Dit jaar dus niet als pauzenummer bij de Soundmixshow. Tevens een zeer gelimiteerd aantal partijen; D66, LPF, GroenLinks en kleinere partijen zijn niet uitgenodigd. Marijnissen die in de vorige campagne enkel in het Buitenhof-debat mocht aanschuiven (aangezien Fortuyn verstek liet gaan) is nu wel van de partij.
Het debat vindt plaats in een tot kleine arena omgebouwde studio. Toeschouwers op vier tribunes wijzen na afloop de winnaar aan. Kijkers kunnen dit op de Internetsite van RTL4 ook aangeven.
* MEDEDELING: Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit eerste debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van de politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-01-2003 20:44]
Ben wel benieuwt of Balkenende deze keer wel kan overtuigen.
quote:Ik denk met statistieken, hij schijnt een meester te zijn in het goochelen met cijfers.
Op vrijdag 3 januari 2003 20:54 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
quote:Ik draai altijd 180 graden met mijn fiets als ik links af moet zodat ik alsnog kan zeggen dat ik rechts afgeslagen ben
Op vrijdag 3 januari 2003 20:53 schreef thetruth het volgende:
Geef het door, rechts gaat voor
Jammer dat pim er niet bij is. Ik zal niet bepaald echt vrolijk kijken. Maar ja, ik moet nu eenmaal voor Maurice de Hond de vragen van de lijsttrekkers realtime een score geven die op tv te zien zal zijn.
quote:Hij laat waarschijnlijk die 2 eerst aan het woord zodat ie hun kan aanpakken op de wantaal die ze loslaten.
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
quote:Hij schuift alle schuld op de LPF..
Balkenende mag wat mij betreft ontmaskerd worden.
Marijnissen mag van mij - op een faire manier - aangesproken worden op zijn toch wel pittige programma.
quote:óf hij verteld ze gewoon de waarheid......
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BAZZA het volgende:[..]
Hij schuift alle schuld op de LPF..
quote:En dat is dat Zalm een vuil spelletje heeft gespeeld om zetels te winnen.
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BerendBotje het volgende:
óf hij verteld ze gewoon de waarheid......![]()
![]()
quote:Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:En dat is dat Zalm een vuil spelletje heeft gespeeld om zetels te winnen.
quote:En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:[..]
En dat is dat Zalm een vuil spelletje heeft gespeeld om zetels te winnen.
Voor de rest is het volgens mij een imago-debat. Wie mag hierna in de meeste TV-shows meedoen? Over andere onderwerpen dan de vraag wie ruim 7 miljard kan bezuinigen zonder de bevolking tegen zich in het harnas te jagen gaat het niet. Dit is de prelude op de stemmenjacht. Er worden geen stemmen gewonnen, maar er worden TV-verschijningen gewonnen, die in het volgend stadium misschien stemmen opleveren.
quote:Voortaan geen champignonsoep meer eten als je niet zeker weet dat er ook daadwerkelijk champignons in zitten, oké?
Op vrijdag 3 januari 2003 21:00 schreef daburnd88 het volgende:
Net nog the gladiator gekeken. Leuk om te zien dat ook op vandaag mensen sterven in de naam de bevolking van het koningrijk.
quote:Hartstikke waar. Bij de weg, op welke partij ga jij stemmen, BAZZA?
Op vrijdag 3 januari 2003 21:04 schreef BAZZA het volgende:
Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
quote:Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.
En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
quote:Sommige mensen werpen niet meteen de handdoek in de ring en proberen hun best voor het land te doen. Daar heeft onze huidige oppositie nog nooit van gehoord, maar toch zijn er zulke mensen en partijen die dat als ideaal hebben.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:[..]
Hartstikke waar. Bij de weg, op welke partij ga jij stemmen, BAZZA?
[..]Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.
quote:Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:
Hartstikke waar. Bij de weg, op welke partij ga jij stemmen, BAZZA?
Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.
quote:Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:08 schreef BAZZA het volgende:
Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.
quote:Omdat ze te ver doordraven met bezuinigen en geen goede indruk maken, de LPF? heb er wel aan gedacht na de moord maar toch maar niet gedaan.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef Farzin het volgende:Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.
quote:De toekomst ligt uiteraard bij de komende generatie. Ben blij dat deze toch wel ietsie rechtser zijn gezien de scholieren verkiezingen van vorig jaar.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef thetruth het volgende:
Ik stem denk ik op de SP of op Groenlinks:P:P:P:P Dat wil zeggen als ik op dat moment paddo's heb gegeten. Helaas word ik pas in april 18, maar anders zou het uiteraard de VVD worden (alleen mag die kwal van een Henk Kamp wel heel snel optiefen uit de VVD IMO).
Het wordt SAAI. S A A I dus.
Winnaar:
Het duo Zalm - Balkenende (zij pakken elkaar uiteraard met fluwelen handschoenen aan)
Verliezer: Bos (zakt door het ijs qua feiten; ofwel dossier kennis -waar de vorige fuhrer van de PvdA zo prat op ging)
Moppentapper : Marijnessen
quote:Vandaar dat je dan ook niet groenlinks noemde
Op vrijdag 3 januari 2003 21:12 schreef BAZZA het volgende:[..]
Omdat ze te ver doordraven met bezuinigen en geen goede indruk maken, de LPF? heb er wel aan gedacht na de moord maar toch maar niet gedaan.
J.
quote:Jan komt gewoon met Glasnost en Perestrojka
Op vrijdag 3 januari 2003 21:14 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Jantje M. zich staande weet te houden, hij is in de minderheid immers.J.
quote:Onsmakelijke opmerking.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:13 schreef Sniper het volgende:
Verliezer: Bos (zakt door het ijs qua feiten; ofwel dossier kennis -waar de vorige fuhrer van de PvdA zo prat op ging)
En als je hem zo nodig wilt gebruiken, spel hem dan tenminste goed!
quote:Melkert was onsmakelijk en zijn uitingen ook. De spelling klopt naar mate iemand niets met speciale ascii codes wil werken.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Onsmakelijke opmerking.
