abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7686509
Vrijdag 3 januari, 21.30 uur: Het Debat bij RTL4

Het eerste grote lijsttrekkersdebat, bij RTL4. Jan Peter Balkenende, Gerrit Zalm, Wouter Bos en Jan Marijnissen gaan het debat aan onder leiding van Frits Wester. In Nieuws aan Tafel presenteert Rick Nieman de nabeschouwing met Herman Heinsbroek, journalist Jan Tromp en mediatrainer Pauline van Aken.

bron

Dit jaar dus niet als pauzenummer bij de Soundmixshow. Tevens een zeer gelimiteerd aantal partijen; D66, LPF, GroenLinks en kleinere partijen zijn niet uitgenodigd. Marijnissen die in de vorige campagne enkel in het Buitenhof-debat mocht aanschuiven (aangezien Fortuyn verstek liet gaan) is nu wel van de partij.
Het debat vindt plaats in een tot kleine arena omgebouwde studio. Toeschouwers op vier tribunes wijzen na afloop de winnaar aan. Kijkers kunnen dit op de Internetsite van RTL4 ook aangeven.

* MEDEDELING: Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit eerste debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van de politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-01-2003 20:44]

pi_7692208
...en open!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:45:52 #3
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7692294
Het is toch niet hetzelfde zo zonder Pim en Henny

Ben wel benieuwt of Balkenende deze keer wel kan overtuigen.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:53:21 #4
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7692454
Geef het door, rechts gaat voor
pi_7692486
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:57:26 #6
32266 thetruth
pi_7692544
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:54 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
Ik denk met statistieken, hij schijnt een meester te zijn in het goochelen met cijfers.
pi_7692550
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:53 schreef thetruth het volgende:
Geef het door, rechts gaat voor
Ik draai altijd 180 graden met mijn fiets als ik links af moet zodat ik alsnog kan zeggen dat ik rechts afgeslagen ben

Jammer dat pim er niet bij is. Ik zal niet bepaald echt vrolijk kijken. Maar ja, ik moet nu eenmaal voor Maurice de Hond de vragen van de lijsttrekkers realtime een score geven die op tv te zien zal zijn.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7692566
quote:
Hij laat waarschijnlijk die 2 eerst aan het woord zodat ie hun kan aanpakken op de wantaal die ze loslaten.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:59:03 #9
8502 BAZZA
pi_7692569
quote:
Hij schuift alle schuld op de LPF..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7692573
Ik hoop dat Bos flink gaat scoren en dat Zalm met een goed verhaal komt.

Balkenende mag wat mij betreft ontmaskerd worden.
Marijnissen mag van mij - op een faire manier - aangesproken worden op zijn toch wel pittige programma.

vrijdag 3 januari 2003 @ 20:59:54 #11
43664 BerendBotje
I'm a lucky bastard
pi_7692583
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hij schuift alle schuld op de LPF..

óf hij verteld ze gewoon de waarheid......
i reserve the right to do just about anything i damnwell please
pi_7692589
Net nog the gladiator gekeken. Leuk om te zien dat ook op vandaag mensen sterven in de naam de bevolking van het koningrijk. Er waren nogal wat overeenkomsten met onze huidige maatschappij in te zien.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:03:17 #13
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692639
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BerendBotje het volgende:
óf hij verteld ze gewoon de waarheid......
En dat is dat Zalm een vuil spelletje heeft gespeeld om zetels te winnen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:04:16 #14
8502 BAZZA
pi_7692655
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:

Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
pi_7692662
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:

[..]

En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
pi_7692667
Zou Bos de kans krijgen Balkenende te vragen of hij alsnog tijd in zijn agenda vrij wil maken om een 1-op-1-debat aan te gaan? En wat als Balkenende weigert?

Voor de rest is het volgens mij een imago-debat. Wie mag hierna in de meeste TV-shows meedoen? Over andere onderwerpen dan de vraag wie ruim 7 miljard kan bezuinigen zonder de bevolking tegen zich in het harnas te jagen gaat het niet. Dit is de prelude op de stemmenjacht. Er worden geen stemmen gewonnen, maar er worden TV-verschijningen gewonnen, die in het volgend stadium misschien stemmen opleveren.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:05:11 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7692674
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:00 schreef daburnd88 het volgende:
Net nog the gladiator gekeken. Leuk om te zien dat ook op vandaag mensen sterven in de naam de bevolking van het koningrijk.
Voortaan geen champignonsoep meer eten als je niet zeker weet dat er ook daadwerkelijk champignons in zitten, oké?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:06:19 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692695
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:04 schreef BAZZA het volgende:
Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
Hartstikke waar. Bij de weg, op welke partij ga jij stemmen, BAZZA?
quote:
En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.
pi_7692728
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.

Sommige mensen werpen niet meteen de handdoek in de ring en proberen hun best voor het land te doen. Daar heeft onze huidige oppositie nog nooit van gehoord, maar toch zijn er zulke mensen en partijen die dat als ideaal hebben.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:08:22 #20
8502 BAZZA
pi_7692746
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:
Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.

Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:11:00 #21
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692799
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:08 schreef BAZZA het volgende:
Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.

Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.

Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:11:05 #22
32266 thetruth
pi_7692800
Ik stem denk ik op de SP of op Groenlinks :P:P:P:P Dat wil zeggen als ik op dat moment paddo's heb gegeten. Helaas word ik pas in april 18, maar anders zou het uiteraard de VVD worden (alleen mag die kwal van een Henk Kamp wel heel snel optiefen uit de VVD IMO).
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:12:27 #23
8502 BAZZA
pi_7692828
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef Farzin het volgende:

Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.

Omdat ze te ver doordraven met bezuinigen en geen goede indruk maken, de LPF? heb er wel aan gedacht na de moord maar toch maar niet gedaan.
pi_7692833
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef thetruth het volgende:
Ik stem denk ik op de SP of op Groenlinks :P:P:P:P Dat wil zeggen als ik op dat moment paddo's heb gegeten. Helaas word ik pas in april 18, maar anders zou het uiteraard de VVD worden (alleen mag die kwal van een Henk Kamp wel heel snel optiefen uit de VVD IMO).
De toekomst ligt uiteraard bij de komende generatie. Ben blij dat deze toch wel ietsie rechtser zijn gezien de scholieren verkiezingen van vorig jaar.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:13:20 #25
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7692848
Ik ga niet een uur van mijn leven opofferen voor dit saaie debat maar toch een voorspelling:

Het wordt SAAI. S A A I dus.

Winnaar:

Het duo Zalm - Balkenende (zij pakken elkaar uiteraard met fluwelen handschoenen aan)

Verliezer: Bos (zakt door het ijs qua feiten; ofwel dossier kennis -waar de vorige fuhrer van de PvdA zo prat op ging)

Moppentapper : Marijnessen

pi_7692849
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:12 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Omdat ze te ver doordraven met bezuinigen en geen goede indruk maken, de LPF? heb er wel aan gedacht na de moord maar toch maar niet gedaan.

Vandaar dat je dan ook niet groenlinks noemde
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:14:07 #27
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7692861
Ik ben benieuwd hoe Jantje M. zich staande weet te houden, hij is in de minderheid immers.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:15:07 #28
32266 thetruth
pi_7692885
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:14 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Jantje M. zich staande weet te houden, hij is in de minderheid immers.

J.

Jan komt gewoon met Glasnost en Perestrojka Maar dan een voor ons land aangepaste versie.
pi_7693074
Marijnissen zal zich misschien weer buiten de orde plaatsen met overdreven opmerkingen, zoals toen met Teeven en Veling. Ik denk dat de rest er ongeveer gelijk uitkomt, misschien Bos en Zalm als iets beter dan Balkenende.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:28:29 #30
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_7693127
Het enige dat Balkenende moet doen is zich op de vlakte houden. En daar is ie heel bedreven in. Marijnissen gaat liggen stangen. Bos en Zalm zullen af en toe een scherpe, maar niet te scherpe opmerking maken.
pi_7693188
Zo ik ga eens inloggen om die lijsttrekkers hun antwoorden te rate-en.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:32:16 #32
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7693200
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:13 schreef Sniper het volgende:
Verliezer: Bos (zakt door het ijs qua feiten; ofwel dossier kennis -waar de vorige fuhrer van de PvdA zo prat op ging)
Onsmakelijke opmerking.

