abonnement Unibet Coolblue
pi_184478435
Afgelopen week heeft iemand op mijn privé(bedrijfs)grond asbest gestort. Het is ongeveer de hoeveelheid die in een kleine aanhangwagen past.

Het opruimen zal volgens de politie door een speciaal bedrijf moeten gebeuren en zal niet goedkoop zijn.

Ik ben voor alles verzekerd, maar volgens mij niet tegen deze kosten. Heeft iemand ervaring met zoiets, en kan ik dit ergens op verhalen?

Er hangen geen camera's en het terrein is open door recht van overpad.

(natuurlijk hoop ik dat de storter wist dat het asbest was, en zichzelf voldoende heeft beschermd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 18-01-2019 19:26:32 ]
pi_184478649
Valt dit niet onder vandalisme ofzo? Dat dit incident door je verzekering gedekt wordt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_184478670
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:21 schreef Ridocar het volgende:
Valt dit niet onder vandalisme ofzo? Dat dit incident door je verzekering gedekt wordt...
Lijkt mij wel.

@TS: wat zei de verzekering toen je belde?
pi_184478740
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Lijkt mij wel.

@TS: wat zei de verzekering toen je belde?
Ik ga ze maandag bellen, maar ik wil voorbereid zijn.
Vanmiddag wist ik pas zeker dat het asbest was.
pi_184478812
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:25 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ga ze maandag bellen, maar ik wil voorbereid zijn.
Vanmiddag wist ik pas zeker dat het asbest was.
Je hebt het laten analyseren?
pi_184478953
sowieso beginnen met aangifte doen
pi_184478954
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Je hebt het laten analyseren?
Nee, maar de politie (milieudelicten) wist het voor 99,9% zeker.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:40:49 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184479110
Angst voor asbest is vreselijk overdreven, zolang je het niet gaat zagen is er niets aan de hand
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184479295
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Angst voor asbest is vreselijk overdreven, zolang je het niet gaat zagen is er niets aan de hand
Helaas voor TS denkt de gemeente daar heel anders over 😏
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:50:25 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184479383
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:46 schreef GX3 het volgende:

[..]

Helaas voor TS denkt de gemeente daar heel anders over 😏
De wettelijke norm voor asbest is zo overdreven dat als die overschreden wordt en bv een school daarom gesloten wordt, de toegenomen kans op een dodelijk verkeersongeluk omdat de kids niet in in de school zijn tijdens de renovatie significant groter is dan de kans dat je dood gaat als gevolg van de asbest als je dagelijks 30 jaar in dat schoolgebouw bent.
I kid you not!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184479392
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Angst voor asbest is vreselijk overdreven, zolang je het niet gaat zagen is er niets aan de hand
Ah, ik zie t al Piet haalt het gratis weg voor ts
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 januari 2019 @ 19:53:29 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184479463
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De wettelijke norm voor asbest is zo overdreven dat als die overschreden wordt en bv een school daarom gesloten wordt, de toegenomen kans op een dodelijk verkeersongeluk omdat de kids niet in in de school zijn tijdens de renovatie significant groter is dan de kans dat je dood gaat als gevolg van de asbest als je dagelijks 30 jaar in dat schoolgebouw bent.
I kid you not!
Dat is mooi, maar hier is het gestort en heeft jouw hele bedenking over asbest in het algemeen geen enkele meerwaarde voor het probleem van TS.
Dus laat die hele discussie maar achterwege.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184479547
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Angst voor asbest is vreselijk overdreven, zolang je het niet gaat zagen is er niets aan de hand
:') Het is niet uit te sluiten dat er ook hoge concentraties niet-hechtgebonden asbest bij TS gestort zijn. En met hoog bedoel ik geen concentratie van het niveau aanstelleritus.

