abonnement Unibet Coolblue
pi_184485224
Geregeld word ik wakker gebeld door pakketbezorgers met een pakje voor deze of gene.
Geheel schaamteloos belt men aan, het boeit niet of de bewoner die niets besteld heeft wellicht 's nachts heeft gewerkt.

Ook collectanten trekken wekelijks langs de deur, soms dagelijks. Het boeit niet of de bewoner van het pand aan het koken, eten of anderszins bezig is, ze beginnen gelijk met hun verhaal en schuimen de hele straat af bij iedereen aan bellend.

Deze mensen bedoelen het allemaal goed, maar ik vind niet dat men het recht heeft zomaar aan te bellen ergens, hoe zit dat met de privacy wetgeving, hoe kan het dat dit nog altijd mag?

Ik vind trouwens dat mensen op straat je ook niet zomaar aan mogen spreken aangaande een of ander abonnement op een krant etc.

Ook mensen in winkels die vragen of ze ergens mee kunnen helpen ervaar ik als inpertinent, de winkel wijst de weg vanzelf, wat is het toch met al deze mensen.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 19 januari 2019 @ 00:46:24 #2
186611 Haags
pi_184485255
Die enorme spelfout al meteen in de eerste zin. :{
Zonder wrijving geen glans
pi_184485276
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die enorme spelfout al meteen in de eerste zin. :{
Sorry man.
pi_184485354
Trek je bel uit als je overdag wil pitten.
pi_184485361
Tjonge jonge, elkaar niet meer mogen aanspreken op straat. Je persoonlijke comfortzone is veel te groot en je raakt flink contactgestoord als je zo doorgaat. Als je in Latijns Amerika had gewoond en je kwam met dit verhaal aan dan werd je opgenomen in de psychiatrische kliniek
pi_184485389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:53 schreef HetDonkertAan het volgende:
Tjonge jonge, elkaar niet meer mogen aanspreken op straat. Je persoonlijke comfortzone is veel te groot en je raakt flink contactgestoord als je zo doorgaat. Als je in Latijns Amerika had gewoond en je kwam met dit verhaal aan dan werd je opgenomen in de psychiatrische kliniek
Wellicht, maar ik loop niet op straat om het verhaal van de een of andere verkoper aan te horen.
Het is mijn leven en mijn tijd, waarom zou iemand daar ongevraagd beslag op mogen leggen?
pi_184485390
Ongelofelijk hoe contactgestoord men tegenwoordig is :')
pi_184485400
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:55 schreef Za het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik loop niet op straat om het verhaal van de een of andere verkoper aan te horen.
Het is mijn leven en mijn tijd, waarom zou iemand daar ongevraagd beslag op mogen leggen?
Ik weet niet of je t doorhebt maar we zitten allemaal bij elkaar in de boot, met je "mijn leven en mijn tijd"
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 00:58:46 #9
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_184485419
Als ik jou was zou ik mijn bel uitzetten en niet meer naar buiten gaan
pi_184485583
Waarom de fuck zou je je bel aanzetten als je niet uit bed gebeld wilt worden :?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184485630
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:56 schreef HetDonkertAan het volgende:

Ik weet niet of je t doorhebt maar we zitten allemaal bij elkaar in de boot, met je "mijn leven en mijn tijd"
Ben je serieus, luister je ook de preken van telefonische verkopers af, laat je je sufkletsen door de niet aflatende woordenstromen van sommige familieleden of vrienden?

Je hebt het recht dat niet te doen, er is geen boot.

Thanks voor het lezen van dit topic.
pi_184485660
Zo werkt dat niet enge dictator.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184485696
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:13 schreef Za het volgende:

[..]

Ben je serieus, luister je ook de preken van telefonische verkopers af, laat je je sufkletsen door de niet aflatende woordenstromen van sommige familieleden of vrienden?

Je hebt het recht dat niet te doen, er is geen boot.

Thanks voor het lezen van dit topic.
Ja dat doe ik soms en dan heb ik er achteraf spijt van, maar je kunt niet ontkennen dat we bij elkaar in de spreekwoordelijke boot zitten. En sommigen kunnen zeuren aan de deur. Maar het kan ook anders, ik heb t meegemaakt in Latijns Amerika, daar staan alle deuren los en kennen ze geen privacy. En gelukkig dat ze daar met elkaar zijn. Maar geen cent te makken. T is hier ook wel de cultuur. Ik zou hier ook geen koffie zetten voor Jan en Alleman die aan kwam waaien. Maar om dan dat beetje contact wat je überhaupt nog spontaan hebt in dit kille land te verbieden alsof het wapens zijn dat gaat te ver
pi_184485822
Wel eens gehad met iemand die aan de deur kwam en gelijk een heel verhaal begon te houden over het goede doel waar hij voor liep.

Ik greep direct in "ho, vragen we niet meer eerst of het schikt?"

"Oh ja, eh, sorry, schikt het?"

