abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184422455
Volg hier de protesten van de 'gele hesjes' in Parijs.


Livestreams via onze helden van RUPTLY en RT _O_ _O_ _O_


Gifjes 05-01:

















quote:
Gele hesjes Parijs opgepakt na binnendringen ministerie

De politie in Parijs heeft rond de protesten tegen de regering van gisteren 35 demonstranten opgepakt. Dat is bekendgemaakt na de achtste zaterdag dat mensen in gele hesjes de straat op gingen.

Enkele relschoppers wisten met geweld een ministerie binnen te dringen door de poort te rammen met een vorkheftruck.

Aanwezigen vluchtten weg en zochten onderdak in een hotel. "Mensen vernielden op de binnenplaats auto's en sloegen ruiten in", zegt correspondent Frank Renout.

Een staatssecretaris die moest vluchten, noemde het een aanval op de democratie en de Republiek. President Macron sprak van extreem geweld tegen politieke vertegenwoordigers van het land. Niemand raakte gewond bij de actie.



De demonstranten raakten ook slaags met de politie op de oevers van de Seine, in de buurt van het stadhuis en op de brug Léopold Sédar Senghor. Volgens Renout werd op verschillende plekken gevochten, werd er brand gesticht en werden er vernielingen aangericht. Ook een boot op de Seine met een restaurant aan boord werd in brand gestoken.

Op een brug over de Seine sloeg een man hard in op een agent:

Gisteren waren er in Parijs 3500 mensen op de been, in heel Frankrijk ging het om 50.000 betogers. Er waren meer demonstranten dan in het weekend voor Kerst, maar de aantallen zijn niet te vergelijken met de protesten van de eerste weken van november, toen er nog 280.000 mensen op de demonstraties afkwamen.
Meer repressie?

De demonstranten protesteren in gele hesjes tegen het beleid van president Macron en ze eisen lastenverlichting.

De laatste weken waren de protesten wat in hevigheid afgenomen. Macron kondigde begin december aan de minimumlonen te verhogen en een aantal belastingen af te schaffen. Renout is benieuwd wat er de komende weken zal gebeuren: "Interessant is hoe de regering erop gaat reageren: met meer repressie of juist met nieuwe concessies."

https://nos.nl/artikel/22(...)ngen-ministerie.html
Oud nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 januari 2019 @ 20:34:07 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184422628
Leuk hoor, dat rellen. Andermans zaken vernielen en in de fik steken. Pauperfransen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184423039
Er zijn 13 pagina’s over dit onderwerp verdwenen!?
pi_184423105
Twitter les blindes entrent en action avenue de Friedland


Twitter fur die jenigen, die noch zweifel haben, das es die Französische gendarmerie war
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 15 januari 2019 @ 21:03:56 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184423313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:51 schreef Beobachter het volgende:
Er zijn 13 pagina’s over dit onderwerp verdwenen!?
Wat bedoel je?
Als een topic vol is na 300 pagina's dan gaan we verder in een nieuwe.
De oude is hier te vinden: NWS / Chaos in Parijs, gele hesjes rellen op de champs elysees #14
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184423497
Gelukkig Nikonlover!
Pffff!
pi_184428369
Het 'grote debat' is vandaag van start gegaan in een gehucht in Normandië (Bourgtheroulde, minder dan 4.000 inwoners), waar Macron in gesprek ging met burgemeesters.

Buiten probeerden 150 gele hesjes hun stem te laten horen (boehhh).


Burgemeesters zullen vanaf vandaag overal in het land gele hesjes uitnodigen om te praten en voorstellen te doen.

De gele hesjes verwijten Macron dat het zijn werk is om problemen op te lossen, dat hij daarvoor is gekozen. En dat hij dus zoals gewoonlijk geen verantwoordelijkheid neemt en niets doet. Dit debat had al na week 1 of 2 van protesten plaats moeten vinden. Het vertrouwen in de president is volledig verdwenen.

