abonnement Unibet Coolblue
pi_190961173
Het netto besteedbaar inkomen voor de burger staat al 40 jaar stil. In Nederland dan.

https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:59:55 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190961181
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat had je gedacht. Het jaar is nog maar net begonnen en er komen vast nog genoeg nieuwe belastingverhogingen en andere lastenverzwaringen aan.
Zo werkt het niet met dit soort zaken, die gaan in per 1 juli of 1 januari, dus zoveel zal er niet meer komen dit jaar.
pi_190961208
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ah... het fantastische Amerikaanse systeem! Het is maar net wat je prettig vind.
Als ik het goed lees dan heeft mevrouw elke maand duizend dollar om vrij te besteden.
Dat is echt niet zo slecht naar Nederlandse maatstaven. Ik heb het een lange tijd met minder moeten doen.
pi_190961215
Dit bericht is nu al de grootste leugen van 2020. :')
pi_190961231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ach. Zonder migratie hadden we 12.5 miljoen mensen. Dan hoefde er niet zo veel gebouwd te worden.
En dan zouden er véél minder mensen nodig zijn voor m.n. de zorg, onderwijs, veiligheid e.d.
pi_190961404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:03 schreef Redbullkid het volgende:
Dit bericht is nu al de grootste leugen van 2020. :')
Echt waar ?

opklikken https://pbs.twimg.com/media/DtebTvoWsAA_w_O.jpg
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 11:45:26 #107
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190961777
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Weer een hoop mooie holle containerbegrippen om je grote held maar uit de wind te houden :')
Gelukkig viel er inhoudelijk niks op aan te merken. Immers, als je twee systemen hebt die op instorten staan, is het fijner om het systeem te hebben dat je nu nog voordelen geeft. Je kan natuurlijk ook argumenteren dat het andere systeem je alvast laat wennen aan de aanstaande miserie, maar of dat nu echt als iets positiefs kan zien...
  vrijdag 10 januari 2020 @ 11:48:11 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190961817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:45 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Gelukkig viel er inhoudelijk niks op aan te merken. Immers, als je twee systemen hebt die op instorten staan, is het fijner om het systeem te hebben dat je nu nog voordelen geeft. Je kan natuurlijk ook argumenteren dat het andere systeem je alvast laat wennen aan de aanstaande miserie, maar of dat nu echt als iets positiefs kan zien...
Ach de Trumpfans roepen al 20 jaar hel en verdoemenis en die komt steeds maar niet.

Het Trump beleid is echter vooral geld lenen en dan "Heuj geld jongeh. Feestuh en bier!". Een beetje zoals onder George W Bush, tot dat in 2008 de rekening kwam. Maar kennelijk zit lerend vermogen er nietin :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 10-01-2020 11:54:18 ]
  vrijdag 10 januari 2020 @ 11:49:55 #109
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190961842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach de Trumpfans roepen al 20 jaar hel en verdoemenis en die komt steeds maar niet.

Het Trump beleid is echter vooral geld lenen en dan "Heuj geld jongeh. Feestuh en bier!". Een beetje zoals onder George W Busch, tot dat in 2008 de rekening kwam. Maar kennelijk zit lerend vermogen er nietin :')


Van: https://en.m.wikipedia.or(...)_States_debt_ceiling

Wil je echt Bush alles in de schoenen schuiven?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ensiferum op 10-01-2020 11:55:29 ]
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:06:06 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190962094
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Van: https://en.m.wikipedia.or(...)_States_debt_ceiling

Wil je echt Bush alles in de schoenen schuiven?
Zie je hoe in dat plaatje, dat overigens van 10 jaar geleden is, onder Bush Jr. van 6 naar 12 ging terwijl het onder Bush Sr. ook al van 3 naar 5 was gegaan in 4 jaar tijd :P. Beide Bushes en dan ben je er al zo'n beetje.

En dan hadden die ook nog eens te maken met economisch voorspoedige tijden...
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:07:48 #111
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190962120
Als je de economische crisis vergeet die vanaf 2008 vergeet dan is dat inderdaad een leuk plaatje om je punt te maken. Een fout punt, maar goed.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:10:14 #112
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190962160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zie je hoe in dat plaatje, dat overigens van 10 jaar geleden is, onder Bush Jr. van 6 naar 12 ging terwijl het onder Bush Sr. ook al van 3 naar 5 was gegaan in 4 jaar tijd :P. Beide Bushes en dan ben je er al zo'n beetje.

En dan hadden die ook nog eens te maken met economisch voorspoedige tijden...
Dat zijn de presidenten, en hoe zit het met de congressen?