En als je hem zo nodig wilt gebruiken, spel hem dan tenminste goed!

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7693266
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Onsmakelijke opmerking.

En als je hem zo nodig wilt gebruiken, spel hem dan tenminste goed!

Melkert was onsmakelijk en zijn uitingen ook. De spelling klopt naar mate iemand niets met speciale ascii codes wil werken.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:36:46 #34
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7693291
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:35 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Melkert was onsmakelijk en zijn uitingen ook. De spelling klopt naar mate iemand niets met speciale ascii codes wil werken.

Als je opgelet had bij Duits had je geweten dat je een umlaut kunt vervangen door een e achter de klinker...

En de term blijft onsmakelijk, gezien de historische beladenheid van het woord fuehrer!

pi_7693344
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Als je opgelet had bij Duits had je geweten dat je een umlaut kunt vervangen door een e achter de klinker...

En de term blijft onsmakelijk, gezien de historische beladenheid van het woord fuehrer!

Damn moet ik het nog onderstrepen ofzo? Internet is er niet om moeilijk te doen. Mensen gaan geen ascii codes gebruiken voor een umlaut, het wordt dus altijd zo geschreven. Als het nu een geschreven brief was was het wat anders. Je hebt hier te maken met iemand die tot zn 6e duits gesproken heeft, dus mij hoef je duits niet te leren.

En de term blijft net zo onsmakelijk als melkert/zijn imago/zijn uitingen en de aanpak van pim fortuyn. I rest my case.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:40:05 #36
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7693355
Op de website van RTL denken mensen toch heel anders kennelijk (over de uitkomst):

Marijnissen 34%
Balkenende 30%
Bos 18%
Zalm 18%

pi_7693357
Waar de fuck hebben ze die winnaars peilingen vandaan?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:41:48 #38
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7693389
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:35 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

hmmm en jij bent in ieder geval nog veel onsmakelijker, wat ben jij dan?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:43:00 #39
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7693405
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:41 schreef Nyrem het volgende:

[..]

We kunnen slechts hopen dat Kozzmic meeleest
pi_7693408
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:41 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Een tegenhanger van de linkse teringzooi in nederland. Fuck off.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:43:15 #41
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7693410
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:40 schreef daburnd88 het volgende:
Waar de fuck hebben ze die winnaars peilingen vandaan?
Misschien moet je eens surfen naar de website.
Toont maar weer eens aan dat Fok niet echt representatief is voor heel Nederland.
pi_7693416
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Een tegenhanger van de linkse teringzooi in nederland. Fuck off.

Doe eens een keer normaal vent
pi_7693428
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Misschien moet je eens surfen naar de website.
Toont maar weer eens aan dat Fok niet echt representatief is voor heel Nederland.

Juist en die klopt niet eens met wat er op tv te zien is.
pi_7693437
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Doe eens een keer normaal vent

Flikker toch een keer op. Ik probeer het hier over het debat te hebben. Ga ergens anders je persoonlijke oorlogsvoering door te voeren.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:45:11 #45
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7693449
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:43 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Juist en die klopt niet eens met wat er op tv te zien is.

Laatste opmerking aan jouw adres:

Je neemt jezelf toch niet echt serieus hoop ik he?

† In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 21:45:31 #46
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_7693453
Waarom gaat het er eigenlijk om het debat te "winnen"?

Gaat het om wie de ander het leukste afzeikt of zo?
Of om wie zijn standpunten het duidelijkst uiteen zet?

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_7693460
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:44 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Flikker toch een keer op. Ik probeer het hier over het debat te hebben. Ga ergens anders je persoonlijke oorlogsvoering door te voeren.

Ik zie dat 9 van de 10 users hier zich aan je ergeren. Trek je eigen conclusie. Dit heeft echt niks te maken met het feit dat ik jou een lul vind.
pi_7693477
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Cynix ® het volgende:
Daar zou het om moeten draaien.
pi_7693478
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Laatste opmerking aan jouw adres:

Je neemt jezelf toch niet echt serieus hoop ik he?

Flikker een kut eind op uit dit topic. Je voegt niets toe.

Ik heb het over het debat, en ik ben het op dit moment voor stem van nederland / maurice de hond aan het waarderen.

pi_7693497
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zie dat 9 van de 10 users hier zich aan je ergeren. Trek je eigen conclusie. Dit heeft echt niks te maken met het feit dat ik jou een lul vind.

Ik zal het maar niet hebben over wat ik jou vind. Nu pleur op en reageer on topic!

[Dit bericht is gewijzigd door daburnd88 op 03-01-2003 21:47]

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:47:22 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693498
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:45 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom gaat het er eigenlijk om het debat te "winnen"?

Gaat het om wie de ander het leukste afzeikt of zo?

Vind het ook vreemd van RTL4 om het over winnaars te hebben.

Maar ja, commerciële omroep he? Het moet allemaal wat luchtig blijven.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:47:36 #52
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7693503
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:46 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Flikker een kut eind op uit dit topic. Je voegt niets toe.

Ik heb het over het debat, en ik ben het op dit moment voor stem van nederland / maurice de hond aan het waarderen.

Dat zal ook echt objectief gebeuren, ja.. verklaart een hoop over de uitkomsten van de diverse De Hond onderzoeken...
pi_7693524
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat zal ook echt objectief gebeuren, ja.. verklaart een hoop over de uitkomsten van de diverse De Hond onderzoeken...

Iedereen heeft de recht om zijn stem te laten horen als maurice het vraagt. Hou het nu eens on topic over het debat.
pi_7693539
Ksssst, de mannen met stropdassen en de mannen zonder stropdassen worden straks op hun uiterlijk beoordeeld. Zalm (met stropdas) is de eerste die beweert dat Den Haag veel kan doen aan de economische situatie, de rest zegt van niet. De mevrouw die straks moet oordelen wie het er het best uitzag kan hier alvast niets mee.

51% van de opiniepeiling geeft Zalm ongelijk

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:51:09 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693575
Achterlijke klapvee op de achtergrond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_7693589
Zalm is duidelijk heel nerveus.
-------Practice Mindfulness-------
pi_7693607
Marijnissen wil weer eens geen harde aanpak zo te merken. Daar gaat ie weer lekker onderuit.
pi_7693617
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef Hawk het volgende:
Zalm is duidelijk heel nerveus.
Hij komt altijd heel nerveus over. Terwijl 'ie dat niet meer of minder is dan een ander.
pief paf poef
pi_7693637
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:52 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Hij komt altijd heel nerveus over. Terwijl 'ie dat niet meer of minder is dan een ander.

Zalm heeft duidelijker de hardere aanpak.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:54:19 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693647
Wellus, nietus.....het was een initiatief van...
Poef.....gone! ©golfer
pi_7693652
Balkenende laat zich wel lekker onder de tafel praten. Is lekker voor zn imago.
pi_7693655
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:52 schreef daburnd88 het volgende:
Marijnissen wil weer eens geen harde aanpak zo te merken.
Inderdaad, PVDA en SP willen dat zo te merken niet.
VVD en CDA willen duidelijk wel strengere maatregelen.
pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:55:08 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693672
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:53 schreef daburnd88 het volgende:

Zalm heeft duidelijker de hardere aanpak.