En als je hem zo nodig wilt gebruiken, spel hem dan tenminste goed!
quote:Als je opgelet had bij Duits had je geweten dat je een umlaut kunt vervangen door een e achter de klinker...
Op vrijdag 3 januari 2003 21:35 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Melkert was onsmakelijk en zijn uitingen ook. De spelling klopt naar mate iemand niets met speciale ascii codes wil werken.
En de term blijft onsmakelijk, gezien de historische beladenheid van het woord fuehrer!
quote:Damn moet ik het nog onderstrepen ofzo? Internet is er niet om moeilijk te doen. Mensen gaan geen ascii codes gebruiken voor een umlaut, het wordt dus altijd zo geschreven. Als het nu een geschreven brief was was het wat anders. Je hebt hier te maken met iemand die tot zn 6e duits gesproken heeft, dus mij hoef je duits niet te leren.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als je opgelet had bij Duits had je geweten dat je een umlaut kunt vervangen door een e achter de klinker...
En de term blijft onsmakelijk, gezien de historische beladenheid van het woord fuehrer!
En de term blijft net zo onsmakelijk als melkert/zijn imago/zijn uitingen en de aanpak van pim fortuyn. I rest my case.
Marijnissen 34%
Balkenende 30%
Bos 18%
Zalm 18%
quote:hmmm en jij bent in ieder geval nog veel onsmakelijker, wat ben jij dan?
Op vrijdag 3 januari 2003 21:35 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Melkert was onsmakelijk en zijn uitingen ook. De spelling klopt naar mate iemand niets met speciale ascii codes wil werken.
quote:We kunnen slechts hopen dat Kozzmic meeleest
Op vrijdag 3 januari 2003 21:41 schreef Nyrem het volgende:[..]
hmmm en jij bent in ieder geval nog veel onsmakelijker, wat ben jij dan?
quote:Een tegenhanger van de linkse teringzooi in nederland. Fuck off.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:41 schreef Nyrem het volgende:[..]
hmmm en jij bent in ieder geval nog veel onsmakelijker, wat ben jij dan?
quote:Misschien moet je eens surfen naar de website.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:40 schreef daburnd88 het volgende:
Waar de fuck hebben ze die winnaars peilingen vandaan?
quote:Doe eens een keer normaal vent
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Een tegenhanger van de linkse teringzooi in nederland. Fuck off.
quote:Juist en die klopt niet eens met wat er op tv te zien is.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef Nyrem het volgende:[..]
Misschien moet je eens surfen naar de website.
Toont maar weer eens aan dat Fok niet echt representatief is voor heel Nederland.
quote:Flikker toch een keer op. Ik probeer het hier over het debat te hebben. Ga ergens anders je persoonlijke oorlogsvoering door te voeren.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef gelly het volgende:[..]
Doe eens een keer normaal vent
quote:Laatste opmerking aan jouw adres:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Juist en die klopt niet eens met wat er op tv te zien is.
Je neemt jezelf toch niet echt serieus hoop ik he?
Gaat het om wie de ander het leukste afzeikt of zo?
Of om wie zijn standpunten het duidelijkst uiteen zet?
quote:Ik zie dat 9 van de 10 users hier zich aan je ergeren. Trek je eigen conclusie. Dit heeft echt niks te maken met het feit dat ik jou een lul vind.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:44 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Flikker toch een keer op. Ik probeer het hier over het debat te hebben. Ga ergens anders je persoonlijke oorlogsvoering door te voeren.
quote:Daar zou het om moeten draaien.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Cynix ® het volgende:
quote:Flikker een kut eind op uit dit topic. Je voegt niets toe.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Nyrem het volgende:[..]
Laatste opmerking aan jouw adres:
Je neemt jezelf toch niet echt serieus hoop ik he?
Ik heb het over het debat, en ik ben het op dit moment voor stem van nederland / maurice de hond aan het waarderen.
quote:Ik zal het maar niet hebben over wat ik jou vind. Nu pleur op en reageer on topic!
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zie dat 9 van de 10 users hier zich aan je ergeren. Trek je eigen conclusie. Dit heeft echt niks te maken met het feit dat ik jou een lul vind.
[Dit bericht is gewijzigd door daburnd88 op 03-01-2003 21:47]
quote:Vind het ook vreemd van RTL4 om het over winnaars te hebben.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom gaat het er eigenlijk om het debat te "winnen"?Gaat het om wie de ander het leukste afzeikt of zo?
Maar ja, commerciële omroep he? Het moet allemaal wat luchtig blijven.
quote:Dat zal ook echt objectief gebeuren, ja.. verklaart een hoop over de uitkomsten van de diverse De Hond onderzoeken...
Op vrijdag 3 januari 2003 21:46 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Flikker een kut eind op uit dit topic. Je voegt niets toe.
Ik heb het over het debat, en ik ben het op dit moment voor stem van nederland / maurice de hond aan het waarderen.
quote:Iedereen heeft de recht om zijn stem te laten horen als maurice het vraagt. Hou het nu eens on topic over het debat.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat zal ook echt objectief gebeuren, ja.. verklaart een hoop over de uitkomsten van de diverse De Hond onderzoeken...
