abonnement Unibet Coolblue
pi_184546976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:38 schreef manny het volgende:

[..]

Ja inderdaad. En als je meerdere kinderen hebt dan verbieden dat ze zich zo opstellen dat je ze niet in de gaten kan houden. Geen telefoon opnemen, nooit naar de WC gaan natuurlijk en een gesprek voeren is al helemaal uit de boze. Als mensen je aanspreken dan negeer je ze. Als ouder moet je namelijk ten alle tijden jouw kinderen volledig controleren en in de gaten houden.
Dit, ik heb er vier en het is altijd opletten en heel veel uitleggen. Een mobiel heb ik ook niet, juist om me goed te focussen op de Kids. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Dan is het goed te doen, maar zo'n verhaal als dit... Daar kan geen enkele ouder wat aan doen.
pi_184546999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:38 schreef manny het volgende:

[..]

Ja inderdaad. En als je meerdere kinderen hebt dan verbieden dat ze zich zo opstellen dat je ze niet in de gaten kan houden. Geen telefoon opnemen, nooit naar de WC gaan natuurlijk en een gesprek voeren is al helemaal uit de boze. Als mensen je aanspreken dan negeer je ze. Als ouder moet je namelijk ten alle tijden jouw kinderen volledig controleren en in de gaten houden.
Ja, tenzij je onder een Facebook post uitgekotst wil worden door heel NL omdat je het niet deed en je kind verdronk. Dat gaat een ouder die (overdreven) oplet niet overkomen hoor. :)

Die dingen kunnen, als ze uit het water zijn. En groot genoeg met voldoende zwemdiploma's.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:51:23 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184547152
De hysterische ouderbrigade heeft het topic ook ontdekt zie ik
pi_184547205
Er is gemiddeld 1,1m per uur gegraven/geboord. De geboorde schacht zal worden bekleed met buizen van ieder 6m lengte. De geboorde schacht eindigt op 74m diepte, 3m onder het begin van de prop. De horizontale tunnel naar de schacht van Julen zal door mijnwerkers handmatig worden gegraven. De mijnwerkers worden van elders in het land gehaald. Men verwacht dat de mijnwerkers 12uur nodig zullen hebben om hun klus te klaren.

https://www.abc.es/socied(...)1220826_directo.html
pi_184547244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:51 schreef Hexagon het volgende:
De hysterische ouderbrigade heeft het topic ook ontdekt zie ik
Wat een onzin, iedereen mag toch zijn/haar mening geven?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:11:18 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184547426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een onzin, iedereen mag toch zijn/haar mening geven?
Ja ik ook
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:14:22 #233
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184547469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ik ook
Dat kan natuurlijk ook op een normale manier, zonder mensen als hysterisch weg te zetten. Ik weet verder niet goed wat jouw post (of onze reply's erop) nu toevoegde aan het topic, dus heel nuttig was het sowieso al niet.
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_184547475
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een onzin, iedereen mag toch zijn/haar mening geven?
En die mening kan toch ook zijn dat je je kind niet al-tijd als een havik in de gaten hoeft te houden.

Bij water is het een heel ander verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184547503
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een onzin, iedereen mag toch zijn/haar mening geven?
En die mening kan toch ook zijn dat je je kind niet al-tijd als een havik in de gaten hoeft te houden. Dat dat overdreven is.

Bij water is het een heel ander verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184547517
Driedubbel aargh
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184547736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:51 schreef Hexagon het volgende:
De hysterische ouderbrigade heeft het topic ook ontdekt zie ik
Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:32:07 #238
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184547763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
Ja, ik heb er ook twee, onder de twee. En weet daarom ook dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten. Dus stellen dat je als ouder maar beter had moeten opletten als je kind is verzopen en het per definitie jouw schuld is, vind ik een beetje misselijkmakend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184547788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:32 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook twee, onder de twee. En weet daarom ook dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten. Dus stellen dat je als ouder maar beter had moeten opletten als je kind is verzopen en het per definitie jouw schuld is, vind ik een beetje misselijkmakend.
Dat is ook zo, als ouder moet je altijd opletten en zet je voor het maximale in want niemand wil dat zijn/haar kind wat ernstigs overkomt. Maar geen enkel mens kan 100% van de tijd volledig de situatie in de hand houden, daarvoor ben je een mens, geen robot.
pi_184548235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
super gay 😊

Verder goed verwoord!
pi_184548423
Any updates?
pi_184548446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
Any updates?
Over ouder-emoties wel, niet over de situatie in de put.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:20:30 #243
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184548522
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:17 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Over ouder-emoties wel, niet over de situatie in de put.
Ach laat ze maar even.
De één is naar de opvang en de ander net naar de creche en dan hebben pappa of mamma even tijd om te praten over hoe ze niet buiten hun kinderen kunnen
pi_184548667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:07 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

Ook in een berg zit meestal water, heel veel natuurlijke waterbronnen ontstaan aan de rand van een berg. Je wil natuurlijk jouw eigen put ook op jouw eigen grond laten slaan, ook al is het misschien wat minder efficient dan wegens "hogerop op de berg".