Burgemeesters spreken hun zorgen uit over de gang van zaken in met name ruraal Frankrijk, waar steeds minder gezondheidszorg, werk, en andere voorzieningen zijn.

Macron neemt nog steeds een houding aan van 'ik weet het beter', 'we proberen problemen op te lossen met ons programma', en lijkt zich niet te kunnen identificeren met wat er op het niveau van de bevolking leeft.

Hij stelt zich op als harde manager die zich niet wil laten beïnvloeden door emotionele uitingen. Reacties moeten doordacht en intelligent zijn voor hij ernaar wil luisteren.

Een lid van de senaat heeft al afkeurend gereageerd op een uitspraak van Macron over mensen die moeilijkheden hebben om werk te vinden of de eindjes aan elkaar te knopen: 'il y en a qui font bien, et il y en a qui déconnent' (er zijn mensen die het goed doen, en er zijn er die er een potje van maken).

Dit soort verdelend taalgebruik is volgens de senator ongepast voor de huidige situatie en presidentonwaardig.

Enkele beelden:

Introductie van het debat:


Antwoorden op een aantal vragen:


Reactie: Macron wil dat we zijn werk doen


Gele hesjes gaan door, zeggen dat ze vanaf het begin al hun wensen hebben geuit en dit debat overbodig is.


Het hele debat:

pi_184431635
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:01 schreef Beobachter het volgende:
@SP3C
Je probeert dit onderwerp te eindigen met een onuitgesproken mening. Dat gaat je niet lukken vriend!
Je weet dondersgoed dat we een dictatuur in gegleden zijn, betaal eens een belastingaanslag te laat..:
Juncker staat niet voor niets rutte te zoenen bij een ontmoeting. Rutte is een zetbaasje, net zoals Macron.

You know it SP3C
En jij wil met je halfdoordachte complottheorietjes je mening bij iedereen naar binnen te pushen.

Leg eens verband uit te laat betalen belasting staat tot dictatuur??

Jij beweert dat anderen hier voor de overheid posten omdat ze een andere mening hebben.
Las in ander topic dat je bij de NOS zit.

Er zijn zeker dingen niet in de haak, is zeker overheidsinmenging in bepaalde situatie, maar overdrijf het niet. Stop toch eens met je martinvrijland bullshit.
pi_184431681
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Als een topic vol is na 300 pagina's dan gaan we verder in een nieuwe.
De oude is hier te vinden: NWS / Chaos in Parijs, gele hesjes rellen op de champs elysees #14
Gelukkig meldde je dit zo snel, anders had de beobachter FOK vast beschuldigd van censuur in opdracht van de EU.
pi_184432946
@JJ76
Stel!
Je bent het niet eens met het politieke beleid van je land. Dan heb je het recht om te demonstreren. Die vrijheid heb je, en vervolgens wordt je met rubberen kogels recht in je gezicht geschoten. Dat is toch geen democratie te noemen?
Vervolgens wil je aangifte doen, en op het politiebureau beginnen ze daar niet eens aan!?
Als je de ernst hier van niet inziet en dit alles probeert af te zwakken, dan werkt dat bij mij als een rode lap op een stier.

Is er dan nog sprake van een democratische rechtsgang? Wat mij betreft niet.
pi_184433009
Het probleem zit hem inderdaad in het feit dat de wet niet wordt gerespecteerd door de regering en de ordebewaking. Op dat moment is er geen sprake meer van een rechtstaat en staat een dictatuur voor de deur. Sommigen zeggen 'en terecht, want de gele hesjes vernielen de boel etc., maar daarmee ondermijn je de garantie dat de overheid en ordebewaking niet willekeurig mensen kunnen oppakken, opsluiten, folteren, executeren.
pi_184433577
Dit is gebruikelijk in Frankrijk, maar zelden op de politie:

https://www.facebook.com/100027082275438/videos/231727064406701/
pi_184433650
@ali,