51% van de opiniepeiling geeft Zalm ongelijk
quote:Hij komt altijd heel nerveus over. Terwijl 'ie dat niet meer of minder is dan een ander.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef Hawk het volgende:
Zalm is duidelijk heel nerveus.
quote:Zalm heeft duidelijker de hardere aanpak.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:52 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Hij komt altijd heel nerveus over. Terwijl 'ie dat niet meer of minder is dan een ander.
quote:Inderdaad, PVDA en SP willen dat zo te merken niet.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:52 schreef daburnd88 het volgende:
Marijnissen wil weer eens geen harde aanpak zo te merken.
quote:Met twee oneliners tussendoor, maar nog niets inhoudelijks?
Op vrijdag 3 januari 2003 21:53 schreef daburnd88 het volgende:Zalm heeft duidelijker de hardere aanpak.
betreft het fouileren...
quote:Ja, inderdaad. Zeer irritant.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef golfer het volgende:
Achterlijke klapvee op de achtergrond.
quote:Uiteraard vind ik dat je mensen op hun werk mag afrekenen net als zalm. Waar zijn we als we iedereen de schuld voor je eigen falen kunnen geven. Ik kan het in ieder geval niet op mijn werk.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:54 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Inderdaad, PVDA en SP willen dat zo te merken niet.
VVD en CDA willen duidelijk wel strengere maatregelen.
Jammer, haalt de vaart er uit.
Anyway, bekend deja vu:
Jantje M : scoren door tegen te zijn. What's new.
JP : probeert de rustige staatsman te spelen. Lukt niet helemaal.
Bos : Probeert te scoren. Te doorzichtig.
Zalm : Nerveus. Waarom?
J.
quote:Het is tijdens balkenende 1 ingevoerd. Veel links was er tegen vanwege de privacy van mensen. Onze coalitie steunde deze voorstel vooral.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:55 schreef BAZZA het volgende:
Wie had er net gelijk: Balkenende of Bos?betreft het fouileren...
quote:Het zal een initiatief van een CDA-kamerlid zijn geweest, dat is uitgevoerd door Klaas de Vries.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:55 schreef BAZZA het volgende:
Wie had er net gelijk: Balkenende of Bos?betreft het fouileren...
Zalm komt een beetje chagrijnig over, moet hij niet doen. De rest gaat ongeveer gelijk op, al hamert Marijnissen een beetje veel over 'asociale politiek'.
Wel beter dat het een stuk zakelijker is dan het vorige RTL4-debat, al blijft het storend dat het gepresenteerd wordt als een voetbalwedstrijd, ipv een inhoudelijk debat.
quote:Er zit idd meer samenwerking tussen bos en jan. Maar balkenende is ook erg zwak.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:57 schreef CreativeMind het volgende:
Tering zeg...
Zalm kan alleen maar 'nee' schudden.
Ik dacht net heel even dat Balkenende hem ging redden.
quote:Ik vind het een beetje chaotisch. Het moet allemaal snèl, snèl, snèl. Te weinig tijd om rustig een standpunt toe te lichten.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:57 schreef CreativeMind het volgende:
Tering zeg...
Zalm kan alleen maar 'nee' schudden.
Ik dacht net heel even dat Balkenende hem ging redden.
Als je al een echt lijsttrekkersdebat wilt nodig je elke partij uit, dit is toch niks.
Maar om ff op het debat zelf in te gaan, bos was lekker aan het moddergooien zeg waar de PvdA toch zeker zelf ook wel schuld heeft aan een hoop hedendaagse problemen maar nu hebben ze opeens niks gedaan.
Hypocriete politieke cultuur is weer terug hoor. Je gaat er bijna partij van de toekomst door stemmen
quote:Op zichzelf of op de anderen?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef daburnd88 het volgende:
Bos is echt zichtbaar kwaad.
J.
Enige wat ik wel leuk vond was dat Balkenende en Zalm wel een stropdas omhadden en bos en Marijnissen niet.
Hoezo marketing.....
quote:Joh. Het is ook onzin te veronderstellen dat Melkertiers zomaar in *normale* dienst komen van de overheid. Balkenende verkoopt een luchtbel: iedereen die zo'n baan heeft wil graag in vaste dienst maar de overheid saboteert dat van voor tot achter. Punt voor Bos.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef daburnd88 het volgende:
Bos is echt zichtbaar kwaad.
quote:Op balkenende vanwege zijn kritiek op de melkert banen.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:04 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Op zichzelf of op de anderen?
J.
quote:Ik zal je dan maar niet confronteren met de criminaliteitscijfers van Brabant, he?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:04 schreef CreativeMind het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal gezeik over die veiligheid.
het zal wel aan brabant liggen, maar hier is het echt niet zo onveilig als wordt voorgesteld
quote:Ik betwijfel het. Woutertje wil scoren en het lukt nog niet echt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:05 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Op balkenende vanwege zijn kritiek op de melkert banen.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 03-01-2003 22:08]
quote:Hij is meer aan het woord, maar wil teveel in details treden.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:06 schreef marky het volgende:
Ik heb toch zwaar het idee dat Marijnissen meer mag zeggen dan de andere
quote:Ze zijn allemaal diep triest, op dit soort momenten mis je echt fortuyn erbij.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bakellende en Zalm zijn echt dramatisch..
quote:Yep, net als Bos en Marijnissen....:{
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bakellende en Zalm zijn echt dramatisch..
quote:Hij laat niemand uitspreken.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef erikh het volgende:
Gelukkig is dit geen gekibbel zeg.Die frits wester heeft e wel vreselijk goed in de hand zeg
quote:Ha-ha-ha-.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:10 schreef erikh het volgende:[..]