Met twee oneliners tussendoor, maar nog niets inhoudelijks?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:55:16 #64
8502 BAZZA
pi_7693676
Wie had er net gelijk: Balkenende of Bos?

betreft het fouileren...

pi_7693677
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef golfer het volgende:
Ja, inderdaad. Zeer irritant.
pi_7693678
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:54 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Inderdaad, PVDA en SP willen dat zo te merken niet.
VVD en CDA willen duidelijk wel strengere maatregelen.

Uiteraard vind ik dat je mensen op hun werk mag afrekenen net als zalm. Waar zijn we als we iedereen de schuld voor je eigen falen kunnen geven. Ik kan het in ieder geval niet op mijn werk.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:56:04 #67
2764 Trainspotter
pi_7693689
Het lijkt Het Lagerhuis wel.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:56:13 #68
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7693692
Reclame?

Jammer, haalt de vaart er uit.

Anyway, bekend deja vu:

Jantje M : scoren door tegen te zijn. What's new.
JP : probeert de rustige staatsman te spelen. Lukt niet helemaal.
Bos : Probeert te scoren. Te doorzichtig.
Zalm : Nerveus. Waarom?

J.

pi_7693700
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:55 schreef BAZZA het volgende:

betreft het fouileren...

Het is tijdens balkenende 1 ingevoerd. Veel links was er tegen vanwege de privacy van mensen. Onze coalitie steunde deze voorstel vooral.
pi_7693701
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:55 schreef BAZZA het volgende:

betreft het fouileren...

Het zal een initiatief van een CDA-kamerlid zijn geweest, dat is uitgevoerd door Klaas de Vries.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:57:21 #71
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7693716
Tering zeg...
Zalm kan alleen maar 'nee' schudden.
Ik dacht net heel even dat Balkenende hem ging redden.
pi_7693727
Tussenstand eerste reclame blok - Mijn mening:

Winnaar: Zalm
2e: Marijnissen
3e: Balkenende
4e: Bos

pi_7693730
Alhoewel het te verwachten was, valt het niveau me echt zeer tegen. Al dat kinderachtige gediscussieer en oeverloos geheen-en-weer hoeft voor mij niet... de tijd kan nuttiger besteed worden.
Is it washable?
pi_7693733
Tot nu toe is het vooral eenheidsworst. Allemaal dezelfde standaard analyse over 15 mei. Ik wil geen bespiegelingen over wat er gebeurd is, ik wil weten wat voor beleid ze na 22 januari gaan voeren.

Zalm komt een beetje chagrijnig over, moet hij niet doen. De rest gaat ongeveer gelijk op, al hamert Marijnissen een beetje veel over 'asociale politiek'.

Wel beter dat het een stuk zakelijker is dan het vorige RTL4-debat, al blijft het storend dat het gepresenteerd wordt als een voetbalwedstrijd, ipv een inhoudelijk debat.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:58:07 #75
8502 BAZZA
pi_7693736
Jammer, weer een reden om geen CDA te gaan stemmen..
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:58:13 #76
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_7693738
Balkenende is zich wel erg aan het verstoppen en inderdaad minister presidentje te spelen....
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:58:17 #77
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7693743
Ik vind het tot nu toe een slecht debat. Het lijkt meer een vraaggesprek. Marijnissen lult maar door zonder dat een ander een kans krijgt te reageren en als er dan iemand wil reageren dan houdt die kale het weer tegen.
pi_7693744
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:57 schreef CreativeMind het volgende:
Tering zeg...
Er zit idd meer samenwerking tussen bos en jan. Maar balkenende is ook erg zwak.
pi_7693748
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:57 schreef CreativeMind het volgende:
Tering zeg...
Ik vind het een beetje chaotisch. Het moet allemaal snèl, snèl, snèl. Te weinig tijd om rustig een standpunt toe te lichten.
pief paf poef
pi_7693782
Wat een rukdebat zeg, 4 partijen waaromder de SP.

Als je al een echt lijsttrekkersdebat wilt nodig je elke partij uit, dit is toch niks.

Maar om ff op het debat zelf in te gaan, bos was lekker aan het moddergooien zeg waar de PvdA toch zeker zelf ook wel schuld heeft aan een hoop hedendaagse problemen maar nu hebben ze opeens niks gedaan.

Hypocriete politieke cultuur is weer terug hoor. Je gaat er bijna partij van de toekomst door stemmen

pi_7693783
Volgens mij zitten er alleen maar verliezers aan tafel.
As't net kin sa't moat dan moat't mar sa't kin.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:00:58 #82
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7693798
oh zalm heeft een strak puntje met z'n meer geld voor veiligheid
klapvee was blij...
pi_7693799
We kijken liever naar enge mensen op TV dan dat we het risico lopen enge mensen op straat tegen te komen.
pi_7693802
Zalm is wel duidelijk voor een hardere aanpak van criminaliteit. Marijnissen heeft er alleen begrip voor.
pi_7693835
Bos is echt zichtbaar kwaad.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:04:15 #86
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7693856
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef daburnd88 het volgende:
Op zichzelf of op de anderen?

J.

pi_7693865
Als ik marijnissen moet geloven hebben we alleen slachtoffers in deze maatschappij.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:04:39 #88
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7693866
Wat een ernorm rukdebat. Kan niet geloven dat iemand hier iets aan heeft.

Enige wat ik wel leuk vond was dat Balkenende en Zalm wel een stropdas omhadden en bos en Marijnissen niet.

Hoezo marketing.....

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:04:42 #89
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7693867
eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal gezeik over die veiligheid.
het zal wel aan brabant liggen, maar hier is het echt niet zo onveilig als wordt voorgesteld
pi_7693884
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef daburnd88 het volgende:
Joh. Het is ook onzin te veronderstellen dat Melkertiers zomaar in *normale* dienst komen van de overheid. Balkenende verkoopt een luchtbel: iedereen die zo'n baan heeft wil graag in vaste dienst maar de overheid saboteert dat van voor tot achter. Punt voor Bos.
pi_7693889
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:04 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Op zichzelf of op de anderen?

J.

Op balkenende vanwege zijn kritiek op de melkert banen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:05:50 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693895
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:04 schreef CreativeMind het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal gezeik over die veiligheid.
het zal wel aan brabant liggen, maar hier is het echt niet zo onveilig als wordt voorgesteld
Ik zal je dan maar niet confronteren met de criminaliteitscijfers van Brabant, he?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:06:10 #93
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7693903
Ik heb toch zwaar het idee dat Marijnissen meer mag zeggen dan de andere
pi_7693908
Had dat klapvee niet thuis kunnen blijven ?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:06:27 #95
2764 Trainspotter
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:06:58 #96
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7693919
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:05 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Op balkenende vanwege zijn kritiek op de melkert banen.

Ik betwijfel het. Woutertje wil scoren en het lukt nog niet echt.

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 03-01-2003 22:08]

pi_7693924
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:06 schreef marky het volgende:
Ik heb toch zwaar het idee dat Marijnissen meer mag zeggen dan de andere
Hij is meer aan het woord, maar wil teveel in details treden.
pi_7693929
Hmmz, ik hoor het mensen nog zeggen dat fortuyn te fel was in het debat. Zie dit.....
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:09:16 #99
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7693960
Bakellende en Zalm zijn echt dramatisch. .
-
pi_7693967
Gelukkig is dit geen gekibbel zeg.

Die frits wester heeft e wel vreselijk goed in de hand zeg

pi_7693977
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ze zijn allemaal diep triest, op dit soort momenten mis je echt fortuyn erbij.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:26 #102
2889 Zander
He's gone
pi_7693982
Het lijkt wel een aflevering van Oprah Winfrey, met die levende applausmachine op de achtergrond. Inhoudelijk is het allemaal ook niet erg sterk, vooral veel overeenstemming over wat er mis is.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:30 #103
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7693984
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Yep, net als Bos en Marijnissen....:{
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:35 #104
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7693986
Zalm zegt echt HE-LE-MAAL niets..
Wat een wanvertoning dit..
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:36 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_7693987
Wat zit daar voor mongoloïde CDA/SP klapvee?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:50 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7693995
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:09 schreef erikh het volgende:
Gelukkig is dit geen gekibbel zeg.

