abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184464521

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen

Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

Be fearful when Tether crashes.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:42:04 #2
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184464535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij bent onzin, dat kan je niet ontkennen, het is een feit, iedereen weet dat hier, geen zin om het terug te zoeken, maar al meerder keren gezegd door verschillende personen.
Ontkenningsfase :D
Vaak genoeg posts moeten removen.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_184464539
Wat hoorde ik nu?? Zit illusions in Spanje?
Vakman pur sang
pi_184464556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij bent onzin, dat kan je niet ontkennen, het is een feit, iedereen weet dat hier, geen zin om het terug te zoeken, maar al meerder keren gezegd door verschillende personen.
Das een vrij accurate opsomming. :P
pi_184464568
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat hoorde ik nu?? Zit illusions in Spanje?
In het begin van Afrika wel te verstaan.
pi_184464580
Mooie TT he cryptovrienden? :P
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:44:14 #7
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184464588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:43 schreef illusions het volgende:
Mooie TT he cryptovrienden? :P
soon®
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_184464648
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ontkenningsfase :D
Vaak genoeg posts moeten removen.
Hoe weet jij dat?

Mijn posts hier zijn niet geremoved.

Heb welgeteld 1 note op dit subforum.

Ik ben een voorbeelduser, maar dat wist iedereen al.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:47:03 #9
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184464661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?

Ok. _O-

Het spijt me, ik zal me hebben vergist.
Stom ook.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 januari 2019 @ 22:49:21 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_184464701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?

Wil je er nog 1? :)
pi_184464725
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ok. _O-

Het spijt me, ik zal me hebben vergist.
Stom ook.

Dat geeft niet, dat is menselijk. Daarom vergis ik mezelf niet, maar ik kan het me wel voorstellen.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wil je er nog 1? :)
Hoeveel SEAL gaat me dat kosten? Heb net al 2 euro in de pump en dump gestopt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:51:15 #12
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184464741
Vroeg me al af, wat die dikke spike was.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:53:00 #13
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184464779
Neway, kwil nieuwe auto kopen.
Iemand ervaring met private lease?

Hoe zit dat met No-claim? Kan je die meenemen van je huidige verzekering? En wat na het contract? Krijg je dan al je jaren weer mee? Vragen. vragen.

[ Bericht 53% gewijzigd door ssjgoku op 17-01-2019 22:58:07 ]
pi_184464780
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:51 schreef ssjgoku het volgende:
Vroeg me al af, wat die dikke spike was.
Ja wel ff blijven opletten he, kom je nog eens van je bags af
pi_184465054
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:53 schreef ssjgoku het volgende:

Hoe zit dat met No-claim? Kan je die meenemen van je huidige verzekering? En wat na het contract? Krijg je dan al je jaren weer mee? Vragen. vragen.
Verkeerde plek om dat te vragen, het is hier allemaal afbetaalde Lambo's wat de klok slaat hoor.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:06:33 #16
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184465074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:05 schreef illusions het volgende:

[..]

Verkeerde plek om dat te vragen, het is hier allemaal afbetaalde Lambo's wat de klok slaat hoor.
Weet je, dat zat ik me dus ook al te bedenken. Meest slechte plek om te asken. :D
pi_184465087
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:53 schreef ssjgoku het volgende:

Private lease is geen nieuwe auto kopen :P
Het is een nieuwe auto huren, aan het eind teruggeven en de onvermelde deuken afrekenen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:08:58 #18
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184465130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Private lease is geen nieuwe auto kopen :P
Het is een nieuwe auto huren, aan het eind teruggeven en de onvermelde deuken afrekenen.
Klopt.
Had beter kunnen zeggen, ik wil een nieuwe auto rijden :P

Het punt is, als ik dingen na reken, ik goedkoper een nieuwe auto kan rijden icm Private Lease, dan wanneer ik hem nieuw uit de showroom zou kopen.

Maar heb gevoel dat ik een enorme adder onder het gras mis, vandaar.

Zie ook bv dergelijke vergelijking van ANWB:
https://www.anwb.nl/auto/private-lease/kopen-of-leasen
pi_184465248
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:08 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Klopt.

Het punt is, als ik dingen na reken, ik goedkoper een nieuwe auto kan rijden icm Private Lease, dan wanneer ik hem nieuw uit de showroom zou kopen.

Het heeft beiden voor- en nadelen:

Voordelen koop:
- geen limiet aan kilometers
- het is je bezit
- 2e hands kan je een model/uitvoering betalen wat nieuw/lease niet lukt
- je hebt nog wat om te verkopen of in te ruilen (restwaarde)

Nadelen koop:
- onderhoud

Voordelen lease:
- vast bedrag per maand

Nadelen lease:
- maximaal aantal kilometers
- wil je wat luxe, wordt het alsnog duur
- is niet van jezelf
- je kan er niet zomaar vanaf als je omstandigheden veranderen (werk / inkomen / ziekte)
- bij kopen van een woning beperkt het je max hypotheek fors
- onder de streep kan het uit voor het leasebedrijf
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:15:59 #20
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184465281
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het heeft beiden voordelen.

Voordelen koop:
- het is je bezit

Nadelen koop:
- onderhoud

Voordelen lease:
- vast bedrag per maand

Nadelen lease:
- is niet van jezelf
- je kan er niet zomaar vanaf als je omstandigheden veranderen (werk / inkomen / ziekte)
Thanks, moet hier eens goed over nadenken.
Het idee:

- is niet van jezelf, hekelt eigenlijk wel.
pi_184465286
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:15 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Het idee:

Had nog aanvulling :P

pi_184465483
Ik lurk teveel in WGR :@
pi_184466159
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:15 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Het idee:

Kopen is echt beter, vooral de kilometer beperking is iets waar je op moet letten als je toch in de private lease trapt.
pi_184466955
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:08 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Klopt.

Zie ook bv dergelijke vergelijking van ANWB:
https://www.anwb.nl/auto/private-lease/kopen-of-leasen

Wij van wc eend artikel. Private lease is altijd duurder dan kopen. Als je 5 jaar 250 per maand betaald ben je 15 ruggen kwijt. Do the math en al die berekeningetjes op internet nemen 9 van de 10x mee dat igv kopen er een schuld wordt aangegaan ter financiering van de auto :') :')
pi_184466968
https://www.ccn.com/russi(...)aph-story-fake-news/

quote:
The Russian Federation — like any other country in the world — is simply not ready to combine its traditional financial system with cryptocurrencies.”

And to say that this idea can be implemented in Russia for at least the next 30 years is unlikely.
Rusland :') Waves :') :') Univebsaaaahahahahnee :') :') :') 👍
pi_184467083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 02:49 schreef kthxbye het volgende:
https://www.ccn.com/russi(...)aph-story-fake-news/

[..]

Rusland :') Waves :') :') Univebsaaaahahahahnee :') :') :') 👍
Fake news en je bent zelf ook fake news, sterker nog, in werkelijkheid bestaat die hele site niet eens.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:19:16 #27
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184467966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Had nog aanvulling :P

:o
En niet een klein beetje. Wat een verhoudingen.
Gelukkig heb ik huisje reeds geregeld, maar denk dat het toch kopen wordt.
Dingen nog maar eens narekenen.

Goedemorgen warriors! :D
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:14 #28
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184468101
Hard "thuis" werken ftw.
Alles was bevroren hier vanmorgen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:55:49 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184468341
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het heeft beiden voor- en nadelen:

Voordelen koop:
- het is je bezit

Nadelen koop:
- onderhoud

Voordelen lease:
- vast bedrag per maand

Nadelen lease:
- is niet van jezelf
Leasen is dus een beetje zoals not your keys, not your bitcoin ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:58:29 #30
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184468386
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Leasen is dus een beetje zoals not your keys, not your bitcoin ;)
Velen collega's op mijn werk, menen wel dat hun lease auto van hun is.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:05:28 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_184468459
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:58 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Velen collega's op mijn werk, menen wel dat hun lease auto van hun is.
Totdat ze van baan wisselen waar ze geen lease-auto krijgen, dan blijkt 35-40k ophoesten voor een auto toch opeens best veel geld

Been there done that
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:13:59 #32
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184468555
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Totdat ze van baan wisselen waar ze geen lease-auto krijgen, dan blijkt 35-40k ophoesten voor een auto toch opeens best veel geld

Been there done that
Precies, dat.
Wel kut overigens, maar eenmaal zelf die investering gedaan te hebben, is het wel wat makkelijker voor de volgende bak, ivm "rest" waarde.
pi_184469014
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 05:25 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Fake news en je bent zelf ook fake news, sterker nog, in werkelijkheid bestaat die hele site niet eens.
Wat? :')
pi_184469045
quote:

[..]

Been there done that
Rijd je geen lambo? :{
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:13:08 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_184469353
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:48 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Rijd je geen lambo? :{
Tuurlijk wel, dit was voor mijn crypto-leven
pi_184470842
TRON staken, 12.7% rendament. Ik zeg doen!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:52:34 #37
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184472313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:34 schreef Roellie80 het volgende:
TRON staken, 12.7% rendament. Ik zeg doen!
https://stakingrewards.com/asset/trx
Kloppen deze stats een beetje of ?
Ook die reward calculator beneden? :)
pi_184472418
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:52 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

https://stakingrewards.com/asset/trx
Kloppen deze stats een beetje of ?
Ook die reward calculator beneden? :)
Het is aardig variabel, afhankelijk van waar je op stemt en hun aandeel. Elke 6 uur een nieuwe ronde. https://www.tokengoodies.com/

Ik kreeg de afgelopen week voor een stem op TronwalletME 12.7% rendament
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:01:09 #39
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184472480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:58 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is aardig variabel, afhankelijk van waar je op stemt en hun aandeel. Elke 6 uur een nieuwe ronde. https://www.tokengoodies.com/

Ik kreeg de afgelopen week voor een stem op TronwalletME 12.7% rendament
Grappig, ga me er eens in verdiepen.
Thanks!
pi_184473774
.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 14:42:22 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:26:13 #41
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184474841
Kunnen jullie stoppen met trollen.
Het is te opvallend, dat volume ineens zo toeneemt.
Wie is ermee bezig? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184475285
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:26 schreef ssjgoku het volgende:
Kunnen jullie stoppen met trollen.
Het is te opvallend, dat volume ineens zo toeneemt.
Wie is ermee bezig? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SEAL? Kan nog wel wat gebruiken als je enigszins in de buurt van de ICO prijs wilt komen. :P
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:23:44 #43
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184475869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:50 schreef illusions het volgende:

[..]