Ze zijn allemaal diep triest, op dit soort momenten mis je echt fortuyn erbij.
quote:Er zal ook wel VVD klapvee zitten maar Zalm zegt niet echt veel.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:10 schreef speknek het volgende:
Wat zit daar voor mongoloïde CDA/SP klapvee?
quote:Jij hebt de hele strekking van zijn verhaal niet begrepen, zo te merken.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Madame het volgende:
Right: een sticker jaagt dieven weg. Dan U, meneer Balkenende voor dit begrip voor wat zich afspeelt in de maatschappij
Die sticker is er, zodat de beelden van de camera als rechtmatig bewijs kunnen dienen.
quote:Op dit moment is dat alleen maar een pluspunt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er zal ook wel VVD klapvee zitten maar Zalm zegt niet echt veel..
J.
quote:In het volgende blok voor de derde keer het gekweel van die Idols-mannetjes?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kutpubliek en reclames..
quote:Ondersteunend bewijs hooguit. Dat is zonder heterdaad, bekentenis of getuigenverklaringen niets waard. Rechtmatig ja, maar bewijs, nee.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:12 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Jij hebt de hele strekking van zijn verhaal niet begrepen, zo te merken.
Die sticker is er, zodat de beelden van de camera als rechtmatig bewijs kunnen dienen.
quote:Omdat ie altijd net over iets anders begint, dan waar het eigenlijk om gaat. Alsof je telkens langs elkaar heen praat.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:14 schreef Juan Zueco het volgende:
Waarom irriteert Jantje M. mij toch altijd zo in debatten?
quote:Volgende keer liever helemaal geen debat op tv, zodat men rustig weer het partijprogramma kan lezen en daar op te stemmen. Nu is het net Idols; breng je stem uit op je favoriete politieke idool.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat een kutdebat zeg...
Kutpubliek en reclames..
Volgende x maar weer op de publieke omroep?
quote:Wsl wel ja..
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef speknek het volgende:[..]
Op dit moment is dat alleen maar een pluspunt.
quote:Goed verwoord. Klopt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Omdat ie altijd net over iets anders begint, dan waar het eigenlijk om gaat. Alsof je telkens langs elkaar heen praat.
J.
quote:Ga nou niet zeuren over punten en komma's. We hebben het nu over hoofdlijnen.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Madame het volgende:Ondersteunend bewijs hooguit. Dat is zonder heterdaad, bekentenis of getuigenverklaringen niets waard. Rechtmatig ja, maar bewijs, nee.
quote:Jij hebt echt een aversie tegen de VVD he?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wsl wel ja..
De enige die in gaat op zaken is Marijnissen..Of je het nou eens bent met wat hij zegt of niet..
Als VVD-er zou ik me nou echt doodschamen.
quote:Dat zit er inderdaad totaal overbodig. Snap absoluut niet waarom ze dat bij RTL er in hebben gestopt, want het voegt niks toe en onderbreekt alleen maar verhalen.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef golfer het volgende:
Achterlijke klapvee op de achtergrond.
quote:bron: http://www.normenenwaarden.nl/
Iedereen heeft het erover..... bijna alle discussies gaan erover...... wat is goed en wat is slecht..... wat is recht en wat is krom...... kortom Normen & WaardenIk probeer met deze website het een en ander op een rijtje te zetten. Men geeft een ander vaak de schuld van bepaalde zaken in het leven. Vaak moet je de oplossing van je problemen bij jezelf zoeken.
Aan de site wordt nog druk gewerkt.
quote:Wha-ha-ha-ha-ha, jij moet echt je oogkleppen afzetten joh
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wsl wel ja..
De enige die in gaat op zaken is Marijnissen..Of je het nou eens bent met wat hij zegt of niet..
Als VVD-er zou ik me nou echt doodschamen.
Marijnissen lult zeker net zoveel lulkoek en is net zo slecht (of zelfs slechter) dan die andere 3
quote:Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren..Bakellende gaat wel in op zaken maar leest alles op lijkt het wel, Bos heeft alleen one-liners en Zalm is overleden volgens mij.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:14 schreef Juan Zueco het volgende:
Waarom irriteert Jantje M. mij toch altijd zo in debatten?J.
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:05 schreef golfer het volgende:[..]
Ik zal je dan maar niet confronteren met de criminaliteitscijfers van Brabant, he?
quote:Jij moet eens leren begrijpend lezen..Ik had het niet over de inhoud..
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef djdano het volgende:[..]
Wha-ha-ha-ha-ha, jij moet echt je oogkleppen afzetten joh
Marijnissen lult zeker net zoveel lulkoek en is net zo slecht (of zelfs slechter) dan die andere 3
quote:Volgens mij baald Frits Wester er ook van telkens.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef I.R.Baboon het volgende:Dat zit er inderdaad totaal overbodig. Snap absoluut niet waarom ze dat bij RTL er in hebben gestopt, want het voegt niks toe en onderbreekt alleen maar verhalen.
quote:Soms kun je beter je mond houden dan stom zitten te blaten.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Jij moet eens leren begrijpend lezen..Ik had het niet over de inhoud..
En slechter dan Zalm? Dan ben je echt blind..Hij zegt geen WOORD!
quote:Oh nee hoor..Maar Zalm heeft echt amper iets gezegd, of wel soms?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Disorder het volgende:[..]
Jij hebt echt een aversie tegen de VVD he?
Maar waarom trekt hij zijn bek niet open en zegt gewoon dat nederland vol is, want dat wil hij eigenlijk wel zeggen, zalm doet het tenminste wel.
Bos lult er weer omheen maar er wordt toch echt iets vergeten hier in nederland
Nederland is na China het dichst bevolkste land ter wereld, china is druk bezig om de bevolking niet verder uit te laten breiden, snappen ze dan neit dat we dat soort problemen hier ook gaan krijgen als het zo doorgaat? Belgie is even groot als nederland maar heeft nog niet eens het halve aantal inwoners
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 03-01-2003 22:22]
quote:Het is de uiteindelijke invulling, waarin de verschillen te zien zijn. Die invulling komt af en toe ook wel ter sprake.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef DaMayan het volgende:
Eigenlijk zie ik echt nul inhoudelijk verschil tussen die lijsttrekkers, alleen allemaal verschillende anekdotes over normen en waarden maar iedereen zeg alleen maar ja meer normen en waarden en meer veiligheid. Veel meer komt er niet uit.