Geen idee hoe dicht bij de top we op deze berg zitten trouwens.
inderdaad, maar dat geeft dus weer hoop! ik wist niks van Spanje, maar nu las ik net op Wikipedia over spaanse waterputten, nu snap ik pas dat die put niet gemaakt is om grondwater naar boven te hengelen, maar om regenwater van hoger gelegen delen op te vangen. Dan is er een klein kansje dat er water is, en bijkomt, ter hoogte van t jochie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aljibe
"Het grondwater zit in de bergachtige delen vaak te diep en biedt te weinig om de dorpelingen van vers water te voorzien. Om drinkwater te verkrijgen legde men op berghellingen aljibes aan, die het water opvingen. Regenwater dat langs de helling naar beneden stroomt, wordt via kunstmatige geulen opgevangen in een waterdicht gemaakte put, waaromheen een huisje gebouwd is. Dit om het water koel en vrij van dorstige dieren te houden en verdamping te voorkomen. Op de plaats waar het water de put in sijpelde, werden stenen geplaatst om drinkende dieren te beletten het water op te likken."
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_184548668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
Any updates?
Hij komt er als het goed is, voor 1 februari uit. Het schiet al op!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:28:02 #246
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184548677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
Any updates?
Sinds wanneer?

Het laatste nieuws is dat de brede boorput klaar is en ze nu de wanden moeten verstevigen. Daarna kunnen ze die "lift" naar beneden laten en horizontaal, manueel verder gaan richting smalle put.

Verstevigen: 6-7u
Horizontaal: 24u

Huidige ETA dus ergens morgen in de late namiddag/avond.
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_184548698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:27 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

inderdaad, maar dat geeft dus weer hoop! ik wist niks van Spanje, maar nu las ik net op Wikipedia over spaanse waterputten, nu snap ik pas dat die put niet gemaakt is om grondwater naar boven te hengelen, maar om regenwater van hoger gelegen delen op te vangen. Dan is er een klein kansje dat er water is, en bijkomt, ter hoogte van t jochie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aljibe
"Het grondwater zit in de bergachtige delen vaak te diep en biedt te weinig om de dorpelingen van vers water te voorzien. Om drinkwater te verkrijgen legde men op berghellingen aljibes aan, die het water opvingen. Regenwater dat langs de helling naar beneden stroomt, wordt via kunstmatige geulen opgevangen in een waterdicht gemaakte put, waaromheen een huisje gebouwd is. Dit om het water koel en vrij van dorstige dieren te houden en verdamping te voorkomen. Op de plaats waar het water de put in sijpelde, werden stenen geplaatst om drinkende dieren te beletten het water op te likken."
Ah vandaar. Ik snapte het hele naar grondwater zoeken in een berg dingetje al niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

Sinds wanneer?

Het laatste nieuws is dat de brede boorput klaar is en ze nu de wanden moeten verstevigen. Daarna kunnen ze die "lift" naar beneden laten en horizontaal, manueel verder gaan richting smalle put.

Verstevigen: 6-7u
Horizontaal: 24u

Huidige ETA dus ergens morgen in de late namiddag/avond.
Ja... Als ze niet weer op tegenslagen stuiten.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:58 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184548887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo lulde ik als student ook altijd, maar nu ik zelf kroost heb voelt het alsof een stuk van jezelf in die put zit wanneer je dit leest. Je kan je heel makkelijk verplaatsen, heel naar gevoel. Je kan het wel allemaal super gay vinden, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Je liefde van je leven (zoals de meeste mensen naar hun eigen kinderen kijken) misschien wel voor altijd verdwenen in een fucking put!
Het gaat om dat hele beschuldigende toontje richting die ouders. Alsof ze nog geen blik in een andere richting hadden mogen werpen omdat er zonder dat iemand dat kan voorzien een put zit.

Er spelen ieder dag vele kinderen terwijl hun ouders met een half oog meekijken. Die vallen doorgaans niet in waterputten.
pi_184548914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat om dat hele beschuldigende toontje richting die ouders. Alsof ze nog geen blik in een andere richting hadden mogen werpen omdat er zonder dat iemand dat kan voorzien een put zit.

Er spelen ieder dag vele kinderen terwijl hun ouders met een half oog meekijken. Die vallen doorgaans niet in waterputten.
Aha! Eens!
pi_184549002
Je doet het als ouder toch nooit goed, dus ik trek me weinig aan van dat soort posts.

Als je je kinderen even vrij laat dan krijg je commentaar dat je onzorgvuldig bent en je kinderen in gevaarlijke situaties brengt.

Als je je kinderen in de gaten houdt dan ben je een overbezorgde ouder die kinderen veel te beschermend laat opgroeien...

Ach ja...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')