SEAL? Kan nog wel wat gebruiken als je enigszins in de buurt van de ICO prijs wilt komen. :P
Die moet je gedeeld door 8 doen. :)
pi_184475885
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:23 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Die moet je gedeeld door 8 doen. :)
Dan ben je nog steeds 6 keer de lul. :P
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:27:20 #45
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184475929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:24 schreef illusions het volgende:

[..]

Dan ben je nog steeds 6 keer de lul. :P
Mwah nee.
Snap niet dat ICO price op 0.10 staat, was echt 0.08. (Door overgebleven tokens te verdelen, kan je het min of meer delen door 8)
Heb ook laatste maandjes wat trades gedaan.

Als hij nu x3/4 doet, ben ik al best content. Dat moet wel lukken met een nieuwe "bullrun" lijkt me, wat het erna doet, #care.

Inb4: Mocht die bullrun ooit komen.
pi_184476024
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:27 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Mwah nee.
Snap niet dat ICO price op 0.10 staat, was echt 0.08. (Door overgebleven tokens te verdelen, kan je het min of meer delen door 8)
Heb ook laatste maandjes wat trades gedaan.

Als hij nu x3/4 doet, ben ik al best content. Dat moet wel lukken met een nieuwe "bullrun" lijkt me, wat het erna doet, #care.

Inb4: Mocht die bullrun ooit komen.
Er staat $0.08, gedeeld door 8 = $0.01.

Huidige waarde $0.001737 USD.

Kan je rekenen? Ongeveer 6 keer zo weinig als de door jou vermeldde ICO prijs. 46 keer zo laag als de overal vermeldde ICO prijs.

Ja, die bullrun komt er bijna zo te zien. :P
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:36:25 #47
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184476053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Er staat $0.08, gedeeld door 8 = $0.01.

Huidige waarde $0.001737 USD.

Kan je rekenen? Ongeveer 6 keer zo weinig als de door jou vermeldde ICO prijs. 46 keer zo laag als de overal vermeldde ICO prijs.

Ja, die bullrun komt er bijna zo te zien. :P
Ik kan erg goed rekenen? :/
Op diverse sites staat echter 0.10, dus dacht wellicht had je de verkeerde waarde gebruikt. (Op welke site kijk jij trouwens?)
Neway, door mijn trades, ben ik al content met x3 vanaf nu :P

Ik zie nog niets van een bull komen :'(
pi_184476059
Toch fijn dat ik nog steeds niks hoef te verifieren op Bitonic. Het kopen van 0,1 btc voor februari 2014 komt toch mooi uit zo.

En 10k Solar gekocht :)
Kan niet wachten tot het weer eens ontploft :9
$0,02 gaat echt nergens over zo goedkoop.

[ Bericht 29% gewijzigd door roislecxe op 18-01-2019 16:47:12 ]
Forcefield City Bewoner
pi_184476235
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:36 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ik kan erg goed rekenen? :/
Op diverse sites staat echter 0.10, dus dacht wellicht had je de verkeerde waarde gebruikt. (Op welke site kijk jij trouwens?)
Neway, door mijn trades, ben ik al content met x3 vanaf nu :P

Ik zie nog niets van een bull komen :'(
Ok, dus 6x in waarde onderuit gegaan.

Jij hebt zo weten te traden dat je geen last hebt van een 6x waardedaling?
pi_184476245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:36 schreef roislecxe het volgende:
Toch fijn dat ik nog steeds niks hoef te verifieren op Bitonic. Het kopen van 0,1 btc voor februari 2014 komt toch mooi uit zo.

Vind dat verifiëren meestal niet zo'n probleem, meer dan een paar minuten duurt het meestal niet.
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 16:54:27 #51
42184 crew  DaMart
pi_184476287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:36 schreef roislecxe het volgende:

Vandaar dat die prijs 5% omhoog is gegaan vandaag.
pi_184476295
quote:
2019 goals
We want to go big. There. We said it. We roll out our partnership with SMA’s Sunny Portal early in 2019. This puts SolarCoin in front 25 GW of installed capacity and 300,000 potential user installations: roughly 5% of global solar energy. Our goal for 2019 is to get SolarCoin in front of 10% of global installed solar with a high percentage signing up for the program.
We are currently in talks with platforms that have 900,000 additional users and even more in the pipeline. Our efforts are now focused on direct partnerships with monitoring platforms and utilities.
We are chasing huge growth, and we need your help — the more demand solar monitoring platforms and utilities see from their users, the more likely they are to enroll their users. Tell your utility or monitoring platform that SolarCoin is a great free rewards program, or put us in touch and we’ll do the heavy lifting.
Thanks to our community
We have a strong and involved community with 2,000 users in Slack, 7,000 Twitter followers and over 2,000 Facebook fans. You are passionate about solar energy and transforming how the world generates power. We cannot achieve this without you. Thank you.
All the best for 2019,
The SolarCoin team

SMA is wel een grote iig.
pi_184476313
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Vandaar dat die prijs 5% omhoog is gegaan vandaag.
Ja, ik weet het, coins zonder volume en blabla :')
De $200 die ik er nu ingedaan heb is een schijntje met wat eruit gegaan is begin van het jaar.
Dus we zien het wel komende maanden :X
Forcefield City Bewoner
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:58:13 #54
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184476335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Ok, dus 6x in waarde onderuit gegaan.

Jij hebt zo weten te traden dat je geen last hebt van een 6x waardedaling?
Ik heb sowiso heel erg weinig last van de prijzen.
Zit er enkel in met winst van vorig jaar. :)

Meeste is 90% omlaag gegaan, dus valt dit voorbeeld erg mee.
pi_184476343
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

SMA is wel een grote iig.
Zat daarstraks ook een artikel te lezen met plannen voor 2019. Zag er helemaal niet verkeerd uit.
En het mag zich toch inmiddels wel 1 van de oudere coins noemen, nog steeds een goed actief team erachter enzo.
Noem mij maar gek, maar ik denk dat ik nog wel wat meer koop dan 10.000.
Al gaat het 'maar' naar $0,50 de komende anderhalf jaar, dan hoor je mij niet mopperen.
Als BTC ook gewoon gaat stijgen komende maanden, komt het makkelijk in orde.
Forcefield City Bewoner
pi_184477057
Persbericht: AFM en DNB pleiten voor cryptoregulering op internationaal niveau

Het internationale karakter van crypto’s vergt internationale afstemming om Nederlandse consumenten effectief tegen de grootste risico’s te beschermen.

https://www.dnb.nl/nieuws(...)ws2019/dnb381599.jsp
pi_184477874
Ik pleit ook wel eens ergens voor. Vaak wordt er niet geluisterd.
pi_184478011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:38 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ik pleit ook wel eens ergens voor. Vaak wordt er niet geluisterd.
Hmm? Zei je iets?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:39:22 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184479074
Nog wat gemist hier?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184479515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:39 schreef fathank het volgende:
Nog wat gemist hier?
SEAL is moon gegaan. Meer dan 1 BTC volume vandaag. Baanbrekend.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:03:28 #61
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184479675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:55 schreef illusions het volgende:

[..]

SEAL is moon gegaan. Meer dan 1 BTC volume vandaag. Baanbrekend.
Ben jij daar een oorzaak van? :P
Het kakt zo weer in hoor. :)
pi_184480979
CoinMarketCap twitterde op vrijdag 18-01-2019 om 14:30:11 CoinMarketCap will be in a movie about blockchain called 𝘛𝘩𝘦 𝘓𝘢𝘴𝘵 𝘛𝘩𝘪𝘦𝘷𝘦𝘴! The movie is currently being filmed, and will be in theaters Sept 2019! See if you spot us and a member of our CMC team in this photo! Concept film: https://t.co/c9Isj4uWFT https://t.co/TinrP4XoGH reageer retweet
pi_184481043
pi_184481307
Die SNTR gaat lekker hoor
pi_184482587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:16 schreef pvdplanet het volgende:
Die SNTR gaat lekker hoor
Door het putje? :')
Ik was nog niet ingestapt, ik.wacht nog ff deze gaat nog wel verder zakken.
Vakman pur sang
pi_184483164
Wat vinden jullie tegenwoordig de beste BTC wallet (behalve een hardwarewallet?) Electrum? Volledige BTC client?
pi_184485591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:42 schreef metallicelmo het volgende:
Wat vinden jullie tegenwoordig de beste BTC wallet (behalve een hardwarewallet?) Electrum? Volledige BTC client?
Ik vroeg dit gisteren en ik heb exodus gedownload. Lijkt op zich goed te werken. Maar heb het pas een dag, dus kan er nog niet zoveel over zeggen...
Forcefield City Bewoner
pi_184486818
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:58 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ik heb sowiso heel erg weinig last van de prijzen.
Zit er enkel in met winst van vorig jaar. :)

Meeste is 90% omlaag gegaan, dus valt dit voorbeeld erg mee.
Met hoeveel euro winst zit je er in?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 07:06:46 #69
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184487064
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 03:59 schreef SOG het volgende:

[..]

Met hoeveel euro winst zit je er in?
Met 50% van destijds mn winst.

Goedemorgen warriors! :D
pi_184488916
MyTrackNet is aan het testen met Bluetooth 5, dat vergroot de range behoorlijk.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:18:21 #71
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184489235
Wie had me laatst HG Duo onstopper aanbevolen?
Dat spul werkte briljant. :D
pi_184489338
Moehoeeen
pi_184490169
Er vormt zich weer een nieuw Bart patroon.
pi_184491914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:10 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik vroeg dit gisteren en ik heb exodus gedownload. Lijkt op zich goed te werken. Maar heb het pas een dag, dus kan er nog niet zoveel over zeggen...
Exodus is gewoon prima. Je kan wel voor elke coin hun legacy wallet gaan downloaden maar dan ben je net even een stukkie langer bezig. Ze hebben een verdienmodel, dat is wanneer je Exodus gebruikt om je ene currency in een andere te exchangen, maarja dat doen de meesten toch niet.
pi_184491966
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Exodus is gewoon prima. Je kan wel voor elke coin hun legacy wallet gaan downloaden maar dan ben je net even een stukkie langer bezig. Ze hebben een verdienmodel, dat is wanneer je Exodus gebruikt om je ene currency in een andere te exchangen, maarja dat doen de meesten toch niet.
Ik stal er gewoon wat BTC en ETH komende tijd waarschijnlijk.
En mocht er toevallig iets langskomen dat ook in die wallet kan is dat mooi meegenomen.