Saai was mijn voorspelling en dat komt aardig uit.
quote:"Nederland is vol" heeft meerdere betekenissen. Je wil je niet onder al die betekenissen met "ja of nee" scharen.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:20 schreef erikh het volgende:
Oehh, balkenende onder druk
quote:Sukkel..Dus omdat jij het met de inhoud niet eens bent moet hij z'n mond houden?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:20 schreef djdano het volgende:[..]
Soms kun je beter je mond houden dan stom zitten te blaten.
quote:Schwung wel, maar ik luister inhoudelijk.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren
Populistisch in een ander woord.
J.
Denk niet dat dit "debat" enige verschuiving van voorkeuren te weeg gaat brengen.
quote:Debatteren is niet jou sterkste punt he.......?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:22 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Sukkel..Dus omdat jij het met de inhoud niet eens bent moet hij z'n mond houden?
Het is een DEBAT! De bedoeling is dat je je mening geeft over de besproken punten..
Schelden, onmacht......
Het gaat om de manier van debatteren, daarin is Marijnissen irritant.
quote:Idd, misschien als de VVD wiegel hierheen had gestuurd ipv zalm.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:23 schreef Sniper het volgende:
Leuk dat iedereen hier zijn eigen favoriet weer als "winnaar" (danwel minst zware verliezer) ziet (zoals gebruikelijk ook).Denk niet dat dit "debat" enige verschuiving van voorkeuren te weeg gaat brengen.
quote:Hij wil te sterk laten merken wat de regering fout heeft gedaan, teveel wijzen met het vingertje. Ik erger me er ook aan. Toch zal ik SP stemmen, k sta nl. wel achter hun denkbeelden.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren..Bakellende gaat wel in op zaken maar leest alles op lijkt het wel, Bos heeft alleen one-liners en Zalm is overleden volgens mij.
.
quote:Kijk, of je het met de inhoud eens bent is iets anders..
Op vrijdag 3 januari 2003 22:23 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Schwung wel, maar ik luister inhoudelijk.
Populistisch in een ander woord.
J.
quote:Het is altijd goed om meningen van anderen te horen. Het hoeft niet direct te betekenen dat mijn standpunten ook veranderen.
Leuk dat iedereen hier zijn eigen favoriet weer als "winnaar" (danwel minst zware verliezer) ziet (zoals gebruikelijk ook).Denk niet dat dit "debat" enige verschuiving van voorkeuren te weeg gaat brengen.
quote:Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar, maar misschien heb ik eerdere goede statements gemist
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Kijk, of je het met de inhoud eens bent is iets anders..
Het ging mij om de manier waarop ze deelnemen aan het debat..
Alleen Bakellende en Marijnissen doen "echt" mee.
quote:Ok, agree.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Kijk, of je het met de inhoud eens bent is iets anders..
Het ging mij om de manier waarop ze deelnemen aan het debat..
Alleen Bakellende en Marijnissen doen "echt" mee.
J.
quote:Volgens mij hoorde ik Frits Wester net zeggen dat de uitzending wel op Internet komt te staan na afloop, weet niet of het klopt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Aernout het volgende:
Is er niet ergens een videostream op internet?
Ik wil het ook zien!
Winnaar: Zalm
2e: Balkenende
3e: Marijnissen
4e: Bos
(dus 2 en 3 andersom vergeleken met 't 1e reclameblok, naar mijn mening)
quote:Ik probeer niet als partijpolitieke man te kijken en probeer objectief te kijken naar inhoud en presentatie.
Tussenstand tot nu toe:
Marijnisse: fel en inhoudelijk.
Bos:te netjes en te soft en te weinig concreet.
Balkenende:draaikont.
Zalm:probeert streng over te komen, maar scoort niet.
Frits Wester: bedroevend slecht.
quote:Sja..Ik probeerde alleen wat duidelijker voor je te zijn aangezien je mij niet echt begreep..Ik was toch echt duidelijk genoeg hoor.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:25 schreef djdano het volgende:[..]
Debatteren is niet jou sterkste punt he.......?
Schelden, onmacht......
Het gaat om de manier van debatteren, daarin is Marijnissen irritant.
quote:Zit jij naar hetzelfde debat te kijken??
Op vrijdag 3 januari 2003 22:28 schreef HeinsPim het volgende:
Tussenstand 2e reclameblok - Mijn mening:Winnaar: Zalm
4e: Bos(dus 2 en 3 andersom vergeleken met 't 1e reclameblok, naar mijn mening)
quote:Zit jij naar hetzelfde debat te kijken???
Op vrijdag 3 januari 2003 22:28 schreef scanman01 het volgende:
Jan M is duidelijk de dikke winnaar in dit debat!Hij lult ze allemaal redelijk onder de tafel!
Is het nog steeds een debat dan? Dit is een chaotisch zooitje dat loopt te schreeuwen over een onduidelijke stelling van frits wester.
Net zoals het vorige rtl4 lijsttrekkers debat is het weer een fiasco wat mij betreft
quote:Ik vind hem alleen niet realistisch genoeg.
Jan M is duidelijk de dikke winnaar in dit debat!Hij lult ze allemaal redelijk onder de tafel!
quote:Zit jij een debat van Jan M. met emile ratelband en winnie de jong te kijken ofzo?
quote:Ik heb idd net de televisie aangezet en vind dat ze nogal vaak door elkaar heen praten, bang dat hun standpunten niet aan bod komen. Het is alleen wel erg slecht te volgen zo, zeker met dat klapvee erbij
Op vrijdag 3 januari 2003 22:30 schreef erikh het volgende:
Frits Wester: ' het debat wordt even onderbroken'Is het nog steeds een debat dan? Dit is een chaotisch zooitje dat loopt te schreeuwen over een onduidelijke stelling van frits wester.