Maar voordat er überhaupt iets afgevoerd kan worden moet dat onderzocht worden. Anders levert dat opnieuw problemen op voor TS.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 19:58:18 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:58:09 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184479561
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:53 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar hier is het gestort en heeft jouw hele bedenking over asbest in het algemeen geen enkele meerwaarde voor het probleem van TS.
Dus laat die hele discussie maar achterwege.
Punt is, je kan het gewoon zelf in zakken stoppen en naar de gemeentewerf brengen in de meeste gemeentes.
Eerste drie hits op goegel
https://www.westerwolde.nl/asbest-wegbrengen
https://www.twentemilieu.nl/afvalsoorten/asbest
https://www.amersfoort.nl/vergunningen/to/asbest-verwijderen.htm
Gewoon ff checken wat de voorwaarde zijn bij jouw gemeente
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184479753
Ik zou in iedere geval eerst een aangifte doen. Zonder aangifte doet verzekering vaak moeilijk over.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184479775
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:57 schreef Chia het volgende:

[..]

:') Het is niet uit te sluiten dat er ook hoge concentraties niet-hechtgebonden asbest bij TS gestort zijn. En met hoog bedoel ik geen concentratie van het niveau aanstelleritus.

Maar voordat er überhaupt iets afgevoerd kan worden moet dat onderzocht worden. Anders levert dat opnieuw problemen op voor TS.
De politie vertelde dat het gebonden asbest is (stukken golfplaten)
Zolang het daar ligt is er geen gevaar, maar ik ga zelf geen risico lopen om het op te ruimen.
pi_184479831
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:08 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De politie vertelde dat het gebonden asbest is (stukken golfplaten)
Zolang het daar ligt is er geen gevaar, maar ik ga zelf geen risico lopen om het op te ruimen.
Is op zich geen risico, maar nu waarschijnlijk niet de juiste procedure aangezien het gestort is.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:16:33 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184479925
-genoeg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Nizno op 18-01-2019 20:17:57 (Ontopic blijven is een kunst) ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184480071
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt is, je kan het gewoon zelf in zakken stoppen en naar de gemeentewerf brengen in de meeste gemeentes.
Eerste drie hits op goegel
https://www.westerwolde.nl/asbest-wegbrengen
https://www.twentemilieu.nl/afvalsoorten/asbest
https://www.amersfoort.nl/vergunningen/to/asbest-verwijderen.htm
Gewoon ff checken wat de voorwaarde zijn bij jouw gemeente
is dat niet enkel als particulier?
pi_184487172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

is dat niet enkel als particulier?
Ja. Voor bedrijven gelden andere regels dan voor particulieren.
Omdat dit gestort is op TS zijn bedrijfsterrein zal hij dit volgens de juiste wettelijke procedures moeten laten afvoeren en mag hij dit niet zelf doen.

Dat betekent eerst een inventarisatierapport laten opmaken door een gecertificeerd milieukundig adviesbureau. Hierin moeten onder andere soort, hoeveelheid en mate van hechtgebondenheid van het asbest worden opgenomen, inclusief risicoklasse-indeling die bepaald onder welk regime het moet worden verwijderd.
Daarna moet er een officiële melding bij de omgevingsdienst worden gedaan en kan na goedkeuring het asbest door een eveneens gecertificeerd bedrijf worden afgevoerd.

Al met al een kostbare aangelegenheid.
Voor zover ik weet is (helaas) nog steeds de eigenaar van een terrein waarop door onbekende derden illegaal asbest of ander chemisch afval is gestort verantwoordelijk voor op juiste wijze afvoeren van de 'zooi'.

Het hangt van zijn verzekering af of de kosten daarvan onder zijn dekking vallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door tiki op 19-01-2019 08:10:49 ]
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_184529482
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 07:59 schreef tiki het volgende:

[..]

Ja. Voor bedrijven gelden andere regels dan voor particulieren.
Omdat dit gestort is op TS zijn bedrijfsterrein zal hij dit volgens de juiste wettelijke procedures moeten laten afvoeren en mag hij dit niet zelf doen.