Die frits wester heeft e wel vreselijk goed in de hand zeg

Hij laat niemand uitspreken.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:59 #107
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694000
Frits W. is dramatisch.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:11:15 #108
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694006
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:10 schreef erikh het volgende:

[..]

Ze zijn allemaal diep triest, op dit soort momenten mis je echt fortuyn erbij.

Ha-ha-ha-.
Nou niet echt..
-
pi_7694010
Right: een sticker jaagt dieven weg. Dan U, meneer Balkenende voor dit begrip voor wat zich afspeelt in de maatschappij
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:11:51 #110
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694019
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:10 schreef speknek het volgende:
Wat zit daar voor mongoloïde CDA/SP klapvee?
Er zal ook wel VVD klapvee zitten maar Zalm zegt niet echt veel. .
-
pi_7694026
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Madame het volgende:
Right: een sticker jaagt dieven weg. Dan U, meneer Balkenende voor dit begrip voor wat zich afspeelt in de maatschappij
Jij hebt de hele strekking van zijn verhaal niet begrepen, zo te merken.

Die sticker is er, zodat de beelden van de camera als rechtmatig bewijs kunnen dienen.

pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:13:04 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_7694042
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er zal ook wel VVD klapvee zitten maar Zalm zegt niet echt veel. .
Op dit moment is dat alleen maar een pluspunt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:13:23 #113
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694047
Wat een kutdebat zeg.. .
Kutpubliek en reclames..
Volgende x maar weer op de publieke omroep?
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:14:20 #114
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694065
Waarom irriteert Jantje M. mij toch altijd zo in debatten?

J.

pi_7694071
Marktfundamentalisten

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 03-01-2003 22:14]

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:14:33 #116
2889 Zander
He's gone
pi_7694074
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kutpubliek en reclames..
In het volgende blok voor de derde keer het gekweel van die Idols-mannetjes?
pi_7694085
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:12 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Jij hebt de hele strekking van zijn verhaal niet begrepen, zo te merken.

Die sticker is er, zodat de beelden van de camera als rechtmatig bewijs kunnen dienen.

Ondersteunend bewijs hooguit. Dat is zonder heterdaad, bekentenis of getuigenverklaringen niets waard. Rechtmatig ja, maar bewijs, nee.
pi_7694088
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:14 schreef Juan Zueco het volgende:
Omdat ie altijd net over iets anders begint, dan waar het eigenlijk om gaat. Alsof je telkens langs elkaar heen praat.
pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:15:22 #119
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694090
bla-bla-bla-bla-bla

Kan niet geloven dat er ook maar iemand hier iets aan heeft.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:15:25 #120
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7694091
Nou, na een kwartier vond ik het wel weer genoeg. Niet sprankelend genoeg en zo. Misschien probeer ik het zo nog even.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7694095
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat een kutdebat zeg.. .
Kutpubliek en reclames..
Volgende x maar weer op de publieke omroep?
Volgende keer liever helemaal geen debat op tv, zodat men rustig weer het partijprogramma kan lezen en daar op te stemmen. Nu is het net Idols; breng je stem uit op je favoriete politieke idool.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:15:54 #122
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694103
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Op dit moment is dat alleen maar een pluspunt.

Wsl wel ja..
De enige die in gaat op zaken is Marijnissen..Of je het nou eens bent met wat hij zegt of niet. .
Als VVD-er zou ik me nou echt doodschamen.
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:16:06 #123
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694107
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Omdat ie altijd net over iets anders begint, dan waar het eigenlijk om gaat. Alsof je telkens langs elkaar heen praat.

Goed verwoord. Klopt.

J.

pi_7694108
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Madame het volgende:

Ondersteunend bewijs hooguit. Dat is zonder heterdaad, bekentenis of getuigenverklaringen niets waard. Rechtmatig ja, maar bewijs, nee.

Ga nou niet zeuren over punten en komma's. We hebben het nu over hoofdlijnen.
pief paf poef
pi_7694117
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wsl wel ja..
De enige die in gaat op zaken is Marijnissen..Of je het nou eens bent met wat hij zegt of niet. .

Jij hebt echt een aversie tegen de VVD he?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:17:07 #126
11923 I.R.Baboon
pi_7694129
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:51 schreef golfer het volgende:
Dat zit er inderdaad totaal overbodig. Snap absoluut niet waarom ze dat bij RTL er in hebben gestopt, want het voegt niks toe en onderbreekt alleen maar verhalen.
pi_7694131
quote:
Iedereen heeft het erover..... bijna alle discussies gaan erover...... wat is goed en wat is slecht..... wat is recht en wat is krom...... kortom Normen & Waarden

Ik probeer met deze website het een en ander op een rijtje te zetten. Men geeft een ander vaak de schuld van bepaalde zaken in het leven. Vaak moet je de oplossing van je problemen bij jezelf zoeken.

Aan de site wordt nog druk gewerkt.

bron: http://www.normenenwaarden.nl/
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:17:49 #128
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694144
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wsl wel ja..

Wha-ha-ha-ha-ha, jij moet echt je oogkleppen afzetten joh

Marijnissen lult zeker net zoveel lulkoek en is net zo slecht (of zelfs slechter) dan die andere 3

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:17:52 #129
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694147
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:14 schreef Juan Zueco het volgende:

J.

Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren..Bakellende gaat wel in op zaken maar leest alles op lijkt het wel, Bos heeft alleen one-liners en Zalm is overleden volgens mij. .
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:18:39 #130
11923 I.R.Baboon
pi_7694159
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zal je dan maar niet confronteren met de criminaliteitscijfers van Brabant, he?

. Misschien heeft Ulx nog een paar relevante topics.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:19:14 #131
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694173
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef djdano het volgende:

[..]

Wha-ha-ha-ha-ha, jij moet echt je oogkleppen afzetten joh

Marijnissen lult zeker net zoveel lulkoek en is net zo slecht (of zelfs slechter) dan die andere 3

Jij moet eens leren begrijpend lezen..Ik had het niet over de inhoud..
En slechter dan Zalm? Dan ben je echt blind..Hij zegt geen WOORD!
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:19:21 #132
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7694175
Eigenlijk zie ik echt nul inhoudelijk verschil tussen die lijsttrekkers, alleen allemaal verschillende anekdotes over normen en waarden maar iedereen zeg alleen maar ja meer normen en waarden en meer veiligheid. Veel meer komt er niet uit.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:19:27 #133
8502 BAZZA
pi_7694177
Die Serve&blabla mag alweer werken
pi_7694182
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

Dat zit er inderdaad totaal overbodig. Snap absoluut niet waarom ze dat bij RTL er in hebben gestopt, want het voegt niks toe en onderbreekt alleen maar verhalen.

Volgens mij baald Frits Wester er ook van telkens.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:20:28 #135
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694196
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Jij moet eens leren begrijpend lezen..Ik had het niet over de inhoud..
En slechter dan Zalm? Dan ben je echt blind..Hij zegt geen WOORD!

Soms kun je beter je mond houden dan stom zitten te blaten.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:20:33 #136
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694197
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jij hebt echt een aversie tegen de VVD he?

Oh nee hoor..Maar Zalm heeft echt amper iets gezegd, of wel soms?
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:20:39 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7694198
Balkende draait en draait...
Poef.....gone! ©golfer
pi_7694200
Oehh, balkenende onder druk

Maar waarom trekt hij zijn bek niet open en zegt gewoon dat nederland vol is, want dat wil hij eigenlijk wel zeggen, zalm doet het tenminste wel.