Ik ga niet alle volledige walles downloaden, ben nu al weer anderhalve dag bezig met m'n solarwallet synchronizen. :%
Forcefield City Bewoner
pi_184492198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:06 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik stal er gewoon wat BTC en ETH komende tijd waarschijnlijk.
En mocht er toevallig iets langskomen dat ook in die wallet kan is dat mooi meegenomen.

Ik ga niet alle volledige walles downloaden, ben nu al weer anderhalve dag bezig met m'n solarwallet synchronizen. :%
Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan (heel die blockchain downloaden), behalve bij NavCoin omdat ik anders niet kon staken, maarja daar verdien je ook niks meer mee.
pi_184492208
Sowieso is het een beetje zonde om een (halve) harde schijf op te offeren voor een blockchain als daar ook gewoon porno op kan.
pi_184492361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan (heel die blockchain downloaden), behalve bij NavCoin omdat ik anders niet kon staken, maarja daar verdien je ook niks meer mee.
Zal bij solar wel moeten helaas.
Wil ze toch lang bewaren dus haal ik ze meestal wel van de exchange af bij redelijke aantallen.
Forcefield City Bewoner
pi_184492489
Tering, was helemaal vergeten dat ik nog NavCoin had. Dat is ook schrikwekkend veel omlaag gegaan zeg, fucking -87%. :')

SPOILER
  zaterdag 19 januari 2019 @ 14:48:59 #80
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184492677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:38 schreef illusions het volgende:
Tering, was helemaal vergeten dat ik nog NavCoin had. Dat is ook schrikwekkend veel omlaag gegaan zeg, fucking -87%. :')

SPOILER
:D, nice!
Helaas klopt je spoiler echter niet.
-97% sinds ATH. _O-
pi_184492726
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:48 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

:D, nice!
Helaas klopt je spoiler echter niet.
-97% sinds ATH. _O-
Tuurlijk neukt ie SEAL de moeder wel, hier zit nog een dergelijk volume op waarmee je kan traden zonder tot de lente te wachten voor je order wordt fulfilled. Wil je even cijfertjes vergelijken? Zo'n 9 ton volume op 24 uur tegenover, wat was het ook alweer, 79 USD met uitschieters naar een modaal maandsalaris? :P Nog steeds een shitcoin natuurlijk, maar wel een shitcoin die zeehonden voor ontbijt heeft.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 14:52:47 #82
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184492738
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk neukt ie SEAL de moeder wel, hier zit nog een dergelijk volume op waarmee je kan traden zonder tot de lente te wachten voor je order wordt fulfilled. Wil je even cijfertjes vergelijken? Zo'n 9 ton volume op 24 uur tegenover, wat was het ook alweer, 79 USD met uitschieters naar een modaal maandsalaris? :P Nog steeds een shitcoin natuurlijk, maar wel een shitcoin die zeehonden voor ontbijt heeft.
Time will tell.
Je percentages kloppen iig voor geen meter. :D
Ding is er ook al jaren, appels en peren. :P
pi_184492780
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:52 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Time will tell.
Je percentages kloppen iig voor geen meter. :D
Ding is er ook al jaren, appels en peren. :P

Gast ga nou niet weer beginnen. Mijn percentages kloppen voor geen meter? Welke percentages? Ik sta op -87% met die shitcoin, ik noem verder geen percentages en voor de rest heb ik geen wetenschappelijk rapport uitgebracht naar mijn weten. :')

SPOILER
  zaterdag 19 januari 2019 @ 14:58:04 #84
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184492812
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:56 schreef illusions het volgende:

[..]

Gast ga nou niet weer beginnen. Mijn percentages kloppen voor geen meter? Welke percentages? Ik sta op -87% met die shitcoin, ik noem verder geen percentages en vvoor de rest heb ik geen wetenschappelijk rapport uitgebracht naar mijn weten. :')

SPOILER
Nee, die kloppen niet.
JIJ staat op -87%, ik pak het sinds ATH. Lijkt me ook vrij normaal :)
Heb even gekeken naar history van die coin, pakken we hetzelfde tijdsbestek waarmee jij het nu vergelijkt, zat die op 20 euro volume. _O-
pi_184492828
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:58 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Nee, die kloppen niet.
JIJ staat op -87%, ik pak het sinds ATH. Lijkt me ook vrij normaal :)
Heb even gekeken naar history van die coin, pakken we hetzelfde tijdsbestek waarmee jij het nu vergelijkt, zat die op 20 euro volume. _O-
Zou die crackpijp ff neerleggen als ik jou was, weet niet wat je allemaal uitkraamt. :P
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:01:10 #86
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184492856
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Zou die crackpijp ff neerleggen als ik jou was, weet niet wat je allemaal uitkraamt. :P
Ok. :7
Verder alles goed warrior? :D
pi_184492890
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:01 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ok. :7
Verder alles goed warrior? :D
Beetje teleurgesteld dat ik -87% verlies op m'n enige hodlcoin sta, maar toen keek ik naar Seal en werd ik weer blij. :P
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:03:44 #88
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184492906
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Beetje teleurgesteld dat ik -87% verlies op m'n enige hodlcoin sta, maar toen keek ik naar Seal en werd ik weer blij. :P
Potver, en maar doorgaan, etter dat je bent. :P
Volgens mij heb jij sinds gister dat volume zo omhoog gehaald bij SEAL, en heb je stiekem inkopen gedaan. :+
pi_184493205
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:03 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Potver, en maar doorgaan, etter dat je bent. :P
Volgens mij heb jij sinds gister dat volume zo omhoog gehaald bij SEAL, en heb je stiekem inkopen gedaan. :+
Inkopen in wijnflessen ja, onbewust de enige usecase van die kutcoin nieuw leven in geblazen.

:P
pi_184493537
SEAL _O_

Helaas gaat dat niks worden -O-
Lambo of Rekt
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:52:00 #91
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184493558
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Inkopen in wijnflessen ja, onbewust de enige usecase van die kutcoin nieuw leven in geblazen.

:P
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:50 schreef EggsTC het volgende:
SEAL _O_

Helaas gaat dat niks worden -O-
Ik wacht rustig af.
Enige verklaring voor dit volume is CES.
Laatse wat ik vernomen heb is dat Nike interesse getoond had (op CES dus), en er een meeting is geweest.
pi_184494124
Ik heb echt weer helemaal zin gekregen in 2019 :7
Forcefield City Bewoner
pi_184494392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:36 schreef roislecxe het volgende:
Ik heb echt weer helemaal zin gekregen in 2019 :7
2019 _O_
  zaterdag 19 januari 2019 @ 16:58:04 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_184494407
Seal begint langzamerhand de meest besproken coin van 2019 te worden...
pi_184494470
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

2019 _O_
Heb nu 8x zoveel ingelegd als in 2014.
Als 2019 hetzelfde rendement brengt als 2014-2017 (50eu --> +/- 17.000 eu) dan ben ik er wel voor te porren B:)B
Als het iets langer duurt is dat ook geen probleem trouwens.
Forcefield City Bewoner
pi_184495632
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:03 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Heb nu 8x zoveel ingelegd als in 2014.
Als 2019 hetzelfde rendement brengt als 2014-2017 (50eu --> +/- 17.000 eu) dan ben ik er wel voor te porren B:)B
Als het iets langer duurt is dat ook geen probleem trouwens.
Ik zit er nog in met wat ik over heb van december 2017 :P
En dat is steeds minder :+
pi_184495724
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zit er nog in met wat ik over heb van december 2017 :P
En dat is steeds minder :+
Ik heb echt bijna alles verkocht tussen de koers van 10.000 en 17.000 oi.d. We gingen net een huisje kopen en dat kwam wel te goed uit om niet te cashen.
Had 1000 overgelaten o.i.d. dat was nu echt niet veel soeps meer. Nog geen 100 bij elkaar denk :')
Heel het jaar 2018 eigenlijk niet naar omgekeken.
Nu de draad maar weer eens oppakken :s)
Forcefield City Bewoner
pi_184495760
Volgens mij is Nattekat gewoon ingestapt in december 2017 en Hold ie nog steeds.
Als hij nou eens verkoopt kunnen we weer omhoog kijken.
Forcefield City Bewoner
pi_184497127
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:09 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik heb echt bijna alles verkocht tussen de koers van 10.000 en 17.000 oi.d. We gingen net een huisje kopen en dat kwam wel te goed uit om niet te cashen.
Had 1000 overgelaten o.i.d. dat was nu echt niet veel soeps meer. Nog geen 100 bij elkaar denk :')
Heel het jaar 2018 eigenlijk niet naar omgekeken.
Nu de draad maar weer eens oppakken :s)
Ik ben er zo halverwege in december 2017 in gegaan met zo'n 500k, al m'n geld. Een beetje laat ok, maar ik denk dat ik nog op tijd was. Daar is verder niet zo heel erg veel meer van over maar ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in.
pi_184497189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:30 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik ben er zo halverwege in december 2017 in gegaan met zo'n 500k, al m'n geld. Een beetje laat ok, maar ik denk dat ik nog op tijd was. Daar is verder niet zo heel erg veel meer van over maar ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in.
Ik hoop dat dat een grap is ;(
pi_184497219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een grap is ;(
Je hebt dergelijke vogels er wel tussen. :P
pi_184497677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:36 schreef illusions het volgende:

[..]

Je hebt dergelijke vogels er wel tussen. :P
Gaan trekvogels naar Spanje?
pi_184498108
Hoe is het met universa
Kan ik de de utn-P coin al omwisselen of wat
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_184503771
Ik heb nog een oudere versie van Electrum staan, die gebruik ik niet voordat ik hem update naar de nieuwste versie alleen als ik de nieuwe versie download dan begint SmartScreen van Windows direct te mekkeren over dat ik hem niet eens mag downloaden. Beetje vaag, ik weet namelijk zeker dat het de juiste / originele download is vanaf de officiële website. Dus die gebruik ik niet totdat ik zeker weet dat ik de juiste heb. ff verder Googlen denk ik, better safe than sorry
pi_184504574
sasha35625 twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 22:36:04 I like how in "Mastering #Ethereum" book (really solid book by the way) the chapter on Solidity vulnerabilities is longer than the chapter on Solidity itself reageer retweet
sasha35625 twitterde op donderdag 17-01-2019 om 18:20:47 God bless America and all the brightest minds in it! :)https://t.co/bZuLgbZ1Yo https://t.co/voyGHSD4tY reageer retweet
Hij is weer ziek aan het burnen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184505648
quote:

[..]