Als er een uitgebreider plaatje is, zou ik het graag willen zien. Ben best nieuwsgierig naar nog recentere verhoudingen tussen staatsschuld, congres en president. Maar ben zelf te lui om uitgebreid te zoeken als ik alleen een mobieltje tot mijn beschikking heb.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:13:07 #113
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190962194
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:07 schreef Gunner het volgende:
Als je de economische crisis vergeet die vanaf 2008 vergeet dan is dat inderdaad een leuk plaatje om je punt te maken. Een fout punt, maar goed.
Ik zie vooral Democratische en gemengde congressen de verhogingen van het schuldenplafond goedkeuren. Wat zie jij?
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:13:47 #114
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190962207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:13 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik zie vooral Democratische en gemengde congressen de verhogingen van het schuldenplafond goedkeuren. Wat zie jij?
ik zie een sterke stijging tijdens een economische crisis, die door een democraat werd geleid. bij een republikein zou niets anders zijn gebeurd laten we eerlijk zijn.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:16:39 #115
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190962248
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:13 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zie een sterke stijging tijdens een economische crisis, die door een democraat werd geleid. bij een republikein zou niets anders zijn gebeurd laten we eerlijk zijn.
Maar die stijging werd daarvoor al ingezet. Door Republikeinse en Democratische congressen. Dan kan je toch niet de schuld bij enkel Bush leggen?
pi_190963143
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Van: https://en.m.wikipedia.or(...)_States_debt_ceiling

Wil je echt Bush alles in de schoenen schuiven?
Clinton had het goed voor elkaar. Nu zijn de VS een soort Griekenland in het groot.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:31:44 #117
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190963187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Clinton had het goed voor elkaar. Nu zijn de VS een soort Griekenland in het groot.
Bedoel je dat het Republikeinse congres ervoor zorgde dat de schuld niet verder op kon lopen?
pi_190963228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:31 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Bedoel je dat het Republikeinse congres ervoor zorgde dat de schuld niet verder op kon lopen?
Ik meende dat in het laatste jaar Clinton de staatsschuld zelfs daalde. Ik wist (tot nu toe) niet dat dit eventueel de verdienste van het Republikeinse congres was.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:53:29 #119
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190963479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik meende dat in het laatste jaar Clinton de staatsschuld zelfs daalde. Ik wist (tot nu toe) niet dat dit eventueel de verdienste van het Republikeinse congres was.
Onze stellingen kunnen beide tegelijk waar zijn :)

Of het schuldenplafond niet is verhoogd door het Republikeinse congres kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Het kan zijn dat ze de Democratische president wilden treiteren, maar ook goed beleid van de uitvoerende macht (of zelfs beide, gezien de periode van stabiliteit). Ik weet zelf niet 100% hoe het mechanisch in elkaar zit, maar een ding is zeker, en dat is dat de president niet de enige is die verantwoordelijk is voor de oplopende staatsschuld; het congres moet het toestaan.

Of het ooit nog mogelijk wordt om de schuld af te bouwen is dan weer een ander punt. Zowel de EU als de VS zitten in een (schijnbaar) onhoudbare situatie, wat mijns inziens gecreëerd is door globalisatie. De race to the bottom, het gebrek aan protectionisme op nationaal niveau zijn de oorzaak. Het heeft ervoor gezorgd dat er een hoop extra onnodige uitgaven bij zijn gekomen, en de vruchten van de verhoging in productie niet bij de arbeider. Het gevolg is dat er geen rek meer in zit, we zitten aan de limiet voor belastingen. En snijden in uitgaven zit er niet in. Onder het huidige model moet de publieke sector constant meer worden gevoed. Of het nu is vanwege overheidshobbies, zelfverrijking of wat dan ook, doet er niet zo veel toe. Professioneel ambtenaren hebben geen reden te snijden in hun uitgaven.
pi_190975874
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:53 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Het heeft feitelijk niets te maken met vakantiegeld maar met totale inkomsten.
Vakantiegeld is iets doms uit de tijd dat men dacht dat "Jan de Arbeider" er niet aan dacht geld opzij te leggen voor als ie in juni of juli naar de camping gaat. Wanneer gaan ze dit afschaffen? Die 8% kan er toch wel meteen bij. Scheelt weer wat administratief geneuzel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190976479
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:13 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zie een sterke stijging tijdens een economische crisis, die door een democraat werd geleid. bij een republikein zou niets anders zijn gebeurd laten we eerlijk zijn.
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de 2 partijen qua staatsschuld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190978049
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:59 schreef cempexo het volgende:
Het netto besteedbaar inkomen voor de burger staat al 40 jaar stil. In Nederland dan.