Bos lult er weer omheen maar er wordt toch echt iets vergeten hier in nederland

Nederland is na China het dichst bevolkste land ter wereld, china is druk bezig om de bevolking niet verder uit te laten breiden, snappen ze dan neit dat we dat soort problemen hier ook gaan krijgen als het zo doorgaat? Belgie is even groot als nederland maar heeft nog niet eens het halve aantal inwoners

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 03-01-2003 22:22]

pi_7694205
49 % van de Nederlanders neemt teveel plek in in Nederland: daardoor lijkt het land te vol.
pi_7694206
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef DaMayan het volgende:
Eigenlijk zie ik echt nul inhoudelijk verschil tussen die lijsttrekkers, alleen allemaal verschillende anekdotes over normen en waarden maar iedereen zeg alleen maar ja meer normen en waarden en meer veiligheid. Veel meer komt er niet uit.
Het is de uiteindelijke invulling, waarin de verschillen te zien zijn. Die invulling komt af en toe ook wel ter sprake.
pief paf poef
pi_7694210
Dat was ff wat met Balkenende...
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:21:27 #142
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7694211
Heb toch even wat flarden opgevangen. Waar gaat het heen in deze wereld als je in je eigen huis niet eens meer Master of The Remote bent...

Saai was mijn voorspelling en dat komt aardig uit.

pi_7694226
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:20 schreef erikh het volgende:
Oehh, balkenende onder druk
"Nederland is vol" heeft meerdere betekenissen. Je wil je niet onder al die betekenissen met "ja of nee" scharen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:22:57 #144
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694238
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:20 schreef djdano het volgende:

[..]

Soms kun je beter je mond houden dan stom zitten te blaten.

Sukkel..Dus omdat jij het met de inhoud niet eens bent moet hij z'n mond houden?
Het is een DEBAT! De bedoeling is dat je je mening geeft over de besproken punten..
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:23:20 #145
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694242
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren

Schwung wel, maar ik luister inhoudelijk.

Populistisch in een ander woord.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:23:27 #146
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7694243
Leuk dat iedereen hier zijn eigen favoriet weer als "winnaar" (danwel minst zware verliezer) ziet (zoals gebruikelijk ook).

Denk niet dat dit "debat" enige verschuiving van voorkeuren te weeg gaat brengen.

pi_7694265
Blijkbaar heeft de VVD een hele hoop voorstellen gedaan om niet noodzakelijke imigratie tegen te houden. Telkens was de SP daar tegen.
pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:25:39 #148
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694273
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sukkel..Dus omdat jij het met de inhoud niet eens bent moet hij z'n mond houden?
Het is een DEBAT! De bedoeling is dat je je mening geeft over de besproken punten..

Debatteren is niet jou sterkste punt he.......?

Schelden, onmacht......

Het gaat om de manier van debatteren, daarin is Marijnissen irritant.

pi_7694278
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:23 schreef Sniper het volgende:
Leuk dat iedereen hier zijn eigen favoriet weer als "winnaar" (danwel minst zware verliezer) ziet (zoals gebruikelijk ook).

Denk niet dat dit "debat" enige verschuiving van voorkeuren te weeg gaat brengen.

Idd, misschien als de VVD wiegel hierheen had gestuurd ipv zalm.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:25:48 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694279
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wsl om wat hij zegt..Vooralsnog is hij de enige die met een beetje schwung zit te debatteren..Bakellende gaat wel in op zaken maar leest alles op lijkt het wel, Bos heeft alleen one-liners en Zalm is overleden volgens mij. .

Hij wil te sterk laten merken wat de regering fout heeft gedaan, teveel wijzen met het vingertje. Ik erger me er ook aan. Toch zal ik SP stemmen, k sta nl. wel achter hun denkbeelden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:26:11 #151
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694288
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:23 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Schwung wel, maar ik luister inhoudelijk.

Populistisch in een ander woord.

J.

Kijk, of je het met de inhoud eens bent is iets anders..
Het ging mij om de manier waarop ze deelnemen aan het debat..
Alleen Bakellende en Marijnissen doen "echt" mee.
-
pi_7694290
quote:

Het is altijd goed om meningen van anderen te horen. Het hoeft niet direct te betekenen dat mijn standpunten ook veranderen.
pief paf poef
pi_7694291
Is er niet ergens een videostream op internet?
Ik wil het ook zien!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:27:26 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694304
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar, maar misschien heb ik eerdere goede statements gemist
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:27:50 #155
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694311
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ok, agree.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:27:56 #156
2889 Zander
He's gone
pi_7694313
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:26 schreef Aernout het volgende:
Is er niet ergens een videostream op internet?
Ik wil het ook zien!
Volgens mij hoorde ik Frits Wester net zeggen dat de uitzending wel op Internet komt te staan na afloop, weet niet of het klopt.
pi_7694315
Waarom krijg ik de indruk dat Balkenende en Zalm er nog steeds van uitgaan dat ze in de volgende kabinetperiode zullen regeren met hetzelfde programma? Het is nog helemaal niet zeker of ze samen verder mogen gaan van de kiezer. Dit is arrogantie.
pi_7694317
Tussenstand 2e reclameblok - Mijn mening:

2e: Balkenende
3e: Marijnissen

(dus 2 en 3 andersom vergeleken met 't 1e reclameblok, naar mijn mening)

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:28:31 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7694324
quote:

Ik probeer niet als partijpolitieke man te kijken en probeer objectief te kijken naar inhoud en presentatie.

Tussenstand tot nu toe:

Marijnisse: fel en inhoudelijk.
Bos:te netjes en te soft en te weinig concreet.
Balkenende:draaikont.
Zalm:probeert streng over te komen, maar scoort niet.

Frits Wester: bedroevend slecht.

Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:28:38 #160
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694327
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:25 schreef djdano het volgende:

[..]

Debatteren is niet jou sterkste punt he.......?

Schelden, onmacht......

Het gaat om de manier van debatteren, daarin is Marijnissen irritant.

Sja..Ik probeerde alleen wat duidelijker voor je te zijn aangezien je mij niet echt begreep..Ik was toch echt duidelijk genoeg hoor. .
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:28:48 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694329
Zou dit programma niet hilarisch zijn geweest als Nawijn mee had gedaan?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:28:51 #162
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694330
Jan M is duidelijk de dikke winnaar in dit debat! Hij lult ze allemaal redelijk onder de tafel!
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:29:20 #163
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694336
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:28 schreef HeinsPim het volgende:

(dus 2 en 3 andersom vergeleken met 't 1e reclameblok, naar mijn mening)

Zit jij naar hetzelfde debat te kijken??
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:30:02 #164
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694353
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:28 schreef scanman01 het volgende:
Jan M is duidelijk de dikke winnaar in dit debat! Hij lult ze allemaal redelijk onder de tafel!
Zit jij naar hetzelfde debat te kijken???
pi_7694359
Frits Wester: ' het debat wordt even onderbroken'

Is het nog steeds een debat dan? Dit is een chaotisch zooitje dat loopt te schreeuwen over een onduidelijke stelling van frits wester.

Net zoals het vorige rtl4 lijsttrekkers debat is het weer een fiasco wat mij betreft

pi_7694377
quote:
Ik vind hem alleen niet realistisch genoeg.
pi_7694379
quote:
Zit jij een debat van Jan M. met emile ratelband en winnie de jong te kijken ofzo?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:31:24 #168
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694384
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:30 schreef erikh het volgende:
Frits Wester: ' het debat wordt even onderbroken'

Is het nog steeds een debat dan? Dit is een chaotisch zooitje dat loopt te schreeuwen over een onduidelijke stelling van frits wester.