Dat betekent eerst een inventarisatierapport laten opmaken door een gecertificeerd milieukundig adviesbureau. Hierin moeten onder andere soort, hoeveelheid en mate van hechtgebondenheid van het asbest worden opgenomen, inclusief risicoklasse-indeling die bepaald onder welk regime het moet worden verwijderd.
Daarna moet er een officiële melding bij de omgevingsdienst worden gedaan en kan na goedkeuring het asbest door een eveneens gecertificeerd bedrijf worden afgevoerd.

Al met al een kostbare aangelegenheid.
Voor zover ik weet is (helaas) nog steeds de eigenaar van een terrein waarop door onbekende derden illegaal asbest of ander chemisch afval is gestort verantwoordelijk voor op juiste wijze afvoeren van de 'zooi'.

Het hangt van zijn verzekering af of de kosten daarvan onder zijn dekking vallen.
Oh hij gaat als particulier nar de gmeentewerf en levert het daar in.
Natsproeien en in dubbele zakken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184530042
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:25 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ga ze maandag bellen, maar ik wil voorbereid zijn.
Vanmiddag wist ik pas zeker dat het asbest was.
Al gebeld?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:36:16 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184530076
Foutje... :@.
And so is the past
pi_184530198
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Al gebeld?
Sterker nog het is al weg!
Blijkbaar was het voor de gemeente niet duidelijk dat de straat privaat is.

Ik heb dit wel tegen de politie gezegd, maar blijkbaar is er toch opdracht gegeven.
pi_184530206
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Sterker nog het is al weg!
Blijkbaar was het voor de gemeente niet duidelijk dat de straat privaat is.

Ik heb dit wel tegen de politie gezegd, maar blijkbaar is er toch opdracht gegeven.
Opgelost; slotje :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184530237
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Sterker nog het is al weg!
Blijkbaar was het voor de gemeente niet duidelijk dat de straat privaat is.

Ik heb dit wel tegen de politie gezegd, maar blijkbaar is er toch opdracht gegeven.
Je zal de factuur nog wel krijgen dan denk ik. Gemeenten maken er een potje van.

Toevallig ben ik momenteel bezig met bezwaar maken. De gemeente stelt dat mijn moeder in 2018 ongeveer 41.000 euro zorg en/of kosten vergoed heeft gekregen vanuit de WMO en of ze even zelf 1500 euro wil overboeken aan eigen bijdrage. Dat de daadwerkelijke zorg 3800 euro is en slechts eenmaal verstrekt is doet er niets aan af; we tellen het gewoon elke maand opnieuw minus de bijdrage van voorgaande maand.

Domme fuckers :') :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184530429
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Je zal de factuur nog wel krijgen dan denk ik. Gemeenten maken er een potje van.

Toevallig ben ik momenteel bezig met bezwaar maken. De gemeente stelt dat mijn moeder in 2018 ongeveer 41.000 euro zorg en/of kosten vergoed heeft gekregen vanuit de WMO en of ze even zelf 1500 euro wil overboeken aan eigen bijdrage. Dat de daadwerkelijke zorg 3800 euro is en slechts eenmaal verstrekt is doet er niets aan af; we tellen het gewoon elke maand opnieuw minus de bijdrage van voorgaande maand.

Domme fuckers :') :r
Die rekening kan weleens over de 1000 euro gaan! 😟

Ik heb zelf geen opdracht gegeven en het was ongevaarlijk dus mocht ook blijven liggen.

Wij hebben hier ook een parkbewaking, dat zijn fanatieke mannen (ex mariniers als je hun verhalen moet geloven, en piepen al als er een pallet buiten staat)
Ik denk dat zij aktie hebben ondernomen.
Maar niet wisten van wie de grond was.
pi_184530537
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Sterker nog het is al weg!
Blijkbaar was het voor de gemeente niet duidelijk dat de straat privaat is.

Ik heb dit wel tegen de politie gezegd, maar blijkbaar is er toch opdracht gegeven.
Mazzelaar _O_
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')