https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
Bij mij gaat het netto besteedbaar inkomen ieder jaar steeds met kleine en soms grote stappen omlaag, ondanks ieder jaar de beloften van politici dat de koopkracht voor iedereen beter wordt. Het zijn dus slechts de ondernemers die profiteren van de jaarlijkse beloften van politici.
pi_190978519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja als je bij Becam een kredietje afsluit krijg je deze maand ook meer geld binnen. Dat is ongeveer jouw logica.
Aldus de "het is de schuld van de vakbonden dat de werkgevers niet genoeg compenseren voor het jarenlange afbraakbeleid van de regering" user.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190979355
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Bij mij gaat het netto besteedbaar inkomen ieder jaar steeds met kleine en soms grote stappen omlaag, ondanks ieder jaar de beloften van politici dat de koopkracht voor iedereen beter wordt. Het zijn dus slechts de ondernemers die profiteren van de jaarlijkse beloften van politici.
Bij het MKB niet
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_190979432
Zoals altijd niet gelezen
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_190979907
Ook dit jaar wacht ik het loonstrookje wel weer af. Vorig jaar was een prima jaar ondanks alle negatieve voorspellingen van de mede fokkers hier.
pi_190980546
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:31 schreef Toefjes het volgende:
Ook dit jaar wacht ik het loonstrookje wel weer af. Vorig jaar was een prima jaar ondanks alle negatieve voorspellingen van de mede fokkers hier.
prima toch of denk je dat wat voor jou geldt voor iedereen maar geld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190980664
ik denk dat deze getallen niet gelogen zijn. Maar ik geloof ook dat de meeste mensen er weinig van merken.

Zelf ga ik al jaren flink omhoog, maar dat is vrijwel volledig te danken aan leuke stappen in mijn carrière. Tot een bepaald niveau is kinderopvangtoeslag nog een soort van nivellerende belasting (dit is voor gezinnen toch wel een enorme kostenpost) maar daarna is de marginale druk per euro weer gewoon 50% en blijft er wat meer over van elke stijging.

Overigens doen mijn zonnepanelen prima hun werk. Scheelt een hoop energiekosten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Spanky78 op 11-01-2020 19:12:50 ]
Whatever...
pi_190980990
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 16:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

prima toch of denk je dat wat voor jou geldt voor iedereen maar geld?
Die illusie heb ik niet, maar er werd geroepen dat de impact van de energienota en de gemeentelijke belastingen aanzienlijk zou zijn.

Ik heb niet heel veel anders gedaan, maar ik kreeg van de energie geld terug, en de gemeentelijke belastingen waren 2 euro minder in elk geval.

Dus ja, ik zie het gewoon wel als het zover is. Wel hoopvol gestemd weer.
pi_190981612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die illusie heb ik niet, maar er werd geroepen dat de impact van de energienota en de gemeentelijke belastingen aanzienlijk zou zijn.

Ik heb niet heel veel anders gedaan, maar ik kreeg van de energie geld terug, en de gemeentelijke belastingen waren 2 euro minder in elk geval.

Dus ja, ik zie het gewoon wel als het zover is. Wel hoopvol gestemd weer.
mooi voor jou ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190981629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 16:38 schreef Spanky78 het volgende:
Maar ik geloof ook dat de meeste mensen er weinig van merken.
Ik geloof dat de overgrote deel van de mensen wel degelijk merken dat de energienota dit jaar met 10% is gestegen aan gas en 15% aan electra, daarnaast zijn de voedselprijzen met 3,2% gestegen, wat ook merkbaar is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190982654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de overgrote deel van de mensen wel degelijk merken dat de energienota dit jaar met 10% is gestegen aan gas en 15% aan electra, daarnaast zijn de voedselprijzen met 3,2% gestegen, wat ook merkbaar is.
Ja, dat zien ze wel, maar dat het bij vrijwel iedereen gecompenseerd wordt met minder belasting, meer loon etc. Daarin zijn veel ebden selectief. Mensen zien nu eenmaal eerder wat je van ze afneemt dan wat je ze geeft.
Whatever...
pi_191026839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vakantiegeld is iets doms uit de tijd dat men dacht dat "Jan de Arbeider" er niet aan dacht geld opzij te leggen voor als ie in juni of juli naar de camping gaat. Wanneer gaan ze dit afschaffen? Die 8% kan er toch wel meteen bij. Scheelt weer wat administratief geneuzel.
Eerlijk gezegd denk ik dat je versteld zult zijn hoeveel mensen hier problemen mee gaan krijgen als je dat afschaft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191026875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat je versteld zult zijn hoeveel mensen hier problemen mee gaan krijgen als je dat afschaft.
Zal best, maar Jan de Arbeider kan ook van plan zijn om met Carnaval het geld er door te jassen. Het is zo'n standaard idee dat ie het geld nodig heeft in juni of juli.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_191027917
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zal best, maar Jan de Arbeider kan ook van plan zijn om met Carnaval het geld er door te jassen. Het is zo'n standaard idee dat ie het geld nodig heeft in juni of juli.
Zou kunnen maar onderzoeken uitgevoerd in het korte verleden laten zien dat de overgrote meerderheid het wil behouden zoals het is en NL is een democratie, waarbij de meerderheid bepaalt.
Maar niks staat jou in de weg om om tafel te zitten met je werkgever en het anders te regelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')