Net zoals het vorige rtl4 lijsttrekkers debat is het weer een fiasco wat mij betreft

Ik heb idd net de televisie aangezet en vind dat ze nogal vaak door elkaar heen praten, bang dat hun standpunten niet aan bod komen. Het is alleen wel erg slecht te volgen zo, zeker met dat klapvee erbij
pi_7694389
Marijnissen deed eerst erg flauw tegen Zalm over repressie blabla. Later kwam hij zeer sterk terug over integratie, en hij brandde Zalm echt af toen die begon over SP-steun voor de voorstellen van Henk Kamp ('stemmingmakerij')... al met al is Zalm tot nu toe de verliezer imho.

Met het debat over normen en waarden vond ik Balkenende het sterkst en Bos het minst goed, die begon over redelijk futiele dingen als zwart rijden. Het VVD-standpunt is op dit punt te verwaarlozen. Marijnissen was redelijk.

Heel erg goed van Bos dat hij Balkenende pakte op zijn zgn. gezinspolitiek, waar inkomenseisen voor huwelijken niks mee te maken heeft. Marijnissen pakte Zalm dan weer goed op het Nederland is vol-gebeuren.

Bos, Balkenende en Marijnissen gaan alledrie redelijk gelijk op, Zalm doet het niet goed. (heeft niks te maken met mijn politieke voorkeur)

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 03-01-2003 22:32]

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:31:40 #170
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694390
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Ok, agree.

J.

Maar toch,

Het is zo makkelijk om te aggeren om tegen te zijn.

Ik wil meningen horen omtrent de onderwerpen die aan de orde zijn. Jantje M. & Bos antwoordden op vragen met het aan de orde stellen van een ander probleem en hun richtlijnen omtrent dat te geven. Zeer onoverzichtelijk en Frits. W. kan dat niet sturen.

Kop noch staart discussie tot dusver derhalve.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:31:43 #171
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7694392
Zalm heeft duidelijk geen zin in dit zogenaamd snelle gewauwel.
Ik kan me wel voorstellen dat als hij toch de kans niet krijgt uit te kunnen praten niet eens zin heeft om het te proberen.
pi_7694393
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Zit jij naar hetzelfde debat te kijken??

Dat mag hij toch vinden? Al gaat het om de partijprogramma's, ik vind Marijnissen ook zeer irritant overkomen. Hij speelt het kindje dat een lange tijd heeft staan kijken langs de zijlijn en nu zelf mag voetballen en dus wel eventjes weet hoe het allemaal werkt.
pi_7694398
Ja, ik zit naar hetzelfde debat te kijken, en ik stel het op prijs dat Zalm alleen z'n mond open doet als hij iets toe te voegen heeft.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:32:02 #174
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7694399
quote:
Komt dat Jan M ook alle kansen krijgt van die kale.
pi_7694403
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb idd net de televisie aangezet en vind dat ze nogal vaak door elkaar heen praten, bang dat hun standpunten niet aan bod komen. Het is alleen wel erg slecht te volgen zo, zeker met dat klapvee erbij

Idd
pi_7694407
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef Zander het volgende:

[..]

Volgens mij hoorde ik Frits Wester net zeggen dat de uitzending wel op Internet komt te staan na afloop, weet niet of het klopt.

Ik hoop het...
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 22:32:30 #177
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7694408
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar

Jammer genoeg vinden de cameramannen dat niet, elke keer als Zalm een *betoverende ingestudereerde grijns* heeft dan zoomen ze in
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:32:35 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694410
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat mag hij toch vinden? Al gaat het om de partijprogramma's, ik vind Marijnissen ook zeer irritant overkomen. Hij speelt het kindje dat een lange tijd heeft staan kijken langs de zijlijn en nu zelf mag voetballen en dus wel eventjes weet hoe het allemaal werkt.

Daar moet ik je toch gelijk in geven
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:32:52 #179
2889 Zander
He's gone
pi_7694413
Tja, Marijnissen is ook de enige die niet kan worden aangevallen op eerder beleid of regeringsdeelname, dat scheelt ook weer. Tot nu toe vind ik ze allen maar matig.
pi_7694415
De horeca levert de economie geen 8 miljard op, meneer Zalm!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:33:08 #181
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694416
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bos, Balkenende en Marijnissen gaan alledrie redelijk gelijk op, Zalm doet het niet goed. (heeft niks te maken met mijn politieke voorkeur)
Maar nu komt zijn stokpaardje
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:33:09 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694418
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jammer genoeg vinden de cameramannen dat niet, elke keer als Zalm een *betoverende ingestudereerde grijns* heeft dan zoomen ze in

Waarschijnlijk komt dat omdat die glimlachen zo zeldzaam zijn Wat een emotieloos en saai gezicht heeft die man toch
pi_7694419
Vanavond nogmaals de bevestiging.

Balki zal never met die linkse sloebers gaan regeren, dus wordt het gewoon CDA-VVD

Wat is die Bos trouwens retenslecht zeg

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:33:49 #184
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694429
quote:
Lijkt me een typische jeanette opmerking. Die snapt ook niets van politiek.

J.

pi_7694436
Zullen we maar een groenlinks-LPF-D66 kabinet gaan vormen want als ik dit geruzie zo hoor!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:34:13 #186
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694438
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:31 schreef CreativeMind het volgende:
Zalm heeft duidelijk geen zin in dit zogenaamd snelle gewauwel.
Ik kan me wel voorstellen dat als hij toch de kans niet krijgt uit te kunnen praten niet eens zin heeft om het te proberen.
Hij zal toch wel moeten. Dit snelle gewauwel is helaas best wel belangrijk in de opinievorming van de kiezers.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:34:13 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694439
Ik vind Wouter Bos de Hans Dijkstal van dit jaar
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:34:27 #188
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_7694443
quote:
Ik vraag me toch serieus af of je nu wel naar RTL4 aan het kijken bent
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:34:34 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7694445
Nu komt er dus een onderwerp waar Zalm verstand van heeft en het vooral ook bij moet houden: financiën en overheidstekorten.

De man was prima als minister van financiën, maar moet er niet aan denken dat zo'n zaaie grijze duif premier wordt.

Poef.....gone! ©golfer
pi_7694447
quote:

[..]

Inderdaad.
pi_7694458
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind Wouter Bos de Hans Dijkstal van dit jaar
Voor de uitzending werd nog eventjes gepeild wat de heren er van verwachtten. Wouter Bos kroop in een nogal defensieve houding naar mijn mening met z'n "ik ga gewoon lekker mezelf zijn".
pi_7694459
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef golfer het volgende:
Nu komt er dus een onderwerp waar Zalm verstand van heeft en het vooral ook bij moet houden: financiën en overheidstekorten.

De man was prima als minister van financiën, maar moet er niet aan denken dat zo'n zaaie grijze duif premier wordt.

Hij moet weer minister van Financieen worden, dat is zijn grote kracht
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:35:49 #193
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7694465
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:34 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Hij zal toch wel moeten. Dit snelle gewauwel is helaas best wel belangrijk in de opinievorming van de kiezers.

Dat is idd wel waar

En Jantje zit alleen maar "ja en wij roepen al 25 jaar...."

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:35:50 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694466
quote:

Eens!
Die man heeft ook niet genoeg uistraling als lijsttrekker, vind ik. Ik vind hem nog steeds overkomen als een 'tijdelijke invalkracht''. Hij heeft te weinig charisma om in dit debat echt naar voren te komen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:36:13 #195
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694476
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef erikh het volgende:

[..]

Hij moet weer minister van Financieen worden, dat is zijn grote kracht

Ja, laat Wiegel lekker campagne voeren
pi_7694483
quote:

Inderdaad. Zalm fractievoorzitter. Wiegel premier.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:36:29 #197
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694484
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind Zalm een beetje onzichtbaar, maar misschien heb ik eerdere goede statements gemist

Nee, hij heeft nauwelijks iets gezegd..
JP en Jan gaan nog wel in op wat een ander zegt..Zalm zegt alleen iets als um wat gevraagd wordt.
Ik denk dat de VVD achterban hier niet blij mee zal zijn. .