Been there done that
Lease uit hoofde van een dienstverband is toch wel een heel ander gevoel dan de "ik wil wel maar ik kan niet" private lease :D
  zondag 20 januari 2019 @ 07:01:51 #107
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184506255
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 02:16 schreef SOG het volgende:

[..]

Lease uit hoofde van een dienstverband is toch wel een heel ander gevoel dan de "ik wil wel maar ik kan niet" private lease :D
Eh nee.
Het is niet van jou :D
Same gevoel.
  zondag 20 januari 2019 @ 08:34:40 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_184506498
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 02:16 schreef SOG het volgende:

[..]

Het enige dat anders is is dat de ene een arbeidsvoorwaarde is (waar je via bijtelling gewoon voor betaald) en de andere betaal je direct uit eigen zak. In beide gevallen heb je geen auto
  zondag 20 januari 2019 @ 08:49:33 #109
157922 fathank
pi_184506639
Lekker boeiend of je een auto bezit of (private) least. Het is maar een stuk blik op wielen.
pi_184506661
quote:

[..]

500k :')
Accepteren ze ook trollen tegenwoordig hier?
Forcefield City Bewoner
  zondag 20 januari 2019 @ 09:06:43 #111
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184506835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:11 schreef roislecxe het volgende:
Volgens mij is Nattekat gewoon ingestapt in december 2017 en Hold ie nog steeds.
Als hij nou eens verkoopt kunnen we weer omhoog kijken.
Die zat halverwege 2017 al aan de ETH, toen die maar rond de 200-300 dollar bleef hangen terwijl de rest enorm aan het stijgen was
pi_184506867
Omfg het is over 9 alweer.
ik moet echt serieus even een paar uur slapen :')

Tot zinaz!
Forcefield City Bewoner
pi_184509724
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:49 schreef fathank het volgende:
Lekker boeiend of je een auto bezit of (private) least. Het is maar een stuk blik op wielen.
Auto gekocht -> in geldnood door werk kwijt -> verkoop auto, koop desnoods knakenbak terug
Auto geleased -> in geldnood door werk kwijt -> leasecontract blijven betalen
pi_184510035
quote:

[..]

:')👍
pi_184510044
Hopium gaat flink rond hier!
  zondag 20 januari 2019 @ 12:34:52 #116
157922 fathank
pi_184510182
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Auto gekocht -> in geldnood door werk kwijt -> verkoop auto, koop desnoods knakenbak terug
Auto geleased -> in geldnood door werk kwijt -> leasecontract blijven betalen
Knakenbak gekocht om op je werk te komen -> blijkt bodemloze put
Auto geleased -> vast bedrag per maand en je hoeft alleen nog maar te tanken.
pi_184510338
Bartje simpson voltooid
pi_184510523
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Je moet ook geen Renault kopen.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:01:33 #119
157922 fathank
pi_184510650
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die kun je inderdaad beter leasen.
pi_184510672
pi_184510725
quote:
9s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:02 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet de acteurs en je weet al dat het niet realistisch gaat worden.

Zoiets had ik wel geloofd:
pi_184510748
quote:
9s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:02 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
gladjanussen
  zondag 20 januari 2019 @ 13:36:30 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_184511191
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar je betaald wel de hoofdprijs, zonder eigenaar te zijn van de auto plus je zit vast aan een contract voor meerdere jaren.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:37:44 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_184511203
Verder kakt btc weer in, dus de dag is wee rood
  zondag 20 januari 2019 @ 13:58:29 #125
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184511481
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoezo geen renault?
Ik durf niet te zeggen, wat ik 6 jaar geleden nieuw heb gekocht voor woon-werk verkeer :P
pi_184511532
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:58 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Hoezo geen renault?
Ik durf niet te zeggen, wat ik 6 jaar geleden nieuw heb gekocht voor woon-werk verkeer :P
Heb je al vaker gezegd hoor. :P
pi_184511546
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:58 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Hoezo geen renault?
Zover ik heb gelezen zijn de Renaults vanaf 2011 best te pruimen qua betrouwbaarheid.

Maar het ging om knakenbakken, dan koop je geen Renault :P
  zondag 20 januari 2019 @ 14:06:44 #128
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184511599
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Heb je al vaker gezegd hoor. :P
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zover ik heb gelezen zijn de Renaults vanaf 2011 best te pruimen qua betrouwbaarheid.

Maar het ging om knakenbakken, dan koop je geen Renault :P
Laten we het hierbij houden. :+
  zondag 20 januari 2019 @ 14:17:11 #129
157922 fathank
pi_184511790
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar je betaald wel de hoofdprijs, zonder eigenaar te zijn van de auto plus je zit vast aan een contract voor meerdere jaren.
Daarvoor rij je wel een nieuwe auto zonder dat je voor financiële verrassingen komt te staan. Ieder z'n afweging, alsof je ineens minder bent omdat je een auto least IPV koopt. Lekker boeiend.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:34:23 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_184512063
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Daarvoor rij je wel een nieuwe auto zonder dat je voor financiële verrassingen komt te staan. Ieder z'n afweging, alsof je ineens minder bent omdat je een auto least IPV koopt. Lekker boeiend.
Ik hecht nul waarde-oordeel of iemand een eigen auto heeft of een vie lease heeft. Heb zelf jarenlang een leasebak gehad en nu een eigen auto. Beide heeft zo zijn voordelen, maar private lease zou ik nooit aan beginnen
pi_184512092
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Mwoah hoofdprijs vind ik meevallen. Mits je binnen je km'ers blijft.
Ik dacht zelf dat Audi betrouwbaar was, koop Q5 en moest er al een nieuwe versnellingsbak in. En niks vergoed want er zou de verkeerde olie in hebben gezeten.
Blij dat ik nu weer lease (betaald de zaak) en mijn vriendin een zakjappaner heb gekocht.
Vakman pur sang
pi_184512108
Volgens mij gaat het er ook niet echt om hoe anderen je zien. :')

Ik heb jarenlang auto's gehuurd, ook top. Ene keer een Ford Focus, als ik er geen zin meer in had ruilde ik 'm in voor een Alfa Romeo Giulieta en ga zo maar door. Als er iets aan de hand is komen ze gelijk een ander brengen. Dat was echt top.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:52:14 #133
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184512267
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:37 schreef illusions het volgende:
Volgens mij gaat het er ook niet echt om hoe anderen je zien. :')

Ik heb jarenlang auto's gehuurd, ook top. Ene keer een Ford Focus, als ik er geen zin meer in had ruilde ik 'm in voor een Alfa Romeo Giulieta en ga zo maar door. Als er iets aan de hand is komen ze gelijk een ander brengen. Dat was echt top.
Zal je sinds je crypto leven niet meer doen I guess? :P
Huren is fkin duur toch.
pi_184512310
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:52 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Zal je sinds je crypto leven niet meer doen I guess? :P
Huren is fkin duur toch.
Mwa waarom niet? Crypto heeft echt geen drol aan m'n leven veranderd hoor. Heb nu een eigen auto maar zou het zo weer doen hoor. Het is overigens maar iets van 300 euro per maand hoor, all-in verzekerd en met wegenwacht enzo.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:59:08 #135
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184512346
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:56 schreef illusions het volgende:

[..]

Mwa waarom niet? Crypto heeft echt geen drol aan m'n leven veranderd hoor. Heb nu een eigen auto maar zou het zo weer doen hoor. Het is overigens maar iets van 300 euro per maand hoor, all-in verzekerd en met wegenwacht enzo.
Naja, je gaf aan al je geld, dus hoe kan je dan nog zoiets veroorloven? Zo dacht ik even ;)
pi_184512369
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:59 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Naja, je gaf aan al je geld, dus hoe kan je dan nog zoiets veroorloven? Zo dacht ik even ;)
Tuurlijk ben ik er niet in december 2017 ingestapt. _O-
  zondag 20 januari 2019 @ 15:02:46 #137
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184512398
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mwoah hoofdprijs vind ik meevallen. Mits je binnen je km'ers blijft.
Ik dacht zelf dat Audi betrouwbaar was, koop Q5 en moest er al een nieuwe versnellingsbak in. En niks vergoed want er zou de verkeerde olie in hebben gezeten.
Blij dat ik nu weer lease (betaald de zaak) en mijn vriendin een zakjappaner heb gekocht.
Je vriendin rijdt in een rekenmachine ja?
  zondag 20 januari 2019 @ 15:20:57 #138
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184512612
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik er niet in december 2017 ingestapt. _O-
_O_
pi_184512669
https://www.ccn.com/hacke(...)ale-on-the-dark-web/

quote:
As proof, the cybersecurity expert got pictures of individuals holding up a piece of paper with the word “Binance” and the date the picture was taken at. In these pictures, their faces are visible, as well as their identity cards or drivers’ licenses.
Als dit waar is :')
pi_184512768
quote:
Ik geloof het zomaar, ze liegen daar niet zo vaak.
Lambo of Rekt
pi_184514832
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:02 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je vriendin rijdt in een rekenmachine ja?
Ja Casio, afschrijving van niks.
Vakman pur sang
pi_184514984
Wat er mis is met SolarCoin:

quote:
The SolarCoin Foundation then issues SolarCoins directly into the Claimant’s wallet at a rate of 1 SolarCoin per 1 MWh of electricity produced. Claimants can save, exchange,or spend their SolarCoins as they wish, and may receive ongoing grants.
Om een idee te geven: ik heb 68 zonnepanelen op m'n dak, die produceren ~16MWh per jaar.
Dat zou me dus 16 SolarCoins opleveren, ofwel $0,40 per jaar.

Daar gaat niemand een registratie voor doen...
  zondag 20 januari 2019 @ 17:35:49 #143
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184515046
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om een idee te geven: ik heb 68 zonnepanelen op m'n dak, die produceren ~16MWh per jaar.