Net zoals het vorige rtl4 lijsttrekkers debat is het weer een fiasco wat mij betreft
Met het debat over normen en waarden vond ik Balkenende het sterkst en Bos het minst goed, die begon over redelijk futiele dingen als zwart rijden. Het VVD-standpunt is op dit punt te verwaarlozen. Marijnissen was redelijk.
Heel erg goed van Bos dat hij Balkenende pakte op zijn zgn. gezinspolitiek, waar inkomenseisen voor huwelijken niks mee te maken heeft. Marijnissen pakte Zalm dan weer goed op het Nederland is vol-gebeuren.
Bos, Balkenende en Marijnissen gaan alledrie redelijk gelijk op, Zalm doet het niet goed. (heeft niks te maken met mijn politieke voorkeur)
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 03-01-2003 22:32]
quote:Maar toch,
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Ok, agree.
J.
Het is zo makkelijk om te aggeren om tegen te zijn.
Ik wil meningen horen omtrent de onderwerpen die aan de orde zijn. Jantje M. & Bos antwoordden op vragen met het aan de orde stellen van een ander probleem en hun richtlijnen omtrent dat te geven. Zeer onoverzichtelijk en Frits. W. kan dat niet sturen.
Kop noch staart discussie tot dusver derhalve.
J.
quote:Dat mag hij toch vinden? Al gaat het om de partijprogramma's, ik vind Marijnissen ook zeer irritant overkomen. Hij speelt het kindje dat een lange tijd heeft staan kijken langs de zijlijn en nu zelf mag voetballen en dus wel eventjes weet hoe het allemaal werkt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Zit jij naar hetzelfde debat te kijken??
quote:Komt dat Jan M ook alle kansen krijgt van die kale.
quote:Idd
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik heb idd net de televisie aangezet en vind dat ze nogal vaak door elkaar heen praten, bang dat hun standpunten niet aan bod komen. Het is alleen wel erg slecht te volgen zo, zeker met dat klapvee erbij
quote:Ik hoop het...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef Zander het volgende:[..]
Volgens mij hoorde ik Frits Wester net zeggen dat de uitzending wel op Internet komt te staan na afloop, weet niet of het klopt.
quote:Jammer genoeg vinden de cameramannen dat niet, elke keer als Zalm een *betoverende ingestudereerde grijns* heeft dan zoomen ze in
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar
quote:Daar moet ik je toch gelijk in geven
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat mag hij toch vinden? Al gaat het om de partijprogramma's, ik vind Marijnissen ook zeer irritant overkomen. Hij speelt het kindje dat een lange tijd heeft staan kijken langs de zijlijn en nu zelf mag voetballen en dus wel eventjes weet hoe het allemaal werkt.
quote:Maar nu komt zijn stokpaardje
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bos, Balkenende en Marijnissen gaan alledrie redelijk gelijk op, Zalm doet het niet goed. (heeft niks te maken met mijn politieke voorkeur)
quote:Waarschijnlijk komt dat omdat die glimlachen zo zeldzaam zijn
Op vrijdag 3 januari 2003 22:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
Jammer genoeg vinden de cameramannen dat niet, elke keer als Zalm een *betoverende ingestudereerde grijns* heeft dan zoomen ze in
Balki zal never met die linkse sloebers gaan regeren, dus wordt het gewoon CDA-VVD
Wat is die Bos trouwens retenslecht zeg
quote:Lijkt me een typische jeanette opmerking. Die snapt ook niets van politiek.
J.
quote:Hij zal toch wel moeten. Dit snelle gewauwel is helaas best wel belangrijk in de opinievorming van de kiezers.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef CreativeMind het volgende:
Zalm heeft duidelijk geen zin in dit zogenaamd snelle gewauwel.
Ik kan me wel voorstellen dat als hij toch de kans niet krijgt uit te kunnen praten niet eens zin heeft om het te proberen.
quote:Ik vraag me toch serieus af of je nu wel naar RTL4 aan het kijken bent
Tussenstand 2e reclameblok - Mijn mening:
Winnaar: Zalm
4e: Bos
De man was prima als minister van financiën, maar moet er niet aan denken dat zo'n zaaie grijze duif premier wordt.
quote:Inderdaad.
Dat mag hij toch vinden? Al gaat het om de partijprogramma's, ik vind Marijnissen ook zeer irritant overkomen. Hij speelt het kindje dat een lange tijd heeft staan kijken langs de zijlijn en nu zelf mag voetballen en dus wel eventjes weet hoe het allemaal werkt.
quote:Voor de uitzending werd nog eventjes gepeild wat de heren er van verwachtten. Wouter Bos kroop in een nogal defensieve houding naar mijn mening met z'n "ik ga gewoon lekker mezelf zijn".
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind Wouter Bos de Hans Dijkstal van dit jaar
quote:Hij moet weer minister van Financieen worden, dat is zijn grote kracht
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef golfer het volgende:
Nu komt er dus een onderwerp waar Zalm verstand van heeft en het vooral ook bij moet houden: financiën en overheidstekorten.De man was prima als minister van financiën, maar moet er niet aan denken dat zo'n zaaie grijze duif premier wordt.
quote:Dat is idd wel waar
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef Vibromass het volgende:[..]
Hij zal toch wel moeten. Dit snelle gewauwel is helaas best wel belangrijk in de opinievorming van de kiezers.
En Jantje zit alleen maar "ja en wij roepen al 25 jaar...."
quote:Eens!