1) Marijnissen: Gaat in op wat er gezegd en laat zich niet onderbreken door Frits Wester. Of je het met hem eens bent of niet, hij is iig duidelijk maar tettert er soms doorheen.

2) Balkenende: Gaat ook in op wat er gezegd wordt maar draait er vaak omheen..Hij zit er ook een beetje als een robor bij, maar daar kan hij niets aan doen..Zo is hij volgens mij gewoon..

3) Bos: Beetje zwak in het begin (oneliners)..Begint nu een beetje op gang te komen maar is gewoon te "zwak".

4)Zalm: Echt een drama..Gaat nergens op in en zegt alleen iets als hem wat gevraagd wordt..Zo nu en dan een scherpe opmerking...

Ik irriteer me trouwens mateloos aan dat kutpubliek.

-
pi_7694487
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ja, laat Wiegel lekker campagne voeren

Laat Wiegel de hele VVD maar leiden, Zalm mist wat er nodig is
pi_7694504
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef erikh het volgende:

[..]

Laat Wiegel de hele VVD maar leiden, Zalm mist wat er nodig is

Bij een kaartspel zet je de joker niet aan het begin in....
pi_7694506
Was te verwachten, dat Marijnissen dat achterlijke artikel uit The Economist erbij zou halen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:38:12 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694508
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

Ik irriteer me trouwens mateloos aan dat kutpubliek.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:38:14 #202
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694509
quote:

Helemaal mee eens. Zalm als premier zou echt 3x niets zien. Maarja die andere 3 ook niet in mijn ogen.

Doe dan maar Balkenende als minst slechte keus....

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:38:29 #203
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7694515
Jan M mag roepen en niemand mag daar weer op reageren.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:39:12 #204
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694526
Irritant, dat wijzende schoolmeestervingertje van Bos
pi_7694528
Balkenende houdt zich koest... heeft natuurlijk ook weinig te melden
pi_7694533
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:38 schreef marky het volgende:
Jan M mag roepen en niemand mag daar weer op reageren.
Dat gebeurt inderdaad best vaak ja..
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:39:48 #207
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694536
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:37 schreef HeinsPim het volgende:
Was te verwachten, dat Marijnissen dat achterlijke artikel uit The Economist erbij zou halen.
Grappig he, gezien dat blad socialisme een vies woord vindt en een behoorlijk rechtse (wat betreft economie en internationale politiek) instelling verkondigt.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:40:08 #208
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694541
quote:

[..]

Ja natuurlijk..
Maar zoals ik al zei, ik bedoelde de manier van debatteren..Los van de inhoud..
Wat zou jouw rijtje zijn..En dan bedoel ik niet inhoudelijk maar puur debattechnisch. (is dat wel een woord?)
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:40:27 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694546
Ff dimme ja!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:40:29 #210
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694548
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:39 schreef Vibromass het volgende:
Grappig he, gezien dat blad socialisme een vies woord vindt en een behoorlijk rechtse (wat betreft economie en internationale politiek) instelling verkondigt.
pi_7694549
Bos wint een punt waar hij Zalm vloert over de kosten van het afschaffen van de OZB. Dat kost banen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:40:47 #212
11923 I.R.Baboon
pi_7694554
*toch maar weer aan het kijken*

Bos is van de mensen die er zitten de beste en duidelijkste persoon. Brengt z'n punten goed, komt rustig en duidelijk over, etc.

Maar goed, met 'hypotheekrenteaftrek' even in een discussie werpen kom je vermoedelijk veel verder.

pi_7694555
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het wel dit soort debatten (ik kijk dan ook niet) maar zijn er nou echt mensen die hun stem hier van af laten hangen?
Waarom stem je op een partij? Omdat de lijsttrekker goed overkomt in een debat met z'n concurrenten, of omdat je het met de standpunten van de partij eens bent?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:41:07 #214
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7694556
Marijnissen wil dus iedereen die een huis heeft want 500.000 gulden kost tegenwoordig al een eensgezindswoning in het westen.
pi_7694558
De SP zal niet de wat beter bij kas zittende huiseigenaren trekken met die hypotheekrente aftrek zeg
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:41:43 #216
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7694566
Zalm en Balkenende zijn duidelijk maatjes
Komt er nog een keer een debat bij de publieke omroep? Want dit is echt hopeloos.
pi_7694567
Ik haak af.

Zijn er meer mensen die vinden dat Frits Wester te veel zijn ego show zit op te voeren, en dat dit te koste gaat van het debat.

As't net kin sa't moat dan moat't mar sa't kin.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:42:05 #218
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694573
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef CreativeMind het volgende:
En Jantje zit alleen maar "ja en wij roepen al 25 jaar...."
Omdat dat zo is! En nu hebben ze misschien eindelijk een keer de kans echt wat te doen! Wordt NL dan toch slim?
pi_7694578
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef wicker het volgende:
Ik haak af.

Zijn er meer mensen die vinden dat Frits Wester te veel zijn ego show zit op te voeren, en dat dit te koste gaat van het debat.

In het begin vond ik hem irritant maar af en toe heeft hij wel een goede opmerking
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:42:24 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694581
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Elevation het volgende:
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het wel dit soort debatten (ik kijk dan ook niet) maar zijn er nou echt mensen die hun stem hier van af laten hangen?
Waarom stem je op een partij? Omdat de lijsttrekker goed overkomt in een debat met z'n concurrenten, of omdat je het met de standpunten van de partij eens bent?
Nee. Ik denk dat alleen zwevende kiezers zich hier nog door laten beinvloeden.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:42:29 #221
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694582
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja natuurlijk..
Maar zoals ik al zei, ik bedoelde de manier van debatteren..Los van de inhoud..
Wat zou jouw rijtje zijn..En dan bedoel ik niet inhoudelijk maar puur debattechnisch. (is dat wel een woord?)

Marijnissen debateerd KUT!!!

Pfff, je wilt het echt niet inzien he. Hoe hij reageert is irritant. Dat hij er tussen wil springen is irritant. De manier hoe hij met het publiek omgaat is irritant. Negeer dat gewoon ofzo.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:42:33 #222
36657 macabre
slikken kreng!
pi_7694583
PIM
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:42:39 #223
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7694585
Jammer dat Jan M zo'n neo Stalinistisch clubje aanvoert dat Nivelleren hoog in hun rode boekje heeft staan. Lijkt me verder wel iemand waarmee goed een pilsje te drinken is.
pi_7694594
SP wil hypotheekrente aftrek weghebben boven een bepaalde grens, voor iedereen. Terwijl het veel beter is om dat alleen te doen voor alleen hypotheken die in de toekomst worden afgesloten.

De VVD vind dat die hypotheekrente aftrek sowieso behouden moet blijven, geloof ik.

pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:43:03 #225
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694600
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef djdano het volgende:

[..]

Pfff, je wilt het echt niet inzien he. Hoe hij reageert is irritant. Dat hij er tussen wil springen is irritant. De manier hoe hij met het publiek omgaat is irritant. Negeer dat gewoon ofzo.

Beauty is in de eye of the beholder
pi_7694601
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef macabre het volgende:
PIM
idd
pi_7694605
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef Sniper het volgende:
Jammer dat Jan M zo'n neo Stalinistisch clubje aanvoert dat Nivelleren hoog in hun rode boekje heeft staan. Lijkt me verder wel iemand waarmee goed een pilsje te drinken is.
Hij geeft vast veel rondjes
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:43:38 #228
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694608
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef erikh het volgende:
De SP zal niet de wat beter bij kas zittende huiseigenaren trekken met die hypotheekrente aftrek zeg
Die beter bij kas zittende huiseigenaren hebben die aftrek toch ook niet nodig!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:43:47 #229
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694609
Frits Wester is een eikel. .
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:43:50 #230
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694610
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat dat zo is! En nu hebben ze misschien eindelijk een keer de kans echt wat te doen! Wordt NL dan toch slim?