Ze hebben hoge verwachtingen van hun koers.
Soon 1k per stuk. Je weet.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:36:41 #144
157922 fathank
pi_184515058
Lol

En er is verder ook bijna niemand met 68 zonnepanelen op z'n dak _O-

Henk&Ingrid hebben er doorgaans een stuk minder. 1x een dubbeltje van de grond rapen is minder moeite :')
  zondag 20 januari 2019 @ 17:37:34 #145
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184515076
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:36 schreef fathank het volgende:
Lol

Henk&Ingrid hebben er doorgaans een stuk minder. 1x een dubbeltje van de grond rapen is minder moeite :')
Idd.
Ik heb er maar 18 :(

Zou er nog 20 kwijtkunnen, en 25 als ik schuur meeneem. _O-
pi_184515097
quote:

[..]

Bij deze koers is het niet veel soeps nee.
Forcefield City Bewoner
pi_184517025
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:36 schreef fathank het volgende:
Lol

Hier mag je niet eens zonnepanelen hebben. :')
pi_184517142
quote:

[..]

Lever je alles terug of sla je op?
pi_184517289
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Lever je alles terug of sla je op?
Opslaan heeft geen nut, vanwege de salderingsregeling is het netwerk mijn accu ;)

Sowieso verdien je een thuisaccu niet terug, ook na het salderingstijdperk zal een thuisaccu onder de ¤100 per kWh opslagcapaciteit moeten zakken om interessant te worden.

Eigen verbruik heb ik wel overdag.
Volgens m'n slimme meter heb ik 3,698kWh teruggeleverd vandaag en volgens PVOutput heb ik 14,274kWh opgewekt. Dus er is ruim 10kWh direct door m'n apparaten in huis opgemaakt. Warmtepomp zal daar een flink aandeel in hebben, maar ook koelkast, afwasmachine, etc.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:28:33 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184517642
quote:

[..]

Waarom zo veel panelen? Of woon je in Duitsland?
The End Times are wild
pi_184517891
Laten we rekenen met een thuisaccu na 2021:

Thuisaccu kan overdag 14kWh opslaan en 's nachts afgeven.

14kWh x 0,23 *365,25 * 10 = ¤ 11.761,05

Terugleveren zou ¤0,11 opleveren, dus ¤5.624,85

Verschil is dan ¤6.136,20 over de levensduur van 10 jaar.

Maar... zo'n 100 dagen per jaar haal ik die 14kWh opwek niet, in december heb ik er dagen bij dat ik minder dan 1kWh heb opgewekt en dat is dan ook nog eens direct opgebruikt door m'n apparatuur.

Dus eigenlijk verdien je dan maar ¤8.541,05 - ¤5.624,85 = ¤2916,20 over de levensduur van 10 jaar.

En dan moet je ook nog eens iedere nacht die 14kWh helemaal op zien te krijgen en mag de capaciteit van de accu niet afnemen in die 10 jaar.

Maar goed, in het meest gunstige geval levert 1kWh aan accu je ¤208,30 in 10 jaar op dus zal de thuisaccu sowieso goedkoper dan dat bedrag moeten zijn om quitte te spelen.

Tesla Powerwall zit op ¤7.740 (excl. installatiekosten) dus dan zit je op minimaal ¤552 per kWh, veel te duur nog...

Met het idee dat je er wat aan over moet houden, de installatiekosten moet terug verdienen, afnemen van capaciteit compenseren, laadverliezen, etc lijkt ¤100 per kWh voor mij de prijs om zoiets ooit interessant te laten worden). Anders is het de moeite niet waard, zo'n financieel risico.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-01-2019 19:52:09 ]
pi_184518038
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zo veel panelen? Of woon je in Duitsland?
Ik saldeer (heb geen aardgas meer, wel warmtepomp) en de rest lever ik terug aan GreenChoice tegen ¤0,11 per kWh ;)
  zondag 20 januari 2019 @ 19:52:00 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184518064
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik saldeer (heb geen aardgas meer, wel warmtepomp) en de rest lever ik terug aan GreenChoice tegen ¤0,11 per kWh ;)
11 ct. Niet slecht. Ik heb destijds 4100 piekvermogen gekozen omdat terugleveren niets op zou leveren. Krijg nu 4 ct denk ik.
The End Times are wild
pi_184518108
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

11 ct. Niet slecht. Ik heb destijds 4100 piekvermogen gekozen omdat terugleveren niets op zou leveren. Krijg nu 4 ct denk ik.
Salderen gaat er sowieso af over een paar jaar.
Dan is het 7.000kWh afnemen voor ¤0,23 en 16.000kWh terugleveren voor ¤0,11 of iets dergelijks (minus direct eigen gebruik, zal ook nog zo'n 1500kWh per jaar zijn, dat wil je dan zo hoog mogelijk hebben).

Bedoeling is dat ik altijd onder de ¤0 blijf met de kosten voor m'n energie.
pi_184518343
En 68 panelen ziet er zo uit:

SPOILER
  zondag 20 januari 2019 @ 20:10:24 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184518514
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:42 schreef MaGNeT het volgende:
Laten we rekenen met een thuisaccu na 2021:

Thuisaccu kan overdag 14kWh opslaan en 's nachts afgeven.

14kWh x 0,23 *365,25 * 10 = ¤ 11.761,05

Terugleveren zou ¤0,11 opleveren, dus ¤5.624,85

Verschil is dan ¤6.136,20 over de levensduur van 10 jaar.

Maar... zo'n 100 dagen per jaar haal ik die 14kWh opwek niet, in december heb ik er dagen bij dat ik minder dan 1kWh heb opgewekt en dat is dan ook nog eens direct opgebruikt door m'n apparatuur.

Dus eigenlijk verdien je dan maar ¤8.541,05 - ¤5.624,85 = ¤2916,20 over de levensduur van 10 jaar.

En dan moet je ook nog eens iedere nacht die 14kWh helemaal op zien te krijgen en mag de capaciteit van de accu niet afnemen in die 10 jaar.

Maar goed, in het meest gunstige geval levert 1kWh aan accu je ¤208,30 in 10 jaar op dus zal de thuisaccu sowieso goedkoper dan dat bedrag moeten zijn om quitte te spelen.

Tesla Powerwall zit op ¤7.740 (excl. installatiekosten) dus dan zit je op minimaal ¤552 per kWh, veel te duur nog...

Met het idee dat je er wat aan over moet houden, de installatiekosten moet terug verdienen, afnemen van capaciteit compenseren, laadverliezen, etc lijkt ¤100 per kWh voor mij de prijs om zoiets ooit interessant te laten worden). Anders is het de moeite niet waard, zo'n financieel risico.
Verkeerde topic?
pi_184518575
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
Weet ik niet? Welk topic zocht je?
  zondag 20 januari 2019 @ 20:16:41 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184518692
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet ik niet? Welk topic zocht je?
Crypto
pi_184518744
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Crypto
Oh, dan zit je hier verkeerd.
Dit topic gaat over lease auto's en groene stroom.
pi_184518993
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D :D
  zondag 20 januari 2019 @ 20:29:24 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184519018
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Salderen gaat er sowieso af over een paar jaar.
Dan is het 7.000kWh afnemen voor ¤0,23 en 16.000kWh terugleveren voor ¤0,11 of iets dergelijks (minus direct eigen gebruik, zal ook nog zo'n 1500kWh per jaar zijn, dat wil je dan zo hoog mogelijk hebben).

Bedoeling is dat ik altijd onder de ¤0 blijf met de kosten voor m'n energie.
Je hebt wel een hoog verbruik.Ben je nog aan het minen of zo?
Zelf heb ik er (jarne terug) eens aangedacht om een installatie met zonnepanelen te bouwen die dan een miner zou aandrijven. Niet zozeer om rijk te worden, maar vooral om op alchemistische wijze 'goud' te maken. Uit zonlicht.
The End Times are wild
  zondag 20 januari 2019 @ 20:31:48 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184519096
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

OK :D Heb ik beide. Een Mercedes C en 30 panelen :P
pi_184519611
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelf heb ik er (jarne terug) eens aangedacht om een installatie met zonnepanelen te bouwen die dan een miner zou aandrijven. Niet zozeer om rijk te worden, maar vooral om op alchemistische wijze 'goud' te maken. Uit zonlicht.
Neuh, geen minen.
Wel een warmtepomp.

Gasverbruik vorige bewoners was zo'n 1400m3 aardgas. Met warmtepomp zit je dan op zo'n 2800kWh per jaar. Daarnaast 2 nassen, extra vriezer, etc.

Die 7.000kWh is een schatting, het zou ook 6.000 kunnen worden ;)

In de toekomst nog een elektrische auto, dat zal ook nog zo'n 2500 tot 3000kWh per jaar kosten.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:54:44 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184519759
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Neuh, geen minen.
Wel een warmtepomp.

Gasverbruik vorige bewoners was zo'n 1400m3 aardgas. Met warmtepomp zit je dan op zo'n 2800kWh per jaar. Daarnaast 2 nassen, extra vriezer, etc.

Die 7.000kWh is een schatting, het zou ook 6.000 kunnen worden ;)

In de toekomst nog een elektrische auto, dat zal ook nog zo'n 2500 tot 3000kWh per jaar kosten.
Daar heb ik ook alvast een voorschot op genomen (electrische auto).

Moet wel een groot huis zijn toch. Mijn huis heeft een grondoppervlakte van 175 meter (ook fors) en toch kom ik met 3000KWH per jaar wel uit.
The End Times are wild
pi_184519823
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Opslaan heeft geen nut, vanwege de salderingsregeling is het netwerk mijn accu ;)

Sowieso verdien je een thuisaccu niet terug, ook na het salderingstijdperk zal een thuisaccu onder de ¤100 per kWh opslagcapaciteit moeten zakken om interessant te worden.

Eigen verbruik heb ik wel overdag.
Volgens m'n slimme meter heb ik 3,698kWh teruggeleverd vandaag en volgens PVOutput heb ik 14,274kWh opgewekt. Dus er is ruim 10kWh direct door m'n apparaten in huis opgemaakt. Warmtepomp zal daar een flink aandeel in hebben, maar ook koelkast, afwasmachine, etc.
Heb zelf geen panelen, maar 16 MWh is best wel wat daar een gemiddeld gezin 3 MWh verbruikt en salderen volgens mij straks niet meer kan of minder voordelig wordt. Dus waarom zoveel panelen :D met de helft had je ook op ¤ 0 gebleven denk ik?
pi_184519919
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar heb ik ook alvast een voorschot op genomen (electrische auto).