Mooie ludieke actie 😛
pi_184433671
Als de boeren zich er serieus mee gaan bemoeien is het stront aan de knikker.
pi_184434108
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als de boeren zich er serieus mee gaan bemoeien is het stront aan de knikker.
Pas als de vakbonden de gele hesjes gaan ondersteunen dan heeft Macron een gigantisch probleem. Maar omdat niet duidelijk is waar ze nu voor staan blijft de vakbond er vooralsnog buiten.
pi_184434792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:53 schreef Beobachter het volgende:
@JJ76
Stel!
Je bent het niet eens met het politieke beleid van je land. Dan heb je het recht om te demonstreren. Die vrijheid heb je, en vervolgens wordt je met rubberen kogels recht in je gezicht geschoten. Dat is toch geen democratie te noemen?
Vervolgens wil je aangifte doen, en op het politiebureau beginnen ze daar niet eens aan!?
Als je de ernst hier van niet inziet en dit alles probeert af te zwakken, dan werkt dat bij mij als een rode lap op een stier.

Is er dan nog sprake van een democratische rechtsgang? Wat mij betreft niet.
Zijn de demonstraties vooraf aangevraagd/aangemeld?
Is er geen geweld gebruikt door de demonstranten?
Wordt die aangifte op grote schaal geweigerd?

En belangrijkste is er vanuit de dictator(als het een dictatuur is zoals je zegt zal die er toch moeten zijn) opdracht gegeven om gericht te schieten.

En ja zoals al eerder aangegeven vind ik ook dat er ook buitensporig politiegeweld plaatsvind bij deel van de demonstraties. Of dit buitensporige sporadisch of vrij structureel en in opdracht plaatsvind weten zowel jij als ik niet.
pi_184435081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:26 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Zijn de demonstraties vooraf aangevraagd/aangemeld?
Is er geen geweld gebruikt door de demonstranten?
Wordt die aangifte op grote schaal geweigerd?

En belangrijkste is er vanuit de dictator(als het een dictatuur is zoals je zegt zal die er toch moeten zijn) opdracht gegeven om gericht te schieten.

En ja zoals al eerder aangegeven vind ik ook dat er ook buitensporig politiegeweld plaatsvind bij deel van de demonstraties. Of dit buitensporige sporadisch of vrij structureel en in opdracht plaatsvind weten zowel jij als ik niet.
Het idee dat je toestemming van de overheid moet hebben om tegen de overheid te mogen demonstreren is natuurlijk van de zotte.

Dat je het meldt OK, maar toestemming nee.

Vooral afgelopen zaterdag is er een enorme moeite gedaan door de gele hesjes om geweld te voorkomen. Dat zie je ook op de beelden. De politie begint steeds met traangas te schieten.
pi_184436645
JJ76,

Misschien is het een idee om je via YouTube te informeren; er zijn talloze filmpjes gepost waarbij je zelf kan inschatten of het door de beugel kan.

Naar mijn idee wordt er disproportioneel geweld gebruikt. En ik wil je absoluut niet mijn ideeen opleggen, maar wil het wel heel graag onder de aandacht van velen brengen.
pi_184437987
Gele hesjes zingen een liedje en krijgen de wapenstok.

https://www.facebook.com/222704418288224/videos/232457054334631/
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:57:58 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184438268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is gebruikelijk in Frankrijk, maar zelden op de politie:

https://www.facebook.com/100027082275438/videos/231727064406701/
Zal maar voor je huis zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184438583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:26 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Zijn de demonstraties vooraf aangevraagd/aangemeld?
Is er geen geweld gebruikt door de demonstranten?
Wordt die aangifte op grote schaal geweigerd?

En belangrijkste is er vanuit de dictator(als het een dictatuur is zoals je zegt zal die er toch moeten zijn) opdracht gegeven om gericht te schieten.