Ok Scanman, nu geen 1-liners meer.

Leg mij eens uit waarom dat zo is, want Jantje M. overtuigd mij namelijk niet.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:43:58 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694613
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef wicker het volgende:
Ik haak af.

Ligt niet aan zijn ego, hij kan gewoon totaal de discussie niet leiden. Het is een grote chaos. Doe idd maar een debat op Ned. 3 , met Paul Witteman, die ook nog af en toe een kritische noot durft terug te passen.
pi_7694619
47.000 euro als topinkomen, ik denk het ook, zo vreselijk veel is dat niet.

Topinkomens zijn die gasten als een herman heinsbroek met zijn 146 miljoen euro

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:44:37 #233
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694625
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ligt niet aan zijn ego, hij kan gewoon totaal de discussie niet leiden. Het is een grote chaos. Doe idd maar een debat op Ned. 3 , met Paul Witteman, die ook nog af en toe een kritische noot durft terug te passen.

Ja maar dan krijg je weer dat gezeik over linkse kerk
pi_7694626
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die beter bij kas zittende huiseigenaren hebben die aftrek toch ook niet nodig!

Ik begrijp dat jij ook geen inkomen hebt dat in de buurt komt van ¤48.000/jaar?
pi_7694627
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Pffff.. Moeilijk te zeggen. Ik blijf het technisch gezien knap vinden hoe Balkenende zonder lang te twijfelen een seconde na de vraag al een lekker rollend antwoord kan geven. Marijnissen is gewoon een erg goede prater, Bos vind ik zoals al eerder aangegeven te lief voor de rest. En Zalm is te veel afwezig. Op sommige gebieden sterk, maar het lijkt nog steeds alsof hij altijd zenuwachtig is voor dit soort debatten, terwijl het denk ik gewoon zijn houding is. Misschien moet hij daar nog even aan werken.

Puur technisch gezien zou mijn rijtje er dus zo uit zien:

1. Balkenende & Marijnissen
3. Bos
4. Zalm

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:45:09 #236
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7694639
Ik ga maar voor Lijst Ratelband.nl denk ik na dit "debat".
pi_7694651
Nu heeft marijnissen het over eerlijk verdelen, wat is er eerlijk aan dat mensen met een hoog inkomen 60% moeten betalen en mensen met een laag inkomen 35%. Is toch absoluut niet eerlijk, zeg dan dat iedereen een gelijk percentage betaalt, das eerlijk
pi_7694652
Balkenende dekt zich teveel in, absoluut geen nummer 1.
pi_7694654
Frits wester is echt een Lul. Zodra Balkenende, zalm of marijnisse aan het woord zijn mogen ze uitpraten maar als Wouter Bos wat zegt dan wordt ie meteen afgekapt door Frits Wester. Vooral Balkenende krijgt veel meer kans om uit te praten. Zal wel komen omdat ie vroeger campagneleider bij het CDA is geweest. En Jan Marijnisse krijgt waarschijnlijk zoveel ruimte omdat Frits Wester lid is van de Nationaal Populisten.
Vanaf nu weer zonder auto
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:46:21 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7694657
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:45 schreef Sniper het volgende:
Ik ga maar voor Lijst Ratelband.nl denk ik na dit "debat".
Veel plezier met Bassie en Adriaan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_7694658
Balkenende onzichtbaar, Zalm verdedigend, samen de regeringspositie handhavend, Bos in de aanval, Marijnissen rijdend op zijn stokpaard.

Geen van allen wordt populair op televisie de komende tijd.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:46:28 #242
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694660
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:42 schreef djdano het volgende:

[..]

Dat er tussen springen is idd storend..Dat zei ik een paar posts geleden ook al...
Voor de rest ben ik het met je oneens.. Vooral wat je zegt over dat publiek..
-
pi_7694661
Loonmatiging

VVD: Iedereen moet een stukje terug in loon
CDA: Iedereen moet een stukje terug in loon
SP: Alleen hogere inkomens een stukje terug in loon
PVDA: Iedereen moet een stukje terug in loon

Klopt dat van de SP?
Ik weet het niet zeker.

pief paf poef
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:46:40 #244
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694666
Jan M zegt het weer precies goed!
Het publiek heeft trouwens goed naar Youp gekeken en geluisterd
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:46:43 #245
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7694667
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef erikh het volgende:
47.000 euro als topinkomen, ik denk het ook, zo vreselijk veel is dat niet.

Topinkomens zijn die gasten als een herman heinsbroek met zijn 146 miljoen euro

Tuurlijk is dat niet veel. Het gemiddelde besteedbare gezinsinkomen is 24000 Euro...
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:46:50 #246
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694669
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:45 schreef scollon het volgende:
Frits wester is echt een Lul. Zodra Balkenende, zalm of marijnisse aan het woord zijn mogen ze uitpraten maar als Wouter Bos wat zegt dan wordt ie meteen afgekapt door Frits Wester. Vooral Balkenende krijgt veel meer kans om uit te praten. Zal wel komen omdat ie vroeger campagneleider bij het CDA is geweest. En Jan Marijnisse krijgt waarschijnlijk zoveel ruimte omdat Frits Wester lid is van de Nationaal Populisten.
Voorwaar, krijgen we nu geklaag over rechtse media?
pi_7694670
Mijn uitslag tot nu toe is dat ze allemaal nummer 4 zijn geworden
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:47:06 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694675
Stelling; wie is het beste in zijn Jip en Janneke-taal dit debat? Ik ga voor Marijnissen.
pi_7694676
Dat ze dit een debat durven noemen zeg.......

Mij is als klein kind al geleerd om mensen uit te laten praten. Die Wester is absoluut niet geschikt om een debat te leiden.

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_7694684
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef erikh het volgende:
47.000 euro als topinkomen
* proest *
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:47:44 #251
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7694686
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef Madame het volgende:
Ik begrijp dat jij ook geen inkomen hebt dat in de buurt komt van ¤48.000/jaar?
Ik heb minder en kan die renteaftrek wel goed gebruiken, maar kan het wel missen!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:47:45 #252
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_7694687
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat er tussen springen is idd storend..Dat zei ik een paar posts geleden ook al...
Voor de rest ben ik het met je oneens.. Vooral wat je zegt over dat publiek..

Zoiets moet je kunnen negeren. Je debateerd niet met het publiek maar met die mensen daar aan tafel. Dus daarop reageren is gewoon kinderachtig. Vooral de manier waarop.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:48:14 #253
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7694698
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Pffff.. Moeilijk te zeggen. Ik blijf het technisch gezien knap vinden hoe Balkenende zonder lang te twijfelen een seconde na de vraag al een lekker rollend antwoord kan geven. Marijnissen is gewoon een erg goede prater, Bos vind ik zoals al eerder aangegeven te lief voor de rest. En Zalm is te veel afwezig. Op sommige gebieden sterk, maar het lijkt nog steeds alsof hij altijd zenuwachtig is voor dit soort debatten, terwijl het denk ik gewoon zijn houding is. Misschien moet hij daar nog even aan werken.

Puur technisch gezien zou mijn rijtje er dus zo uit zien:

1. Balkenende & Marijnissen
3. Bos
4. Zalm

Goed verwoord. .
Ik kan het niet meer dan eens met je zijn.
-
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:48:32 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7694703
Hangslot?
pi_7694708
Zalm slaat terug!!!!!!!!11
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:48:56 #256
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7694709
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:46 schreef scanman01 het volgende:
Jan M zegt het weer precies goed!
Het publiek heeft trouwens goed naar Youp gekeken en geluisterd
Wat zegt hij dan goed? Verklaar U nader zonder blinde adoratie replies.

J.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:48:59 #257
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7694713
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:48 schreef SEMTEX het volgende:
Hangslot?
Te vroeg, postmeisje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')