Moet wel een groot huis zijn toch. Mijn huis heeft een grondoppervlakte van 175 meter (ook fors) en toch kom ik met 3000KWH per jaar wel uit.
150m2 uit 2003, vrijstaand. Valt wel mee.

Zonder warmtepomp zou ik op 3500kWh per jaar zitten.
  zondag 20 januari 2019 @ 21:01:29 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184519959
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

150m2 uit 2003, vrijstaand. Valt wel mee.

Zonder warmtepomp zou ik op 3500kWh per jaar zitten.
Ik stook op gas (of eigenlijk voornamelijk op hout). Ik heb alles wel geïsoleerd nu, stook redelijk zuinig (niet overal 20 graden), zonnepanelen voor eigen verbruik en ik stook ook nu lekker mijn houtkacheltje. Energiekosten per maand 75 euro. Vorige eigenaar 300!
The End Times are wild
pi_184520025
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Heb zelf geen panelen, maar 16 MWh is best wel wat daar een gemiddeld gezin 3 MWh verbruikt en salderen volgens mij straks niet meer kan of minder voordelig wordt. Dus waarom zoveel panelen :D met de helft had je ook op ¤ 0 gebleven denk ik?
M'n schatting is dat ik straks met woning, warmtepomp en elektrische auto (ooit) op zo'n 9.000kWh per jaar zit, ofwel zo'n ¤2070 Euro per jaar bij ¤0,23 per kWh.

De panelen leveren zo'n 16.000kWh per jaar, ofwel ¤1760 per jaar (bij ¤0,11 per kWh).

Maar een deel van het elektrisch kan ik direct opgebruiken (zo'n 2000kWh) en mogelijk zit de terugleververgoeding straks nog iets hoger dan 11 cent (aangezien Wiebes belooft dat je een marktconforme PV set in 7 jaar kan terugverdienen).

Dus dan zou ik ongeveer op ¤0 per maand moeten zitten, ook met elektrische auto. In het ergste geval heb ik straks een stroomrekening van ¤25 maar zit dan ook alles er in, incl. stroom voor 15.000km per jaar.

Het kan ook zijn dat de VVD alles kapot maakt en dat ik m'n stroom gratis moet gaan weggeven :+
  zondag 20 januari 2019 @ 21:05:49 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184520122
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

M'n schatting is dat ik straks met woning, warmtepomp en elektrische auto (ooit) op zo'n 9.000kWh per jaar zit, ofwel zo'n ¤2070 Euro per jaar bij ¤0,23 per kWh.

De panelen leveren zo'n 16.000kWh per jaar, ofwel ¤1760 per jaar (bij ¤0,11 per kWh).

Maar een deel van het elektrisch kan ik direct opgebruiken (zo'n 2000kWh) en mogelijk zit de terugleververgoeding straks nog iets hoger dan 11 cent (aangezien Wiebes belooft dat je een marktconforme PV set in 7 jaar kan terugverdienen).

Dus dan zou ik ongeveer op ¤0 per maand moeten zitten, ook met elektrische auto.
Straks met de auto levert zo'n accu wel op. Die laadt dan op als jij met de auto weg bent (overdag). 's Nachts pomp je dan van je huis-accu naar je auto-accu en verbruik je de stroom.

Het grote probleem is niet het verschil in opbrengst/verbruik tussen dag en nacht. Dat is simpel te overbruggen met een accu. Het probleem is het verschil in opbrengst/verbruik tussen zomer en winter.
The End Times are wild
pi_184520182
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks met de auto levert zo'n accu wel op. Die laadt dan op als jij met de auto weg bent (overdag). 's Nachts pomp je dan van je huis-accu naar je auto-accu en verbruik je de stroom.

Het grote probleem is niet het verschil in opbrengst/verbruik tussen dag en nacht. Dat is simpel te overbruggen met een accu. Het probleem is het verschil in opbrengst/verbruik tussen zomer en winter.
Ik kan sowieso meestal overdag m'n auto laden, ik werk 90% thuis / vanuit huis.
  zondag 20 januari 2019 @ 21:07:46 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184520208
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan sowieso meestal overdag m'n auto laden, ik werk thuis / vanuit huis.
Dan is dat eigenlijk meteen al je accu voor overcapaciteit!
The End Times are wild
pi_184520227
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan is dat eigenlijk meteen al je accu voor overcapaciteit!
Naja, deels wel, maar ik laat hem niet terugleveren aangezien dat van m'n laadcycles afgaat en de levensduur verkort.
Maar idd, met een Hyundai Kona of Kia eNiro zou ik al zo'n 64kWh kwijt kunnen in de auto.

Het is dat we kilometerheffing krijgen, anders zou je bijna plezierritjes gaan maken van je overschot :+
  zondag 20 januari 2019 @ 21:09:08 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184520258
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, deels wel, maar ik laat hem niet terugleveren aangezien dat van m'n laadcycles afgaat en de levensduur verkort.
Misschien is dit over 5 jaar wel anders.
The End Times are wild
pi_184520306
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is dit over 5 jaar wel anders.
5 jaar is nog wat te kort.
Er zijn wel accu's in ontwikkeling die amper slijten maar die zie niet voor 2030 uit het lab en in productie komen. Maar je weet maar nooit.

Voorlopig zit ik in de prijsklasse eNiro / Kona, dus normale 64kWh Li-Ion accu ;)
pi_184520563
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

5 jaar is nog wat te kort.
Er zijn wel accu's in ontwikkeling die amper slijten maar die zie niet voor 2030 uit het lab en in productie komen. Maar je weet maar nooit.

Voorlopig zit ik in de prijsklasse eNiro / Kona, dus normale 64kWh Li-Ion accu ;)
Waarom doe je het precies, kostenbesparing of heb je het milieu in gedachten?
pi_184520740
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom doe je het precies, kostenbesparing of heb je het milieu in gedachten?
Kostenbesparing is het niet echt, als ik al m'n investeringen reken.
Ik moet hier nog wel minimaal 18 jaar wonen voor ik de kosten eruit heb, al hangt dat vooral af van de ontwikkeling van de gasprijs, het kan iets sneller gaan.

Maar ik bespaar op VRH, het heeft rendement, het verlaagt m'n vaste lasten enorm en toch ook wel voor het milieu, al is het effect maar klein.

Daarnaast vind ik de techniek interessant en dan is het niet zo erg om wat te pionieren.
Heb al aardig wat buren die een kijkje zijn komen nemen, ook al 2 buren (naast me en overkant) die panelen hebben laten leggen en naast me willen ze nu ook een warmtepomp. Het werkt wel aanstekelijk.

Afgelopen na-zomer al aardig vaak dat ik gras stond te maaien, in gesprek kwam en even een rondje langs de installatie heb gemaakt :+
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2019 @ 01:57:46 #177
416575 crew  Evenstar
pi_184524994
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kostenbesparing is het niet echt, als ik al m'n investeringen reken.
Ik moet hier nog wel minimaal 18 jaar wonen voor ik de kosten eruit heb, al hangt dat vooral af van de ontwikkeling van de gasprijs, het kan iets sneller gaan.

Maar ik bespaar op VRH, het heeft rendement, het verlaagt m'n vaste lasten enorm en toch ook wel voor het milieu, al is het effect maar klein.

Daarnaast vind ik de techniek interessant en dan is het niet zo erg om wat te pionieren.
Heb al aardig wat buren die een kijkje zijn komen nemen, ook al 2 buren (naast me en overkant) die panelen hebben laten leggen en naast me willen ze nu ook een warmtepomp. Het werkt wel aanstekelijk.

Afgelopen na-zomer al aardig vaak dat ik gras stond te maaien, in gesprek kwam en even een rondje langs de installatie heb gemaakt :+
Geen grasmaairobot hebben :N

Goed bezig ouwe :) B:)B
pi_184526128
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
En 68 panelen ziet er ...
Nice!
pi_184526163
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leuke gedachte gang, op alchemistische wijze 'goud' te maken.
Als je handig bent bestel je een zooi 18560 cellen en maak je het hele systeem zelf.
Daarna miners er aan en om de zoveel weken je crypto opruilen tegen goud.
Dat kan digitaal (Vaultoro gold exchange) of gewoon via hollandgold of zo.
  maandag 21 januari 2019 @ 09:05:25 #180
157922 fathank
pi_184526968
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 01:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geen grasmaairobot hebben :N

Goed bezig ouwe :) B:)B
Je moet wel bezig blijven als je gepensioneerd bent. Vanachter je geraniums naar de grasmaaierrobot kijken is ook zoiets.
pi_184527453
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Je moet wel bezig blijven als je gepensioneerd bent. Vanachter je geraniums naar de grasmaaierrobot kijken is ook zoiets.
Jij begrijpt het :D

Rust roest, enzo.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2019 @ 12:08:55 #182
416575 crew  Evenstar
pi_184529673
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:05 schreef fathank het volgende:

[..]

_O-
pi_184530702
BTC / Tron to the mooon
  maandag 21 januari 2019 @ 13:20:25 #184
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184530734
Wie opent het SNTR topic? Als we nu beginnen kunnen we in deeltje 3 onze Lambo's posten.
pi_184530747
SNTR moooeeennnnn *O*
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_184530755
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:20 schreef leolinedance het volgende:
Wie opent het SNTR topic? Als we nu beginnen kunnen we in deeltje 3 onze Lambo's posten.
Hoeveel heb je van die onzin, en heb je dit serieus? :o
Lambo of Rekt
pi_184531275
Geen 84 miljoen SNTR hebben :`)
pi_184531752
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
Dacht dat je er 75 miljoen had. :P
pi_184531856
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:17 schreef illusions het volgende:

[..]

Dacht dat je er 75 miljoen had. :P
Zou ook kunnen, ben onderweg, geen idee, veel iig :P
pi_184531880
https://coinmarketcap.com/currencies/apollo-currency/
https://www.reddit.com/r/(...)cam_and_you_are_all/

Dat Apollo gaat ook nog 1 grote shitshow worden.

officialmcafee twitterde op zondag 20-01-2019 om 18:45:25 Apollo is solidly in 68th place in coin rankings.(I am obviously biased). Most privacy coins aren't private because your IP address is still available for all to see. Apollo has the best IP masking solution on the market, offering true privacy which equals true freedom reageer retweet
McAffee is fan, dus dat kan alleen maar fout gaan.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:50:03 #191
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184532374
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:25 schreef dimmak het volgende:
https://coinmarketcap.com/currencies/apollo-currency/
https://www.reddit.com/r/(...)cam_and_you_are_all/

Dat Apollo gaat ook nog 1 grote shitshow worden.

officialmcafee twitterde op zondag 20-01-2019 om 18:45:25 Apollo is solidly in 68th place in coin rankings.(I am obviously biased). Most privacy coins aren't private because your IP address is still available for all to see. Apollo has the best IP masking solution on the market, offering true privacy which equals true freedom reageer retweet
McAffee is fan, dus dat kan alleen maar fout gaan.
Toch x4 deze week. Pump en dumps lijken dus zelfs nu nog te werken.

Dan is de beer voorlopig echt nog niet voorbij
  maandag 21 januari 2019 @ 17:22:15 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184535556
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoeveel heb je van die onzin, en heb je dit serieus? :o
ja en iets van 60 miljoen ofzo :')
  maandag 21 januari 2019 @ 17:34:46 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184535784
VeChain _O_
  maandag 21 januari 2019 @ 17:35:32 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184535796
Wow Universa doet een Wavesje...ajjahahahhaajajajaaaaaaaa
pi_184535823
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
84 miljoen... je triggered m'n OCD. Ik zou er nog 16 miljoen bijkopen.
pi_184535834
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:34 schreef leolinedance het volgende:
VeChain _O_
De prijs blijft nu voor het eerst netjes in een BTC shitstorm _O_ goed om te zien.
pi_184535840
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:37 schreef Gehrman het volgende:

[..]

84 miljoen... je triggered m'n OCD. Ik zou er nog 16 miljoen bijkopen.
Hmm, mss wel een idee.
Voor ~¤150 kom je een heel eind in die richting.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:02:10 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184539071
Nederlanders die Ethereum als iethiriedjum uitspreken :') Zo

zeg gewoon eeterejum
pi_184539387
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:02 schreef leolinedance het volgende:

zeg gewoon eeterejum
Dat moet je niet uit willen spreken
pi_184541466
Geen multimiljonair in SNTR zijn. :')

0,12 cent EOY.
pi_184544249
quote:

zeg gewoon eeterejum
Of shitcoin
  maandag 21 januari 2019 @ 23:53:34 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184544288
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:51 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Of shitcoin
Dat sowieso
pi_184544374
quote:

zeg gewoon eeterejum
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:02:14 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184544392
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_184544760
En waarom zijn we zo'n fan van SNTR? behalve dat het tof klinkt
pi_184546365
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O- wat een autist!
Vakman pur sang
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:59:39 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184546649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:34 schreef metallicelmo het volgende:
En waarom zijn we zo'n fan van SNTR? behalve dat het tof klinkt

Cool toch
pi_184546668
Wat wordt de FOK! Slogan voor SNTR
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:46:04 #209
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184547084
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

_O- _O- wat een autist!
Gewoon even zijn kunstgebit goed doen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:12:34 #210
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184547438
Vanaf 19 februari crypto gereguleerd in China? Vraag me af wat dat gaat doen, lijkt me beter dan de ban die er nu heerst. Zullen de Chinezen weer betere toegang tot bitcoin krijgen, zonder bang te hoeven zijn voor sancties?

https://www.ccn.com/china(...)tter_impression=true
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:41:34 #211
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184549800
Vechain is door de 118 sats resistance gebroken en kruipt lekker omhoog.

Met andere woorden: BTC dump incoming, want dat is elke keer bij een positieve koersontwikkeling van VET _O-
pi_184550186
GAAT SNTR NAAR 12 USD?
Lambo of Rekt
pi_184550220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:05 schreef EggsTC het volgende:
GAAT SNTR NAAR 12 USD?
Voorlopig zou ¤0.0012 al heel aardig zijn :P
pi_184550283
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voorlopig zou ¤0.0012 al heel aardig zijn :P
Wat maakt dit zoveel beter dan andere blockchains dan? Wat doen ze?, ik kan het wel ongeveer aflezen aan de naam natuurlijk.. maarja, waarom dit, en niet iets anders
Lambo of Rekt
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:14:00 #215
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184550296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat maakt dit zoveel beter dan andere blockchains dan? Wat doen ze?, ik kan het wel ongeveer aflezen aan de naam natuurlijk.. maarja, waarom dit, en niet iets anders
SNoTteRen?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:15:10 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184550320
quote:

[..]

Geen idee. Je denkt toch niet dat ik me in ga lezen hè _O-
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:15:43 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184550334
Godencoin VeChain _O_ Bijna die kuthond voorbij
pi_184550375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Godencoin VeChain _O_ Bijna die kuthond voorbij
Ja, ook zo langzamerhand een shitshow aant worden.
Lambo of Rekt
pi_184550443
quote:

[..]

Zoek terug, al besproken.
pi_184550531
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zoek terug, al besproken.
Hoeveel topics moet ik terugzoeken
Lambo of Rekt
pi_184550588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoeveel topics moet ik terugzoeken
Tot je het vindt :D
pi_184550611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tot je het vindt :D
hihi, ok het is dus gewoon de next randomcoin 001..
Lambo of Rekt
pi_184550647
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:49:46 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184550931
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tuurlijk. Net als Universa, Seal, FUN en wel meer fokshitcoins. Ze kunnen niet allemaal als VeChain zijn hè :P Maar ze hebben een serieus team, ontwikkeling en werkend product. Wie weet doen ze een keer een Verge'je zoals bij Lollerkuul en kun je een jaar op wereldreis van je inleg van 100 euro.
pi_184551224
Dat systematische gedump van 2000BTC per keer begint me toch wel enigszins te vervelen.
Forcefield City Bewoner
pi_184551238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:04 schreef roislecxe het volgende:
Dat systematische gedump van 2000BTC per keer begint me toch wel enigszins te vervelen.
Sorry :@
pi_184551249
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sorry :@
o|O
Forcefield City Bewoner
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 13:33:30 #228
42184 crew  DaMart
pi_184551751
Anders vergeet VET even mijn buy op 107 sat aan te tikken voordat hij naar de maan gaat -O-.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:30:37 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184552829
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:33 schreef DaMart het volgende:
Anders vergeet VET even mijn buy op 107 sat aan te tikken voordat hij naar de maan gaat -O-.
Je wil weer eens te veel :P
pi_184552832
Sneeuw *O*

SPOILER
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:31:14 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184552841
Doge voorbij _O_

Next target: Waves o|O
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 14:35:47 #232
42184 crew  DaMart
pi_184552942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je wil weer eens te veel :P
Ik wacht wel op de dump :P.
pi_184552990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
Sneeuw *O*

SPOILER
Das verdorie maar een heel klein beetje.
Forcefield City Bewoner
pi_184553077
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:38 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Das verdorie maar een heel klein beetje.
Het sneeuwt nog, it ain't over :P Update volgt!
pi_184553108
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het sneeuwt nog, it ain't over :P Update volgt!
Zal ook eens paar fotos posten :P
Forcefield City Bewoner
pi_184553262
Sneeuw!

SPOILER
Forcefield City Bewoner
pi_184553322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:53 schreef roislecxe het volgende:
Sneeuw!

SPOILER
Dat is het betere spul _O_
pi_184553363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is het betere spul _O_
:s)
Maar het is nu ver voorbij. Denk dat er wel een cm of 5 ligt.

Kan ze beter in WKN posten eigenlijk.
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:10:33 #239
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184553632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:57 schreef roislecxe het volgende:

[..]

:s)
Maar het is nu ver voorbij. Denk dat er wel een cm of 5 ligt.

Kan ze beter in WKN posten eigenlijk.
Heerlijk dat ik kan thuiswerken met deze dagen.
Lekker warm, eigen koffie, en op dit moment een mooi uitzicht. :D
pi_184553649
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:10 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Heerlijk dat ik kan thuiswerken met deze dagen.
Lekker warm, eigen koffie, en op dit moment een mooi uitzicht. :D
Het uitzicht en de rust. dat is de reden dat we van de stad naar een minidorpje zijn gegaan.
Oja, en de huizenprijs :P
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:12:18 #241
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184553667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:11 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Het uitzicht en de rust. dat is de reden dat we van de stad naar een minidorpje zijn gegaan :P
Same here, nooit meer anders.
pi_184553709
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:12 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Same here, nooit meer anders.
Wij ook niet.
8 jaar op een appartement gezeten op 6 hoog.
En nu eigen kippen en moestuin en alle fruitbomen die je kunt bedenken. Overkapping van 8 bij 4 meter komt eraan O+
En het onderhoud is geen straf. tenzij het 31 graden is en je tóch echt een keer het gras weer moet maaien en dat duurt dan weer 2 uur. :')
Forcefield City Bewoner
pi_184553724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:15 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Wij ook niet.
En nu eigen kippen en moestuin en alle fruitbomen die je kunt bedenken. Overkapping van 8 bij 4 meter komt eraan O+
En het onderhoud is geen straf. tenzij het 31 graden is en je tóch echt een keer het gras weer moet maaien en dat duurt dan weer 2 uur. :')
Dat doe ik altijd op mijn zitmaaier :P verder sluit ik me volledig bij jullie aan, heerlijk wonen in zo'n klein dorpje :)
pi_184553740
Als BTC en consorten nou eens moonen dan kan in een keer de gehele tuin aangepakt worden ook. :(
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:18:39 #245
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184553774
quote:

[..]

Wij ook niet.
Heerlijk man :)
En mja onderhoud.... ik heb geen gras meer ;)
pi_184553840
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:18 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Heerlijk man :)
En mja onderhoud.... ik heb geen gras meer ;)
Ik vind het wel mooi. Maar er is al stiekem 80m2 gras weggetoverd in 2 terrasjes en uitbreiding moestuin.
Klote was van het jaar wel dat er 50 meter buxus uit moest. Dat scheidde alle perkjes mooi af, maar er bleef niks van over :'(
Daar moet komend voorjaar een alternatief voor komen.
Forcefield City Bewoner
pi_184553980
Iemand ervaring met kippen in de tuin en het bevriezen van het water?
Nu lukt het met 2 of 3 keer wisselen per dag wel maar als het 10 graden vriest wordt het lastiger.
Forcefield City Bewoner
pi_184554033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:16 schreef blackmore het volgende:

[..]