"Nee, niet echt, succes verder".
pi_184485852
Overigens ben ik wel al 5 jaar donateur aan SOS Kinderdorpen maar dat waren 3 studentes aan de deur :@
  zaterdag 19 januari 2019 @ 01:29:15 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184485919
Ik ben het wel eens met ts.
De beleefdheid is soms ver te zoeken terwijl men wel een beroep doet op jouw hoffelijkheid om tijd te maken of moeite te nemen voor ze.
pi_184486008
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:29 schreef the-eye het volgende:
Ik ben het wel eens met ts.
De beleefdheid is soms ver te zoeken terwijl men wel een beroep doet op jouw hoffelijkheid om tijd te maken of moeite te nemen voor ze.
Beroep doen op hoffelijkheid? Ze staan hier ook wel eens aan de deur en als ik er geen zin aan heb vertel ik ze dat gewoon. En als ik wél zin heb om uit te leggen waarom ik geen zin heb krijgen ze dat er gratis bij. En hoffelijkheid hoeft er niet aan te pas te komen, ze gaan gewoon verder en je hebt er zelf niets mee van doen. Het enige wat je zou kunnen doen (niet verplicht) is om im de benen te komen als je de bel hoort, naar de deur te lopen en te zeggen wat je wilt mocht daar iemand staan die je iets vraagt....... Ik snap jullie problemen niet op zo'n moment want het zijn nu niet bepaald oorlogslustigen die aan de deur komen (jehova's, bezorgers, verkopers) Je kunt ze allemaal gewoon wegsturen zonder dat je ervoor wordt doodgeschoten maar jullie zijn gewoon te verwend om te poepen.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 01:46:13 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184486137
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:35 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Beroep doen op hoffelijkheid? Ze staan hier ook wel eens aan de deur en als ik er geen zin aan heb vertel ik ze dat gewoon. En als ik wél zin heb om uit te leggen waarom ik geen zin heb krijgen ze dat er gratis bij. En hoffelijkheid hoeft er niet aan te pas te komen, ze gaan gewoon verder en je hebt er zelf niets mee van doen. Het enige wat je zou kunnen doen (niet verplicht) is om im de benen te komen als je de bel hoort, naar de deur te lopen en te zeggen wat je wilt mocht daar iemand staan die je iets vraagt....... Ik snap jullie problemen niet op zo'n moment want het zijn nu niet bepaald oorlogslustigen die aan de deur komen (jehova's, bezorgers, verkopers) Je kunt ze allemaal gewoon wegsturen zonder dat je ervoor wordt doodgeschoten maar jullie zijn gewoon te verwend om te poepen.
Ik vind het een aantasting van m'n privacy als ik onnodig gestoord wordt en een onnodig beroep op m'n hoffelijkheid als ik helemaal naar de deur loop voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Ik noem dat hoffelijkheid want ik kan ook vanaf binnen heel hard "OPROTTEN!" roepen. Dat doe ik niet want het kan ook iemand zijn waarvan ik het op dat moment geen probleem vind zoals bijvoorbeeld de buurvrouw die een pakketje brengt als dat daar voor mij bezorgd is.
Ik heb de nee/nee, geen collecte, geen religie sticker en een aan/uit knop op de bel maar toch glipt er zo nu en dan weleens iemand tussendoor.
Ik vind dat soort dingen niet fijn net zoals ik onaangekondigd bezoek of telefoon als ik net even een kleine siësta hou niet fijn vind
pi_184486167
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik vind het een aantasting van m'n privacy als ik onnodig gestoord wordt en een onnodig beroep op m'n hoffelijkheid als ik helemaal naar de deur loop voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Ik noem dat hoffelijkheid want ik kan ook vanaf binnen heel hard "OPROTTEN!" roepen. Dat doe ik niet want het kan ook iemand zijn waarvan ik het op dat moment geen probleem vind zoals bijvoorbeeld de buurvrouw die een pakketje brengt als dat daar voor mij bezorgd is.
Ik heb de nee/nee, geen collecte, geen religie sticker en een aan/uit knop op de bel maar toch glipt er zo nu en dan weleens iemand tussendoor.
Nou ja, dan kun je misschien diegenw een emmer water over t hoofd gooien of gewoon iets positiefs van de situatie maken en dit persoon ontvoeren en z'n familie om losgeld vragen
pi_184486227
Deurbel uitzetten en/of met een sticker of briefje kenbaar maken dat je niet gestoord wilt worden.

En als je problemen hebt met het feit dat men in winkels service verleent en klanten wil helpen, dan vrees ik dat je de oplossing toch echt alleen bij jezelf gaat vinden.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 01:59:05 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184486261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:53 schreef itchycoo het volgende:
Deurbel uitzetten en/of met een sticker of briefje kenbaar maken dat je niet gestoord wilt worden.

En als je problemen hebt met het feit dat men in winkels service verleent en klanten wil helpen, dan vrees ik dat je de oplossing toch echt alleen bij jezelf gaat vinden.
Is het te veel gevraagd om vanaf de weg met een witte vlag te wapperen en te wachten totdat ik het sein geef dat er langzaam richting de deur bewogen kan worden?
pi_184486267
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Is het te veel gevraagd om vanaf de weg met een witte vlag te wapperen en te wachten totdat ik het sein geef dat er langzaam richting de deur bewogen kan worden?
:')
pi_184486968
Als je wil slapen, hang je een bordje onder de bel dat je nachtdienst hebt en het wel donders belangrijk moet zijn om aan te bellen. Of gewoon "geen geleur aan de deur".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 07:28:44 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184487078
Mijn bel staat altijd uit m.u.v. het 2-uurs tijdsvak als ik een pakketje verwacht
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184487085
Bel staat hier ook uit, bekenden komen gewoon via de achterdeur.
Verder heb ik niets nodig aan de deur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')