niet?
De verticale tunnel wordt nu 'bekleed' zodat de capsule er makkelijker doorglijdt en niet blijft hangen. Volgens de planning beginnen de mijnwerkers om 12 uur aan het horizontale gedeelte wat minimaal 24 uur in beslag zal nemen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:07:39 #224
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184546740
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
op t filmpje hierboven dat de put zich op een berg bevindt,
is dat niet raar dan, een waterput graven op n berg?
Ook in een berg zit meestal water, heel veel natuurlijke waterbronnen ontstaan aan de rand van een berg. Je wil natuurlijk jouw eigen put ook op jouw eigen grond laten slaan, ook al is het misschien wat minder efficient dan wegens "hogerop op de berg".

Geen idee hoe dicht bij de top we op deze berg zitten trouwens.
pi_184546906
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:38 schreef Za het volgende:

[..]

Nee?
Ga maar eens in een verplegingstehuis bij de afdeling pallitatieve zorg kijken dan.
:D
pi_184546976
quote:

[..]

Dit, ik heb er vier en het is altijd opletten en heel veel uitleggen. Een mobiel heb ik ook niet, juist om me goed te focussen op de Kids. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Dan is het goed te doen, maar zo'n verhaal als dit... Daar kan geen enkele ouder wat aan doen.
pi_184546999
quote:

[..]

Ja, tenzij je onder een Facebook post uitgekotst wil worden door heel NL omdat je het niet deed en je kind verdronk. Dat gaat een ouder die (overdreven) oplet niet overkomen hoor. :)

Die dingen kunnen, als ze uit het water zijn. En groot genoeg met voldoende zwemdiploma's.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:51:23 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184547152
De hysterische ouderbrigade heeft het topic ook ontdekt zie ik
pi_184547205
Er is gemiddeld 1,1m per uur gegraven/geboord. De geboorde schacht zal worden bekleed met buizen van ieder 6m lengte. De geboorde schacht eindigt op 74m diepte, 3m onder het begin van de prop. De horizontale tunnel naar de schacht van Julen zal door mijnwerkers handmatig worden gegraven. De mijnwerkers worden van elders in het land gehaald. Men verwacht dat de mijnwerkers 12uur nodig zullen hebben om hun klus te klaren.

https://www.abc.es/socied(...)1220826_directo.html
pi_184547244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin, iedereen mag toch zijn/haar mening geven?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:11:18 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184547426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja ik ook
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:14:22 #233
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184547469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ik ook
Dat kan natuurlijk ook op een normale manier, zonder mensen als hysterisch weg te zetten. Ik weet verder niet goed wat jouw post (of onze reply's erop) nu toevoegde aan het topic, dus heel nuttig was het sowieso al niet.
pi_184547475
quote:

[..]

En die mening kan toch ook zijn dat je je kind niet al-tijd als een havik in de gaten hoeft te houden.

Bij water is het een heel ander verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184547503
quote:

[..]

En die mening kan toch ook zijn dat je je kind niet al-tijd als een havik in de gaten hoeft te houden. Dat dat overdreven is.

Bij water is het een heel ander verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184547517
Driedubbel aargh
pi_184547736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:32:07 #238
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184547763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
Ja, ik heb er ook twee, onder de twee. En weet daarom ook dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten. Dus stellen dat je als ouder maar beter had moeten opletten als je kind is verzopen en het per definitie jouw schuld is, vind ik een beetje misselijkmakend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184547788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:32 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook twee, onder de twee. En weet daarom ook dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten. Dus stellen dat je als ouder maar beter had moeten opletten als je kind is verzopen en het per definitie jouw schuld is, vind ik een beetje misselijkmakend.
Dat is ook zo, als ouder moet je altijd opletten en zet je voor het maximale in want niemand wil dat zijn/haar kind wat ernstigs overkomt. Maar geen enkel mens kan 100% van de tijd volledig de situatie in de hand houden, daarvoor ben je een mens, geen robot.
pi_184548235
quote:

[..]

super gay 😊

Verder goed verwoord!
pi_184548423
Any updates?
pi_184548446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
Any updates?
Over ouder-emoties wel, niet over de situatie in de put.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:20:30 #243
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184548522
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:17 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Over ouder-emoties wel, niet over de situatie in de put.
Ach laat ze maar even.
De één is naar de opvang en de ander net naar de creche en dan hebben pappa of mamma even tijd om te praten over hoe ze niet buiten hun kinderen kunnen
pi_184548667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:07 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

Ook in een berg zit meestal water, heel veel natuurlijke waterbronnen ontstaan aan de rand van een berg. Je wil natuurlijk jouw eigen put ook op jouw eigen grond laten slaan, ook al is het misschien wat minder efficient dan wegens "hogerop op de berg".