Nu komt er dus een onderwerp waar Zalm verstand van heeft en het vooral ook bij moet houden: financiën en overheidstekorten.De man was prima als minister van financiën, maar moet er niet aan denken dat zo'n zaaie grijze duif premier wordt.
quote:Ja, laat Wiegel lekker campagne voeren
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef erikh het volgende:[..]
Hij moet weer minister van Financieen worden, dat is zijn grote kracht
quote:Inderdaad. Zalm fractievoorzitter. Wiegel premier.
quote:Nee, hij heeft nauwelijks iets gezegd..
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar, maar misschien heb ik eerdere goede statements gemist
1) Marijnissen: Gaat in op wat er gezegd en laat zich niet onderbreken door Frits Wester. Of je het met hem eens bent of niet, hij is iig duidelijk maar tettert er soms doorheen.
2) Balkenende: Gaat ook in op wat er gezegd wordt maar draait er vaak omheen..Hij zit er ook een beetje als een robor bij, maar daar kan hij niets aan doen..Zo is hij volgens mij gewoon..
3) Bos: Beetje zwak in het begin (oneliners)..Begint nu een beetje op gang te komen maar is gewoon te "zwak".
4)Zalm: Echt een drama..Gaat nergens op in en zegt alleen iets als hem wat gevraagd wordt..Zo nu en dan een scherpe opmerking...
Ik irriteer me trouwens mateloos aan dat kutpubliek.
quote:Laat Wiegel de hele VVD maar leiden, Zalm mist wat er nodig is
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ja, laat Wiegel lekker campagne voeren
quote:Bij een kaartspel zet je de joker niet aan het begin in....
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef erikh het volgende:[..]
Laat Wiegel de hele VVD maar leiden, Zalm mist wat er nodig is
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Dr.Daggla het volgende:Ik irriteer me trouwens mateloos aan dat kutpubliek.
quote:Helemaal mee eens. Zalm als premier zou echt 3x niets zien. Maarja die andere 3 ook niet in mijn ogen.
Doe dan maar Balkenende als minst slechte keus....
quote:Dat gebeurt inderdaad best vaak ja..
Op vrijdag 3 januari 2003 22:38 schreef marky het volgende:
Jan M mag roepen en niemand mag daar weer op reageren.
quote:Grappig he, gezien dat blad socialisme een vies woord vindt en een behoorlijk rechtse (wat betreft economie en internationale politiek) instelling verkondigt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:37 schreef HeinsPim het volgende:
Was te verwachten, dat Marijnissen dat achterlijke artikel uit The Economist erbij zou halen.
quote:Ja natuurlijk..
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:39 schreef Vibromass het volgende:
Grappig he, gezien dat blad socialisme een vies woord vindt en een behoorlijk rechtse (wat betreft economie en internationale politiek) instelling verkondigt.
Bos is van de mensen die er zitten de beste en duidelijkste persoon. Brengt z'n punten goed, komt rustig en duidelijk over, etc.
Maar goed, met 'hypotheekrenteaftrek' even in een discussie werpen kom je vermoedelijk veel verder.
Zijn er meer mensen die vinden dat Frits Wester te veel zijn ego show zit op te voeren, en dat dit te koste gaat van het debat.
quote:Omdat dat zo is! En nu hebben ze misschien eindelijk een keer de kans echt wat te doen! Wordt NL dan toch slim?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef CreativeMind het volgende:
En Jantje zit alleen maar "ja en wij roepen al 25 jaar...."
quote:In het begin vond ik hem irritant maar af en toe heeft hij wel een goede opmerking
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef wicker het volgende:
Ik haak af.Zijn er meer mensen die vinden dat Frits Wester te veel zijn ego show zit op te voeren, en dat dit te koste gaat van het debat.
quote:Nee. Ik denk dat alleen zwevende kiezers zich hier nog door laten beinvloeden.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Elevation het volgende:
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het wel dit soort debatten (ik kijk dan ook niet) maar zijn er nou echt mensen die hun stem hier van af laten hangen?
Waarom stem je op een partij? Omdat de lijsttrekker goed overkomt in een debat met z'n concurrenten, of omdat je het met de standpunten van de partij eens bent?
quote:Marijnissen debateerd KUT!!!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ja natuurlijk..
Maar zoals ik al zei, ik bedoelde de manier van debatteren..Los van de inhoud..
Wat zou jouw rijtje zijn..En dan bedoel ik niet inhoudelijk maar puur debattechnisch. (is dat wel een woord?)
Pfff, je wilt het echt niet inzien he. Hoe hij reageert is irritant. Dat hij er tussen wil springen is irritant. De manier hoe hij met het publiek omgaat is irritant. Negeer dat gewoon ofzo.
De VVD vind dat die hypotheekrente aftrek sowieso behouden moet blijven, geloof ik.
quote:Beauty is in de eye of the beholder
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef djdano het volgende:[..]
Marijnissen debateerd KUT!!!
Pfff, je wilt het echt niet inzien he. Hoe hij reageert is irritant. Dat hij er tussen wil springen is irritant. De manier hoe hij met het publiek omgaat is irritant. Negeer dat gewoon ofzo.
quote:Hij geeft vast veel rondjes
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef Sniper het volgende:
Jammer dat Jan M zo'n neo Stalinistisch clubje aanvoert dat Nivelleren hoog in hun rode boekje heeft staan. Lijkt me verder wel iemand waarmee goed een pilsje te drinken is.
quote:Die beter bij kas zittende huiseigenaren hebben die aftrek toch ook niet nodig!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef erikh het volgende:
De SP zal niet de wat beter bij kas zittende huiseigenaren trekken met die hypotheekrente aftrek zeg
quote:Ok Scanman, nu geen 1-liners meer.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef scanman01 het volgende:[..]