Dat doe ik altijd op mijn zitmaaier :P verder sluit ik me volledig bij jullie aan, heerlijk wonen in zo'n klein dorpje :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:36:35 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184554155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:27 schreef roislecxe het volgende:
Iemand ervaring met kippen in de tuin en het bevriezen van het water?
Nu lukt het met 2 of 3 keer wisselen per dag wel maar als het 10 graden vriest wordt het lastiger.
Meld!

Ik zet mijn kippen in het vet bij -10 (geen grap). Kam en lellen
Normaal slapen ze in de appelbomen. Dat doen ze nu nog steeds als ze de kans krijgen, maar nu dwing ik ze in hun hok.
Wel goed eten geven (bijv spek met rijst bakken) en natuurlijk water.
The End Times are wild
pi_184554177
Ik wil ook kippen in de toekomst, misschien toch maar een warmtepomp in het hok? :P
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:38:02 #251
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184554178
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meld!

Normaal slapen ze in de appelbomen. Dat doen ze nu nog steeds als ze de kans krijgen, maar nu dwing ik ze in hun hok.
Even stom vraagje, dat eten, is dat serieus? spek met rijst? :o
Ik heb 0 verstand van kippen verder -,- Behalve dat ze tokken, en goed smaken.
pi_184554186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:38 schreef MaGNeT het volgende:
Ik wil ook kippen in de toekomst, misschien toch maar een warmtepomp in het hok? :P
Zonnepaneel erop en BAM weer 1ct per jaar extra solarinkomsten.
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:39:56 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184554216
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:38 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Ja. Bij mij mogen ze vrij op het erf lopen (3000m2), dus normaal vangen ze wel wormen, slakken etc. Nu de grond hard is voer ik ze bij.

Mijn kippen krijgen 's ochtends graan (kippenvoer)
mogen overdag scharrelen
Krijgen 's avonds wat over is van het avondeten .
The End Times are wild
pi_184554266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Bij mij mogen ze vrij op het erf lopen (3000m2), dus normaal vangen ze wel wormen, slakken etc. Nu de grond hard is voer ik ze bij.

mogen overdag scharrelen
We hadden ze vroeger ook, waren geen moeilijke eters idd ;)
pi_184554321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meld!

Hier moeten ze nu ook in hun hok. Met de sneeuw willen ze toch al niet eens naar buiten ;)
Spek hebben we nooit in huis :@ Maar zal ze wel eens wat leukers geven dan het saaie voer.
het zijn trouwens van die kleine kippies. Ben even de soortnaam kwijt...
Forcefield City Bewoner
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 15:46:06 #256
42184 crew  DaMart
pi_184554330
quote:

[..]

Wij ook niet.
Robotgrasmaaier kopen :P.
pi_184554339
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:46 schreef DaMart het volgende:

[..]

Robotgrasmaaier kopen :P.
Dan mag BTC wel heel rap door het dak gaan. Die krengen zijn goed prijzig :D
Forcefield City Bewoner
pi_184554404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:53 schreef roislecxe het volgende:
Sneeuw!

SPOILER
Heerlijk. Hier gaat het binnenkort ook sneeuwen denk ik, kan niet wachten om de bergen in te gaan en van een berg af te rodelen. :P
pi_184554419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

mogen overdag scharrelen
Ik zou kippen lekker sadistisch gewoon gekookte kip geven.
pi_184554464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:46 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Dan mag BTC wel heel rap door het dak gaan. Die krengen zijn goed prijzig :D
Dat valt best wel mee.
Neem bijvoorbeeld Robomow, top machines.
Ding bij me ouders thuis kan rond 2600 m2 en kostte vorig jaar iets van 1640 euro.
(edit: even juiste specs en bedragen opgezocht)

Vind dat nog best wel meevallen als je de total cost of ownership van een zitmaaier met een robot vergelijkt. Tijd die je bespaar niet eens meegerekend.
pi_184554582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:52 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Dat valt best wel mee.
Neem bijvoorbeeld Robomow, top machines.
Ding bij me ouders thuis kan rond 2600 m2 en kostte vorig jaar iets van 1750 euro.

Vind dat nog best wel meevallen als je de total cost of ownership van een zitmaaier met een robot vergelijkt. Tijd die je bespaar niet eens meegerekend.
Ik heb nu gewoon een elektrische handmaaier. Je moet wel tig keer op en neer maar ik kost mezelf in het weekend niks.
Een zitmaaier ga ik niet aan beginnen. Als je 1000+m2 moet doen is dat wel begrijpelijk maar hier is het wel te doen om de week op een zondag o.i.d.
Het is ook geen vervelend iets na jaren met een balkon van krap 3 bij 3 meter :P
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:58:39 #262
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184554599
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
Sneeuw *O*

SPOILER
Je hebt een trampoline voor je fretten? :o
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:00:17 #263
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184554624
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:58 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Is voor hem zelf natuurlijk, wanneer dingen moon gaan :P
pi_184554640
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:58 schreef Rossdale het volgende:

[..]

"Gekregen" van de vorige bewoners, die zijn allang blij dat ze het gat niet hoefde dicht te gooien.

Zo'n beetje iedereen die op bezoek komt staat binnen 30 seconden te springen op dat ding :P
Mocht het ding ooit versleten zijn, dan maak ik er wel een vijver van ofzo :P
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:02:06 #265
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184554659
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Gekregen" van de vorige bewoners, die zijn allang blij dat ze het gat niet hoefde dicht te gooien.

Zo'n beetje iedereen die op bezoek komt staat binnen 30 seconden te springen op dat ding :P
Snap ik, zou ik ook doen :D
pi_184554730
quote:

[..]

Als het ding versleten is zet je er een tafeltennistafel overheen.
Ook erg populair bij vsite ;)
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:02:19 #267
157922 fathank
pi_184555668
Net thuis van een lekker dagje buiten werken. Met doorwerkoverall nog goed te doen. Alleen het dek werd een beetje glad en strooien met pekel op staal is ook niet zo best voor het staal :').
pi_184556736
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:02 schreef fathank het volgende:
Net thuis van een lekker dagje buiten werken. Met doorwerkoverall nog goed te doen. Alleen het dek werd een beetje glad en strooien met pekel op staal is ook niet zo best voor het staal :').
Cool je werkt bij de botsauto's?
Vakman pur sang
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:13:37 #269
157922 fathank
pi_184556965
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Cool je werkt bij de botsauto's?
Nee ik run een drijvend bordeel en verhuur je moeder aan eenzame matrozen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:21:20 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184557104
quote:

[..]

Verkeerde topic?
pi_184557142
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee ik run een drijvend bordeel en verhuur je moeder aan eenzame matrozen.
Mijn moeder doet dit echt. :'(
Vakman pur sang
pi_184557443
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
Nee, dit topic gaat over grasmaaiers, sneeuw en trampolines.

Ik denk dat je verkeerd zit.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:43:41 #273
157922 fathank
pi_184557572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je vergeet de katers in de Spaanse zon :D
pi_184557849
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:38 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

een kip eet zo goed als alles ;)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:00:37 #275
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184557889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:58 schreef Syphixx het volgende:

[..]

een kip eet zo goed als alles ;)
Wist ik echt niet :D
Wel mooi hahaha, spek met rijst.
Die kippen moeten het wel goed hebben!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:14:56 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184558191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ok ik zoek het crypto topic.
pi_184558275
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ok ik zoek het crypto topic.
Ik had net een déjà vu.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:20:51 #278
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184558305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik had net een déjà vu.
Dat krijg je met saaie herhalende users. :D
pi_184559172
SNTR gaat zeker naar 100usd.
Lambo of Rekt
pi_184559207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:08 schreef EggsTC het volgende:
SNTR gaat zeker naar 100usd.
Per 10 miljoen SNTR? :P
pi_184559280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Per 10 miljoen SNTR? :P
Per stuk, eoy.
Lambo of Rekt
pi_184559344
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Per stuk, eoy.
Oh, dan zou ik zo'n 8 miljard kunnen cashen, best aardig.
pi_184559375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh, dan zou ik zo'n 8 miljard kunnen cashen, best aardig.
_O_
Lambo of Rekt
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:36:05 #284
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_184559810
Omg. Ik hoop het voor jullie.
Mocht dat zover zijn, staat SEAL ook inmiddels op 500.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:46:21 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184559985
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik had net een déjà vu.
Ik ook :D
pi_184561437
Waves doet het aardig nu.
pi_184562143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Inderdaad, wat is daar aan de hand.
pi_184562421
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:15 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Inderdaad, wat is daar aan de hand.
Niet echt veel nieuws, mss een pumpje.
pi_184562986
Ik heb een beetje Beam gekocht
BEAM!
pi_184563002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:54 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb een beetje Beam gekocht
BEAM!
Ook nog Grin?
pi_184563093
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook nog Grin?
Hmm nee die niet, die leek mij iets te gehyped ofzo. Nog maar eens even kijken.
pi_184563199
Grin en Beam had ik alweer een tijdje terug getipt.
pi_184563206
Geen miljarden SNTR hebben :')
Lambo of Rekt
pi_184563586
Beam is wel interessant, goede wallet ook dat helpt ook mee. Me like
pi_184563652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:21 schreef metallicelmo het volgende:
Beam is wel interessant, goede wallet ook dat helpt ook mee. Me like
Dat kan ik beamen.
pi_184564345
Een van de developers van Grin was onlangs nog te gast bij de CryptoCast.
https://www.bnr.nl/podcas(...)-toekomst-vanprivacy
pi_184565259
Grin heeft unlimited supply toch? Goeie investering
pi_184565277
quote:
9s.gif Op woensdag 23 januari 2019 01:25 schreef ChickenMan het volgende:
Grin heeft unlimited supply toch? Goeie investering
Beam niet 260 miljoen ofzoiets?
pi_184565419
Beam is cool maar ik heb nu al gekut :) ff kijken of het morgen opgelost is
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 06:22:28 #300
42184 crew  DaMart
pi_184566085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Die pump gaat langer door dan ik had verwacht. Ik had mijn sellorder nog wel kunnen verhogen :D.
pi_184566768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 01:45 schreef metallicelmo het volgende:
Beam is cool maar ik heb nu al gekut :) ff kijken of het morgen opgelost is
Hij stijgt wel hard. Wat is het?
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')