Geen idee hoe dicht bij de top we op deze berg zitten trouwens.
inderdaad, maar dat geeft dus weer hoop! ik wist niks van Spanje, maar nu las ik net op Wikipedia over spaanse waterputten, nu snap ik pas dat die put niet gemaakt is om grondwater naar boven te hengelen, maar om regenwater van hoger gelegen delen op te vangen. Dan is er een klein kansje dat er water is, en bijkomt, ter hoogte van t jochie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aljibe
"Het grondwater zit in de bergachtige delen vaak te diep en biedt te weinig om de dorpelingen van vers water te voorzien. Om drinkwater te verkrijgen legde men op berghellingen aljibes aan, die het water opvingen. Regenwater dat langs de helling naar beneden stroomt, wordt via kunstmatige geulen opgevangen in een waterdicht gemaakte put, waaromheen een huisje gebouwd is. Dit om het water koel en vrij van dorstige dieren te houden en verdamping te voorkomen. Op de plaats waar het water de put in sijpelde, werden stenen geplaatst om drinkende dieren te beletten het water op te likken."
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_184548668
quote:
Any updates?
Hij komt er als het goed is, voor 1 februari uit. Het schiet al op!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:28:02 #246
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184548677
quote:
Any updates?
Sinds wanneer?

Het laatste nieuws is dat de brede boorput klaar is en ze nu de wanden moeten verstevigen. Daarna kunnen ze die "lift" naar beneden laten en horizontaal, manueel verder gaan richting smalle put.

Verstevigen: 6-7u
Horizontaal: 24u

Huidige ETA dus ergens morgen in de late namiddag/avond.
pi_184548698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:27 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

inderdaad, maar dat geeft dus weer hoop! ik wist niks van Spanje, maar nu las ik net op Wikipedia over spaanse waterputten, nu snap ik pas dat die put niet gemaakt is om grondwater naar boven te hengelen, maar om regenwater van hoger gelegen delen op te vangen. Dan is er een klein kansje dat er water is, en bijkomt, ter hoogte van t jochie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aljibe
"Het grondwater zit in de bergachtige delen vaak te diep en biedt te weinig om de dorpelingen van vers water te voorzien. Om drinkwater te verkrijgen legde men op berghellingen aljibes aan, die het water opvingen. Regenwater dat langs de helling naar beneden stroomt, wordt via kunstmatige geulen opgevangen in een waterdicht gemaakte put, waaromheen een huisje gebouwd is. Dit om het water koel en vrij van dorstige dieren te houden en verdamping te voorkomen. Op de plaats waar het water de put in sijpelde, werden stenen geplaatst om drinkende dieren te beletten het water op te likken."
Ah vandaar. Ik snapte het hele naar grondwater zoeken in een berg dingetje al niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

Sinds wanneer?

Het laatste nieuws is dat de brede boorput klaar is en ze nu de wanden moeten verstevigen. Daarna kunnen ze die "lift" naar beneden laten en horizontaal, manueel verder gaan richting smalle put.

Verstevigen: 6-7u
Horizontaal: 24u

Huidige ETA dus ergens morgen in de late namiddag/avond.
Ja... Als ze niet weer op tegenslagen stuiten.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:58 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184548887
quote:

[..]

Het gaat om dat hele beschuldigende toontje richting die ouders. Alsof ze nog geen blik in een andere richting hadden mogen werpen omdat er zonder dat iemand dat kan voorzien een put zit.

Er spelen ieder dag vele kinderen terwijl hun ouders met een half oog meekijken. Die vallen doorgaans niet in waterputten.
pi_184548914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat om dat hele beschuldigende toontje richting die ouders. Alsof ze nog geen blik in een andere richting hadden mogen werpen omdat er zonder dat iemand dat kan voorzien een put zit.

Er spelen ieder dag vele kinderen terwijl hun ouders met een half oog meekijken. Die vallen doorgaans niet in waterputten.
Aha! Eens!
pi_184549002
Je doet het als ouder toch nooit goed, dus ik trek me weinig aan van dat soort posts.

Als je je kinderen even vrij laat dan krijg je commentaar dat je onzorgvuldig bent en je kinderen in gevaarlijke situaties brengt.

Als je je kinderen in de gaten houdt dan ben je een overbezorgde ouder die kinderen veel te beschermend laat opgroeien...

Ach ja...
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')