En ja zoals al eerder aangegeven vind ik ook dat er ook buitensporig politiegeweld plaatsvind bij deel van de demonstraties. Of dit buitensporige sporadisch of vrij structureel en in opdracht plaatsvind weten zowel jij als ik niet.
De ministers van binnenlandse zaken heeft ze 'carte blanche' gegeven, aldus sommige politiekrachten zelf.
pi_184438597
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal maar voor je huis zijn
Wat ik steeds al zeg. Als het de buurman slecht gaat dan ga ik er uiteindelijk ook last van krijgen.
pi_184439948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:48 schreef JJ76 het volgende:

[..]

En jij wil met je halfdoordachte complottheorietjes je mening bij iedereen naar binnen te pushen.

Leg eens verband uit te laat betalen belasting staat tot dictatuur??

Jij beweert dat anderen hier voor de overheid posten omdat ze een andere mening hebben.
Las in ander topic dat je bij de NOS zit.

Er zijn zeker dingen niet in de haak, is zeker overheidsinmenging in bepaalde situatie, maar overdrijf het niet. Stop toch eens met je martinvrijland bullshit.
Beste JJ76,
Nooit van Martin Vrijland gehoord en ik ZIT ook niet bij de NOS.

Kijk eens op YouTube: blue pil red pil;
met enige zelfreflectie kun je je eigen positie beter plaatsen.
Succes ermee,👋
pi_184444695
Revolutie? Filmpje met een aantal opmerkelijke foto's, met name van de verschillende slogans en spandoeken.

pi_184444739
Ga werk zoeken ofzo
paupers
pi_184444769
Foto's van de gewonden.

http://lemurjaune.fr/

Zo vreselijk hypocriet dat de internationale gemeenschap hier nog geen schande van heeft gesproken, dat de VN er geen zaak van maakt, dat Amnesty International niet oproept tot het stoppen van geweld, niets. Maar als het om zwarte piet en meer van die onzin gaat, of over wat er allemaal in zogenaamde rechtse landen gebeurt, dan staat iedereen op zijn achterste hielen. Walgelijke hypocrisie.
pi_184444905
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Foto's van de gewonden.

http://lemurjaune.fr/

Zo vreselijk hypocriet dat de internationale gemeenschap hier nog geen schande van heeft gesproken, dat de VN er geen zaak van maakt, dat Amnesty International niet oproept tot het stoppen van geweld, niets. Maar als het om zwarte piet en meer van die onzin gaat, of over wat er allemaal in zogenaamde rechtse landen gebeurt, dan staat iedereen op zijn achterste hielen. Walgelijke hypocrisie.
Hypocriet inderdaad.

Assad 'vergast' zogenaamd zijn bevolking en het is wereldnieuws. Macron doet het, er is live footage van en geen enkele nieuwsstation vindt het nieuwswaardig _O-
Land of the free. Home of the brave.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 22:39:20 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184445220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Foto's van de gewonden.

http://lemurjaune.fr/

Zo vreselijk hypocriet dat de internationale gemeenschap hier nog geen schande van heeft gesproken, dat de VN er geen zaak van maakt, dat Amnesty International niet oproept tot het stoppen van geweld, niets. Maar als het om zwarte piet en meer van die onzin gaat, of over wat er allemaal in zogenaamde rechtse landen gebeurt, dan staat iedereen op zijn achterste hielen. Walgelijke hypocrisie.
Gewonden :') Ik zie wat blauwe ogen, wat sneetjes, paar bloedneusjes en tandjes door de lip :') Goh wat ernstig zeg :')

Relschoppen en dan janken als je een klein tikkie krijgt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184445352
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gewonden :') Ik zie wat blauwe ogen, wat sneetjes, paar bloedneusjes en tandjes door de lip :') Goh wat ernstig zeg :')

Relschoppen en dan janken als je een klein tikkie krijgt.
Zaterdag mogen ze de site weer updaten, dan krijgen ze weer klappen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 22:47:27 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184445371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:46 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Zaterdag mogen ze de site weer updaten, dan krijgen ze weer klappen. [ link | afbeelding ]
Ja *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184445611
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gewonden :') Ik zie wat blauwe ogen, wat sneetjes, paar bloedneusjes en tandjes door de lip :') Goh wat ernstig zeg :')

Relschoppen en dan janken als je een klein tikkie krijgt.
De aantallen zijn nu 12 doden, 17 mensen die hun oog kwijt zijn, 4 mensen die een hand kwijt zijn en meerdere mensen in coma. Plus honderden lichter gewonden.

Heel normaal. De schedel- en kaakbreuken zien we gelukkig niet. Aanstellers.

Een tandje door de lip:



Als je nog tanden hebt ten minste:

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-01-2019 23:08:24 ]
pi_184445648
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 23:14:45 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184445930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De aantallen zijn nu 12 doden, 17 mensen die hun oog kwijt zijn, 4 mensen die een hand kwijt zijn en meerdere mensen in coma. Plus honderden lichter gewonden.

Heel normaal. De schedel- en kaakbreuken zien we gelukkig niet. Aanstellers.

Een tandje door de lip:

[ afbeelding ]

Als je nog tanden hebt ten minste:

En hoeveel gewonden hebben agenten (willen) verwond(en)? Of hoeveel gewonden hebben zichzelf verwond tijdens het vernielen? Of hoeveel gewonden zijn gewond geraakt toen ze granaten terug wilden gooien naar de politie? Hoeveel gewonden zijn gewond geraakt omdat ze niet wilde luisteren naar aanwijzingen van de politie of niet mee wilden werken tijdens arrestatie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184446318
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En hoeveel gewonden hebben agenten (willen) verwond(en)? Of hoeveel gewonden hebben zichzelf verwond tijdens het vernielen? Of hoeveel gewonden zijn gewond geraakt toen ze granaten terug wilden gooien naar de politie? Hoeveel gewonden zijn gewond geraakt omdat ze niet wilde luisteren naar aanwijzingen van de politie of niet mee wilden werken tijdens arrestatie?
Dat weten we niet en zal er een onderzoek moeten plaats vinden. Maar dat zal er wel niet van komen.

Ook een gezagvoerder zal zich aan de regels moeten houden.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 23:37:21 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184446364
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat weten we niet en zal er een onderzoek moeten plaats vinden. Maar dat zal er wel niet van komen.

Ook een gezagvoerder zal zich aan de regels moeten houden.
Ik weet het wel. De livestreams zeggen genoeg. Met 99% van de gewonden heb ik geen medelijden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184446461
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik weet het wel. De livestreams zeggen genoeg. Met 99% van de gewonden heb ik geen medelijden.
Ik volg die streams niet en zit ook niet te wachten op geweld en molest. Het verziekt namelijk de hele zaak.

Maar ik snap het niet. Politie moet er maar op los slaan en jij kunt niet wachten dat het een chaos word om dat te kunnen waarnrmen. Ik vind die instelling wel heel bizar.
pi_184446475
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En hoeveel gewonden hebben agenten (willen) verwond(en)? Of hoeveel gewonden hebben zichzelf verwond tijdens het vernielen? Of hoeveel gewonden zijn gewond geraakt toen ze granaten terug wilden gooien naar de politie? Hoeveel gewonden zijn gewond geraakt omdat ze niet wilde luisteren naar aanwijzingen van de politie of niet mee wilden werken tijdens arrestatie?
Alle 17 ogen die kwijt zijn komt door rubberen kogels.

De gescheurde lippen zijn ook door rubberen kogels.

De verloren handen komen door explosieve granaten. Waarom moet de politie in hemelsnaam met explosieve dodelijke granten gooien tijdens een manifestatie?

Zowel rubberen kogels als die granaten mogen pas worden gebruikt als de situatie volledig uit de hand is gelopen, dus in het ergste geval. De volgende stap is met scherp zieten. Bij veruit de meeste gevallen was hier absoluut geen sprake van en is het politiegeweld buitensporig. Iedereen ziet dat, behalve jij.

Al 15 topics lang heb ik proberen duidelijk te maken dat de casseurs grotendeels randgroepen zijn. De meeste slachtoffers die je op de foto's zien zijn toevallig (of met opzet door de politie) geraakt door rubberen kogels die sowieso niet op het hoofd mogen worden gericht. Het is een schande. Ik vind je houding ook echt om van te kotsen.

De rubberen kogels die ze gebruiken zijn LBD 40x46. Volgende stap is met vuurwapens. De politie moet in dit geval ernstig bedreigd zijn. 99% van de tijd is dit absoluut niet het geval, al die mensen zijn onbewapend en er hoeft echt niet op te worden geschoten met projectielen die je voor het leven blind maken.



[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-01-2019 23:51:53 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 januari 2019 @ 23:52:41 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184446607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Alle 17 ogen die kwijt zijn komt door rubberen kogels.

De gescheurde lippen zijn ook door rubberen kogels.

De verloren handen komen door explosieve granaten. Waarom moet de politie in hemelsnaam met explosieve dodelijke granten gooien tijdens een manifestatie?

Zowel rubberen kogels als die granaten mogen pas worden gebruikt als de situatie volledig uit de hand is gelopen, dus in het ergste geval. De volgende stap is met scherp zieten. Bij veruit de meeste gevallen was hier absoluut geen sprake van en is het politiegeweld buitensporig. Iedereen ziet dat, behalve jij.

Al 15 topics lang heb ik proberen duidelijk te maken dat de casseurs grotendeels randgroepen zijn. De meeste slachtoffers die je op de foto's zien zijn toevallig (of met opzet door de politie) geraakt door rubberen kogels die sowieso niet op het hoofd mogen worden gericht. Het is een schande. Ik vind je houding ook echt om van te kotsen.

[ afbeelding ]

De rubberen kogels die ze gebruiken zijn LBD 40x46
De granaten zijn niet dodelijk. Ze zijn ervoor om de mensen te desorienteren. Zie het als een groot vuurwerk rotje. Maar dat mensen handen kwijt raken, tja, hoe komt dat? Omdat die domme figuren de granaten oprapen. Eigen schuld.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184446694
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De granaten zijn niet dodelijk. Ze zijn ervoor om de mensen te desorienteren. Zie het als een groot vuurwerk rotje. Maar dat mensen handen kwijt raken, tja, hoe komt dat? Omdat die domme figuren de granaten oprapen. Eigen schuld.
Hou toch op. Waarom denk je dat mensen die dingen terug willen gooien? Misschien omdat ze onterecht bestookt worden met gasgranaten en niet weten dat het explosieven zijn? Als je ze naast iemands hoofd gooit kunnen ze je doden. Er zit genoeg explosief in om een hand of voet eraf te blazen. Daarom moeten ze verplicht over de grond worden gegooid. Maar ook dat wordt niet gerespecteerd. Niets wordt gerespecteerd. Een geweldig goeie zaak volgens jou. Die domme figuren laten zich niet kaalplukken en onderdrukken. Dus volgens jou is het terecht dat ze met wapens worden bestookt alsof het extreem gevaarlijke lui zijn, terwijl driekwart uit gepensioneerden bestaat. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Heb je je ooit weleens geïnteresseerd in het wel en wee van andere mensen die het minder goed hebben dan jij? Die ergens anders wonen? Of ben je gewoon emotioneel zo onderontwikkeld dat niets je iets doet?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 00:04:00 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184446745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hou toch op. Waarom denk je dat mensen die dingen terug willen gooien? Misschien omdat ze onterecht bestookt worden met gasgranaten en niet weten dat het explosieven zijn? Als je ze naast iemands hoofd gooit kunnen ze je doden. Er zit genoeg explosief in om een hand of voet eraf te blazen. Daarom moeten ze verplicht over de grond worden gegooid. Maar ook dat wordt niet gerespecteerd. Niets wordt gerespecteerd. Een geweldig goeie zaak volgens jou. Die domme figuren laten zich niet kaalplukken en onderdrukken. Dus volgens jou is het terecht dat ze met wapens worden bestookt alsof het leven van de politie of anderen in gevaar is. Hoe oud ben je mag ik vragen mag? Heb je je ooit weleens geïnteresseerd in het wel en wee van andere mensen die het minder goed hebben dan jij? Die ergens anders wonen? Of ben je gewoon emotioneel zo onderontwikkeld dat niets je iets doet?
Ze gooien ze terug naar de politie ja. En dat is niet slim. Karma dus. Als je niet weet wat iets is moet je het niet oprapen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184446751
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze gooien ze terug naar de politie ja. En dat is niet slim. Karma dus. Als je niet weet wat iets is moet je het niet oprapen.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je je mond houden.
pi_184446888
Manifestanten die naar het dorp zijn gegaan waar het grote debat werd begonnen en daarbij een geel hesje aanhadden, hebben een boete van 135 euro (standaardbedrag) gekregen.

https://fr.sputniknews.co(...)s-jaunes-net-enrage/
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 00:15:09 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184446899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt moet je je mond houden.
Jij weet het blijkbaar ook niet. Jij kijkt alleen op eenzijdige schreeuwerige sites die geen onderzoek doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184446904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt moet je je mond houden.
Geheel ongelijk kan ik deze niet geven, liggen laten of trap ze weg.
pi_184446912
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jij weet het blijkbaar ook niet. Jij kijkt alleen op eenzijdige schreeuwerige sites die geen onderzoek doen.
Ik woon hier Nikonlover. Ik zie ze elke zaterdag op straat en elke dag op een rotonde. Ik ken die mensen.
pi_184446926
Kunnen die granaten niet geblust worden met water?
Dat ze er wel liggen maar niet afgaan b.v?
pi_184446929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geheel ongelijk kan ik deze niet geven, liggen laten of trap ze weg.
Ik wil weleens zien hoe jullie reageren als je met traangas bekogeld wordt en geen kant uit kan omdat alle straten zijn afgezet.
pi_184446938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik wil weleens zien hoe jullie reageren als je met traangas bekogeld wordt en geen kant uit kan omdat alle straten zijn afgezet.
Ik zou die mensen organiseren mits dat men ervoor openstond, moet je eens zien wat er dan gebeuren kan!
Zijn toch met meer als dat handje vol?
pi_184446957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou die mensen organiseren mits dat men ervoor openstond, moet je eens zien wat er dan gebeuren kan!
Zijn toch met meer als dat handje vol?
Ze zijn met honderden duizenden en 70% steun van de bevolking.

Hoe organiseer je zoiets? Voorlopig worden er protesten georganiseerd, dat is organisatie.

Begrijp dat het recht op protesteren in Frankrijk heilig is, zoals hier het recht op vrijheid van meningsuiting. Het land heeft zijn bestaan te danken aan een protest en revolutie, dat is zo ingebakken in de cultuur dat je daar niet zo even overheen kan walsen met kogels en granaten en verwachten dat mensen dat pikken. De grondwet garandeert dat recht. Dus buitensporig geweld van de politie is simpelweg onacceptabel en daarom pikken mensen het niet.

Zodra mensen in NL bekogeld worden omdat ze een of andere mening hebben, pikken ze dat ook niet. Dan reageer je. Want het is onrecht.
pi_184446960
Dan kon Macron nog altijd achteraf naar zo eiland begeleid worden waar Napoleon ooit was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 00:23:41 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')