Omdat dat zo is! En nu hebben ze misschien eindelijk een keer de kans echt wat te doen! Wordt NL dan toch slim?
Leg mij eens uit waarom dat zo is, want Jantje M. overtuigd mij namelijk niet.
J.
quote:Ligt niet aan zijn ego, hij kan gewoon totaal de discussie niet leiden. Het is een grote chaos. Doe idd maar een debat op Ned. 3 , met Paul Witteman, die ook nog af en toe een kritische noot durft terug te passen.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef wicker het volgende:
Ik haak af.Zijn er meer mensen die vinden dat Frits Wester te veel zijn ego show zit op te voeren, en dat dit te koste gaat van het debat.
Topinkomens zijn die gasten als een herman heinsbroek met zijn 146 miljoen euro
quote:Ja maar dan krijg je weer dat gezeik over linkse kerk
Op vrijdag 3 januari 2003 22:43 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ligt niet aan zijn ego, hij kan gewoon totaal de discussie niet leiden. Het is een grote chaos. Doe idd maar een debat op Ned. 3 , met Paul Witteman, die ook nog af en toe een kritische noot durft terug te passen.
quote:Ik begrijp dat jij ook geen inkomen hebt dat in de buurt komt van ¤48.000/jaar?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:43 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die beter bij kas zittende huiseigenaren hebben die aftrek toch ook niet nodig!
quote:Pffff.. Moeilijk te zeggen. Ik blijf het technisch gezien knap vinden hoe Balkenende zonder lang te twijfelen een seconde na de vraag al een lekker rollend antwoord kan geven. Marijnissen is gewoon een erg goede prater, Bos vind ik zoals al eerder aangegeven te lief voor de rest. En Zalm is te veel afwezig. Op sommige gebieden sterk, maar het lijkt nog steeds alsof hij altijd zenuwachtig is voor dit soort debatten, terwijl het denk ik gewoon zijn houding is. Misschien moet hij daar nog even aan werken.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wat zou jouw rijtje zijn..En dan bedoel ik niet inhoudelijk maar puur debattechnisch. (is dat wel een woord?)
Puur technisch gezien zou mijn rijtje er dus zo uit zien:
1. Balkenende & Marijnissen
3. Bos
4. Zalm
quote:Veel plezier met Bassie en Adriaan.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:45 schreef Sniper het volgende:
Ik ga maar voor Lijst Ratelband.nl denk ik na dit "debat".
Geen van allen wordt populair op televisie de komende tijd.
quote:Dat er tussen springen is idd storend..Dat zei ik een paar posts geleden ook al...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef djdano het volgende:[..]
Marijnissen debateerd KUT!!!
VVD: Iedereen moet een stukje terug in loon
CDA: Iedereen moet een stukje terug in loon
SP: Alleen hogere inkomens een stukje terug in loon
PVDA: Iedereen moet een stukje terug in loon
Klopt dat van de SP?
Ik weet het niet zeker.
quote:Tuurlijk is dat niet veel. Het gemiddelde besteedbare gezinsinkomen is 24000 Euro...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef erikh het volgende:
47.000 euro als topinkomen, ik denk het ook, zo vreselijk veel is dat niet.Topinkomens zijn die gasten als een herman heinsbroek met zijn 146 miljoen euro
quote:Voorwaar, krijgen we nu geklaag over rechtse media?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:45 schreef scollon het volgende:
Frits wester is echt een Lul. Zodra Balkenende, zalm of marijnisse aan het woord zijn mogen ze uitpraten maar als Wouter Bos wat zegt dan wordt ie meteen afgekapt door Frits Wester. Vooral Balkenende krijgt veel meer kans om uit te praten. Zal wel komen omdat ie vroeger campagneleider bij het CDA is geweest. En Jan Marijnisse krijgt waarschijnlijk zoveel ruimte omdat Frits Wester lid is van de Nationaal Populisten.
Mij is als klein kind al geleerd om mensen uit te laten praten. Die Wester is absoluut niet geschikt om een debat te leiden.
quote:* proest *
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef erikh het volgende:
47.000 euro als topinkomen
quote:Ik heb minder en kan die renteaftrek wel goed gebruiken, maar kan het wel missen!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef Madame het volgende:
Ik begrijp dat jij ook geen inkomen hebt dat in de buurt komt van ¤48.000/jaar?
quote:Zoiets moet je kunnen negeren. Je debateerd niet met het publiek maar met die mensen daar aan tafel. Dus daarop reageren is gewoon kinderachtig. Vooral de manier waarop.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:46 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dat er tussen springen is idd storend..Dat zei ik een paar posts geleden ook al...
Voor de rest ben ik het met je oneens.. Vooral wat je zegt over dat publiek..
quote:Goed verwoord.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef Disorder het volgende:[..]
Pffff.. Moeilijk te zeggen. Ik blijf het technisch gezien knap vinden hoe Balkenende zonder lang te twijfelen een seconde na de vraag al een lekker rollend antwoord kan geven. Marijnissen is gewoon een erg goede prater, Bos vind ik zoals al eerder aangegeven te lief voor de rest. En Zalm is te veel afwezig. Op sommige gebieden sterk, maar het lijkt nog steeds alsof hij altijd zenuwachtig is voor dit soort debatten, terwijl het denk ik gewoon zijn houding is. Misschien moet hij daar nog even aan werken.
Puur technisch gezien zou mijn rijtje er dus zo uit zien:
1. Balkenende & Marijnissen
3. Bos
4. Zalm
quote:Wat zegt hij dan goed? Verklaar U nader zonder blinde adoratie replies.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:46 schreef scanman01 het volgende:
Jan M zegt het weer precies goed!
Het publiek heeft trouwens goed naar Youp gekeken en geluisterd
J.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |